Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Potrápili jsme nový VW Amarok. Šestiválcem dal sbohem downsizingu

Letošní rok je rokem pick-upů. Toyota začne prodávat nový Hilux, Ford inovoval svůj Ranger. A v září přijde na český trh faceliftovaný Volkswagen Amarok. Jeho trumfem bude motor: zatímco soupeři zmenšují objemy i množství válců, u VW udělali přesný opak. Nový amarok tak půjde koupit výhradně se šestiválcem. Už jsme v něm jeli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52e48t89r 25M90i35c88h26a25l 2800374831182

Za tohle ma VW plus. V takovém autě je čtyřválec málo.

+1/0
27.6.2016 6:45

Š94t15ě82p97á19n 54V88a10n82ě96k 3173379717527

Na jednu stranu konec dieslových motorů, na druhou V6 3.0 v Amaroku. Vypadá to, že nový Amarok se opravdu VW povedl.

+2/0
24.6.2016 22:37

D94a39v53i88d 41R38y68c58h76e53t77s98k70ý 9416551490420

Funkčně je to lepší a ani víc to nežere. Důvod proč není V6 je

1) nesmyslné nároky na náročnost výroby motorů kvůli emisím

2) pokuty pro výrobce za nedodržení evropskou pětiletkou stanoveného množství sodovkového plynu, které nepočítal inženýr, ale ekoterorista

#CZEXIT

+1/0
24.6.2016 14:09

J53a22r12o10m95í82r 28K56r76á90l 4740689504819

Skutečné emise se u V6 a toho "superturba" nijak neliší. Jsou dané jen spotřebou. Liší se jen poměrem jednotlivých složek. A kupodivu ten V6 je na tom lépe.

0/0
24.6.2016 16:05

T86o28m81á93š 86L71u90d95v54í48k 1450377384302

S dvacet let starým Fordem a benzínovým motorem 1.8 Zetec jezdím za 5 litrů. Nějak nevidím ten pokrok.

+1/−1
24.6.2016 14:08

M20a83r57t54i43n 64F63i25l68i52p97c55z34y42k 3631471925893

Tak za prvé za 5 litrů jezdíte jen v mimořádných situacích a za druhé, pokud vím, tak Escort neváží přes 2t, ale jen něco málo přes 1t, Mondeo o něco málo více.

+2/0
24.6.2016 15:35

J36a70r89o79m87í46r 68K76r50á57l 4660639634679

No vždyť ten těžší VW jezdí za víc. On opravdu není moc velký rozdíl mezi spotřebou nějakého nového tříválce a staré 1,6, nebo 1,8. Myslím ve skutečném provozu, ne na papíře.

0/0
24.6.2016 16:07

J54i97ř46í 92S43c30h34w84a28c71h 8588394958406

ten rozdíl tam je a je tím větší, čím více se řidič svým pojetím jízdy (lehkou nohou) blíží metodice NEDC. Naopak se ty rozdíly stírají těžkou nohou na pedálu.

0/0
24.6.2016 18:15

J46a58r41o17m55í55r 11K66r40á39l 4940209844669

Máte pravdu, ta superturba berou v našich kopcích o něco víc. A s těžkou nohou by naši šoféři asi nejezdili pod 7 litrů se starou 1,6.

0/0
25.6.2016 8:17

P24e15t57r 15B87á39č11a 8365946695135

DownsizingRvRvRv

Takze tady jedine R^

+2/0
24.6.2016 14:03

J71o64s51e52f 27T30i58k50v37a40r91t 2250594170

Downsizing spalovacích motorů vůbec není o pokroku, modernizaci nebo nových technologiích, nad kterými tady někteří demagogové onanují a vychvalují do nebes. Je to pouze nutné zlo vyvolané předpisy z Bruselu, kterým se bohužel museli vývojáři a výrobci přizpůsobit.

+2/0
24.6.2016 12:48

J18i66ř86í 67S16c97h33w44a67c69h 8228244538516

demagogové tu onanují nad atmosférami z minulého století....

