Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Lepší než metro a autobus je pojízdný tunel. Vymysleli ho v Číně

Přejede, nebo nadjede? Správně je vlastně obojí. Vynález Songa Youzhoua každopádně eliminuje problém uváznutí městského autobusu v zácpě. Doširoka rozkročený gigant kolonu překoná velmi elegantně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70e37t89r 92L11u88k18á89š 4885624116105

Zajimavy koncept s minimalni sanci se uchytit.

0/0
7.7.2016 17:14

L25u49d70ě57k 46N30e23k65u20d97a 4637116783164

Když to vidím tak mě napadl portálový jeřáb a kontejnery na cestující :D

0/0
6.7.2016 20:13

L84u15d70ě65k 37N48e15k59u49d87a 4787926803964

Nechám se překvapit, jestli to přejde do praxe.

0/0
6.7.2016 20:05

J38a83n 67V60e22l42i13z 3439127632810

V Číně by to fungovat mohlo, protože se tam jezdí nesrovnatelně pomaleji a plynuleji a než v Praze. Věřím, že Číňané tento projekt, na kterém pracují již řadu let, dotáhnou do konce.

0/0
4.6.2016 13:17

Z77d84e61n83e72k 73N88o24v93o14h12r28a32d35s61k93ý 6641984820775

Postavit tohle pro směr Čestlice - Pankrác... a může se škrtnout půlka trasy metra D.

Vyřešilo by to každodenní zácpy v tomto úseku.

Pořizovací cena stonásobně levnější.

0/0
3.6.2016 8:34
Foto

J53i48ř25í 36S35t39r12a87t46i12l 4503128175832

Šílené. Takové nečekané pohyblivé zatunelovávání a omezování pohybu osobních vozidel musí nutně vést k těžkým dopravním kolizím.

+1/0
2.6.2016 15:11

P58e62t53r 75M76o24l89á78k 9868921367654

A jak mají vyřešeny křižovatky, když v křižovatce ( v Číně) věčně někdo stojí.

0/0
2.6.2016 6:18

D44a35v60i47d 48V43o29j85t38a38s68í34k 7572423702118

Přestože je tento nápad starý již několik let, v Číně rozhodně nebude fungovat a to jenom díky tomu, jak jsou v Číně neukáznění řidiči. Několikrát jsem tuto zem navštívil a nevěřil jsem vlastním očím. Čáry na silnici jsou pouze na okrasu, není nic nezvyklého jezdit do protisměru i na 4pruhové silnici, do toho všeho ti motorkáři a cyklisti...mazec. Takže tohle jim v číně zůstane akorát na modelu ideálního silničního provozu.. ;-)

+1/0
1.6.2016 14:53

P76a91v62e98l 20Ř48a75p97e50k 7872326679875

Nebylo by jednodušší prostě eliminovat ta hloupá překážející auta?

0/−1
31.5.2016 14:27

T73o61m32a10s 68T94r76n37k98a 5634178823319

;-Dvetšina názoru tady říká že to je nesmysl, ale ted oni to už jdou realizovat a bude to hotové velice rychle , není to žádné sci-fi budoucnosti nebo nějaká studie!

podle mě super nápad, akorád křížení musí být mimoúrovňové

0/0
31.5.2016 10:32

B55l29a93ž29e27j 43M52o87t11y93č40k36a 8547957585610

mužu si dát kola na zahrádku;-D?

+1/0
30.5.2016 14:38

K95a59r21e60l 97W63a76t46z33k87o 9476937737776

To není autobus, ale jakási tramvaj, jezdí to po kolejích. Tohle už jsem viděl před několika lety a není to nápad Číňanů. :-)

+2/−1
30.5.2016 14:28

L37u55d26v88í92k 56G14a31j70d87o25š98í72k 2665903734232

Typicky čínská, naprostá hovadina.

Daleko jednodušší a lacinější je obyčejná tramvaj nebo městský vlak, které zaberou na vozovce místa úplně stejně a nemají problémy s vystupováním a nastupováním cestujících, s bezpečností provozu a podjezdnou výškou.

+1/−5
30.5.2016 13:44

D98r28a75h12o13m94í31r 32S90t52r56o94u38h95a58l 4245328662844

Až na to, že tramvaje uvíznou v zácpě a vysutý vlak je dost drahý na infrastrukturu. Tento způsob šetří místo v ulicích, což je jeho hlavním účelem.

