Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Citroën vymýšlí, jak dohnat komfort bez ztracených koulí

Citroën se po šedesáti letech loučí s unikátním hydropneumatickým odpružením. Superpohodlné podvozky, které dávaly velkým korábům francouzské značky charakter, používají technologii, která je moc drahá. Firma představila balík řešení, které mají komfort slavných zelených koulí nahradit. Ale je to trochu placebo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V40i67k22y87r 49B15o63h57u23m83i39l 54S71t31r82a91n22s39k66y 9337488536229

Řekněme si to poctivě pánové, prostě bez koulí to nejde;-D

+2/0
8.6.2016 8:14

P12e64t15r 35V25a92z38a93č 4357523190896

Citroenů na "koulích" jsem měl několik a dosud mám C5 II a máme i v rodině i další - Xantie. Nikdy z hlediska hydrauliky s jediným nebyl žádný technický problém. Chápu, ne každému musí hydraulika vyhovovat, ale při stavu našich silnic, povolené rychlosti 90/130km/h nepotřebuji závodit ta tvrdém koncernovém podvozku, ale rád se dopravím komfortně z bodu A do bodu B. A ta výhoda, kdy byla občas nutnost vyjet odněkud přes obrubník, je taky fajn. Kdo nevyzkoušel, nezažil, může psát obvyklé bludy ... Bohužel, poslední jediný model s hydra je C5, chápu že při prodejních číslech si nejen neobhájí nějaký další vývoj systému, ale ani v cenovém boji použití hydrauliky. Vše je podřízeno trhu a těch pár věrných, pro které Citroen znamenal hydraulický podvozek, prostě tento systém nedokáží udržet při životě. Je to prostě tak, Citroen není značka, která by si mohla diktovat a zůstat u svých tradicí, které Citroen udělaly Citroenem. Pro mne s koncem hydrauliky, bez své výjimečnosti, se stává Citroen běžnou značkou, u které nevidím jediný důvod pro koupi. Bohužel ani "rádoby" luxusní značka DS, která se prodává ne zrovna za lidovou cenu, jde cestou klasického pérování a nikoli třeba cestou špičkového systému hydrauliky, který byl použit ve vrcholném modelu, a to C6. Takže pro mne C5 co nejdéle a pak už nic ....;-O

+5/0
7.6.2016 21:44

J48i61r38i 49F76i95n12k 6387369207518

Jako majitel C5 (koupena nová) pochopitelně lituji konce hydropneumatiky, ale absolutne neberu nářky z úst bychařů, co si stejně nakonec koupí passata nebo oktávku v tedéíčku.

Já si svou zkusím udržet tak dlouho dokud to pujde - podle vyjádření citroenu bude komponenty do hydry vyrábět dál - i kvůli Rolls Royce, který hydru do svých aut dával taky.

0/0
7.6.2016 20:02

M93a47r65c43e20l 49P37a19v85l55í19k 7321444798489

kto je prívržencom pohodlnéhonodpruženia

0/0
7.6.2016 17:57
Foto

P63a83v89e13l 11S61t40r94a52k59o11š 6267561510515

Hlavně aby to Citroën dohnal kvalitou. Hydractive III+ byl totiž na mé bývalé C5 kámen úrazu. Záruka neuznána, cena opravy vysoká. Naštěstí byla dobrá havarijní pojistka, takže se povedlo C5 zprovoznit a poslat do světa :)

+1/0
7.6.2016 17:29

L82e75o54š 63S40m76u37t94n82ý 2857249105142

nový reklamní slogan bude asi CITROEN AUTO BEZ KOULÍ:-)

0/0
7.6.2016 16:22

K41a39m38i92l 69D38o42l27e48z32e18l 6882636514222

dalsi znacka, ktera zrejme zmizi z trhu. Jakmile se s ni stane tuctovka, prevalcuji jej korejci se svymi levnejsimi a tuctovymi hundaji a kiami.

