Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Lepší než metro a autobus je pojízdný tunel. Vymysleli ho v Číně

Přejede, nebo nadjede? Správně je vlastně obojí. Vynález Songa Youzhoua každopádně eliminuje problém uváznutí městského autobusu v zácpě. Doširoka rozkročený gigant kolonu překoná velmi elegantně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96e86t97r 52L17u19k62á81š 4165204956135

Zajimavy koncept s minimalni sanci se uchytit.

0/0
7.7.2016 17:14

L54u23d21ě97k 46N62e63k31u47d83a 4927616303264

Když to vidím tak mě napadl portálový jeřáb a kontejnery na cestující :D

0/0
6.7.2016 20:13

L91u47d77ě12k 28N40e26k32u91d69a 4337706143464

Nechám se překvapit, jestli to přejde do praxe.

0/0
6.7.2016 20:05

J86a87n 97V25e22l53i71z 3629227232120

V Číně by to fungovat mohlo, protože se tam jezdí nesrovnatelně pomaleji a plynuleji a než v Praze. Věřím, že Číňané tento projekt, na kterém pracují již řadu let, dotáhnou do konce.

0/0
4.6.2016 13:17

Z32d65e18n21e22k 92N46o32v89o27h25r13a13d91s65k86ý 6321314500735

Postavit tohle pro směr Čestlice - Pankrác... a může se škrtnout půlka trasy metra D.

Vyřešilo by to každodenní zácpy v tomto úseku.

Pořizovací cena stonásobně levnější.

0/0
3.6.2016 8:34
Foto

J75i57ř27í 44S58t85r77a49t76i53l 4383358645982

Šílené. Takové nečekané pohyblivé zatunelovávání a omezování pohybu osobních vozidel musí nutně vést k těžkým dopravním kolizím.

+1/0
2.6.2016 15:11

P94e74t18r 20M78o75l86á47k 9238281707834

A jak mají vyřešeny křižovatky, když v křižovatce ( v Číně) věčně někdo stojí.

0/0
2.6.2016 6:18

D32a56v65i49d 41V70o49j36t74a48s73í61k 7352253952558

Přestože je tento nápad starý již několik let, v Číně rozhodně nebude fungovat a to jenom díky tomu, jak jsou v Číně neukáznění řidiči. Několikrát jsem tuto zem navštívil a nevěřil jsem vlastním očím. Čáry na silnici jsou pouze na okrasu, není nic nezvyklého jezdit do protisměru i na 4pruhové silnici, do toho všeho ti motorkáři a cyklisti...mazec. Takže tohle jim v číně zůstane akorát na modelu ideálního silničního provozu.. ;-)

+1/0
1.6.2016 14:53

P45a88v89e48l 14Ř95a90p77e22k 7522746859385

Nebylo by jednodušší prostě eliminovat ta hloupá překážející auta?

0/−1
31.5.2016 14:27

T44o97m72a74s 91T54r92n20k14a 5964638243729

;-Dvetšina názoru tady říká že to je nesmysl, ale ted oni to už jdou realizovat a bude to hotové velice rychle , není to žádné sci-fi budoucnosti nebo nějaká studie!

podle mě super nápad, akorád křížení musí být mimoúrovňové

0/0
31.5.2016 10:32

B30l35a44ž57e52j 60M90o90t76y39č80k44a 8897357655870

mužu si dát kola na zahrádku;-D?

+1/0
30.5.2016 14:38

K87a95r63e96l 39W50a10t86z43k69o 9136457417906

To není autobus, ale jakási tramvaj, jezdí to po kolejích. Tohle už jsem viděl před několika lety a není to nápad Číňanů. :-)

+2/−1
30.5.2016 14:28

L35u33d40v75í64k 42G63a98j23d93o46š66í67k 2915393124292

Typicky čínská, naprostá hovadina.

Daleko jednodušší a lacinější je obyčejná tramvaj nebo městský vlak, které zaberou na vozovce místa úplně stejně a nemají problémy s vystupováním a nastupováním cestujících, s bezpečností provozu a podjezdnou výškou.

+1/−5
30.5.2016 13:44

D36r31a76h18o67m60í75r 89S84t43r70o19u90h86a55l 4455478542214

Až na to, že tramvaje uvíznou v zácpě a vysutý vlak je dost drahý na infrastrukturu. Tento způsob šetří místo v ulicích, což je jeho hlavním účelem.

