Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potrápili jsme nový VW Amarok. Šestiválcem dal sbohem downsizingu

Letošní rok je rokem pick-upů. Toyota začne prodávat nový Hilux, Ford inovoval svůj Ranger. A v září přijde na český trh faceliftovaný Volkswagen Amarok. Jeho trumfem bude motor: zatímco soupeři zmenšují objemy i množství válců, u VW udělali přesný opak. Nový amarok tak půjde koupit výhradně se šestiválcem. Už jsme v něm jeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10e45t59r 55M29i21c92h15a65l 2410824611472

Za tohle ma VW plus. V takovém autě je čtyřválec málo.

+1/0
27.6.2016 6:45

Š52t74ě92p83á42n 91V41a59n10ě67k 3643629557437

Na jednu stranu konec dieslových motorů, na druhou V6 3.0 v Amaroku. Vypadá to, že nový Amarok se opravdu VW povedl.

+2/0
24.6.2016 22:37

D61a27v51i98d 62R46y62c29h37e98t38s79k11ý 9896981690220

Funkčně je to lepší a ani víc to nežere. Důvod proč není V6 je

1) nesmyslné nároky na náročnost výroby motorů kvůli emisím

2) pokuty pro výrobce za nedodržení evropskou pětiletkou stanoveného množství sodovkového plynu, které nepočítal inženýr, ale ekoterorista

#CZEXIT

+1/0
24.6.2016 14:09

J98a89r14o19m79í83r 98K34r80á51l 4230989764939

Skutečné emise se u V6 a toho "superturba" nijak neliší. Jsou dané jen spotřebou. Liší se jen poměrem jednotlivých složek. A kupodivu ten V6 je na tom lépe.

0/0
24.6.2016 16:05

T91o72m76á40š 87L24u41d30v24í84k 1320477924552

S dvacet let starým Fordem a benzínovým motorem 1.8 Zetec jezdím za 5 litrů. Nějak nevidím ten pokrok.

+1/−1
24.6.2016 14:08

M61a90r50t59i39n 55F65i72l51i33p81c42z51y74k 3801941495293

Tak za prvé za 5 litrů jezdíte jen v mimořádných situacích a za druhé, pokud vím, tak Escort neváží přes 2t, ale jen něco málo přes 1t, Mondeo o něco málo více.

+2/0
24.6.2016 15:35

J59a15r45o17m33í58r 21K55r80á78l 4740289864429

No vždyť ten těžší VW jezdí za víc. On opravdu není moc velký rozdíl mezi spotřebou nějakého nového tříválce a staré 1,6, nebo 1,8. Myslím ve skutečném provozu, ne na papíře.

0/0
24.6.2016 16:07

J89i52ř71í 89S10c63h68w31a38c29h 8308524588546

ten rozdíl tam je a je tím větší, čím více se řidič svým pojetím jízdy (lehkou nohou) blíží metodice NEDC. Naopak se ty rozdíly stírají těžkou nohou na pedálu.

0/0
24.6.2016 18:15

J71a66r48o29m44í12r 86K87r19á54l 4660919484839

Máte pravdu, ta superturba berou v našich kopcích o něco víc. A s těžkou nohou by naši šoféři asi nejezdili pod 7 litrů se starou 1,6.

0/0
25.6.2016 8:17

P74e85t96r 32B46á49č52a 8975126895945

DownsizingRvRvRv

Takze tady jedine R^

+2/0
24.6.2016 14:03

J84o60s37e76f 26T85i79k10v65a82r23t 2390554830

Downsizing spalovacích motorů vůbec není o pokroku, modernizaci nebo nových technologiích, nad kterými tady někteří demagogové onanují a vychvalují do nebes. Je to pouze nutné zlo vyvolané předpisy z Bruselu, kterým se bohužel museli vývojáři a výrobci přizpůsobit.

+2/0
24.6.2016 12:48

J83i54ř12í 43S27c33h18w25a84c56h 8518314968166

demagogové tu onanují nad atmosférami z minulého století....

