Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K italskému moři vyrazte na letních gumách. Ušetříte palivo i nervy

U českých řidičů není neobvyklé dojíždění zimních pneumatik v létě. V Itálii z toho ale mohou být opletačky. V extrémním případě hrozí pokuta přes 45 tisíc korun a zabavení dokladů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R20o16b94e84r75t 46G38o98r60c 6852293633

V itálii, chtěj v létě letní, v rakousku v zimně zimní, pokud pofrčíte do rakouska s pneu které nesou "pouze" označení M+S ale nebude u toho ještě vločka případně emblém hory tak nemáte podle rakouských policistů zimní pneu! a za to je v patřičných místech v patřičném období slušnej flastr a i možnost zákazu pokračovat v cestě... Když se člověk v zimě projde v ČR po pár parkovištích tak zjistí že dobrých 80% lidí jezdí v zimě pouze na M+S ;-D

0/0
16.6.2016 15:48

R24a84d70o91m44í41r 57A91l65b47e35r71t 1766881812899

Fak jo ,c, jako Robert Gorc ,c, Robert Gorc z Gorceny ,c,?

0/0
17.6.2016 10:15

P56e13t50r 60Č65e35r44m67á59k 9788645139370

Tak přístup rakouské policie je správný, M+S není označení zimní pneu ale pouze typu vzorku, teprve vločka ukazuje na použití správně směsi, a o tu jde v 90% především, vzorek je důležitý skutečně až ve sněhu nebo břečce.

+1/0
17.6.2016 12:54

K36a20r40e72l 32M51a93r85t51i44n28e51c 6908308726804

Ja něchápem, že sa týmto veľmo dvóležitým problémom ešče nězaobiérala dajaká komísija Európskej úníje ???

Veď keď zakázalá názov "pomaziánkové" maslo, nariádila ako majú byť maximálno zahnuté uhorky a podobné veci, tak takto závažnú vec by mala rešíť predovšetkým.

Čo tam vlástno robíja tý naší, češský europosláncovjá ??? Mali by sa zamysliéť, dačo navrhnúť a tákto sa šikovno aj zviditelníť.

+1/0
16.6.2016 8:48

R33a17d85o63m48í51r 56A44l68b97e88r50t 1136411652759

Áno, naprosto s Ťebou sůhlasím.

0/0
17.6.2016 10:01

R53a63d39o37m94í97r 54A47l86b14e15r68t 1316181742149

Né, fak je to pravda. Onehdy jsem to smažil tak nějak 260 km/h a v zatáčkách se mi zdálo, že to nějak plave. Po přečtení tohoto článku si ihned odcházím koupit letní gumy.;-D

+2/0
16.6.2016 8:00

J70o85s36e71f 77K48u88r83f62i94ř14t 1331625535819

Tak já letos radši do Itálie nepojedu no :-D

+3/0
16.6.2016 7:53

O19n77d52ř96e36j 90S45ý85k34o61r48a 3768436465868

V létě na zimních pneumatikách pojede jen socka. Ceny pneumatik nejsou až tak vysoké s ohledem na to, že je na výběr od nejlevnějších pofidérních značek až po elitu mezi pneu. Nicméně investice 6000/4 roky (což je pruměrná cena braná na 15"-18" kola) není nijak velká a kdo si toto nemůže dovolit, neměl by si dovolit jezdit do Italie a podobně. Určitě se tu najde spoustu lidí který mě budou kritizovat, ale je to můj názor a podle mě je kdokoliv kdo dojíždí pneu akorát zbytečnej šetřílek.

+3/−5
16.6.2016 2:33

R22o59b33e83r78t 26G15o92r97c 6152743543

No jo na jednu stranu máte pravdu ale na druhou je problém v tom že kdejaká ojetá zimní pneu pod 4mm od průměrného výrobce má lepší vlastnosti za všech okolností než nejlevnější pneu made in china.

+2/0
16.6.2016 15:41

O23n35d10ř11e19j 38S70ý55k47o74r82a 3538106775738

To si tak úplně nemyslím, že je pravda, ano nejlevnější pneu made in china určitě není kdejaká hitparáda a určitě takových pneu nejsem zastánce, ale pochybuju, že kdokoliv kdo jezdí do práce, nebo po ČR využije všechny limity parametrů které daná pneu má, a pneu aby se mohla prodávat musí spňovat kdejaké parametry aby byla určena pro provoz na silnici, takže už jen to, že projde tímto testem je použitelná. Nicméně zimní pneu je měkčí proto při teplotách nad 30 stupňů C se chová jinak než letní. to je asi ten rozdíl co si nikdo neuvědomuje.

