Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O tuhle Škodu Favorit za 85 tisíc byla rvačka. Je to unikát na baterky

Na první pohled byste jen těžko něco poznali. Zvenčí je to klasický favorit ve verzi pick-up. Sem tam šrám a nepasující díl, rzi minimum. Uvnitř je známý volant a pod ním nezaměnitelná hranatá palubovka. Sedíte však v jednom z prehistorických československých elektromobilů: Škodě Favorit Pick-Up Elektra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i91ř11í 53K12u36c49h58t34a 6938355119637

Je komické, jak se redakce snažila znečitelnit RZ a přitom VIN nechala čitelný. Přitom zjistit RZ z VINu je na pár sekund ;-D

0/0
8.6.2016 9:55

J28a63r44o79s39l72a50v 92Z16a16h25r79a43d92n73í73č17e20k 7195620934571

Jako majitel jiného kusu dodám, takhle sprasený kus je ostuda vůbec prodávat a divím se,když ho někdo koupil za tu cenu, i když jich je málo a zájem je. Nový majitel na něm bude mít dost práce.

+5/0
5.6.2016 8:02

M23a31r87t95i47n 42Š76i71m34e88k 4410894768535

Nikde nepíší, ale zeptám se, jaký je dojezd takového vozítka?

0/0
6.6.2016 14:30

J59a66r89o81s32l16a89v 84Z84a73h68r42a75d83n27í83č25e47k 7685690504231

Podle papíru 60 km až 80 km, záleží na terénu a zatížení, s novými bateriemi se dá najet těch 60 km bez obav, ovšem kapacita klesá u olova rychle, za rok je už menší nájezd. V zimě je to horší u typu, co měl elektrické topení, naštěstí mám druhou verzi z bufíkem, tak dojezd o moc neklesne.

0/0
6.6.2016 15:23

J91a43n 34C18h26o43b81o36t 5483528259297

Oni to píší, ale podobně, jako jiné podstatné informace, jen jako popisek některého z obrázků. Nominální dojezd se zdál být 80km.

Trochu mě udivuje ta originální převodovka - proč neudělali trochu chytřejší řízení motoru a nezbavili se té zbytečné hmotnosti?

0/0
7.6.2016 7:43

J24a49r29o37s39l87a67v 37Z45a23h37r14a65d92n54í49č72e92k 7305170134461

Protože ten 15,4 kW motor neutáhne naložený auto bez převodovky nebo do kopce. Motor je slabý na tu váhu. Ten DC motor sice krátkodobě dokáže vyvinout vyšší výkony, ale zas za cenu snížení kapacity. Kdyby použili silnější motor, bylo by to lepší.

0/0
7.6.2016 16:23

A74l56e57š 23J88í55l13e58k 7341252276568

Také mi přišlo že je to děsný "bastl" někdo se na tom dost "vyřádil".

+1/0
7.6.2016 8:27

J68a76r63o87s18l80a12v 22Z76a77h15r29a51d33n88í41č62e55k 7315180264771

Originál byl daleko lepší a hezčí.

0/0
7.6.2016 16:18
Foto

M74i72c78h26a98l 22N34a86j87m22a86n 7199333766850

Pěkné auto jako veterán!

Před lety to byl výkřik elektromobilu v ČR. R^

+1/0
5.6.2016 0:06

J84a84n 49D14l89o68u95h50ý 7374709650659

Mno nevim nevim i dnesni elektro-auta v teto cenove kategorii neujedou o mnoho vice... Spis pokus ktery skoncil ve slepe ulicce.

0/0
5.6.2016 22:00

J70i95ř78í 92E19r40b90e12n 1903184906807

Nějak jsem nepochopil, proč v tom elektrofavoritu zůstala klasická převodovka - elektromotor má plný točivý moment už od minimálních otáček, na rozdíl od spalovacích motorů...

0/−1
4.6.2016 22:59

P89e87t89r 88Č92e42r42m10á21k 9558775709810

No právě proto tam je normální převodovka s blokovaným nejvyšším stupněm.

+1/0
4.6.2016 23:10

J13a35r18o77s31l51a54v 42Z55a62h89r19a28d76n78í41č74e93k 7755920674241

Ta převodovka není klasická, je upravená a jiná z Favorita se nedá použít. Má sice zablokovaný pátý stupeň, ale není problém ji odblokovat. Hlavní stálý převod je jiný.

+1/0
5.6.2016 8:07

P11e78t16r 57Č94e38r65m54á25k 9288185219160

Ano tak to že je upravená a není zcela seriová vyplývá už jenom z toho blokovaného stupně, ale v základu to je normální skříň, nejedná se o nějaký spešl variátor nebo tak.

0/0
5.6.2016 10:53

J14a82r33o69s66l46a48v 44Z34a98h79r73a64d62n67í46č61e11k 7775230884331

Nejen blokovaného pátého stupně, má i jiný stálý převod do síly s vyraženou 0 na bloku převodovky. Jinak je klasická jako 3 a 4 v označení.

