Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citroën vymýšlí, jak dohnat komfort bez ztracených koulí

Citroën se po šedesáti letech loučí s unikátním hydropneumatickým odpružením. Superpohodlné podvozky, které dávaly velkým korábům francouzské značky charakter, používají technologii, která je moc drahá. Firma představila balík řešení, které mají komfort slavných zelených koulí nahradit. Ale je to trochu placebo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V48i36k78y18r 37B84o12h44u52m35i18l 86S17t62r75a23n25s19k98y 9137858286609

Řekněme si to poctivě pánové, prostě bez koulí to nejde;-D

+2/0
8.6.2016 8:14

P25e45t37r 11V40a22z86a24č 4547113860326

Citroenů na "koulích" jsem měl několik a dosud mám C5 II a máme i v rodině i další - Xantie. Nikdy z hlediska hydrauliky s jediným nebyl žádný technický problém. Chápu, ne každému musí hydraulika vyhovovat, ale při stavu našich silnic, povolené rychlosti 90/130km/h nepotřebuji závodit ta tvrdém koncernovém podvozku, ale rád se dopravím komfortně z bodu A do bodu B. A ta výhoda, kdy byla občas nutnost vyjet odněkud přes obrubník, je taky fajn. Kdo nevyzkoušel, nezažil, může psát obvyklé bludy ... Bohužel, poslední jediný model s hydra je C5, chápu že při prodejních číslech si nejen neobhájí nějaký další vývoj systému, ale ani v cenovém boji použití hydrauliky. Vše je podřízeno trhu a těch pár věrných, pro které Citroen znamenal hydraulický podvozek, prostě tento systém nedokáží udržet při životě. Je to prostě tak, Citroen není značka, která by si mohla diktovat a zůstat u svých tradicí, které Citroen udělaly Citroenem. Pro mne s koncem hydrauliky, bez své výjimečnosti, se stává Citroen běžnou značkou, u které nevidím jediný důvod pro koupi. Bohužel ani "rádoby" luxusní značka DS, která se prodává ne zrovna za lidovou cenu, jde cestou klasického pérování a nikoli třeba cestou špičkového systému hydrauliky, který byl použit ve vrcholném modelu, a to C6. Takže pro mne C5 co nejdéle a pak už nic ....;-O

+5/0
7.6.2016 21:44

J92i43r74i 23F20i94n60k 6807229467818

Jako majitel C5 (koupena nová) pochopitelně lituji konce hydropneumatiky, ale absolutne neberu nářky z úst bychařů, co si stejně nakonec koupí passata nebo oktávku v tedéíčku.

Já si svou zkusím udržet tak dlouho dokud to pujde - podle vyjádření citroenu bude komponenty do hydry vyrábět dál - i kvůli Rolls Royce, který hydru do svých aut dával taky.

0/0
7.6.2016 20:02

M84a42r92c66e75l 96P74a40v75l45í50k 7601564218489

kto je prívržencom pohodlnéhonodpruženia

0/0
7.6.2016 17:57
Foto

P74a43v21e23l 30S72t62r61a87k90o32š 6757341880745

Hlavně aby to Citroën dohnal kvalitou. Hydractive III+ byl totiž na mé bývalé C5 kámen úrazu. Záruka neuznána, cena opravy vysoká. Naštěstí byla dobrá havarijní pojistka, takže se povedlo C5 zprovoznit a poslat do světa :)

+1/0
7.6.2016 17:29

L33e98o44š 32S89m29u55t78n93ý 2567779135212

nový reklamní slogan bude asi CITROEN AUTO BEZ KOULÍ:-)

0/0
7.6.2016 16:22

K90a26m97i33l 62D62o82l21e15z78e34l 6672636684402

dalsi znacka, ktera zrejme zmizi z trhu. Jakmile se s ni stane tuctovka, prevalcuji jej korejci se svymi levnejsimi a tuctovymi hundaji a kiami.

