Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Lepší než metro a autobus je pojízdný tunel. Vymysleli ho v Číně

Přejede, nebo nadjede? Správně je vlastně obojí. Vynález Songa Youzhoua každopádně eliminuje problém uváznutí městského autobusu v zácpě. Doširoka rozkročený gigant kolonu překoná velmi elegantně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51e15t25r 85L28u80k86á33š 4965944656265

Zajimavy koncept s minimalni sanci se uchytit.

0/0
7.7.2016 17:14

L69u87d92ě10k 23N52e71k89u57d91a 4837566113734

Když to vidím tak mě napadl portálový jeřáb a kontejnery na cestující :D

0/0
6.7.2016 20:13

L44u87d98ě35k 69N25e56k54u93d90a 4257596893314

Nechám se překvapit, jestli to přejde do praxe.

0/0
6.7.2016 20:05

J37a73n 59V59e19l91i59z 3599277222510

V Číně by to fungovat mohlo, protože se tam jezdí nesrovnatelně pomaleji a plynuleji a než v Praze. Věřím, že Číňané tento projekt, na kterém pracují již řadu let, dotáhnou do konce.

0/0
4.6.2016 13:17

Z92d38e61n52e58k 31N67o83v53o46h98r34a70d34s50k68ý 6241924110835

Postavit tohle pro směr Čestlice - Pankrác... a může se škrtnout půlka trasy metra D.

Vyřešilo by to každodenní zácpy v tomto úseku.

Pořizovací cena stonásobně levnější.

0/0
3.6.2016 8:34
Foto

J62i62ř49í 61S83t42r34a46t19i24l 4833698855822

Šílené. Takové nečekané pohyblivé zatunelovávání a omezování pohybu osobních vozidel musí nutně vést k těžkým dopravním kolizím.

+1/0
2.6.2016 15:11

P75e85t94r 11M45o69l57á75k 9458841377484

A jak mají vyřešeny křižovatky, když v křižovatce ( v Číně) věčně někdo stojí.

0/0
2.6.2016 6:18

D87a34v68i32d 44V65o26j37t88a40s88í98k 7682263962308

Přestože je tento nápad starý již několik let, v Číně rozhodně nebude fungovat a to jenom díky tomu, jak jsou v Číně neukáznění řidiči. Několikrát jsem tuto zem navštívil a nevěřil jsem vlastním očím. Čáry na silnici jsou pouze na okrasu, není nic nezvyklého jezdit do protisměru i na 4pruhové silnici, do toho všeho ti motorkáři a cyklisti...mazec. Takže tohle jim v číně zůstane akorát na modelu ideálního silničního provozu.. ;-)

+1/0
1.6.2016 14:53

P74a39v61e39l 47Ř87a58p64e73k 7232576409365

Nebylo by jednodušší prostě eliminovat ta hloupá překážející auta?

0/−1
31.5.2016 14:27

T86o26m64a33s 44T53r98n77k85a 5784288523579

;-Dvetšina názoru tady říká že to je nesmysl, ale ted oni to už jdou realizovat a bude to hotové velice rychle , není to žádné sci-fi budoucnosti nebo nějaká studie!

podle mě super nápad, akorád křížení musí být mimoúrovňové

0/0
31.5.2016 10:32

B93l44a96ž94e42j 28M72o36t10y16č33k97a 8107107755130

mužu si dát kola na zahrádku;-D?

+1/0
30.5.2016 14:38

K58a31r17e84l 11W12a24t33z74k34o 9716967517886

To není autobus, ale jakási tramvaj, jezdí to po kolejích. Tohle už jsem viděl před několika lety a není to nápad Číňanů. :-)

+2/−1
30.5.2016 14:28

L59u42d85v88í92k 23G67a77j79d39o67š98í85k 2195403354432

Typicky čínská, naprostá hovadina.

Daleko jednodušší a lacinější je obyčejná tramvaj nebo městský vlak, které zaberou na vozovce místa úplně stejně a nemají problémy s vystupováním a nastupováním cestujících, s bezpečností provozu a podjezdnou výškou.

+1/−5
30.5.2016 13:44

D52r33a74h37o57m20í67r 56S90t30r72o29u18h55a74l 4835208562894

Až na to, že tramvaje uvíznou v zácpě a vysutý vlak je dost drahý na infrastrukturu. Tento způsob šetří místo v ulicích, což je jeho hlavním účelem.