... proč třeba Saab, Volvo používali ty "nepokrokové" turbobenzíny už spoustu let, když v pohodě mohly využívat "pokrokové" větší atmosférické motory?

Mimochodem já třeba turbobenzíny "nevychvaluji do nebes", já je jen "vytahuji z pekel", kam je posílají svou demagogií z 20 století výše uvedení atmo-fanatici.

+2/−2
24.6.2016 13:28

L65u39m19í62r 70V13i82t90h58a 2247227186462

Nojo, ale něco jiného je nízkotlakým turbem přeplňovaný dvoulitr a a něco jiného je vysokotlakově přeplňovaný litr.

+1/0
24.6.2016 14:02

J69i56ř35í 32S88c96h97w79a72c23h 8688884718796

odkdy downsizing = přeplňovaný litr?

přeplňovaný litr nahrazuje atmo 1.4 - 1.6

přeplňovaný dvoulitr v nahrazuje atmosférický cca 2.5-3.0

není to nic jiného.....

Výsledkem jsou pokaždé dvě varianty s různým objemem ale s obdobným výkonem.

+1/−1
24.6.2016 14:28

P36e96t80r 39Č13e76r16m84á97k 9308395549550

Výsledkem jsou motory ze zcela odlišnými charakteristikami motorů, které nejsou univerzálně záměnné. To že má litrová atmosféra stejnou hodnotu maximálního výkonu neznamená že může nahradit tu atmosférickou 1,6 ve všech aplikacích. Ve fabii to bude bez problému, v octavii jakžtakž, ale třeba passat měl kdysi 1.6 atmo, ale 1.2 TSI už nikdy nedostal (přestože měla papírově větší výkon) a litr se tam taky nepodívá. Protože nejde jenom o papírovou hodnotu maximálního výkonu, ale o celkový průběh, a u těžkého auta prostě objem nahradit nejde.

0/0
24.6.2016 22:14

J33i26ř17í 72S55c97h61w63a86c41h 8478334268546

samozřejmě, že litrový turbo ( ne atmosféra jak jsi napsal ty) může nahradit atmo 1.6 - viz například Ford Mondeo a je to právě proto, že má stejný maximální výkon a dokonce v běžně používaných otáčkách (1500-4000) má dokonce charakteristiku atmo dvoulitru.;-)

0/−1
24.6.2016 22:51

P71e91t25r 50Č73e97r33m56á92k 9778835189400

Přečti si znovu co jsem psal - nejedná se o univerzálně záměnné motory - papírová hodnota nic neříká o tom jak se motor bude chovat v různě velkých a těžkých autech. Proto se v passatu ta 1,2TSI a nyní 1.0TSI neobjevili, a stará 1,6 atmo ano. ;-)

0/0
26.6.2016 20:57

J39i83ř58í 15S91c44h50w73a62c64h 8508234898206

důvod proč Superb, Passat dnes začínají s 1.4/150koní je jejich větší velikost větší hmotnost, tak prostě začínají s motory na 150 koních. A dnes by tam tu 1.6 už taky nedali (dala by tomu na frak i Fabia). To ale nemění nic na tom, že by to auto jelo lépe s 1.0TSI než s tou obstarožní 1.6 protože ty "papírové hodnoty" jsou i skutečné.

0/0
26.6.2016 23:51

P26e48t64r 42Č16e85r31m44á91k 9828785649550

Zase blbě, a hned několikanásobně:

1)Passaty i superby(byť třeba prozatím ne na českém trhu) začínají na 125koních, tedy pouhých 92kw! Což je podlé tvé teorie výkon jako výkon nadosah litru TSI. Resp. pokud dovedu tvou teorii ad absurdum tak začínají na 88kW v TDI (přece výkon jako výkon viď ;-)).

2)Novější generace passatu jsou naopak lehčí než předchůdce, a mají především lepší součinitel odporu vzduchu! Takže přesně obráceně než píšeš.

