Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unikátní Škoda MBX shořela na narozeniny, designéři namalovali novou

Dvoudveřové „embéčko“ je ikona. Raritní verze Škoda 1000 MBX vznikla jen v několika tisících kusů. Letos je to půl století od jejího představení na autosalonu v Ženevě. V květnu přišli sběratelé škodovek o jednu z těchto perel při požáru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a68n 63J45i12r52k13a 7450910540

Designer nejsem, a mozna prave proto ty soucasne moc nechapu...

Z te puvodni 1000 mbx toho moc nezbylo. Jedine, co se mi libi, je zadek (hlavne svetla) v podobe navrhu Jana Hrodka. Ale z tech dalsich typickych znaku tam neni nic. Kde jsou ty krasne bocni mrizky...? Kde jsou ta typicka KULATA predni svetla??? Podle mne toto jsou ty hlavni znaky te puvodni 1000ky.

+2/0
11.6.2016 18:48

J79a38n 86D81l68o55u42h39ý 7644129870749

Designeri malujic skodu odkazujici na stary model kresli divoke patvary, co s puvodnim modelem nema nic spolecneho. Uspesny odkazujici model na svuj historicky protejsek umi hlavne v USA: namatkou Dodge Challenger, Ford Mustang. Tohle je akorat mazanina nesouci se na starem nazvu.

+2/0
11.6.2016 9:38

M14i76r55o14s81l85a78v 94S59i41n43d66e66l48a48r 2465547614482

To "ukaply" vodni cerpadlo vypada drsne.... A nechybi tam hodou drzak chladici vrtule? Podle tech sroubu jako by tam snad ani nebyl...

0/0
10.6.2016 22:26

M56i25r72o87s32l21a48v 47S30i93n14d62e29l62a63r 2645867884962

Aha, byl, ale zbyla z neho jen priruba...

0/0
10.6.2016 22:29

P70e27t66r 96H94a47n94a 1294240299

Malůvky jakv mém sešitě zápisků z porady :) . A bohužel stejný děs jako zbalastěný cupé s krátkými dveřmi.

0/0
10.6.2016 20:25

P17e94t83r 12P63a41l58e40č88e33k 3910435484572

Veterána je velká škoda. A klid, tu hrůzu co namalovali, stejně nikdy vyrábět nebudou.

+3/0
10.6.2016 17:49

M10i54r78e24k 14S13á83l 1615561568904

jestli je to tak vzácný, tak tu kastli stejně vyklepou, přelakují a ty vnitřnosti byly předpokládám stejný jak v 1000MB, takže motor, tapecíry atd se taky snadno seženou. těžko hoděj tak drahej unikát do lisu jak vyhořelýho favoše :-)

0/−2
10.6.2016 15:35

M30i89r28o77s49l37a91v 33S27i23n97d29e59l65a31r 2145337974652

Aha, takze z toho puvodniho vlastne nebude stejne temer nic....

To uz je lepsi zrestaurovat jiny kus, nebo postavit repliku.

0/0
10.6.2016 22:33

M14i36r78e18k 95S49á68l 1795251218444

jaký jiný kus když jsou celkem dva.. veterány se tak skládají běžně - z mnoha rozpadlých jedinců, kdy z jednoho je použitelný to, z druhýho ono.

pokud se tendle unikátní veterán lišil od konfekce karosérií, tak není důvod nezrestaurovat karoserii a nedodat ostatní díly z konfekce

0/0
14.6.2016 17:24

B55o48h36u20m42i51l 40P62a49l94e10č19e30k 6442121358283

může mi někdo vysvětlit, jak to chytne, není mi to jasný - zkrat nebo co?

0/0
10.6.2016 13:17

P58e81t97r 60M63i90c52h64a51l 2810324381802

Tak nějak.

0/0
10.6.2016 13:41

M56i75c22h81a67l 59F92r49ý32d79a 1722699573692

hořlavina a sirka (zapalovač)...zkušený (a dlouholetý) veteránista neskladuje tyto poklady s neodpojenou baterkou

0/0
10.6.2016 15:04

J14a27n 57D72l92o24u49h31ý 7424239830919

Me malem shorela felicie (ta nova) jenom kvuli tomu, ze jsem ujel cca 200km s rozbitym alternatorem ( daval 20 a vic voltu ). Po prijezdu do garaze a pul hodine stani cucham smrad a to byla rozhavena baterka takovym zpusobem, ze na ni nesla udrzet ruka ani sekundu. Po vysvobozeni baterky z auta byla tepla jeste 24 hodin po odpojeni! Cili zde by doslo k pozaru i s odpojeniu baterkou. Jediny indikator byl smrad v uzavrene mistnosti ;-)

