Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslední felicii vyrobili před 15 lety. Stále je žádaná, provoz nestojí nic

Právě teď je to patnáct let od doby, kdy z výrobních linek sjela poslední Škoda Felicia. I po tak dlouhé době patří k nejrozšířenějším vozům na našich silnicích. Škoda Felicia vyráběná v letech 1994 až 2001 dnes patří mezi nejlevnější ojetiny jak z pohledu nákupu, tak provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D40a28v12i41d 27W94e22i48s47e78r 5297230935

Když jsem nastoupil do svého druhého zaměstnání, dostal jsem jako montážní auto Feldu combi 1.9D s 154000km. Když jsem dostal novou Fabii combi I. 1,9SDI, měla Felda nalítáno 435000km. Za ty km se na motor šáhlo párkrát, výměna žhavících svíček (360000) a spojka(385000), 4000000 výfuk. Jinak jen spotřební díly (filtry, olej, rozvody, brzdy, čepy ) . Tak nevím co se na tom motoru kazilo. Za nějaký čas ji firma prodala , jěště v roce 2013 jezdila a měla na tachometru 580000km.

To auto bylo nezmar, ať si říká kdo chce co chce, ale pravda je, že přechod na Fabii a pak na Caddy, byl vždy vítaný krok k lepšímu pohodlí.

0/0
27.6.2016 20:08

T95o97m23a54s 75N93o85v64o48t36n45y 1831264576845

Mít to klimu a posilovač, ani jiný auto nepotřebuju na vození věcí, skákání po městě a občas nějam na výlet. Jasně, na každodenní lítání stovek kilometrů to není, ale držák a pracant je to neskutečný.

+1/0
26.6.2016 22:34

A34l79e15š 37L86i92s32o96v37s68k96ý 9149258822692

Božíčku! Kolik je tu odborníků na auta! Ta modrá felda fkombíku a po facelitu je fakt hezký auto.

0/0
24.6.2016 9:08

C44y83r38i68l 22P41a11v14e93l28k32a 4346742798745

Jestli chcete kvalitní, velké a pohodlné auto s minimálním servisem, tak se podívejte na zachovalé Nissany Almera a Primera P11 (do 2001). Pokud seženete pěkný kus, tak snad neexistuje lepší poměr cena/výkon.

0/0
24.6.2016 0:02

C94y43r78i64l 63P22a97v24e84l16k13a 4756262278175

S cenama náhradních dílů je to pěkná demagogie!

Díly na Mercedes C - W203 rok výroby 2006, 170 koní:

Pružina přední: 374 Kč

Tlumič přední: 1 090 Kč

Ložisko kola FEBI: 184 Kč

Přední brzdové destičky: 387 Kč

Je tady nějaký rozdíl proti Felicii? Pokud nevěříte, rád pošlu odkazy. A pokud budete povídat něco o kvalitě dílů, tak je minimálně srovnatelná s těmi na Felicii.

0/0
23.6.2016 23:59

J95a81n 49D64l66o11u10h86ý 7884719920789

Opel Agila 2003:

Silen blok motoru 1ks - 2000kc

Predni naraznik - 6000kc

Tlumic - 1500kc

Vymena rozvodu - 8000kc

Spojka - 5000kc

Felicie:

Silen blok 120kc

Predni naraznik - 1600kc

Rozvody - 3000kc

Spojka - 3000kc Jsou to realne ceny ktere jsem na obe auta zaplatil.

