Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lijákům není konec. Auto broďte nejvýš po břicho

Dnešní vozy sice odolávají přeháňkám a mnohdy zvládnou i projetí hlubokou kaluží, ale většinou čelí jen vodě přicházející shora. Auta brodící se louží by neměla přijít k úhoně, ale do hluboké vody z přeteklých řek a potoků se s nimi nepouštějte. Obzvlášť pokud nevíte, co se pod ní skrývá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J68i44ř77í 19D67v21o21ř62á43k 5635559180968

Tak jsem četl " příspěvky " Michal Novák 70974 . Pro lidskou psychiku snad neexistuje větší hrozba .

+4/0
4.6.2016 17:04

M30i41c14h14a34l 21N97o79v57á33k 7980179987184

Není větší hrozby než namistrovaný boreček, co si myslí, že projede vodu, která sahá po břicho auta...

Očividně patříte mezi ně, tak jen čtěte, co se může stát s vaším autem, když projíždíte takovou vodou...:-P

0/0
4.6.2016 18:56

P59e97t21r 90M44i46c12h21a26l 2870154631322

Tak si ještě jednou přečti ty svoje bláboly. :-D

0/0
6.6.2016 22:51

J51a13n 72P45o52k87o88r32n24ý 1873449220513

;-D;-D;-D

0/0
4.6.2016 20:14

P39e24t20r 21M77a12r67š13o61u64n 5325718206716

Aha, škoda (rapid) už je i etalonem pro vedení :)

0/0
3.6.2016 22:52

P94e18t24r 26M97a69r88š56o76u84n 5875568286206

* pro brodeni (co se mi to tu zase zaktualizovalo za klávesnici?)

0/0
3.6.2016 22:53

M85a45r20t75i78n 92R17a86y11m15a20n 4132948293898

Poznamka, ze se muze vytvorit vlna a natect pak voda do sani je pravdiva. Potvrzuji z vlastni zkusenosti. Jinak vymena oleju a to i prevodoveho, pripadne i v diferencialu je opravdu treba. Jakmile se projede hlubsi vodou.

0/0
3.6.2016 12:26

J48o49s73e42f 26Š93o23l98t70e45s 8524628820463

To musela být dost nepříjemná zkušenost.

0/0
3.6.2016 18:56

M34a33r31e83k 57H27r25u53b56y 6927272631178

Ilustrační obrázek policejního auta projíždějícího zákazem vjezdu ;-)

0/0
3.6.2016 10:26

J16a19r16o94s73l68a66v 38P44o23r23t 7119267719455

Největší problém při brodění je kámen nebo díra která neni pod hladinou vidět .

0/0
3.6.2016 10:07

P48a39v35e39l 33J50e75ř81á88b28e47k 7121732934927

Kámen je maličkost, ale ta voda co auto auto lehce odstrčí.

0/0
4.6.2016 0:29

V79r24t62a85ň16a 89A64l50e77š 9928265186897

Tak se brodí :-)

http://www.mojevideo.cz/view.php?id=4377

+5/0
3.6.2016 10:01

P19a17v82e40l 54F79o14l26t66á86n 4390662404

"Auto broďte nejvýš po břicho" – po řidičovo?

+7/0
3.6.2016 9:35

O36n26d75ř36e66j 91Č43a50p43k98a 6471391643544

Defendera klidně :-)

0/0
4.6.2016 8:46

R83o88b56e46r17t 41G85o72r81c 6452163563

Nováku Nováku, to co píšete je větší blábol než onen článek, vy jste asi brodil tak maximálně koloběžku co?

0/0
3.6.2016 9:32

M92i89c76h23a36l 32N29o75v62á48k 7730519367334

Brodil jsem se přes řeku, ale hlídal si spodek auta a když už byl částečně ve vodě, tak měl plyn pod plným knedlíkem v nejvyšších otáčkách...

0/0
3.6.2016 9:46

P74e49t75r 17Z44a11s89k34o30č36i19l 2505322348549

Co takhle alespoň v tomto článku zmínit, že jednou z výhod elektromobilů je, že ve vodě kvůli sání vzduchu nezdechnou. Ale to by nesměl být Pepa Dvořák, co hází na elektromobily haldy špíny, kudy chodí.

