Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Elektromobily mají pomalejší rozjezd, než se prezentuje

Auta s elektrickým pohonem mají pomoci zachránit planetu před globálním oteplováním. Jenže zákazníci o ně dosud příliš velký zájem neprojevili. Elektromobilita má velké cíle, zatím je však nedovede naplnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T63o60m45á30š 50K63u55c61h28a80ř 3427951948291

Realitou je, že kdo v ČR jezdí "ekologickým" elektromobilem, ten jezdí ze 46% na ten snad nejsmradlavější humus - na uhlí. :-/

0/0
9.6.2016 16:56

M15a90r89t45i16n 50K44a53r98á69s87e80k 9838343278628

Kde pan autor prisel na to ze elektroauta "maji zachranit svet pred globalnim oteplovanim"? Ty maji predevsim zachranit lidi pred toxickym ovzdusim ve mestech...

+1/0
5.6.2016 14:30

P47e18t39r 23P21o86s32p66í37š38i45l 4678904126456

Až množství provozovaných elektroaut dosáhně nějaké významné hodnoty, tak se zjistí, že státy nebudou moci dotovat výrobu "zelené" elektrické energie a ještě k tomu dotovat nákup elektroaut. Nehledě na to, že spotřeba elektřiny bude významně stoupat. A navíc příjmy ze zdanění benzínu a nafty se budou logicky významně snižovat. Takže logicky se zavedou nějaké další daně.

0/0
3.6.2016 13:19

J95i96ř95í 73S95c60h37m97i83d61t 5730253394795

Pokud bude mít elektromobil za vyšší cenu horší užitné vlastnosti pro majitele , než vůz standartní, tak se elektromobily nikdy masově nerozšíří;-)tenhle nepoměr se musí otočit, aby se člověk rozhodl pro něco nevého, jinak to budou stále jen plky o ničem. Podívejte jak se rozmohly elektrokola, jsou cenově dostupná, nemusíte na STK, nemusíte nic přihlašovat, nemáte SPZ ani techničák, nemusíte mít helmu, nemusíte mít řidičák, zaparkujete všude, můžete s tím jezdit po silnici i po cyklostezkách. Tolik výhod prostě elektroauto nenabízí, spíš mnoho nevýhod:-/

0/−2
1.6.2016 1:14

T15o19m55á91š 40K10a58p71l76a66n 8673829593313

přečtěte si článek. Cena elektromobilu někdy mezi 2020-2025 dožene auta se spalovacími motory. Elektromobil je navíc jednodušší (potenciálně méně poruchový, tišší .. takže výhod má spoustu. Lidé, co mají garáž se zásuvkou navíc dost pravděpodobně neuvidí "čerpací stanici" jak je rok dlouhý (pár takových znám).

Ale jinak elektrokola schvaluji, sám jsem nedávno koupil už třetí elektrokolo (www.ekolo.cz), na předchozích jezdí mí rodiče, včetně mamky, co teď byla na druhé náhradě kyčelního kloubu. Do Prahy je elektrokolo nejlepší dopravní prostředek, jsem prakticky kdekoliv rychleji nebo srovnatelně rychle jako s MHD či autem, ale na rozdl od nich se na ten čas dá spolehnout, takže se nemusím bát bouraček či uzavírek a jezdit kamkoliv o hodinu dřív.

+2/0
1.6.2016 8:48

M94i62r21e86k 71G40a52j23e91r 5311816659490

V prosinci byste to ale nenapsal. Elektrokolo je skvele, ale jen, kdyz je dobre pocasi. Takze auto vam nenahradi, jen doplni.

0/0
2.6.2016 19:10

P22e64t26r 60P59e34t81r 6743642308383

"jako by vůz produkoval 222 gramů oxidu uhličitého na kilometr jízdy. Přesně tolik totiž vyprodukuje singapurská energetická soustava při výrobě elektřiny potřebné k nabití vozu."

