Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O tuhle Škodu Favorit za 85 tisíc byla rvačka. Je to unikát na baterky

Na první pohled byste jen těžko něco poznali. Zvenčí je to klasický favorit ve verzi pick-up. Sem tam šrám a nepasující díl, rzi minimum. Uvnitř je známý volant a pod ním nezaměnitelná hranatá palubovka. Sedíte však v jednom z prehistorických československých elektromobilů: Škodě Favorit Pick-Up Elektra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i77ř22í 35K70u35c73h10t47a 6268605389527

Je komické, jak se redakce snažila znečitelnit RZ a přitom VIN nechala čitelný. Přitom zjistit RZ z VINu je na pár sekund ;-D

0/0
8.6.2016 9:55

J30a50r12o14s16l80a15v 59Z28a39h60r19a41d45n47í93č20e38k 7395360694701

Jako majitel jiného kusu dodám, takhle sprasený kus je ostuda vůbec prodávat a divím se,když ho někdo koupil za tu cenu, i když jich je málo a zájem je. Nový majitel na něm bude mít dost práce.

+5/0
5.6.2016 8:02

M74a10r86t36i73n 46Š42i34m56e50k 4210394418295

Nikde nepíší, ale zeptám se, jaký je dojezd takového vozítka?

0/0
6.6.2016 14:30

J18a79r21o53s28l34a74v 48Z61a25h38r88a35d15n36í86č30e11k 7815590754121

Podle papíru 60 km až 80 km, záleží na terénu a zatížení, s novými bateriemi se dá najet těch 60 km bez obav, ovšem kapacita klesá u olova rychle, za rok je už menší nájezd. V zimě je to horší u typu, co měl elektrické topení, naštěstí mám druhou verzi z bufíkem, tak dojezd o moc neklesne.

0/0
6.6.2016 15:23

J26a78n 16C68h27o93b82o19t 5963128149277

Oni to píší, ale podobně, jako jiné podstatné informace, jen jako popisek některého z obrázků. Nominální dojezd se zdál být 80km.

Trochu mě udivuje ta originální převodovka - proč neudělali trochu chytřejší řízení motoru a nezbavili se té zbytečné hmotnosti?

0/0
7.6.2016 7:43

J84a40r27o84s18l45a94v 36Z47a71h97r83a20d37n96í68č29e20k 7575800534161

Protože ten 15,4 kW motor neutáhne naložený auto bez převodovky nebo do kopce. Motor je slabý na tu váhu. Ten DC motor sice krátkodobě dokáže vyvinout vyšší výkony, ale zas za cenu snížení kapacity. Kdyby použili silnější motor, bylo by to lepší.

0/0
7.6.2016 16:23

A62l42e47š 58J16í80l64e52k 7271352846188

Také mi přišlo že je to děsný "bastl" někdo se na tom dost "vyřádil".

+1/0
7.6.2016 8:27

J29a95r69o44s92l45a64v 49Z63a54h79r31a58d89n96í24č88e86k 7545320724781

Originál byl daleko lepší a hezčí.

0/0
7.6.2016 16:18
Foto

M76i84c47h59a38l 24N70a94j53m71a98n 7119173116970

Pěkné auto jako veterán!

Před lety to byl výkřik elektromobilu v ČR. R^

+1/0
5.6.2016 0:06

J83a27n 21D26l14o51u18h61ý 7254109260829

Mno nevim nevim i dnesni elektro-auta v teto cenove kategorii neujedou o mnoho vice... Spis pokus ktery skoncil ve slepe ulicce.

0/0
5.6.2016 22:00

J50i62ř40í 80E61r44b50e28n 1843964426167

Nějak jsem nepochopil, proč v tom elektrofavoritu zůstala klasická převodovka - elektromotor má plný točivý moment už od minimálních otáček, na rozdíl od spalovacích motorů...

0/−1
4.6.2016 22:59

P49e77t68r 11Č17e32r56m81á95k 9258145699420

No právě proto tam je normální převodovka s blokovaným nejvyšším stupněm.

+1/0
4.6.2016 23:10

J16a68r37o68s33l32a59v 22Z40a30h42r23a89d46n66í66č81e23k 7865830144751

Ta převodovka není klasická, je upravená a jiná z Favorita se nedá použít. Má sice zablokovaný pátý stupeň, ale není problém ji odblokovat. Hlavní stálý převod je jiný.

+1/0
5.6.2016 8:07

P35e82t16r 53Č91e52r43m85á34k 9578695489550

Ano tak to že je upravená a není zcela seriová vyplývá už jenom z toho blokovaného stupně, ale v základu to je normální skříň, nejedná se o nějaký spešl variátor nebo tak.

0/0
5.6.2016 10:53

J74a22r58o61s73l82a93v 19Z57a36h87r27a85d89n25í24č12e27k 7855370394431

Nejen blokovaného pátého stupně, má i jiný stálý převod do síly s vyraženou 0 na bloku převodovky. Jinak je klasická jako 3 a 4 v označení.