+2/0
7.6.2016 13:39

L15e86o16š 52S64m50u55t74n37ý 2577769255832

ještě jedna výhoda kterou si málokdo uvědomí,klasické tlumiče za svou životnost postupně ztrácejí své tlumící vlastnosti kdežto hydroaktiv má po celou dobu životnosti stejné tlumící vlastnosti to znamená že jezdíte jakoby pořád s novými tlumiči ,je to další z výhod citroenu(teda toho opravdového):-)

+7/0
7.6.2016 13:00

P23e65t43r 36H26á83j57e76k 4100152771104

stačí "dofukovat"

0/0
7.6.2016 16:19

J36a21n 49N87o38v53á64k 9605918204625

C5 koule se už nedofukují - ony totiž téměř neutíkají a obvykle odejdou na poškození membrány (garantovaná životnost je 10 let a 200 tisíc km).

0/0
7.6.2016 16:23

J50i89ř96í 68N35o75v51o58t35n15ý 2168952305647

Suma sumárum, až odkráčejí tlumiče do džá, připravte si třicet litrů, páč unikátní dorazy....:-)

0/0
7.6.2016 12:37

L68e33o36š 52S56m57u20t15n46ý 2867499295622

tohle v rámci úspor podělali citroen je hydraulika proto si ho lidi kupujou,mám c5 a můžu potvrdit že hydro pérování je u citroena tak vychytané že z hlediska ůdržby a nákladů o něm člověk ani neví,mám najeto 230000 a naprosto bez problémů první udržba předepsaná výměna hydro kapaliny ve 200 000 km a to je všechno časem příjde výměna koulí která je předepsaná na 200000 km ale servis řekl jezdit až začnou problémy pak vyměnit,takže si nestěžuju,s c5 budu jezdit co nejdéle,pak nevim jsem rozmazlenej všechny auta mi přijdou tvrdý a uskákaný:-)

+6/0
7.6.2016 12:35

K86a68r48e71l 29N61o72v33o73t74n92ý 8596188749396

V článku píšou: "Citroën přichází i s několika novými prvky, které mají vylepšit komfort, ale šli na to nejen od náprav a odpružení. Postavili na to speciální prototyp bizarního Citroënu Cactus, na kterém použili více než třicet nových, patentem chráněných řešení zaměřených na komfort."

A bomba je, že dealeři tento speciální prototyp mají v ceníku, a vy si ho klidně můžete i koupit! ;-D

+2/−1
7.6.2016 11:42

J35a51n 10P15š43e91n17i88č95k37a 2650678163922

Mno z bizarniho cactusu udelali dalsi prototyp. Kde je problem?

Tedy vsechny ty vyfikundace z clanku ten tvuj cenikovy kaktus nema, ale prototyp ano.

0/0
7.6.2016 12:38

K79a90m31i47l 35D31o94l47e45z66e33l 6112126954102

boli vaz zada ? Kupte Citroen Kaktus a zada Vas nebudou bolet ale pichat

0/0
7.6.2016 13:42

P61e76t62r 96H11o40r17s60k97ý 9285563538766

Když si vzpomenu na tu jízdu v Xantii, kterou jsem měl asi dva roky.. Po ní jsem měl několik dalších aut, ale takovou jízdu už jsem nikdy nezažil.

+1/0
7.6.2016 10:54

A40n81t32o34n16í64n 67S80e23b68e86r36a 7133138550619

Takže už všechny nové auta budou drncat stejně a bude jedno co si koupíte. ;-D

+1/0
7.6.2016 10:45

J75a67n 15N85o10v36á14k 9895528954775

RR :-)

0/0
7.6.2016 16:25
Foto

M24i85c36h13a47l 93J68a36n50o78v76á88č 8457926955493

Takhle to presne dopada, kdyz se ke kormidlu ve firme dostane manazer, ktery nema ani paru o tom, proc si vlastne zakaznik tu znacku vybira. Excel je mocna vec, ale taky nema odpoved na vsechno.

Firma vlastne rika:"Budeme uz vyrabet jen levne krapy pro masy." Jenze tak nejak nechapou, ze ja svou C4 mam hlavne kvuli tomu, ze jsem nemel na C5. Kdyz uz neni hydropneu ani v nejvyssim modelu, v tu chvili to neni Citroen, ale VW klon a tim padem... Proc to vlastne kupovat? Odlisnost a pohodli byly dve veci, proc si zakaznik mimo Francii koupil Citroen. Ted uz neni ani ten duvod. Sbohem.

+6/0
7.6.2016 10:43

M37a24r14t13i57n 52K65a87r76á19s34e95k 9328973128748

No vy jste si C4 koupil i kdyz nema hydropneumaticke odpruzeni (ja taky), takze to zas takovyproblem nebude ne?

