Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unikátní Škoda MBX shořela na narozeniny, designéři namalovali novou

Dvoudveřové „embéčko“ je ikona. Raritní verze Škoda 1000 MBX vznikla jen v několika tisících kusů. Letos je to půl století od jejího představení na autosalonu v Ženevě. V květnu přišli sběratelé škodovek o jednu z těchto perel při požáru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a62n 66J94i43r49k89a 7380300220

Designer nejsem, a mozna prave proto ty soucasne moc nechapu...

Z te puvodni 1000 mbx toho moc nezbylo. Jedine, co se mi libi, je zadek (hlavne svetla) v podobe navrhu Jana Hrodka. Ale z tech dalsich typickych znaku tam neni nic. Kde jsou ty krasne bocni mrizky...? Kde jsou ta typicka KULATA predni svetla??? Podle mne toto jsou ty hlavni znaky te puvodni 1000ky.

+2/0
11.6.2016 18:48

J76a24n 58D19l43o16u51h59ý 7314179800519

Designeri malujic skodu odkazujici na stary model kresli divoke patvary, co s puvodnim modelem nema nic spolecneho. Uspesny odkazujici model na svuj historicky protejsek umi hlavne v USA: namatkou Dodge Challenger, Ford Mustang. Tohle je akorat mazanina nesouci se na starem nazvu.

+2/0
11.6.2016 9:38

M10i25r26o18s94l82a35v 15S32i17n73d34e15l92a93r 2885737404282

To "ukaply" vodni cerpadlo vypada drsne.... A nechybi tam hodou drzak chladici vrtule? Podle tech sroubu jako by tam snad ani nebyl...

0/0
10.6.2016 22:26

M33i72r91o75s15l57a30v 35S67i82n54d38e89l29a48r 2615517784352

Aha, byl, ale zbyla z neho jen priruba...

0/0
10.6.2016 22:29

P54e16t12r 24H89a69n49a 1334130509

Malůvky jakv mém sešitě zápisků z porady :) . A bohužel stejný děs jako zbalastěný cupé s krátkými dveřmi.

0/0
10.6.2016 20:25

P21e61t85r 89P87a57l78e17č49e21k 3590735574672

Veterána je velká škoda. A klid, tu hrůzu co namalovali, stejně nikdy vyrábět nebudou.

+3/0
10.6.2016 17:49

M31i77r77e82k 15S66á40l 1525201488854

jestli je to tak vzácný, tak tu kastli stejně vyklepou, přelakují a ty vnitřnosti byly předpokládám stejný jak v 1000MB, takže motor, tapecíry atd se taky snadno seženou. těžko hoděj tak drahej unikát do lisu jak vyhořelýho favoše :-)

0/−2
10.6.2016 15:35

M22i30r57o12s16l65a34v 27S84i56n30d68e48l11a71r 2685537124672

Aha, takze z toho puvodniho vlastne nebude stejne temer nic....

To uz je lepsi zrestaurovat jiny kus, nebo postavit repliku.

0/0
10.6.2016 22:33

M74i80r58e44k 92S22á90l 1655281468194

jaký jiný kus když jsou celkem dva.. veterány se tak skládají běžně - z mnoha rozpadlých jedinců, kdy z jednoho je použitelný to, z druhýho ono.

pokud se tendle unikátní veterán lišil od konfekce karosérií, tak není důvod nezrestaurovat karoserii a nedodat ostatní díly z konfekce

0/0
14.6.2016 17:24

B68o51h46u14m75i36l 31P15a42l54e35č56e72k 6202101188393

může mi někdo vysvětlit, jak to chytne, není mi to jasný - zkrat nebo co?

0/0
10.6.2016 13:17

P81e43t96r 86M50i52c73h15a62l 2850634891242

Tak nějak.

0/0
10.6.2016 13:41

M98i15c79h74a87l 78F31r43ý35d44a 1472479683222

hořlavina a sirka (zapalovač)...zkušený (a dlouholetý) veteránista neskladuje tyto poklady s neodpojenou baterkou

0/0
10.6.2016 15:04

J49a33n 85D33l92o13u61h83ý 7834499320279

Me malem shorela felicie (ta nova) jenom kvuli tomu, ze jsem ujel cca 200km s rozbitym alternatorem ( daval 20 a vic voltu ). Po prijezdu do garaze a pul hodine stani cucham smrad a to byla rozhavena baterka takovym zpusobem, ze na ni nesla udrzet ruka ani sekundu. Po vysvobozeni baterky z auta byla tepla jeste 24 hodin po odpojeni! Cili zde by doslo k pozaru i s odpojeniu baterkou. Jediny indikator byl smrad v uzavrene mistnosti ;-)

