Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pro Jaguar F-Pace fyzika neplatí. SUV jezdí jako sporťák

Spojení sportovního rodokmenu značky Jaguar a praktických vlastností dosud nešlo příliš dohromady, nový model F-Pace ale boří zažité představy. Tradiční britská automobilka vstupuje do nové éry a otevírá se modernímu světu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38e96t67r 66S81e12d66l45a73k 3443130655933

Vyjmenovaná slova po "s" - syn, sytý, sýr, syrový... Foto č.14.

0/0
22.6.2016 21:05

P90e42t34r 31H27e21j82h49a96l 4811404618627

Věřím v to že na něj fyzika platí. Fyzikální zákony jsou jediné, které nelze porušit.

+8/0
22.6.2016 13:14

J82i19ř39í 92B70a34r69t51á69k 9290695418254

s Váma musí být zábava

+1/0
22.6.2016 14:43

J27u81l67i80u32s 63P80u92f26l80e67r 9684610429

S Vámi se zase usmějeme k smrti.

+1/0
22.6.2016 20:18

V55l79a23d82i44s86l95a61v 58B84u11r90y40š44e49k 1659722827604

podle fyzikálních zákonů nemůže čmelák lítat a lítá,

0/0
26.6.2016 15:38

D97a50v50i33d 78V98o71j80t39a28s37í46k 7762883662108

Jaguár je prostě kočka.. v jakémkoliv provedení.. :-)

0/0
22.6.2016 12:43

J89a36k72u89b 28F42e81i93f71a28r 7739779796129

Další SUV, a opět se mi nelíbí.

No alespoň má slušnou motorizace, takže nebude na silnici tak zaclánět jako 99% SUV na silnicích.

I když chytrý čech půjde nejspíš do nejslabší nafty aby ušetřil, takže asi zackánět bude.

+1/0
22.6.2016 12:39

J84a45r27o12s87l59a94v 80K71a41d21l18e95c 5881779552811

Tak nevím. Nějak ta SUV splývají v jeden...

0/0
22.6.2016 12:24

J62a93k67u60b 98P71l92a33č34k60o 5329900965151

Auto moc krásné, rád bych se svezl, nechci být puntičkář, ale v galerii na obrázku 14... sirový zážitek... a pak ještě ta rychlost vnitřní internetové sítě 1GB/s (1024 MB/s )? Řekl bych že tak 1Gb/s (+-125MB/s) , což jsou v dnešní době standartní rychlosti pro vnitřní síť, 1GB/s by byla slušná páteřní síť např. pro vysokoškolské koleje.

+6/0
22.6.2016 7:31

A10l61o65i49s 56S43t90a52r48ý 3979119767772

Pane redaktore, módní a moderní rozhodně nejsou synonyma.

+5/0
22.6.2016 6:35

T18o55m10á70š 85B75u38r95a 4322976484

Na pohled odpuzující. Ostatně jako každé SUV. Ovšem tady se jedná o tradičního producenta sportovních limuzín - a tím tedy hůře. Takhle se zpronevěřit své tradici může stát firmu také krk. Jako příklad může posloužit Maserati, které si v ČR pěkně naběhlo se svým Levante (viz:http://auto.idnes.cz/maserati-levante-suv-05d-/ak_aktual.aspx?c=A160414_121628_ak_aktual_fdv.)

Probůh kdy už automobilky konečně dostanou rozum a začnou opět dělat auta, nikoliv takovéhle a podobné spotvořeniny.

+3/−14
22.6.2016 5:22
Foto

M90a77r65t12i26n 65V70y56s21t19r30č20i89l 1889257888

Viděl jsem ho jet na živo, v bílé a pěkný.Jízdní vlastnosti má výborné. Neměl bych s ním problém. Jsou hnusnější SUV na trhu. A proč se SUV dělají? Je poptávka - takže musí být nabídka.

+2/0
22.6.2016 7:25

T41o15m59á76š 18B60u72r91a 4562566514

No ona je otázka, co bylo dříve: slepice nebo vejce? Já mám za to, že to byli producenti vozů, co ve jménu boha Zisku vnutili tuhle příšernost zákaznictvu. Tedy té části segmentu poptávky, která si nechá ve jménu čehokoliv nabulíkovat téměř cokoliv. Jinak řečeno těm, co nedisponují ani elementární představou o estetičnu. Opačný gard - tedy, že by kdy zrovna takovouto zhůvěřilost požadovalo zákaznictvo na automobilkách - může předpokládat pouze opravdu jen turista z Alfa Centauri. Pokud jde o ještě horší exempláře SUV na trhu, v tom s Vámi plně souhlasím: je jich spousta a množí se jak houby po dešti.

