Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turba z Brna vládnou v Le Mans

Závodní speciály Le Mans využívají „doping“ z Česka. V brněnské laboratoři společnosti Honeywell totiž vyvíjejí i montují turbodmychadla, která používají nejlepší týmy v legendárním čtyřiadvacetihodinovém závodě. Na tovární značce přitom nezáleží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L58a62d95i96s28l24a78v 88K47a34l25o40u62s 7855186531940

Nějak se zapomíná na výrobu turbodmychadel ve Strakonicích. Tam se vyráběla a vyrábí turba do autobusů. A řekl bych dost kvalitní.

0/0
28.6.2016 8:41

M12a68r50t93i51n 96V12o47k69o38u91n 9518873203556

ja chapu ze inovace ma smysl, ale opravdu je potreba porad lit penize do inovace parniho stroje, pardon spalovaciho motoru? Kdyby se polovina investic do spalovaku za poslednich 10let investovala do baterii, tak maji dnesni elektormobily dojezd 1000km a stoji mene nez soucasna auta (klicove slovo je grafen)

0/−1
27.6.2016 16:38

T29o61m45á26š 18M65a26t16ě19j 9815248333422

Ale o to se pokouší spousta a spousta společností a lijou do toho spousty a spousty peněz. Jednou na to možná dojde... ale teď to prostě není ...

Jako je super, že jednou budeme mít oblečení, které se nikdy nezašpiní, nepropotí, v létě bude chladit v zimě topit atd... ale to neznamená, že do té doby budu chodit nahý...

0/0
27.6.2016 16:50

J66i95ř69í 56K95o31c46u38r70e74k 6885224115548

A ty baterie pak budeme nabíjet pomocí parního stroje ... pardon turbíny.

Nemám pocit, že by se do baterií za posledních 10 let neinvestovalo. Jenže představte si tirák na baterky, který poskakuje od stojanu ke stojanu. Víc času by prostál a energie by spotřeboval zhruba stejně. V Evropě je kontejnerová doprava po železnici (zase ten "parostroj" v elektrárně) stále okrajová záležitost.

0/0
27.6.2016 21:52

L31a21d40i29s19l41a73v 51K52a39l87o91u58s 7845596831770

Pardon, ale ten TIRák by neměl být vůbec použit. Zboží patří na železnici.A dopravu k železnici zvládne i to "něco" na baterie.

0/0
28.6.2016 13:33

J44o86s29e33f 45V94o34s54i28c62k59y 4973247176543

Kdyz jste takovi machri, tak proc jste nevyrobili poradne turbo Lopraisovi, pro tu jeho Dakar Tatru?

0/0
27.6.2016 16:19

P43e75t13r 14M63i59c12h92a23l 2570644941152

A na straně dmychadla má lopatky na obou stranách osy.

.......

Tak nějak nevím, co si pod tím představit.

+1/0
27.6.2016 6:43

T52o91m57á45š 22M89a38t38ě33j 9195438913172

Máš si pod tím představit tohle:

https://turbo.honeywell.com/our-technologies/gasoline-axial-dualboost-turbochargers/

+2/0
27.6.2016 10:45

T82o23m16á29š 32M89a78t89ě76j 9515398263172

Je to popsáno trochu divně.

Standardně turbo používají 2 radiální ventilátory (jeden na výfuku, a jeden na sání - propojené osou)..... radiální ventilátory jsou takové ty ventilátory co nefoukají ve směru osy otáčení, ale kolmo na ni).

Tihle na turbu nepoužívají radiální ventilátor - ale standardní axiální (to je jedna z novinek), ale to je jen na okraj.

A teď to dmychadlo - standardně bere axiální ventilátor vzduch ve směru osy a "fouká" na všechny strany kolmo od osy pryč - ale vzduch bere jen z jedné strany.

A tady právě mají tu specialitu: Používají zvláštní druh toho radiálního ventilátoru, který bere vzduch z obou stran (a fouká to kolmo od osy pryč)...

Koukni do toho jejich odkazu - je to tam celkem přehledné - zvláště to video.

+2/0
27.6.2016 10:56

P74e40t33r 69M30i52c81h76a88l 2320564161152

Axiální a radiální znám. Jen jsem nevěděl o tom dmychadle s oboustranným vstupem vzduchu. V tom článku je to popsané dost zmateně. Díky za odkaz.

+1/0
27.6.2016 13:24

J66o70s42e52f 47V74o80s53i25c20k85y 4393437576753

Oboustrany vstup vzduchu mel jiz Mig-15, jenze to bylo radialni.

0/0
27.6.2016 16:17

T81o62m22á67š 67M69a59t21ě30j 9575788203322

Nejsem si jistý jestli si rozumíme:

1) tady na vstupu (na sání do motoru) - je radiální se vstupem z obou stran toho radiálního větráku.

2) Na výstupu z motoru (na výfuku) - je tady axiální (ale normálně se používá radiální i tady - akorát obrácená - tzn. plyn jde kolmo na osu, a vyfukuje v ose v jednom směru).

0/0
27.6.2016 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.