Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Elektromobily mají pomalejší rozjezd, než se prezentuje

Auta s elektrickým pohonem mají pomoci zachránit planetu před globálním oteplováním. Jenže zákazníci o ně dosud příliš velký zájem neprojevili. Elektromobilita má velké cíle, zatím je však nedovede naplnit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T31o97m51á48š 67K35u43c50h56a79ř 3497101818651

Realitou je, že kdo v ČR jezdí "ekologickým" elektromobilem, ten jezdí ze 46% na ten snad nejsmradlavější humus - na uhlí. :-/

0/0
9.6.2016 16:56

M13a93r86t32i23n 95K19a82r50á11s50e65k 9888243898318

Kde pan autor prisel na to ze elektroauta "maji zachranit svet pred globalnim oteplovanim"? Ty maji predevsim zachranit lidi pred toxickym ovzdusim ve mestech...

+1/0
5.6.2016 14:30

P91e20t48r 25P41o41s66p29í87š25i59l 4678294766346

Až množství provozovaných elektroaut dosáhně nějaké významné hodnoty, tak se zjistí, že státy nebudou moci dotovat výrobu "zelené" elektrické energie a ještě k tomu dotovat nákup elektroaut. Nehledě na to, že spotřeba elektřiny bude významně stoupat. A navíc příjmy ze zdanění benzínu a nafty se budou logicky významně snižovat. Takže logicky se zavedou nějaké další daně.

0/0
3.6.2016 13:19

J61i11ř77í 97S67c58h49m95i92d36t 5800953104825

Pokud bude mít elektromobil za vyšší cenu horší užitné vlastnosti pro majitele , než vůz standartní, tak se elektromobily nikdy masově nerozšíří;-)tenhle nepoměr se musí otočit, aby se člověk rozhodl pro něco nevého, jinak to budou stále jen plky o ničem. Podívejte jak se rozmohly elektrokola, jsou cenově dostupná, nemusíte na STK, nemusíte nic přihlašovat, nemáte SPZ ani techničák, nemusíte mít helmu, nemusíte mít řidičák, zaparkujete všude, můžete s tím jezdit po silnici i po cyklostezkách. Tolik výhod prostě elektroauto nenabízí, spíš mnoho nevýhod:-/

0/−2
1.6.2016 1:14

T77o21m52á29š 63K68a10p83l50a33n 8453749973173

přečtěte si článek. Cena elektromobilu někdy mezi 2020-2025 dožene auta se spalovacími motory. Elektromobil je navíc jednodušší (potenciálně méně poruchový, tišší .. takže výhod má spoustu. Lidé, co mají garáž se zásuvkou navíc dost pravděpodobně neuvidí "čerpací stanici" jak je rok dlouhý (pár takových znám).

Ale jinak elektrokola schvaluji, sám jsem nedávno koupil už třetí elektrokolo (www.ekolo.cz), na předchozích jezdí mí rodiče, včetně mamky, co teď byla na druhé náhradě kyčelního kloubu. Do Prahy je elektrokolo nejlepší dopravní prostředek, jsem prakticky kdekoliv rychleji nebo srovnatelně rychle jako s MHD či autem, ale na rozdl od nich se na ten čas dá spolehnout, takže se nemusím bát bouraček či uzavírek a jezdit kamkoliv o hodinu dřív.

+2/0
1.6.2016 8:48

M62i38r89e16k 26G49a49j86e89r 5561416809940

V prosinci byste to ale nenapsal. Elektrokolo je skvele, ale jen, kdyz je dobre pocasi. Takze auto vam nenahradi, jen doplni.

0/0
2.6.2016 19:10

P27e22t44r 45P41e83t51r 6763712408133

"jako by vůz produkoval 222 gramů oxidu uhličitého na kilometr jízdy. Přesně tolik totiž vyprodukuje singapurská energetická soustava při výrobě elektřiny potřebné k nabití vozu."