0/0
16.6.2016 23:06
Foto

J17a30n 98K93ř89í12ž 3439151921161

Je to ale dobrá úvaha. Když je teplo jezdí se na letních pneu

+1/0
16.6.2016 0:02

V82ě24r22a 40M47a65c94k90o50v56á 7263531920549

Kdyby se raději starali, aby když ulehnu na pláž, tak aby se na mně nevrhli hordy nevím jak je nazvat a nevnucovali se s různýma krámama. Jednoho odmítnete a přijde deset dalších. Itálii fakt nee. Takže rada jaké gumy není u mně relevantní.

+2/0
15.6.2016 23:42

J13o56s35e40f 69Š86o67l59t55e55s 8104578640463

A co zimní pneu ztvrdlé stářím? ;-D

+3/0
15.6.2016 22:46

P75e51t98r 76Z41a44c61h90r87d16l77a 2356181588298

I kdyby byla vše pravda, až na ten zavádějící titulek, tak k čemu to jako je, když v Itálii je nejvíce 150km/h, kde to povoluje značka a prakticky se pneumatiky s tak nízkým indexem vůbec nevyrábí :-(

0/0
15.6.2016 22:22

M95a31r44t59i33n 63K69u37ř55í74t10k73a 6327686658405

Ještě by měli mít všichni řidiči psychologický posudek na reakční dobu starší maximálně 6 měsíců. Prodloužení reakční doby o jednu sekundu při rychlosti 48 km/h prodlouží jízdní dráhu o 15 m.

+3/0
15.6.2016 21:42

P88e10t58r 25N98ě56m49e21c 4580923220687

Jděte do háje. Sám sice přezouvám, ale: loni v létě jsem jezdil na kumho ecowing es01. Podle parametrů špica gumy. Místo toho hodiny, naštěstí na prázdné křižovatce. Teď mám vpředu letní vredesteiny a vzadu dojíždím zimní debicy frigo. Auto drží jak přibitý.

0/0
15.6.2016 21:36

P29e61t43r 77T19. 40D58v33o64ř97á41k 4814158243

Jo, určitě.

+1/0
15.6.2016 22:13

P53e11t41r 69M39i31c31h75a88l 2340594421302

A teď o Karkulce. :-D

+1/0
15.6.2016 22:32

J49o81s32e11f 40Š51o11l18t92e40s 8314648910203

Opravdu to tak je, ale vy jste to měl hned po obutí, že? Tyhle gumy potřebují trochu ojet a pak fungují. Ale ze začátku to je jedna velká klouzačka.

0/0
15.6.2016 22:47

P42e75t89r 68N75ě19m83e13c 4470793870627

Ale to já vím. Prvních 300-500 si dávám majzla, ale tohle bylo po delší době. Bylo to na mokru, v křižovatce z kopce. Na předchozí odbočce mi přišlo že mi to uklouzlo, tak jsem tuhle vzal víc zostra,protože do ní jde vidět. A šup a už jsem stál napříč. A touhle křižovatkou jezdím každý den,tak vím,jak se v ní mé auto chová i na jiných gumách. Ty kumha jsou evidentně shity.

+1/0
16.6.2016 4:25

J89o47s53e72f 19Š28o75l19t18e51s 8414968100403

Jo, nejsou nic moc. Holt co byste chtěl po super tvrdé gumě, která spoří palivo.

0/0
16.6.2016 6:17
Foto

M14i16r60o70s20l15a46v 21S88t98e97i64n82e32r 4450462430526

Letní Continentály dodané při koupi se Škodou jsou o něco tišší na dálnici, než zimní Westlake z Číny. Spotřeba je v průměru stejná, ale v blátě na mokré louce, na ledu nebo sněhu vyhrávají kdykoliv ty Westlake. Na sněhu a ledu letní Conti ani nezkoušejte, je to o život, úzké drážky se okamžitě zalepí sněhem. Až ty Conti dojedu, koupím si celoroční čínské, s hrubým vzorkem á la Westlake.