+6/0
30.5.2016 14:24

R58o59b10i54n 72Ž88i81ž68k60a 2728814186566

Tramvaje s vlastním pásem v zácpě neuvíznou. A infrastrukturu potřebuje i tohle monstrum. Místa to bude šetřit jen trochu, protože pokud někde máte rezervované místo pro koleje, na které nesmí auta, pak už tam stejně dobře opravdu může být ta tramvaj.

+4/0
30.5.2016 16:57

P40a50v75e24l 63M82a67t72o64u84š79e97k 5920887328174

Akorát že tohle bude mít při stejné délce mnohonásobnou kapacitu.

0/0
31.5.2016 13:02

P90a31v30e46l 28M52a68t36o75u14š29e85k 5910247278124

Akorát že tohle bude mít při stejné délce mnohonásobnou kapacitu.

0/0
31.5.2016 13:02

M78a50r20t40i80n 64N86e48r93m73u30t 9567797988589

Kdyby to jezdilo jako jeřáb po přímé trase sem a tam, tak možná, jinak je to fantasmagorie. Součet obou vyhrazených šířek bude srovnatelný se samostatným tram. pásem

0/0
31.5.2016 23:35

K61a68r50e61l 70P38o86d80h49o47r59s62k80y 3795493672765

Pokud je možné postavit koleje, které se nepotkají s ostatním provozem, tak k zácpě nedojde. A je jedno jestli po nich bude jezdit tramvaj nebo tohle, zabere to zhruba stejně místa, akorát v jednom případě jsou mezi kolejema dva pruhy silnice.

Pokud to mimo ostatní provoz nejde, tak uvízne obojí.

Takže váš argument není specifický pro tuhle obludu.

0/0
2.6.2016 14:42

L72u78d20ě81k 95V59o49j64t59a 8794575948160

to je spíš prakticky vlak ne? :-)

0/0
30.5.2016 9:05

P29a33v29e37l 39M55a75t50o63u84š90e68k 5700927308114

V podstatě ano. Nebo portálový jeřáb určený pro dopravu osob.

+1/0
30.5.2016 10:03

B15o67h54u15s52l82a10v 87K75r65á18l11í95k 2211570399846

Jeřáb bez jeřábu. Mně to připomíná mostní transportér. https://en.wikipedia.org/wiki/File:Transporter.3.750pix.jpg

0/0
30.5.2016 12:40

Z43d28e36n42ě53k 49D92u91f35e18k 2934294228

To pod tímto vysutým dopravní prostředkem projede hodně málo, když světlost je 2,1m:-/

+1/−1
30.5.2016 8:48

R34i66c28h62a54r22d 12N88o62c45a32r 1416605736462

Hej..MF... tohle je starý nejméně 5 let...to vám dal prezident nařízení, že tuto čínskou pitomost máte znovu vtloukat lidem do hlavy ...fuj...;-€

+2/−2
30.5.2016 8:07

P74a53v52e36l 60M83a36t73o93u68š60e27k 5610237268744

Je fakt, že už se o tom psalo, ale proč by to nutně musela být pitomost? Copak musí být pitomost vše, co nemá 4 gumová kola a nedělá "brm brm"?

+4/0
30.5.2016 10:01

M16a68r62t40i50n 81P43r66o45s36t94ý 9800823130119

je to pitomost, - i kdyby to melo gumovy kola a delalo brm brm...(i kdyby to delalo Tydyyyt

+2/−2
30.5.2016 10:43

P92a75v56e26l 81M65a66t67o38u96š92e34k 5930927948504

Proč by to měla být pitomost?

0/0
30.5.2016 11:28

M75a45r70t26i71n 97P43r94o92s20t85ý 9900343870559

protoze je to zavisle na mnoha faktorech. Cim vice pohyblivych casti, tim vetsi riziko chyby. Jen ten zpusob nabirani pasazeru. Za druhe zpusob, ze pasazeri budou ven vyskakovat po skluzavce - uz vidim i treba sedesatniky, jak se cpou o prekot ze skluzavce, aby si mohli sklouznout dolu.

Jako futuristicky koncet je to dobre, ale jako neco pro denni potrebu je to pitomost. Navic tento koncept je uz stary aspon 5 let a je videt, ze to zatim stejne dal, nez do uvah, nedorazilo. Spis jen v iDnes oprasili stare namety na clany, protoze i kdyz se to nezda, zacina jim okurkova sezona.