0/0
3.6.2016 9:26

J63a44n 40J29a19n98e52č72e29k 9710253190876

Sice nezdechnou kvůli absenci sání, ale nejspíš zdechnou na zkrat - dost pochybuju, že by celá soustava od baterií až po elektromotory byla vodotěsná.

+2/0
3.6.2016 9:44

P91e45t24r 15Z20a82s65k45o96č73i10l 2155662688699

Googloval jsem teď trochu Teslu a hlubokou vodu projede s nadávkami na displeji, ale druhý den má problém, např.: http://www.teslamotors.wiki/wiki/Q:_What_happens_to_the_battery_if_you_drive_through_deep_water%3F

+1/0
3.6.2016 9:55

A50l13e85x 10K94o31u98b13a 6420312264341

Vzhledem k pracovnímu napětí trakčního systému musí být, jinak by to bylo smrtelně nebezpečné i za deště...

0/0
3.6.2016 13:01

M32i75c55h44a29l 90N11o42v84á21k 7140409487674

To je ale vůl, brodit autem lze jen do výšky otvoru výfuku.

0/−10
3.6.2016 4:31

M18a66r69e40k 23P52e39t82e32r 4268855244244

Na to jste přišel kde?

+5/0
3.6.2016 5:24

M66i91c41h80a82l 93N58o43v69á51k 7390799247644

Když neznáte princip čtyřdobého motoru, tak vám není pomoci...;-D

0/−6
3.6.2016 6:43

V35o84j38t97ě55c60h 36H23o42r42s12k17ý 7727937481532

jako že voda ucpe výfuk? ;-D

0/0
3.6.2016 6:49

M38i57c14h75a44l 49N52o39v30á45k 7890339487244

Jistě, zkuste si to. Ty offroady o kterých tam tak hezky píše mají speciální úpravu výstupu výfuku, cožpak jste to nikdy neviděl?;-D

0/−5
3.6.2016 6:52

V40o60j98t87ě13c97h 92H27o40r63s87k52ý 7587977781742

A co kdybych vám řekl že nemáte pravdu? :)

+3/0
3.6.2016 6:58

M30i63c93h25a22l 80N74o47v29á85k 7410989767194

Ale nejde o fyzický spad, že by se tam vůbec dostala voda, vždyť úplně stačí přiložit ruku k otvoru a do minuty vám chcípne motor, i když se voda do výfuku vůbec nedostane.;-D

0/−7
3.6.2016 7:03

V70o12j74t27ě12c51h 18H84o89r50s60k21ý 7277507871912

Víte jakou silou by ste musel tlačit na výfuk rukou, aby ste překonal tlak spalin? ;-D

+6/0
3.6.2016 7:20

M90i54c60h55a25l 35N39o32v12á59k 7840609677274

Stačí překonat nejmenší odpor materiálu výfuku a v trubce výfuku je to zhruba 1,5-3 bar a poškodíte buď výfuk, chcípne motor, nebo povolíte ruku. A kdyby šlo o vodu, ta už si najde cestu, u tříválce by to bylo úplně snadné, nejtěžší překonání by bylo u dieslu.:-P

0/−4
3.6.2016 7:35

P65e93t49r 31D91o84h77n41a94l 6372669455729

Tlak 1,5 bar bude pod vodním sloupcem 1,5 metru, tlak 3 bar pod třemi metry. Pokud zajedete 1,5 metru pod hladinu (resp. kolem 1,8, což odpovídá tomu, že výfuk bude 1,5 metru pod hladinou), tak vás fakt voda ucpávající výfuk trápit nebude. Takže kecáte blbosti.

+4/0
3.6.2016 8:42

M53i64c10h62a33l 59N37o94v85á47k 7310929457724

Překonat krátkodobý tlak vzduchu 1,5-3 bar je na poškození výfukové soustavy u fungl nového auta. Vodní tlak se měří úplně jinak, vodnímu tlaku stačí i 1,1bar.