Tak to aby někdo z redakce spočítal, kolik emisí se vytvoří při těžbě ropy, jejím převozu, následním zpracování na benzin/naftu, další emise při převozu na čerpačku a nějaké emise i na provoz té pumpy. To bude hodnota, že půlka ekologických aktivistů v EU ve vteřině natáhne bačkory z toho šoku.

+3/−1
1.6.2016 0:08

P21a95v35e50l 15R65e73z47n87i59c40e26k 3785234924442

kez by je natahli i tak.. diky nim se v CR ale i v cele EU nemuze realizovat spousta dulezitych dopravnich projektu, ktere maji za cil snizit dopravni zatez ve mestech...

0/0
1.6.2016 9:12
Foto

M27i93c32h83a61l 87N85a65j49m94a11n 7279703936140

Pokud pominu nevýhody elektromobilu (dojez + omezené možnosti nabíjení), tak pro mne začne být elektromobil zajímavý, až se jeho celkové provozní náklady budou blížit ke 4 kč/km. Zatím je to jen drahý dopravní prostředek pro ekologické fandy.

0/0
31.5.2016 21:51

Z43d13e86n14ě96k 75M31o84r80á35v56e25k 5447558908783

První placaté televize se u nás prodávaly za 600 tisíc korun. A dnes?

+2/0
31.5.2016 22:00
Foto

M71i10c92h65a94l 50N36a92j92m12a12n 7659533776860

Dnes jsou od i pod 5 000 Kč.

Až bude elekromobil velikosti nižší střední třídy za 600 tis. má cenu začít o něm uvažovat.

+1/0
31.5.2016 22:08

Z81d48e63n39ě97k 18M28o87r10á24v17e27k 5867848658113

No myslím, že tahle podmínka bude splněna docela brzo.

+2/0
31.5.2016 22:12

M83a24r48e85k 82M24a13l35ý 1712138921470

Zatím jsem koukal na eGolf a cena 930.000 :-( Co jsem koukal, tak výbava je taková střední, odpovídající spalovák Golf bude určitě do 500.000. Takže přes 400 tisíc navíc, náklady na km budou sice nižší, ale komfort taky a to podstatně. Např. při zapnuté klimatizaci max. rychlost 115 km/h, dojezd max. 190, reálně to bude tak 150 km - soudím dle kapacity baterky 24 kWh a podle reálných testů spotřeby, kde se s autem této velikosti moc pod 15-16 kWh / 100 km dostat nedá.

0/0
1.6.2016 10:06

Z11d35e93n90ě86k 32M53o58r90á77v14e95k 5327458638673

Jo, dnes to ještě není. Ale jestli Tesla bude mít baerky v ceně 100 dolarů za kWh, tak pro základní Model S to bude 8500 dolarů za baterie. Tedy 200 tisíc z ceny auta. Když udělají auto klasičtější bez výstřelků typu vše na 17 palcovém displeji, tak není důvod, aby stálo víc než klasické auto stejné kategorie. Model 3 už se tomu požadavku na cenu začíná slušně blížit.

+1/0
1.6.2016 10:19

M86a31r47t92i78n 94K83a78r67á21s84e96k 9348253528248

No Nissan leaf se da bezne za 600 sehnat (novy), velikostne je stejny. Ale jinak ono nikdo netvrdi ze dnes je EV nejak zasadni financi uspora (s tou se pocita az s novou generaci aut)...

0/0
5.6.2016 12:30

T92o25m62á37š 21K23a79p84l59a70n 8203969903933

k tomu dojezdu - pro zajímavost - jak často jezdíte v kuse dál než třeba 300 km? Já takhle jel naposledy loni (budapešť) a i tam jsme tankovali, takže bych to taky zvládnul se štvrthodinovou zastávkou na rychlodobíjecí stanici, co se teď bude otevírat na D1.

Ve skutečnosti 85 % lidí jezdí maximálně jednou ročně (dovolená) dále než řádově desítky kilometrů (jízda do/z práce, na nákup ...). Osobně bych nejraději naopak malé levné lehké auto s baterií jen na třeba 50 km. A na tu jednu delší jízdu ročně bych si velké auto půjčil.

