Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ANALÝZA: Elektromobily mají pomalejší rozjezd, než se prezentuje

Auta s elektrickým pohonem mají pomoci zachránit planetu před globálním oteplováním. Jenže zákazníci o ně dosud příliš velký zájem neprojevili. Elektromobilita má velké cíle, zatím je však nedovede naplnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T27o89m17á40š 14K84u10c86h13a80ř 3407741488661

Realitou je, že kdo v ČR jezdí "ekologickým" elektromobilem, ten jezdí ze 46% na ten snad nejsmradlavější humus - na uhlí. :-/

0/0
9.6.2016 16:56

M85a75r48t94i60n 11K24a18r86á27s24e13k 9778443648718

Kde pan autor prisel na to ze elektroauta "maji zachranit svet pred globalnim oteplovanim"? Ty maji predevsim zachranit lidi pred toxickym ovzdusim ve mestech...

+1/0
5.6.2016 14:30

P78e89t55r 30P66o10s83p44í43š70i57l 4758304486626

Až množství provozovaných elektroaut dosáhně nějaké významné hodnoty, tak se zjistí, že státy nebudou moci dotovat výrobu "zelené" elektrické energie a ještě k tomu dotovat nákup elektroaut. Nehledě na to, že spotřeba elektřiny bude významně stoupat. A navíc příjmy ze zdanění benzínu a nafty se budou logicky významně snižovat. Takže logicky se zavedou nějaké další daně.

0/0
3.6.2016 13:19

J10i22ř41í 16S22c64h52m72i12d65t 5870923324275

Pokud bude mít elektromobil za vyšší cenu horší užitné vlastnosti pro majitele , než vůz standartní, tak se elektromobily nikdy masově nerozšíří;-)tenhle nepoměr se musí otočit, aby se člověk rozhodl pro něco nevého, jinak to budou stále jen plky o ničem. Podívejte jak se rozmohly elektrokola, jsou cenově dostupná, nemusíte na STK, nemusíte nic přihlašovat, nemáte SPZ ani techničák, nemusíte mít helmu, nemusíte mít řidičák, zaparkujete všude, můžete s tím jezdit po silnici i po cyklostezkách. Tolik výhod prostě elektroauto nenabízí, spíš mnoho nevýhod:-/

0/−2
1.6.2016 1:14

T66o85m83á34š 45K74a13p68l75a39n 8553819943763

přečtěte si článek. Cena elektromobilu někdy mezi 2020-2025 dožene auta se spalovacími motory. Elektromobil je navíc jednodušší (potenciálně méně poruchový, tišší .. takže výhod má spoustu. Lidé, co mají garáž se zásuvkou navíc dost pravděpodobně neuvidí "čerpací stanici" jak je rok dlouhý (pár takových znám).

Ale jinak elektrokola schvaluji, sám jsem nedávno koupil už třetí elektrokolo (www.ekolo.cz), na předchozích jezdí mí rodiče, včetně mamky, co teď byla na druhé náhradě kyčelního kloubu. Do Prahy je elektrokolo nejlepší dopravní prostředek, jsem prakticky kdekoliv rychleji nebo srovnatelně rychle jako s MHD či autem, ale na rozdl od nich se na ten čas dá spolehnout, takže se nemusím bát bouraček či uzavírek a jezdit kamkoliv o hodinu dřív.

+2/0
1.6.2016 8:48

M66i79r46e39k 50G92a64j24e21r 5641586479820

V prosinci byste to ale nenapsal. Elektrokolo je skvele, ale jen, kdyz je dobre pocasi. Takze auto vam nenahradi, jen doplni.

0/0
2.6.2016 19:10

P23e37t80r 77P54e76t34r 6573632628783

"jako by vůz produkoval 222 gramů oxidu uhličitého na kilometr jízdy. Přesně tolik totiž vyprodukuje singapurská energetická soustava při výrobě elektřiny potřebné k nabití vozu."