0/−1
3.6.2016 8:55

M51i24c51h65a56l 26N72o83v65á71k 7950589127234

Chci napsat, že vy počítáte s vodou, která je na nějaké úrovni, takhle to ale nefunguje, já mám na mysli překonání tlaku vzduchu z komprese. Vy ale koncový předmět, který má nějaký tlak a sílu sám o sobě. Ale takhle tam můžete do výfuku strčit třeba noviny a ty nemají žádný tlak, jen tam jsou, jak chcete toto změřit?

0/−1
3.6.2016 9:03

P58e58t33r 88D79o61h84n67a12l 6952609115409

Pane Bože, do čehos to duši dal...

Když pominu, že tu řešíme úplnou kravinu, protože to, že by vadilo ponoření výfuku, je blbost, tak asi tak: když výfuk zacpete, tak se uvnitř něj vytvoří nějaký tlak tím, že se v něm nashromáždí výfukové plyny. Buď je výfuk zacpán tak, že výfukové plyny nedokážou svým tlakem tu překážku vyrazit a motor zhasne. Nebo plyny tu překážku vyrazí a jede se dál. No a v případě vody je to tak, že ve smysluplných hloubkách (tj. pár desítek centimetrů pod hladinou) mají výfukové plyny dostatečný tlak, aby dokázaly překonat tlak vody a uniknout. Proboha zkoušel jste někdy vydechnout nosem do vody?

Že já plýtvám časem na takovouto marnost...

BTW ten šnorchl na offroadech je sání, ne výfuk.

+12/0
3.6.2016 9:20

M32i79c55h27a37l 56N22o36v26á53k 7700199287104

Až na to, že výfuk nevypadá jako šnorchl, má soustavu min. tří filtrů, takže sám o sobě už něco musí překonávat.

Takové články já osobně nesnáším, lidi si pak myslí, že můžou jezdit přes vodu, chcípne jim motor a následně zatarasí cestu, třeba hasičům.

0/−5
3.6.2016 9:35

M68i97c38h66a74l 57N23o45v36á24k 7420239827864

Další na diskuzi.

Voda se nesmí dostat ani k výfuku. Zahřáté auto vjede do kaluže, tím prudce ochladí výfukovou soustavu, vodní pára snížením teploty, která je ve výfuku z komprese se změní ve vodu proteče skrz mřížky(filtry), a tato voda se smísí s usazeným šmírem výfukových plynů tvořící uhlíkové části stačí znát strukturu každé výfukové části. Zejména to se může dít u dieslů.

Auto má horší prostupnost, začne se dusit. A to vůbec do auta nemusí ani natéct voda. Celou dobu mluvím o teorii, kde voda vůbec nenateče do výfuku což je zpravidla velmi nepravděpodobné většinou se stává, že ta voda tam stejně nateče.

Takže v nejhorším případě může rozebrat výfukovou soustavu, protože tam má spousty bordelu, protože se ve výfukové soustavě přeměnila kapalina z plynu a filtry, které lze vyčistit, vyčistí, které nelze, vymění. V dnešní době výfuková soustava není levná...

0/−1
3.6.2016 10:13

J83a22n 55P14o55k84o49r14n19ý 1533679120883

prosím tě ty už sem raději nic nepiš. Ty nemáš ani znalosti předškolních dětí. Nebo jím jsi?

0/0
3.6.2016 12:19

M86i42c15h61a78l 60N60o26v68á73k 7390859527264

Argumenty...

0/0
3.6.2016 12:59

J86a52n 40P84o23k72o35r51n14ý 1963659630423

Přečti si po sobě co sem píšeš, trochu zagoogluj, zawikipeduj, podívej se na Youtube a máš argumentů o své genialitě až hanba.

+1/0
3.6.2016 14:10

J60i63ř87í 83K97o72c68u36r13e31k 6625624625318

Takže když projedu kaluží a chrstně mi voda na výfuk ... sakra, když pojedu na pincku v lijáku a bude mi na výfuk pršet?