+3/0
1.6.2016 8:53

M37a91r45e97k 38M49a66l39ý 1792248131560

Pro takovéto specifické účely je elektromobil vhodný. Ale obávám se, že většina uživatelů (i když nejezdí dlouhé trasy často) prostě ten komfort možného dlouhého dojezdu (když je nenadále potřeba) a rychlého tankování spalovacího auta neobětuje. Zvlášť při té ceně za elektroauto.

+1/0
1.6.2016 10:09

T96o17m37á69š 79Z32e66m28a98n 3975298204535

p.s. Teoreticky by bylo super mít elektromobil na ježdění přes týden po městě a normální auto na ježdění mimo.

Ale to naráží na fakt že většina lidí se nemůže dovolit 2 auta - koupit, provozovat, parkovat..

+3/0
31.5.2016 21:40

P92e16t84r 65P67e81t14r 6923182508743

Spousta rodin 2 a více aut má. Jedno velké a druhé malé pro manželku...v bohatějších rodinách i něco malého pro děcka

+1/0
1.6.2016 0:09

M10i43l30a25n 32Š56v26a34g87r53o82v10s70k56ý 9242229885638

a něco ještě menšího pro dědečka.

0/0
1.6.2016 8:15

M34i56r68e78k 79G39a50j47e28r 5351316969700

A jedno pro navstevy?

0/0
2.6.2016 19:14

M41a49r55t64i85n 24K25a52r98á63s97e94k 9308453888608

Prakticky velka cast rodin uz dneska ty dve auta ma....

0/0
5.6.2016 12:31

T76o24m97á14š 32Z61e35m62a20n 3795958674635

Jakoukoliv výhodu elektromotoru oproti spalováku zhratí porovnání nádrže proti baterii..

0/−3
31.5.2016 21:36
Foto

P77a46v93e46l 15M64a73r48t58i52n79e49k 9175685701533

Tak az to bude realne dejte mi vedet. Do te doby mi dejte pokoj, nebudu financovat vase experienty.

0/0
31.5.2016 21:16

M63a36r40e86k 48M33a15l84ý 1172208641340

Bohužel, budete muset financovat... přes různé podpory a dotace, co jdou z našich daní :-( Teda... pokud daně platíte.

+1/0
31.5.2016 21:27
Foto

P56a60v63e62l 88M89a87r83t12i36n66e67k 9525655391183

Do Zari je platit budu. Potom vyrazim na cestu kolem sveta a krome spotrebnich dani zadne platit nebudu. Navrat se neplanuje, barak jede se mnou, viz muj blog, kaslu na system. Nebavi mne porad neco nekomu platit a nezustane mi nic, jenom hromada kramu, elektromobil je jenom dalsi z nich.

+2/0
31.5.2016 21:49

M43a40r82e12k 82M81a70l71ý 1362968191240

Jo... trochu i závidím, ale v dobrém :-) Hodně štěstí a příznivý vítr!

+3/0
31.5.2016 21:53
Foto

P19a63v59e66l 40M67a63r50t41i25n24e59k 9185175891733

Diky. Treba se vrnku potkame.

0/0
31.5.2016 21:56

Z46d51e12n46ě95k 48M27o64r54á34v25e23k 5307798608163

U nás naštěstí ta podpora není a jsem pro to, aby to tak zůstalo. Spíš bych odkýval, aby do center měst neměly přístup auta s vysokou spotřebou a nafťáky vůbec.

+1/0
31.5.2016 22:05

M17a26r22t74i39n 56K53a42r11á79s51e12k 9718293608518

Proc zrovna spotrebou? Spis ma smysl resit emise nez spotrebu....

