Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslední felicii vyrobili před 15 lety. Stále je žádaná, provoz nestojí nic

Právě teď je to patnáct let od doby, kdy z výrobních linek sjela poslední Škoda Felicia. I po tak dlouhé době patří k nejrozšířenějším vozům na našich silnicích. Škoda Felicia vyráběná v letech 1994 až 2001 dnes patří mezi nejlevnější ojetiny jak z pohledu nákupu, tak provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D78a38v58i42d 54W18e75i61s26e16r 5237330585

Když jsem nastoupil do svého druhého zaměstnání, dostal jsem jako montážní auto Feldu combi 1.9D s 154000km. Když jsem dostal novou Fabii combi I. 1,9SDI, měla Felda nalítáno 435000km. Za ty km se na motor šáhlo párkrát, výměna žhavících svíček (360000) a spojka(385000), 4000000 výfuk. Jinak jen spotřební díly (filtry, olej, rozvody, brzdy, čepy ) . Tak nevím co se na tom motoru kazilo. Za nějaký čas ji firma prodala , jěště v roce 2013 jezdila a měla na tachometru 580000km.

To auto bylo nezmar, ať si říká kdo chce co chce, ale pravda je, že přechod na Fabii a pak na Caddy, byl vždy vítaný krok k lepšímu pohodlí.

0/0
27.6.2016 20:08

T27o95m88a33s 97N24o69v31o87t13n87y 1731544626545

Mít to klimu a posilovač, ani jiný auto nepotřebuju na vození věcí, skákání po městě a občas nějam na výlet. Jasně, na každodenní lítání stovek kilometrů to není, ale držák a pracant je to neskutečný.

+1/0
26.6.2016 22:34

A17l83e49š 54L87i10s76o41v15s20k61ý 9899608632312

Božíčku! Kolik je tu odborníků na auta! Ta modrá felda fkombíku a po facelitu je fakt hezký auto.

0/0
24.6.2016 9:08

C73y51r67i73l 36P61a31v19e13l86k36a 4856632778275

Jestli chcete kvalitní, velké a pohodlné auto s minimálním servisem, tak se podívejte na zachovalé Nissany Almera a Primera P11 (do 2001). Pokud seženete pěkný kus, tak snad neexistuje lepší poměr cena/výkon.

0/0
24.6.2016 0:02

C18y86r64i52l 74P79a55v71e65l48k85a 4896772708185

S cenama náhradních dílů je to pěkná demagogie!

Díly na Mercedes C - W203 rok výroby 2006, 170 koní:

Pružina přední: 374 Kč

Tlumič přední: 1 090 Kč

Ložisko kola FEBI: 184 Kč

Přední brzdové destičky: 387 Kč

Je tady nějaký rozdíl proti Felicii? Pokud nevěříte, rád pošlu odkazy. A pokud budete povídat něco o kvalitě dílů, tak je minimálně srovnatelná s těmi na Felicii.

0/0
23.6.2016 23:59

J63a15n 98D24l60o30u98h28ý 7104329960799

Opel Agila 2003:

Silen blok motoru 1ks - 2000kc

Predni naraznik - 6000kc

Tlumic - 1500kc

Vymena rozvodu - 8000kc

Spojka - 5000kc

Felicie:

Silen blok 120kc

Predni naraznik - 1600kc

Rozvody - 3000kc

Spojka - 3000kc Jsou to realne ceny ktere jsem na obe auta zaplatil.