+2/0
7.6.2016 13:39

L82e19o32š 80S66m44u71t42n77ý 2807489705362

ještě jedna výhoda kterou si málokdo uvědomí,klasické tlumiče za svou životnost postupně ztrácejí své tlumící vlastnosti kdežto hydroaktiv má po celou dobu životnosti stejné tlumící vlastnosti to znamená že jezdíte jakoby pořád s novými tlumiči ,je to další z výhod citroenu(teda toho opravdového):-)

+7/0
7.6.2016 13:00

P88e16t26r 85H61á36j63e23k 4300172561284

stačí "dofukovat"

0/0
7.6.2016 16:19

J19a33n 44N53o45v73á75k 9355248214735

C5 koule se už nedofukují - ony totiž téměř neutíkají a obvykle odejdou na poškození membrány (garantovaná životnost je 10 let a 200 tisíc km).

0/0
7.6.2016 16:23

J62i43ř42í 68N69o95v59o21t30n66ý 2158382425157

Suma sumárum, až odkráčejí tlumiče do džá, připravte si třicet litrů, páč unikátní dorazy....:-)

0/0
7.6.2016 12:37

L32e37o36š 86S98m61u11t75n62ý 2577209365882

tohle v rámci úspor podělali citroen je hydraulika proto si ho lidi kupujou,mám c5 a můžu potvrdit že hydro pérování je u citroena tak vychytané že z hlediska ůdržby a nákladů o něm člověk ani neví,mám najeto 230000 a naprosto bez problémů první udržba předepsaná výměna hydro kapaliny ve 200 000 km a to je všechno časem příjde výměna koulí která je předepsaná na 200000 km ale servis řekl jezdit až začnou problémy pak vyměnit,takže si nestěžuju,s c5 budu jezdit co nejdéle,pak nevim jsem rozmazlenej všechny auta mi přijdou tvrdý a uskákaný:-)

+6/0
7.6.2016 12:35

K42a16r72e45l 22N76o41v63o52t28n66ý 8936268709946

V článku píšou: "Citroën přichází i s několika novými prvky, které mají vylepšit komfort, ale šli na to nejen od náprav a odpružení. Postavili na to speciální prototyp bizarního Citroënu Cactus, na kterém použili více než třicet nových, patentem chráněných řešení zaměřených na komfort."

A bomba je, že dealeři tento speciální prototyp mají v ceníku, a vy si ho klidně můžete i koupit! ;-D

+2/−1
7.6.2016 11:42

J35a60n 14P93š12e47n23i46č48k47a 2240598723862

Mno z bizarniho cactusu udelali dalsi prototyp. Kde je problem?

Tedy vsechny ty vyfikundace z clanku ten tvuj cenikovy kaktus nema, ale prototyp ano.

0/0
7.6.2016 12:38

K79a83m57i42l 17D27o15l57e31z91e61l 6102516794182

boli vaz zada ? Kupte Citroen Kaktus a zada Vas nebudou bolet ale pichat

0/0
7.6.2016 13:42

P69e92t82r 90H15o49r12s53k26ý 9335513298696

Když si vzpomenu na tu jízdu v Xantii, kterou jsem měl asi dva roky.. Po ní jsem měl několik dalších aut, ale takovou jízdu už jsem nikdy nezažil.

+1/0
7.6.2016 10:54

A33n96t97o26n68í75n 71S43e19b60e19r52a 7893778390219

Takže už všechny nové auta budou drncat stejně a bude jedno co si koupíte. ;-D

+1/0
7.6.2016 10:45

J42a11n 94N43o38v78á53k 9415678664475

RR :-)

0/0
7.6.2016 16:25
Foto

M77i40c41h19a65l 97J45a33n33o93v44á41č 8747186735603

Takhle to presne dopada, kdyz se ke kormidlu ve firme dostane manazer, ktery nema ani paru o tom, proc si vlastne zakaznik tu znacku vybira. Excel je mocna vec, ale taky nema odpoved na vsechno.

Firma vlastne rika:"Budeme uz vyrabet jen levne krapy pro masy." Jenze tak nejak nechapou, ze ja svou C4 mam hlavne kvuli tomu, ze jsem nemel na C5. Kdyz uz neni hydropneu ani v nejvyssim modelu, v tu chvili to neni Citroen, ale VW klon a tim padem... Proc to vlastne kupovat? Odlisnost a pohodli byly dve veci, proc si zakaznik mimo Francii koupil Citroen. Ted uz neni ani ten duvod. Sbohem.

+6/0
7.6.2016 10:43

M42a72r48t25i70n 71K42a82r31á55s85e40k 9538533658588

No vy jste si C4 koupil i kdyz nema hydropneumaticke odpruzeni (ja taky), takze to zas takovyproblem nebude ne?

