Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

I dnes se musí nová auta zajíždět. Už to není věda

Jak zajíždět auto? Složité to není, naši tátové to měli mnohem těžší. Stačí se držet pár rad a ty dodržovat stále, ne jen při „zaučování“ nového auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D75a59n 18R27u35b23í26n 4103583909

Týká se hlavně škodovek ;-D

0/0
14.7.2016 11:45

M11a50r75c84e87l 57S21t26a59r78ý 9928614583829

já teda nevím, ale komu nestačí na normální ježdění vytáčet motor maximálně do 3/4 povolených otáček motoru? dyť to je 3.700 ot/min u dieselu a 4.800 ot/min u benzínu.....:-)

0/0
5.6.2016 22:23

T44o24m60á14š 34B50í52l95ý 2955220857

Nic, co popisujete u nového naftového motoru jsem u BMW 530d skutečně nikdy nezažil a to už jsem na něm "nakroutil" 150.000km:-/;-)

0/0
4.6.2016 22:19
Foto

J13i96ř66í 46H35a46v60e35l61k80a 3349183230954

Bude to tím že jezdíte jako prase a tam se fakt už nic jiného nedá.

0/0
5.6.2016 0:15

M59i65c50h83a69l 80H26a75c72k 9124746185

Zajiždění aut je jeden z největších hoaxu v automobilismu posledních let. Dříve to bylo nutné, v současnosti nikoliv. Spravuji vozový park velké společnosti, nikdo ze zaměstnanců podle CarControlu (gps v autě) auto rozhodně nešetří a výsledek? Auta po šesti letech prodáváme s nájezdem kolikrát vyšším než 500000km. Bez nájezdu. Důležitý je pravidelný servis, to je vše.

Znám ze svého okolí důchodce, co 2 roky zajížděl svojí Octavii (pravda, je to neauto), kašlal na pravidelný servis a po pěti letech šlo do šrotu.

+3/−5
4.6.2016 8:08

R90a58d15o93m14í38r 89K81r90u89p74i89č22k27a 9664982770585

Je to tak, bohuzel je opravdu mnoho lidi, co teto urban legend stale veri a domnivaji se, ze behem prvnich tisice kilometru se pisty obrusuji, aby se cele vesly do valcu a podobne pohadky. Presnost vyroby uz je davno tak daleko, ze je nejake zajizdeni naprosty nesmysl. A naopak jezdit s autem jako prase samozrejme vede k vetsimu opotrebeni bez ohledu na jeho najezd.

0/0
5.6.2016 9:57

V36a10c64l54a68v 10M68e36d25e94k 5201392935915

Radami žabožroutů z Totalu bych se radši neřídil, ještě by se mi z auta stal Renault

+1/−6
3.6.2016 22:13

J37a44n 86D54l41o57u51h44ý 7354329150839

Ford motor duratec jako novy se prodaval s jinym olejem na zajeti, ktery se mel vymenit po 10 tisicich. Pak uz tam prisel ten spravny. Opel motor ecotec jako novy pri 1. Vymene prosel proplachem. Oba tva postupy ve vse dobe zajistili snizeni hlucnosti a snizeni spotreby cca o 1.5 litru.

+1/0
2.6.2016 8:24

P74e37t65r 12V80a47z27a46č 4117203630316

Vážený pane Dvořáku, autore uvedeného článku, to že automobilech píšete od roku 2002 je sice chvályhodné, nicméně je evidentní že o autech stále nic nevíte a takovou snůšku "pí_čovin" jako ve vašem článku ""I dnes se musí nová auta zajíždět.Už to není věda"" jsem už dlouho nečetl. Pro vás asi není věda napsat nesmysl typu "Ideální je pohybovat se při jízdě v režimu otáček, kdy motor nabízí max. točivého momentu, toto vyčtete z grafů v manuálu k vozu" . Uvědomte si, že mnohá auta mají max Mk v 5000 ot i výše,to chcete řidiče nutit jezdit po městě s vytočenou dvojkou při 5000ot ? Takových nesmyslů je zde velmi mnoho-jako " Motor si musí filtr vycvičit"-můžete mí říci co jste s tím myslel ? DPF je součást výfukového systému, který je v nějakém stavu zanešení a můžete ji cvičit jak chcete, prostě novým kouskům a funkci DPF nenaučíte - bud ́ jej nevhodným jízdním režimem (stavem motoru, vstřikovací soustavy atd) zanesete nebo a naopak vhodným jízdním režimem (delší jízdní cyklus, vhodné otáčky, teplota,,) dojde k regeneraci - vyčištění. Nezlobte se na mne, o automobilech vůbec nic nevíte a tak raději pište třeba o pěstování řepy, bude to méně škody .....