Jinak o jízdních vlastnostech tohoto konkrétního šlapohybu nepochybuji. A například ta motorizace mi vyloženě konvenuje. Koneckonců, je to přece Jaguár. Bylo by dvojnásobnou prohrou firmy, pokud by to byl paskvil i po stránce technické.

+2/−2
22.6.2016 9:51

T75o89m35á29š 33Z32e69m27a58n 3945108744815

Je celkem velká část zákazníků, kteří nechtějí ani tereňákna žebřinovém rámu ani něco připláclého k silnici s čím je problém vyjet na silnici ze zahrady..

SUV jsou pro ně ideál.

+4/0
22.6.2016 11:21

T95o83m20á16š 61B44u89r50a 4742846494

Jistě. To ovšem neznamená, že ten ideál je mírně řečeno eklhaft. A důvodem je právě ta kočkopsovitost. Jinak řečeno, ti Vámi dotčení si evidentně pod vlivem své stádnosti a reklamní masáže MYSLÍ, že mají něco pro sebe ideálního. Nemají, protože mít nemohou. Protože podlehli mylnému názoru, něco takového lze vyrobit. Nelze. SUV je ze své podstaty kompromis na kompromis, v důsledku čehož se parametricky ve všech směrech jedná o podprůměrná vozidla.

+2/−4
22.6.2016 11:38

M79i43l65a42n 40H10a57v51í52ř 4739234985

mít v garáži Range Rover Sport SRT tak si rozhodně nemyslím, že mám podprůměrný vozidlo. Jede to jako drak, v terénu to taky něco ujede, uvnitř luxus... a navíc se mi design nových Land Roverů sakra moc libí. Jen těch 3,5mega mi chybí :-P

+2/0
22.6.2016 11:51

M69i43l39a84n 70H64a91v28í24ř 4569644765

pardon *SVR

0/0
22.6.2016 11:52

T43o77m76á17š 45B49u88r40a 4982846534

Ale mně se také tohle přemisťovadlo líbí. Už třeba jenom proto, že NEPATŘÍ do kategorie SUV, neb tahle značka je kategorií sama pro sebe. Asi něco ten způsob, jak se pro označení vysavačů v běžné mluvě vžilo označení "lux".

Pokud jde o ty lóve, tak to jsme na tom podobně. Mně také do oněch osmi miliónů za Létající Ostruhu pár - ale opravdu jenom pár fufníků schází.

+1/−1
22.6.2016 12:09

T48o82m88á83š 91Z61e68m73a34n 3545408464915

Proč?

Ještě donedávna mělo osobní auto světlou výšku jak dnešní SUV...

Je to spíš návrat k rozumným proporcím aut.

+1/−1
22.6.2016 12:04

J62a74k56u20b 89M23e83l86í24š51e85k 6756335242736

Také jsme si všimnul, že starší auta mají vyšší světlou výšku. Nedávno mě na parkovišti překvapilo, jak má např. takové BMW X1 podvozek nízko.

0/0
22.6.2016 14:00

L75u65m76í59r 80V12i39t98h27a 2267197386402

Možná jsem z Alafa Centauri, ale jedno celkem jistě vím. SUV mánii zahájila obliba vozů jako Land Rover Defender, Hummer, později Land Rover Discovery, Toyota Land Cruiser. To byly všechno původně terénnjí vozy s listovými pery na tuhých nápravách, které se ale v běžném provozu vyjímaly svou velikostí a vyšším posezem řidiče. Výrobci těchto vozů začali zvyšovat úrovně jeich výbavy, přidávali luxus a nakonec pohodlí poádky obětovali i tu "terénnost". Nápravy přestaly být tuhé, ale dělené, nastoupila nezávislá zavěšení, vinuté pružiny a následně i vzduchové vaky, z původně ručně přiřaditelného pohonu 4x4 se staly různé "automaticky" spínané Haldex spojky. Přidali se noví výrobci a dneska z toho všeho zbyla jen "offroadová" slupka pro obyčejný osobák. Například Škoda Yeti se v provedení 4x4 vyrábí praktick jen v nejsilnější motorizaci

+1/0
22.6.2016 13:44

L63u13m18í68r 52V32i75t98h56a 2367657526742

Neplánovaný klik.,.. Ještě jsem chtěl napsat, že zcela zjevně tak poptávka přiměla výrobce vytvořit kategorii SUV, nikoliv opačně.

+1/0
22.6.2016 13:47

D63u34š98a12n 68Č50a74p92e50k 4206808640791

Jak Levante tak F-pace jsou pěkný auta. Rozhodně bych se za ně nestyděl...

