Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O tuhle Škodu Favorit za 85 tisíc byla rvačka. Je to unikát na baterky

Na první pohled byste jen těžko něco poznali. Zvenčí je to klasický favorit ve verzi pick-up. Sem tam šrám a nepasující díl, rzi minimum. Uvnitř je známý volant a pod ním nezaměnitelná hranatá palubovka. Sedíte však v jednom z prehistorických československých elektromobilů: Škodě Favorit Pick-Up Elektra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53i35ř41í 81K96u44c30h21t12a 6498185199977

Je komické, jak se redakce snažila znečitelnit RZ a přitom VIN nechala čitelný. Přitom zjistit RZ z VINu je na pár sekund ;-D

0/0
8.6.2016 9:55

J67a92r41o79s23l98a97v 60Z47a13h53r62a43d83n50í43č62e41k 7495560574101

Jako majitel jiného kusu dodám, takhle sprasený kus je ostuda vůbec prodávat a divím se,když ho někdo koupil za tu cenu, i když jich je málo a zájem je. Nový majitel na něm bude mít dost práce.

+5/0
5.6.2016 8:02

M77a23r30t39i63n 63Š59i13m73e59k 4920754498685

Nikde nepíší, ale zeptám se, jaký je dojezd takového vozítka?

0/0
6.6.2016 14:30

J24a26r33o65s84l21a15v 31Z86a29h62r60a78d77n48í17č68e62k 7495670244281

Podle papíru 60 km až 80 km, záleží na terénu a zatížení, s novými bateriemi se dá najet těch 60 km bez obav, ovšem kapacita klesá u olova rychle, za rok je už menší nájezd. V zimě je to horší u typu, co měl elektrické topení, naštěstí mám druhou verzi z bufíkem, tak dojezd o moc neklesne.

0/0
6.6.2016 15:23

J58a83n 44C43h11o44b39o92t 5683678449817

Oni to píší, ale podobně, jako jiné podstatné informace, jen jako popisek některého z obrázků. Nominální dojezd se zdál být 80km.

Trochu mě udivuje ta originální převodovka - proč neudělali trochu chytřejší řízení motoru a nezbavili se té zbytečné hmotnosti?

0/0
7.6.2016 7:43

J28a45r17o83s70l46a93v 55Z35a11h75r13a84d81n63í65č90e40k 7365810534951

Protože ten 15,4 kW motor neutáhne naložený auto bez převodovky nebo do kopce. Motor je slabý na tu váhu. Ten DC motor sice krátkodobě dokáže vyvinout vyšší výkony, ale zas za cenu snížení kapacity. Kdyby použili silnější motor, bylo by to lepší.

0/0
7.6.2016 16:23

A66l49e30š 50J20í69l91e93k 7591942256958

Také mi přišlo že je to děsný "bastl" někdo se na tom dost "vyřádil".

+1/0
7.6.2016 8:27

J13a98r84o90s13l72a67v 91Z57a17h40r58a28d79n72í12č38e41k 7625380324781

Originál byl daleko lepší a hezčí.

0/0
7.6.2016 16:18

M67i62c30h35a33l 63N41a50j79m87a87n 7329603656150

Pěkné auto jako veterán!

Před lety to byl výkřik elektromobilu v ČR. R^

+1/0
5.6.2016 0:06

J48a32n 18D84l13o19u41h89ý 7914909890299

Mno nevim nevim i dnesni elektro-auta v teto cenove kategorii neujedou o mnoho vice... Spis pokus ktery skoncil ve slepe ulicce.

0/0
5.6.2016 22:00

J90i30ř63í 62E67r37b33e41n 1323704766487

Nějak jsem nepochopil, proč v tom elektrofavoritu zůstala klasická převodovka - elektromotor má plný točivý moment už od minimálních otáček, na rozdíl od spalovacích motorů...

0/−1
4.6.2016 22:59

P60e16t37r 52Č69e95r29m16á95k 9898185539520

No právě proto tam je normální převodovka s blokovaným nejvyšším stupněm.

+1/0
4.6.2016 23:10

J28a69r35o71s38l44a43v 43Z49a30h25r35a30d94n36í34č82e76k 7545690804521

Ta převodovka není klasická, je upravená a jiná z Favorita se nedá použít. Má sice zablokovaný pátý stupeň, ale není problém ji odblokovat. Hlavní stálý převod je jiný.

+1/0
5.6.2016 8:07

P12e14t46r 31Č93e69r23m93á39k 9558185249180

Ano tak to že je upravená a není zcela seriová vyplývá už jenom z toho blokovaného stupně, ale v základu to je normální skříň, nejedná se o nějaký spešl variátor nebo tak.

0/0
5.6.2016 10:53

J63a15r59o42s42l14a69v 20Z85a21h27r48a11d91n80í23č22e62k 7825710754661

Nejen blokovaného pátého stupně, má i jiný stálý převod do síly s vyraženou 0 na bloku převodovky. Jinak je klasická jako 3 a 4 v označení.