0/0
7.6.2016 10:45
Foto

M11i38c92h13a76l 51J53a54n54o53v15á26č 8967696295353

Koupil sem si ho s vidinou toho, ze jednou bude C5. Bylo to proste lakadlo teto znacky. Myslim, ze jsem to popsal docela dobre. Je to proste i trochu psychologie. Spousta veci je podvedoma a nemyslim si, ze je dobre zapadnout do prumeru. Krasne se to ukazuje treba na mobilech s Androidem (proc kupovat zavedenou znacku, kdyz tamhleten cinan umi totez a je ve stejne kvalite). Kdyby Hydractiv byl i v C4, tak neni co resit...

+2/0
7.6.2016 11:50

M63a28r20t67i29n 51K75a16r97á57s86e19k 9228143788788

Aha, tak to me nenapadlo, ze by si nekdo koupil C4 (s konvencnim podvozkem) kvuli tomu, ze jiny model se da poridit i s "lepsim" podvozkem

+3/0
7.6.2016 11:52

O37n85d40ř46e24j 70F82r90a29n92c 4709261658

Jj, zvláštní logika ;-D

0/0
7.6.2016 12:31
Foto

M25i85c61h35a59l 76J35a42n97o38v59á62č 8867156285643

Pocit praveze neni o logice, to jsem se snazil vysvetlit. Ocividne marne. :-P

+1/0
7.6.2016 14:29

P43a41v50e73l 36O87b21d38r82ž20á92l44e28k 6476354798582

Technologie kouli je super, jízdní vlastnosti skvělé... ale přesto mezi zákazníky to není takové terno, aby výrobci umožnila ekonomické přežití.

Nic víc, nic méně.

+3/0
7.6.2016 9:53

R49a81d71i34m 83K61a36l53a45s 2390566792821

Citroen jsem nikdy neměl, ale když jsem uvažoval o tom, že bych si ho snad někdy koupil, bylo to právě kvůli jízdním vlastnostem...

Nicméně očekávám, že hydropneumatické odpružení bude nabízet jeho dceřiná značka DS. Což zároveň říká, že klasický citroen půjde do budoucna nejspíše s tech. vybaveností dolů.

+2/0
7.6.2016 9:09

P37e65t64r 36D85e61v30á51t39ý 5364731321519

Ti co "koule" v autě nikdy neměli, nepoznali opravdu pohodlné cestování. Budu se svojí C5 držet co nejdéle, ale co pak? Jak už tu někdo psal, nebudou koule, nebude Citroen.

+8/0
7.6.2016 9:09

V49l83a89d24i60m12í78r 13H46a32v55r39á59n79e23k 7306896580637

Je to jako v křesílku v obýváku, krásné svezení. VR^

+6/0
7.6.2016 8:27

P58e98t81r 36N79o91v61o73t59n17ý 9191559960115

Já dojizdim c5 I, ještě měsíc, bude to smutne loučení. Nové auto bude octavia, snad nebudou mit deti shaking syndrom.

0/0
7.6.2016 8:06

V41í21t 52B62r31z78o53b11o79h89a42t18ý 7950352813171

Děti budou mít spíše značný pocit stísněnosti, jelikož prostor na zadních sedačkách je v Octavii značně, opravdu značně menší.

+2/−1
7.6.2016 8:19

J31i49n76d20ř73i51c67h 56Š20k31o97p38e28k 4955371760585

v oktávii III je prostor vzdau značně, opravdu značně větší než v O II nebo dokonce O I

0/0
7.6.2016 9:13

V38í28t 67B69r66z67o79b19o56h29a91t92ý 7710942353911

Škoda si nepochybně za to, že si již po dvou generacích svého vlajkového modelu všimla i cestujících na zadních sedadlech, zaslouží medaili. To ale nemění nic na tom, že je v nové Octavii (zvláště na zadních sedadlech) stále méně místa, než v C8.

0/0
7.6.2016 9:22

R52a84d69i77m 86K36a88l53a94s 2520986792251

Tak C8 je MPV ne?