0/0
11.6.2016 9:43

J57i83ř55í 89Š69v18e33c 6673482335966

Té staré je škoda, ale toho nové skici by opravdu nebyla škoda. Přesně to odpovídá značce škoda - hnusný

+4/−4
10.6.2016 12:12

P48e76t51r 41M78i35c12h34a89l 2150304471462

Ale ta stará měla taky značku Škoda. :-D

+1/0
10.6.2016 13:30

T93o18m38á24š 41V34l43a97s97á75k 4114189939426

To je hrozný pohled na ten ohořelý vrak na podvalu

+8/0
10.6.2016 11:59

V19i64k46y88r 31B79o29h18u95m50i81l 69S95t40r87a92n85s36k46y 9187958606799

Předně je to veliká škoda. Nicméně s autorem článku lze polemizovat v některých detailech. Předně !široký úsměv" nebyl jen výsadou prvních kusů embéček (možná však těchto prvních kusů MBX?), dále kapsy na z. blatnících byly též v tomto zobrazeném stavu v té době běžné. Obdélníkové byly rozhodně již na sériích r. 1968 (chromovaný znak na přídi, malý úsměv, vlna na střeše, obdélníkové vstupy pro vzduch k motoru. Otázkou je, co se montovalo na první SERIOVÉ MBX. Navíc, pokud byly vozy na export, nebo Tuzex, byly /ovšem všelijak/ dovybavovány například vnějším zrcátkem na straně spolujezdce, které ovšem bylo z Rakouska a tedy od počátku tvarově a kvalitou jiné, než to u řidiče. Podobně bylo možné přímo "na prodejně Tuzex" koupit nasazovací panoramatické vnitřní zrcátko s perličkově černým kovovým rámečkem atd.

0/0
10.6.2016 10:29

R19a36d23e89k 97F50o11l49p33r83e92c91h69t

Nejsem sice přímo autorem článku, ale dovolím si odpovědět.

V době, kdy se začalo MBX sériově vyrábět, se už ani normální embéčka "dávno" nevyráběla s širokým úsměvem, ale s úzkým (úsměv jim pak zmizel docela až v roce 68, ostatně jako každému, a byl nahrazen plastovou lištou).

Také kapsy u embéček vyrobených v roce 67 nebyly běžné, varianta De luxe je neměla už od začátku, a levnější standard dostal obdélníkové mřížky v březnu 1967.

- Z toho vyplývá - sériová embéixa začínala v roce 1967 s úzkým úsměvem a obdélníkovými mřížkami a těch pár předsériových kusů vyrobených v roce 1966 bylo tedy v tomto směru odlišných. Dokonce, jestli se tedy nemýlím, i ta předsériová embéixa by už měla mít "správně" úzký úsměv a navíc i (protože MBX se dělala pouze s výbavou De Luxe) obdélníkovou mřížku.

+2/0
10.6.2016 11:55

V53i25k98y66r 27B84o22h86u41m70i38l 12S19t15r88a73n71s85k45y 9587838366629

OK, díky za upřesnění;-D

0/0
10.6.2016 13:07

J17o89s30e67f 93N10o57v85a13k 5488282486708

Může mi někdo objasnit posedlost nízkoprofilovými koly?

Na každý skice jsou až absurdně obrovský kola na pneumatikách, kde snad ani nemůže bejt žádnej vzduch - líbí se to ještě někomu jinýmu, než designérům?

+6/0
10.6.2016 10:14

D37a78n89i21e48l 92K76r65o84n86e88r 7444214756617

Cerstvym postpubertakum...

+6/0
10.6.2016 10:22

V96i56k43y84r 27B62o90h76u95m26i27l 85S83t83r35a63n89s65k27y 9467918946349

Jak by řekl J. da Cimrman, :"Pracuji na bázi gumopryže na výrobku bránícím početí, avšak zatím z mé dílny vycházejí výrobky hodící se toliko ku létání /hr. Zeppelin/.;-D

+3/−1
10.6.2016 10:31

J19a90n 59N95o32v12á41k 4326817343949

Předpokládám, že to je proto, že nizkoprofilovka dává vyniknout designu kola jako takového a "nehyzdí" ho ta černá "obruč". :-)

+2/0
10.6.2016 14:48
Foto

J87i56ř15í 43D31v18o46ř12á93k 5935309170928

Dentisti . Mezi zuby hadici a hurá po naší hopsenštráse ( pardon , D1) . A po projížďce totální generálku chrupu .

0/0
10.6.2016 20:17

S81t59a33n97i78s93l38a68v 11K31r33e93j67c65a68r 6737636923444

Je škoda, že v dnešní době, si Škoda Auto, nezřídí třeba při své SPŠ provoz výroby kusových speciálů, jako byl Metalex pro Š130. Ve vyspělém světě takových malých karosáren funguje nemálo, a ČR by nakonec mohlo navázat na tradici zavedenou v První republice firmou Sodomek!!