+4/0
1.6.2016 20:57

M58a46r67t87i43n 78K52o95v97á47ř 2541350729356

Nemyslíte těma "5000 ot i výše" spíš výkon?

Současné foukané motory mají max. Mk od 2000 ot. (některé i pod). A moje stará 1,4 atmosféra ho měla okolo 3000...

+2/0
3.6.2016 15:47

K51a36r23e10l 77V58a69c92h71u12t 9333432569913

Ještě bych zmínil, že jsou i lidi, kteří bydlí blízko dálnice a dojíždějí do práce třeba každý den právě po dálnici - a bohužel sotva nastartují, po pár metrech na tu dálnici najedou, šlápnou tomu "za krk" a HNED to valí 130! ... tento způsob provozování auta rozhodně taky životnosti jeho motoru nepřidá. :-(

+2/0
1.6.2016 20:37

V91a92c81l73a22v 37M18e73d68e18k 5641822365175

pro většinu aut dnes není dálničních 130 žádný super výkon.

+1/0
3.6.2016 22:03
Foto

J46i30ř12í 92H76a39v21e14l46k32a 3609923380854

Pro studený motor je to průser tak jako tak.

+1/−1
5.6.2016 0:18

J44i43ř53í 85S86c59h12w25a73c41h 8968634618816

pokud se jedná o výkonnější benzínový turbo motor nad cca 140 koní tak má tak dlouhý převody, že 130 na 6-ku znamená otáčky dost pod 3000, takže to na velký "průser" nevidim..... totéž u atmo cca od dvou litrů výše.....ale i tak by prvních cca 5 minut (než se zahřeje) bylo pro motor jen dobře jet jen do 110 km/hod.

0/0
5.6.2016 23:04

R28a57d26o51m51í33r 72K69r18u56p14i45č87k55a 9694302790835

A proc by to melo vadit? 130 je u normalniho auta neco mezi 2000-3000 otackami? Co byste chtel lepsiho na studeny motor?

0/0
5.6.2016 9:58

P51e72t39r 25S31p77a33t33z90i72e87r15e38r 7244572915554

Pro ty co tu píší, že pro dost lidí je auto jen prostředek z bodu A do bodu B a nějaké technické záležitosti je nezajímají, bych rád řekl jedno. Každý řidič, který kdy dostal řidičské oprávnění by měl mít základní technické znalosti o autech. Takže by měl vědět jak se mění kolo, jak se kontroluje olej, kolik ho má v autě být, jak kontrolovat stav pneu a i chladící kapalinu. Pak i základní věci, jako co znamená jaká kontrolka na palubce. Když se rozsvítí co znamená a zda s autem můžu jet nebo mám jet do servisu. Spousta lidí má na palubce diskotéku a jezdí dokud auto neklekne..a pak se diví, že je drahá oprava a nadávají jaké to jsou křápy....ne křáp je maximálně ten řidič co svému autu nedává tu správnou péči a trochu se o něj nezajímá. Tito by měli řidičák nejlépe vrátit.

+10/0
1.6.2016 20:25

L30u80d19v69í64k 26G36a86j49d50o97š14í42k 2945923574552

Nějak jsem si v článku nevšiml, že by byla zmínka o zajížděcím režimu řídící jednotky, která řidiči v podstatě nedovolí při prvních tisících kilometrech motor zajet špatně.

+2/0
1.6.2016 15:53
Foto

J90i32ř66í 95H79a92v27e59l59k83a 3649783410564

Žádná řídící jednotka vám nezabrání abyste studenej motor točil na čtřku 1100 otáček do kopce na plný knedlík.

0/0
5.6.2016 0:19

L52u42d35v88í21k 19G28a35j46d52o74š80í78k 2285903954782

"...A to nikoliv z důvodu předčasné ztráty kvality mazacího oleje, ale zejména z důvodu kontaminace oleje právě částicemi vznikajícími při opotřebení motoru..."

K tomu snad jen tolik, že kontaminace oleje částicemi vznikajícími opotřebením motoru ROVNÁ SE ztráta jeho kvality.

