Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turba z Brna vládnou v Le Mans

Závodní speciály Le Mans využívají „doping“ z Česka. V brněnské laboratoři společnosti Honeywell totiž vyvíjejí i montují turbodmychadla, která používají nejlepší týmy v legendárním čtyřiadvacetihodinovém závodě. Na tovární značce přitom nezáleží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L35a36d54i38s19l87a60v 70K97a16l25o78u52s 7825526951150

Nějak se zapomíná na výrobu turbodmychadel ve Strakonicích. Tam se vyráběla a vyrábí turba do autobusů. A řekl bych dost kvalitní.

0/0
28.6.2016 8:41

M88a66r98t62i63n 73V51o95k81o72u98n 9568223353216

ja chapu ze inovace ma smysl, ale opravdu je potreba porad lit penize do inovace parniho stroje, pardon spalovaciho motoru? Kdyby se polovina investic do spalovaku za poslednich 10let investovala do baterii, tak maji dnesni elektormobily dojezd 1000km a stoji mene nez soucasna auta (klicove slovo je grafen)

0/−1
27.6.2016 16:38

T61o85m41á62š 50M14a10t24ě81j 9795688483282

Ale o to se pokouší spousta a spousta společností a lijou do toho spousty a spousty peněz. Jednou na to možná dojde... ale teď to prostě není ...

Jako je super, že jednou budeme mít oblečení, které se nikdy nezašpiní, nepropotí, v létě bude chladit v zimě topit atd... ale to neznamená, že do té doby budu chodit nahý...

0/0
27.6.2016 16:50

J28i78ř24í 67K39o44c48u35r23e72k 6705624125418

A ty baterie pak budeme nabíjet pomocí parního stroje ... pardon turbíny.

Nemám pocit, že by se do baterií za posledních 10 let neinvestovalo. Jenže představte si tirák na baterky, který poskakuje od stojanu ke stojanu. Víc času by prostál a energie by spotřeboval zhruba stejně. V Evropě je kontejnerová doprava po železnici (zase ten "parostroj" v elektrárně) stále okrajová záležitost.

0/0
27.6.2016 21:52

L36a25d61i24s85l79a14v 27K66a50l88o54u11s 7875526271810

Pardon, ale ten TIRák by neměl být vůbec použit. Zboží patří na železnici.A dopravu k železnici zvládne i to "něco" na baterie.

0/0
28.6.2016 13:33

J94o35s32e77f 13V57o40s26i76c85k84y 4483227706103

Kdyz jste takovi machri, tak proc jste nevyrobili poradne turbo Lopraisovi, pro tu jeho Dakar Tatru?

0/0
27.6.2016 16:19

P48e71t72r 97M29i65c81h67a24l 2100214721772

A na straně dmychadla má lopatky na obou stranách osy.

.......

Tak nějak nevím, co si pod tím představit.

+1/0
27.6.2016 6:43

T84o43m59á82š 94M90a74t37ě79j 9635328663302

Máš si pod tím představit tohle:

https://turbo.honeywell.com/our-technologies/gasoline-axial-dualboost-turbochargers/

+2/0
27.6.2016 10:45

T96o19m92á29š 78M54a79t88ě16j 9385248533962

Je to popsáno trochu divně.

Standardně turbo používají 2 radiální ventilátory (jeden na výfuku, a jeden na sání - propojené osou)..... radiální ventilátory jsou takové ty ventilátory co nefoukají ve směru osy otáčení, ale kolmo na ni).

Tihle na turbu nepoužívají radiální ventilátor - ale standardní axiální (to je jedna z novinek), ale to je jen na okraj.

A teď to dmychadlo - standardně bere axiální ventilátor vzduch ve směru osy a "fouká" na všechny strany kolmo od osy pryč - ale vzduch bere jen z jedné strany.

A tady právě mají tu specialitu: Používají zvláštní druh toho radiálního ventilátoru, který bere vzduch z obou stran (a fouká to kolmo od osy pryč)...

Koukni do toho jejich odkazu - je to tam celkem přehledné - zvláště to video.

+2/0
27.6.2016 10:56

P26e23t66r 18M76i91c83h62a41l 2420364111522

Axiální a radiální znám. Jen jsem nevěděl o tom dmychadle s oboustranným vstupem vzduchu. V tom článku je to popsané dost zmateně. Díky za odkaz.

+1/0
27.6.2016 13:24

J30o94s72e68f 17V49o40s98i67c72k73y 4943317666923

Oboustrany vstup vzduchu mel jiz Mig-15, jenze to bylo radialni.

0/0
27.6.2016 16:17

T88o78m15á44š 38M96a73t61ě69j 9705868403812

Nejsem si jistý jestli si rozumíme:

1) tady na vstupu (na sání do motoru) - je radiální se vstupem z obou stran toho radiálního větráku.

2) Na výstupu z motoru (na výfuku) - je tady axiální (ale normálně se používá radiální i tady - akorát obrácená - tzn. plyn jde kolmo na osu, a vyfukuje v ose v jednom směru).

0/0
27.6.2016 16:53







Najdete na iDNES.cz