... proč třeba Saab, Volvo používali ty "nepokrokové" turbobenzíny už spoustu let, když v pohodě mohly využívat "pokrokové" větší atmosférické motory?

Mimochodem já třeba turbobenzíny "nevychvaluji do nebes", já je jen "vytahuji z pekel", kam je posílají svou demagogií z 20 století výše uvedení atmo-fanatici.

+2/−2
24.6.2016 13:28

L18u12m72í63r 58V33i59t51h59a 2217927676862

Nojo, ale něco jiného je nízkotlakým turbem přeplňovaný dvoulitr a a něco jiného je vysokotlakově přeplňovaný litr.

+1/0
24.6.2016 14:02

J90i82ř11í 60S56c51h48w62a94c49h 8648844668866

odkdy downsizing = přeplňovaný litr?

přeplňovaný litr nahrazuje atmo 1.4 - 1.6

přeplňovaný dvoulitr v nahrazuje atmosférický cca 2.5-3.0

není to nic jiného.....

Výsledkem jsou pokaždé dvě varianty s různým objemem ale s obdobným výkonem.

+1/−1
24.6.2016 14:28

P69e74t79r 34Č94e87r73m91á62k 9198595809310

Výsledkem jsou motory ze zcela odlišnými charakteristikami motorů, které nejsou univerzálně záměnné. To že má litrová atmosféra stejnou hodnotu maximálního výkonu neznamená že může nahradit tu atmosférickou 1,6 ve všech aplikacích. Ve fabii to bude bez problému, v octavii jakžtakž, ale třeba passat měl kdysi 1.6 atmo, ale 1.2 TSI už nikdy nedostal (přestože měla papírově větší výkon) a litr se tam taky nepodívá. Protože nejde jenom o papírovou hodnotu maximálního výkonu, ale o celkový průběh, a u těžkého auta prostě objem nahradit nejde.

0/0
24.6.2016 22:14

J33i41ř94í 90S50c59h45w26a42c83h 8958944788576

samozřejmě, že litrový turbo ( ne atmosféra jak jsi napsal ty) může nahradit atmo 1.6 - viz například Ford Mondeo a je to právě proto, že má stejný maximální výkon a dokonce v běžně používaných otáčkách (1500-4000) má dokonce charakteristiku atmo dvoulitru.;-)

0/−1
24.6.2016 22:51

P52e23t62r 18Č78e90r46m88á76k 9788855969780

Přečti si znovu co jsem psal - nejedná se o univerzálně záměnné motory - papírová hodnota nic neříká o tom jak se motor bude chovat v různě velkých a těžkých autech. Proto se v passatu ta 1,2TSI a nyní 1.0TSI neobjevili, a stará 1,6 atmo ano. ;-)

0/0
26.6.2016 20:57

J23i98ř29í 90S10c74h30w25a31c98h 8588244348316

důvod proč Superb, Passat dnes začínají s 1.4/150koní je jejich větší velikost větší hmotnost, tak prostě začínají s motory na 150 koních. A dnes by tam tu 1.6 už taky nedali (dala by tomu na frak i Fabia). To ale nemění nic na tom, že by to auto jelo lépe s 1.0TSI než s tou obstarožní 1.6 protože ty "papírové hodnoty" jsou i skutečné.

0/0
26.6.2016 23:51

P69e37t90r 82Č39e25r40m30á77k 9988115809880

Zase blbě, a hned několikanásobně:

1)Passaty i superby(byť třeba prozatím ne na českém trhu) začínají na 125koních, tedy pouhých 92kw! Což je podlé tvé teorie výkon jako výkon nadosah litru TSI. Resp. pokud dovedu tvou teorii ad absurdum tak začínají na 88kW v TDI (přece výkon jako výkon viď ;-)).

2)Novější generace passatu jsou naopak lehčí než předchůdce, a mají především lepší součinitel odporu vzduchu! Takže přesně obráceně než píšeš.