0/0
11.6.2016 9:43

J97i72ř98í 22Š50v66e25c 6283542295756

Té staré je škoda, ale toho nové skici by opravdu nebyla škoda. Přesně to odpovídá značce škoda - hnusný

+4/−4
10.6.2016 12:12

P96e32t30r 86M94i55c97h59a48l 2810404341802

Ale ta stará měla taky značku Škoda. :-D

+1/0
10.6.2016 13:30

T76o61m70á85š 62V25l31a40s51á69k 4804589449226

To je hrozný pohled na ten ohořelý vrak na podvalu

+8/0
10.6.2016 11:59

V92i79k32y50r 66B29o57h87u11m71i26l 65S37t84r89a83n45s67k47y 9277458886959

Předně je to veliká škoda. Nicméně s autorem článku lze polemizovat v některých detailech. Předně !široký úsměv" nebyl jen výsadou prvních kusů embéček (možná však těchto prvních kusů MBX?), dále kapsy na z. blatnících byly též v tomto zobrazeném stavu v té době běžné. Obdélníkové byly rozhodně již na sériích r. 1968 (chromovaný znak na přídi, malý úsměv, vlna na střeše, obdélníkové vstupy pro vzduch k motoru. Otázkou je, co se montovalo na první SERIOVÉ MBX. Navíc, pokud byly vozy na export, nebo Tuzex, byly /ovšem všelijak/ dovybavovány například vnějším zrcátkem na straně spolujezdce, které ovšem bylo z Rakouska a tedy od počátku tvarově a kvalitou jiné, než to u řidiče. Podobně bylo možné přímo "na prodejně Tuzex" koupit nasazovací panoramatické vnitřní zrcátko s perličkově černým kovovým rámečkem atd.

0/0
10.6.2016 10:29

R38a64d39e97k 44F55o62l49p37r59e43c15h78t

Nejsem sice přímo autorem článku, ale dovolím si odpovědět.

V době, kdy se začalo MBX sériově vyrábět, se už ani normální embéčka "dávno" nevyráběla s širokým úsměvem, ale s úzkým (úsměv jim pak zmizel docela až v roce 68, ostatně jako každému, a byl nahrazen plastovou lištou).

Také kapsy u embéček vyrobených v roce 67 nebyly běžné, varianta De luxe je neměla už od začátku, a levnější standard dostal obdélníkové mřížky v březnu 1967.

- Z toho vyplývá - sériová embéixa začínala v roce 1967 s úzkým úsměvem a obdélníkovými mřížkami a těch pár předsériových kusů vyrobených v roce 1966 bylo tedy v tomto směru odlišných. Dokonce, jestli se tedy nemýlím, i ta předsériová embéixa by už měla mít "správně" úzký úsměv a navíc i (protože MBX se dělala pouze s výbavou De Luxe) obdélníkovou mřížku.

+2/0
10.6.2016 11:55

V25i41k72y14r 32B87o60h97u69m96i87l 45S50t67r34a23n20s26k75y 9147838926849

OK, díky za upřesnění;-D

0/0
10.6.2016 13:07

J37o31s22e42f 47N32o87v15a92k 5798202676148

Může mi někdo objasnit posedlost nízkoprofilovými koly?

Na každý skice jsou až absurdně obrovský kola na pneumatikách, kde snad ani nemůže bejt žádnej vzduch - líbí se to ještě někomu jinýmu, než designérům?

+6/0
10.6.2016 10:14

D93a43n94i56e38l 96K68r66o51n62e93r 7874374366267

Cerstvym postpubertakum...

+6/0
10.6.2016 10:22

V43i66k10y93r 32B55o45h82u20m55i22l 75S80t91r93a64n39s98k29y 9287768316299

Jak by řekl J. da Cimrman, :"Pracuji na bázi gumopryže na výrobku bránícím početí, avšak zatím z mé dílny vycházejí výrobky hodící se toliko ku létání /hr. Zeppelin/.;-D

+3/−1
10.6.2016 10:31

J75a86n 33N27o85v68á28k 4536197943709

Předpokládám, že to je proto, že nizkoprofilovka dává vyniknout designu kola jako takového a "nehyzdí" ho ta černá "obruč". :-)

+2/0
10.6.2016 14:48
Foto

J71i36ř78í 26D45v58o58ř59á83k 5115259300878

Dentisti . Mezi zuby hadici a hurá po naší hopsenštráse ( pardon , D1) . A po projížďce totální generálku chrupu .

0/0
10.6.2016 20:17

S74t56a96n63i87s17l17a49v 21K47r34e16j97c37a58r 6247916123124

Je škoda, že v dnešní době, si Škoda Auto, nezřídí třeba při své SPŠ provoz výroby kusových speciálů, jako byl Metalex pro Š130. Ve vyspělém světě takových malých karosáren funguje nemálo, a ČR by nakonec mohlo navázat na tradici zavedenou v První republice firmou Sodomek!!