0/0
7.6.2016 9:25

V81í82t 62B65r59z67o17b23o46h63a80t96ý 7100262313741

Jeee pardon já se přepsal, reagoval jsem na příspěvek o C5, tedy byla myšlena C5 nikoli C8....pardon

0/0
7.6.2016 9:29

Z62d47e36n72ě46k 75H20á67j97e70k 6117392230733

Octavia je nižší střední třída a C5 střední třída. Takže nějaký rozdíl v prostoru tam být musí. Ale jinak je C5 pěkné a pohodlné auto, v tom souhlasím.

0/0
7.6.2016 10:53
Foto

I24v67a10n 93K74o46p38t37a 5227372271777

V O3 je větší než v o třídu větším pasatu například.

0/0
7.6.2016 11:41

V16í31t 87B80r86z20o66b77o42h14a72t16ý 7780162713941

A můžete mi sdělit, jak tento fakt souvisí s citroenem c5?

0/0
7.6.2016 12:15
Foto

I67v88a65n 77K98o71p48t23a 5967152511847

Reagoval jsem na příspěvěk že v Octavii je vzadu velmi málo místa.

0/0
7.6.2016 16:00
Foto

I46v35a35n 98K55o67p68t88a 5787272821907

A pokud mohu soudit v C5 jsem seděl jen jednou, je ten prostor pro nohy srovnatelný. Na šířku možn á o něco míň. Pasat jsem uváděl pro srovnání, stejná třída jako C5 a znám jej lépe.

0/0
7.6.2016 16:02

I45r41m19a 94H92e25g67a74r43o68v33á 6707492778434

Misto aby staveli na vlastni historii a jedinecnosti sveho reseni, a tim se odlisili na trhu a mohli to propagovat jako jeden z duvodu proc si poridit prave jejich auto ...

Tak to kvuli nakladum zahodi a daji tam tuctove technologie, ktere ma dnes kazdy cinsky kram.

+16/0
7.6.2016 8:05

O81d74s82t81r67a80n41ě16n77ý 72U60ž20i46v82a25t50e15l

Uživatel požádal o vymazání
+12/0
7.6.2016 7:59

T73o15m63á40š 38B27u13r89a 4822206124

Pokud jde o důvod takového postoje dané firmy, ten je jasný: značka je jedním ze dvou světových lídrů a zároveň evropskou jedničkou vytrvale dotlačována (spolu s většinou dalších evropských tradičních značek) až nad samý okraj trhu a ekonomicky balancuje nad propastí. Za dané situace lze potom považovat za logickou, snahu vedení o oslovení především té finančně nejméně bonitní klientely.

Pokud jde o ambaláž - souhlas. Je to obdoba představy luxusu některých našich spoluobčanú, kteří místo u Blažka "šijí" V SAPu, kde si místo obleků na míru pořizují pseudoznačkové teplákové soupravy s výraznými nápisy a dopľňují to masivními řetězy z kočičího zlata.

Vox populi, vox dei.

0/0
7.6.2016 8:22

J66i12ř38í 15B89á34r16t14ů 7432114329903

1. Bude to méně pohodlné- bez koulí

2. Bude to hůře opravitelné- lepená karoserie

3. Dělají ze zákazníků blbce

To asi nejsou vlastnosti které by zákazníci požadovali.

+12/0
7.6.2016 7:59

M13i34r40o31s42l15a31v 90S28l28á27m95a 1441233135525

Pomocník pro rozjezd do kopce - u automatu neznám větší kravinu než je toto - tedy nejste-li právě John Silver - jinak normální dvounožec snad běžně dokáže udržet brzdový pedál sešlápnutý i levou nohou ;-) ...

+1/0
7.6.2016 7:44

M56a79r90t84i70n 39Š49a75f44á54ř 8306218754207

Kdyby se automobilky drželi vaších moudrostí, tak ještě dnes jezdíme na loukotích. Víte ten asistent je jen pár řádků software navíc v řídící jednotce. využívá jen to co je už v autech několik let povinné. Ale mistrovi volantu jako jste vy přeci stačí levá noha. Tu já zase rád nechám klidně stranou a v poklidu se rozjedu s asistentem, když ho tam mám ;-). Ale závist, to je kurňa věc, co? ;-D

+1/0
7.6.2016 11:16

M16i14r50o23s60l15a96v 94S70l84á61m28a 1821473835415

Jestli závist je kurňa věc, to já nevím :-P ... Já asistenta mám ;-) ...

