Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Autobus s vlečkou a další perly zase vyrazily do služby

Autobusové legendy Škoda 706 RTO, Ikarus 280, Škoda ŠD-11, Karosa ŠL-11, Karosa C734 nebo Avia-Ikarus byly hvězdami oslav 20 let Pražské integrované dopravy v Mníšku pod Brdy. V sobotu jezdily na na linkách historické autobusy. Podívejte se na největší perly celé akce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27e89t98r 33Š64e50b19e41s79t88a 1895456664

S RTOčkem na školní výlet, to byla paráda. :-)V

0/−1
22.6.2016 9:40

J41i77ř77í 25E29r22b33e58n 1923124836187

A taky neskutečný kravál od motoru ;-)

0/0
22.6.2016 18:30
Foto

F31r84a97n93t69i95š78e73k 70H94r90a91b24a12l 3163959776228

Krásná nostalgie ... pamatuji tedy jen Karosu ŠD-11. Ta nás vozila na vodu po celých Čechách a Moravě. :-)

0/0
21.6.2016 9:15

M56a93r27t42i52n 25P42l42o21c29e66k 8911434802766

Tak jsem myslel, že pamatuji hodně, ,,Rťáky" s vlečňákem pamatuji normálně jezdit linky, ale ten návěs za Trambusem vidím poprvé.

+4/0
21.6.2016 7:49
Foto

M48i66c55h49a45l 10N25a28j49m74a48n 7639753196320

Ten autobusový návěs byl jediný kus, takže ho potkat bylo celkem o náhodě....

+2/0
21.6.2016 8:01

M43a21r11t98i84n 50P65l15o51c64e81k 8491384852406

Ale stejně mě to štve )))

0/0
21.6.2016 8:06

J89a28n 52S35v67e61t69l94i62k 8927169299779

A jestli se nepletu, tak to nebyl trambus, ale mates.

0/0
21.6.2016 8:25
Foto

M78i75c15h19a98l 98N27a67j17m91a25n 7719953116730

Tahač na videu není mates. Je to "erťák" (Škoda 706 RT). Mates (Škoda 706 MT) byl jeho nástupce od roku 1966, měl téměř stejnou kabinu, ale jinak měl spoustu nových věcí (nápravy, kompletní hnací řetězec přepracovaný nižší rám....).

+1/0
21.6.2016 8:45

M98a16r24t83i38n 31P31l22o94c24e49k 8361794282946

Hlavně měl ,,mates" krátkou kabinu, pro dva.

0/−1
21.6.2016 9:08
Foto

M79i16c70h88a98l 41N65a81j32m70a77n 7479743556560

Mates měl kabinu krátkou i prodlouženou.

Mates vychází s označení MTS (Modernizovaný Trambus Sklápěč) a toto označení se vžilo pak pro celou řadu 706 MT.

+1/0
21.6.2016 9:32

M34a93r61t63i80n 77P64l83o96c64e83k 8611654822286

Mates měl jen krátkou kabinu, odkud jsi, že bychom to dali o metr piv? )))

0/−1
21.6.2016 9:34

K80a32t87e11ř30i35n71a 63V44ý90b76o45r45n46á 6620749749

Tak pokud to byl čistokrevný Mates, tedy sklápěč, tak krátkou kabinu mít musel.. ;-)

0/0
21.6.2016 9:42
Foto

M87i11c61h84a55l 12N62a20j82m50a86n 7369433586460

Nemusel, z počátku výroby měl i prodlouženou....

0/0
21.6.2016 9:43

K11a10t82e76ř27i48n83a 91V89ý13b84o28r45n41á 6110199319

A k čemu je u sklápěče prodloužená kabina, když k obsluze sklápěčky není potřeba nikdy více než dva lidi?

0/0
21.6.2016 9:52
Foto

M76i81c10h80a37l 26N27a21j14m59a42n 7989383156970

Proudloužená kabina má stejně míst k sezení jako krátká, pouze má prostor na sedadly například na lůžko pro přespání. Proč se montovala na sklápěč? Protože v začátcích výroby bylo nedostatek krátkých kabin, ale poptávka po sklápěčích se musela uspokojit, proto se montovaly dostupné prodloužené kabiny.

+1/0
21.6.2016 11:01

M88a76r61t67i28n 23P90l82o97c97e76k 8661194692616

Něco o tom víš a něco mícháš dohromady, tohle co píšeš platí až u Liazek, u RTO je dlouhá kabina se 4 sedadly, nikoliv s lůžkem a ano bylo jak píšu níže i několik sklápěčů s dlouhou kabinou 4 sedadly, ale RTO ne MTS.

0/0
21.6.2016 11:12
Foto

M11i60c72h14a36l 61N31a29j83m87a77n 7279833496550

Pokud chceš poučovat, tak si něco zjisti. Označení RTO patří k autobusu. Pokud myslíš předchůdce typu MT jednalo se o RT.