+1/0
24.6.2016 8:23

J11a43n 68H69a96v31r56d93a 2128696451288

v autorizovaném servisu Opel

0/0
24.6.2016 9:51

J15a32n 84D24l82o15u38h35ý 7874769210359

Mno tak to ani nahodou, problem Opelu je hlavne v tom, ze klicove dily (loziska, silen bloky, ramena atd) nejsou fyzicky k prodeji pritomny v CR. Vse se dovazi na objednavku a pokud vam nekdo tvrdi opak, pak lze! To same plati pro spoustu dilu pro Ford. Napriklad "tankovaci svody" do nadrze prijdou bratru na 8 tisic a jedina moznost v CR (aby to melo 2 roky zaruku na dil) je to koupit primo od Opelu. Kdokoliv jiny to stejne objednava u Opelu (jediny dodavatel v EU techto dilu).Rv

Ford: Objimka zarovky do zadni svitilny => dostupnost dilu pouze u Fordu cena za kus plastu s dvouma kontakty 500kcRv

+3/0
24.6.2016 11:12

C51y35r24i17l 92P42a91v75e90l28k29a 4226512468425

No jo, když kupuju ojetinu (vždy, na nové nemám), tak si zevrubně zjistím ceny dílů. A Mercedes až na některé speciality je má velmi levné. U dieselu nevím, mám kompressor. Máme ještě Mazdu (rozvody origo 1990 Kč) a taky si nemůže stěžovat, předtím Nissany (startér 1750,-. poloosa s oběma kloubama 2 300 Kč, vana 690 Kč, rozvody 2 500 Kč, zadní lampa 1 450 Kč) a nebyl problém.

0/0
25.6.2016 2:54

J77a93n 69D22l93o21u13h46ý 7614789240719

Ja ty auta kupoval nove, ty ojetino ;-) 22 ecek bude druhovyroba = smejd a konkretne u opelu to na 90% znamena, ze nepasuje presne. Par neorigo dilu jsem koupil a vzdy s nima byl problem je tam napasovat. Ono je to spis o tom znat prostrednika, ktery ty dily taha do ceska: predni lampa origo hella u opelu v servise 3500kc. Ta sama lampa primo od vyrobce ze skladu 1500kc ;-) ps.: a jeste je dulezite kolik stoji prace a zda dany servis vubec tusi co ma delat: Focus II - pri vymene tesneni pod hlavou lze nevymenenim ostatnich demontovanych dilu znicit po cca 10000km motor - ventily. U opelu zase motor ecotec trpi na urcite neduhy, ktere jsou snadno opravitelne ale jenom pokud to napojim na origo diagnostiku - obsahuje totiz postupy, jak zavady odstranit rychle a jednoduse.

0/0
25.6.2016 10:47

C15y65r63i52l 22P65a57v43e54l95k42a 4856182378535

Silentblok motoru Opel Agila A - 22 Euro v Německu! Jakých 2 000 Kč? Stačí hledat.

0/0
25.6.2016 3:04

T51o23m13a65s 11N41o67v94o56t92n16y 1971414396315

Teď ještě kolik stojí ten Mercedes, že... a kolik ojetá Felicia

0/0
26.6.2016 22:34

T77o55m24á28š 29Z69e34m63a75n 3105848874985

Jednou z výhod felicie byl vnitřní prostor - ve feldě se dalo odstěhovat víc než v oktávii 2 (oboje kombi).

+4/0
23.6.2016 18:56

J32a97n 37V35e84l83i59z 3939477752570

Motor 1,3 MPi (vstřikování Siemens) měl oproti Bosch mono-tronic, který felicia převzala od favoritu, otevřenější sání a čidlo klepání, které umožnilo zvýšit předstih. Tyto motory měly ve skutečnosti výkon 56-57kW. Nižší výkon 50kW udával výrobce proto, aby dosluhující litinový motor VW 1,6 MPi 55kW byl aspoň trochu prodejný. Z hlediska hmotnosti hnacího agregátu na tom byl nejhůře rovněž litinový 1,9D, který navíc měl interval výměny oleje pouze 7500km. Tento motor se ve skutečnosti skoro nikomu nevyplatil. Jeho výhodou je tak pouze skutečnost, že měl vždy posilovač řízení, zatímco 1,6MPi pouze někdy a 1.3MPi skoro nikdy. Přes absenci posilovače se na jízdu ve feldě 1.3 dalo zvyknout, pokud člověk souběžně nejezdil s lepším vozem, např. fabií.