Lépe by to tedy rozhodně nejelo, jelo by to právě tragicky (což teda nutno uznat v passatu jela i ta 1,6) a spotřeba by byla vesmírná - a jelikož smysl nasazování těchto mikromotorů je jenom a pouze v tom aby byla papírově dle metodiky nedc vykázána nižší spotřeba resp. emise, tak proto tam prostě není. Když se ve fabii nahrazovala 1,6 1,2TSI tak měla naprosto identické zrychlení, tedy žádný posun v dynamice nenastal, ovšem na válcích to vykazovalo nižší spotřebu, proto se tam dostala.

0/0
29.6.2016 18:01

J14o52s79e32f 27T22i91k95v29a58r42t 2310234130

Nikdo neřeší atmosféru vs. přeplňování, ty ale prostě nechápeš.. Celkem by mi zajímalo kolik ti je let, kolik s čím si najezdil a jaká je tvoje profese. Tvoje příspěvky jsou totiž absolutně mimo realitu.

+1/0
24.6.2016 14:29

J53i71ř53í 98S52c25h97w86a19c66h 8968984648956

a v čem konkrétně nemám pravdu? V čem konkrétně jsem jako "mimo realitu?"

+1/−1
24.6.2016 15:23

J37a28r17o82m78í29r 57K70r41á39l 4950919124769

Pokud chci srovnávat, vezmu si výkazy firemních aut a srovnám spotřebu a náklady na servis. Cca 25 aut od Passata z roku 1988 do Pola z roku 2015. A ty starší vycházejí v obou kriteriích lépe. Ten Passat 1,8 se vejde i při těch couračkách po okolí do 8 litrů, o dost lehčí Polo sotva do 7.

0/0
24.6.2016 16:13

J22i61ř64í 38S58c31h98w70a34c45h 8868184468246

bohužel taková srovnání mohou "klamat tělem", různí řidiči, různé způsoby využívání dají různé hodnoty pro srovnání.....

Dva různí řidiči ve stejných autech mohou mít klidně spotřebu rozdílnou o 2 litry a "spolehlivost" mohou ovlivnit zrovna tak.

0/0
24.6.2016 17:24

J50a92k65u33b 81F90e66i38f96a86r 7639959116229

nejvíc klamou především papírové hodnoty udávané výrobci. Výkon a kr.moment většinou sedí, avšak spotřeba je naprosto mimo reálnému provozu. A nikdo také nepřizná, že "litrová" turba mají naprosto jinou životnost než atmo 1.6 nebo 2.0, která podle nahrazují.

+1/0
24.6.2016 17:44

J68a55r33o95m20í74r 53K44r43á35l 4470859374579

Naopak - jsou to různí řidiči s různým stylem jízdy, a tedy je tento vzorek více vypovídající, než nějaký zkušební řidič, co ví, jak se vejít do limitu. :-)

0/0
25.6.2016 8:19

J82a47r91o21m20í55r 90K45r40á67l 4290849764839

Porovnejte si výkony a hlavně spolehlivost těch lehce přeplňovaných motorů s dnešními.

+1/0
24.6.2016 16:09

P64e76t74r 62Č30e86r12m77á21k 9898965709700

Pořád si pleteš downsizing a přeplňování. To co se používalo už před 40ti lety byl normální motor (tedy základ více či méně z atmosférické verze) doplněný o přeplňování, které zabíralo až v otáčkách a maximální výkon byl tedy dostupný až vysoko, a motor rozhodně nesloužil jako náhrada ale coby špička nabídky která doplňovala ty standartní atmosféry.

Downsizing je něco zcela jiného - motory které jsou od začátku stavěné jako přeplńované, které disponují přímým vstřikování paliva - to je ta zásadní věc! -výsledkem je tedy motor který už má průběh výkonu i momentu který je použitelný i v nižších otáčkách a je tedy relativně schopen nahradit atmosférickou jednotku o větším objemu.

Pokud si někdo myslí že je jedno z jakého motoru je ten papírově udávaný výkon získaný, je to blbec.

