Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naučte se správně používat bezpečnostní pásy, důležité je dotažení

Jedno cvaknutí a krátký pohyb ruky může být zásadní pro přežití. Bezpečnostní pásy v autech zachránily při nehodách přes milion lidských životů. Na povinnost se připoutat myslí naštěstí většina českých řidičů, ale ne všichni to umí správně. A pár centimetrů mezi pásem a tělem může mít fatální následky, varuje BESIP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i72r31e69k 32K33o74n32e91č24n62ý 6277825945534

Strašně dlouhý klip, ze kterého není dobře patrná příčina. Ale záchranář má jasno. Jinak nic proti pásům, ale mám hodně proti blbým klipům.

0/0
26.6.2016 9:14

T69o95m61á44š 92V55a69l38d32e56r 7693630229

Ani si nevzpomenu, kdy jsem měl uvolněný bezpečnostní pás. Snad ve Škodě1000MB. Jinak v současných vozech se okamžitě pás dotáhne sám, což v zatáčkách pociťuji, jak mne drží.:-)

+1/0
21.6.2016 22:45

P54e15t46r 29Z86a74s78k13o17č63i51l 2145472158419

Ten článek nepůsobí věrohodně, objektivní článek by měl uvést, že existují připady, kdy lidé přežili díky tomu, že připoutaní nebyli. Vylétli oknem (i když s těžkými zraněními), zatímco v autě by je to sešrotovalo úplně. Ano, takového člověka znám.

0/−1
20.6.2016 20:30

L46u49d52v16í51k 30G32a75j31d68o28š37í71k 2385383244612

Jistě. Takovým případům se ale říká statisticky bezpředmětné a stejnou váhu mají jako argument.

+1/0
21.6.2016 10:05

V94á51c74l31a59v 50S71v77o57b34o81d30a 3821419840900

argument školáka v 1. třídě...

0/0
21.6.2016 10:42

P27e33t84r 50Z38a27s72k12o98č94i97l 2645982578439

Že sem vůbec něco píšu... V článku je "Někteří řidiči jsou přesvědčení, že použití bezpečnostních pásů může být nebezpečné" a článek se tváří, jako by ti řidiči byli úplně blbí, protože se to stát nemůže. Tak oni blbí nejsou, protože se to stává. Jenom statisticky méně často.

0/0
21.6.2016 10:59

P87a35v79e75l 18D90r79o51t96á76r 7833904799594

Protože na jednoho člověka zachráněného tím, že nebyl připoutaný, připadá tisíc těch, co kvůli tomu zemřeli. Zatímco na tisíc lidí zachráněných připoutáním, připadá jeden, kterému to uškodilo. Takže to vaše "statisticky méně často" je ve skutečnosti zhruba MILIONKRÁT méně často.

Pokud je pro vás jev milionkrát vzácnější než jeho alternativa důvodem, proč věřit v ten vzácnější jev a ne v tu alternativu, pak vám fakt není pomoci.

0/0
21.6.2016 11:47

P96e72t44r 46Z17a88s96k53o32č43i70l 2665342928429

Nejdřív píšete 1:1e3 a v druhé větě píšete 1:1e6, tak jaká ta pravděpodobnost je? Osobně si ale myslím, že ten poměr je ještě menší než 1:1e3, hádám třeba 1:1e2. To je docela podstatné téma pro diskusi, ale ten článek nic takového ani nezmínil.

0/0
21.6.2016 14:05

P77e69t78r 62S35v27o31b34o96d95a 7652471564

To je asi tak debilni argument jako tvrdit ze je sporne vlastnit hasici pristroj protoze uz se stal pripad ze nekomu spadl na nohu a to ani nehorelo.

0/0
21.6.2016 12:07

H76o59n58z74a 74T35a24r 3139282144112

Byly i případy, kdy byla posádka při nehodě s automobilu vymrštěna, a to jim zachránilo život. Automobil po nehodě vzplanul a cestující by uhořeli .

Bezpečnostní pasy společně s airbagy životy zachraňují o tom není pochyb. Jen doufám, že spolehlivost bezpečnostního systému, nebudu muset nikdy ve svém autě testovat.