+6/0
30.5.2016 14:24

R19o65b13i12n 56Ž74i88ž32k45a 2988894196546

Tramvaje s vlastním pásem v zácpě neuvíznou. A infrastrukturu potřebuje i tohle monstrum. Místa to bude šetřit jen trochu, protože pokud někde máte rezervované místo pro koleje, na které nesmí auta, pak už tam stejně dobře opravdu může být ta tramvaj.

+4/0
30.5.2016 16:57

P59a74v47e75l 97M74a33t59o94u66š11e13k 5560357418904

Akorát že tohle bude mít při stejné délce mnohonásobnou kapacitu.

0/0
31.5.2016 13:02

P65a83v49e10l 16M63a57t95o26u28š36e24k 5720847338114

Akorát že tohle bude mít při stejné délce mnohonásobnou kapacitu.

0/0
31.5.2016 13:02

M42a11r45t63i58n 82N26e56r42m35u24t 9987127978989

Kdyby to jezdilo jako jeřáb po přímé trase sem a tam, tak možná, jinak je to fantasmagorie. Součet obou vyhrazených šířek bude srovnatelný se samostatným tram. pásem

0/0
31.5.2016 23:35

K49a57r41e79l 24P49o19d48h94o26r51s58k78y 3485183862195

Pokud je možné postavit koleje, které se nepotkají s ostatním provozem, tak k zácpě nedojde. A je jedno jestli po nich bude jezdit tramvaj nebo tohle, zabere to zhruba stejně místa, akorát v jednom případě jsou mezi kolejema dva pruhy silnice.

Pokud to mimo ostatní provoz nejde, tak uvízne obojí.

Takže váš argument není specifický pro tuhle obludu.

0/0
2.6.2016 14:42

L42u98d70ě54k 89V76o42j82t67a 8914665808480

to je spíš prakticky vlak ne? :-)

0/0
30.5.2016 9:05

P58a92v27e29l 86M66a41t15o19u60š32e62k 5490477168334

V podstatě ano. Nebo portálový jeřáb určený pro dopravu osob.

+1/0
30.5.2016 10:03

B46o18h33u47s14l65a12v 37K53r58á79l97í96k 2561570529676

Jeřáb bez jeřábu. Mně to připomíná mostní transportér. https://en.wikipedia.org/wiki/File:Transporter.3.750pix.jpg

0/0
30.5.2016 12:40

Z55d67e57n41ě59k 60D51u55f14e33k 2484474918

To pod tímto vysutým dopravní prostředkem projede hodně málo, když světlost je 2,1m:-/

+1/−1
30.5.2016 8:48

R50i39c36h58a30r82d 42N42o44c91a90r 7885747385852

Hej..MF... tohle je starý nejméně 5 let...to vám dal prezident nařízení, že tuto čínskou pitomost máte znovu vtloukat lidem do hlavy ...fuj...;-€

+2/−2
30.5.2016 8:07

P42a18v61e13l 79M93a92t78o57u91š86e57k 5810917108424

Je fakt, že už se o tom psalo, ale proč by to nutně musela být pitomost? Copak musí být pitomost vše, co nemá 4 gumová kola a nedělá "brm brm"?

+4/0
30.5.2016 10:01

M63a89r61t17i50n 71P47r35o73s20t35ý 9210743660519

je to pitomost, - i kdyby to melo gumovy kola a delalo brm brm...(i kdyby to delalo Tydyyyt

+2/−2
30.5.2016 10:43

P84a32v64e22l 95M70a44t67o96u57š59e77k 5660437358604

Proč by to měla být pitomost?

0/0
30.5.2016 11:28

M49a43r59t37i98n 23P30r45o69s69t36ý 9390693680809

protoze je to zavisle na mnoha faktorech. Cim vice pohyblivych casti, tim vetsi riziko chyby. Jen ten zpusob nabirani pasazeru. Za druhe zpusob, ze pasazeri budou ven vyskakovat po skluzavce - uz vidim i treba sedesatniky, jak se cpou o prekot ze skluzavce, aby si mohli sklouznout dolu.

Jako futuristicky koncet je to dobre, ale jako neco pro denni potrebu je to pitomost. Navic tento koncept je uz stary aspon 5 let a je videt, ze to zatim stejne dal, nez do uvah, nedorazilo. Spis jen v iDnes oprasili stare namety na clany, protoze i kdyz se to nezda, zacina jim okurkova sezona.