0/0
1.6.2016 15:49

M40a59r47t91i90n 94Z74i36k62m58u19n80d 7605565544921

Míval jsem dvě služební Fabie 1.2 HTP a u obou se motor znatelně probral až po 60 tisících kilometrech :)

+2/0
1.6.2016 15:09

L96u65d78v52í83k 82G38a29j53d78o90š25í10k 2735363634792

Souhlasím. U svého auta jsem zaznamenal snížení spotřeby zhruba až kolem najetých 40 000 km

0/0
1.6.2016 15:50
Foto

J53a15r40o49s64l56a66v 97R35e61z98n47i73k 1889962817825

60000 tisic mam na nekolik zivotu :).

0/0
1.6.2016 20:00

K23a49r47e21l 94V12a39c92h22u10t 9793742629353

Polobotky se nezajíždějí - to se týká osobních vozů! ;-)

+1/0
1.6.2016 20:20

M94a38r36t54i25n 15H37o50d97í80k 2275315838897

Já pána plně chápu, do jedné práce to mám pár kroků, takže autem to nemá význam, do druhé 100 Km a tam sloužím jen noční párkrtát za měsíc. K tomu nějaké to zajetí pro větší nákup, pro piáno do Německa, nějaká ta dovolená (pro vzdálenější destinace si auto raději půjčím na místě), takže neujedu víc jak 3-4 tisíce za rok

0/0
4.6.2016 19:09

L55a63d81i18s42l85a34v 88K51a84l51o75u47s 7365646761910

Moderní auta už mají integrovánu automatickou Rregeneraci.;-D

0/0
1.6.2016 12:53
Foto

M44a98r66t69i21n 28P73i91š54t42o25r67a 8298888216229

Škoda, že pánové Vášové už na iDnes (a jinam) nepíší, hned by bylo všechno jasnější.

0/0
1.6.2016 11:53

J82i38ř40í 90S47c87h38w46a52c53h 8848784778776

Nepotřeba důkladného zajíždění a to, že má dnes auto opravdu téměř každý, přičemž základní technické znalosti o motoru u 9 z 10 řidičů jsou v podstatě nulové, vede k tomu, že tito nemají problém sednout do auta a už při prvním rozjezdu vytočit motor do omezovače.

Na palubní desce v každém autě by měl být velký nápis: "Nevytáčej motor nad 3000 (2000) otáček, dokud se neohřeje na pracovní teplotu!"

Toto pravidlo má samozřejmě platnost nejen v záběhu, ale po celou dobu životnosti motoru a jeho časté nedodržování vede k tomu, že se životnost motoru celkem výrazně zkracuje, popřípadě to může vést až k fatálním závadám.

+25/0
1.6.2016 10:30

J71a72n 15N45e27m64e23c 9788366897880

Bingo ... bohužel spoustu lidí sedne do auta, klima naplno (přeci se nebudu potit), plyn na podlaze (ať už jsme doma) ... a cestu nejlépe v režimu "buďto brzdím, nebo akceleruji co to dá".

+3/0
1.6.2016 11:25

J63a98k70u65b 68S61e72m38e91r18á95d 2737396141161

zajimave, jezdim kazdy den, ale tech ridicu co tu oba popisujete je rozhodne daleko min, nez tech "normalne" jezdicich

+2/0
1.6.2016 13:53

J62i23n25d35ř48i94c23h 81K68u19c32h12a34ř 4976433568

Hm, a proč si tohle nepohlídá ten omezovač? Sposta lidí má auto pro dopravu mezi A a B a věci kolem je nezajímají.

0/−1
1.6.2016 14:22

J47i50ř37í 47S26c72h76w89a80c55h 8868684818976

Když si někdo do kuchyně koupí drahý japonský nůž, musí dodržovat nějaká pravidla používání a postupy údržby, aby dobře sloužil a vydržel ostrý. Pokud si bude myslet, že ho má jen na krájení potraviny A a B a C a věci kolem ho nezajímají, tak si hodně brzo pomyslí, že ty prachy za tu tupou a rezavou kudlu byly vyhozený z okna....

A auto je přece násobně složitější zařízení než "nějaká kudla" ;-)

+3/0
1.6.2016 23:49

K43a11r39e63l 50M96a52r86t93i74n80e39c 6608428666374

Aby autó spoľahlivo slúžilo, mosítě o ňho pečováť nielen pri zajížďaniju, ALE STÁLO !!!