0/0
24.6.2016 22:05

J15i58ř39í 85S95c63h19w54a59c94h 8528844548306

já si nic nepletu. Jen si nehraju na nějaká slovíčka či škatulky. Ty staré přeplňované motory měly velká turbodmuchadla trpěly obrovskou turbodírou.

Dne je to všechno odladěno, proměnná geometrie lopatek, malé + velké dmychadlo, kompresor + dmychadlo a je úplně jedno jestli se jedná o malý turbomotor, který někomu do škatulky s názvem downsizing zapadá, nebo o motor větší, který někomu do té škatulky nezapadá i když úplně stejně může být nahrazen motorem ještě větším bez turba.

0/0
24.6.2016 23:02

P32e25t64r 76Č35e97r68m79á66k 9608845649500

Ale pleteš a zásadně, to že nerozumíš pojmům a snažíš se bagatelizovat je toho jen dalším důkazem.

To že jsou downsizingové motory konstruované jinak než běžné přeplňované je fakt, a je dobře že si to alespoň uvědomuješ, prvotní krok k tomu pochopit rozdíl mezi downsizingem a přeplňováním. R^

0/0
26.6.2016 21:04

J55i14ř35í 11S23c49h83w84a86c10h 8818324318666

tak ty rozdíly by mne opravdu zajímaly. Ale konkrétně!

Čím se v principu tak zásadně liší nové turbo 6-válce v Porsche 911, které tak krásně zapadají do škatulky "downsizing", od oturbeného pětiválce v Audi RS3 který do škatulky downsizing nezapadá?

Počet válců a objem není samozřejmě principiální rozdíl.

0/0
26.6.2016 23:34

P38e15t81r 31Č76e74r65m78á62k 9558235719720

Opět projev nepochopení celé věci - proč není nasazení 2,5TFSI v A3 downsizing jsme probrali už minule - jedná se naopak o největší jednotku která se kdy do sportovních verzí A3 dostala. Přestože má jen jedno turbo, tak jeho nastavení není downsizingové - tedy že by bylo menší a muselo by se roztáčet hned po rozjezdu aby zakrylo deficit kubatury nebo válců, ale je velké a plně využívá té luxusní kubatury kterou doplňuje a graduje tak výkon v celém spektru otáček. Což je také důvod proč se zatím do jiných (tedy větších modelů) nedostal, přestože papírovým výkonem by tam v klidu mohl být. Naproti tomu nové motory porsche důsledkem downsizingu jsou, byť velmi mírného - snížení kubatury je nižší než u běžné downsizingových jednotek, a turba jsou zde už 2x ;-)

0/0
29.6.2016 18:32

P12e34t91r 78K11o41n22í63č50e34k 8924382455705

Ta RZ na titulní fotce je zajímavá, taky to tam vidíte? ;-D;-D

0/0
24.6.2016 9:57

Z45d45e24n82ě53k 14F40i39b74i83c38h 4177889844750

Z pár let se výrobci proberou a začnou montovat do velkých aut šestiválce...jako před downsizingem ;-D malej tří/čtyřválec drženej neustále pod krkem prostě není tak dobrý, jako velký šestiválec, který se jen líně převaluje :-)

+10/0
24.6.2016 8:44

J81i59ř94í 31S80c90h18w13a87c79h 8878924408146

nikdo nikde nenahradil šestiválec tříválcem.

To auto s tímto motorem jede lépe, nikoliv proto, že má více válců, ale proto, že má větší výkon než minulé verze. A proto například Superb s 280 koníky jede mnohem lépe než Amarok i když má jen 4 válce, ale ty dávají větší výkon (a ještě je mnohem lehčí) a nikdo ho pod krkem držet nemusí ;-)

0/−6
24.6.2016 9:48

J30o43s47e72f 69N66o41v71a59k 5178492926518

Dva motory s podobným výkonem, jeden čtyřválec, jeden šeštiválec. Ten druhej bude vždycky kultivovanější.

Kdo tvrddí opak, nikdy s žádným šestiválcem nejezdil....

+3/0
24.6.2016 9:58

M36i86c97h54a15l 86K68r87á84s49n91ý 5121625941372

A co takhle V8.