Tak to aby někdo z redakce spočítal, kolik emisí se vytvoří při těžbě ropy, jejím převozu, následním zpracování na benzin/naftu, další emise při převozu na čerpačku a nějaké emise i na provoz té pumpy. To bude hodnota, že půlka ekologických aktivistů v EU ve vteřině natáhne bačkory z toho šoku.

+3/−1
1.6.2016 0:08

P60a75v49e20l 77R41e33z68n51i85c67e13k 3295634554592

kez by je natahli i tak.. diky nim se v CR ale i v cele EU nemuze realizovat spousta dulezitych dopravnich projektu, ktere maji za cil snizit dopravni zatez ve mestech...

0/0
1.6.2016 9:12
Foto

M94i86c63h21a47l 67N51a87j48m15a90n 7619323316450

Pokud pominu nevýhody elektromobilu (dojez + omezené možnosti nabíjení), tak pro mne začne být elektromobil zajímavý, až se jeho celkové provozní náklady budou blížit ke 4 kč/km. Zatím je to jen drahý dopravní prostředek pro ekologické fandy.

0/0
31.5.2016 21:51

Z31d35e39n40ě76k 39M71o54r66á86v89e94k 5377238918803

První placaté televize se u nás prodávaly za 600 tisíc korun. A dnes?

+2/0
31.5.2016 22:00
Foto

M88i80c87h63a22l 59N92a44j18m86a10n 7159853796100

Dnes jsou od i pod 5 000 Kč.

Až bude elekromobil velikosti nižší střední třídy za 600 tis. má cenu začít o něm uvažovat.

+1/0
31.5.2016 22:08

Z47d15e63n42ě73k 88M86o26r87á49v30e75k 5317518408373

No myslím, že tahle podmínka bude splněna docela brzo.

+2/0
31.5.2016 22:12

M95a67r25e19k 73M68a18l84ý 1382898301520

Zatím jsem koukal na eGolf a cena 930.000 :-( Co jsem koukal, tak výbava je taková střední, odpovídající spalovák Golf bude určitě do 500.000. Takže přes 400 tisíc navíc, náklady na km budou sice nižší, ale komfort taky a to podstatně. Např. při zapnuté klimatizaci max. rychlost 115 km/h, dojezd max. 190, reálně to bude tak 150 km - soudím dle kapacity baterky 24 kWh a podle reálných testů spotřeby, kde se s autem této velikosti moc pod 15-16 kWh / 100 km dostat nedá.

0/0
1.6.2016 10:06

Z75d33e84n74ě65k 49M83o40r94á49v12e93k 5727918488423

Jo, dnes to ještě není. Ale jestli Tesla bude mít baerky v ceně 100 dolarů za kWh, tak pro základní Model S to bude 8500 dolarů za baterie. Tedy 200 tisíc z ceny auta. Když udělají auto klasičtější bez výstřelků typu vše na 17 palcovém displeji, tak není důvod, aby stálo víc než klasické auto stejné kategorie. Model 3 už se tomu požadavku na cenu začíná slušně blížit.

+1/0
1.6.2016 10:19

M46a37r50t13i80n 90K41a89r75á16s41e38k 9308353518528

No Nissan leaf se da bezne za 600 sehnat (novy), velikostne je stejny. Ale jinak ono nikdo netvrdi ze dnes je EV nejak zasadni financi uspora (s tou se pocita az s novou generaci aut)...

0/0
5.6.2016 12:30

T46o20m92á13š 74K63a35p47l21a45n 8863929733513

k tomu dojezdu - pro zajímavost - jak často jezdíte v kuse dál než třeba 300 km? Já takhle jel naposledy loni (budapešť) a i tam jsme tankovali, takže bych to taky zvládnul se štvrthodinovou zastávkou na rychlodobíjecí stanici, co se teď bude otevírat na D1.

Ve skutečnosti 85 % lidí jezdí maximálně jednou ročně (dovolená) dále než řádově desítky kilometrů (jízda do/z práce, na nákup ...). Osobně bych nejraději naopak malé levné lehké auto s baterií jen na třeba 50 km. A na tu jednu delší jízdu ročně bych si velké auto půjčil.