Ja mám jedno z najkvalýtnějších vozidiél, čo kedy vyrobené boly a to Hyundéé Akcent 1,3 z roka 2001.

K plnej spokojnosti mám takmer bez spotreby náhradných diélcov najazděné už takmer 35.000km !

Auto je nié ibá v zajazďaní, ale aj provoze šetríť !!! Preto jazdíme ibá keď sú priáznivé predpovedě a zotrválý tlák vzduchá a něhrozí náhlé zmeny počasija. V zímnom čáse využívam služiéb smluvných dopravcov a taxi. Pokiál jazdíme svojím vozom, pak vo dvoch, maximálno troch osobách a s takmer prázdným batožínovým priéstorom, lebo okrem opotrebenijá to ovplývňuje aj spotrebu. Preto na večšijé nákupy chodiévame so starkú ibá MHD, a tjé busy skutočno naplňáme nákupmi abyzme svojho "miláčika" nězaťážováli.

Po návratě, pred zagarážovaním auto pravidělno omýjem a fénom osúšám, prekontrolujem tlák v pneumátikách, provozné náplně. V garage podkladám prahy, aby něboly státím na jednom miéstě deformovaté gúmy a podkladám aj stíerače, aby sa gumenné lišty nemačkály o skló. Pochopitělno ešče predtým vyluxújem vnútorný aj batožínový priéstor a všetké plásty ošetrým za použitjá znáčkovej autogozmetýky. Aj motorovému priéstoru venújem pozornóst a pečlívosť, včetně dobítija akumulátorá a preto neviém ako dakto móže problémy so štártováním mať ?

Na čom sa všák něoplatí špórováť, sú provozné náplně, preto mením ólej a všetké filtre pravidělno 3x ročno a stejnáko povetčinú aj nespotrebované náplně ostriékovačov, lebo keď jazdím ibá za pekného povetrijá mávam minýmálnú spotrebu.

(POZN. vďaka temu ušporím na spotrebe uhlijá v domácnosti, lebo som zjistíl, že hentén vyjažďáný oléj, keď sa smiéšá s drevenými odrezkámi a pilýnámi má v kachľách skutočno spoľahlivú výhrevnosť a staršijé náplně z ostriékačov sú na upratanije okién lepčije ako tjé Irony, Clíny a podobné šúnty čo ponúkajú drogérijé).

Keď sa budětě tákto o vóz stárat, budě isto slúžiť aj Vam, aj keď dačo tak kvalýtné ako je Hyundéé trebárs nemátě.

+10/−17
1.6.2016 10:25
Foto

M74i94c45h69a54l 45N90a86j43m84a33n 7449783616360

Jako vtip hodně slabé.....:-/

+13/0
1.6.2016 10:30

K41a83r35e18l 91M47a82r10t89i68n52e74c 6558188646394

..., že vy taky mátě Hyundéé ???

+2/−1
1.6.2016 10:49
Foto

M20i61c16h59a50l 97N36a61j51m23a95n 7789273616720

Mám škodovku a i hyundaie. Šodovka najede za rok přes 50 ti. km a hyundai necelých 10 tis. km.

+1/0
1.6.2016 13:54

D34a67v43i96d 13R52y49c28h54e73t15s75k26ý 9786881820310

tl, dr

+5/0
1.6.2016 10:32

J13a74n 70Z38a28h20r37a14d31n82i93k 3954680647471

R^;-D

0/0
1.6.2016 10:46

J27i43ř84í 41V58e14l22e88k 9904163417545

SUPR příspěvek ! Ještě lepší by bylo ho uveřejnit ne 1.6. ale 1.4. Sranda musí bejt...

0/0
22.6.2016 1:32
Foto

M74i80c57h71a68l 91N91a13j56m33a53n 7239403386740

U posledních třech aut jsem nijak motor nezajížděl. Od začátku jsem jezdil normálně, jen se prvních 1000 km nechoval k motoru jako prase (a nechovám se k němu jako prase ani když má nejeto 100 000 km). Jen první výměnu oleje dělám po ujetí 3000 - 5000 km. Další výměny oleje dělám po 20 - 25 tis. km.

Zatím jsem neměl jediný problém ohledně motoru (a to jsem najel na každém autě přes 250 tis. km).