+2/0
22.6.2016 9:40

T25o12m92á53š 79B89u95r66a 4772846204

To není primárně otázka studu, nýbrž ustáleného žebříčku estetických hodnot. Já bych za volant něčeho takového nevlezl, neboť s vozidlem, které řídím - resp. (nejen) s jeho vnější podobou musím být vnitřně srozuměn.

+1/−2
22.6.2016 9:57

J31i71ř25í 54B30a53r89t76á12k 9530455868344

vidis, a ja jsem vnitrne srozumen se svy SUV a s levante i kocickou bych se srozumel taky velmi rychle...stejne jako vetsina ridicu

+4/0
22.6.2016 10:06

T62o90m19á36š 70B23u37r24a 4282426514

Což vypovídá o Vašem přístupu k estetice. Jednota formy a obsahu Vám až tak zas moc nic zřejmě neříká.

0/−4
22.6.2016 10:10

J21i29ř41í 33B71a97r94t72á38k 9410335838394

jednota formy a obsahu mi toho rika moc, dukazem je to, ze bych levante bral z fleku, proste krasna a vydarena auta V

+1/0
22.6.2016 10:17

T53o30m35á64š 59B20u89r47a 4982496184

No pokud o jakémkoliv dnes produkovaném SUV prohlásíte, že splňuje ono základní estetické kritérium, pak se - bohužel - usvědčujete z nedostatku logiky. Neboť jak už ze samotného názvu této kategorie vyplývá, jedná se kočkopsa. A to nikdy nide v na Světě nemůže fungovat. Jinak řečeno projevuje se tu snaha skloubit do jediné věci minimálně tři zákládní, vzájemně neslučitelné prvky: sport, užitek a navrch vlastností terénního vozu. Přičemž neslučitelnost těchto ingrediencí je mimo jiné po technické stránce prokázána i tím, že v ani jednom z uvedených směrů nemá tato kategorie alespoň průměrné výsledky. Prostě paskvil.

+1/−1
22.6.2016 10:50

O91n65d42ř75e67j 57F49r18a43n10c 4369871128

A co přesně zrovna vás kvalifikuje do role toho, který ví, co je slučitelné, estetické apod.? Mně totiž spíš přijde, že se vám z nějakého důvodů SUV nelíbí a hledáte si pro to nějaké zdůvodnění, které ovšem dává smysl pouze vám...

+2/0
22.6.2016 11:03

T77o57m70á30š 72B87u39r89a 4622776124

Nekvalifikuje. Uvádím svůj pohled na věc. A samozřejmě: proto, proč se mi "něco" líbí či nelíbí si opravdu hledám zdůvodnění proč tomu tak je. Pokládám to u Homo Sapiens Sapiens za přirozené.

0/−2
22.6.2016 11:21

J86i82ř83í 93B92a76r90t11á39k 9930335328894

nikde na svete nemuze fungovat ;-D ze ktereho sveto pochazite? v tom mem tato auta "trhaji rekordy" v prodejich

+1/0
22.6.2016 11:15

T12o16m94á65š 65B35u89r45a 4852356384

Tímto obrate mám na mysli technické parametry vozidla. Tedy, že dnešní SUV nejenže nemohou být plnokrevným sporťákem, ona valná většina z nich do reálného terénu ani nemůže a dále že pak svým přepravním objemem zaostávají hluboce za k tomu účelu konstruovanými speciály.

+2/−1
22.6.2016 11:27

T71o18m21á88š 38Z29e44m14a36n 3525228894545

Většina lidí nechce jezdit trucktrial ani na závodním silničním okruhu.

Chgtějí auto které je odveze kam potřebují. Moderní sedany a kombíky jsou už příliš připláclé k zemi aby zvládaly jiný než čistě silniční provoz. A také ne každého baví si do auta sedat dolu a pak se škrábat ven.

+1/0
22.6.2016 12:06

T62o34m59á15š 43B20u21r76a 4272756954

S tou "připláclostí k zemi" bych s Vámi souhlasil - viz třeba audiny. Ale tohle přeci při výběru přibližovadla nemůže hrát rozhodující roli, zdali SUV či ne.. A pokud ano, pak jsou tu pick-upy z druhé strany Louže. To je jiná káva. Až tedy na to dílenské zpracování. Ale to je jiné téma.

Aby bylo jasno: já nenamítám nic proti fyzicky "vyšším" autům. To co kritizuji u dnešní kategorie SUV, je jejich neestetické zpracování, jako důsledek podfuku na potenciálního nepřemýšlivého zákazníka, kterému lze vnutit vše. I to co není technicky možné.