Tak to aby někdo z redakce spočítal, kolik emisí se vytvoří při těžbě ropy, jejím převozu, následním zpracování na benzin/naftu, další emise při převozu na čerpačku a nějaké emise i na provoz té pumpy. To bude hodnota, že půlka ekologických aktivistů v EU ve vteřině natáhne bačkory z toho šoku.

+3/−1
1.6.2016 0:08

P96a64v47e37l 47R45e34z96n89i17c88e30k 3225844874252

kez by je natahli i tak.. diky nim se v CR ale i v cele EU nemuze realizovat spousta dulezitych dopravnich projektu, ktere maji za cil snizit dopravni zatez ve mestech...

0/0
1.6.2016 9:12

M91i29c19h33a20l 54N31a92j95m89a68n 7669943876350

Pokud pominu nevýhody elektromobilu (dojez + omezené možnosti nabíjení), tak pro mne začne být elektromobil zajímavý, až se jeho celkové provozní náklady budou blížit ke 4 kč/km. Zatím je to jen drahý dopravní prostředek pro ekologické fandy.

0/0
31.5.2016 21:51

Z68d14e92n39ě12k 45M23o98r20á19v45e96k 5407268478723

První placaté televize se u nás prodávaly za 600 tisíc korun. A dnes?

+2/0
31.5.2016 22:00

M87i33c64h48a69l 47N69a59j87m40a36n 7829263526380

Dnes jsou od i pod 5 000 Kč.

Až bude elekromobil velikosti nižší střední třídy za 600 tis. má cenu začít o něm uvažovat.

+1/0
31.5.2016 22:08

Z17d30e49n92ě41k 86M25o83r32á62v26e73k 5197208438223

No myslím, že tahle podmínka bude splněna docela brzo.

+2/0
31.5.2016 22:12

M57a97r58e52k 29M32a10l11ý 1142648321900

Zatím jsem koukal na eGolf a cena 930.000 :-( Co jsem koukal, tak výbava je taková střední, odpovídající spalovák Golf bude určitě do 500.000. Takže přes 400 tisíc navíc, náklady na km budou sice nižší, ale komfort taky a to podstatně. Např. při zapnuté klimatizaci max. rychlost 115 km/h, dojezd max. 190, reálně to bude tak 150 km - soudím dle kapacity baterky 24 kWh a podle reálných testů spotřeby, kde se s autem této velikosti moc pod 15-16 kWh / 100 km dostat nedá.

0/0
1.6.2016 10:06

Z41d85e35n68ě83k 35M29o54r12á18v26e32k 5947918768323

Jo, dnes to ještě není. Ale jestli Tesla bude mít baerky v ceně 100 dolarů za kWh, tak pro základní Model S to bude 8500 dolarů za baterie. Tedy 200 tisíc z ceny auta. Když udělají auto klasičtější bez výstřelků typu vše na 17 palcovém displeji, tak není důvod, aby stálo víc než klasické auto stejné kategorie. Model 3 už se tomu požadavku na cenu začíná slušně blížit.

+1/0
1.6.2016 10:19

M85a24r16t42i23n 31K26a49r13á94s39e57k 9778293708418

No Nissan leaf se da bezne za 600 sehnat (novy), velikostne je stejny. Ale jinak ono nikdo netvrdi ze dnes je EV nejak zasadni financi uspora (s tou se pocita az s novou generaci aut)...

0/0
5.6.2016 12:30

T85o21m28á98š 70K83a87p82l51a59n 8853389533553

k tomu dojezdu - pro zajímavost - jak často jezdíte v kuse dál než třeba 300 km? Já takhle jel naposledy loni (budapešť) a i tam jsme tankovali, takže bych to taky zvládnul se štvrthodinovou zastávkou na rychlodobíjecí stanici, co se teď bude otevírat na D1.

Ve skutečnosti 85 % lidí jezdí maximálně jednou ročně (dovolená) dále než řádově desítky kilometrů (jízda do/z práce, na nákup ...). Osobně bych nejraději naopak malé levné lehké auto s baterií jen na třeba 50 km. A na tu jednu delší jízdu ročně bych si velké auto půjčil.