+1/−3
30.5.2016 11:36

P90a90v66e67l 51M15a95t44o18u49š10e33k 5420577568494

Snad není problém udělat nástup a výstup cestujících jiným způsobem (schody, jezdicí schody, výtahy). To je úplný detail, podstatná je koncepce a ta rozhodně nemusí být špatná. Jaké pohyblivé části? Jak není dál? Údajně se má stavět zkušební trať. To je podle vás po 5 letech od nápadu málo? U nás se ta tu dobu nezrealizuje ani výstavba cyklostezky. Něco se tomu musí přizpůsobit a lidi si na to musí zvyknout. Podobně jako před 100 a více lety na tramvaje. Nic víc a nic míň.

0/0
30.5.2016 12:05

M72a49r84t29i44n 21P85r39o93s41t60ý 9330703780749

Vy dnes mate hadavou, ze? Ja jen rikam, ze koncept je pitomost, Vy se ptate proc a ja Vam odpovidam - Kdyz se zamyslite, tak vsechny prevratne veci, ktere se v historii lidstva prosadily maji jedno spolecne - jsou relativne jednoduche a nebo je to jen obmena neceho, co uz bylo drive pouzito jinde.

Tentonapad s autobusemna kolejich je pitomost, protoze postrada tu "jednoduchost" a navic s jeho pouzivanim je spojeno mnoho nedoresenych detailu, ktere ten projekt nakonec poslou k sipku. Vypada to krasne futuristicky, ale chybi tomu jednoduchost, ktera se poji se skutecnou genialitou reseni.

+2/−2
30.5.2016 14:50

P43a50v51e11l 42M36a34t53o45u78š11e61k 5750707738114

Co je na tom složitého? Myslím složitějšího než na tramvaji nebo vlaku. To, že se to doposud nepoužívalo, nemusí nutně znamenat, že je to pitomost. Proč odsuzujete věc jen proto, že se vám nelíbí? Neznám jediný důvod, proč by se to nemohlo uplatnit, pokud by k tomu byly uzpůsobeny ulice. A zase tolik to nepotřebuje. Mimochodem by se to možná hodilo v Praze na Evropskou třídu.

+2/0
30.5.2016 15:36

M46a45r70t22i50n 48N67e21r78m14u37t 9727197538729

Jak se bude zajištěn např. rozchod? Desetimetrovými pražci? Kola se dvěma okolky? Jak zatáčky, výhybky? Max. rychlost bude proti tramvaji směšná. Je to jako konvertoplan. Laikovi taky připadá, ze udělat natáčecí motory je drobnost

0/0
31.5.2016 23:41

P72a38v74e66l 82M90a56t24o22u47š95e48k 5500437598204

Např. právě dvěma okolky, jako u lanovek. Zatáčky nemusí být velké (přímých ulic mají dost), výhybky to nepotřebuje. Myslím, že praktický provoz napoví víc než odsuzování od stolu.

0/0
1.6.2016 14:52

M67a30r39t23i86n 10N66e33r93m82u39t 9317377988609

Samozřejmě, že to NĚJAK udělat jde, a pokud nějaký soudruh zavelí, možná se ta atrakce i rozjede. Technických problémů tam je ovšem tolik, že se budou řešit mnoho let (např. to bude muset mít pohyblivý rozchod!, dále je to tak široké že při nesouměrných brzdách to asi vyskočí z koleje, řidič musí sledovat dvě tratě, velice náročná a tedy i drahá konstrukce vozidla- široké a vysoké, nástup je do kopce) a přínos proti i třeba úzkorozchodné dráze je opravdu nulový.

0/0
1.6.2016 16:27

L43u90d15v37í32k 11G13a90j20d89o31š57í73k 2545983264772

Protože to je strašně drahé, složité a NIC to neřeší. Jednodušší je postavit normální koleje pro vlak nebo tramvaj.

0/−2
30.5.2016 13:46

D29r93a68h52o79m40í84r 72S71t50r72o98u60h34a85l 4235868622574

Postavit kde? Víte, proč ten koncept vzniknul?

+3/0
30.5.2016 14:26

P45a15v37e18l 64M39a29t32o65u51š91e78k 5930657608124

Vy jste na to dělal kalkulaci? Podle vás to nic neřeší, podle navrhovatelů to řeší nedostatek prostoru v ulicích a zároveň to má vysokou kapacitu.