+4/−1
23.6.2016 18:46
Foto

M70i72c96h68a94l 29N59a59j11m24a73n 7639403936180

Takže 1,3 Mpi byla vlastně lepší než motor 1,6? Seděl jsi někdy v tom autě? Rozdíl mezi těmi motory byl daleko výraznější než těch papírových 5 kw.

A posilovač byl tam, kde si ho člověk zaplatil.

+3/0
23.6.2016 21:19

J33a81n 88D48l89o11u56h79ý 7954349930789

Tak je jasne ze 1.6ka musi mit vetsi kroutak, cili rozjezdy budou lepsi. Nicmene i ta 1.3ka vali po dalnici 170km/h

+2/0
24.6.2016 8:26

J71a56n 55Z71e82m18a47n 1706585964366

Dieselovou Felicii jsem měl, jezdil jsem s ním pro firmu, najezdila 325 tisíc km, než jsem jí prodal, chutnala jí i levná bionafta, s minimální údržbou, jen ta výměna oleje. Rozhodně při denním ježdění měla levnější provoz, než benzíňák.

0/0
24.6.2016 9:48

L94u79d80v34í38k 96G17a34j72d93o89š75í35k 2225583364672

Felda dneska?

Pokud jsou někomu milejší peníze než vlastní zdraví a život, tak proč ne.

+7/−6
23.6.2016 16:44

J68a26n 27B71a70r34t80á86č54e68k 6125795320559

Proč ne Felda? Není o nic horší, než Astra, Escort/Focus, P306 atp ze stejného období. Myslel jsem si že toto vymizelo z diskuzí okolo r,. 2008-9 kdy začali mizet z provozu Š 742 (tzn. kdy se v každé diskuzi našel přispivatel co řešil jak je 742 nebezpečný neekologický starý vrak) a že jsme se posunuli dál.

+8/−1
23.6.2016 16:53

P46e74t83r 61Č52e19r30m31á50k 9988265699150

Po stránce bezpečnosti je felda samozřejmě daleko horší než ty zmíněné vozy, je to pořád základ favoritu, to že tam přidali pár výztuh a airbag do schránky prostě konstrukční zastaralost poloviny 80.tých let nemění. Jinak nic proti feldě, ale tohle je fakt nesmysl

+3/0
23.6.2016 17:44

J76a65n 78B45a70r59t21á12č89e80k 6195325190559

Je nějaký relevantní zdroj, že Felda je v bezpečnosti horší než jmenované modely, nebo jde jen o nepodložené hospodou šířené skazky. Jinak takto se už dostáváme do úplně jiné roviny, než jsem směřoval svůj příspěvek.

+1/0
24.6.2016 13:09

P53e51t51r 47Č32e91r71m43á38k 9608375959820

Já nevím kam směřoval váš příspěvek, z felicie nikdo nedělá starý vrak, jen uvádím na pravou míru tvrzení že po stránce bezpečnosti je stejná jako zmíněná auta - to prostě není, stačí se podívat na ncap testy. A nutno podotknout že to není ani její vina - měla prostě zastaralý konstrukční základ a ani ten nebyl ve své době nějak skvostný, ale zkuste vzít současníka favoritu golfa II a tvrdit že je na tom stejně jako golf IV? Není ;-)

0/0
24.6.2016 17:04

J57a48n 93B76a72r53t63á74č19e87k 6895655190729

Tak třeba takový Escort V od roku 90 do konce výroby pouze facelift, kdypak byl vyvíjen,Astra F, P306 zrovna tak. Nějaké testy NCAP jsou při reálné nehodě irelevantní bez ohledu na stáří auta a moc se přeceňují.

