Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lijákům není konec. Auto broďte nejvýš po břicho

Dnešní vozy sice odolávají přeháňkám a mnohdy zvládnou i projetí hlubokou kaluží, ale většinou čelí jen vodě přicházející shora. Auta brodící se louží by neměla přijít k úhoně, ale do hluboké vody z přeteklých řek a potoků se s nimi nepouštějte. Obzvlášť pokud nevíte, co se pod ní skrývá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J59i52ř49í 93D50v51o31ř89á92k 5935329480918

Tak jsem četl " příspěvky " Michal Novák 70974 . Pro lidskou psychiku snad neexistuje větší hrozba .

+4/0
4.6.2016 17:04

M63i96c67h41a67l 48N67o75v91á58k 7260969697954

Není větší hrozby než namistrovaný boreček, co si myslí, že projede vodu, která sahá po břicho auta...

Očividně patříte mezi ně, tak jen čtěte, co se může stát s vaším autem, když projíždíte takovou vodou...:-P

0/0
4.6.2016 18:56

P19e29t56r 44M89i73c87h63a53l 2370414541392

Tak si ještě jednou přečti ty svoje bláboly. :-D

0/0
6.6.2016 22:51

J79a73n 65P52o74k10o32r72n42ý 1793819550173

;-D;-D;-D

0/0
4.6.2016 20:14

P77e78t66r 92M32a95r80š55o21u69n 5455588416746

Aha, škoda (rapid) už je i etalonem pro vedení :)

0/0
3.6.2016 22:52

P13e10t52r 39M98a23r18š87o12u36n 5155508956476

* pro brodeni (co se mi to tu zase zaktualizovalo za klávesnici?)

0/0
3.6.2016 22:53

M33a76r48t73i87n 82R94a18y95m60a14n 4442738833678

Poznamka, ze se muze vytvorit vlna a natect pak voda do sani je pravdiva. Potvrzuji z vlastni zkusenosti. Jinak vymena oleju a to i prevodoveho, pripadne i v diferencialu je opravdu treba. Jakmile se projede hlubsi vodou.

0/0
3.6.2016 12:26

J13o29s93e43f 34Š28o71l88t49e81s 8424988890763

To musela být dost nepříjemná zkušenost.

0/0
3.6.2016 18:56

M40a86r81e10k 42H32r44u30b70y 6707582781938

Ilustrační obrázek policejního auta projíždějícího zákazem vjezdu ;-)

0/0
3.6.2016 10:26

J14a91r34o64s48l34a29v 97P17o21r17t 7709297609865

Největší problém při brodění je kámen nebo díra která neni pod hladinou vidět .

0/0
3.6.2016 10:07

P98a90v54e83l 15J41e64ř72á32b44e41k 7611332814577

Kámen je maličkost, ale ta voda co auto auto lehce odstrčí.

0/0
4.6.2016 0:29

V32r84t55a33ň67a 95A24l27e93š 9738695776337

Tak se brodí :-)

http://www.mojevideo.cz/view.php?id=4377

+5/0
3.6.2016 10:01

P74a73v38e22l 71F56o31l78t26á73n 4730622484

"Auto broďte nejvýš po břicho" – po řidičovo?

+7/0
3.6.2016 9:35

O28n12d29ř17e72j 94Č26a58p88k31a 6251951913894

Defendera klidně :-)

0/0
4.6.2016 8:46

R83o73b60e19r44t 63G41o97r57c 6162283883

Nováku Nováku, to co píšete je větší blábol než onen článek, vy jste asi brodil tak maximálně koloběžku co?

0/0
3.6.2016 9:32

M76i59c77h15a20l 80N70o29v76á22k 7970859117734

Brodil jsem se přes řeku, ale hlídal si spodek auta a když už byl částečně ve vodě, tak měl plyn pod plným knedlíkem v nejvyšších otáčkách...

0/0
3.6.2016 9:46

P60e73t84r 51Z22a26s78k65o47č15i65l 2645392978169

Co takhle alespoň v tomto článku zmínit, že jednou z výhod elektromobilů je, že ve vodě kvůli sání vzduchu nezdechnou. Ale to by nesměl být Pepa Dvořák, co hází na elektromobily haldy špíny, kudy chodí.