+3/0
1.6.2016 8:53

M26a34r35e71k 56M86a86l49ý 1602448421180

Pro takovéto specifické účely je elektromobil vhodný. Ale obávám se, že většina uživatelů (i když nejezdí dlouhé trasy často) prostě ten komfort možného dlouhého dojezdu (když je nenadále potřeba) a rychlého tankování spalovacího auta neobětuje. Zvlášť při té ceně za elektroauto.

+1/0
1.6.2016 10:09

T68o34m20á63š 15Z52e96m65a82n 3795888734785

p.s. Teoreticky by bylo super mít elektromobil na ježdění přes týden po městě a normální auto na ježdění mimo.

Ale to naráží na fakt že většina lidí se nemůže dovolit 2 auta - koupit, provozovat, parkovat..

+3/0
31.5.2016 21:40

P20e89t39r 67P92e97t66r 6473592808153

Spousta rodin 2 a více aut má. Jedno velké a druhé malé pro manželku...v bohatějších rodinách i něco malého pro děcka

+1/0
1.6.2016 0:09

M66i72l47a64n 13Š84v74a59g94r15o39v25s83k15ý 9912899375898

a něco ještě menšího pro dědečka.

0/0
1.6.2016 8:15

M71i37r60e56k 60G66a57j28e55r 5621766939580

A jedno pro navstevy?

0/0
2.6.2016 19:14

M87a28r52t90i66n 87K92a79r18á30s93e67k 9488943168338

Prakticky velka cast rodin uz dneska ty dve auta ma....

0/0
5.6.2016 12:31

T74o13m69á76š 75Z31e29m57a16n 3155898454565

Jakoukoliv výhodu elektromotoru oproti spalováku zhratí porovnání nádrže proti baterii..

0/−3
31.5.2016 21:36
Foto

P31a97v64e45l 27M20a71r92t47i14n95e56k 9815505431923

Tak az to bude realne dejte mi vedet. Do te doby mi dejte pokoj, nebudu financovat vase experienty.

0/0
31.5.2016 21:16

M17a65r60e33k 53M52a91l10ý 1282368681690

Bohužel, budete muset financovat... přes různé podpory a dotace, co jdou z našich daní :-( Teda... pokud daně platíte.

+1/0
31.5.2016 21:27
Foto

P46a84v76e51l 45M58a19r64t57i50n38e32k 9225845701163

Do Zari je platit budu. Potom vyrazim na cestu kolem sveta a krome spotrebnich dani zadne platit nebudu. Navrat se neplanuje, barak jede se mnou, viz muj blog, kaslu na system. Nebavi mne porad neco nekomu platit a nezustane mi nic, jenom hromada kramu, elektromobil je jenom dalsi z nich.

+2/0
31.5.2016 21:49

M23a93r34e87k 35M50a49l53ý 1652918141380

Jo... trochu i závidím, ale v dobrém :-) Hodně štěstí a příznivý vítr!

+3/0
31.5.2016 21:53
Foto

P97a46v18e57l 49M35a17r70t61i59n97e72k 9855845511783

Diky. Treba se vrnku potkame.

0/0
31.5.2016 21:56

Z42d47e48n82ě46k 78M15o92r48á42v29e95k 5407218598413

U nás naštěstí ta podpora není a jsem pro to, aby to tak zůstalo. Spíš bych odkýval, aby do center měst neměly přístup auta s vysokou spotřebou a nafťáky vůbec.

+1/0
31.5.2016 22:05

M29a21r28t48i91n 87K96a14r24á18s55e25k 9318483128828

Proc zrovna spotrebou? Spis ma smysl resit emise nez spotrebu....