Lépe by to tedy rozhodně nejelo, jelo by to právě tragicky (což teda nutno uznat v passatu jela i ta 1,6) a spotřeba by byla vesmírná - a jelikož smysl nasazování těchto mikromotorů je jenom a pouze v tom aby byla papírově dle metodiky nedc vykázána nižší spotřeba resp. emise, tak proto tam prostě není. Když se ve fabii nahrazovala 1,6 1,2TSI tak měla naprosto identické zrychlení, tedy žádný posun v dynamice nenastal, ovšem na válcích to vykazovalo nižší spotřebu, proto se tam dostala.

0/0
29.6.2016 18:01

J32o76s33e39f 87T46i66k31v78a38r35t 2540874750

Nikdo neřeší atmosféru vs. přeplňování, ty ale prostě nechápeš.. Celkem by mi zajímalo kolik ti je let, kolik s čím si najezdil a jaká je tvoje profese. Tvoje příspěvky jsou totiž absolutně mimo realitu.

+1/0
24.6.2016 14:29

J80i18ř37í 73S37c82h87w16a17c37h 8448774328196

a v čem konkrétně nemám pravdu? V čem konkrétně jsem jako "mimo realitu?"

+1/−1
24.6.2016 15:23

J93a91r74o36m37í88r 28K96r39á35l 4610769324879

Pokud chci srovnávat, vezmu si výkazy firemních aut a srovnám spotřebu a náklady na servis. Cca 25 aut od Passata z roku 1988 do Pola z roku 2015. A ty starší vycházejí v obou kriteriích lépe. Ten Passat 1,8 se vejde i při těch couračkách po okolí do 8 litrů, o dost lehčí Polo sotva do 7.

0/0
24.6.2016 16:13

J47i20ř39í 86S28c20h50w35a64c19h 8518814668256

bohužel taková srovnání mohou "klamat tělem", různí řidiči, různé způsoby využívání dají různé hodnoty pro srovnání.....

Dva různí řidiči ve stejných autech mohou mít klidně spotřebu rozdílnou o 2 litry a "spolehlivost" mohou ovlivnit zrovna tak.

0/0
24.6.2016 17:24

J69a94k93u20b 24F57e37i85f63a98r 7279979566839

nejvíc klamou především papírové hodnoty udávané výrobci. Výkon a kr.moment většinou sedí, avšak spotřeba je naprosto mimo reálnému provozu. A nikdo také nepřizná, že "litrová" turba mají naprosto jinou životnost než atmo 1.6 nebo 2.0, která podle nahrazují.

+1/0
24.6.2016 17:44

J78a12r22o60m59í98r 68K95r97á56l 4590219674679

Naopak - jsou to různí řidiči s různým stylem jízdy, a tedy je tento vzorek více vypovídající, než nějaký zkušební řidič, co ví, jak se vejít do limitu. :-)

0/0
25.6.2016 8:19

J37a65r83o54m32í12r 36K43r40á51l 4610749604609

Porovnejte si výkony a hlavně spolehlivost těch lehce přeplňovaných motorů s dnešními.

+1/0
24.6.2016 16:09

P55e39t68r 29Č62e66r55m62á95k 9898315669560

Pořád si pleteš downsizing a přeplňování. To co se používalo už před 40ti lety byl normální motor (tedy základ více či méně z atmosférické verze) doplněný o přeplňování, které zabíralo až v otáčkách a maximální výkon byl tedy dostupný až vysoko, a motor rozhodně nesloužil jako náhrada ale coby špička nabídky která doplňovala ty standartní atmosféry.

Downsizing je něco zcela jiného - motory které jsou od začátku stavěné jako přeplńované, které disponují přímým vstřikování paliva - to je ta zásadní věc! -výsledkem je tedy motor který už má průběh výkonu i momentu který je použitelný i v nižších otáčkách a je tedy relativně schopen nahradit atmosférickou jednotku o větším objemu.

Pokud si někdo myslí že je jedno z jakého motoru je ten papírově udávaný výkon získaný, je to blbec.