0/0
3.6.2016 9:26

J30a53n 22J87a82n28e65č79e82k 9210443350716

Sice nezdechnou kvůli absenci sání, ale nejspíš zdechnou na zkrat - dost pochybuju, že by celá soustava od baterií až po elektromotory byla vodotěsná.

+2/0
3.6.2016 9:44

P22e70t74r 73Z17a69s12k67o22č15i93l 2125202208229

Googloval jsem teď trochu Teslu a hlubokou vodu projede s nadávkami na displeji, ale druhý den má problém, např.: http://www.teslamotors.wiki/wiki/Q:_What_happens_to_the_battery_if_you_drive_through_deep_water%3F

+1/0
3.6.2016 9:55

A71l49e55x 50K71o22u56b68a 6840972284551

Vzhledem k pracovnímu napětí trakčního systému musí být, jinak by to bylo smrtelně nebezpečné i za deště...

0/0
3.6.2016 13:01

M93i92c11h40a76l 90N16o52v75á40k 7900569697944

To je ale vůl, brodit autem lze jen do výšky otvoru výfuku.

0/−10
3.6.2016 4:31

M48a18r47e28k 85P72e18t53e18r 4438655934624

Na to jste přišel kde?

+5/0
3.6.2016 5:24

M59i65c12h88a74l 87N24o18v74á20k 7740269207134

Když neznáte princip čtyřdobého motoru, tak vám není pomoci...;-D

0/−6
3.6.2016 6:43

V66o45j41t57ě97c79h 76H73o48r30s66k21ý 7557467501842

jako že voda ucpe výfuk? ;-D

0/0
3.6.2016 6:49

M67i74c82h38a56l 86N73o50v26á67k 7550869737964

Jistě, zkuste si to. Ty offroady o kterých tam tak hezky píše mají speciální úpravu výstupu výfuku, cožpak jste to nikdy neviděl?;-D

0/−5
3.6.2016 6:52

V72o11j74t68ě50c18h 75H84o66r23s84k84ý 7277807321622

A co kdybych vám řekl že nemáte pravdu? :)

+3/0
3.6.2016 6:58

M42i76c67h88a52l 10N43o81v55á79k 7700899417394

Ale nejde o fyzický spad, že by se tam vůbec dostala voda, vždyť úplně stačí přiložit ruku k otvoru a do minuty vám chcípne motor, i když se voda do výfuku vůbec nedostane.;-D

0/−7
3.6.2016 7:03

V34o89j10t50ě57c64h 45H85o95r41s18k82ý 7177687521712

Víte jakou silou by ste musel tlačit na výfuk rukou, aby ste překonal tlak spalin? ;-D

+6/0
3.6.2016 7:20

M68i92c28h62a35l 78N29o83v54á72k 7670929237694

Stačí překonat nejmenší odpor materiálu výfuku a v trubce výfuku je to zhruba 1,5-3 bar a poškodíte buď výfuk, chcípne motor, nebo povolíte ruku. A kdyby šlo o vodu, ta už si najde cestu, u tříválce by to bylo úplně snadné, nejtěžší překonání by bylo u dieslu.:-P

0/−4
3.6.2016 7:35

P46e85t52r 37D88o94h84n75a32l 6662269555799

Tlak 1,5 bar bude pod vodním sloupcem 1,5 metru, tlak 3 bar pod třemi metry. Pokud zajedete 1,5 metru pod hladinu (resp. kolem 1,8, což odpovídá tomu, že výfuk bude 1,5 metru pod hladinou), tak vás fakt voda ucpávající výfuk trápit nebude. Takže kecáte blbosti.

+4/0
3.6.2016 8:42

M35i80c68h91a73l 39N83o20v77á71k 7780139547704

Překonat krátkodobý tlak vzduchu 1,5-3 bar je na poškození výfukové soustavy u fungl nového auta. Vodní tlak se měří úplně jinak, vodnímu tlaku stačí i 1,1bar.