0/0
4.6.2016 15:09

M69i24c48h26a28l 13N68o61v61á78k 7670539387634

Při dobře zahřátém motoru i prasknout parohy na autě můžou vlivem velkého rozdílu teploty, lidi to znají když blbnou na sněhu, ale vodní chlazení taky není daleko.:-P

Jojo, článek pojednává o vodě, ale o výfuku ani slovo...

A co teprv kotoučové brzdy, ty taky nejsou stavěné na vodní chlazení a co se týče Škodováckých brzd, ty jsou obzvláště háklivé na praskání kotoučů...

Je to marný je to marný...;-D

0/0
4.6.2016 18:40

M44i38c17h95a25l 27N10o62v79á88k 7400239837894

Btw: o šnorchl na offroadech nejde, ale o výfuk bez tlumičů a ten poslední nejde vidět. Maximálně s menší úpravou, která má stejný průměr. Pak by se nedalo jen tak ucpat výfuk a z koncové části trubky by vycházel atmosferický tlak až 20bar.:-P

0/0
3.6.2016 13:12

M83a30r77t31i60n 51N64o36v64o80t46n60ý 8739974117194

Pane Nováku, na vašem místě bych tu diskusi ukončil, protože každým příspěvkem ze sebe děláte stále většího hlupáka...

+5/0
3.6.2016 11:15
Foto

F53r43a14n90t73i23š65e47k 44H31r17a44b59a84l 3153289786778

Trochu Vám vstoupím do debaty jen kvůli tomu tlaku.

Tlak v hloubce 1,5 metru bude 2,5 bar (nebo atm - jsou skoro stejné - 1atm = 0,980 bar) a v hloubce 3metry bude 4 atmosféry.

Na hladinu vody působí 1 atmosférou vzduch.

To jen pro upřesnění tlaku pod vodní hladinou

0/0
3.6.2016 12:33

Z40u10z46a92n86a 98J17ů72z35o58v63á 7539115604697

Taky špatně pane kolego... Atmosférický do toho vůbec netahejte a v 1,5 metrech bude tlak 10x nižší - 0,15 bar (atm)

+1/0
3.6.2016 12:51
Foto

F72r85a78n78t97i19š17e21k 82H25r29a57b91a15l 3943419416948

Máte pravdu, uteknutá desetinná čárka. Nějak mi uteklo, že se mliuví o 1,5 metru a ne 15ti.

Co metr vody to nárůst tlaku o cca 10 kPa

Ovšem atmosférický tlak je do toho třeba tahat, pokud mluvíme o tlaku pod vodní hladinou.

0/0
3.6.2016 13:04

Z30u70z19a78n60a 55J15ů83z11o86v17á 7829905294557

No tááák kluci... Je to 10x méně.... 1,5 bar by byl v 15 metrech :-P

+2/0
3.6.2016 12:50
Foto

F74r85a98n35t48i79š67e33k 87H62r76a66b50a25l 3663409266328

Máte pravdu, 10x méně, na 1m vody.

Ovšem v 15ti metrech bude tlak těch 2,5 baru.

0/0
3.6.2016 13:05

J58o79s89e60f 92Š34o32l73t24e18s 8294148100343

Reálně pro potřeby výfuku ovšem jen 1,5 baru, protože motor pracuje za atmosférického tlaku, takže se ten tlak nepřipočítává.

0/0
5.6.2016 19:23
Foto

F10r11a27n28t95i16š91e24k 62H46r30a26b83a88l 3633679436568

Tak to není. Na výfuk i nad hladinou působí tlak 1 bar. Tj pokud je ve výfuku tlak 1,5 bar, je výsledný přetlak 0,5 bar. Čili můžeme přidat pouze 0,5 bar, než bude vnější tlak vyrovnán tlaku ve výfuku.

0/0
6.6.2016 9:58

J89o60s42e49f 65Š23o92l73t12e74s 8654598140833

Bože, a co asi píšu? Přečetl jste si, na co reaguji? Vždyť vy tvrdíte to samé, akorát že já vycházel z tlaku 2,5 baru, reálného tedy 1,5 baru a vy z 1,5 baru, reálného tedy 0,5 baru...

0/0
6.6.2016 10:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.