0/0
5.6.2016 11:16

P38e71t72r 55Č25e76r11m47á71k 9118175709740

Neříkám že jediná úprava je blokace, ale že už jen z toho faktu plyne že je skříň upravená. Stálý převod byl různý i v rámci normální produkce, věřím že tady bude jiný než jakýkoliv produkční, ale pořád zůstáváme u toho že to je po konstrukční stránce normální skříň.

0/0
5.6.2016 11:26

J58a50r33o18s55l29a79v 76Z79a36h82r39a75d96n17í62č26e40k 7975260794531

Klasické převodovky byly pouze dvě a zřejmě by se dali mechanicky zaměnit, ale jak vypadá převodovka vevnitř, netuším, nerozebíral jsem ji, má navíc na převodovce čidlo na otáčky.

0/0
5.6.2016 11:40

P61e95t21r 30Č70e43r85m36á78k 9668935869190

Nikoliv, dvě byly pouze základní varianty tzn. krátká a dlouhá, ty se rozdělovaly podle variant jako 135/136 nebo krátkej favorit a třeba pickup, ale stálý převod nebyl vždy stejný. Jinak čidlo otáček měly na převodovce i normální fáčka BMM. Jak vypadá tahle skříň uvnitř by mě zajímalo, ale vsadil bych se že to je opravdu jen minimálně upravená seriovka, právě kvůli jednoduchosti a ceně.

+1/0
5.6.2016 12:25

P94a37v92e31l 92Z19a56j57í44č89e26k 8494780926830

protože ten motor zřejmě není řízený

0/0
4.6.2016 23:51

J55a69r19o53s94l14a88v 36Z96a34h57r45a89d53n57í26č44e87k 7875210354321

Je řízený a dokonce má omezovač otáček.

0/0
5.6.2016 8:08

J18a14r17o32s94l26a16v 94Z80a90h49r11a80d18n57í50č91e14k 7165100954951

Aby konstrukce byla nejlevnější, proto tam ta převodovka zůstala, ale když není naložený, tak se klidně rozjede i na čtyřku.

0/0
5.6.2016 7:58

A44n72t65o14n86í72n 80S60e90b80e58r32a 7613158450719

Sousedi měli Favorit Silver-Line combi a všichni jim to záviděli. Takové to byly auta. A né že ne ;-)

+4/0
4.6.2016 21:41

J19a71n 30U12l52m 7660959886722

a nebyl to spíš Forman?

+4/0
6.6.2016 9:45

L49u68k93á94š 82T15e34p36l22ý 2684440669

Baterky za cca 80 000Kč , životnost 700 cyklů x 90 km dojezd, to máme 1,30 Kč na kilometr jen za baterky. Kde berou těch 33 haléřů/ km to nevim.

+7/0
4.6.2016 12:36

L89u39k42á23š 30O10m68á52č57k56a 5521144301946

Stále je to vynikající hodnota.

0/0
4.6.2016 14:27

T44o79m92á52š 77D76v76o41ř47á14k 6867645173757

Protože v tom ještě není ani elektřina :-) Dle recenze na dfens to spotřebuje asi 22 kWh na 100 km. Takže když máte elektřinu za 3 Kč/kWh, tak přičtěte dalších 0,66 Kč/km + něco málo navíc za ztráty při nabíjení.

Jinak ty baterky sice jdou časem do háje, ale IMHO vydrží víc než 700 cyklů, když zkousnete zkrácení dojezdu. Ale starat se o ty olověné baterky bych teda nechtěl.

+2/0
4.6.2016 18:33

J34a95n 49D45l11o14u28h42ý 7864879320669

Skoda felicie 1.3 bbm lpg jezdi za 1kc. Cili ten elektromobil nedava smysl ;-)

0/0
5.6.2016 22:03

J36a46r24o92s26l88a74v 87Z69a54h42r68a90d67n88í58č90e38k 7365640914921

Omyl, elektřina vyjde o dost levněji a skoro servis nepotřebuje, což ušetří dost nákladů. V tomto případě je tak jednoduchý, že opravy nepotřebuje. Rekuperací se ještě elektřina získá zdarma, tak km vyjde ještě levněji a když spočítám spalovač, tak za ty roky je provoz dražší, povinné, STK a emise, opravy, atd. A ten krouťák žádný LPG nemá ani omylem, klidně se rozjedu svižně i na čtyřku, aniž bych trápil motor a zbytečně řadil. Když vynechám olovo, tak mi vyjde v základu 50,- haléřů na km s LiFEPO.

0/0
6.6.2016 15:31

M28i61c16h16a13l 25H76o12r92s15k29y 2212496406270

to bude cena a polepy z 90 let:-P

+2/0
4.6.2016 16:14

J54a87r96o89s28l15a78v 62Z79a54h42r25a68d50n57í60č67e73k 7425280624851

Také započítáváte k ceně benzínu třeba upadnutý výfuk?