0/0
5.6.2016 11:16

P54e61t78r 39Č16e77r53m95á83k 9528515899900

Neříkám že jediná úprava je blokace, ale že už jen z toho faktu plyne že je skříň upravená. Stálý převod byl různý i v rámci normální produkce, věřím že tady bude jiný než jakýkoliv produkční, ale pořád zůstáváme u toho že to je po konstrukční stránce normální skříň.

0/0
5.6.2016 11:26

J53a32r61o22s10l20a66v 77Z55a28h36r16a62d28n71í32č40e83k 7205260414671

Klasické převodovky byly pouze dvě a zřejmě by se dali mechanicky zaměnit, ale jak vypadá převodovka vevnitř, netuším, nerozebíral jsem ji, má navíc na převodovce čidlo na otáčky.

0/0
5.6.2016 11:40

P95e81t43r 76Č25e64r60m51á44k 9748945979700

Nikoliv, dvě byly pouze základní varianty tzn. krátká a dlouhá, ty se rozdělovaly podle variant jako 135/136 nebo krátkej favorit a třeba pickup, ale stálý převod nebyl vždy stejný. Jinak čidlo otáček měly na převodovce i normální fáčka BMM. Jak vypadá tahle skříň uvnitř by mě zajímalo, ale vsadil bych se že to je opravdu jen minimálně upravená seriovka, právě kvůli jednoduchosti a ceně.

+1/0
5.6.2016 12:25

P90a49v14e84l 27Z71a64j97í43č52e32k 8524590816730

protože ten motor zřejmě není řízený

0/0
4.6.2016 23:51

J53a68r41o73s59l84a36v 79Z78a33h93r12a26d14n83í60č21e64k 7565800814351

Je řízený a dokonce má omezovač otáček.

0/0
5.6.2016 8:08

J97a91r54o76s69l62a38v 20Z33a65h81r86a96d75n43í31č48e85k 7645690354601

Aby konstrukce byla nejlevnější, proto tam ta převodovka zůstala, ale když není naložený, tak se klidně rozjede i na čtyřku.

0/0
5.6.2016 7:58

A33n68t47o93n59í90n 21S87e12b10e90r28a 7693488290829

Sousedi měli Favorit Silver-Line combi a všichni jim to záviděli. Takové to byly auta. A né že ne ;-)

+4/0
4.6.2016 21:41

J25a72n 50U67l10m 7380299396162

a nebyl to spíš Forman?

+4/0
6.6.2016 9:45

L17u27k89á25š 70T26e22p10l47ý 2684840389

Baterky za cca 80 000Kč , životnost 700 cyklů x 90 km dojezd, to máme 1,30 Kč na kilometr jen za baterky. Kde berou těch 33 haléřů/ km to nevim.

+7/0
4.6.2016 12:36

L75u13k46á98š 44O62m81á95č78k15a 5931124651696

Stále je to vynikající hodnota.

0/0
4.6.2016 14:27

T90o28m67á60š 93D49v18o86ř51á73k 6317715413837

Protože v tom ještě není ani elektřina :-) Dle recenze na dfens to spotřebuje asi 22 kWh na 100 km. Takže když máte elektřinu za 3 Kč/kWh, tak přičtěte dalších 0,66 Kč/km + něco málo navíc za ztráty při nabíjení.

Jinak ty baterky sice jdou časem do háje, ale IMHO vydrží víc než 700 cyklů, když zkousnete zkrácení dojezdu. Ale starat se o ty olověné baterky bych teda nechtěl.

+2/0
4.6.2016 18:33

J78a27n 32D78l44o53u48h68ý 7134679640749

Skoda felicie 1.3 bbm lpg jezdi za 1kc. Cili ten elektromobil nedava smysl ;-)

0/0
5.6.2016 22:03

J47a43r36o12s32l87a59v 10Z34a92h42r85a73d44n29í88č61e72k 7765720314971

Omyl, elektřina vyjde o dost levněji a skoro servis nepotřebuje, což ušetří dost nákladů. V tomto případě je tak jednoduchý, že opravy nepotřebuje. Rekuperací se ještě elektřina získá zdarma, tak km vyjde ještě levněji a když spočítám spalovač, tak za ty roky je provoz dražší, povinné, STK a emise, opravy, atd. A ten krouťák žádný LPG nemá ani omylem, klidně se rozjedu svižně i na čtyřku, aniž bych trápil motor a zbytečně řadil. Když vynechám olovo, tak mi vyjde v základu 50,- haléřů na km s LiFEPO.

0/0
6.6.2016 15:31

M26i61c82h24a67l 21H31o31r25s98k94y 2292126746590

to bude cena a polepy z 90 let:-P

+2/0
4.6.2016 16:14

J49a51r43o22s40l58a85v 84Z45a15h98r33a59d17n40í89č91e52k 7485260744281

Také započítáváte k ceně benzínu třeba upadnutý výfuk?

