Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejzachovalejší Octavie RS jezdí v Brně na okruhu. Jen to není škodovka

Octavia letos slaví dvacet let své novodobé éry. Dnes už se vyrábí její třetí vydání. Ale hned to první bylo fenoménem. A přivedlo na svět také nejšťavnatější provedení RS; od té doby vozí ta dvě písmena nejrychlejší škodovky. Vypátrali jsme unikáty, které ovšem nemají v technickém průkazu jméno Škoda, ale tajemnou šifru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81a93r53t71i83n 69R51a97y86m69a62n 4292348233968

Skode se musi nechat, ze tyto predprodukcni auta vyuziva s ruzumem. Treba na VS jsme meli predprodukcniho roomstra 1,4 tdi, octavii II 2,0 fsi. Obe auta bez VIN, TP i RZ, ale na to abych na nich v ramci vyuky a vyzkumu merili spotreby na valcove zkusebne jsou uplne skvela. Za to palec vzhuru.

0/0
22.7.2016 9:54

R37a27d73i42m 11S64v33o23b57o30d56a 9753429956542

az na to, ze ta O I je snad nejnekomfortnejsi auto, v jakem jsem mel moznost sedet.

+1/0
22.7.2016 9:13

J28a89n 42F29r69i21d10r45i65c67h 6975448139773

Já mám autak z roku 94 a ten ma 140kw. Kupodivu na okruhy to taky neni, ale kdyz si clovek vezme cim se tehdy vetsina naroda vozila a najednou tohle se objevilo v provozu...

0/0
21.7.2016 23:11

R83a96d29o15m40í20r 43A86l52b92e97r58t 1806951502369

Svým způsobem dělá Škodě neuvěřitelnou reklamu. To ano, ale Škodovka již tak kvalitní automobily nevyrábí.;-)

+2/−1
21.7.2016 23:10

P93e19t11r 41B51á72č86a 8155526855375

Vzdycky me bavi jak majitele tehle vylitanych RS sunek se mnou chteji zavodit. Prvni kopec a neni po nich vidu ani slechu.

+3/−1
21.7.2016 15:59

M81i17c73h13a29e29l 45Č72e33r37n69ý 9112857215

A zajima to nekoho?

+5/−1
21.7.2016 18:16

P40e46t48r 31B21á40č13a 8935386735885

Je mi to celkem jedno.

0/0
21.7.2016 18:30

R42a70d35o20m20í23r 61A54l81b60e78r77t 1886771382459

Ano, mne to například zajímá. Peťo, a co na rovinkách, ujedeš jim?

0/0
26.7.2016 22:24

J32i27ř98í 33Z17ý24k30a 9209353471820

to mi tak připomíná ... si tak jedu klídek pohodička 150 tempomat na prázdné dálnici, za mnou se nebezpečně "rychle" přibližuje Oktávka, tak si tak říkám "ti zapráším trochu oči, koukej", během chvilky jsem ji ztratil ze zpětných zrcátek ... sjedu z dálnice k blízkému velkoobchodu, beru si paletový vozík a v tu chvíli u mě zastavuje ona modrá Oktávka, vystupují z ní páni policisté a ptají se mě jestli támhle to auto je moje ;-D

+8/−1
21.7.2016 19:51

M40a55r33t87i78n 10V24o86j57á19č61e23k 9233187561146

tomu říkám trefa;-D

+1/0
22.7.2016 19:37

M59a61r68t58i53n 82K94ř79í75ž 9383502800287

asi mátě pěkně nabušený odstrkovadlo, že?

0/0
21.7.2016 22:00

P49e25t84r 71B40á31č98a 8575716985775

Jj v kombinaci s kolobezkou je to primo raketa.

0/0
22.7.2016 14:37

M74a89r79e35k 69H14r84u25b60y 6207692571668

Pokud jezdite po okruhu, tak tuhle RS predjizdet nemate - to je nakonec smysl safety caru;-)

Predpokladam, ze jste nemel na mysli nejake imaginarni zavody na beznych komunikacich. Takove ridice jiz davno diskvalifikoval z provozu bodovy system (chm, chm..):-P

0/0
22.7.2016 13:45

A87n38t57o59n52í21n 49H58r43b67e18k 9928761504825

Mnoho povyku pro nic.

Měl jsem Octavii I Combi s motorem 1,8T, který po zamontování dvoustupňového kompresoru s mezichlazením za 110 tis. Kč dával 140 kW a podle toho Octavie jezdila.

Jediným problémem byla spojka, která při poskakování ve štrůdlu odcházela po cca 10 až 15 tis. km. Po rekonstrukci pak vydržela cca 20 tis. km. Brzdy kupodivu držely.

0/−3
21.7.2016 14:27

M85a56r55e86k 61P90e83t62e12r 4688205714534

A jaký mělo smysl tam cpát kompresor? Samotným chipem 110kW verze se dá dostat na 132kW. Pokud to byla eReSka, s k03s turbem, tak se chipem dá dostat přes 150kW

0/0
21.7.2016 15:04

P34a29v17e78l 66L28o82h11b72e48r14g59e58r 5286401320715

Kompresor je lepší. Dává výkon hned od spodu.