0/−1
3.6.2016 8:55

M25i95c84h96a52l 72N35o94v32á39k 7780789567854

Chci napsat, že vy počítáte s vodou, která je na nějaké úrovni, takhle to ale nefunguje, já mám na mysli překonání tlaku vzduchu z komprese. Vy ale koncový předmět, který má nějaký tlak a sílu sám o sobě. Ale takhle tam můžete do výfuku strčit třeba noviny a ty nemají žádný tlak, jen tam jsou, jak chcete toto změřit?

0/−1
3.6.2016 9:03

P92e70t61r 45D79o97h92n12a84l 6792929635399

Pane Bože, do čehos to duši dal...

Když pominu, že tu řešíme úplnou kravinu, protože to, že by vadilo ponoření výfuku, je blbost, tak asi tak: když výfuk zacpete, tak se uvnitř něj vytvoří nějaký tlak tím, že se v něm nashromáždí výfukové plyny. Buď je výfuk zacpán tak, že výfukové plyny nedokážou svým tlakem tu překážku vyrazit a motor zhasne. Nebo plyny tu překážku vyrazí a jede se dál. No a v případě vody je to tak, že ve smysluplných hloubkách (tj. pár desítek centimetrů pod hladinou) mají výfukové plyny dostatečný tlak, aby dokázaly překonat tlak vody a uniknout. Proboha zkoušel jste někdy vydechnout nosem do vody?

Že já plýtvám časem na takovouto marnost...

BTW ten šnorchl na offroadech je sání, ne výfuk.

+12/0
3.6.2016 9:20

M58i68c23h73a33l 43N34o68v78á46k 7680739827544

Až na to, že výfuk nevypadá jako šnorchl, má soustavu min. tří filtrů, takže sám o sobě už něco musí překonávat.

Takové články já osobně nesnáším, lidi si pak myslí, že můžou jezdit přes vodu, chcípne jim motor a následně zatarasí cestu, třeba hasičům.

0/−5
3.6.2016 9:35

M39i58c39h23a93l 81N96o27v17á20k 7430339567764

Další na diskuzi.

Voda se nesmí dostat ani k výfuku. Zahřáté auto vjede do kaluže, tím prudce ochladí výfukovou soustavu, vodní pára snížením teploty, která je ve výfuku z komprese se změní ve vodu proteče skrz mřížky(filtry), a tato voda se smísí s usazeným šmírem výfukových plynů tvořící uhlíkové části stačí znát strukturu každé výfukové části. Zejména to se může dít u dieslů.

Auto má horší prostupnost, začne se dusit. A to vůbec do auta nemusí ani natéct voda. Celou dobu mluvím o teorii, kde voda vůbec nenateče do výfuku což je zpravidla velmi nepravděpodobné většinou se stává, že ta voda tam stejně nateče.

Takže v nejhorším případě může rozebrat výfukovou soustavu, protože tam má spousty bordelu, protože se ve výfukové soustavě přeměnila kapalina z plynu a filtry, které lze vyčistit, vyčistí, které nelze, vymění. V dnešní době výfuková soustava není levná...

0/−1
3.6.2016 10:13

J22a20n 15P14o87k42o76r36n18ý 1653549450313

prosím tě ty už sem raději nic nepiš. Ty nemáš ani znalosti předškolních dětí. Nebo jím jsi?

0/0
3.6.2016 12:19

M27i24c33h91a70l 96N53o63v53á55k 7660979817424

Argumenty...

0/0
3.6.2016 12:59

J41a60n 13P39o10k86o57r55n67ý 1413649850493

Přečti si po sobě co sem píšeš, trochu zagoogluj, zawikipeduj, podívej se na Youtube a máš argumentů o své genialitě až hanba.

+1/0
3.6.2016 14:10

J76i12ř49í 72K67o58c60u78r12e82k 6275724365128

Takže když projedu kaluží a chrstně mi voda na výfuk ... sakra, když pojedu na pincku v lijáku a bude mi na výfuk pršet?