A naopak míchání toho, že už se v té době (zřejmě myšleno současně s řadou MT) dělali liazky se velkou kabinou, je blbost. Řadu RT nahradila řada MT a tu následně řada 100 (klasická liazka). Ano, krátkodobě řady MT a 100 vedle sebe existovaly (cca 1,5 roku).

+1/0
21.6.2016 11:57

J86i90ř23í 18E65r76b22e86n 1273484786837

No Michale, teď se zase pleteš Ty: první sériové LIAZy 100 byly vyrobeny v roce 1975, ale poslední Škoda 706 MT až v roce 1991. A pro doplnění, poslední Škoda 706 RT někdy v roce 1985.

0/0
22.6.2016 18:33
Foto

M33i24c27h56a65l 20N53a85j37m71a75n 7829773156880

To je jedno, je fakt, že sklápěče MTS měli z 95% krátkou kabinu, prodlouženou měli pouze první roky výroby. Ale lidové označení vycházelo právě ze zkratky MTS..

Jinak jsem z jižních čech. Ale pohybuji se po celé ČR.

0/0
21.6.2016 9:42

M83a50r44t73i44n 95P16l83o67c10e42k 8561734822226

MTS je právě jen dvoumístná krátká kabina, protože v tu dobu velké kabiny už dělali Liazky, sklápěčů s velkou kabinou taky pár bylo, ale to nebyly MTS, ale ještě RTO. To jsi daleko, to bychom spolu asi ten metr nemohli vypít ))

0/0
21.6.2016 10:22

M93a30r13t47i13n 72N27e76b33e40s55k76ý 7796130237172

Ano RT měl kola Trilex, tedy ráfek na velkém náboji, jiné blinkry (nedělené), víčko přes zátku chladiče, jeden pár světel a jinou masku + plno jiných věcí uvnitř, např. motorovou brzdu na páku.

0/0
27.6.2016 17:47

J29o80s36e77f 23T82i52k72v98a64r23t 2840984910

Autobus s vlečkou nejspíš vypadá asi jinak. Nebude tohle tahač s autobusovým návěsem ? ;-)

0/0
21.6.2016 7:44

M37a41r91t17i68n 37P79l14o87c21e59k 8201874952646

To chce vidět to video celé.

+4/0
21.6.2016 7:48

R91a91d75i48m 28Š16o78t59o98l69a 6302301478333

V článku je uvedeno Karosa ŠL-11, ale ve videu Karosa ŠD-11. Co je správně? Díky

0/0
21.6.2016 7:09

M28a73r35t48i91n 47P47l18o52c33e19k 8291174302266

ŠL (Škoda - linková) ŠD (Škoda - dálková) ŠM (Škoda - městská).

+1/0
21.6.2016 7:47

R88a26d28i59m 80Š32o25t93o78l29a 6412381708703

Díky! Člověk se pořád učí :)

0/0
21.6.2016 8:42

M85a30r13t60i39n 61N72e67b71e50s87k22ý 7686810567412

Jednoduché rozlišení dveřmi:

ŠM11: 3 dveře: vpředu, uprostřed, vzadu, otvírání vzduchem, nízké sedačky

ŠL11: 2 dveře: vpředu, uprostřed, otvírání vzduchem, nízké sedačky

ŠD11:2 dveře: vpředu a vzadu na ruční otvírání klikou, vysoké sedačky

11 znamená délku v metrech, což je u Karos a SOR v označení typů.

0/0
27.6.2016 17:56
Foto

M96i89c88h43a80l 19N49a97j32m38a49n 7539923206300

Ve videu je varianta ŠD-11.

+1/0
21.6.2016 7:50

M76a61r86i48á71n 79B67e43d62n53á48r37i16k 9901971750828

Já bych se nebránil ani návratu retro busů do centra prahy, taková stará Škoda 706RTO, pamatuji si ji jako malý. kdyby Škodovka udělala opět retro edici těchto autobusů, které by jezdili centrem Prahy, bylo by to hezké ;-)

+2/0
21.6.2016 0:15

K96a88t39e97ř56i61n30a 87V96ý73b21o84r68n61á 6460939889

A ten smrad, že? ;-)

+1/0
21.6.2016 9:43

J10i72ř95í 12E88r96b44e45n 1503154746287

Nemusel by být. Do podvozku RTO lze po úpravách namontovat klasický LIAZ M1.2 řady 640, dnes tedy TEDOM. Je to ekologický, úsporný a velmi tichý motor - v Kronosech si klape a bzučí jako šicí stroj...

0/0
22.6.2016 18:38

J51i31ř48í 41E60r24b94e62n 1683554726887

Jenže tyhle autobusy nevyráběla Škoda, nýbrž LIAZ Jablonec, Karosa Vysoké Mýto a SVA Holýšov, náhradní karosérie potom polský Jelcz až do 80. let ;-)

0/0
22.6.2016 18:35

M74a60r93t97i81n 26N58e59b37e43s93k94ý 7866850617522

Jelcz vyráběl i ten přívěs.