+1/0
5.6.2016 7:56

J19a84n 58D21l67o60u37h48ý 7794279580419

Palivo v elektomobilu je cena za kw + cena baterie. Bez baterie to jaksi nepojede i kdyby jste do toho tlacil 200 amper :-D

+2/0
5.6.2016 22:14

J45a49r38o73s72l87a48v 98Z35a61h70r10a17d60n44í53č61e46k 7175220634681

Melete nesmysl.

0/0
5.6.2016 22:18

P78e22t40r 17S47p28a34t41z74i25e66r37e15r 7184312925114

Když to tak kritizujete...ano je to "jen" favorit. Ano pane Báča, na našich silnicích jezdí krásnější auta. Ale uvědomte si jedno. Tohle je kus naší historie a v dobách kdy o elektroautech se mluvilo jen v podobě výzkumu tak u nás se takové auto seriově vyrábělo. Není to o jednom kuse vyrobeném v dílně nějakého kutila, ale o voze, které se produkovalo v desítkách kusů v samotné škodovce. Proto je to vzácnost o které je dobré se zmínit.

+23/0
4.6.2016 11:41

S54t78a63n59i57s24l57a14v 17K25r82e85j42c20a45r 6767766703264

Nu Škoda Favorit - byl prvním a posledním socialistickým návratem k éře Spartaků a Oktávií před érou Š1000 MB Favorit!! Každý návrat je těžký, na Český elektromobil si také budete muset počkat do po roce 2020 a rozhodně nepočítejte, že se bude jednat o Škodu tesla CZ!!

0/0
4.6.2016 12:11
Foto

J43i65ř49í 29D73v93o86ř54á43k 5785559360318

1835 . První elektromobil . Kolem roku 1900 rychlost 100 km/h . 200 kusů u aut sériová výroba ?

0/0
4.6.2016 18:19

D67r45a61h42o10m19í31r 97S82t13r40o12u51h54a41l 4145308602374

No vzhledem k tomu, že většina dílů se použila z Favorita, tak ano, jde o seriovou výrobu. Dodatečné úpravy jsou běžné takřka u každé sériové výroby.

Jestli si myslíte, že produkce probíhá stylem "dneska jedem bílý oktávie a zítra červený fabie", tak je to trošku jinak. Moderní závody fungují tak, že auto je virtuálně složené v počítači před začátkem výroby a monitoruje se pohyb každého dílu. Z linky tak sjíždí každou chvíli prakticky jiné auto.

Ano, dělají se velkosérie, kdy se jede jedna konkrétní výbava, ale dnes už je běžnější výroba na přání.

0/0
9.6.2016 12:49

M46a15r59t45i14n 59K88u64ř69í68t24k34a 6607886608285

Ještě by stála za zmínku Tatra Beta, jejíž prototypy byly na elektřinu.

+1/0
4.6.2016 21:49

T96o58m12á75š 66D49v28o59ř62á19k 7275326487541

Rvačka? Hi hi

+2/−1
4.6.2016 11:20

J50a22r28o27s89l26a18v 98Z56a82h20r53a60d39n68í77č78e23k 7895360434551

Je o ně slušný zájem.

0/0
5.6.2016 7:59

P27e83t69r 96B86á98č81a 8945416665265

Silnice brazdi tolik krasnych aut a tady se furt venujete takovy vykopavkamRv

Jeste nejradsi pokud se jedna o nemeckou skodovku.

+1/−34
4.6.2016 9:33

L25u28b11o16š 43P98o44s20p96í11š29i65l 6238884875

Na baterky s jakýmkoli motorem není jen favorit,ale všechny škodovky.

+6/−15
4.6.2016 8:35

P90e83t40r 14N41e22s21v93a93d44b56a 2914385186269

Řekl majitel nejlepšího auta historie zeměkoule. Nebo rádoby vtipný, stupidni, trapný až k smíchu?

+1/0
4.6.2016 22:13

P61e50t52r 37M44i20c66h71a44l 2240544261452

Favorit bylo auto na baterky i s benzínovým motorem. :-)

+12/−16
4.6.2016 0:38

M53a97r28t56i18n 97Č18e97r63n37ý 7351134141

Náhodou to byl dobrej kočár :-) a ve Formanu se dalo nejen převážet, ale i ... ;-)

+9/−1
4.6.2016 1:05

J33o16s70e86f 16N15o11v79a49k 5778222856538

Ale i trpět. :-)

+7/−3
4.6.2016 8:53

L76u33k22á94š 88O86m94á74č49k95a 5251104831406

Co já se tam nasouložil. To byly časy :)

+7/0
4.6.2016 14:28

J10a28n 96D22l27o33u40h86ý 7604109570179

To ja radsi tim krapem dojel na hotel. To udelalo vetsi dojem naz ji klatit v aute co nejede :-D

0/0
5.6.2016 22:17

L48u24k64á14š 30O16m70á63č30k83a 5841674471486

V 18 letech?

0/0
6.6.2016 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.