+1/0
24.6.2016 8:23

J62a28n 11H45a97v23r96d32a 2968476841828

v autorizovaném servisu Opel

0/0
24.6.2016 9:51

J74a11n 85D28l87o45u83h59ý 7114499800369

Mno tak to ani nahodou, problem Opelu je hlavne v tom, ze klicove dily (loziska, silen bloky, ramena atd) nejsou fyzicky k prodeji pritomny v CR. Vse se dovazi na objednavku a pokud vam nekdo tvrdi opak, pak lze! To same plati pro spoustu dilu pro Ford. Napriklad "tankovaci svody" do nadrze prijdou bratru na 8 tisic a jedina moznost v CR (aby to melo 2 roky zaruku na dil) je to koupit primo od Opelu. Kdokoliv jiny to stejne objednava u Opelu (jediny dodavatel v EU techto dilu).Rv

Ford: Objimka zarovky do zadni svitilny => dostupnost dilu pouze u Fordu cena za kus plastu s dvouma kontakty 500kcRv

+3/0
24.6.2016 11:12

C71y12r57i27l 88P85a41v54e94l26k37a 4706292498715

No jo, když kupuju ojetinu (vždy, na nové nemám), tak si zevrubně zjistím ceny dílů. A Mercedes až na některé speciality je má velmi levné. U dieselu nevím, mám kompressor. Máme ještě Mazdu (rozvody origo 1990 Kč) a taky si nemůže stěžovat, předtím Nissany (startér 1750,-. poloosa s oběma kloubama 2 300 Kč, vana 690 Kč, rozvody 2 500 Kč, zadní lampa 1 450 Kč) a nebyl problém.

0/0
25.6.2016 2:54

J92a55n 73D69l78o32u33h22ý 7744119210829

Ja ty auta kupoval nove, ty ojetino ;-) 22 ecek bude druhovyroba = smejd a konkretne u opelu to na 90% znamena, ze nepasuje presne. Par neorigo dilu jsem koupil a vzdy s nima byl problem je tam napasovat. Ono je to spis o tom znat prostrednika, ktery ty dily taha do ceska: predni lampa origo hella u opelu v servise 3500kc. Ta sama lampa primo od vyrobce ze skladu 1500kc ;-) ps.: a jeste je dulezite kolik stoji prace a zda dany servis vubec tusi co ma delat: Focus II - pri vymene tesneni pod hlavou lze nevymenenim ostatnich demontovanych dilu znicit po cca 10000km motor - ventily. U opelu zase motor ecotec trpi na urcite neduhy, ktere jsou snadno opravitelne ale jenom pokud to napojim na origo diagnostiku - obsahuje totiz postupy, jak zavady odstranit rychle a jednoduse.

0/0
25.6.2016 10:47

C26y72r94i39l 81P90a38v43e50l94k17a 4456642928885

Silentblok motoru Opel Agila A - 22 Euro v Německu! Jakých 2 000 Kč? Stačí hledat.

0/0
25.6.2016 3:04

T65o47m40a65s 77N25o51v37o85t41n70y 1581134596365

Teď ještě kolik stojí ten Mercedes, že... a kolik ojetá Felicia

0/0
26.6.2016 22:34

T56o16m16á69š 68Z58e64m44a46n 3415858984755

Jednou z výhod felicie byl vnitřní prostor - ve feldě se dalo odstěhovat víc než v oktávii 2 (oboje kombi).

+4/0
23.6.2016 18:56

J85a19n 18V75e88l65i85z 3809197322940

Motor 1,3 MPi (vstřikování Siemens) měl oproti Bosch mono-tronic, který felicia převzala od favoritu, otevřenější sání a čidlo klepání, které umožnilo zvýšit předstih. Tyto motory měly ve skutečnosti výkon 56-57kW. Nižší výkon 50kW udával výrobce proto, aby dosluhující litinový motor VW 1,6 MPi 55kW byl aspoň trochu prodejný. Z hlediska hmotnosti hnacího agregátu na tom byl nejhůře rovněž litinový 1,9D, který navíc měl interval výměny oleje pouze 7500km. Tento motor se ve skutečnosti skoro nikomu nevyplatil. Jeho výhodou je tak pouze skutečnost, že měl vždy posilovač řízení, zatímco 1,6MPi pouze někdy a 1.3MPi skoro nikdy. Přes absenci posilovače se na jízdu ve feldě 1.3 dalo zvyknout, pokud člověk souběžně nejezdil s lepším vozem, např. fabií.