0/0
5.6.2016 14:34

Z66d55e21n28ě88k 29M49o71r22á57v30e44k 5297458858863

Vysoká spotřeba znamená vysoké emise. Nevím proč se blbne s nějakým CO2, když je to přímo úměrné spotřebě a každý ví, kolik paliva do té nádrže nalil. No a kromě toho - spotřeba je ve městě víceméně nejvyšší a v zahuštěných centrech měst je to nejhorší.

0/0
6.6.2016 11:42

M90a97r45t86i36n 39K67a39r35á88s71e65k 9918723318528

No ale emise nejsou jen CO2 (to nikoho zas tak moc netrapi), emisni normy ani CO2 neresi (a ve meste to nikomu neublizi), podstatne emise jsou saze, oxid uhlednaty, aromaticke uhlovodiky a oxidy dusiku a ty rozhodne primo umerne spotrebe nejsou...

0/0
6.6.2016 11:45

Z53d73e21n58ě60k 10M63o50r69á10v55e49k 5367138708883

No a proto jsem napsal, že nafťáky do centra vůbec.

0/0
6.6.2016 11:46

M32a31r66t51i82n 74K64a74r57á74s41e62k 9898813418858

Naftak splnujici normu EURO 6 ma ale mensi emise nez benzinak s normou EURO 5, nicmene se spotrebou to fakt nema nic spolecneho (americka auta s 5 litrovymi atmosferickymi benzinaky s obri spotrebou plni v pohode prisnejsi emisni normy nez mame my v EU).

0/0
6.6.2016 11:54

Z67d57e78n37ě72k 63M43o46r33á34v38e75k 5397138888643

Nafťák i s EURO6 má stále JEN NĚKTERÉ emise nižší než benziňák. A pokud se to povede, tak třeba u VW jen podvodem, jak se přesvědčili v USA. A zajímalo by mne, jak to s emisema vypadá, když se spustí regenerace filtru pevných částic, to už totiž nikdo neměří. Na homologační měření jde auto s novým filtrem pevných částic a vše je OK.

0/0
6.6.2016 11:58

M87a26r25t64i69n 60K63a31r52á54s16e76k 9348983748228

No EURO 6 ma nektere limitz prisnejsi pro benzin a nektere pro naftu. Mimochodem pro benzin nema stanovany zadny limit pro pevne castice! Podvod se prokazal u naprosteho zlomku provozovanych aut.

A jestli vam teda vadi, ze EURO 6 nafta ma nektere emise vyssi nez EURO 6 tak byste zakazal vjezd vseho krome benzinaku s EURO 6? (ty starsi maji emise yasadne horsi).

Jinak regenerace filtru penvych castic neni zadna katastrova - hori primarne uhikove saze, takze z toho vnikne predevsim CO2. (proti tomu moderni benzinaky ty saze plivou bez jakehokoli filrtu.

0/0
6.6.2016 12:07

Z35d23e86n46ě30k 38M12o63r72á87v24e20k 5207318378333

Máte svou pravdu, nehodlám se donekonečna hádat.

0/0
6.6.2016 12:09

M50a12r85t59i78n 52K31a78r41á62s72e12k 9138783258798

Ja nemam zadnou svou pravdu - primarne jsem reagoval na nesmyslny pozadavek omezit maximalni spotrebu aut pro vjezd do mest (coz je blbost, protoze to nic nevypovida o skodlivosti auta).

0/0
6.6.2016 12:10

Z79d31e98n14ě13k 23M51o62r12á38v27e48k 5317608668793

Ano, spotřeba je zjednodušené kritérium, ale všem srozumitelné a pokud se stanoví ještě nějaké jednotné normy na vypouštěné emise, tak to bude dostatečné kritérium. Vyžene to z center velká SUV a podobné nesmysly, které tam nepatří.

A na druhou stranu - je dost problematické zakazovat používání vozidel lidem, kteří si je koupili v době, kdy emise splňovaly a protože se o ne starali, tak jim vydržely dlouho.

0/0
6.6.2016 12:20

M65a90r66t24i77n 47K88a83r21á11s86e51k 9858793838408

A financovat spalovaci auta a lecbu nemoci souvisejicich s otravenym ovzdusim vam nevadi?