+1/0
5.6.2016 7:56

J17a29n 47D78l12o76u42h90ý 7544429540389

Palivo v elektomobilu je cena za kw + cena baterie. Bez baterie to jaksi nepojede i kdyby jste do toho tlacil 200 amper :-D

+2/0
5.6.2016 22:14

J22a30r43o59s90l49a40v 75Z47a19h67r87a70d24n83í18č13e75k 7625570834301

Melete nesmysl.

0/0
5.6.2016 22:18

P44e23t73r 60S55p18a51t54z60i65e78r31e94r 7194562415614

Když to tak kritizujete...ano je to "jen" favorit. Ano pane Báča, na našich silnicích jezdí krásnější auta. Ale uvědomte si jedno. Tohle je kus naší historie a v dobách kdy o elektroautech se mluvilo jen v podobě výzkumu tak u nás se takové auto seriově vyrábělo. Není to o jednom kuse vyrobeném v dílně nějakého kutila, ale o voze, které se produkovalo v desítkách kusů v samotné škodovce. Proto je to vzácnost o které je dobré se zmínit.

+23/0
4.6.2016 11:41

S98t85a98n79i96s61l59a18v 87K91r34e86j77c79a95r 6537906853304

Nu Škoda Favorit - byl prvním a posledním socialistickým návratem k éře Spartaků a Oktávií před érou Š1000 MB Favorit!! Každý návrat je těžký, na Český elektromobil si také budete muset počkat do po roce 2020 a rozhodně nepočítejte, že se bude jednat o Škodu tesla CZ!!

0/0
4.6.2016 12:11
Foto

J85i39ř92í 31D33v92o58ř12á19k 5495299740618

1835 . První elektromobil . Kolem roku 1900 rychlost 100 km/h . 200 kusů u aut sériová výroba ?

0/0
4.6.2016 18:19

D71r23a62h71o84m50í46r 61S24t52r66o25u27h66a81l 4855818762134

No vzhledem k tomu, že většina dílů se použila z Favorita, tak ano, jde o seriovou výrobu. Dodatečné úpravy jsou běžné takřka u každé sériové výroby.

Jestli si myslíte, že produkce probíhá stylem "dneska jedem bílý oktávie a zítra červený fabie", tak je to trošku jinak. Moderní závody fungují tak, že auto je virtuálně složené v počítači před začátkem výroby a monitoruje se pohyb každého dílu. Z linky tak sjíždí každou chvíli prakticky jiné auto.

Ano, dělají se velkosérie, kdy se jede jedna konkrétní výbava, ale dnes už je běžnější výroba na přání.

0/0
9.6.2016 12:49

M32a36r55t32i16n 63K74u85ř48í58t50k68a 6687276728245

Ještě by stála za zmínku Tatra Beta, jejíž prototypy byly na elektřinu.

+1/0
4.6.2016 21:49

T63o26m34á67š 49D49v67o70ř85á35k 7165166367751

Rvačka? Hi hi

+2/−1
4.6.2016 11:20

J26a37r71o25s52l34a26v 90Z56a17h20r64a96d12n72í83č97e97k 7545510284681

Je o ně slušný zájem.

0/0
5.6.2016 7:59

P56e18t62r 81B67á83č45a 8795576675595

Silnice brazdi tolik krasnych aut a tady se furt venujete takovy vykopavkamRv

Jeste nejradsi pokud se jedna o nemeckou skodovku.

+1/−34
4.6.2016 9:33

L72u42b23o96š 52P74o47s97p72í69š27i57l 6848514655

Na baterky s jakýmkoli motorem není jen favorit,ale všechny škodovky.

+6/−15
4.6.2016 8:35

P96e12t37r 18N61e83s57v56a79d62b61a 2694665416549

Řekl majitel nejlepšího auta historie zeměkoule. Nebo rádoby vtipný, stupidni, trapný až k smíchu?

+1/0
4.6.2016 22:13

P76e58t51r 14M34i68c59h86a54l 2320164521552

Favorit bylo auto na baterky i s benzínovým motorem. :-)

+12/−16
4.6.2016 0:38

M97a38r60t77i39n 12Č85e43r51n49ý 7161754241

Náhodou to byl dobrej kočár :-) a ve Formanu se dalo nejen převážet, ale i ... ;-)

+9/−1
4.6.2016 1:05

J84o42s43e90f 15N80o66v27a92k 5678162806278

Ale i trpět. :-)

+7/−3
4.6.2016 8:53

L95u47k24á81š 84O54m40á12č58k51a 5111834391636

Co já se tam nasouložil. To byly časy :)

+7/0
4.6.2016 14:28

J54a21n 34D19l45o38u19h83ý 7274529630279

To ja radsi tim krapem dojel na hotel. To udelalo vetsi dojem naz ji klatit v aute co nejede :-D

0/0
5.6.2016 22:17

L35u85k37á15š 70O54m96á22č16k48a 5281694631606

V 18 letech?

0/0
6.6.2016 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.