0/0
7.6.2016 10:45
Foto

M25i83c44h17a71l 49J75a10n17o67v10á48č 8267366185203

Koupil sem si ho s vidinou toho, ze jednou bude C5. Bylo to proste lakadlo teto znacky. Myslim, ze jsem to popsal docela dobre. Je to proste i trochu psychologie. Spousta veci je podvedoma a nemyslim si, ze je dobre zapadnout do prumeru. Krasne se to ukazuje treba na mobilech s Androidem (proc kupovat zavedenou znacku, kdyz tamhleten cinan umi totez a je ve stejne kvalite). Kdyby Hydractiv byl i v C4, tak neni co resit...

+2/0
7.6.2016 11:50

M90a20r92t13i67n 63K56a20r38á83s46e59k 9278583118548

Aha, tak to me nenapadlo, ze by si nekdo koupil C4 (s konvencnim podvozkem) kvuli tomu, ze jiny model se da poridit i s "lepsim" podvozkem

+3/0
7.6.2016 11:52

O55n78d86ř69e77j 22F14r30a51n63c 4369561448

Jj, zvláštní logika ;-D

0/0
7.6.2016 12:31
Foto

M97i86c37h92a97l 86J22a17n90o80v21á25č 8807606605213

Pocit praveze neni o logice, to jsem se snazil vysvetlit. Ocividne marne. :-P

+1/0
7.6.2016 14:29

P91a62v56e50l 50O47b70d79r39ž33á30l42e80k 6976474218922

Technologie kouli je super, jízdní vlastnosti skvělé... ale přesto mezi zákazníky to není takové terno, aby výrobci umožnila ekonomické přežití.

Nic víc, nic méně.

+3/0
7.6.2016 9:53

R83a80d48i48m 72K88a65l13a66s 2430716952881

Citroen jsem nikdy neměl, ale když jsem uvažoval o tom, že bych si ho snad někdy koupil, bylo to právě kvůli jízdním vlastnostem...

Nicméně očekávám, že hydropneumatické odpružení bude nabízet jeho dceřiná značka DS. Což zároveň říká, že klasický citroen půjde do budoucna nejspíše s tech. vybaveností dolů.

+2/0
7.6.2016 9:09

P65e95t33r 68D90e51v43á92t87ý 5574451891319

Ti co "koule" v autě nikdy neměli, nepoznali opravdu pohodlné cestování. Budu se svojí C5 držet co nejdéle, ale co pak? Jak už tu někdo psal, nebudou koule, nebude Citroen.

+8/0
7.6.2016 9:09

V27l57a87d85i58m10í22r 76H69a67v76r39á53n24e82k 7606846440137

Je to jako v křesílku v obýváku, krásné svezení. VR^

+6/0
7.6.2016 8:27

P46e66t37r 40N75o83v74o78t30n50ý 9491879590905

Já dojizdim c5 I, ještě měsíc, bude to smutne loučení. Nové auto bude octavia, snad nebudou mit deti shaking syndrom.

0/0
7.6.2016 8:06

V36í98t 43B84r19z54o84b46o88h53a29t62ý 7100232223891

Děti budou mít spíše značný pocit stísněnosti, jelikož prostor na zadních sedačkách je v Octavii značně, opravdu značně menší.

+2/−1
7.6.2016 8:19

J78i14n95d60ř55i28c80h 89Š60k55o81p25e47k 4975491270375

v oktávii III je prostor vzdau značně, opravdu značně větší než v O II nebo dokonce O I

0/0
7.6.2016 9:13

V51í92t 33B55r61z50o58b93o90h81a89t51ý 7320642223771

Škoda si nepochybně za to, že si již po dvou generacích svého vlajkového modelu všimla i cestujících na zadních sedadlech, zaslouží medaili. To ale nemění nic na tom, že je v nové Octavii (zvláště na zadních sedadlech) stále méně místa, než v C8.

0/0
7.6.2016 9:22

R16a38d58i18m 55K93a75l52a25s 2140286922391

Tak C8 je MPV ne?