+3/0
1.6.2016 8:53

M43a13r98e15k 19M36a41l46ý 1752358521220

Pro takovéto specifické účely je elektromobil vhodný. Ale obávám se, že většina uživatelů (i když nejezdí dlouhé trasy často) prostě ten komfort možného dlouhého dojezdu (když je nenadále potřeba) a rychlého tankování spalovacího auta neobětuje. Zvlášť při té ceně za elektroauto.

+1/0
1.6.2016 10:09

T46o67m85á25š 59Z72e60m47a12n 3335598904215

p.s. Teoreticky by bylo super mít elektromobil na ježdění přes týden po městě a normální auto na ježdění mimo.

Ale to naráží na fakt že většina lidí se nemůže dovolit 2 auta - koupit, provozovat, parkovat..

+3/0
31.5.2016 21:40

P66e25t45r 57P35e47t73r 6893272668843

Spousta rodin 2 a více aut má. Jedno velké a druhé malé pro manželku...v bohatějších rodinách i něco malého pro děcka

+1/0
1.6.2016 0:09

M11i43l26a70n 36Š76v83a86g62r94o58v44s70k14ý 9912989235938

a něco ještě menšího pro dědečka.

0/0
1.6.2016 8:15

M80i58r45e30k 78G60a88j93e86r 5981926959960

A jedno pro navstevy?

0/0
2.6.2016 19:14

M91a86r58t14i85n 61K32a24r37á79s61e50k 9978893768698

Prakticky velka cast rodin uz dneska ty dve auta ma....

0/0
5.6.2016 12:31

T97o27m53á90š 28Z60e60m73a55n 3275488654825

Jakoukoliv výhodu elektromotoru oproti spalováku zhratí porovnání nádrže proti baterii..

0/−3
31.5.2016 21:36
Foto

P43a69v50e82l 15M97a13r25t11i94n34e60k 9195285361313

Tak az to bude realne dejte mi vedet. Do te doby mi dejte pokoj, nebudu financovat vase experienty.

0/0
31.5.2016 21:16

M92a98r98e48k 94M96a31l32ý 1972788481940

Bohužel, budete muset financovat... přes různé podpory a dotace, co jdou z našich daní :-( Teda... pokud daně platíte.

+1/0
31.5.2016 21:27
Foto

P39a52v35e87l 76M95a87r23t77i16n38e49k 9925645981233

Do Zari je platit budu. Potom vyrazim na cestu kolem sveta a krome spotrebnich dani zadne platit nebudu. Navrat se neplanuje, barak jede se mnou, viz muj blog, kaslu na system. Nebavi mne porad neco nekomu platit a nezustane mi nic, jenom hromada kramu, elektromobil je jenom dalsi z nich.

+2/0
31.5.2016 21:49

M37a89r32e36k 98M63a36l90ý 1262728831440

Jo... trochu i závidím, ale v dobrém :-) Hodně štěstí a příznivý vítr!

+3/0
31.5.2016 21:53
Foto

P30a54v85e82l 75M15a45r61t10i93n17e83k 9405585341143

Diky. Treba se vrnku potkame.

0/0
31.5.2016 21:56

Z84d30e41n65ě57k 37M67o98r64á21v15e16k 5267358338503

U nás naštěstí ta podpora není a jsem pro to, aby to tak zůstalo. Spíš bych odkýval, aby do center měst neměly přístup auta s vysokou spotřebou a nafťáky vůbec.

+1/0
31.5.2016 22:05

M15a71r49t93i71n 18K93a17r80á32s18e90k 9378323418918

Proc zrovna spotrebou? Spis ma smysl resit emise nez spotrebu....