0/0
5.6.2016 14:34

Z70d17e15n27ě18k 67M59o91r53á69v25e29k 5387768588113

Vysoká spotřeba znamená vysoké emise. Nevím proč se blbne s nějakým CO2, když je to přímo úměrné spotřebě a každý ví, kolik paliva do té nádrže nalil. No a kromě toho - spotřeba je ve městě víceméně nejvyšší a v zahuštěných centrech měst je to nejhorší.

0/0
6.6.2016 11:42

M28a77r60t66i45n 59K90a45r42á33s73e89k 9628833538458

No ale emise nejsou jen CO2 (to nikoho zas tak moc netrapi), emisni normy ani CO2 neresi (a ve meste to nikomu neublizi), podstatne emise jsou saze, oxid uhlednaty, aromaticke uhlovodiky a oxidy dusiku a ty rozhodne primo umerne spotrebe nejsou...

0/0
6.6.2016 11:45

Z58d58e88n34ě93k 51M73o69r28á73v78e76k 5687688378643

No a proto jsem napsal, že nafťáky do centra vůbec.

0/0
6.6.2016 11:46

M16a36r47t69i81n 65K33a78r71á72s92e44k 9768953188108

Naftak splnujici normu EURO 6 ma ale mensi emise nez benzinak s normou EURO 5, nicmene se spotrebou to fakt nema nic spolecneho (americka auta s 5 litrovymi atmosferickymi benzinaky s obri spotrebou plni v pohode prisnejsi emisni normy nez mame my v EU).

0/0
6.6.2016 11:54

Z33d65e69n49ě51k 64M59o54r17á42v91e66k 5827328758153

Nafťák i s EURO6 má stále JEN NĚKTERÉ emise nižší než benziňák. A pokud se to povede, tak třeba u VW jen podvodem, jak se přesvědčili v USA. A zajímalo by mne, jak to s emisema vypadá, když se spustí regenerace filtru pevných částic, to už totiž nikdo neměří. Na homologační měření jde auto s novým filtrem pevných částic a vše je OK.

0/0
6.6.2016 11:58

M68a66r62t25i24n 71K78a35r78á27s61e10k 9178953738208

No EURO 6 ma nektere limitz prisnejsi pro benzin a nektere pro naftu. Mimochodem pro benzin nema stanovany zadny limit pro pevne castice! Podvod se prokazal u naprosteho zlomku provozovanych aut.

A jestli vam teda vadi, ze EURO 6 nafta ma nektere emise vyssi nez EURO 6 tak byste zakazal vjezd vseho krome benzinaku s EURO 6? (ty starsi maji emise yasadne horsi).

Jinak regenerace filtru penvych castic neni zadna katastrova - hori primarne uhikove saze, takze z toho vnikne predevsim CO2. (proti tomu moderni benzinaky ty saze plivou bez jakehokoli filrtu.

0/0
6.6.2016 12:07

Z73d54e20n97ě28k 85M98o56r81á39v37e88k 5987508568943

Máte svou pravdu, nehodlám se donekonečna hádat.

0/0
6.6.2016 12:09

M66a33r76t23i79n 93K37a53r40á89s31e89k 9638523578438

Ja nemam zadnou svou pravdu - primarne jsem reagoval na nesmyslny pozadavek omezit maximalni spotrebu aut pro vjezd do mest (coz je blbost, protoze to nic nevypovida o skodlivosti auta).

0/0
6.6.2016 12:10

Z31d27e22n71ě33k 57M29o68r20á80v85e85k 5827798838323

Ano, spotřeba je zjednodušené kritérium, ale všem srozumitelné a pokud se stanoví ještě nějaké jednotné normy na vypouštěné emise, tak to bude dostatečné kritérium. Vyžene to z center velká SUV a podobné nesmysly, které tam nepatří.

A na druhou stranu - je dost problematické zakazovat používání vozidel lidem, kteří si je koupili v době, kdy emise splňovaly a protože se o ne starali, tak jim vydržely dlouho.

0/0
6.6.2016 12:20

M32a93r75t39i82n 92K26a46r10á78s17e96k 9958443148348

A financovat spalovaci auta a lecbu nemoci souvisejicich s otravenym ovzdusim vam nevadi?

