- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za tohle ma VW plus. V takovém autě je čtyřválec málo.
Na jednu stranu konec dieslových motorů, na druhou V6 3.0 v Amaroku. Vypadá to, že nový Amarok se opravdu VW povedl.
Funkčně je to lepší a ani víc to nežere. Důvod proč není V6 je
1) nesmyslné nároky na náročnost výroby motorů kvůli emisím
2) pokuty pro výrobce za nedodržení evropskou pětiletkou stanoveného množství sodovkového plynu, které nepočítal inženýr, ale ekoterorista
#CZEXIT
Skutečné emise se u V6 a toho "superturba" nijak neliší. Jsou dané jen spotřebou. Liší se jen poměrem jednotlivých složek. A kupodivu ten V6 je na tom lépe.
S dvacet let starým Fordem a benzínovým motorem 1.8 Zetec jezdím za 5 litrů. Nějak nevidím ten pokrok.
Tak za prvé za 5 litrů jezdíte jen v mimořádných situacích a za druhé, pokud vím, tak Escort neváží přes 2t, ale jen něco málo přes 1t, Mondeo o něco málo více.
Downsizing spalovacích motorů vůbec není o pokroku, modernizaci nebo nových technologiích, nad kterými tady někteří demagogové onanují a vychvalují do nebes. Je to pouze nutné zlo vyvolané předpisy z Bruselu, kterým se bohužel museli vývojáři a výrobci přizpůsobit.
demagogové tu onanují nad atmosférami z minulého století....
... proč třeba Saab, Volvo používali ty "nepokrokové" turbobenzíny už spoustu let, když v pohodě mohly využívat "pokrokové" větší atmosférické motory?
Mimochodem já třeba turbobenzíny "nevychvaluji do nebes", já je jen "vytahuji z pekel", kam je posílají svou demagogií z 20 století výše uvedení atmo-fanatici.
Ta RZ na titulní fotce je zajímavá, taky to tam vidíte?
Z pár let se výrobci proberou a začnou montovat do velkých aut šestiválce...jako před downsizingem malej tří/čtyřválec drženej neustále pod krkem prostě není tak dobrý, jako velký šestiválec, který se jen líně převaluje
nikdo nikde nenahradil šestiválec tříválcem.
To auto s tímto motorem jede lépe, nikoliv proto, že má více válců, ale proto, že má větší výkon než minulé verze. A proto například Superb s 280 koníky jede mnohem lépe než Amarok i když má jen 4 válce, ale ty dávají větší výkon (a ještě je mnohem lehčí) a nikdo ho pod krkem držet nemusí