Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejzachovalejší Octavie RS jezdí v Brně na okruhu. Jen to není škodovka

Octavia letos slaví dvacet let své novodobé éry. Dnes už se vyrábí její třetí vydání. Ale hned to první bylo fenoménem. A přivedlo na svět také nejšťavnatější provedení RS; od té doby vozí ta dvě písmena nejrychlejší škodovky. Vypátrali jsme unikáty, které ovšem nemají v technickém průkazu jméno Škoda, ale tajemnou šifru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68a68r53t51i76n 79R34a84y96m30a21n 4612518273408

Skode se musi nechat, ze tyto predprodukcni auta vyuziva s ruzumem. Treba na VS jsme meli predprodukcniho roomstra 1,4 tdi, octavii II 2,0 fsi. Obe auta bez VIN, TP i RZ, ale na to abych na nich v ramci vyuky a vyzkumu merili spotreby na valcove zkusebne jsou uplne skvela. Za to palec vzhuru.

0/0
22.7.2016 9:54

R97a93d45i35m 35S27v52o50b94o34d84a 9843289806252

az na to, ze ta O I je snad nejnekomfortnejsi auto, v jakem jsem mel moznost sedet.

+1/0
22.7.2016 9:13

J41a18n 86F68r48i24d32r62i84c73h 6515198609293

Já mám autak z roku 94 a ten ma 140kw. Kupodivu na okruhy to taky neni, ale kdyz si clovek vezme cim se tehdy vetsina naroda vozila a najednou tohle se objevilo v provozu...

0/0
21.7.2016 23:11

R62a20d20o58m19í87r 13A93l48b22e74r42t 1436361982359

Svým způsobem dělá Škodě neuvěřitelnou reklamu. To ano, ale Škodovka již tak kvalitní automobily nevyrábí.;-)

+2/−1
21.7.2016 23:10

P84e98t98r 21B11á39č45a 8205186525395

Vzdycky me bavi jak majitele tehle vylitanych RS sunek se mnou chteji zavodit. Prvni kopec a neni po nich vidu ani slechu.

+3/−1
21.7.2016 15:59

M54i31c13h72a42e78l 98Č84e72r64n32ý 9182707655

A zajima to nekoho?

+5/−1
21.7.2016 18:16

P31e30t82r 74B10á12č56a 8295506475525

Je mi to celkem jedno.

0/0
21.7.2016 18:30

R82a75d29o63m97í19r 29A72l77b94e50r18t 1676531382709

Ano, mne to například zajímá. Peťo, a co na rovinkách, ujedeš jim?

0/0
26.7.2016 22:24

J92i29ř36í 98Z35ý44k88a 9919683791880

to mi tak připomíná ... si tak jedu klídek pohodička 150 tempomat na prázdné dálnici, za mnou se nebezpečně "rychle" přibližuje Oktávka, tak si tak říkám "ti zapráším trochu oči, koukej", během chvilky jsem ji ztratil ze zpětných zrcátek ... sjedu z dálnice k blízkému velkoobchodu, beru si paletový vozík a v tu chvíli u mě zastavuje ona modrá Oktávka, vystupují z ní páni policisté a ptají se mě jestli támhle to auto je moje ;-D

+8/−1
21.7.2016 19:51

M87a69r63t54i28n 55V52o90j41á56č11e96k 9443687191616

tomu říkám trefa;-D

+1/0
22.7.2016 19:37

M46a57r51t87i34n 90K44ř13í89ž 9793532320567

asi mátě pěkně nabušený odstrkovadlo, že?

0/0
21.7.2016 22:00

P75e92t28r 19B26á60č92a 8885176795545

Jj v kombinaci s kolobezkou je to primo raketa.

0/0
22.7.2016 14:37

M22a34r81e28k 12H87r78u96b38y 6987302811168

Pokud jezdite po okruhu, tak tuhle RS predjizdet nemate - to je nakonec smysl safety caru;-)

Predpokladam, ze jste nemel na mysli nejake imaginarni zavody na beznych komunikacich. Takove ridice jiz davno diskvalifikoval z provozu bodovy system (chm, chm..):-P

0/0
22.7.2016 13:45

A43n40t45o80n39í62n 83H52r61b21e87k 9338541314505

Mnoho povyku pro nic.

Měl jsem Octavii I Combi s motorem 1,8T, který po zamontování dvoustupňového kompresoru s mezichlazením za 110 tis. Kč dával 140 kW a podle toho Octavie jezdila.

Jediným problémem byla spojka, která při poskakování ve štrůdlu odcházela po cca 10 až 15 tis. km. Po rekonstrukci pak vydržela cca 20 tis. km. Brzdy kupodivu držely.

0/−3
21.7.2016 14:27

M49a10r44e85k 63P62e80t53e46r 4318775184614

A jaký mělo smysl tam cpát kompresor? Samotným chipem 110kW verze se dá dostat na 132kW. Pokud to byla eReSka, s k03s turbem, tak se chipem dá dostat přes 150kW

0/0
21.7.2016 15:04

P50a44v76e77l 64L29o87h43b53e59r57g70e98r 5246591490395

Kompresor je lepší. Dává výkon hned od spodu.