+6/0
30.5.2016 14:24

R21o20b16i61n 45Ž79i50ž77k26a 2118254146926

Tramvaje s vlastním pásem v zácpě neuvíznou. A infrastrukturu potřebuje i tohle monstrum. Místa to bude šetřit jen trochu, protože pokud někde máte rezervované místo pro koleje, na které nesmí auta, pak už tam stejně dobře opravdu může být ta tramvaj.

+4/0
30.5.2016 16:57

P49a89v28e73l 76M61a11t31o28u42š11e91k 5930577718824

Akorát že tohle bude mít při stejné délce mnohonásobnou kapacitu.

0/0
31.5.2016 13:02

P91a25v75e62l 49M24a32t46o70u38š56e17k 5420507548754

Akorát že tohle bude mít při stejné délce mnohonásobnou kapacitu.

0/0
31.5.2016 13:02

M26a79r79t27i36n 11N16e58r55m68u92t 9777147698509

Kdyby to jezdilo jako jeřáb po přímé trase sem a tam, tak možná, jinak je to fantasmagorie. Součet obou vyhrazených šířek bude srovnatelný se samostatným tram. pásem

0/0
31.5.2016 23:35

K31a78r94e34l 85P49o51d52h34o67r81s12k48y 3145933882765

Pokud je možné postavit koleje, které se nepotkají s ostatním provozem, tak k zácpě nedojde. A je jedno jestli po nich bude jezdit tramvaj nebo tohle, zabere to zhruba stejně místa, akorát v jednom případě jsou mezi kolejema dva pruhy silnice.

Pokud to mimo ostatní provoz nejde, tak uvízne obojí.

Takže váš argument není specifický pro tuhle obludu.

0/0
2.6.2016 14:42

L87u35d75ě24k 76V53o55j89t19a 8264175808310

to je spíš prakticky vlak ne? :-)

0/0
30.5.2016 9:05

P54a41v11e86l 34M38a46t26o68u36š74e36k 5550597548974

V podstatě ano. Nebo portálový jeřáb určený pro dopravu osob.

+1/0
30.5.2016 10:03

B67o54h60u78s25l89a77v 93K36r54á34l48í43k 2761320439706

Jeřáb bez jeřábu. Mně to připomíná mostní transportér. https://en.wikipedia.org/wiki/File:Transporter.3.750pix.jpg

0/0
30.5.2016 12:40

Z13d22e49n11ě60k 78D65u51f60e28k 2984104878

To pod tímto vysutým dopravní prostředkem projede hodně málo, když světlost je 2,1m:-/

+1/−1
30.5.2016 8:48

R31i93c11h90a50r71d 55N11o15c63a62r 7175607795132

Hej..MF... tohle je starý nejméně 5 let...to vám dal prezident nařízení, že tuto čínskou pitomost máte znovu vtloukat lidem do hlavy ...fuj...;-€

+2/−2
30.5.2016 8:07

P97a81v91e13l 40M64a51t46o14u96š16e74k 5940377638704

Je fakt, že už se o tom psalo, ale proč by to nutně musela být pitomost? Copak musí být pitomost vše, co nemá 4 gumová kola a nedělá "brm brm"?

+4/0
30.5.2016 10:01

M78a92r47t32i40n 47P51r35o60s87t69ý 9970573860939

je to pitomost, - i kdyby to melo gumovy kola a delalo brm brm...(i kdyby to delalo Tydyyyt

+2/−2
30.5.2016 10:43

P10a97v61e53l 78M36a95t69o32u79š56e95k 5930447958594

Proč by to měla být pitomost?

0/0
30.5.2016 11:28

M73a50r92t83i23n 22P56r72o59s39t65ý 9520513940539

protoze je to zavisle na mnoha faktorech. Cim vice pohyblivych casti, tim vetsi riziko chyby. Jen ten zpusob nabirani pasazeru. Za druhe zpusob, ze pasazeri budou ven vyskakovat po skluzavce - uz vidim i treba sedesatniky, jak se cpou o prekot ze skluzavce, aby si mohli sklouznout dolu.

Jako futuristicky koncet je to dobre, ale jako neco pro denni potrebu je to pitomost. Navic tento koncept je uz stary aspon 5 let a je videt, ze to zatim stejne dal, nez do uvah, nedorazilo. Spis jen v iDnes oprasili stare namety na clany, protoze i kdyz se to nezda, zacina jim okurkova sezona.