0/0
23.7.2016 13:04

J41a92r62o12s38l13a64v 82Š94k74o14d74a 6544898429491

jedna jezdi jako taxi v liberci

0/0
21.7.2016 14:23

M95a34r23t60i38n 35K58u66ř80í22t18k50a 6367136718525

Kdyby počkali ještě 10 let, tak mohli mít veteránské papíry.

0/0
21.7.2016 13:44

P40e40t36r 27Č18e50r95m25á52k 9958715529780

To bohužel ne, až po 30ti letech...

+1/0
21.7.2016 13:52

J36a28n 57F71r20i61d93r27i70c43h 6155448959313

Ale to je spíš nevýhoda. Čím déle si udrží papíry klasické, tím líp pro případnej prodej nebo i provoz konec konců.

0/0
21.7.2016 23:10

P25e94t23r 55Č91e12r60m44á24k 9638255419550

Nevýhoda určitě ne, dneska je to prakticky jedno.

0/0
21.7.2016 23:27

V37í97t 17B41r63z15o86b54o93h59a78t26ý 7500772353691

s veteránskými doklady je dneska snažší starší auta obchodovat, kapku horší je to pak s ježdění, protože by čistě teoreticky taková auta neměli být součástí běžného provozu

0/0
8.9.2016 15:39

V95a30c82l21a29v 79M29e38d50e78k 5491282905135

AMD ? Tak to je jasný, nejsou to auta, ale mikroprocesory

+5/0
21.7.2016 13:00

J93a55n 77H16u65d29e62č11e51k 6381180767318

Je to skvělé auto. Měl jsem jí 1.9 TDI 81 kW Laurin&Klement. Maximální spokojenost. Značce jsem zůstal věrný. Pořídil jsem Octavii 3 2.0TDI DSG Elagance (Style) ;-)

0/0
21.7.2016 12:11

V45í44t 38B50r34z35o74b28o42h42a29t35ý 7570772783891

Tak to jste měl uplně jiné auto, tohle je totiž 1.8T

0/0
8.9.2016 15:44

R84a64d68e62k 90P64a33s48t43o22r 3166165936783

Motor 1.8T byl nejlepším motorem VW za celé dekády. Škoda že ho výrazně zastínil nadceňovaný 1.9TDi. Kam se hrabou dnešní TSI přestože mají papírově kilowatty a nízkou spotřebu.

+6/−1
21.7.2016 12:04

V53a13c51l57a83v 93M22e37d25e91k 5261842615225

hmm? Chceš snad říct, že současné 2.0 TSI v Octavii RS je v některém (kterémkoliv) parametru horší?

+1/0
21.7.2016 13:02

J57a79r17o50s83l21a65v 72Š48k24o39d79a 6204888179211

ja mam na 1,8t ujeto 450tkm

0/0
21.7.2016 14:24

R29a67d33i62m 88S26v83o98b92o83d77a 9563499756452

a kolik mate najeto na 2.0TSi?

+2/0
22.7.2016 9:12

J16i13ř20í 89Z62ý14k64a 9319823221790

TSI má horší emise (saze), teoreticky nižší životnost(rozvody, vysoká spotřeba oleje a tím i riziko zadření) a vyšší náklady(olej).

PS: pojišťovna Autotrust pojišťující automobily na případnou poruchu tyto motory (TSI a nová TDI) odmítá pojišťovat.

+1/0
21.7.2016 15:42

M63i37l28o14š 83S32a30l14o72š57e60k 7984333411953

Mám ji,černou,najeto 187000 km a jsem maximálně spokojen,závady zatím žádné.Jo a liju do ní pouze benzín 100 oktanů...........;-) R^

0/0
21.7.2016 11:05

M18a57r10e43k 19H33r72u77b33y 6757102981538

O1 s tím krátkým rozvorem a dlouhými převisy bych na okruhu opravdu nečekal, navzdory motoru. Ale asi je u nás nouze o dostupná a přitom výkonná auta.

+1/0
21.7.2016 8:45

D17a64v46i49d 49R18y61c55h80e88t10s54k35ý 9446131870540

Máte pravdu sám jsem si prošel snahou udělat z OI trochu něco sportovnějšího, ale fakt je lepší lovit jinde :-)

+1/0
21.7.2016 9:33

J14i86ř57í 66Z95ý16k31a 9499133561900

"Počítáme, že tady ta auta doslouží. A tím nemyslím, že by se zničila. Musíme se na ně spolehnout, proto se o ně velmi pečlivě staráme" ... tak proč to má tu hromadu rezu, viz foto č.12?

Každopádně by mě zajímalo, jak se jim to povedlo homologovat. Pokud vím, tak v roce 2000 platilo Euro 3, ale v době schvalování (2007) už Euro 4. Takže nejspíše museli dělat i novou homologaci motoru. Překvapuje mě, že se to vyplatilo.