+4/−1
23.6.2016 18:46
Foto

M41i87c86h63a68l 33N87a78j16m92a88n 7109753956440

Takže 1,3 Mpi byla vlastně lepší než motor 1,6? Seděl jsi někdy v tom autě? Rozdíl mezi těmi motory byl daleko výraznější než těch papírových 5 kw.

A posilovač byl tam, kde si ho člověk zaplatil.

+3/0
23.6.2016 21:19

J33a31n 11D97l78o78u48h64ý 7284769640809

Tak je jasne ze 1.6ka musi mit vetsi kroutak, cili rozjezdy budou lepsi. Nicmene i ta 1.3ka vali po dalnici 170km/h

+2/0
24.6.2016 8:26

J91a26n 77Z27e34m21a74n 1806805934956

Dieselovou Felicii jsem měl, jezdil jsem s ním pro firmu, najezdila 325 tisíc km, než jsem jí prodal, chutnala jí i levná bionafta, s minimální údržbou, jen ta výměna oleje. Rozhodně při denním ježdění měla levnější provoz, než benzíňák.

0/0
24.6.2016 9:48

L21u57d62v79í16k 86G84a42j22d41o64š44í84k 2825403524552

Felda dneska?

Pokud jsou někomu milejší peníze než vlastní zdraví a život, tak proč ne.

+7/−6
23.6.2016 16:44

J75a68n 20B97a87r40t70á10č88e68k 6765355940249

Proč ne Felda? Není o nic horší, než Astra, Escort/Focus, P306 atp ze stejného období. Myslel jsem si že toto vymizelo z diskuzí okolo r,. 2008-9 kdy začali mizet z provozu Š 742 (tzn. kdy se v každé diskuzi našel přispivatel co řešil jak je 742 nebezpečný neekologický starý vrak) a že jsme se posunuli dál.

+8/−1
23.6.2016 16:53

P49e37t19r 52Č44e98r71m61á79k 9858635339250

Po stránce bezpečnosti je felda samozřejmě daleko horší než ty zmíněné vozy, je to pořád základ favoritu, to že tam přidali pár výztuh a airbag do schránky prostě konstrukční zastaralost poloviny 80.tých let nemění. Jinak nic proti feldě, ale tohle je fakt nesmysl

+3/0
23.6.2016 17:44

J41a94n 86B80a65r98t21á70č95e17k 6805865620899

Je nějaký relevantní zdroj, že Felda je v bezpečnosti horší než jmenované modely, nebo jde jen o nepodložené hospodou šířené skazky. Jinak takto se už dostáváme do úplně jiné roviny, než jsem směřoval svůj příspěvek.

+1/0
24.6.2016 13:09

P47e20t59r 46Č97e91r36m34á42k 9478405809930

Já nevím kam směřoval váš příspěvek, z felicie nikdo nedělá starý vrak, jen uvádím na pravou míru tvrzení že po stránce bezpečnosti je stejná jako zmíněná auta - to prostě není, stačí se podívat na ncap testy. A nutno podotknout že to není ani její vina - měla prostě zastaralý konstrukční základ a ani ten nebyl ve své době nějak skvostný, ale zkuste vzít současníka favoritu golfa II a tvrdit že je na tom stejně jako golf IV? Není ;-)

0/0
24.6.2016 17:04

J94a82n 55B74a71r81t39á15č12e86k 6215365820529

Tak třeba takový Escort V od roku 90 do konce výroby pouze facelift, kdypak byl vyvíjen,Astra F, P306 zrovna tak. Nějaké testy NCAP jsou při reálné nehodě irelevantní bez ohledu na stáří auta a moc se přeceňují.