+1/−3
30.5.2016 11:36

P87a27v12e16l 75M43a83t84o44u82š32e25k 5520827508574

Snad není problém udělat nástup a výstup cestujících jiným způsobem (schody, jezdicí schody, výtahy). To je úplný detail, podstatná je koncepce a ta rozhodně nemusí být špatná. Jaké pohyblivé části? Jak není dál? Údajně se má stavět zkušební trať. To je podle vás po 5 letech od nápadu málo? U nás se ta tu dobu nezrealizuje ani výstavba cyklostezky. Něco se tomu musí přizpůsobit a lidi si na to musí zvyknout. Podobně jako před 100 a více lety na tramvaje. Nic víc a nic míň.

0/0
30.5.2016 12:05

M90a63r38t94i56n 64P12r79o86s51t87ý 9920483690529

Vy dnes mate hadavou, ze? Ja jen rikam, ze koncept je pitomost, Vy se ptate proc a ja Vam odpovidam - Kdyz se zamyslite, tak vsechny prevratne veci, ktere se v historii lidstva prosadily maji jedno spolecne - jsou relativne jednoduche a nebo je to jen obmena neceho, co uz bylo drive pouzito jinde.

Tentonapad s autobusemna kolejich je pitomost, protoze postrada tu "jednoduchost" a navic s jeho pouzivanim je spojeno mnoho nedoresenych detailu, ktere ten projekt nakonec poslou k sipku. Vypada to krasne futuristicky, ale chybi tomu jednoduchost, ktera se poji se skutecnou genialitou reseni.

+2/−2
30.5.2016 14:50

P27a36v35e67l 78M90a37t29o25u89š65e58k 5100907968134

Co je na tom složitého? Myslím složitějšího než na tramvaji nebo vlaku. To, že se to doposud nepoužívalo, nemusí nutně znamenat, že je to pitomost. Proč odsuzujete věc jen proto, že se vám nelíbí? Neznám jediný důvod, proč by se to nemohlo uplatnit, pokud by k tomu byly uzpůsobeny ulice. A zase tolik to nepotřebuje. Mimochodem by se to možná hodilo v Praze na Evropskou třídu.

+2/0
30.5.2016 15:36

M88a18r81t74i87n 23N10e95r33m24u32t 9297347548899

Jak se bude zajištěn např. rozchod? Desetimetrovými pražci? Kola se dvěma okolky? Jak zatáčky, výhybky? Max. rychlost bude proti tramvaji směšná. Je to jako konvertoplan. Laikovi taky připadá, ze udělat natáčecí motory je drobnost

0/0
31.5.2016 23:41

P45a74v39e14l 87M26a25t70o65u62š44e22k 5150907168114

Např. právě dvěma okolky, jako u lanovek. Zatáčky nemusí být velké (přímých ulic mají dost), výhybky to nepotřebuje. Myslím, že praktický provoz napoví víc než odsuzování od stolu.

0/0
1.6.2016 14:52

M88a89r47t98i83n 66N93e64r14m36u39t 9437647688189

Samozřejmě, že to NĚJAK udělat jde, a pokud nějaký soudruh zavelí, možná se ta atrakce i rozjede. Technických problémů tam je ovšem tolik, že se budou řešit mnoho let (např. to bude muset mít pohyblivý rozchod!, dále je to tak široké že při nesouměrných brzdách to asi vyskočí z koleje, řidič musí sledovat dvě tratě, velice náročná a tedy i drahá konstrukce vozidla- široké a vysoké, nástup je do kopce) a přínos proti i třeba úzkorozchodné dráze je opravdu nulový.

0/0
1.6.2016 16:27

L93u69d98v29í82k 70G85a18j86d72o47š25í22k 2525103934152

Protože to je strašně drahé, složité a NIC to neřeší. Jednodušší je postavit normální koleje pro vlak nebo tramvaj.

0/−2
30.5.2016 13:46

D26r22a42h39o86m55í15r 78S79t73r98o60u86h80a16l 4965548492524

Postavit kde? Víte, proč ten koncept vzniknul?

+3/0
30.5.2016 14:26

P15a70v32e40l 13M80a60t35o46u50š81e21k 5140417338264

Vy jste na to dělal kalkulaci? Podle vás to nic neřeší, podle navrhovatelů to řeší nedostatek prostoru v ulicích a zároveň to má vysokou kapacitu.

+3/0
30.5.2016 15:40

P36a78v17e23l 93M50a13t95o85u56š98e91k 5400287668134

Některým názorům diskutujících "odborníků" se musím smát. Jak to bude zatáčet? Co když to bude chtít podjet auto vysoké 2,5 m? Jak to bude fungovat tam, kde jsou troleje? Jak to bude jezdit přes křižovatky? Prostě to zatáčet nebude, nebo jen zcela nepatrně. Dlouhých přímých ulic je v Číně dost. Asi není problém to udělat pro podjíždění auty třeba do 3 m, je to zřejmě zatím jen projekt. Tam, kde jezdí tramvaje nebo trolejbusy, se to patrně zavádět nebude, nebo se přesunou do souběžné ulice. Mnoho diskutujících se zde zabývá naprostými banalitami, které jsou bez problémů řešitelné, ať už technicky, nebo úpravou předpisů. Před 150 lety si také nikdo neuměl představit, jak by v ulicích mohly jezdit tramvaje.