0/0
5.6.2016 14:34

Z79d94e42n91ě68k 97M23o87r87á38v55e17k 5167808508933

Vysoká spotřeba znamená vysoké emise. Nevím proč se blbne s nějakým CO2, když je to přímo úměrné spotřebě a každý ví, kolik paliva do té nádrže nalil. No a kromě toho - spotřeba je ve městě víceméně nejvyšší a v zahuštěných centrech měst je to nejhorší.

0/0
6.6.2016 11:42

M87a89r57t17i17n 29K41a44r35á69s57e62k 9308863758568

No ale emise nejsou jen CO2 (to nikoho zas tak moc netrapi), emisni normy ani CO2 neresi (a ve meste to nikomu neublizi), podstatne emise jsou saze, oxid uhlednaty, aromaticke uhlovodiky a oxidy dusiku a ty rozhodne primo umerne spotrebe nejsou...

0/0
6.6.2016 11:45

Z29d77e82n84ě43k 52M54o71r79á80v95e57k 5297168778343

No a proto jsem napsal, že nafťáky do centra vůbec.

0/0
6.6.2016 11:46

M25a12r20t85i38n 53K11a31r87á34s71e36k 9628873288408

Naftak splnujici normu EURO 6 ma ale mensi emise nez benzinak s normou EURO 5, nicmene se spotrebou to fakt nema nic spolecneho (americka auta s 5 litrovymi atmosferickymi benzinaky s obri spotrebou plni v pohode prisnejsi emisni normy nez mame my v EU).

0/0
6.6.2016 11:54

Z75d35e29n40ě33k 30M25o14r15á24v63e62k 5567618638393

Nafťák i s EURO6 má stále JEN NĚKTERÉ emise nižší než benziňák. A pokud se to povede, tak třeba u VW jen podvodem, jak se přesvědčili v USA. A zajímalo by mne, jak to s emisema vypadá, když se spustí regenerace filtru pevných částic, to už totiž nikdo neměří. Na homologační měření jde auto s novým filtrem pevných částic a vše je OK.

0/0
6.6.2016 11:58

M21a37r56t51i61n 59K54a19r90á54s41e41k 9318663478178

No EURO 6 ma nektere limitz prisnejsi pro benzin a nektere pro naftu. Mimochodem pro benzin nema stanovany zadny limit pro pevne castice! Podvod se prokazal u naprosteho zlomku provozovanych aut.

A jestli vam teda vadi, ze EURO 6 nafta ma nektere emise vyssi nez EURO 6 tak byste zakazal vjezd vseho krome benzinaku s EURO 6? (ty starsi maji emise yasadne horsi).

Jinak regenerace filtru penvych castic neni zadna katastrova - hori primarne uhikove saze, takze z toho vnikne predevsim CO2. (proti tomu moderni benzinaky ty saze plivou bez jakehokoli filrtu.

0/0
6.6.2016 12:07

Z53d42e69n11ě75k 12M98o94r71á85v65e22k 5487958168333

Máte svou pravdu, nehodlám se donekonečna hádat.

0/0
6.6.2016 12:09

M70a25r74t97i57n 17K12a29r82á67s79e78k 9218343588728

Ja nemam zadnou svou pravdu - primarne jsem reagoval na nesmyslny pozadavek omezit maximalni spotrebu aut pro vjezd do mest (coz je blbost, protoze to nic nevypovida o skodlivosti auta).

0/0
6.6.2016 12:10

Z81d42e95n18ě54k 20M96o50r35á79v49e62k 5647828328353

Ano, spotřeba je zjednodušené kritérium, ale všem srozumitelné a pokud se stanoví ještě nějaké jednotné normy na vypouštěné emise, tak to bude dostatečné kritérium. Vyžene to z center velká SUV a podobné nesmysly, které tam nepatří.

A na druhou stranu - je dost problematické zakazovat používání vozidel lidem, kteří si je koupili v době, kdy emise splňovaly a protože se o ne starali, tak jim vydržely dlouho.

0/0
6.6.2016 12:20

M41a91r45t24i42n 75K91a78r43á22s93e72k 9818263378908

A financovat spalovaci auta a lecbu nemoci souvisejicich s otravenym ovzdusim vam nevadi?