0/−1
22.6.2016 12:23

T49o96m37á82š 67Z21e46m60a91n 3485178674475

Pickup je pracovní auto, to sem vůbec nepatří.

Souhlas, že mnohá suv především korejské produkce vypadají blbě.

Ale třeba nová Vitara, Forester, F-pace, Range R, Touareg a pod vypadají dobře.

+1/0
22.6.2016 12:44

T28o92m28á14š 93B13u55r96a 4792516534

Máte pravdu pick-up je opravdu něco odlišného. Uvedl jsem to jako přípodotek k Vámi vyslovené domněnce o požadavku na pohodlí. A ten kdo to pohodlí vyžaduje má možnost zalovit si i v US vodách.

K Vámi uváděným příkladům zdařilejšího designu SUV: Vitara - fuj, skrček (viz ono pohodlí + minimální pasivní bezpečnost); Forester - nebýt těch barokních zaoblenin zejména na přídi, přijatelné; F- pace - o tom zde diskutujeme, dle mně Deimos et Phobos; Range Rover- fajn, ale ten do kategorie SUV nepatří;Touareg - snad jediné vozidlo o kterém bych z této kategorie zauvažoval, dokonce se mi i mírně líbí.

Jistě uznáte, budu-li tedy Vaše příklady kvantifikovat, že procento esteticky zdařilých modelů k celkovému počtu nabízených je velmi nízké. Pravděpodobně jednociferné. Což podle mne dokazuje moji domněnku, že obecně vizuálně se jedná blivajzní segment nabídky trhu.

0/−1
22.6.2016 13:32

D74u79š37a20n 36Č29a94p60e95k 4446718610321

Jdete na to moc vědecky. Přesně nevím co znamená v tomto kontextu "vnitřně srozuměn", hádám že se Vám to auto nelibí a nezdá se Vám praktické. Já to vidím tak. Je to jako holka, buď se líbí nebo ne a čert vem ustálený žebříček estetických hodnot. Každému se líbí něco jiného ;-) Já nemůžu jinak než R^

+4/0
22.6.2016 10:31

T93o16m98á69š 54B78u18r11a 4422216964

Toto auto se mi opravdu nelíbí. Ale nejenom ono. Celá kategorie dnešních SUV je mi z estetického hlediska trnem v oku. Pokud jde o užitkovost, mýlíte se: takový Renault Espace prvé a druhé generace je dle mého jakožto jeden z praotců všech SUV velmi zdařilé dílko. Protože si na nic nehraje, nic nepředstírá. Chcete osobní autobus? Tady ho máte: funkční elegantní linie, přepravní kapacita jak nákladní vagon. Jeho tvary odpovídají tomu, k čemu je určen (zde se projevuje ta jednota formy a obsahu). Navíc velmi solidní spotřeba a překvapivě vysoký kilogramový výkon. Ovšem mírně podprůměrná spolehlivost.

A "čert vem ustálený žebříček estetických hodnot"? nebojte se - i Vy jej máte, pokud dokážete určit že se Vám něco líbí a něco už nikoliv. Pouze si to dost jasně neuvědomujete a hlavně: ke své vlastní škodě se o tom nenamáháte příliš přemýšlet.

Mimochodem s těmi holkami jste mne inspiroval: dnešní SUV je taková přírodou neobdařená ošklivka, jejíž každou tělesnou část (hlava, tělo, nohy) modeloval jiný sochař s jiným estetickým cítěním a pak to všichni tři rukou svornou a nerozdílnou splácali dohromady. Aneb jak si Kočička s Pejskem vařili dort.

+1/−1
22.6.2016 11:12

T71o11m46á51š 39B13u25r67a 4712796634

P:S.: vnitřní srozumění se projevuje jako téměř fyzický pocit uspokojení evokovaný podobou,resp. existencí daného objektu, subjektu, či situace.

0/−1
22.6.2016 11:16

M31a29r87t14i60n 71V89a30n57ě64k 6691663382209

Píšete pěkný nesmysly pane Buro.

+2/0
22.6.2016 12:10

T31o77m82á26š 37B30u34r86a 4262396684

Děkuji za názor. A nechtěl byste to strohé sdělení poněkud rozvést?

0/−1
22.6.2016 12:28

D65u89š48a32n 43Č68a74p17e37k 4596658260321

Prvně bych chtěl okomentovat ten Espace. Je to jiná kategorie vozů MPV. Nevím proč ho tedy porovnáváte s SUV. Stejně tak by jste mohl porovnávat SUV se sedanem atd. Nepředpokládám, že se někdo bude chtít pouštět s MPV do nějakého lehčího terénu.