0/0
26.6.2016 6:52

P53e30t37r 65Č81e18r34m50á30k 9488655409870

Ani starej escort na tom nebyl stejně, pořád to byl ve své době nesrovnatelně modernější vůz než favorit. A psal jste dokoce focus, což je absurdita. To samé Astra, felicia se kryla spíš s G, a i F coby důkladná modernizace kadettu je na tom pořád konstrukčně prostě jinde, favorit opravdu nebyl vyvíjen s nějakým důrazem na bezpečnostní prvky a zóny. A testy NCAP jsou jediné relevatní porovnání, to že pak na silnici může třeba dopadnout totálně prorezlý peugeot hůř než zachovalá felda je věc jiná a nemá to co dělat s obecným porovnání, které prostě pro feldu není dobré, byť jako auto dobrá bylaR^

0/0
27.6.2016 20:36

L33u98d56v55í10k 71G13a38j24d30o45š98í56k 2565873594982

Ono úplně stačí, že to je 15 let staré auto se stařičkými bezpečnostními standardy. K tomu přidejte ještě to, že to je všechno rezavé.

+1/0
24.6.2016 3:10

T62o54m48á16š 96Z75e65m32a55n 3525748434895

Lepší felda než kolo/motorka..

0/0
23.6.2016 18:07

P43e82t58r 40N57e56c86h49a32n54i37c32k83ý 7383186348300

Pokud myslíte z pohledu nárazu od někoho nebo do něčeho v určité a vyšší rychlosti, pak rozhodně. Ale z pohledu pravděpodobnosti nehody bych řekl, že motorka (dodržující předpisy) má přece jen lepší manévrovatelnost, brzdy a je obtížnější se do ní trefit, zatímco feldu nějaký závodník z protisměru může klidně "roztočit", nemluvě o tom, že může zabíjet i vnitřek auta a rolující se plechy, zatímco motorkář odletí do škarpy.

0/0
23.6.2016 19:29

T74o51m96á85š 20Z91e80m36a32n 3905328544285

Dovolím si nesouhlasit, auto brzdí prakticky vždy lépe a i lépe manévruje.

Navíc motorka "nevyplňuje" svůj jízdní pruh a proto je ostatními řidiči často přehlédnuta či ignorována.

0/0
23.6.2016 22:55

J38á94n 34K85o61t50ú26č 2986414728596

To je pravda, ale takto otázka nestojí.

0/0
24.6.2016 12:42

T98o18m26á25š 32Z67e67m40a12n 3805108764565

No, pro toho kdo nemá na lepší než feldu, opravdu stojí.

0/0
24.6.2016 18:55

C78y51r11i32l 18P66a33v42e30l93k59a 4136462328875

Má pravdu, Felda se při čelním nárazu 30-40 km/ zlomí ve střeše. Několikrát jsem to viděl.

0/0
24.6.2016 0:00

J91a35n 87D12l91o96u76h93ý 7764589670639

Mam pro vas novinku: volvo jiz nekolik dekad ma deformacni zonu vymyslenou tak, ze sila deformujici auto je prevadena do strechy a podvozku. Cili auto se prohne ale posadka je netknuta.

+1/0
24.6.2016 8:29

M59a30r72t27i60n 47N54e44b60e28s18k41ý 7176400387152

Spíš jde o to, v jaké rychlosti je lidské tělo schopné přežít zpomalení při čelním nárazu s ohledem na pohyb orgánů uvnitř těla.

0/0
27.6.2016 17:25

K58a23r77e10l 79K75o15ř23í77n18e79k 1791841743519

Tak rodičům stojí v garáži uz skoro 18 let a má najeto 17 800. Asi jim navrhnu, ať vyhlásí dražbu.

0/0
23.6.2016 16:39

P63e53t17r 12M68a12l43i21š57k12a 6711695831923

Brzo.

0/0
23.6.2016 17:37

K79a71r62e91l 28K79o97ř58í87n87e53k 1161931193809

;-DCopak Felda není jako víno?

0/0
23.6.2016 17:54

J67a69n 68D18l63o63u34h15ý 7704369710469

Pockejte tak 10 let. Dneska se drazi shade 120 a podobne. Pokud neni rezava ceny skacou i okolo 100000kc.