P.S. Není nad software :-) - zrovna včera mě odmítl otevřít kufr, musel jsem stopnout motor a zamknout a znovu odemknout, aby mi konečně kufr otevřel - aneb autovarianta známého: "A zkoušeli jste to vypnout a znovu zapnout?" ...

P.P.S. A žádná popelnice z druhé ruky - Lexus CT 200h, první majitel ...

P.P.P.S. Na loukotích tedy nejezdím ...

0/0
7.6.2016 14:28

M70a75r31t62i56n 62Š19a47f30á73ř 8846648864867

Tak nějak mi pak uniká pointa toho vašeho příspěvku. Máte ho, používáte ho a přesto ho kritizujete. Opravdu nechápu co vám na něm tak vadí, když o něm v podstatě ani nevíte. V rozjezdu vám nevadí a použít ruční brzdu vám taky nebrání. Asistent je mnohem lepší variantou než to vaše blbnutí s levou nohou. Jezdím střídavě v autech s automatem i manuálem a levá noha má jasně svoji roli na šlapání spojky a nevidím sebemenší pozitivum si dělat v tom guláš. Jedu v automatu, levou nohu nepoužívám. Sednu do manuálu, šlapu s ní na spojku. Známý si koupil ojeté auto a to že tam má asistenta rozjedu do kopce, zjistil až po roce, když jsem mu o něm řekl.

Vaše problémy s Lexusem, to je opravdu mrzuté, co na to říci. Mě občas auto hodí hlášku, že nejde natáčení světlometů do zatáčky, občas že nejde pneumatické odpružení a hádejte co pomůže? Vypnout motor a znovu nastartovat. prostě takový restart a vše šlape jak má. Většinou to jsou chyby v software. Každodeně se s nimi potýkáme ve všech oblastech života, kde se vyskytuje něco elektronického, řízeneho nějakou formou počítače. Dnešní auto je po stránce elektroniky skoro na úrovni letadla. Používají se zde datové zběrnice, spousty snímačů, výkoných členů a čím dražší auto, tím větší výbava a množství elektroniky, která má tu blbou vlastnost, že občas nědělá úplně to co má. Nic není dokonalé a mám zkušenost i s těmi letadly a tam to občas zablbne taky. ;-)

0/0
8.6.2016 1:43

M83i19r24o17s21l23a54v 30S62l97á55m61a 1181163325515

Pointa? Nevím - mám, nepoužívám, označuji ho za dosti zbytečný. Použít ruční brzdu mi vskutku nebrání :-P - ruční brzdu totiž nemám. Parkovací brzda je pedál na levou nohu (umístěný hodně vlevo a výše, mimo běžný dosah) , takže při jejím používání bych levou nohou zajistil parkovací brzdu a levou nohou bych ji zase odjišťoval, což je poněkud složitější než jednoduché přidržení provozní brzdy levou nohou :-). Ruční brzdu jsem ostatně nepoužíval ani u manuálu - tam jsem pravou nohou obsloužil zároveň brzdu i plyn.

A ten softwarový zádrhel byla jen taková nahodilá perlička - je mi známo, že v každém programu je nejméně jedna chyba, jejíž opravou vznikají dvě jiné ;-) ...

0/0
9.6.2016 7:41

J55o12s91e13f 82N53o89v23a63k 5528932136928

V C5 je hydraulika bezproblémová, najezdil jsem s tím 250kkm a nemůžu si to vynachválit. Ve 200kkm výměna předních koulí, doplnění hydraulické kapaliny, celkem 8k, to byla jediná investice. FAP původní, v pohodě funguje, spotřeba kolem šesti litrů. Elektronika taktéž bez jedinýho problému. Jediný, co bych tomu vytknuˇ, je čudlíkový peklo na palubce.

Teď hledám náhradu a je to hodně těžké. V pohodlnosti je nutný jít o třídu vejš - mercedes atd. Z nových citroënů jsem hodně zklamanej, jsou to uskákaný nepohodlný křápy - splachují rodinný střibro do záchodu. Nebudou koule, nebude citroën. Rv

+20/0
7.6.2016 7:42

T86o29m42á18š 82B10u52r13a 4742356704

Pokud jde o Váš druhý odstavec, souhlas - je to pregnantně vyjádřeno.

0/0
7.6.2016 7:57







Najdete na iDNES.cz