0/0
5.6.2016 14:33
Foto

P17a53v87e89l 32M34a90r74t16i29n87e60k 9655755481423

;-D Ja pochazim od Ostravy. Takze mi nemusite vykladat o otravenem ovzdusi, to vypada jinak. A jakpak chcete vyrabet tu elektrinu? Vertaky? Solary? Hezke, jen ta vyroba je jinde nez ve vasem meste, tak to zase nekoho neboli, ze?

0/0
5.6.2016 18:34

M14a24r95t88i97n 27K80a46r27á62s42e62k 9418623378418

No ja jsem taky z ostravy, ktera ma trochu specificke podminky, nicmene hlavni zdroj znecisteni drtive vetisny mest v CR je doprava a pripadne lokalni topeniste (ostrave se do toho pridavaji zbytky tezkeho prumyslu a asi polsko). Jinak elektrina se v CR vyrabi elektrina z jedne tretiny prakticke bez emisi (jadro, OZE), dalsich vic jak 20% jsou plynove elektrarny (ze kterych jde temer cista vodni para a CO2) a uhlelky maji 40% a i uhledna elektrarna poskozuje ovzdusi nesrovnatelne mene nez auta (ono vsechna osobni auta v CR by utahla na elektrinu jedina nase nejvetsi uhlena elektrarna).

0/0
6.6.2016 11:52
Foto

P17a67v45e37l 90M25a81r53t12i22n89e50k 9115845581553

Ne neutahla. Zdrojem znecisteni jsou sice i osobaky, ale hlavne nakladaky a uzitkova vozidla. A ty na baterky jezdit nemuzou. Ty autobusy na baterky jsou hezky pokus, ale jenom prenaseji znecisteni jinam. Plyn je urcite reseni, bohuzel to CO2 mu popularitu nepridava. Navic co udelate se znecistenim pri vyrobe baterii a jejich likvidaci? Nechci to ani videt, co se bude dit. Je to vyhaneni certa dablem.

0/0
6.6.2016 12:04

M61a37r95t43i83n 32K76a20r64á88s72e51k 9868723218738

Provoz nakladaku a uzitokovych aut ve mestech je jen zlomek osobni dopravy.

Mimochodem jak dneska resite znecisteni pri vyrobe spalovacich aut a mnohem dulezitejsi znecisteni pri vyrobe ropnych paliv? (jinak vyroba baterii je cisty proces, problematicka je samozrejme tezba surovin)

0/0
6.6.2016 12:09
Foto

P66a55v96e37l 44M41a74r68t86i15n73e26k 9725775331363

Pri vyrobe spalovacich aut a elektrickych nebude velky rozdil. A pri vyrobe paliv vznika sice svinstvo, jenomze ty paliva jsou zlomek potreby ropy. Mnohem horsi je zamoreni plasty. A ta vyroba je myslena i tou tezbou a zpracovanim surovin pro baterie, elekromotory, kabely apod. Kdysi jsem uvazoval o pohonu svoji lodi elektrikou, rychle jsem to zavrhnul. Musel bych se oblozit solarama a pri sebemensim problemu nic nefunguje. Blby blesk v okoli by mi vyradil vsechno. Tak jsem zustal u dieselu. Mimochodem, u nas ve firme se poridily mini dodavky Nissan na elektriku. Papirove to vypadalo dobre, ve skutecnosti stoji porad na kabelu. Dojezd nic moc a to v pripade kdyz potrebujete zatopit naprosto tragicky. To nemluvim o starych elektro nakladacich, ktere nejaky silenec koupil pred 7.lety. Mizerny dojezd, zadna rychlost, vytvari jenom zacpy, kdy spalovaci auta brblaji pri rychlosti 30km/h v kilometrove kolone za nima. No a ted je cas na obnovu a svete div se, jsou tam stare olovene trakcni baterie. To bude mnamka je recyklovat. Navic ja neverim bateriim s velkou kapacitou. Musi je hlidat elektronika, jinak vam vyleti do luftu. Na tohle se spolehat nechci a nebudu. Spotrebni elektronika a jeji spolehlivost je uz znama.