+1/0
24.6.2016 8:30

J64a75n 37S20l91a22v42í16k 2541869600146

Měl jsem tehdy dilema zda nový Punto či Feldu. Koupil jsem Punto, nebylo špatný ale Felda vydržela déle. Jako Pikup jsme s ní postavili několik domů a vydržela vše...a slušně se i prodala.

0/0
23.6.2016 16:30

P75e91t75r 65B63á94č73a 8915616535875

Felicie a Fabia 1,2...to nejhorsi co lze na dnesnich silnicich potkat co se tyce zrucnosti tech co sedi za volantem.

+1/−8
23.6.2016 16:09

L42a62d15a 29N68o74v10a36k 4302813257

a na to jsi přišel jak...? Logickou úvahou to asi nebylo... Felda nejezdí "sama" jako moderní auto, které se dá řídit dvěma prsty a tupým ovládáním dvou pedálů... Jezdit s felicií znamená umět mnohem více předvídat a znát dobře chování toho auta, které je úplně jiné, než u komfortních moderních vozů..

+2/−1
23.6.2016 19:05

P31e30t76r 95Č41e73r87m63á92k 9168645929250

Toť teorie ale praxe je právě opačná, tyhle auta i dnes slouží ještě jako první auto, a nebo naopak poslední, a reakce řidičů těchto skupin vskutku dobré nejsou. Ale samozřejmě hodnotit auto obecně nejde.

0/0
24.6.2016 17:06

J86i97ř70í 19K96o43c19u92r76e43k 6745144715528

No jo, ale jak chcete zařídit, aby měl řidič naježděno, aniž by se jako nezkušený dostal do provozu?

+1/−1
25.6.2016 18:46

P67e16t28r 66Č78e88r54m70á97k 9698315319850

Tohle tu vůbec neřešíme, řešíme to že se právě tito nezkušení lidé koncentrují v takovýchto autech.

0/0
27.6.2016 20:38

A38n68t46o32n49í47n 27S31e97b65e12r91a 7203878470879

Tak úplně nic provoz nestojí, ale když pominu benzín, tak to 5 tisíc ročně včetně pojistky jsem se vešel. Při samo-domo servisu, ovšem R^

0/0
23.6.2016 15:09

J55i72ř33í 87Z15ý80k44a 9369373751470

tolik mě stojí i 15 leté Volvo s 2.4T. Pojistka 2800Kč, olej a filtry 2000Kč. Víc není potřeba, protože životnost dílů je tak velká, že i třeba podvozek je stále původní, bez vůlí.

0/0
23.6.2016 19:26

J53a88r37o48s86l21a14v 50K56o54m92o37ň 1850494534111

a pořizovací cena Volva a Felicie ?:-P

0/0
23.6.2016 21:21

A13n36t55o89n50í65n 25S35e45b42e25r14a 7923418180559

Já to koupil za 25 tisíc.

0/0
24.6.2016 12:46

J11a92n 38D93l59o77u90h86ý 7694419920949

to je furt 2x tolik nez za kolik se da sehnat od spravneho majitele felda se 100k na tacho ;-)

0/0
25.6.2016 0:47

V28a85c82l43a14v 76M18e79d47e34k 5811382625905

no, tak opět řada nepřesností - 50kW motor se dával již v roce 1993 do Favorita (G)LXi, to nebyla novinka pro felicii. A ten "znatelně silnější 1.6 z VW" měl celých úžasných 55kW, a z 5kW rozdílu většinu pohltila jeho vyšší hmotnost - měl totiž oproti škodovácké 1.3 výrazně méně hliníkových dílů - ostatně to byl motor konstrukčně o dost starší, než ten z Favorita.

1.6 byla "výrazně silnější" pouze oproti slabší 40kW verzi,

+3/−2
23.6.2016 14:29

J15a70k16u21b 18Z47o98u91b43e57k 3555934322

Velký rozdíl byl také způsoben převodovkou. 1.3 40kW MPi měla stejně těžký převod jako 1.6, nechápu proč. Po výměně převodovky z 50kW - krátké převody do 40kW s dlouhými převody se auto značně zlepší;-)

0/0
23.6.2016 14:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.