0/0
24.6.2016 22:05

J72i95ř46í 60S12c89h68w58a96c25h 8728754538566

já si nic nepletu. Jen si nehraju na nějaká slovíčka či škatulky. Ty staré přeplňované motory měly velká turbodmuchadla trpěly obrovskou turbodírou.

Dne je to všechno odladěno, proměnná geometrie lopatek, malé + velké dmychadlo, kompresor + dmychadlo a je úplně jedno jestli se jedná o malý turbomotor, který někomu do škatulky s názvem downsizing zapadá, nebo o motor větší, který někomu do té škatulky nezapadá i když úplně stejně může být nahrazen motorem ještě větším bez turba.

0/0
24.6.2016 23:02

P44e70t70r 97Č84e48r18m50á68k 9878395579110

Ale pleteš a zásadně, to že nerozumíš pojmům a snažíš se bagatelizovat je toho jen dalším důkazem.

To že jsou downsizingové motory konstruované jinak než běžné přeplňované je fakt, a je dobře že si to alespoň uvědomuješ, prvotní krok k tomu pochopit rozdíl mezi downsizingem a přeplňováním. R^

0/0
26.6.2016 21:04

J21i74ř68í 92S33c64h55w62a47c92h 8898594838916

tak ty rozdíly by mne opravdu zajímaly. Ale konkrétně!

Čím se v principu tak zásadně liší nové turbo 6-válce v Porsche 911, které tak krásně zapadají do škatulky "downsizing", od oturbeného pětiválce v Audi RS3 který do škatulky downsizing nezapadá?

Počet válců a objem není samozřejmě principiální rozdíl.

0/0
26.6.2016 23:34

P11e58t24r 95Č53e18r19m21á90k 9358915459280

Opět projev nepochopení celé věci - proč není nasazení 2,5TFSI v A3 downsizing jsme probrali už minule - jedná se naopak o největší jednotku která se kdy do sportovních verzí A3 dostala. Přestože má jen jedno turbo, tak jeho nastavení není downsizingové - tedy že by bylo menší a muselo by se roztáčet hned po rozjezdu aby zakrylo deficit kubatury nebo válců, ale je velké a plně využívá té luxusní kubatury kterou doplňuje a graduje tak výkon v celém spektru otáček. Což je také důvod proč se zatím do jiných (tedy větších modelů) nedostal, přestože papírovým výkonem by tam v klidu mohl být. Naproti tomu nové motory porsche důsledkem downsizingu jsou, byť velmi mírného - snížení kubatury je nižší než u běžné downsizingových jednotek, a turba jsou zde už 2x ;-)

0/0
29.6.2016 18:32

P48e32t36r 58K30o53n87í56č83e38k 8314482215975

Ta RZ na titulní fotce je zajímavá, taky to tam vidíte? ;-D;-D

0/0
24.6.2016 9:57

Z92d96e77n79ě47k 10F55i16b90i54c90h 4857489914100

Z pár let se výrobci proberou a začnou montovat do velkých aut šestiválce...jako před downsizingem ;-D malej tří/čtyřválec drženej neustále pod krkem prostě není tak dobrý, jako velký šestiválec, který se jen líně převaluje :-)

+10/0
24.6.2016 8:44

J82i43ř11í 86S45c17h40w20a43c69h 8168954458276

nikdo nikde nenahradil šestiválec tříválcem.

To auto s tímto motorem jede lépe, nikoliv proto, že má více válců, ale proto, že má větší výkon než minulé verze. A proto například Superb s 280 koníky jede mnohem lépe než Amarok i když má jen 4 válce, ale ty dávají větší výkon (a ještě je mnohem lehčí) a nikdo ho pod krkem držet nemusí ;-)

0/−6
24.6.2016 9:48

J29o91s56e41f 20N25o23v23a55k 5538452726418

Dva motory s podobným výkonem, jeden čtyřválec, jeden šeštiválec. Ten druhej bude vždycky kultivovanější.

Kdo tvrddí opak, nikdy s žádným šestiválcem nejezdil....

+3/0
24.6.2016 9:58

M40i81c66h43a14l 95K55r10á94s30n61ý 5751905621852

A co takhle V8.