0/0
10.6.2016 10:04

S60t87a95n77i58s56l44a19v 10K89r11e39j88c83a65r 6247726783434

Firma Sodomka, ve své době byla Karosárnou v pravém slova smyslu. Nikoli jako dnes tuningovým centrem. Dokázala přežít a být úspěšnou firmou, vedle Škody, Waltra,Aera i Jawy. Proč to dnes nejde?

+1/0
10.6.2016 10:10

V53i87k95y36r 85B34o80h49u63m51i76l 37S39t11r85a55n14s84k80y 9737508436839

Obdobně fa. Uhlík

+1/0
10.6.2016 10:32

A38n78d10r91e43j 19M11a51s94a93r30y48k 9550643616190

z casti to bude urcite birokracia na uradoch... asi by bol problem auto prihlasit, a z casti to bude aj tym ze by to bolo az priliz drahe pretoze dnes kazdy podnikatel, teda cest vynimkam, chce zbohatnut na predaji jednej coly. Mozno kedysi podnikatelia nemali az tak velke oci a uskromnili sa aj s mensim zarobkom. Aj ked je mozne ze vyslednu cenu by podmienovala prave ta birokracia. Keby to bol vyhodny biznis urcite by to niekto robil ale bohuzial v nasich koncinach mozno pre to nieje uz ani nikto tak zapaleny aby sa do niecoho takeho pustil. Ale nic z toho nemusi byt pravda je to len moja domienka :)

0/0
10.6.2016 14:18

J53a76n 17S80e66m32i61k 4704387132379

protoze v dobe 1. republiky bylo auto opravdovy luxus a symbol statusu, ne jen dopravni prostredek

- tedy lide co meli auta byli velmi bohati a by;i ochotni zaplatit za individualni karoserii, jako status symbol.

Dnes je auto (i luxusni znacka) uz "normalni"

takze to co bylo auto za 1. republiky je dnes dejme tomu jachta

0/−1
10.6.2016 15:25

S61t38a91n14i91s20l13a66v 56K85r42e47j39c61a98r 6817426193614

Nu nesouhlasím s vámi!! Nejde o bohatství tehdy a dnes. Ford T byl i v té době podobně jako Aero 50 voem pro širokou střední populaci, asi jako je dnes Dacie. Ano v každé době je společnost rozdělena do kast. Stejně jako v první republice asi bankovní ředitel nejezdil v Aeru Cililink ale v Mercedesu, tak dnes těžko lobbista nebo fotbalista nejezdí minimálně v Bentleyi . Pro ostatní musí stačit Fabia nebo ojetiny z AAA. Občané v ČR nejsou chudáci, stačí si přečíst rubriky v i.Dnes.cz! Jistě jsou socky v centrech pro bezdomovce a nezaměstnané, ale jsou i lidé jež si mohou dovolit využít nejen služeb architekta k realizaci bydlení svého snu, ale zároveň jezdit v Tesle nebo Ferrari!! Takže se toho proti první republice tolik nezměnilo - kdo umí ten má, kdo neumí tak pouze čumí. A toto platilo v každém režimu.

+1/0
10.6.2016 22:00

M39i90c52h75a36l 96Š43r62o27u16b26e38k 8624406813490

tak v té době auta fungovala dost jinak. Byla to v podstatě kusová výroba a tak nebyl problém udělat někde podvozek, jinde motor a jinde karoserii...

0/0
10.6.2016 16:28

M23i13c89h37a38l 51F96r14ý33d21a 1392779283662

Nikdo mi nenamluví, že dlouholetý zkušený veteránista nechá ta poklady někde ve stodole a neodpojí jim baterky!!!

0/0
10.6.2016 9:36

P50e29t61r 75M72i45c18h61a64l 2170584571852

Sakra, to zamrzí.

0/0
10.6.2016 9:30

P60e40t56r 78N16o57v22á85k 1779523815326

Ach jo, to bych radši viděl hořet školku...

+3/−1
10.6.2016 7:24

D86a93n47i51e25l 67K65r43o59n64e96r 7764864676457

lesni?

0/0
10.6.2016 10:10

P40e60t48r 82N77o80v65á45k 1739753425336

i klasickou;-D

0/0
10.6.2016 11:02

M30i16c80h72a75l 79K52r84e51j69č19í 1496490921233

To je škody ;-(

To tam nebyl pobíž žádný hasičák?

0/0
10.6.2016 1:57

J36i94ř43í 79N91e47u21m81e34i38s69t13e51r 2312575733751

Asi jo. Ale nikdo, kdo by hasil.

+4/0
10.6.2016 8:30







Najdete na iDNES.cz