+1/0
1.6.2016 10:18

J30o58s53e59f 89V35a87l41a 9410463403783

pred tak asi 40 lety tehdy jeste v prestiznim motoristickem casopisu Svet motoru udelali pokus se dvema S 120. U jedne byl menen olej predpisove ( tenkrat zadna syntetika ale M6AD) 1x/ 10.000 km. u druheho auta byl olej dolevan a menen az nekde v 30.000 (presne cislo si nepamatuji, ale byl to nekolikanasobek doporuceneho intervalu vymeny). Obe auta byla nova, najela asi 100.000 km a po testu byla obe vedecky rozebrana v Ustavu pro vyzkum motorovych vozidel. Zadne signifikantni rozdily v opotrebeni motoru nebyly nalezeny.......je to sice statisticky nehodnotitelne, ale pri nejmensim vymluvne

+2/0
1.6.2016 9:47

D19a24n82i63e95l 73P45a55n56e59k 6242121142640

V te dobe se vyrabely motory trosku jinak nez dnes. Tezko hodnotit vyrobu pred 40lety a dnes.

0/0
1.6.2016 9:56

D18a24v72i29d 53R12y83c83h63e45t41s26k16ý 9666421490200

Trval ten test aspon 10 let? Jezdil s auty stejny ridic?

0/0
1.6.2016 10:37

J41o88s81e76f 30V91a37l79a 9770843813243

pisu najezd 100.000 km. Tehdejsi bezny najezd byl tak 10,000 km rocne, uz kvuli cenam pohonnych hmot si vic clovek nemohl dovolit. Tohle bylo asi redakcni auto/auta, cily statisticky podobny soubor ridicu a vyssi rocni najezd.....

0/0
1.6.2016 11:31
Foto

P15a55v48e93l 80T21r24n21ě87n43ý 4558948558786

pan Panek má pravdu, tehdá byla technologie výroby trochu jiná (méně přesnější) a motory nebyly tak složitý jako dnes. Ale co si pamatuji, tak škodovky (jak stovky, housky a emka) byly pomalu a jistě až na vyjímky po 70 tis. zralé na generálku motoru.

+1/−9
1.6.2016 10:38
Foto

P50a47v88e16l 13T16r45n27ě35n29ý 4368438258856

pane Aleši Lánský, místo toho mínusu bych uvítal argument a Váš názor - opravdu mne zajímá ;-)

0/−1
1.6.2016 10:48

J92o51s68e30f 68V78a17l95a 9460443943523

predpokladam, ze technologie opracovani je dneska podstatne lepsi, treni mensi, jak pisete, stodvacitka se 100.000 byla na odpis, cili logickou uvahou vyplyva, ze na zhuntovani motoru nemela cetnost vymen oleje a dodrzovani intervalu zadny vliv, Z toho lze predpokladat, ze castejsi vymeny oleje neprinaseji zadnou vyhodu

+4/0
1.6.2016 11:36

P30e60t75r 85P93e36t97r 6783542478723

A že jsou dodnes vidět na silnicích...a pochybuji, že si každý dělal na staré škodovce generálku motoru po 70k

0/0
1.6.2016 16:00

J74a77n 46B96a78r35t22á59č65e34k 6315695290239

Po 70tkm? Řada 742 (105/120) začínala žrát olej třeba při 120tkm, řešilo se to překroužkováním, příadně s vložkami. Aby byl motor na GO musela mít ke 200000 bez údržby.

0/0
1.6.2016 23:01

M85i26c47h82a14l 12N93o63v81á54k 7680419417924

Taky by jste měl napsat, že než se dostalo k pravidelnému intervalu výměny, tak ten motor od Škody žral olej tak moc, že do výměny intervalu byl nový olej doléván v plném obsahu alespoň 4x.

Tedy abych byl přesný, tak do toho intervalu 30tkm musel člověk dolévat téměř 15 litrů oleje.

Takže když měnil jen olejový filtr a neměnil olej pouze doléval, vyšlo to na stejno.;-D

Bylo to bráno jako docela solidní vtip s bývalými automobily, který jste nepochopil.

0/0
2.6.2016 7:48

M38a64r70t47i29n 76J89a82g71r 8988804832853

„U nových motorů nedochází k tak intenzivním změnám u křivky závislosti opotřebení na kilometrovém proběhu vozidla, jak tomu bylo v minulosti,“ komentuje. .... aha, tak proto můj motor 2.5TDI z roku 1995 má po 21 letech provozu, tedy 510 000km naměřené hodnoty tlaků jako na novém motoru.

0/0
1.6.2016 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.