Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: V Norsku mají kruhové objezdy i v tunelech

Kruhový objezd v tunelu? V Norsku nic neobvyklého. Kvůli bezpečnosti provozu jich mají několik. Třeba v kraji Hordaland jsou hned dva. Do necelých osm kilometrů dlouhého tunelu Vallavik, který otevřeli už v roce 1985, kruhový objezd přibyl v roce 2013.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a50n 55H52a87v75r65d51a 2438666401948

Proč jen se nezeptali nějakého joudy-reptala tady z Čech, jak to měli řešit...

Kdejaký místní chytrolín stále nechápe, v čem tkví výhoda kruhových objezdů a jaké to má všechny funkce :-P

0/0
31.5.2016 15:55
Foto

M44a71r49t67i47n 11P33i96š98t54o91r63a 8368108136939

A co na to Waze? Nic.

0/0
31.5.2016 14:45

M37a87r18t52i56n 89H57o86k76r 1308526717951

Dobré scifi tady ;-D

0/0
31.5.2016 6:24
Foto

J54a28n 31Č69e22r11m79á67k 4349178145317

spíš děsné strašidelné království týrání (Barnevernet;-( jinak nazvat nelze) dětí...!!

+1/−4
30.5.2016 19:10

J57a97n 38K57a90d25l87e71c 7717245556579

Kruhový objezd je typ křížení silnic, který je nejbezpečnější, nejplynulejší a hlavně nejlevnější. Proto se u nás ta těžko prosazuje. :-)

0/−1
30.5.2016 17:34

Z86d48e54n23ě61k 89J26o57n60á10š 9541369696920

Máte ten pocit? Vždyť je to samý kruháč už dneska

0/0
30.5.2016 20:01

J23a98n 33K35a13d79l14e30c 7977915296389

Jak kde. Třeba v Praze by nám kulaťáky s plynulostí dopravy pomohly. Jenže tady probíhá hysterie ohledně nedotknutelnosti MHD. Proto se všude cpou světelné křižovatky, říká se jim chytré a jsou chytré proto, že si je autobusy a tramvaje přepínají podle potřeby, ačkoliv to vždy nepotřebují. A ostatní čekají na červený. A samozřejmě vybudování takové chytré křižovatky stojí dosti velký peníz, včetně pozdější údržby, oprav. Nu a takové "akce" mají naši radní a kmotři tuze rádi. :-)

+2/0
30.5.2016 20:46

J84i15ř64í 10K33o39c71u72r82e73k 6555664155438

No ovšemže velmi pomůže plynulosti dopravy, když těch 300 lidí z tramvaje přesedne do aut.

0/0
31.5.2016 15:28

J56a70n 56B52o12h86a96t12ý 7887480468212

Jo, ty šipky před kruhákem doleva a doprava jsou ideální na to, aby to nějaký cizinec projel zleva, protože kdo by čekal kruhák v tunelu. Jestli to s tou bezpečností trochu nepřehnali.

0/0
30.5.2016 17:27

I65v29a68n88a 57N59o50v48á 2272512879138

Co dělají zloději dětí je mi úplně šumák. Mohou mít kruháč třeba na konci zad.

+1/−9
30.5.2016 17:16

D75a60v86i28d 95H28e26l33l92e72r 6826383780636

Zrovna jsem si řikal, kdo nám první vytáhne Barnevernet.

+2/0
30.5.2016 19:30
Foto

L15u97k24á76š 80N26o18v25o98t88n94ý 6666787938258

Tak je to určitě levnější a efektivnější řešení než na ty dva tunely v podzemí na sebe složitě napojovat.

+3/0
30.5.2016 13:22

R58a92d46e40k 19P92a50s69t19o78r 3606115506393

To se jim to razí do čistý žuly bez potřeby jakýhokoliv ostění.

+9/−1
30.5.2016 12:56

A14n96t29o25n67í85n 31D28o28u56b55e83k 3890799969

sileny

u nas se vsichni uplne zblaznili a na hlavnich lidi kvuli tomu cekaji kvuli par autum z vedlejsi. kruh ma vyznam pri krizeni dvou stejne zatizenych silnic ale ne pri hlavni a vedlejsi kde vedlejsi projede 10% aut proti 90% na hlavni

+3/−7
30.5.2016 12:55

P64e18t55r 16V90l44a91d36i57m34í58r 37Č97e79r17m63á42k 8413387635234

Právě na řešení situace, kterou popisujete je kruhový objezd nejvhodnější, protože řeší beznadějnou situaci vjezdu z vedlejší na přeplněnou hlavní a při tak malém provozu, který jste uvedl, to tu hlavní téměř nezpomalí. Samozřejmě jiná situace je na dálkových tazích a jiná v městě.

+5/0
30.5.2016 18:08

J37a38n 92K15a97d63l33e46c 7917515166619

Doubku, Doubku...Právě na místech, kde je poměr hustoty "hlavní" - "vedlejší" 50na50 se dá pochopit vybudování světelné křižovatky. Při poměru 10na90 je lepší kruhový objezd. Vy asi nikdy z takové desetiprocentní vedlejší silnice nevyjíždíte...

+4/0
30.5.2016 18:09

I75v84a10n 56V46r96b54a 9710160705302

v Norsku ale dochadza k opacnemu problemu, vodici su taki ohladuplni, ze na tom kruhaci v case spicky, ked je premavka hlavnym smerom 90 a z vedlajsieho 10 pustaju tych z vedlajsieho systemom zipsovania... tym padom je hlavny tah beznadejne upchaty

0/0
30.5.2016 18:58

T47o46m10á11š 87V47e29s55e43l59ý 5195378780629

kruhový objezd je nejvýhodnější tam, kde je na všech sjezdech srovnatelný počet vyjíždějících a najíždějících, vcelku nezávisle na tom, kolik na kterém.

0/0
31.5.2016 14:48

M11a92r80t68i89n 64K81u52č74e31r93a 8179179949442

Není to opožděný Apríl?

0/0
30.5.2016 12:20

P83e90t16r 65D17v54o67ř97á61k 5454975729946

V tunelu jse mě jeví tohle řešení jako efektivní, horší to je u mnoha kruháčů na povrchu, kde by mnohdy bylo výhodnější řešení jiné.

+4/−2
30.5.2016 12:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.