+7/−2
30.5.2016 7:35

D88a44n93i80e38l 57D36r30n68e37c 6971629946292

Mohlo by se to realizovat i u nás, mohla by tam být pojízdná úsekovka a na to politici slyší :-P[>-]EU

0/0
29.5.2016 22:15

T63o63m63á69š 74V42a38l20d29e28r 7433270339

Konečně bych chtěl zažít dopravu, o které jsem četl jako dítě ve VTM a v ABC ;-D

+6/0
29.5.2016 17:09

M60a43r16t32i24n 18P56r52o87s32t70ý 9960303800929

mily pionyre, az budes jednou velky, bude svet mnohem lepsi misto .... :D Jo jo, ABC ;-D

0/0
30.5.2016 10:47

T35o23m15á43š 90V37a44l37d75e57r 7913700289

Tak za mého dětství to byly jediné dětské časopisy věnující se technice. A DĚKUJI. Jako průkopník se cítím. Mám rád pokrok, podporuji jej. Úspěšně si plním sny v životě i ty co se týkají technického pokroku. Tak až na pár blbců, kterým se nemohu vyhnout mám pěkný a spokojený život. ;-D Taky se směji článkům, které nabízeli budoucnost až moc růžově. Ale je potřeba mít sny. I díky tomu se už testuje potrubní doprava lidí. Zkoušejí se automatické kolony kamionů atd. I to bylo v článcích VTM a ABC.

+1/0
31.5.2016 1:21

M77a24r74t46i21n 34P74r86o61s14t82ý 9530473760749

A taky ve Futurame :-)

0/−1
31.5.2016 7:15

F41i92l72i54p 61V45a84l16d23e10r 1368958254154

Je příjemné zjistit, že internetový diskutér a skoro-jmenovec je také vášnivým průkopníkem/obdivovatelem světa technologií a zároveň nostalgickým vzpomínačem na staré osvědčené a zažité funkční elementy životů/generací dřívějších.

Jen ale pozor, aby té sebechvály nebylo až příliš a tím nejobdivovanějším vynálezem nebylo pouhé zrcadlo, resp. obraz v něm spatřený! ;-)

0/0
31.5.2016 20:19

T39o74m32á46š 37V73a72l56d33e84r 7953150159

Zdravím. Je to jen odpověď na individium, který chce urážet za každou cenu. Ale proč bych měl hned použít kámen? Stačí použít pravdu. :-). Mě tu jen štvou kecy jako jsi komouš, Putinovec, soudruh pouze proto, že někdo má jiný názor než stádo. Vidím v tom právě stádové chování bez inteligence.

0/0
1.6.2016 22:31

F72i18l32i88p 52V60a69l94d82e83r 1478198824914

"Karle, ráno se ti mi stala taková nepříjemnost, přehlídnul jsem na semaforu červenou... Neznáš někoho, kdo umí z předku auta udělat pickup a ze zadní části vozík pro rikšu?"

0/0
29.5.2016 16:22
Foto

V18l61a46d84i38m58í80r 32Ř39e60h17á19k 5128118830691

Do scifi filmu je to super nápad, ale uvádět to do reality městské zástavby je téměř nesmysl.

+3/−3
29.5.2016 16:03

J86i57t55k39a 22T96o90m20k82o44v55á 8206563892842

Neuvěřitelná pakárna.

0/−2
29.5.2016 14:32

D37a54v80i64d 94T85o10m67a55n 9335507772707

Schody asi neprojdou, když je pro spoustu lidí problém překonat pár schodů do běžného busu. A třeba s kočárkem by to mohl být zajímavý zážitek. A výtah pro rychlou výměnu 1200 lidí...no nevím.

+2/0
29.5.2016 13:33

P81a42v57e67l 20M22a96t88o62u52š79e20k 5690357128924

Kapacita soupravy pražského metra je zhruba taky 1200 lidí, skoro do každé stanice taky vedou schody, případně výtah. Jaký problém? Copak všech 1200 lidí nastupuje nebo vystupuje v jediné stanici?

+2/−1
30.5.2016 6:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.