Já naprosto přesně vím co se mi libí a co ne. Zdá se mi spíš, že se snažíte podsouvat myšlenku, že není normalní ten, kterému se líbí to co se náhodou nelíbí Vám.

Je možné, že Vám SUV připadají jako divné slepeniny. Já jsem takový, že je mi jedno jestli je to SUV, sporťák nebo off-road. Líbí se mi několik sportvních aut, několik SUV, několik sedanů ale opravdu né všechna.

Mezi SUV je toto jiště zdařilejší kousek.

+1/0
22.6.2016 13:19

T78o90m31á69š 51B59u13r35a 4202256694

S tím Renaultem máte co do kategorizace samozřejmě pravdu. Proto jsem také o něm psal jako o prapředkovi, z kterého se myšlenkovým křížením v hlavách konstruktérů v průběhu let evolucí došlo až k SUV.

Pokud jde o normálnost či nenormálnost majitelů konkurenčních názorů: z čeho jste prosím nabyl dojmu, že bych abnormalizoval majitele soupeřících názorů? Naopak očekávám, že nesouhlasící diskutéři své stanovisko zdůvodní, nikoli že se omezí pouze na mínusování. Je to - mimochodem - jedno z nepsaných diskutérských pravidel.

0/−1
22.6.2016 13:51

M84i35l14a10n 42H15a91v67í79ř 4739554605

z MPV že se stalo SUV 8-o? Na to jste přišel jak?

MPV jsou mini autobusy. SUV jednoznačně vychází z off-roadů přidáním luxusu, zlepšením jízdních vlastností na silnici na úkor vlastností v terénu.

Obliba bude asi hodně z důvodu pocitu většího bezpečí oproti osobáku.

+2/0
22.6.2016 14:24

O61n90d73ř30e44j 94F51r69a23n49c 4329591218

To je zbytečné mu vysvětlovat. Zjevně na SUV nemá, tak ho nenávidí... jinak si ty bláboly neumím vysvětlit.

+1/−1
22.6.2016 17:03

K97a54r94o93l68í27n15a 85P23o21s27p97í89c80h32a59l33o21v39á 6216211569236

Rádoby chytráček, který se chová jako hysterka, jíž vzali lizátko. Jste jako moje arogantní sestra, která nedokáže pochopit, že si někdo nechá udělat nehty jinak než ona (příklad). A navíc je schopná lidi kolem sebe urážet a dávat jim najevo, že jsou hlupáci, jen proto, že se jim líbí něco jiného než naší "rádobyelitce". Fakt neskutečně povrchní a dětinské chování hodné základní školy. Stejně jako vy ani ona nedokáže pochopit, že jsou lidem kolem ní její rádoby expertní estetické názory a jejich vnucování naprosto ukradené. Obzvlášť, když je estetika tak neskutečně subjektivní - každému se líbí něco jiného. Děláte, jako kdyby vám někdo bral sedany (sporťáky, kombiky, cokoliv), jenže nic takového se neděje, výrobci pouze ROZŠIŘUJÍ nabídku modelů o SUV, není to tak, že by SUV nahrazovaly stávající modely a ty vymizely.

Prostě udělejte lidem radost, kupte si co se líbí vám a ostatním dejte pokoj ;) Ať si každý koupí co se mu líbí a co uzná za vhodné...

P.S. Má reakce je reakcí na celé vlákno, nikoliv jen na jeden koment.

0/−1
22.6.2016 18:02

M90i97l21a60n 89V80o73t43a65v90a 5594196541802

Takze nejsem sam, komu ten clovek prijde trochu zakomplexovany :-) oni ti jak vyrobci tak kupujici podle nej delaji vse spatne, ze kdyz jsem sel tento model poptat, tak me informovali, ze uz je tento rok vyprodano. Asi ma patent na vkus a nevim co jeste. To bude spis diagnoza

0/0
22.6.2016 22:35

M68i34l77a61n 90V43o85t87a17v32a 5764526791412

A vy mate nejak patentovany vkus a nebo je to jen falesna iluze a snaha vnucovat svuj mylny nazor?

0/0
22.6.2016 22:22

M26i71l36a10n 67V43o83t46a55v35a 5174736611302

Ono je to muze stat krk, takze uz do konce roku je vse vyprodane;-D to jsou ale moudra;-)

0/0
22.6.2016 22:18

M46a34r55t25i41n 98K23o65ž58í51n 1855776611980

Chtěl jsem se jen zeptat, zda, se v našich končinách již několik desítek let neuvádí výkon motoru v kW místo v koních?

+2/0
22.6.2016 2:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.