0/0
24.6.2016 10:07

L43u19m41í14r 20V88i71t61h44a 2537387756862

Šestiválec má kultivovanější chod než V8. Hlavně řadový. Je to dáno úhly pootočení ojničních uložení na klice. Ta jsou vzájmně pootočena o 120°, čímž je zajištěno, že v každém okamžiku v motoru pálí "1,5 válce". Motor tolik nepulzuje. V8 jede jako 2 čtyřválce, a to kvůli dynamickému vyvážení. Kdyby se pootočila uložení ojnic o 90°, motor by měl sklon vibrovat v podélné ose.

+1/0
24.6.2016 10:25

J69a86n 56K51o72n74v98a38l76i35n11k98a 5880261341715

Naprosto přesně. R6 jsou nejklutivovanější stroje. Jeden mám pod kapotou :-)

0/0
24.6.2016 11:42

T94o65m29á62š 37Z78e45m22a40n 3615528684305

Kultivovanost jsou 2 různé věci:

a) absence vibrací - vyváženost motoru

b) rozhložení pracovních cyklů v otáčce motoru - plynulost tahu

a) je lepší I6 než V8

b) čím víc válců, tím lépe.

0/0
24.6.2016 18:09

L32u89m75í30r 68V40i17t72h19a 2127257626562

Koukám, že výkon je Vaše mantra. Jenomže auto nežene dopředu výkon, ale točivý moment. A ten má u většího objemu bez přeplňování nebo jen s nizkotlakým přeplňováním mnohem lepší průběh.

+2/0
24.6.2016 10:38

J66i82ř40í 15S30c71h46w88a48c87h 8188234588896

přeplňovaný motor má vždy větší krouťák (a lepší průběh) než atmosféra (stejného principu) o stejném maximálním výkonu. Opakuji O STEJNÉM či SROVNATELNÉM maximálním výkonu. Proto je naprostý nesmysl třeba srovnávat atmo třílitr nebo i dvoulitr s turbo litrem.

A samozřejmě, že auto popohání krouťák ale nikoliv jen tak sám o sobě ale krouťák při nějakých otáčkách a to je prostě VÝKON!

0/−1
24.6.2016 10:50

L50u43m21í20r 31V40i18t53h45a 2347787306852

Přeplňovaný motor nikdy nebude mít lepší průběh točivého momentu, protože je závislý na tom přeplňování. Bude mít strmější křivku a v nižších otáčkách bude mít horší charakteristiky.

Ale to není podstatné. Podstatné je to, že čím nabroušenější motor, tím menší životnost. Jezděte se se svým přplňovaným motorem z mixéru, ale budete potřebovat každé 3 roky nový. A ten starý neprodáte, nikdo si nekoupí vyběhanou rujnu.

+1/0
24.6.2016 11:32

J27i97ř84í 62S13c98h79w22a61c80h 8358404808326

1. nemám přeplňovaný motor

2. Spousta přeplňovaných motorů jezdí mnohem déle, než 3 roky

3. Spousta ojetých přeplňovaných motorů se běžně prodává a lidi to kupují

4. 99.5% dýzlů v bazarech jsou dnes přeplňované....a některé mají za sebou i 20 let....

5. Před 80 lety měl 2.5litrový motor cca 70 koní, jak je možné, že před 20 lety měl takový motor dvojnásobný výkon a přitom se po 50kkm nerozpadl? 8-o

0/0
24.6.2016 11:50

L40u83m12í66r 17V19i49t65h39a 2977917926322

Pořád pletete dohromady přeplňování a downsizing.

Měl jsem spoukromého Escorta, komůrkovou 1,8 TD bez mezichladiče. Dávalo to 73 koní. V práci jsme shodou okolností měli dodávku Escort se stejným motorem, ale bez turba (55 koní), a zároveň kombíka se stejným motorem, ale s turbem a mezichladičem (90 koní).