0/0
26.6.2016 6:52

P44e43t84r 13Č52e30r10m73á76k 9988565779470

Ani starej escort na tom nebyl stejně, pořád to byl ve své době nesrovnatelně modernější vůz než favorit. A psal jste dokoce focus, což je absurdita. To samé Astra, felicia se kryla spíš s G, a i F coby důkladná modernizace kadettu je na tom pořád konstrukčně prostě jinde, favorit opravdu nebyl vyvíjen s nějakým důrazem na bezpečnostní prvky a zóny. A testy NCAP jsou jediné relevatní porovnání, to že pak na silnici může třeba dopadnout totálně prorezlý peugeot hůř než zachovalá felda je věc jiná a nemá to co dělat s obecným porovnání, které prostě pro feldu není dobré, byť jako auto dobrá bylaR^

0/0
27.6.2016 20:36

L22u15d32v49í83k 42G62a37j54d51o85š41í59k 2645903774412

Ono úplně stačí, že to je 15 let staré auto se stařičkými bezpečnostními standardy. K tomu přidejte ještě to, že to je všechno rezavé.

+1/0
24.6.2016 3:10

T62o57m65á82š 98Z98e93m75a33n 3535628574735

Lepší felda než kolo/motorka..

0/0
23.6.2016 18:07

P26e77t26r 74N26e61c14h65a49n81i75c19k17ý 7883436278200

Pokud myslíte z pohledu nárazu od někoho nebo do něčeho v určité a vyšší rychlosti, pak rozhodně. Ale z pohledu pravděpodobnosti nehody bych řekl, že motorka (dodržující předpisy) má přece jen lepší manévrovatelnost, brzdy a je obtížnější se do ní trefit, zatímco feldu nějaký závodník z protisměru může klidně "roztočit", nemluvě o tom, že může zabíjet i vnitřek auta a rolující se plechy, zatímco motorkář odletí do škarpy.

0/0
23.6.2016 19:29

T70o44m81á97š 66Z92e30m80a39n 3155328544175

Dovolím si nesouhlasit, auto brzdí prakticky vždy lépe a i lépe manévruje.

Navíc motorka "nevyplňuje" svůj jízdní pruh a proto je ostatními řidiči často přehlédnuta či ignorována.

0/0
23.6.2016 22:55

J18á18n 73K95o76t68ú63č 2426884748266

To je pravda, ale takto otázka nestojí.

0/0
24.6.2016 12:42

T37o95m18á82š 16Z88e91m15a42n 3165428914225

No, pro toho kdo nemá na lepší než feldu, opravdu stojí.

0/0
24.6.2016 18:55

C90y27r21i32l 54P44a32v97e43l93k73a 4666102428925

Má pravdu, Felda se při čelním nárazu 30-40 km/ zlomí ve střeše. Několikrát jsem to viděl.

0/0
24.6.2016 0:00

J65a57n 56D37l55o17u81h38ý 7954219960329

Mam pro vas novinku: volvo jiz nekolik dekad ma deformacni zonu vymyslenou tak, ze sila deformujici auto je prevadena do strechy a podvozku. Cili auto se prohne ale posadka je netknuta.

+1/0
24.6.2016 8:29

M26a40r49t74i12n 74N81e83b85e50s51k20ý 7446390937392

Spíš jde o to, v jaké rychlosti je lidské tělo schopné přežít zpomalení při čelním nárazu s ohledem na pohyb orgánů uvnitř těla.

0/0
27.6.2016 17:25

K62a24r19e49l 87K59o22ř76í58n85e64k 1661821453829

Tak rodičům stojí v garáži uz skoro 18 let a má najeto 17 800. Asi jim navrhnu, ať vyhlásí dražbu.

0/0
23.6.2016 16:39

P35e42t46r 98M81a12l53i98š64k35a 6591185781163

Brzo.

0/0
23.6.2016 17:37

K14a26r20e76l 87K97o42ř96í87n82e37k 1801371963529

;-DCopak Felda není jako víno?

0/0
23.6.2016 17:54

J88a26n 26D12l15o68u83h11ý 7914949570609

Pockejte tak 10 let. Dneska se drazi shade 120 a podobne. Pokud neni rezava ceny skacou i okolo 100000kc.