0/0
24.6.2016 10:07

L50u93m94í45r 75V84i64t42h14a 2167277836442

Šestiválec má kultivovanější chod než V8. Hlavně řadový. Je to dáno úhly pootočení ojničních uložení na klice. Ta jsou vzájmně pootočena o 120°, čímž je zajištěno, že v každém okamžiku v motoru pálí "1,5 válce". Motor tolik nepulzuje. V8 jede jako 2 čtyřválce, a to kvůli dynamickému vyvážení. Kdyby se pootočila uložení ojnic o 90°, motor by měl sklon vibrovat v podélné ose.

+1/0
24.6.2016 10:25

J19a10n 86K81o86n48v81a26l89i35n81k16a 5710251451925

Naprosto přesně. R6 jsou nejklutivovanější stroje. Jeden mám pod kapotou :-)

0/0
24.6.2016 11:42

T54o69m16á71š 14Z30e64m21a14n 3275658714535

Kultivovanost jsou 2 různé věci:

a) absence vibrací - vyváženost motoru

b) rozhložení pracovních cyklů v otáčce motoru - plynulost tahu

a) je lepší I6 než V8

b) čím víc válců, tím lépe.

0/0
24.6.2016 18:09

L92u48m87í12r 33V77i83t62h20a 2257237236202

Koukám, že výkon je Vaše mantra. Jenomže auto nežene dopředu výkon, ale točivý moment. A ten má u většího objemu bez přeplňování nebo jen s nizkotlakým přeplňováním mnohem lepší průběh.

+2/0
24.6.2016 10:38

J59i68ř23í 38S14c68h29w48a58c46h 8208224408886

přeplňovaný motor má vždy větší krouťák (a lepší průběh) než atmosféra (stejného principu) o stejném maximálním výkonu. Opakuji O STEJNÉM či SROVNATELNÉM maximálním výkonu. Proto je naprostý nesmysl třeba srovnávat atmo třílitr nebo i dvoulitr s turbo litrem.

A samozřejmě, že auto popohání krouťák ale nikoliv jen tak sám o sobě ale krouťák při nějakých otáčkách a to je prostě VÝKON!

0/−1
24.6.2016 10:50

L44u75m76í69r 81V19i71t96h86a 2937147476462

Přeplňovaný motor nikdy nebude mít lepší průběh točivého momentu, protože je závislý na tom přeplňování. Bude mít strmější křivku a v nižších otáčkách bude mít horší charakteristiky.

Ale to není podstatné. Podstatné je to, že čím nabroušenější motor, tím menší životnost. Jezděte se se svým přplňovaným motorem z mixéru, ale budete potřebovat každé 3 roky nový. A ten starý neprodáte, nikdo si nekoupí vyběhanou rujnu.

+1/0
24.6.2016 11:32

J60i40ř44í 54S92c57h92w70a95c97h 8748224968526

1. nemám přeplňovaný motor

2. Spousta přeplňovaných motorů jezdí mnohem déle, než 3 roky

3. Spousta ojetých přeplňovaných motorů se běžně prodává a lidi to kupují

4. 99.5% dýzlů v bazarech jsou dnes přeplňované....a některé mají za sebou i 20 let....

5. Před 80 lety měl 2.5litrový motor cca 70 koní, jak je možné, že před 20 lety měl takový motor dvojnásobný výkon a přitom se po 50kkm nerozpadl? 8-o

0/0
24.6.2016 11:50

L14u44m12í76r 88V92i88t48h85a 2427547406142

Pořád pletete dohromady přeplňování a downsizing.

Měl jsem spoukromého Escorta, komůrkovou 1,8 TD bez mezichladiče. Dávalo to 73 koní. V práci jsme shodou okolností měli dodávku Escort se stejným motorem, ale bez turba (55 koní), a zároveň kombíka se stejným motorem, ale s turbem a mezichladičem (90 koní).