+2/−2
15.6.2016 20:55

J22a76r61d62a 64H29o30f12m88a81n11n 4890445924

celoroční pneu je naprosto nejhorší volba-ani ryba ani rak, v létě nesedí a v zimě nepomohou když je třeba, jsou navíc dost hlučné

0/−1
15.6.2016 21:56

J67i44ř15í 77K51o76n68d82r25á78t 4585531738

Já nebydlím na horách. Počasí zde neni ani ryba ani rak, takže celoroční pneu je ta nejlepší volbaR^

(mám značkový)

0/0
15.6.2016 23:22

J53i44n52d73ř71i18c87h 83Š33k78o50p51e40k 4495171260645

s oblibou říkám, že celoroční (univerzální) pneu spojují nevýhody letních a zimních

+2/−2
16.6.2016 9:03

P19e97t64r 15M95i48c27h66a93l 2660824391602

Být tebou, koupím si voucher na pohřeb. :-)

+2/−1
15.6.2016 22:34

V81á14c20l55a76v 66M45a17l39ý 3814558184449

Někdo nás tady tahá za nohu, proč by v Itálii kontrolovali policisté gumy? Když mají vzorek, je to OK. Myslíte, že když pojedete v březnu na Sicílii, na zimních gumách, kde už bude kolem 30°, že vás zastaví? Nebo si na hranicích mám přezout. Dobrý pokus, kolik vám zaplatili za reklamu.

+4/0
15.6.2016 20:38

M65a64r36t21i37n 61J65u60r68e59č88k67a 2563954351161

Rychlostních indexů bys se také nebál, zpravidla jsou i u zimních gum víc než dostatečné, většina aut nejezdí ani 190 (podle TP) což tuto mez většina gum splňuje. Článek na mne působí, že se snaží udělat technicky dojem a senzaci na méně sběhlé čtenáře (řidiče)

+5/0
15.6.2016 21:02

M77i51r14e54k 71B95u45c40h83t71í49k 7799564794269

Není daleko doba, kdy mimo zimní měsíce budou uzákoněny pneumatiky letní. Pneumatikářské firmy si to prosadí.

+5/0
15.6.2016 20:31

V18á96c60l81a61v 40M82a38l31ý 3734108234549

Jojo, nebo budou vyrábět gumy jako týdenní kalhotky. Pondělí,úterý.......

+1/0
15.6.2016 20:40

V31á86c29l69a20v 11J60o40n51á63š 8722683292953

Sunndej.

0/0
15.6.2016 22:00

M36a64r21t84i14n 88K42u80ř70í94t24k73a 6757936228825

Ano, a budeme přezouvat i přívěsy. Dopadne to tak, že všichni postupně přejdeme na celoroční. A většina z nás bude mít dvě sady - s lepším vzorkem na zimu, s horším na léto.

0/0
15.6.2016 21:06

D80a70v82i90d 19H96u52r78k69a 3550283851651

Vždy platilo:

1/ měkká guma = vyšší přilnavost, lepší brzdná dráha, rychleji se ojede

2/tvrdá guma = nedrží tak na cestě, více najede

A proč to neplatí pro zimní pneu v létě? Doporučuji dohledat novináři v testu brzdných drah.

+4/0
15.6.2016 20:09

P43e87t23r 41N44ě56m73e19c 4870943330217

Nějak mi ty zimní v létě neubývají,jak bych si představoval. Když má zimní v březnu 4mm, nechávám ji v létě dojet. Na podzim před přezutím na nové zimní se ale na 1,6mm nesjede. Můj roční nájezd je 20tkm.

0/0
15.6.2016 21:39

D49a26v33i55d 45H34u66r27k68a 3820113841381

Pod měkkou směsí, která má cca ony 4-5 mm je již tvrdší pás. Ojedete vrch a dostanete se na tvrdší směs. Před cca 8mi lety jsem testoval anglické zomní pneu. Za cca 25.000 km došlo k ojetí na 4 mm, Z těchto 4 mm jsem je "dojížděl" dalších 72.000 km do výšky dezénu 2 mm. Jízdní vlastnosti samozřejmě byly doslova děsné, ale guma nezničitelná. Ale zkoušet to nedoporučuji. Auto opravdu nesedělo.

0/0
16.6.2016 7:03

J85a39n 21N42o24v58á69k 9565248374175

Maximální rychlost v malém TP jim toho někdy moc neřekne.