+1/0
24.6.2016 8:30

J69a20n 83S62l98a13v96í51k 2801479550156

Měl jsem tehdy dilema zda nový Punto či Feldu. Koupil jsem Punto, nebylo špatný ale Felda vydržela déle. Jako Pikup jsme s ní postavili několik domů a vydržela vše...a slušně se i prodala.

0/0
23.6.2016 16:30

P56e83t91r 44B58á25č54a 8305256115215

Felicie a Fabia 1,2...to nejhorsi co lze na dnesnich silnicich potkat co se tyce zrucnosti tech co sedi za volantem.

+1/−8
23.6.2016 16:09

L45a42d90a 76N11o44v42a18k 4842923507

a na to jsi přišel jak...? Logickou úvahou to asi nebylo... Felda nejezdí "sama" jako moderní auto, které se dá řídit dvěma prsty a tupým ovládáním dvou pedálů... Jezdit s felicií znamená umět mnohem více předvídat a znát dobře chování toho auta, které je úplně jiné, než u komfortních moderních vozů..

+2/−1
23.6.2016 19:05

P81e36t77r 97Č73e81r34m10á11k 9178785709950

Toť teorie ale praxe je právě opačná, tyhle auta i dnes slouží ještě jako první auto, a nebo naopak poslední, a reakce řidičů těchto skupin vskutku dobré nejsou. Ale samozřejmě hodnotit auto obecně nejde.

0/0
24.6.2016 17:06

J57i84ř90í 66K43o78c13u39r54e18k 6725264655218

No jo, ale jak chcete zařídit, aby měl řidič naježděno, aniž by se jako nezkušený dostal do provozu?

+1/−1
25.6.2016 18:46

P30e50t46r 15Č47e30r63m43á20k 9178805269790

Tohle tu vůbec neřešíme, řešíme to že se právě tito nezkušení lidé koncentrují v takovýchto autech.

0/0
27.6.2016 20:38

A48n89t11o20n38í63n 30S79e52b59e50r51a 7513238460529

Tak úplně nic provoz nestojí, ale když pominu benzín, tak to 5 tisíc ročně včetně pojistky jsem se vešel. Při samo-domo servisu, ovšem R^

0/0
23.6.2016 15:09

J81i68ř35í 56Z26ý23k79a 9599703731320

tolik mě stojí i 15 leté Volvo s 2.4T. Pojistka 2800Kč, olej a filtry 2000Kč. Víc není potřeba, protože životnost dílů je tak velká, že i třeba podvozek je stále původní, bez vůlí.

0/0
23.6.2016 19:26

J75a92r50o80s58l62a62v 32K89o63m17o61ň 1870114894491

a pořizovací cena Volva a Felicie ?:-P

0/0
23.6.2016 21:21

A96n85t63o94n78í50n 95S67e35b21e89r32a 7323768310609

Já to koupil za 25 tisíc.

0/0
24.6.2016 12:46

J67a89n 97D14l58o18u69h92ý 7884609230619

to je furt 2x tolik nez za kolik se da sehnat od spravneho majitele felda se 100k na tacho ;-)

0/0
25.6.2016 0:47

V28a61c73l68a24v 32M39e61d83e19k 5361952525535

no, tak opět řada nepřesností - 50kW motor se dával již v roce 1993 do Favorita (G)LXi, to nebyla novinka pro felicii. A ten "znatelně silnější 1.6 z VW" měl celých úžasných 55kW, a z 5kW rozdílu většinu pohltila jeho vyšší hmotnost - měl totiž oproti škodovácké 1.3 výrazně méně hliníkových dílů - ostatně to byl motor konstrukčně o dost starší, než ten z Favorita.

1.6 byla "výrazně silnější" pouze oproti slabší 40kW verzi,

+3/−2
23.6.2016 14:29

J22a32k50u71b 10Z67o85u84b11e29k 3215914442

Velký rozdíl byl také způsoben převodovkou. 1.3 40kW MPi měla stejně těžký převod jako 1.6, nechápu proč. Po výměně převodovky z 50kW - krátké převody do 40kW s dlouhými převody se auto značně zlepší;-)

0/0
23.6.2016 14:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.