Bez turba to byl úplně šílenej motor. Nejelo to, rachtalo, jak se to vytočilo nad 1200 otáček, totálně to zvadlo. Tak tam strčili turbo a hned to bylo lepší. Do těch 1200 se to chovalo zhruba stejně, ale pak zabralo turbo a bylo to hodně cítit. Motor s mezichladičem už byl jinak otryskovanej, nebral tolik odspoda, ale ve vyšších otáčkách zase táhnul líp. Ale pořád to byla 1,8 diesel.

Byl to stavebně poměrně velký motor, všude spousta materiálu, o který se mohly opírat velké síly působící na klikovou hřídel, ložiska i blok. Proto mu to přeplňování nemohlo ublížit. Prostě když postavíš most s nosností 50 tun a zatížíš ho 20 tunami, pořád máš 30 tun rezervu.

U downsizingu je to přesně obráceně. Myšlenkový postup je takový: Jestliže u dodávky stačilo 55 koní, potom tam dáme přeplňovanou pětiistovku, která bude mít šedesát. A když jí přiturbíme ještě jednou, dostane 100 koní, to bude žihadlo! Jenomže u v tom základu je to most na 20 tun zatížený 20 tunami. Motůrek je to malinkej, není tam materiál, o který by se tsíly mohli opřít. A když to ještě víc nabrousí, prostě ten most přetíží. A ten samozřejmě nevydrží.

+4/0
24.6.2016 12:22

J48i62ř80í 28S34c65h31w67a18c24h 8908274648466

to je tvůj zásadní omyl (a nejen tvůj), že si myslíš, že se vezme motor ze Škody 120 s 50 koníky, přifoukne se turbem a máme tu motor se 100 koníky...ano takový motor by moc nevydržel....

jenže mezitím ale proběhl nějaký vývoj a to jakv konstrukci tak v materiálech a most co před 30 lety vydržel 20 tun dnes klidně vydrží 60 tun i když jako vypadá skoro stejně. ;-)

0/−1
24.6.2016 12:32

L27u48m76í11r 56V84i66t66h61a 2847277246542

Ale prosím Vás, kdybyste měl aspoň trochu přehled o strojírenství, věděl byste, že kovové materiály ve strojírenství už jsou sto let pořád stejné a budou stejné i dál. Jediné, co se mění, je efektivita jejich výroby a zpracování.

Ocelový most, který před sto lety udržel 20 tun, dneska udrží stejných 20 tun a bude vypadat úplně stejně.

Co si myslíte, že je downsizing? Kdyby se vzal motor ze stodvacítky a přifouknul se turbem, tak by to ještě nebylo tak hrozný. Horší je, že se ten motor rozřízne napůl a pak se teprve nafoukne pořádným turbem nebo dvěma.

+2/0
24.6.2016 14:00

J57i21ř53í 11S98c62h53w54a17c24h 8788504558746

Ano ....prostě "železo" je furt "železo", že....;-D

A na konstrukci a výrobu dvou tříválců stačí jeden šestiválec a dobrá pilka ;-D

Rv

No comment!

+1/−1
24.6.2016 14:09

J83a95r30o20m59í34r 55K70r10á19l 4400979544469

Materiály jsou stále stejné a konstrukce vlastně také. Stále je to spalovaci motor s písty, ojnicemi a klikovkou. A pokud se musíte vejít do rozumné ceny, musíte ho zkrátka někde ošidit.

+1/0
24.6.2016 16:16

J80i11ř95í 11S19c21h73w56a64c22h 8918634208916

Tak to bych chtěl vidět, jak před 50 lety ze "stejných" materiálu někdo udělá za rozumnou cenu vstřikovací čerpadlo a vstřiky na 200 MPa s takovou životností jakou mají dnes....nebo to "zatracované" turbodmychadlo....

0/0
24.6.2016 18:34

J20a33r96o60m10í20r 81K70r41á74l 4660899974859

OK. Tak napište, jaké "supermateriály" se v posledních letech objevily. :-) O žádných, z kterých by se dalo dělat za srovnatelnou cenu nevím.

0/0
25.6.2016 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.