+1/−3
30.5.2016 11:36

P14a90v49e11l 35M26a79t14o70u28š31e63k 5590907938804

Snad není problém udělat nástup a výstup cestujících jiným způsobem (schody, jezdicí schody, výtahy). To je úplný detail, podstatná je koncepce a ta rozhodně nemusí být špatná. Jaké pohyblivé části? Jak není dál? Údajně se má stavět zkušební trať. To je podle vás po 5 letech od nápadu málo? U nás se ta tu dobu nezrealizuje ani výstavba cyklostezky. Něco se tomu musí přizpůsobit a lidi si na to musí zvyknout. Podobně jako před 100 a více lety na tramvaje. Nic víc a nic míň.

0/0
30.5.2016 12:05

M90a47r58t84i77n 25P39r51o71s11t29ý 9510353440159

Vy dnes mate hadavou, ze? Ja jen rikam, ze koncept je pitomost, Vy se ptate proc a ja Vam odpovidam - Kdyz se zamyslite, tak vsechny prevratne veci, ktere se v historii lidstva prosadily maji jedno spolecne - jsou relativne jednoduche a nebo je to jen obmena neceho, co uz bylo drive pouzito jinde.

Tentonapad s autobusemna kolejich je pitomost, protoze postrada tu "jednoduchost" a navic s jeho pouzivanim je spojeno mnoho nedoresenych detailu, ktere ten projekt nakonec poslou k sipku. Vypada to krasne futuristicky, ale chybi tomu jednoduchost, ktera se poji se skutecnou genialitou reseni.

+2/−2
30.5.2016 14:50

P97a37v75e55l 85M26a41t98o43u69š38e87k 5180767588694

Co je na tom složitého? Myslím složitějšího než na tramvaji nebo vlaku. To, že se to doposud nepoužívalo, nemusí nutně znamenat, že je to pitomost. Proč odsuzujete věc jen proto, že se vám nelíbí? Neznám jediný důvod, proč by se to nemohlo uplatnit, pokud by k tomu byly uzpůsobeny ulice. A zase tolik to nepotřebuje. Mimochodem by se to možná hodilo v Praze na Evropskou třídu.

+2/0
30.5.2016 15:36

M53a75r88t44i90n 20N83e12r87m61u96t 9397337968379

Jak se bude zajištěn např. rozchod? Desetimetrovými pražci? Kola se dvěma okolky? Jak zatáčky, výhybky? Max. rychlost bude proti tramvaji směšná. Je to jako konvertoplan. Laikovi taky připadá, ze udělat natáčecí motory je drobnost

0/0
31.5.2016 23:41

P78a36v23e33l 35M82a45t17o63u59š47e25k 5250497378304

Např. právě dvěma okolky, jako u lanovek. Zatáčky nemusí být velké (přímých ulic mají dost), výhybky to nepotřebuje. Myslím, že praktický provoz napoví víc než odsuzování od stolu.

0/0
1.6.2016 14:52

M73a22r41t74i75n 46N98e23r86m53u73t 9667347298129

Samozřejmě, že to NĚJAK udělat jde, a pokud nějaký soudruh zavelí, možná se ta atrakce i rozjede. Technických problémů tam je ovšem tolik, že se budou řešit mnoho let (např. to bude muset mít pohyblivý rozchod!, dále je to tak široké že při nesouměrných brzdách to asi vyskočí z koleje, řidič musí sledovat dvě tratě, velice náročná a tedy i drahá konstrukce vozidla- široké a vysoké, nástup je do kopce) a přínos proti i třeba úzkorozchodné dráze je opravdu nulový.

0/0
1.6.2016 16:27

L75u46d41v59í60k 93G53a33j85d18o67š34í84k 2525933674622

Protože to je strašně drahé, složité a NIC to neřeší. Jednodušší je postavit normální koleje pro vlak nebo tramvaj.

0/−2
30.5.2016 13:46

D59r40a32h27o91m31í61r 41S37t98r45o80u19h77a81l 4445578712784

Postavit kde? Víte, proč ten koncept vzniknul?

+3/0
30.5.2016 14:26

P82a88v76e36l 30M88a54t66o17u21š24e70k 5920857208174

Vy jste na to dělal kalkulaci? Podle vás to nic neřeší, podle navrhovatelů to řeší nedostatek prostoru v ulicích a zároveň to má vysokou kapacitu.

+3/0
30.5.2016 15:40

P93a95v83e82l 24M79a27t32o94u17š51e76k 5390847898374

Některým názorům diskutujících "odborníků" se musím smát. Jak to bude zatáčet? Co když to bude chtít podjet auto vysoké 2,5 m? Jak to bude fungovat tam, kde jsou troleje? Jak to bude jezdit přes křižovatky? Prostě to zatáčet nebude, nebo jen zcela nepatrně. Dlouhých přímých ulic je v Číně dost. Asi není problém to udělat pro podjíždění auty třeba do 3 m, je to zřejmě zatím jen projekt. Tam, kde jezdí tramvaje nebo trolejbusy, se to patrně zavádět nebude, nebo se přesunou do souběžné ulice. Mnoho diskutujících se zde zabývá naprostými banalitami, které jsou bez problémů řešitelné, ať už technicky, nebo úpravou předpisů. Před 150 lety si také nikdo neuměl představit, jak by v ulicích mohly jezdit tramvaje.