0/0
5.6.2016 14:33
Foto

P34a51v17e16l 51M22a52r70t80i86n55e75k 9385785251393

;-D Ja pochazim od Ostravy. Takze mi nemusite vykladat o otravenem ovzdusi, to vypada jinak. A jakpak chcete vyrabet tu elektrinu? Vertaky? Solary? Hezke, jen ta vyroba je jinde nez ve vasem meste, tak to zase nekoho neboli, ze?

0/0
5.6.2016 18:34

M34a54r63t81i27n 57K10a23r39á42s88e34k 9758623788908

No ja jsem taky z ostravy, ktera ma trochu specificke podminky, nicmene hlavni zdroj znecisteni drtive vetisny mest v CR je doprava a pripadne lokalni topeniste (ostrave se do toho pridavaji zbytky tezkeho prumyslu a asi polsko). Jinak elektrina se v CR vyrabi elektrina z jedne tretiny prakticke bez emisi (jadro, OZE), dalsich vic jak 20% jsou plynove elektrarny (ze kterych jde temer cista vodni para a CO2) a uhlelky maji 40% a i uhledna elektrarna poskozuje ovzdusi nesrovnatelne mene nez auta (ono vsechna osobni auta v CR by utahla na elektrinu jedina nase nejvetsi uhlena elektrarna).

0/0
6.6.2016 11:52
Foto

P36a40v95e44l 80M81a49r41t49i58n17e36k 9355455231393

Ne neutahla. Zdrojem znecisteni jsou sice i osobaky, ale hlavne nakladaky a uzitkova vozidla. A ty na baterky jezdit nemuzou. Ty autobusy na baterky jsou hezky pokus, ale jenom prenaseji znecisteni jinam. Plyn je urcite reseni, bohuzel to CO2 mu popularitu nepridava. Navic co udelate se znecistenim pri vyrobe baterii a jejich likvidaci? Nechci to ani videt, co se bude dit. Je to vyhaneni certa dablem.

0/0
6.6.2016 12:04

M24a40r75t57i10n 68K10a98r95á53s34e33k 9638523568508

Provoz nakladaku a uzitokovych aut ve mestech je jen zlomek osobni dopravy.

Mimochodem jak dneska resite znecisteni pri vyrobe spalovacich aut a mnohem dulezitejsi znecisteni pri vyrobe ropnych paliv? (jinak vyroba baterii je cisty proces, problematicka je samozrejme tezba surovin)

0/0
6.6.2016 12:09
Foto

P54a65v50e62l 26M46a48r96t24i66n47e46k 9745605801893

Pri vyrobe spalovacich aut a elektrickych nebude velky rozdil. A pri vyrobe paliv vznika sice svinstvo, jenomze ty paliva jsou zlomek potreby ropy. Mnohem horsi je zamoreni plasty. A ta vyroba je myslena i tou tezbou a zpracovanim surovin pro baterie, elekromotory, kabely apod. Kdysi jsem uvazoval o pohonu svoji lodi elektrikou, rychle jsem to zavrhnul. Musel bych se oblozit solarama a pri sebemensim problemu nic nefunguje. Blby blesk v okoli by mi vyradil vsechno. Tak jsem zustal u dieselu. Mimochodem, u nas ve firme se poridily mini dodavky Nissan na elektriku. Papirove to vypadalo dobre, ve skutecnosti stoji porad na kabelu. Dojezd nic moc a to v pripade kdyz potrebujete zatopit naprosto tragicky. To nemluvim o starych elektro nakladacich, ktere nejaky silenec koupil pred 7.lety. Mizerny dojezd, zadna rychlost, vytvari jenom zacpy, kdy spalovaci auta brblaji pri rychlosti 30km/h v kilometrove kolone za nima. No a ted je cas na obnovu a svete div se, jsou tam stare olovene trakcni baterie. To bude mnamka je recyklovat. Navic ja neverim bateriim s velkou kapacitou. Musi je hlidat elektronika, jinak vam vyleti do luftu. Na tohle se spolehat nechci a nebudu. Spotrebni elektronika a jeji spolehlivost je uz znama.