Autobusy Jelcz se poznaly podle jiných světel (z Warszawy)

0/0
27.6.2016 18:08

J88a92r81o43s78l66a58v 41K59o70m72o97s76n48ý 6256211963454

Dnes by EU zuřila co nám to tady jezdí a hned na koberec do Bruselu

+2/−4
20.6.2016 23:56

V18o89k25o27u85n 90V77l41a33d55i43m62i79r 8172348129808

Ne zrovna dlouho jezdival i Autobus Karosa HB s motorem z Tatry 128. Sice byl take zajimavy, ale podle mne byl nejzajimavejsi Autobus Praga NDO, ktery jeste na pocatku 60. let jezdil na lince 101 z Hostivare do Vrsovic.

+2/−1
20.6.2016 20:28

J34i76ř15í 40E42r10b32e35n 1823484206437

Jojo, Tatra HB500... strašný stroj s přetíženým zadkem na portálových nápravách, v horách na sněhu do kopce se mu moc zatáčet nechtělo...

+1/0
22.6.2016 18:39

P25e45t58r 86F96r69a44n66c 9977241508208

Paráda.

0/0
20.6.2016 19:53

M32a32r94e61k 52S45l70a27b51i70h19o79u64d44e84k 7638411782753

Vlečka jsou buď koleje do fabriky nebo to, co nesou za nevěstou družičky. Za autem jede vlek, přívěs, návěs, valnik nebo v případě autobusu babosed. Netahejte sem do Prahy moravismy, stačí lítačka!

+16/−6
20.6.2016 19:17

M56a61r94t73i68n 46K91a45r50á36s86e39k 1248544829454

Ach jak pragocentrické, napsat do internetového denníku "sem do Prahy" Vlečka je ta věc co se vleče. Babosed je vlečka používaná / uzpůsobená jako zázemí pro odpočinek dělnic na poli nebo jinde v terénu. Kdyby u nás někdo připojil za traktor "vlek" tak se na něj budou koukat jako odkud že to spadl. :-)

+6/0
20.6.2016 19:26

M80a57r85e63k 64S95l48a33b45i79h24o12u42d37e64k 7898501622543

Ten článek se týkal výročí Pražské integrované dopravy. V Brně nebo jak se to jmenuje si tahejte klidně vlečky i za šalinou v libovolném počtu!

+2/−5
20.6.2016 20:51

M45i63l85a12n 26L11i19n83h86a36r26t 8364446827856

No nazdar, jestli vás pražáky vozili tímhle, tak to jste opravdu světová metropole...;-D

+4/−1
20.6.2016 21:59

M97a10r75t81i36n 32N26e25b58e65s13k63ý 7796590847332

Pokud myslíte tou "vlečkou" dvounápravový autobusový přívěs, tak ten jezdil u ČSAD v příměstské a ne v městské dopravě Dopravního podniku a vyráběl se v Polsku pod značkou Jelcz.

Ten návěs z Karosy byl rarita a běžně se v provozu nepoužíval.

Jinak k "babosedu": po zákazu přepravy osob v přívěsech za autobusy dojížděly tyto přívěsy v zemědělství za traktory na polích, někde v tom vozili na pole vězně.

+1/0
27.6.2016 18:19

M84a78r90t96i42n 64K56a76r79á77s68e32k 1968104969374

Ale nebavíme se o tom v Praze, že?

+3/0
20.6.2016 22:30

Z13d42e60n82ě63k 28W46e39r85n96h81a47r46t 6507335592128

Babosed je místo, kde sedaji báby, u nás se tak říkalo sedadlu za secím strojem, kde soudružka družstevnice kontrolovala, zda sečka nejen jede, ale i seje.

+2/−1
20.6.2016 21:34

V57l34a39d12i28s39l30a29v 97A22d13a34m25e27c 2315628701138

Vždycky vlečka. :-P

+2/0
20.6.2016 21:07

J95a95n 66S86v54e91t93l24i93k 8287159539309

Vlečku sem taky dycky tahal za traktorem. A lítačku pražáci mají, protože jim primátorku dělá nějaká slovena z Blavy.

+3/0
21.6.2016 8:24

J74i21ř97í 67S97c78h97w81a22c62h 8708604928306

.... nj "tahat do Prahy" germanismy, to je přece in a cool..... ;-D

+1/0
20.6.2016 21:47

J64a44r21o44m49í54r 65K71r56á65l 4400249174989

Bože, co čehos to duši dal ! ;-D Tahat Moravu do debaty o autobusech mi připadá poněkud slaboduché. ;-)

+3/0
21.6.2016 7:22
Foto

P33e76t98r 32M11a15t66o26u48l32e79k 6577490344

Podívejte se do pravidel silničního provozu, tam se mluví např. o traktoru s vlečkou. Je to tedy normálně a oficiálně používaný název ;-)

+1/0
21.6.2016 14:59

P44a73v65e43l 36S59o12u59č77e60k 7864572287545

Kdo k tomu vybral tak debilní muziku?8-o

+3/−6
20.6.2016 18:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.