0/0
6.6.2016 12:34

M22a41r76t81i17n 75K14a20r34á61s14e24k 9148263638398

Tezba surovin ano - ale prave i na spalovaci auto potrebujete spoustu surovin - hlinik na motor, vzacne kovy v katalyzatorech apod... na EV jich bude o neco vice, ALE nemusite pak tezit tu ropu (resp cast ropy).

Ad dodavky nissan - nikdo netvrdi ze EV se stanou masovkou s dnesnimi parametry a dnesnimi cenami. Stare nakladace na olovene baterky uz novymi EV ktere maji prijit snad nesouvisi vubec nijak...

Mimochodem elektronika hlida kazde dnesni auto a bez ni se nadno neco uvari... (a pri vypadku BMS baterka nevyleti do luftu, ale vypne se....)

0/0
6.6.2016 12:50
Foto

P70a12v76e88l 21M91a98r63t98i61n12e18k 9635885151903

Ta cast ropy je opravdu zanedbatelna. Ano EV pouze jako doplnek. Souhlasim, do obchodu, do skolky odvezt decka. Horsi to bude s rozvodnou siti, ta dnesni to neutahne. Ty stare olovene jsem tam dal, protoze za 7 let muzou byt stejne problemy s dnesnimi. A jestli se baterka vypne, ja pisu o prebiti, o zkratu v baterkach. Benzin sice taky boucha, ale spis hori, dnesni nadrze jsou o necem jinem a ja videl bouchnout blbou baterku z telefonu a jednou mi chytla z vrtacky. Jo a o elektronice v dnesnich autech si myslim svoje. Cim mene, tim lepe. Asi zustanu naveky u veteranu. Jsem hodne konzervativni clovek.

0/0
6.6.2016 13:37

M71a98r73t63i46n 98K42a88r73á89s61e40k 9308503168818

Doprava je nejvetsim spotrebitelem ropnych produktu, tak tezko muze byt jeji tezba pro dopravu zanedbatelna.

Co se tyce bezpecnosti baterek, tak nejake zabezpeceni automobilove baterky a baterky v mobilu je jako policka v kancelari a bankovni sejf (EV auto v tomhle ohledu neni o nic nebezpecnejsi nez spalovaci - ani jedno samozrejme neni 100% bezpecne).

Jinak elektronika je poruchova predevsim ta slaboprouda, silnoproud je z pohledu spolehlivosti mnohem stabilnejsi (resp ona by mohla byt i ta slaba, ale na materialu se setri a pro funkci ho tam moc potreba neni).

Jinak ten "doplnek" ve vasem podani staci na 90% cest. Ona i takova plecka jako konstrukcne skoro 10 let stary Mitsubishi MiEV (alias peugeot Ion nebo citroen czero) muze plnit v pohode funkci druheho auta v rodine, a rodinu to nijak neomezi (kdyz maji doma moznost nabijeni). Auta gardu tesly, uz budou pouzitelne za par let i jako jeidna auto v rodine (dojezd 300 km, pak nabiti za 20-30 minut a pokracuje se dal).

0/0
6.6.2016 14:18

J89a69n 98D18v48o62ř34á44k 4513652883177

Více než 300 000 lidí si objednalo Teslu 3 a stvrdilo to vratnou zálohou 1 000 dolarů.

To zní bombasticky.

Jinými slovy: 300 000 lidí zaujala velkolepá prezentace a o nákupu lehce uvažují.

To už by znělo trochu jinak ;-)

+1/0
31.5.2016 21:01

Z21d14e58n31ě52k 50M34o97r35á91v39e96k 5487408888783

To je nepřesné - 150 tisíc si ji objednalo ještě před prezentací.

+2/0
31.5.2016 21:25







Najdete na iDNES.cz