Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: V Norsku mají kruhové objezdy i v tunelech

Kruhový objezd v tunelu? V Norsku nic neobvyklého. Kvůli bezpečnosti provozu jich mají několik. Třeba v kraji Hordaland jsou hned dva. Do necelých osm kilometrů dlouhého tunelu Vallavik, který otevřeli už v roce 1985, kruhový objezd přibyl v roce 2013.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a82n 81H38a30v86r32d73a 2498436551978

Proč jen se nezeptali nějakého joudy-reptala tady z Čech, jak to měli řešit...

Kdejaký místní chytrolín stále nechápe, v čem tkví výhoda kruhových objezdů a jaké to má všechny funkce :-P

0/0
31.5.2016 15:55
Foto

M70a86r79t25i72n 37P82i63š76t14o48r32a 8588678386459

A co na to Waze? Nic.

0/0
31.5.2016 14:45
Foto

M56a25r10t29i51n 36H79o69k12r 1838536417671

Dobré scifi tady ;-D

0/0
31.5.2016 6:24
Foto

J38a33n 17Č35e64r30m74á14k 4779458475837

spíš děsné strašidelné království týrání (Barnevernet;-( jinak nazvat nelze) dětí...!!

+1/−4
30.5.2016 19:10

J57a86n 34K43a59d79l62e57c 7867275346429

Kruhový objezd je typ křížení silnic, který je nejbezpečnější, nejplynulejší a hlavně nejlevnější. Proto se u nás ta těžko prosazuje. :-)

0/−1
30.5.2016 17:34

Z35d56e44n16ě19k 22J87o83n51á95š 9481809406960

Máte ten pocit? Vždyť je to samý kruháč už dneska

0/0
30.5.2016 20:01

J92a46n 63K40a77d78l62e44c 7937495556359

Jak kde. Třeba v Praze by nám kulaťáky s plynulostí dopravy pomohly. Jenže tady probíhá hysterie ohledně nedotknutelnosti MHD. Proto se všude cpou světelné křižovatky, říká se jim chytré a jsou chytré proto, že si je autobusy a tramvaje přepínají podle potřeby, ačkoliv to vždy nepotřebují. A ostatní čekají na červený. A samozřejmě vybudování takové chytré křižovatky stojí dosti velký peníz, včetně pozdější údržby, oprav. Nu a takové "akce" mají naši radní a kmotři tuze rádi. :-)

+2/0
30.5.2016 20:46

J52i14ř89í 82K80o20c97u73r98e18k 6855674935648

No ovšemže velmi pomůže plynulosti dopravy, když těch 300 lidí z tramvaje přesedne do aut.

0/0
31.5.2016 15:28

J56a63n 42B61o47h52a13t61ý 7857250938562

Jo, ty šipky před kruhákem doleva a doprava jsou ideální na to, aby to nějaký cizinec projel zleva, protože kdo by čekal kruhák v tunelu. Jestli to s tou bezpečností trochu nepřehnali.

0/0
30.5.2016 17:27

I48v54a79n89a 61N94o60v83á 2692832939678

Co dělají zloději dětí je mi úplně šumák. Mohou mít kruháč třeba na konci zad.

+1/−9
30.5.2016 17:16

D25a37v81i65d 96H83e60l94l45e23r 6326983120416

Zrovna jsem si řikal, kdo nám první vytáhne Barnevernet.

+2/0
30.5.2016 19:30
Foto

L11u12k32á89š 27N73o88v33o71t52n93ý 6196557898178

Tak je to určitě levnější a efektivnější řešení než na ty dva tunely v podzemí na sebe složitě napojovat.

+3/0
30.5.2016 13:22

R20a93d72e69k 74P46a19s70t46o64r 3116645976203

To se jim to razí do čistý žuly bez potřeby jakýhokoliv ostění.

+9/−1
30.5.2016 12:56

A35n32t80o87n30í92n 58D60o79u65b29e78k 3900659389

sileny

u nas se vsichni uplne zblaznili a na hlavnich lidi kvuli tomu cekaji kvuli par autum z vedlejsi. kruh ma vyznam pri krizeni dvou stejne zatizenych silnic ale ne pri hlavni a vedlejsi kde vedlejsi projede 10% aut proti 90% na hlavni

+3/−7
30.5.2016 12:55

P71e87t38r 69V87l35a28d59i39m37í94r 90Č40e84r34m26á19k 8903237465304

Právě na řešení situace, kterou popisujete je kruhový objezd nejvhodnější, protože řeší beznadějnou situaci vjezdu z vedlejší na přeplněnou hlavní a při tak malém provozu, který jste uvedl, to tu hlavní téměř nezpomalí. Samozřejmě jiná situace je na dálkových tazích a jiná v městě.

+5/0
30.5.2016 18:08

J22a31n 35K96a58d58l24e16c 7497945556539

Doubku, Doubku...Právě na místech, kde je poměr hustoty "hlavní" - "vedlejší" 50na50 se dá pochopit vybudování světelné křižovatky. Při poměru 10na90 je lepší kruhový objezd. Vy asi nikdy z takové desetiprocentní vedlejší silnice nevyjíždíte...

+4/0
30.5.2016 18:09

I41v74a76n 72V93r19b83a 9160720515592

v Norsku ale dochadza k opacnemu problemu, vodici su taki ohladuplni, ze na tom kruhaci v case spicky, ked je premavka hlavnym smerom 90 a z vedlajsieho 10 pustaju tych z vedlajsieho systemom zipsovania... tym padom je hlavny tah beznadejne upchaty

0/0
30.5.2016 18:58

T34o12m27á75š 54V49e19s86e76l29ý 5185588650129

kruhový objezd je nejvýhodnější tam, kde je na všech sjezdech srovnatelný počet vyjíždějících a najíždějících, vcelku nezávisle na tom, kolik na kterém.

0/0
31.5.2016 14:48

M72a39r75t14i52n 88K41u49č46e98r20a 8579529259802

Není to opožděný Apríl?

0/0
30.5.2016 12:20

P39e56t69r 70D10v93o40ř82á68k 5664405189786

V tunelu jse mě jeví tohle řešení jako efektivní, horší to je u mnoha kruháčů na povrchu, kde by mnohdy bylo výhodnější řešení jiné.

+4/−2
30.5.2016 12:01







Najdete na iDNES.cz