0/0
21.6.2016 21:09

R83i98c51h28a90r78d 64R67ů45ž79i40č52k90a 2585111893286

Drsnější klip a bez krve

http://www.videacesky.cz/reklamy-reklamni-spot-video/zpomalte

+2/0
20.6.2016 14:54

J19a18k28u85b 63C98i56g66l95e23r 9885737445668

Tu

0/0
20.6.2016 4:51
Foto

J12a43n 64D59o17č22e29k49a97l 1534476561775

Baví se dva policisté u nehody: Vidíš? Spolujezdec nebyl připoutaný a tady se válí ruka, tady noha, hlava je v poli ..... a řidič měl pás a vypadá skoro jako živý! ;-D ... Teď vážně: co je komu do toho, jestli jsem připoutaný nebo ne? Je to moje volba a nikoho mimo sebe tím neohrožuji (pominu výjimku nepřipoutaného spolujezdce na zadní sedačce). Stát se chová, jako by občan byl jeho majetkem! Jestli chci podstoupit riziko zranění, tak je to jen a pouze moje věc!

+6/−40
20.6.2016 2:42

P21e91t22r 93M44i82c32h53a26l 2230824741902

To není tak docela pravda. Léčení nepřipoutaného člověka je po nehodě zpravidla několikanásobně delší, dražší a často to mívá i trvalé následky, pokud to tedy dotyčný člověk přežije.

+22/0
20.6.2016 2:51
Foto

J32a42n 37D79o17č10e48k66a50l 1774566901985

Podle stejné logiky by mi např. stát měl nařizovat, že musím mít vhodnou obuv abych na procházce neuklouznul, protože ... léčení po pádu je dražší, delší .. bla bla .... a že nesmím jíst bůček, protože léčení obézních je delší, dražší ..... bla bla ...

+6/−22
20.6.2016 2:56

R56a63d58e10k 16K65o23p11a12r 4288491452779

Jsi dobrej demagog...

Jsou nejaky zakony a Ty by se mely dodrzovat. Opravdu je napr. Jizda vpravo nutna? Nenech se ovladat a jezdi vlevo. Ale az tam pojede T815, prosim...

+20/0
20.6.2016 7:15

M80i31c72h67a60l 41F16r89ý98d45a 1742169313152

S tebou bych nechtěl mít dvojdomek Dočekale...Rv

+6/0
20.6.2016 10:58

J29i96ř14í 90E73r37b92e14n 1743624276667

Ze stejné logiky vám to stát nařizuje například zákonem 309/2006 a vyhláškami ohledně BOZP. To, že se chcete chovat jako sebestředný hlupák, není důvodem k tomu, aby vám to léčení úrazu platila celá společnost bez mrknutí oka.

+10/0
20.6.2016 11:16

M28a25r89e26k 75M23a78l14ý 1812988301720

A silnému kuřákovi, alkoholikovi a třeba i tlusťochovi, který se dobrovolně přejídá, taky celá společnost platí bez mihnutí oka léčení.

0/0
20.6.2016 12:27

L95a35d28a 40N94o31v52a20k 4162303477

čím míň toho platí, tím líp... Nevymlouval bych se jedním na druhé...

+4/0
20.6.2016 13:00

J93a80n 23M30o47t73ů89r57e44k 7730562661529

podle vaší logiky vy vlastně všechny pravidla být zrušena, protože tak jak to píšete, tak to lze napasovat na všechno.

+1/−1
20.6.2016 13:26

J71i42ř26í 58H26r14a38d15e28c 2984192741176

Podle existující společenské smlouvy od vás stát vybere daně, za které postaví silnice a stanoví pravidla pro jejich užívání. A vynutí si jejich dodržování, i když se vám osobně nelíbí. Nic vám samozřejmě nebrání získat ve volbách dost hlasů a celý tento koncept změnit, případně si postavit vlastní silnici s vlastními pravidly. Stejně tak vám stát nebude bránit zajezdit si na vlastním pozemku bez pásů a rozsekat se svobodně na sračky. Pořád máte spoustu možností kde podstoupit riziko zranění, jenom to holt není silnice vlastněná a provozovaná státem/krajem/obcí.

+25/0
20.6.2016 6:17

J30i17ř49í 43Z85ý70k96a 9729793201550

představte si situaci, kdy budete nepřipoutaný a někdo Vás nabourá. Vy končíte na Krchově nebo na vozejčku. Viník nehody by měl být potrestán jak? Za smrt, nebo těžké ublížení na zdraví? Nebo pouze za nehodu "jako bez zranění", protože kdybyste byl připoután, tak se Vám nic ošklivého nestalo?