0/0
5.6.2016 11:16

P31e35t16r 49Č73e30r55m89á69k 9268165859720

Neříkám že jediná úprava je blokace, ale že už jen z toho faktu plyne že je skříň upravená. Stálý převod byl různý i v rámci normální produkce, věřím že tady bude jiný než jakýkoliv produkční, ale pořád zůstáváme u toho že to je po konstrukční stránce normální skříň.

0/0
5.6.2016 11:26

J28a33r44o22s65l20a41v 26Z91a29h81r92a76d41n80í26č92e34k 7525420964831

Klasické převodovky byly pouze dvě a zřejmě by se dali mechanicky zaměnit, ale jak vypadá převodovka vevnitř, netuším, nerozebíral jsem ji, má navíc na převodovce čidlo na otáčky.

0/0
5.6.2016 11:40

P34e35t92r 40Č48e64r94m51á10k 9428245299620

Nikoliv, dvě byly pouze základní varianty tzn. krátká a dlouhá, ty se rozdělovaly podle variant jako 135/136 nebo krátkej favorit a třeba pickup, ale stálý převod nebyl vždy stejný. Jinak čidlo otáček měly na převodovce i normální fáčka BMM. Jak vypadá tahle skříň uvnitř by mě zajímalo, ale vsadil bych se že to je opravdu jen minimálně upravená seriovka, právě kvůli jednoduchosti a ceně.

+1/0
5.6.2016 12:25

P89a77v50e27l 60Z43a49j38í15č33e55k 8954880736720

protože ten motor zřejmě není řízený

0/0
4.6.2016 23:51

J75a91r62o53s74l44a97v 18Z28a35h70r76a31d49n28í49č77e57k 7775900484511

Je řízený a dokonce má omezovač otáček.

0/0
5.6.2016 8:08

J16a90r98o56s54l28a11v 46Z43a59h89r31a74d18n78í70č53e28k 7905680314911

Aby konstrukce byla nejlevnější, proto tam ta převodovka zůstala, ale když není naložený, tak se klidně rozjede i na čtyřku.

0/0
5.6.2016 7:58

A88n65t28o88n86í83n 77S47e20b82e34r33a 7843718540289

Sousedi měli Favorit Silver-Line combi a všichni jim to záviděli. Takové to byly auta. A né že ne ;-)

+4/0
4.6.2016 21:41

J88a79n 17U80l90m 7210869986732

a nebyl to spíš Forman?

+4/0
6.6.2016 9:45

L19u70k16á13š 59T98e79p30l24ý 2124420379

Baterky za cca 80 000Kč , životnost 700 cyklů x 90 km dojezd, to máme 1,30 Kč na kilometr jen za baterky. Kde berou těch 33 haléřů/ km to nevim.

+7/0
4.6.2016 12:36

L65u41k27á68š 94O48m17á95č50k33a 5171264351386

Stále je to vynikající hodnota.

0/0
4.6.2016 14:27

T21o61m50á10š 77D77v28o24ř76á22k 6707445603827

Protože v tom ještě není ani elektřina :-) Dle recenze na dfens to spotřebuje asi 22 kWh na 100 km. Takže když máte elektřinu za 3 Kč/kWh, tak přičtěte dalších 0,66 Kč/km + něco málo navíc za ztráty při nabíjení.

Jinak ty baterky sice jdou časem do háje, ale IMHO vydrží víc než 700 cyklů, když zkousnete zkrácení dojezdu. Ale starat se o ty olověné baterky bych teda nechtěl.

+2/0
4.6.2016 18:33

J13a69n 69D21l89o33u47h88ý 7224949720799

Skoda felicie 1.3 bbm lpg jezdi za 1kc. Cili ten elektromobil nedava smysl ;-)

0/0
5.6.2016 22:03

J13a33r84o63s89l77a30v 87Z27a79h23r33a63d19n50í63č14e96k 7605860334511

Omyl, elektřina vyjde o dost levněji a skoro servis nepotřebuje, což ušetří dost nákladů. V tomto případě je tak jednoduchý, že opravy nepotřebuje. Rekuperací se ještě elektřina získá zdarma, tak km vyjde ještě levněji a když spočítám spalovač, tak za ty roky je provoz dražší, povinné, STK a emise, opravy, atd. A ten krouťák žádný LPG nemá ani omylem, klidně se rozjedu svižně i na čtyřku, aniž bych trápil motor a zbytečně řadil. Když vynechám olovo, tak mi vyjde v základu 50,- haléřů na km s LiFEPO.

0/0
6.6.2016 15:31

M47i63c47h14a44l 15H72o71r37s15k14y 2972256906900

to bude cena a polepy z 90 let:-P

+2/0
4.6.2016 16:14

J58a80r65o40s93l36a33v 55Z45a56h80r81a83d83n24í44č84e55k 7605850314261

Také započítáváte k ceně benzínu třeba upadnutý výfuk?