0/0
4.6.2016 15:09

M23i68c64h48a16l 16N10o44v74á14k 7360549577724

Při dobře zahřátém motoru i prasknout parohy na autě můžou vlivem velkého rozdílu teploty, lidi to znají když blbnou na sněhu, ale vodní chlazení taky není daleko.:-P

Jojo, článek pojednává o vodě, ale o výfuku ani slovo...

A co teprv kotoučové brzdy, ty taky nejsou stavěné na vodní chlazení a co se týče Škodováckých brzd, ty jsou obzvláště háklivé na praskání kotoučů...

Je to marný je to marný...;-D

0/0
4.6.2016 18:40

M70i55c91h37a84l 56N75o60v13á82k 7970489307624

Btw: o šnorchl na offroadech nejde, ale o výfuk bez tlumičů a ten poslední nejde vidět. Maximálně s menší úpravou, která má stejný průměr. Pak by se nedalo jen tak ucpat výfuk a z koncové části trubky by vycházel atmosferický tlak až 20bar.:-P

0/0
3.6.2016 13:12

M38a77r84t66i73n 83N44o86v13o92t57n78ý 8499424377444

Pane Nováku, na vašem místě bych tu diskusi ukončil, protože každým příspěvkem ze sebe děláte stále většího hlupáka...

+5/0
3.6.2016 11:15
Foto

F46r23a11n86t18i56š90e89k 86H79r36a61b64a81l 3493679846468

Trochu Vám vstoupím do debaty jen kvůli tomu tlaku.

Tlak v hloubce 1,5 metru bude 2,5 bar (nebo atm - jsou skoro stejné - 1atm = 0,980 bar) a v hloubce 3metry bude 4 atmosféry.

Na hladinu vody působí 1 atmosférou vzduch.

To jen pro upřesnění tlaku pod vodní hladinou

0/0
3.6.2016 12:33

Z15u96z29a68n80a 73J38ů83z52o97v78á 7159175434327

Taky špatně pane kolego... Atmosférický do toho vůbec netahejte a v 1,5 metrech bude tlak 10x nižší - 0,15 bar (atm)

+1/0
3.6.2016 12:51
Foto

F67r46a84n47t43i54š81e85k 94H78r93a56b81a31l 3313529896928

Máte pravdu, uteknutá desetinná čárka. Nějak mi uteklo, že se mliuví o 1,5 metru a ne 15ti.

Co metr vody to nárůst tlaku o cca 10 kPa

Ovšem atmosférický tlak je do toho třeba tahat, pokud mluvíme o tlaku pod vodní hladinou.

0/0
3.6.2016 13:04

Z12u36z40a25n76a 41J36ů57z33o13v91á 7219815714927

No tááák kluci... Je to 10x méně.... 1,5 bar by byl v 15 metrech :-P

+2/0
3.6.2016 12:50
Foto

F38r95a45n63t29i51š91e33k 20H34r88a86b26a55l 3613319556878

Máte pravdu, 10x méně, na 1m vody.

Ovšem v 15ti metrech bude tlak těch 2,5 baru.

0/0
3.6.2016 13:05

J21o14s16e91f 52Š68o52l20t84e30s 8774928820963

Reálně pro potřeby výfuku ovšem jen 1,5 baru, protože motor pracuje za atmosférického tlaku, takže se ten tlak nepřipočítává.

0/0
5.6.2016 19:23
Foto

F31r63a52n35t85i87š69e51k 19H13r29a90b86a54l 3203129716818

Tak to není. Na výfuk i nad hladinou působí tlak 1 bar. Tj pokud je ve výfuku tlak 1,5 bar, je výsledný přetlak 0,5 bar. Čili můžeme přidat pouze 0,5 bar, než bude vnější tlak vyrovnán tlaku ve výfuku.

0/0
6.6.2016 9:58

J46o32s69e67f 85Š46o53l75t21e19s 8654718540263

Bože, a co asi píšu? Přečetl jste si, na co reaguji? Vždyť vy tvrdíte to samé, akorát že já vycházel z tlaku 2,5 baru, reálného tedy 1,5 baru a vy z 1,5 baru, reálného tedy 0,5 baru...

0/0
6.6.2016 10:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.