0/0
5.6.2016 14:33
Foto

P94a15v70e85l 77M32a47r47t64i66n41e92k 9175545731553

;-D Ja pochazim od Ostravy. Takze mi nemusite vykladat o otravenem ovzdusi, to vypada jinak. A jakpak chcete vyrabet tu elektrinu? Vertaky? Solary? Hezke, jen ta vyroba je jinde nez ve vasem meste, tak to zase nekoho neboli, ze?

0/0
5.6.2016 18:34

M67a98r94t86i22n 74K49a15r80á21s91e26k 9598323338168

No ja jsem taky z ostravy, ktera ma trochu specificke podminky, nicmene hlavni zdroj znecisteni drtive vetisny mest v CR je doprava a pripadne lokalni topeniste (ostrave se do toho pridavaji zbytky tezkeho prumyslu a asi polsko). Jinak elektrina se v CR vyrabi elektrina z jedne tretiny prakticke bez emisi (jadro, OZE), dalsich vic jak 20% jsou plynove elektrarny (ze kterych jde temer cista vodni para a CO2) a uhlelky maji 40% a i uhledna elektrarna poskozuje ovzdusi nesrovnatelne mene nez auta (ono vsechna osobni auta v CR by utahla na elektrinu jedina nase nejvetsi uhlena elektrarna).

0/0
6.6.2016 11:52
Foto

P56a90v80e21l 92M15a98r84t55i21n72e50k 9105185901363

Ne neutahla. Zdrojem znecisteni jsou sice i osobaky, ale hlavne nakladaky a uzitkova vozidla. A ty na baterky jezdit nemuzou. Ty autobusy na baterky jsou hezky pokus, ale jenom prenaseji znecisteni jinam. Plyn je urcite reseni, bohuzel to CO2 mu popularitu nepridava. Navic co udelate se znecistenim pri vyrobe baterii a jejich likvidaci? Nechci to ani videt, co se bude dit. Je to vyhaneni certa dablem.

0/0
6.6.2016 12:04

M32a48r96t10i56n 90K58a54r98á88s74e85k 9168863248408

Provoz nakladaku a uzitokovych aut ve mestech je jen zlomek osobni dopravy.

Mimochodem jak dneska resite znecisteni pri vyrobe spalovacich aut a mnohem dulezitejsi znecisteni pri vyrobe ropnych paliv? (jinak vyroba baterii je cisty proces, problematicka je samozrejme tezba surovin)

0/0
6.6.2016 12:09
Foto

P60a84v12e35l 43M79a50r68t24i48n75e49k 9335495951893

Pri vyrobe spalovacich aut a elektrickych nebude velky rozdil. A pri vyrobe paliv vznika sice svinstvo, jenomze ty paliva jsou zlomek potreby ropy. Mnohem horsi je zamoreni plasty. A ta vyroba je myslena i tou tezbou a zpracovanim surovin pro baterie, elekromotory, kabely apod. Kdysi jsem uvazoval o pohonu svoji lodi elektrikou, rychle jsem to zavrhnul. Musel bych se oblozit solarama a pri sebemensim problemu nic nefunguje. Blby blesk v okoli by mi vyradil vsechno. Tak jsem zustal u dieselu. Mimochodem, u nas ve firme se poridily mini dodavky Nissan na elektriku. Papirove to vypadalo dobre, ve skutecnosti stoji porad na kabelu. Dojezd nic moc a to v pripade kdyz potrebujete zatopit naprosto tragicky. To nemluvim o starych elektro nakladacich, ktere nejaky silenec koupil pred 7.lety. Mizerny dojezd, zadna rychlost, vytvari jenom zacpy, kdy spalovaci auta brblaji pri rychlosti 30km/h v kilometrove kolone za nima. No a ted je cas na obnovu a svete div se, jsou tam stare olovene trakcni baterie. To bude mnamka je recyklovat. Navic ja neverim bateriim s velkou kapacitou. Musi je hlidat elektronika, jinak vam vyleti do luftu. Na tohle se spolehat nechci a nebudu. Spotrebni elektronika a jeji spolehlivost je uz znama.