0/0
7.6.2016 9:25

V63í73t 16B30r23z82o85b69o96h55a57t44ý 7190962333891

Jeee pardon já se přepsal, reagoval jsem na příspěvek o C5, tedy byla myšlena C5 nikoli C8....pardon

0/0
7.6.2016 9:29

Z18d70e13n59ě59k 34H29á42j87e77k 6427462380793

Octavia je nižší střední třída a C5 střední třída. Takže nějaký rozdíl v prostoru tam být musí. Ale jinak je C5 pěkné a pohodlné auto, v tom souhlasím.

0/0
7.6.2016 10:53
Foto

I18v35a54n 74K96o52p35t77a 5267432971937

V O3 je větší než v o třídu větším pasatu například.

0/0
7.6.2016 11:41

V29í67t 60B62r96z59o66b55o90h24a20t32ý 7350142233801

A můžete mi sdělit, jak tento fakt souvisí s citroenem c5?

0/0
7.6.2016 12:15
Foto

I11v79a93n 17K36o60p26t77a 5357832521587

Reagoval jsem na příspěvěk že v Octavii je vzadu velmi málo místa.

0/0
7.6.2016 16:00
Foto

I91v64a45n 35K43o26p35t35a 5227302261797

A pokud mohu soudit v C5 jsem seděl jen jednou, je ten prostor pro nohy srovnatelný. Na šířku možn á o něco míň. Pasat jsem uváděl pro srovnání, stejná třída jako C5 a znám jej lépe.

0/0
7.6.2016 16:02

I49r78m22a 62H43e39g63a74r27o30v64á 6447422288984

Misto aby staveli na vlastni historii a jedinecnosti sveho reseni, a tim se odlisili na trhu a mohli to propagovat jako jeden z duvodu proc si poridit prave jejich auto ...

Tak to kvuli nakladum zahodi a daji tam tuctove technologie, ktere ma dnes kazdy cinsky kram.

+16/0
7.6.2016 8:05

J22a40r10o46s29l34a82v 13P42e31l55d85a

Uživatel požádal o vymazání
+12/0
7.6.2016 7:59

T98o69m95á54š 74B66u73r90a 4562206464

Pokud jde o důvod takového postoje dané firmy, ten je jasný: značka je jedním ze dvou světových lídrů a zároveň evropskou jedničkou vytrvale dotlačována (spolu s většinou dalších evropských tradičních značek) až nad samý okraj trhu a ekonomicky balancuje nad propastí. Za dané situace lze potom považovat za logickou, snahu vedení o oslovení především té finančně nejméně bonitní klientely.

Pokud jde o ambaláž - souhlas. Je to obdoba představy luxusu některých našich spoluobčanú, kteří místo u Blažka "šijí" V SAPu, kde si místo obleků na míru pořizují pseudoznačkové teplákové soupravy s výraznými nápisy a dopľňují to masivními řetězy z kočičího zlata.

Vox populi, vox dei.

0/0
7.6.2016 8:22

J65i71ř49í 22B93á27r47t24ů 7702974839173

1. Bude to méně pohodlné- bez koulí

2. Bude to hůře opravitelné- lepená karoserie

3. Dělají ze zákazníků blbce

To asi nejsou vlastnosti které by zákazníci požadovali.

+12/0
7.6.2016 7:59

M35i10r88o26s43l29a54v 38S58l11á18m18a 1871273605675

Pomocník pro rozjezd do kopce - u automatu neznám větší kravinu než je toto - tedy nejste-li právě John Silver - jinak normální dvounožec snad běžně dokáže udržet brzdový pedál sešlápnutý i levou nohou ;-) ...

+1/0
7.6.2016 7:44

M89a66r61t35i30n 82Š88a98f62á61ř 8436908474147

Kdyby se automobilky drželi vaších moudrostí, tak ještě dnes jezdíme na loukotích. Víte ten asistent je jen pár řádků software navíc v řídící jednotce. využívá jen to co je už v autech několik let povinné. Ale mistrovi volantu jako jste vy přeci stačí levá noha. Tu já zase rád nechám klidně stranou a v poklidu se rozjedu s asistentem, když ho tam mám ;-). Ale závist, to je kurňa věc, co? ;-D

+1/0
7.6.2016 11:16

M17i71r37o71s22l46a49v 65S83l73á23m90a 1911363225485

Jestli závist je kurňa věc, to já nevím :-P ... Já asistenta mám ;-) ...