+7/−2
30.5.2016 7:35

D80a25n83i73e82l 14D12r38n47e64c 6531299226382

Mohlo by se to realizovat i u nás, mohla by tam být pojízdná úsekovka a na to politici slyší :-P[>-]EU

0/0
29.5.2016 22:15

T52o94m98á70š 87V47a72l87d63e13r 7703530409

Konečně bych chtěl zažít dopravu, o které jsem četl jako dítě ve VTM a v ABC ;-D

+6/0
29.5.2016 17:09

M23a46r77t36i31n 31P86r88o76s11t46ý 9330893930559

mily pionyre, az budes jednou velky, bude svet mnohem lepsi misto .... :D Jo jo, ABC ;-D

0/0
30.5.2016 10:47

T45o59m35á96š 19V66a63l55d76e68r 7963510639

Tak za mého dětství to byly jediné dětské časopisy věnující se technice. A DĚKUJI. Jako průkopník se cítím. Mám rád pokrok, podporuji jej. Úspěšně si plním sny v životě i ty co se týkají technického pokroku. Tak až na pár blbců, kterým se nemohu vyhnout mám pěkný a spokojený život. ;-D Taky se směji článkům, které nabízeli budoucnost až moc růžově. Ale je potřeba mít sny. I díky tomu se už testuje potrubní doprava lidí. Zkoušejí se automatické kolony kamionů atd. I to bylo v článcích VTM a ABC.

+1/0
31.5.2016 1:21

M91a60r80t12i38n 72P87r90o69s37t32ý 9970353480749

A taky ve Futurame :-)

0/−1
31.5.2016 7:15

F93i62l46i97p 53V27a52l13d76e72r 1438738594904

Je příjemné zjistit, že internetový diskutér a skoro-jmenovec je také vášnivým průkopníkem/obdivovatelem světa technologií a zároveň nostalgickým vzpomínačem na staré osvědčené a zažité funkční elementy životů/generací dřívějších.

Jen ale pozor, aby té sebechvály nebylo až příliš a tím nejobdivovanějším vynálezem nebylo pouhé zrcadlo, resp. obraz v něm spatřený! ;-)

0/0
31.5.2016 20:19

T10o67m34á78š 32V96a26l30d43e94r 7263150639

Zdravím. Je to jen odpověď na individium, který chce urážet za každou cenu. Ale proč bych měl hned použít kámen? Stačí použít pravdu. :-). Mě tu jen štvou kecy jako jsi komouš, Putinovec, soudruh pouze proto, že někdo má jiný názor než stádo. Vidím v tom právě stádové chování bez inteligence.

0/0
1.6.2016 22:31

F75i32l13i97p 83V27a87l61d23e31r 1978978464494

"Karle, ráno se ti mi stala taková nepříjemnost, přehlídnul jsem na semaforu červenou... Neznáš někoho, kdo umí z předku auta udělat pickup a ze zadní části vozík pro rikšu?"

0/0
29.5.2016 16:22
Foto

V57l13a38d94i98m38í10r 68Ř68e97h29á13k 5508588730281

Do scifi filmu je to super nápad, ale uvádět to do reality městské zástavby je téměř nesmysl.

+3/−3
29.5.2016 16:03

J51i80t47k62a 76T80o73m73k59o55v70á 8386853462352

Neuvěřitelná pakárna.

0/−2
29.5.2016 14:32

D15a10v27i75d 63T16o62m14a78n 9795767392877

Schody asi neprojdou, když je pro spoustu lidí problém překonat pár schodů do běžného busu. A třeba s kočárkem by to mohl být zajímavý zážitek. A výtah pro rychlou výměnu 1200 lidí...no nevím.

+2/0
29.5.2016 13:33

P94a78v27e59l 83M71a75t39o63u44š52e67k 5700817328724

Kapacita soupravy pražského metra je zhruba taky 1200 lidí, skoro do každé stanice taky vedou schody, případně výtah. Jaký problém? Copak všech 1200 lidí nastupuje nebo vystupuje v jediné stanici?

+2/−1
30.5.2016 6:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.