0/0
10.6.2016 10:04

S79t19a29n66i84s23l63a70v 69K26r46e27j59c66a45r 6517386703634

Firma Sodomka, ve své době byla Karosárnou v pravém slova smyslu. Nikoli jako dnes tuningovým centrem. Dokázala přežít a být úspěšnou firmou, vedle Škody, Waltra,Aera i Jawy. Proč to dnes nejde?

+1/0
10.6.2016 10:10

V64i12k87y31r 59B87o54h19u46m30i98l 45S91t97r23a49n77s55k88y 9217508346459

Obdobně fa. Uhlík

+1/0
10.6.2016 10:32

A47n33d73r29e74j 49M61a84s30a53r37y46k 9100913876680

z casti to bude urcite birokracia na uradoch... asi by bol problem auto prihlasit, a z casti to bude aj tym ze by to bolo az priliz drahe pretoze dnes kazdy podnikatel, teda cest vynimkam, chce zbohatnut na predaji jednej coly. Mozno kedysi podnikatelia nemali az tak velke oci a uskromnili sa aj s mensim zarobkom. Aj ked je mozne ze vyslednu cenu by podmienovala prave ta birokracia. Keby to bol vyhodny biznis urcite by to niekto robil ale bohuzial v nasich koncinach mozno pre to nieje uz ani nikto tak zapaleny aby sa do niecoho takeho pustil. Ale nic z toho nemusi byt pravda je to len moja domienka :)

0/0
10.6.2016 14:18

J78a40n 14S26e50m69i80k 4534297452269

protoze v dobe 1. republiky bylo auto opravdovy luxus a symbol statusu, ne jen dopravni prostredek

- tedy lide co meli auta byli velmi bohati a by;i ochotni zaplatit za individualni karoserii, jako status symbol.

Dnes je auto (i luxusni znacka) uz "normalni"

takze to co bylo auto za 1. republiky je dnes dejme tomu jachta

0/−1
10.6.2016 15:25

S67t95a48n58i23s40l65a49v 97K85r67e78j68c83a45r 6787916643614

Nu nesouhlasím s vámi!! Nejde o bohatství tehdy a dnes. Ford T byl i v té době podobně jako Aero 50 voem pro širokou střední populaci, asi jako je dnes Dacie. Ano v každé době je společnost rozdělena do kast. Stejně jako v první republice asi bankovní ředitel nejezdil v Aeru Cililink ale v Mercedesu, tak dnes těžko lobbista nebo fotbalista nejezdí minimálně v Bentleyi . Pro ostatní musí stačit Fabia nebo ojetiny z AAA. Občané v ČR nejsou chudáci, stačí si přečíst rubriky v i.Dnes.cz! Jistě jsou socky v centrech pro bezdomovce a nezaměstnané, ale jsou i lidé jež si mohou dovolit využít nejen služeb architekta k realizaci bydlení svého snu, ale zároveň jezdit v Tesle nebo Ferrari!! Takže se toho proti první republice tolik nezměnilo - kdo umí ten má, kdo neumí tak pouze čumí. A toto platilo v každém režimu.

+1/0
10.6.2016 22:00

M23i56c88h85a20l 80Š45r17o94u76b51e29k 8104386323930

tak v té době auta fungovala dost jinak. Byla to v podstatě kusová výroba a tak nebyl problém udělat někde podvozek, jinde motor a jinde karoserii...

0/0
10.6.2016 16:28

M87i80c93h24a16l 44F52r89ý82d20a 1612449413152

Nikdo mi nenamluví, že dlouholetý zkušený veteránista nechá ta poklady někde ve stodole a neodpojí jim baterky!!!

0/0
10.6.2016 9:36

P90e88t88r 66M32i69c77h20a38l 2770764321692

Sakra, to zamrzí.

0/0
10.6.2016 9:30

P71e55t65r 67N50o45v89á56k 1969963495546

Ach jo, to bych radši viděl hořet školku...

+3/−1
10.6.2016 7:24

D77a14n98i12e98l 29K10r75o89n84e62r 7404434156627

lesni?

0/0
10.6.2016 10:10

P26e77t52r 26N46o83v73á79k 1449273525206

i klasickou;-D

0/0
10.6.2016 11:02

M98i51c57h93a90l 49K21r53e65j78č18í 1386570751553

To je škody ;-(

To tam nebyl pobíž žádný hasičák?

0/0
10.6.2016 1:57

J78i86ř91í 35N34e44u82m73e78i54s80t12e70r 2142335633831

Asi jo. Ale nikdo, kdo by hasil.

+4/0
10.6.2016 8:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.