Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf Volkswagenu už plánuje konec TDI

Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen, který dostal za úkol očistit firmu po aféře Dieselgate, už vyhlíží konec dieselů. Jednou přijde otázka, zda má smysl investovat obrovské peníze do jejich dalšího vývoje, prohlásil pro německý deník Handelsblatt. Tato otázka bude na pořadu dne velmi brzy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L80a91d68i74s48l79a61v 55K50a86l98o64u52s 7485186311350

To je zvláštní. Na autobusech a nákladních vozech klidně zvládají Euro 5, jen u VW je to problém. Možná je problém u vysušeného ředitele BOSCH ;-D, který do toho montuje komponenty motoru.

0/0
28.6.2016 11:30

T81o43m79á89š 82F45i96j85a43l94a 4802563703670

Pamatujete si na značky z RVHP? Barkas, Roman, Ikarus....vše bezín.

Nic moc jízdní vlastnosti, žralo to jak tank..

0/0
25.6.2016 1:31

J20i22ř92í 28K77o85c53u89r21e32k 6395694415188

Jízdní vlastnosti autobusu a jeho spotřeba, navíc 40 letého kusu, jsou pro posouzení benzínového automobilu zcela zásadní. :-P

0/0
25.6.2016 13:55

T76o36m82á57š 63F98i81j52a38l53a 4962553713870

Jestli benzín dokáže to co nafta, tak se rád vrátím k benzínu. Zatím musím říct, že diesel, je 100 x spolehlivější, než benzín. Pokud máte problém, vyměňte automechanika, nebo autoservis. Obvykle je to vo tom...

+1/0
25.6.2016 1:22

J14a84n 79D98l79o29u87h51ý 7594309400449

Uz jenom to ze diesel technologicky obsahuje vic soucastek, motor musi odolat vyssim tlakum a nafta musi byt kvalitni je to co rikate uplna hloupost. Servisni vydaje jsou take vyssi. Nejspolehlivejsi jsou benzinaky s sesti a vice valci, ty nemaji problem nalitat pul milionu bez zavad.

+2/−1
26.6.2016 9:57

D80u90š31a57n 59M22a14t88o18u17š21e32k 7923700840675

sám motor možná ano,ale spíš nikoliv,nicméně právě systémy snižování emisí tvoří z dieslového motoru hromádku neštěstí jejíž spolehlivost a náročnost z hlediska servisu tvoří naprosto nepoužitelný typ motoru.

Já osobně vždy preferoval benzínový motor s turbodmychadlem

dieslovy motor do osobního automobilu nepatří...

0/0
12.7.2016 16:31

J83o48s30e31f 24P65i85h36r51t 1404882226296

Tak určitě... :-P mám 2.0 benzín atmosféra a nemusím řešit turbo, vstřiky, dvouhmotu a podobné libůstky smraďochů. Fakt nechápu, co lidi na těch traktorových motorech mají, to ta o cca 1-1.5 litru nižší spotřeba vykompenzuje vyšší pořizovací cenu i vyšší servisní náklady?

0/0
12.7.2016 20:58

D35u76š62a26n 29M27a90t30o80u92š83e51k 7823780950725

dvohmotový setrvačník mnohdy nemá nic společnéhpo s typem motoru

mám ho v 1.8T v A4 z roku 1999 ,kterou mám co pracovní vehikl na zahradu.

Blbý je že je před smrtí:-),setrvačník...

0/0
13.7.2016 14:42

P57e15t19r 43N30e67s20v98a19d29b25a 2144945156299

Kéž by diesely v osobních autech zakázali. To by byl raj na zemi.

+4/−4
24.6.2016 22:37

J32a91r69o82m40í58r 16Č73e52c93h 1463128557452

Tento clovek urcite dodrzuje dopravni predpisy.1.9 TDi a 6.8 litru?Na takovou hodnotu jsem se nikdy nedostal.Bezne max do 5.8 litru a to kdyz to zenu s plnou zatezi na dovcu po dalnici.Vzduchac za 1500? Ma asi pozlaceny ramecek?Tento motor je proste drzak a jeho spolehlivost je prikladna.

+1/0
24.6.2016 20:33

K78a40r85e89l 62V93a34c79h77u97t 9673652629173

Záleží na nás, na všech, na každém z nás - zda a jak dlouho budeme muset ještě vdechovat ty nejjemnější částečky černého dehtu a plnit si jimi naše nejchoulostivější plícní sklípky a způsobovat si tak věčné astma a různé kašílky a bronchitýdy!!! :-/

+1/−3
24.6.2016 13:31

J98a12r85o35m75í73r 61Č59e23c95h 1643248507412

Podivejte se co jite?Vsechny motory na fosilni paliva vypousteji spaliny.