+13/0
20.6.2016 7:15

P84e33t67r 77B81o98ž16e77k 1833662483642

Už ve vašem článku je odpověď.

Kdo má ten bordel po Vás uklízet, tam noha, tam hlava.

+8/0
20.6.2016 7:39

M98i47l73a13n 87Š76e76l83i25g29a 7731794813373

Rizsni vozu neni pravo, ale vysada. Clovek, ktery chce teto vysady uzivat, musi dodrzovat pravidla. Pokud se vam to nelibi, muzete vzdorovite chodit pesky.

+14/0
20.6.2016 8:23

J53i48ř26í 19E85r70b29e85n 1453934826397

Správná poznámka! R^;-D

0/0
20.6.2016 11:19

V43l74a51d95i34s30l10a70v 59B29u32r41y72š42e45k 1519862177554

člověk musí akorát umřít, já pravidla nedodržuju 40 let, jezdím si jak chci a pěšky nechodím

0/−7
20.6.2016 11:43

M82a62r62e34k 36M94a55l22ý 1982478891610

No potěš...

Já tedy taky pěšky nechodím, ale kupodivu pravidla dodržuji, i když se přiznám, že ne na 100 procent (rychlost, parkování). A důvodem není primárně to, že mi to nařizuje zákon, ale to, že mi to nařizuje zdravý rozum, abych se nerozsekal a neohrozil ostatní a dojel do cíle živý a zdravý.

+6/0
20.6.2016 12:30

V12l82a12d40i82s11l84a85v 98B37u85r13y32š47e55k 1589652477864

tak to jsme na tom stejně, já se taky neřídím pravidlama, ale vlastním rozumem

0/−1
20.6.2016 16:09

L23u13d57v40í52k 35G29a67j42d71o95š73í75k 2135163324922

Možná to bude pro vás těžké rozdýchávat, ale vše kolem vaší existence funguje tak, že jste majetkem státu. Jste výrobní prostředek na tvorbu HDP. Stát do vás nainvestoval celkem dost peněz na výchově a vzdělání a logicky si svou investici chrání.

Každý zbytečně vyhozený život je pro stát finanční ztráta.

+4/−1
20.6.2016 11:22

J81a79r42o67s83l75a72v 81H76e75j35n97a 4197521899

Hmmm, i život důchodce? (Je mi přes sedmdesát.)

0/0
20.6.2016 11:57

V61l91a40d94i64s94l87a37v 35B69u42r59y78š69e52k 1409362737794

tak ono se to průměruje, pokud by se zabíjeli jen důchodci, tak to státu vadí mnohem méně a asi by i ty pásy být nemusely

+1/0
20.6.2016 12:14

L54u58d25v93í40k 32G24a72j67d58o55š85í65k 2945693744662

Samozřejmě.

Na důchod jste státu našetřil celoživotním nuceným odkládání části výdělku do sociálního systému a stále jste kupní síla, která svou spotřebou podporuje ekonomiku.

Krom toho jako prarodič státu usnadňujete roli při výchově vašich dětí a vnoučat.

0/0
21.6.2016 10:20

J60a26n 70M10o50t84ů77r71e95k 7480472221439

"pominu výjimku nepřipoutaného spolujezdce na zadní sedačce" ;-D - jste jaksi pominul hlavní téma článku ;-D

+1/0
20.6.2016 13:24

M25i55c38h65a21l 62H87r22u85b45o48š 4110567142205

Ak sa nechcete putat, mate jednoduche riesenie. Kupte si auto s rokom vyroby do 1968. Ja mam rok 1964 a samozrejme bez pasov ;-D

0/0
20.6.2016 14:09

P96a74v11e33l 82D86r44o65t97á22r 7933424549924

Když nejste připoutaný, vyletíte při nehodě z auta a budete zabíjet lidi mimo vaše auto coby projektil. Takže TOHLE JE NÁM DO TOHO!

0/0
21.6.2016 11:48
Foto

J89a47n 45D10o71č20e18k73a31l 1794236461105

Najděte mi 3 (schválně říkám tři, protože naprostá výjimka možná je - asi jako když se narodí tříhlavé tele) případy z historie automobilismu, kdy po havárii vyletěl z auta nepřipoutaný člověk a někoho zabil ;-D. Pokud je nenajdete, tak si dejte mokrý hadr na hlavu a přemýšlejte o nesmyslu, který jste napsal ;-D

+1/0
22.6.2016 0:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.