0/0
6.6.2016 12:34

M82a81r97t50i26n 64K60a22r98á30s86e79k 9238483418528

Tezba surovin ano - ale prave i na spalovaci auto potrebujete spoustu surovin - hlinik na motor, vzacne kovy v katalyzatorech apod... na EV jich bude o neco vice, ALE nemusite pak tezit tu ropu (resp cast ropy).

Ad dodavky nissan - nikdo netvrdi ze EV se stanou masovkou s dnesnimi parametry a dnesnimi cenami. Stare nakladace na olovene baterky uz novymi EV ktere maji prijit snad nesouvisi vubec nijak...

Mimochodem elektronika hlida kazde dnesni auto a bez ni se nadno neco uvari... (a pri vypadku BMS baterka nevyleti do luftu, ale vypne se....)

0/0
6.6.2016 12:50
Foto

P15a82v12e70l 92M65a88r68t73i34n94e83k 9315615121813

Ta cast ropy je opravdu zanedbatelna. Ano EV pouze jako doplnek. Souhlasim, do obchodu, do skolky odvezt decka. Horsi to bude s rozvodnou siti, ta dnesni to neutahne. Ty stare olovene jsem tam dal, protoze za 7 let muzou byt stejne problemy s dnesnimi. A jestli se baterka vypne, ja pisu o prebiti, o zkratu v baterkach. Benzin sice taky boucha, ale spis hori, dnesni nadrze jsou o necem jinem a ja videl bouchnout blbou baterku z telefonu a jednou mi chytla z vrtacky. Jo a o elektronice v dnesnich autech si myslim svoje. Cim mene, tim lepe. Asi zustanu naveky u veteranu. Jsem hodne konzervativni clovek.

0/0
6.6.2016 13:37

M85a86r85t87i91n 74K59a70r83á51s21e98k 9808873838248

Doprava je nejvetsim spotrebitelem ropnych produktu, tak tezko muze byt jeji tezba pro dopravu zanedbatelna.

Co se tyce bezpecnosti baterek, tak nejake zabezpeceni automobilove baterky a baterky v mobilu je jako policka v kancelari a bankovni sejf (EV auto v tomhle ohledu neni o nic nebezpecnejsi nez spalovaci - ani jedno samozrejme neni 100% bezpecne).

Jinak elektronika je poruchova predevsim ta slaboprouda, silnoproud je z pohledu spolehlivosti mnohem stabilnejsi (resp ona by mohla byt i ta slaba, ale na materialu se setri a pro funkci ho tam moc potreba neni).

Jinak ten "doplnek" ve vasem podani staci na 90% cest. Ona i takova plecka jako konstrukcne skoro 10 let stary Mitsubishi MiEV (alias peugeot Ion nebo citroen czero) muze plnit v pohode funkci druheho auta v rodine, a rodinu to nijak neomezi (kdyz maji doma moznost nabijeni). Auta gardu tesly, uz budou pouzitelne za par let i jako jeidna auto v rodine (dojezd 300 km, pak nabiti za 20-30 minut a pokracuje se dal).

0/0
6.6.2016 14:18

J45a60n 66D61v21o49ř46á77k 4983942783337

Více než 300 000 lidí si objednalo Teslu 3 a stvrdilo to vratnou zálohou 1 000 dolarů.

To zní bombasticky.

Jinými slovy: 300 000 lidí zaujala velkolepá prezentace a o nákupu lehce uvažují.

To už by znělo trochu jinak ;-)

+1/0
31.5.2016 21:01

Z97d70e52n35ě94k 90M94o91r86á39v69e28k 5947268828113

To je nepřesné - 150 tisíc si ji objednalo ještě před prezentací.

+2/0
31.5.2016 21:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.