0/0
21.7.2016 8:19

K59r93y37š82t33o76f 95J18u21r21e58č25k79a 6490360677109

To vypadá jako omlácený od kamínků, pokud mají podložky pod kolama nebo jiným způsobem povystrčená kola z karoserie, tak jim tam při mírném zatočení můžou od gumy odlítat kamínky a tím se ten lak omlel až na kov, pak stačí projet jednou mokrem a povrchová rez je na světě. Tak mi to i přijde, jako že je to jen povrchová rez. ;-)

0/0
21.7.2016 8:29

J87i68ř89í 78Z71ý22k50a 9869203571250

sice to je povrchovka, ale jakmile se to nechá, tak se to za 2-3 roky rozleze a je to durch. Doporučil bych odrezit, fouknout to kitem, přebrousit, zalakovat a hodit na to místo nějakou čirou ochrannou folii - k tomu určenou.

0/0
21.7.2016 9:01

T10o46m61á70š 95K86u61c26h31a57ř 3487931768431

To není od kamínků, to je omlácené od toho, jak tam dovnitř něco tahají, hasičáky, nebo něco takového.

Chtělo by to ošetřit a dát třeba ochrannou přelepku, na druhou stranu, tohle auto po soli nejezdí, tady to vydrží mnohem dýl jak to je.

0/0
21.7.2016 12:27

P54e71t77r 26Č69e48r30m61á28k 9678315699250

Je to individuální schválení pro maloseriovou produkci, tam jsou podmínky jiné.

+1/0
21.7.2016 13:55

J64i69ř82í 89Z85ý60k95a 9209223621190

ale emise musí plnit podle doby homologace tak jako tak. Zjišťoval jsem to, když jsem chtěl do staré vrány dávat silnější motor. Mimo peněz za schválení byl problém i v tom, že by se muselo jednat i o v podstatě nový motor, protože v tu dobu vstupovala v platnost Euro 5.

0/0
21.7.2016 15:45

P52e49t16r 83Č66e35r49m74á23k 9448265509710

Ale s emisema problém nebyl, ten motor Euro 4 splňoval normálně.

0/0
21.7.2016 19:03

M69a50r18e93k 48P27e92t48e36r 4708955554484

Motor použitý v O1 RS má kód motoru AUQ, které Euro 4 splňuje.

0/0
21.7.2016 15:00

D67a61n43i79e32l 42S18o68b73o29t42a 9469944916270

Auto, resp. motor s najetými 30 nebo 40 tkm musí vydržet, i když jezdí v takovýchle podmínkách. To není nějaký důkaz o výjimečné spolehlivosti. Myslel jsem, že mají auta najeto přes 100 tkm, ale tohle...?

0/0
21.7.2016 8:11

R56o56m79a48n 29P20o29l45á51č11e71k 5936689695

Ale je asi rozdíl 100 000 rodinného auta a 40 000 pod plnou palbou...

+6/0
21.7.2016 8:52

D25a77n19i37e28l 66S87o41b42o22t83a 9429124956300

Ano, o tom přece píšu, že i v těchle podmínkách není 40 tkm nijak moc ...

+1/−2
21.7.2016 9:27

K75a56r53e34l 75H91o79r90á57k 2368379473263

Záleží na počtu studených startů.

0/0
5.8.2016 19:57

V90a78c59l47a48v 98M57e51d32e18k 5761352395255

no ony ty extrémně malé nájezdy taky motorům příliš nesvědčí.

+1/0
21.7.2016 13:05

J23i67ř63í 85K18o33c24u74r53e28k 6695924775458

Říká se, že hodina na okruhu je jako 1000 km běžné jízdy. Jinak řečeno kilometry na okruhu se násobí deseti.

0/0
21.7.2016 15:31

B86o60h11u89m29i70l 49P62a61l46e92č13e48k 6782531478763

tady se ukazuje nadčasovost designu první generace, máme doma TDi a je to neskutečný držák, co si všechno nechá líbit:-)

+3/−6
21.7.2016 7:56

D98a45n75i65e33l 93S49o28b24o11t25a 9349414776540

Design octavie nenadchne, neurazí, taková šedá myš (něco jako první Fabia). Ano, takové kusy designově tolik nestárnou jako ty, které po uvedení šokovaly, ale po deseti letech jsou jak ošklivá káčátka.

+3/−1
21.7.2016 8:08

M31a21r63t70i17n 85K16o67z74á60k 4154260929157

Opravdu? Já se zase nemůžu dívat na polovinu nových aut a hlavně: ať auto vypadá třeba jako krabice od bot, ale doveze mě a mi tam, kam potřebuju a to, co potřebuju. A to zrovna tohle auto dělá výjimečně dobře.

Ostatně i co se týká té "šedost", já zase nechápu proč si musí na autech pořád někdo něco dokazovat. Ano, nechci aby auto bylo vidět, stejně jako nevystavuji na odiv naše krumpáče a lopaty.

0/0
21.7.2016 11:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.