+3/0
30.5.2016 15:40

P43a39v18e62l 60M29a63t59o59u40š90e58k 5640457448864

Některým názorům diskutujících "odborníků" se musím smát. Jak to bude zatáčet? Co když to bude chtít podjet auto vysoké 2,5 m? Jak to bude fungovat tam, kde jsou troleje? Jak to bude jezdit přes křižovatky? Prostě to zatáčet nebude, nebo jen zcela nepatrně. Dlouhých přímých ulic je v Číně dost. Asi není problém to udělat pro podjíždění auty třeba do 3 m, je to zřejmě zatím jen projekt. Tam, kde jezdí tramvaje nebo trolejbusy, se to patrně zavádět nebude, nebo se přesunou do souběžné ulice. Mnoho diskutujících se zde zabývá naprostými banalitami, které jsou bez problémů řešitelné, ať už technicky, nebo úpravou předpisů. Před 150 lety si také nikdo neuměl představit, jak by v ulicích mohly jezdit tramvaje.

+7/−2
30.5.2016 7:35

D90a51n80i71e91l 84D14r23n60e17c 6291309796712

Mohlo by se to realizovat i u nás, mohla by tam být pojízdná úsekovka a na to politici slyší :-P[>-]EU

0/0
29.5.2016 22:15

T77o43m98á32š 51V83a77l10d95e25r 7513760579

Konečně bych chtěl zažít dopravu, o které jsem četl jako dítě ve VTM a v ABC ;-D

+6/0
29.5.2016 17:09

M33a47r69t67i30n 17P14r87o52s84t88ý 9190583340949

mily pionyre, az budes jednou velky, bude svet mnohem lepsi misto .... :D Jo jo, ABC ;-D

0/0
30.5.2016 10:47

T12o53m10á42š 79V87a61l57d59e42r 7923590199

Tak za mého dětství to byly jediné dětské časopisy věnující se technice. A DĚKUJI. Jako průkopník se cítím. Mám rád pokrok, podporuji jej. Úspěšně si plním sny v životě i ty co se týkají technického pokroku. Tak až na pár blbců, kterým se nemohu vyhnout mám pěkný a spokojený život. ;-D Taky se směji článkům, které nabízeli budoucnost až moc růžově. Ale je potřeba mít sny. I díky tomu se už testuje potrubní doprava lidí. Zkoušejí se automatické kolony kamionů atd. I to bylo v článcích VTM a ABC.

+1/0
31.5.2016 1:21

M90a55r65t30i25n 36P79r74o90s49t97ý 9230743830359

A taky ve Futurame :-)

0/−1
31.5.2016 7:15

F58i20l22i92p 58V81a96l52d24e18r 1968698714894

Je příjemné zjistit, že internetový diskutér a skoro-jmenovec je také vášnivým průkopníkem/obdivovatelem světa technologií a zároveň nostalgickým vzpomínačem na staré osvědčené a zažité funkční elementy životů/generací dřívějších.

Jen ale pozor, aby té sebechvály nebylo až příliš a tím nejobdivovanějším vynálezem nebylo pouhé zrcadlo, resp. obraz v něm spatřený! ;-)

0/0
31.5.2016 20:19

T19o34m36á56š 94V96a95l28d67e93r 7313530299

Zdravím. Je to jen odpověď na individium, který chce urážet za každou cenu. Ale proč bych měl hned použít kámen? Stačí použít pravdu. :-). Mě tu jen štvou kecy jako jsi komouš, Putinovec, soudruh pouze proto, že někdo má jiný názor než stádo. Vidím v tom právě stádové chování bez inteligence.

0/0
1.6.2016 22:31

F21i14l11i29p 14V14a35l98d48e29r 1108118364924

"Karle, ráno se ti mi stala taková nepříjemnost, přehlídnul jsem na semaforu červenou... Neznáš někoho, kdo umí z předku auta udělat pickup a ze zadní části vozík pro rikšu?"

0/0
29.5.2016 16:22
Foto

V13l51a22d28i65m18í84r 80Ř24e71h65á79k 5868388390521

Do scifi filmu je to super nápad, ale uvádět to do reality městské zástavby je téměř nesmysl.

+3/−3
29.5.2016 16:03

J28i70t14k62a 85T47o22m87k91o65v45á 8896703152362

Neuvěřitelná pakárna.

0/−2
29.5.2016 14:32

O55d68s13t92r76a55n75ě64n44ý 44U40ž88i39v63a34t26e95l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
29.5.2016 13:33

P68a95v11e38l 95M73a16t64o38u33š35e10k 5720937198184

Kapacita soupravy pražského metra je zhruba taky 1200 lidí, skoro do každé stanice taky vedou schody, případně výtah. Jaký problém? Copak všech 1200 lidí nastupuje nebo vystupuje v jediné stanici?

+2/−1
30.5.2016 6:51



Najdete na iDNES.cz