0/0
6.6.2016 12:34

M84a68r76t62i31n 75K24a96r45á81s32e28k 9298913978408

Tezba surovin ano - ale prave i na spalovaci auto potrebujete spoustu surovin - hlinik na motor, vzacne kovy v katalyzatorech apod... na EV jich bude o neco vice, ALE nemusite pak tezit tu ropu (resp cast ropy).

Ad dodavky nissan - nikdo netvrdi ze EV se stanou masovkou s dnesnimi parametry a dnesnimi cenami. Stare nakladace na olovene baterky uz novymi EV ktere maji prijit snad nesouvisi vubec nijak...

Mimochodem elektronika hlida kazde dnesni auto a bez ni se nadno neco uvari... (a pri vypadku BMS baterka nevyleti do luftu, ale vypne se....)

0/0
6.6.2016 12:50
Foto

P80a22v65e97l 82M57a55r81t79i82n61e80k 9505355151123

Ta cast ropy je opravdu zanedbatelna. Ano EV pouze jako doplnek. Souhlasim, do obchodu, do skolky odvezt decka. Horsi to bude s rozvodnou siti, ta dnesni to neutahne. Ty stare olovene jsem tam dal, protoze za 7 let muzou byt stejne problemy s dnesnimi. A jestli se baterka vypne, ja pisu o prebiti, o zkratu v baterkach. Benzin sice taky boucha, ale spis hori, dnesni nadrze jsou o necem jinem a ja videl bouchnout blbou baterku z telefonu a jednou mi chytla z vrtacky. Jo a o elektronice v dnesnich autech si myslim svoje. Cim mene, tim lepe. Asi zustanu naveky u veteranu. Jsem hodne konzervativni clovek.

0/0
6.6.2016 13:37

M97a88r26t39i33n 92K63a45r86á65s53e20k 9608303758268

Doprava je nejvetsim spotrebitelem ropnych produktu, tak tezko muze byt jeji tezba pro dopravu zanedbatelna.

Co se tyce bezpecnosti baterek, tak nejake zabezpeceni automobilove baterky a baterky v mobilu je jako policka v kancelari a bankovni sejf (EV auto v tomhle ohledu neni o nic nebezpecnejsi nez spalovaci - ani jedno samozrejme neni 100% bezpecne).

Jinak elektronika je poruchova predevsim ta slaboprouda, silnoproud je z pohledu spolehlivosti mnohem stabilnejsi (resp ona by mohla byt i ta slaba, ale na materialu se setri a pro funkci ho tam moc potreba neni).

Jinak ten "doplnek" ve vasem podani staci na 90% cest. Ona i takova plecka jako konstrukcne skoro 10 let stary Mitsubishi MiEV (alias peugeot Ion nebo citroen czero) muze plnit v pohode funkci druheho auta v rodine, a rodinu to nijak neomezi (kdyz maji doma moznost nabijeni). Auta gardu tesly, uz budou pouzitelne za par let i jako jeidna auto v rodine (dojezd 300 km, pak nabiti za 20-30 minut a pokracuje se dal).

0/0
6.6.2016 14:18

J17a93n 37D67v51o23ř42á38k 4853952793697

Více než 300 000 lidí si objednalo Teslu 3 a stvrdilo to vratnou zálohou 1 000 dolarů.

To zní bombasticky.

Jinými slovy: 300 000 lidí zaujala velkolepá prezentace a o nákupu lehce uvažují.

To už by znělo trochu jinak ;-)

+1/0
31.5.2016 21:01

Z94d73e71n39ě78k 33M38o13r62á73v47e27k 5767778418393

To je nepřesné - 150 tisíc si ji objednalo ještě před prezentací.

+2/0
31.5.2016 21:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.