Já mám maximálku auta 185km/h a ve velkém TP předepsaný index W (do 270km/h - protože v nejsilnější motorizaci může tenhle model jet přes 240km/h a výrobce asi zná jen jeden index).

Zimáky používám s indexem H (do 210 km/h), takže jsem naprosto v klidu, když je přes léto dojíždím.

+1/0
15.6.2016 18:27

M10i41c41h47a47l 72V91e75s58e78l68ý 1793299

Moc jste tomu neporozuměl. Právěže max.rychlost v OTP je určující. Jak jste si sám odpověděl, ve velkém TP je index pneu pro nejsilnější motorizace, nikdo tedy nebude na místě posuzovat to, co je v TP ale v na místě v OTP...

0/0
15.6.2016 19:07

J32a33n 30N61o67v96á60k 9855378134575

Na STK by mě s letními bez indexu W vyhodili.

Stejně tak problém s pojišťovnou při dopravní nehodě - v mém TP je jasně uvedený rozměr pneumatiky včetně hmotnostního a rychlostního indexu.

0/0
15.6.2016 21:37

P26e61t76r 72Č46e62r64m35á88k 9258555149920

S pojištovnou by byl problém pouze v případě že by to mělo přimou souvislost s nehodou. Ale na STK občas hnidopichové jsou, to je pravda.

0/0
15.6.2016 21:49

P28e78t94r 89Č35e36r58m27á58k 9918195909380

Má pravdu, zmíněné italské pravidlo se odvolává na rychlostní index, který je uveden pouze v TP. V ORV je pouze maximální rychlost, která musí být nižší než požadovaných rychlostní index, ale nikdo už z něj nevyčte o kolik.

0/0
15.6.2016 21:46

I18v87a27n 76M31a72r37e82k 6304848942

"Dobrá rada" k nezaplacení, za týden jedu autem do Kalábrie,zrovna jsem se chystal přezout z letních na zimní . RvRvRv

+4/0
15.6.2016 18:25

J29a38n 94N24o42v90á13k 9765298364435

Tak si pro jistotu vemte alespoň ty řetězy - co kdyby napadlo ;-D

+7/0
15.6.2016 18:28

I87v11a69n 59M11a53r39e67k 6694678812

R^

+2/0
15.6.2016 18:35

P18e54t76r 18N22o93v82á75k 3193966934104

No ono třeba na slovensku platí, že zimní pneu má mít 4mm (platí i u nás), takže to kontrolují i v létě, takže za dojíždění na 1,6 mm si připlatíte...;-D

0/−5
15.6.2016 14:49

P69e96t40r 44Č83e67r87m41á70k 9118745989250

Nevím jak na slovensku, ale u nás se 4mm vážou k zimní výbavě, takže v létě mít zimáky 1,6 klidně můžou. Čímž neříkám že to je dobře, ale podle legislativy ok.

+11/0
15.6.2016 15:24

J16a70n 70N82o53v62á25k 9375478294505

Zimáky musí mít 4mm pouze za podmínek, kdy jsou povinné - tedy v zimním období a když je na silnici sníh nebo led, nebo je předpoklad že se může během jízdy objevit.

Zimáky s méně než 4mm vzorku prostě jen nejsou považovány za vyhovující zimní obutí - což v létě opravdu nevadí :-)

+3/0
15.6.2016 18:31

R46a34d77i19m 93S52v26o45b93o11d98a 9623699196542

jeste takova drobnost, na slovesnku je to 3 mm

+1/0
15.6.2016 19:51

V98l81a35d20i16m78í77r 91P15o33š21í91k 9651438776716

Nekonečné téma letní / zimní , že si můžeme koupit letní čínské pneu Wanli,Sunny, Imperial nebo jak se všechny jmenují označené EU EUštítky skoro jako dokonalé a při reálných testech zabrzdí o 25 i více metrů dále , ty chytráci už neřeší !Rv A rozdíl 6 metrů letní / zimní skoro zločin ;-D.

+11/0
15.6.2016 14:48

B32l76a88ž96e59j 88M77o47t28y84č38k14a 8247167175100

tak jsem dvě zimy jezdil nebezpečně. Proháněl jsem se na zimákách a bylo pořád nad 15°C.

+9/0
15.6.2016 14:40

A97n63t43o11n36í22n 70S68e41b72e85r81a 7603598120269

Aspoň vím kam nemám jezdit. Díky R^

+3/0
15.6.2016 14:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.