0/0
23.7.2016 13:04

J65a90r10o54s52l16a58v 80Š80k70o57d76a 6824108859261

jedna jezdi jako taxi v liberci

0/0
21.7.2016 14:23

M62a74r53t59i46n 88K76u52ř84í30t22k11a 6417146148195

Kdyby počkali ještě 10 let, tak mohli mít veteránské papíry.

0/0
21.7.2016 13:44

P54e31t71r 37Č77e94r59m44á31k 9358585709170

To bohužel ne, až po 30ti letech...

+1/0
21.7.2016 13:52

J61a81n 12F80r86i97d38r42i86c63h 6225418629653

Ale to je spíš nevýhoda. Čím déle si udrží papíry klasické, tím líp pro případnej prodej nebo i provoz konec konců.

0/0
21.7.2016 23:10

P74e63t72r 60Č68e69r25m71á77k 9898405939900

Nevýhoda určitě ne, dneska je to prakticky jedno.

0/0
21.7.2016 23:27

V47í74t 63B85r54z55o26b36o58h14a48t59ý 7120332313551

s veteránskými doklady je dneska snažší starší auta obchodovat, kapku horší je to pak s ježdění, protože by čistě teoreticky taková auta neměli být součástí běžného provozu

0/0
8.9.2016 15:39

V92a38c49l24a82v 28M80e65d60e93k 5961562915215

AMD ? Tak to je jasný, nejsou to auta, ale mikroprocesory

+5/0
21.7.2016 13:00

J85a18n 19H17u96d47e95č26e46k 6761760217298

Je to skvělé auto. Měl jsem jí 1.9 TDI 81 kW Laurin&Klement. Maximální spokojenost. Značce jsem zůstal věrný. Pořídil jsem Octavii 3 2.0TDI DSG Elagance (Style) ;-)

0/0
21.7.2016 12:11

V46í45t 11B63r30z64o69b54o68h84a11t61ý 7960602793661

Tak to jste měl uplně jiné auto, tohle je totiž 1.8T

0/0
8.9.2016 15:44

R72a88d65e42k 61P57a56s47t25o25r 3226485956893

Motor 1.8T byl nejlepším motorem VW za celé dekády. Škoda že ho výrazně zastínil nadceňovaný 1.9TDi. Kam se hrabou dnešní TSI přestože mají papírově kilowatty a nízkou spotřebu.

+6/−1
21.7.2016 12:04

V53a96c46l50a14v 53M40e57d61e55k 5371902305475

hmm? Chceš snad říct, že současné 2.0 TSI v Octavii RS je v některém (kterémkoliv) parametru horší?

+1/0
21.7.2016 13:02

J63a48r22o46s43l29a85v 96Š19k47o39d79a 6134488169731

ja mam na 1,8t ujeto 450tkm

0/0
21.7.2016 14:24

R27a54d39i55m 45S15v70o52b62o43d25a 9683459356832

a kolik mate najeto na 2.0TSi?

+2/0
22.7.2016 9:12

J10i12ř28í 56Z93ý76k58a 9109823531190

TSI má horší emise (saze), teoreticky nižší životnost(rozvody, vysoká spotřeba oleje a tím i riziko zadření) a vyšší náklady(olej).

PS: pojišťovna Autotrust pojišťující automobily na případnou poruchu tyto motory (TSI a nová TDI) odmítá pojišťovat.

+1/0
21.7.2016 15:42

M77i59l53o93š 16S11a76l57o16š31e26k 7134923331913

Mám ji,černou,najeto 187000 km a jsem maximálně spokojen,závady zatím žádné.Jo a liju do ní pouze benzín 100 oktanů...........;-) R^

0/0
21.7.2016 11:05

M75a41r72e75k 33H62r92u78b93y 6547282481138

O1 s tím krátkým rozvorem a dlouhými převisy bych na okruhu opravdu nečekal, navzdory motoru. Ale asi je u nás nouze o dostupná a přitom výkonná auta.

+1/0
21.7.2016 8:45

D54a69v59i62d 96R45y31c27h42e83t82s71k74ý 9386331170510

Máte pravdu sám jsem si prošel snahou udělat z OI trochu něco sportovnějšího, ale fakt je lepší lovit jinde :-)

+1/0
21.7.2016 9:33

J95i96ř39í 90Z83ý34k17a 9179223461120

"Počítáme, že tady ta auta doslouží. A tím nemyslím, že by se zničila. Musíme se na ně spolehnout, proto se o ně velmi pečlivě staráme" ... tak proč to má tu hromadu rezu, viz foto č.12?

Každopádně by mě zajímalo, jak se jim to povedlo homologovat. Pokud vím, tak v roce 2000 platilo Euro 3, ale v době schvalování (2007) už Euro 4. Takže nejspíše museli dělat i novou homologaci motoru. Překvapuje mě, že se to vyplatilo.