+1/0
5.6.2016 7:56

J43a24n 25D55l51o18u29h65ý 7924599710559

Palivo v elektomobilu je cena za kw + cena baterie. Bez baterie to jaksi nepojede i kdyby jste do toho tlacil 200 amper :-D

+2/0
5.6.2016 22:14

J26a93r56o39s25l23a17v 11Z57a62h33r87a87d22n70í29č51e63k 7155690424951

Melete nesmysl.

0/0
5.6.2016 22:18

P32e25t78r 80S80p47a26t90z87i31e22r37e97r 7494372265454

Když to tak kritizujete...ano je to "jen" favorit. Ano pane Báča, na našich silnicích jezdí krásnější auta. Ale uvědomte si jedno. Tohle je kus naší historie a v dobách kdy o elektroautech se mluvilo jen v podobě výzkumu tak u nás se takové auto seriově vyrábělo. Není to o jednom kuse vyrobeném v dílně nějakého kutila, ale o voze, které se produkovalo v desítkách kusů v samotné škodovce. Proto je to vzácnost o které je dobré se zmínit.

+23/0
4.6.2016 11:41

S71t24a24n37i79s90l36a66v 38K47r98e23j38c54a12r 6237296713414

Nu Škoda Favorit - byl prvním a posledním socialistickým návratem k éře Spartaků a Oktávií před érou Š1000 MB Favorit!! Každý návrat je těžký, na Český elektromobil si také budete muset počkat do po roce 2020 a rozhodně nepočítejte, že se bude jednat o Škodu tesla CZ!!

0/0
4.6.2016 12:11
Foto

J59i43ř41í 69D84v65o73ř11á75k 5595239310908

1835 . První elektromobil . Kolem roku 1900 rychlost 100 km/h . 200 kusů u aut sériová výroba ?

0/0
4.6.2016 18:19

D35r28a42h55o27m68í51r 33S52t23r52o98u26h77a58l 4765208242784

No vzhledem k tomu, že většina dílů se použila z Favorita, tak ano, jde o seriovou výrobu. Dodatečné úpravy jsou běžné takřka u každé sériové výroby.

Jestli si myslíte, že produkce probíhá stylem "dneska jedem bílý oktávie a zítra červený fabie", tak je to trošku jinak. Moderní závody fungují tak, že auto je virtuálně složené v počítači před začátkem výroby a monitoruje se pohyb každého dílu. Z linky tak sjíždí každou chvíli prakticky jiné auto.

Ano, dělají se velkosérie, kdy se jede jedna konkrétní výbava, ale dnes už je běžnější výroba na přání.

0/0
9.6.2016 12:49

M76a95r65t11i40n 53K38u70ř16í89t59k17a 6247266188865

Ještě by stála za zmínku Tatra Beta, jejíž prototypy byly na elektřinu.

+1/0
4.6.2016 21:49

T19o21m55á94š 60D29v18o17ř30á88k 7695686877251

Rvačka? Hi hi

+2/−1
4.6.2016 11:20

J33a65r45o44s53l93a68v 27Z12a11h88r96a45d42n91í16č37e82k 7175890494651

Je o ně slušný zájem.

0/0
5.6.2016 7:59

P28e27t56r 86B58á80č50a 8825696825895

Silnice brazdi tolik krasnych aut a tady se furt venujete takovy vykopavkamRv

Jeste nejradsi pokud se jedna o nemeckou skodovku.

+1/−34
4.6.2016 9:33

L66u93b70o79š 71P23o27s91p18í54š16i62l 6838754245

Na baterky s jakýmkoli motorem není jen favorit,ale všechny škodovky.

+6/−15
4.6.2016 8:35

P23e61t86r 60N96e75s67v11a26d27b95a 2174205456619

Řekl majitel nejlepšího auta historie zeměkoule. Nebo rádoby vtipný, stupidni, trapný až k smíchu?

+1/0
4.6.2016 22:13

P27e29t24r 54M74i96c44h56a20l 2930724561562

Favorit bylo auto na baterky i s benzínovým motorem. :-)

+12/−16
4.6.2016 0:38

M19a21r64t72i21n 43Č66e88r95n18ý 7841244981

Náhodou to byl dobrej kočár :-) a ve Formanu se dalo nejen převážet, ale i ... ;-)

+9/−1
4.6.2016 1:05

J91o54s62e75f 16N17o56v56a36k 5868472386108

Ale i trpět. :-)

+7/−3
4.6.2016 8:53

L26u78k14á75š 66O34m28á20č91k14a 5611324941756

Co já se tam nasouložil. To byly časy :)

+7/0
4.6.2016 14:28

J77a71n 30D20l38o39u74h14ý 7894939440869

To ja radsi tim krapem dojel na hotel. To udelalo vetsi dojem naz ji klatit v aute co nejede :-D

0/0
5.6.2016 22:17

L65u10k98á82š 34O26m43á20č26k87a 5841304511606

V 18 letech?

0/0
6.6.2016 9:16







Najdete na iDNES.cz