P.S. Není nad software :-) - zrovna včera mě odmítl otevřít kufr, musel jsem stopnout motor a zamknout a znovu odemknout, aby mi konečně kufr otevřel - aneb autovarianta známého: "A zkoušeli jste to vypnout a znovu zapnout?" ...

P.P.S. A žádná popelnice z druhé ruky - Lexus CT 200h, první majitel ...

P.P.P.S. Na loukotích tedy nejezdím ...

0/0
7.6.2016 14:28

M13a85r38t29i63n 13Š17a26f55á98ř 8786158364437

Tak nějak mi pak uniká pointa toho vašeho příspěvku. Máte ho, používáte ho a přesto ho kritizujete. Opravdu nechápu co vám na něm tak vadí, když o něm v podstatě ani nevíte. V rozjezdu vám nevadí a použít ruční brzdu vám taky nebrání. Asistent je mnohem lepší variantou než to vaše blbnutí s levou nohou. Jezdím střídavě v autech s automatem i manuálem a levá noha má jasně svoji roli na šlapání spojky a nevidím sebemenší pozitivum si dělat v tom guláš. Jedu v automatu, levou nohu nepoužívám. Sednu do manuálu, šlapu s ní na spojku. Známý si koupil ojeté auto a to že tam má asistenta rozjedu do kopce, zjistil až po roce, když jsem mu o něm řekl.

Vaše problémy s Lexusem, to je opravdu mrzuté, co na to říci. Mě občas auto hodí hlášku, že nejde natáčení světlometů do zatáčky, občas že nejde pneumatické odpružení a hádejte co pomůže? Vypnout motor a znovu nastartovat. prostě takový restart a vše šlape jak má. Většinou to jsou chyby v software. Každodeně se s nimi potýkáme ve všech oblastech života, kde se vyskytuje něco elektronického, řízeneho nějakou formou počítače. Dnešní auto je po stránce elektroniky skoro na úrovni letadla. Používají se zde datové zběrnice, spousty snímačů, výkoných členů a čím dražší auto, tím větší výbava a množství elektroniky, která má tu blbou vlastnost, že občas nědělá úplně to co má. Nic není dokonalé a mám zkušenost i s těmi letadly a tam to občas zablbne taky. ;-)

0/0
8.6.2016 1:43

M66i91r94o67s62l13a11v 26S89l87á55m52a 1271943505565

Pointa? Nevím - mám, nepoužívám, označuji ho za dosti zbytečný. Použít ruční brzdu mi vskutku nebrání :-P - ruční brzdu totiž nemám. Parkovací brzda je pedál na levou nohu (umístěný hodně vlevo a výše, mimo běžný dosah) , takže při jejím používání bych levou nohou zajistil parkovací brzdu a levou nohou bych ji zase odjišťoval, což je poněkud složitější než jednoduché přidržení provozní brzdy levou nohou :-). Ruční brzdu jsem ostatně nepoužíval ani u manuálu - tam jsem pravou nohou obsloužil zároveň brzdu i plyn.

A ten softwarový zádrhel byla jen taková nahodilá perlička - je mi známo, že v každém programu je nejméně jedna chyba, jejíž opravou vznikají dvě jiné ;-) ...

0/0
9.6.2016 7:41

J69o97s16e36f 48N93o86v61a74k 5878172346638

V C5 je hydraulika bezproblémová, najezdil jsem s tím 250kkm a nemůžu si to vynachválit. Ve 200kkm výměna předních koulí, doplnění hydraulické kapaliny, celkem 8k, to byla jediná investice. FAP původní, v pohodě funguje, spotřeba kolem šesti litrů. Elektronika taktéž bez jedinýho problému. Jediný, co bych tomu vytknuˇ, je čudlíkový peklo na palubce.

Teď hledám náhradu a je to hodně těžké. V pohodlnosti je nutný jít o třídu vejš - mercedes atd. Z nových citroënů jsem hodně zklamanej, jsou to uskákaný nepohodlný křápy - splachují rodinný střibro do záchodu. Nebudou koule, nebude citroën. Rv

+20/0
7.6.2016 7:42

T94o90m49á85š 77B47u78r34a 4102406544

Pokud jde o Váš druhý odstavec, souhlas - je to pregnantně vyjádřeno.

0/0
7.6.2016 7:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.