0/0
21.7.2016 8:19

K89r10y37š17t31o38f 66J27u70r43e42č70k94a 6400190557429

To vypadá jako omlácený od kamínků, pokud mají podložky pod kolama nebo jiným způsobem povystrčená kola z karoserie, tak jim tam při mírném zatočení můžou od gumy odlítat kamínky a tím se ten lak omlel až na kov, pak stačí projet jednou mokrem a povrchová rez je na světě. Tak mi to i přijde, jako že je to jen povrchová rez. ;-)

0/0
21.7.2016 8:29

J48i79ř31í 13Z64ý30k21a 9959173571390

sice to je povrchovka, ale jakmile se to nechá, tak se to za 2-3 roky rozleze a je to durch. Doporučil bych odrezit, fouknout to kitem, přebrousit, zalakovat a hodit na to místo nějakou čirou ochrannou folii - k tomu určenou.

0/0
21.7.2016 9:01

T68o77m71á37š 24K14u95c81h55a80ř 3737111268841

To není od kamínků, to je omlácené od toho, jak tam dovnitř něco tahají, hasičáky, nebo něco takového.

Chtělo by to ošetřit a dát třeba ochrannou přelepku, na druhou stranu, tohle auto po soli nejezdí, tady to vydrží mnohem dýl jak to je.

0/0
21.7.2016 12:27

P23e39t78r 67Č56e50r62m22á75k 9128905689860

Je to individuální schválení pro maloseriovou produkci, tam jsou podmínky jiné.

+1/0
21.7.2016 13:55

J20i78ř33í 51Z10ý27k69a 9209233131730

ale emise musí plnit podle doby homologace tak jako tak. Zjišťoval jsem to, když jsem chtěl do staré vrány dávat silnější motor. Mimo peněz za schválení byl problém i v tom, že by se muselo jednat i o v podstatě nový motor, protože v tu dobu vstupovala v platnost Euro 5.

0/0
21.7.2016 15:45

P92e32t13r 94Č50e46r66m33á49k 9398625149350

Ale s emisema problém nebyl, ten motor Euro 4 splňoval normálně.

0/0
21.7.2016 19:03

M82a77r78e70k 21P37e19t24e47r 4128155234684

Motor použitý v O1 RS má kód motoru AUQ, které Euro 4 splňuje.

0/0
21.7.2016 15:00

D70a94n77i73e84l 94S69o68b54o53t75a 9699894726170

Auto, resp. motor s najetými 30 nebo 40 tkm musí vydržet, i když jezdí v takovýchle podmínkách. To není nějaký důkaz o výjimečné spolehlivosti. Myslel jsem, že mají auta najeto přes 100 tkm, ale tohle...?

0/0
21.7.2016 8:11

R49o32m30a85n 38P92o88l95á90č85e41k 5436419615

Ale je asi rozdíl 100 000 rodinného auta a 40 000 pod plnou palbou...

+6/0
21.7.2016 8:52

D64a22n87i56e48l 40S53o64b77o44t83a 9399504866180

Ano, o tom přece píšu, že i v těchle podmínkách není 40 tkm nijak moc ...

+1/−2
21.7.2016 9:27

K19a26r66e60l 48H34o74r93á64k 2898479843653

Záleží na počtu studených startů.

0/0
5.8.2016 19:57

V84a84c87l13a82v 36M20e22d24e15k 5761842605115

no ony ty extrémně malé nájezdy taky motorům příliš nesvědčí.

+1/0
21.7.2016 13:05

J90i76ř31í 59K58o15c65u50r97e33k 6345254935138

Říká se, že hodina na okruhu je jako 1000 km běžné jízdy. Jinak řečeno kilometry na okruhu se násobí deseti.

0/0
21.7.2016 15:31

B72o63h80u53m75i62l 26P92a77l98e54č61e83k 6342821158543

tady se ukazuje nadčasovost designu první generace, máme doma TDi a je to neskutečný držák, co si všechno nechá líbit:-)

+3/−6
21.7.2016 7:56

D46a43n56i89e43l 62S98o70b62o15t36a 9799314626840

Design octavie nenadchne, neurazí, taková šedá myš (něco jako první Fabia). Ano, takové kusy designově tolik nestárnou jako ty, které po uvedení šokovaly, ale po deseti letech jsou jak ošklivá káčátka.

+3/−1
21.7.2016 8:08

M12a85r96t29i11n 13K30o78z57á25k 4234140669797

Opravdu? Já se zase nemůžu dívat na polovinu nových aut a hlavně: ať auto vypadá třeba jako krabice od bot, ale doveze mě a mi tam, kam potřebuju a to, co potřebuju. A to zrovna tohle auto dělá výjimečně dobře.

Ostatně i co se týká té "šedost", já zase nechápu proč si musí na autech pořád někdo něco dokazovat. Ano, nechci aby auto bylo vidět, stejně jako nevystavuji na odiv naše krumpáče a lopaty.

0/0
21.7.2016 11:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.