Bez turba to byl úplně šílenej motor. Nejelo to, rachtalo, jak se to vytočilo nad 1200 otáček, totálně to zvadlo. Tak tam strčili turbo a hned to bylo lepší. Do těch 1200 se to chovalo zhruba stejně, ale pak zabralo turbo a bylo to hodně cítit. Motor s mezichladičem už byl jinak otryskovanej, nebral tolik odspoda, ale ve vyšších otáčkách zase táhnul líp. Ale pořád to byla 1,8 diesel.

Byl to stavebně poměrně velký motor, všude spousta materiálu, o který se mohly opírat velké síly působící na klikovou hřídel, ložiska i blok. Proto mu to přeplňování nemohlo ublížit. Prostě když postavíš most s nosností 50 tun a zatížíš ho 20 tunami, pořád máš 30 tun rezervu.

U downsizingu je to přesně obráceně. Myšlenkový postup je takový: Jestliže u dodávky stačilo 55 koní, potom tam dáme přeplňovanou pětiistovku, která bude mít šedesát. A když jí přiturbíme ještě jednou, dostane 100 koní, to bude žihadlo! Jenomže u v tom základu je to most na 20 tun zatížený 20 tunami. Motůrek je to malinkej, není tam materiál, o který by se tsíly mohli opřít. A když to ještě víc nabrousí, prostě ten most přetíží. A ten samozřejmě nevydrží.

+4/0
24.6.2016 12:22

J48i22ř47í 15S35c10h84w28a89c62h 8348144238776

to je tvůj zásadní omyl (a nejen tvůj), že si myslíš, že se vezme motor ze Škody 120 s 50 koníky, přifoukne se turbem a máme tu motor se 100 koníky...ano takový motor by moc nevydržel....

jenže mezitím ale proběhl nějaký vývoj a to jakv konstrukci tak v materiálech a most co před 30 lety vydržel 20 tun dnes klidně vydrží 60 tun i když jako vypadá skoro stejně. ;-)

0/−1
24.6.2016 12:32

L77u88m62í84r 78V50i18t76h69a 2437667716202

Ale prosím Vás, kdybyste měl aspoň trochu přehled o strojírenství, věděl byste, že kovové materiály ve strojírenství už jsou sto let pořád stejné a budou stejné i dál. Jediné, co se mění, je efektivita jejich výroby a zpracování.

Ocelový most, který před sto lety udržel 20 tun, dneska udrží stejných 20 tun a bude vypadat úplně stejně.

Co si myslíte, že je downsizing? Kdyby se vzal motor ze stodvacítky a přifouknul se turbem, tak by to ještě nebylo tak hrozný. Horší je, že se ten motor rozřízne napůl a pak se teprve nafoukne pořádným turbem nebo dvěma.

+2/0
24.6.2016 14:00

J46i60ř68í 86S70c20h76w41a98c24h 8758984408946

Ano ....prostě "železo" je furt "železo", že....;-D

A na konstrukci a výrobu dvou tříválců stačí jeden šestiválec a dobrá pilka ;-D

Rv

No comment!

+1/−1
24.6.2016 14:09

J13a49r30o76m62í92r 41K70r76á75l 4230229524239

Materiály jsou stále stejné a konstrukce vlastně také. Stále je to spalovaci motor s písty, ojnicemi a klikovkou. A pokud se musíte vejít do rozumné ceny, musíte ho zkrátka někde ošidit.

+1/0
24.6.2016 16:16

J71i52ř13í 47S63c88h48w66a31c75h 8638934458466

Tak to bych chtěl vidět, jak před 50 lety ze "stejných" materiálu někdo udělá za rozumnou cenu vstřikovací čerpadlo a vstřiky na 200 MPa s takovou životností jakou mají dnes....nebo to "zatracované" turbodmychadlo....

0/0
24.6.2016 18:34

J77a73r85o85m47í55r 14K36r49á65l 4140779784749

OK. Tak napište, jaké "supermateriály" se v posledních letech objevily. :-) O žádných, z kterých by se dalo dělat za srovnatelnou cenu nevím.

0/0
25.6.2016 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.