+1/0
24.6.2016 20:38
Foto

P65a48v82e65l 63J63o39s88e39f 24A41b21e93r51l23e 4707253736946

Nikdo mne nepřesvědčí, že diesel se spotřebou 6 litrů má vyšší emise než benzín se spotřebou 8,5.

V každém případě řešíme hovadiny protože budeme platit za kilometry...stát nám to spočítá, jeslí si někdo myslel že s elektromobilem ušetří..a celkem nevidím ekologickej mrozdí mezi hulicím výfukem a hulicím komínem elektrárny...

+7/−9
24.6.2016 0:23

T97o74m50á17š 21B36a80š83a29n27d88a 2342489522920

Nejde jen o objem emisí, ale taky o jejich složení, že?

Ale s těmi elektromobily je to fakt, jen se ta zátěž přesune jinam a navíc i samotná výroba elektromobilu je energeticky mnohem náročnější.

+4/−1
24.6.2016 8:03

V24í38t 24O11ž11a98n76a 1198718715924

tak se dívej

https://www.youtube.com/watch?v=6IXoTVXzQxI

Se spalovákem máš v aute 2 komíny/výfuky

+1/0
24.6.2016 8:06

P64e79t19r 45N51e80s90v29a52d66b24a 2414705396829

Hlupáka těžko o něčem přesvědčovat.

0/0
24.6.2016 22:39

F78r20a70n49t89i92š67e10k 37K83o55p23e71c94k30ý 6645779440285

Pracuji ve značkovém autoservisu a myslím si, že nafta patří do kamen......:-)

+12/−3
23.6.2016 22:23

T70o11m74á83š 74P18r43c28h10a36l 1988963523710

Po dieselech v klasických autech by tu neštěkl ani pes, nebýt té šílené daňové zátěže na palivu.

+11/−2
23.6.2016 22:12

R28a29d66e48k 32D81o98l95e78ž80a60l 2959663280330

Právě. A to ještě jsme s českým rozdílem nafta x benzín na spotřební dani v Evropě úplní břídilové, jiné země to mají podstatně rozdílnější ve prospěch nafty, například na daních (například citovaná Francie).

0/0
24.6.2016 13:11

R31o11m45a95n 52P67o80k14o35r94n40ý 6559734670722

Benzín je levnější na opravy a pokud vím, tak i lepší na emise.

+3/−3
23.6.2016 21:55

J37i86n13d50ř53i75c63h 26L55u62k28e74š 3319924323780

To platilo u starších atmosfér. U moderních turbomotorů je to podobné jako u nafty. Díky přeplňování vzniká hodně NOx, a také se spékají kapky benzínu... Ale je pravda, že v porovnání vychází benzín lépe. Turbodiesel se rozmohl díky spotřebě a účinnosti. Jenže nízká spotřeba, vysoká účinnost nejde fyzikálně dohromady s produkcí NOx, kvůli kterým aféra vznikla. Evropa se hnala za spotřebou a snižováním objemu, Amíci mají holt asi levný benzin a nějaké čtyřlitrové V8 je nezruinuje...

+6/0
23.6.2016 22:04

T50o25m94á77š 34F62i11j10a14l47a 4252403523900

O tom to je. Nafta proudí ze světa šejků, benzín je druhotný produkt..

V USA mají všeho přebytek, proto i cena za palivo je zanedbatelnou položkou ve výdajích Američanů.

0/0
25.6.2016 1:28

D35u34š38a15n 53M73a92t26o73u57š67e84k 7893420330915

proboha co to melete????????????????????????

0/0
12.7.2016 16:32

J59i21ř13í 26K89o40c78u88r47e73k 6855124455168

Také je zcela běžný L4 kolem dvou litrů objemu. A těch 25 mil na galon? Ech při ceně 40 Kč za galon (3,7 litru) je to zadarmo.

0/0
25.6.2016 13:59

P59e32t72r 63S36p93a46t25z48i58e85r33e50r 7474192495724

už jsem to psal na facebooku, když vznikla aféra dieselgate, tak jsem říkal, že se blíží konec naftových motorů v osobních autech. V roce 2018 má přijít ekonorma EURO7 a to už mnoho naftových motorů prostě nedá. A tak se musel najít důvod proč zrušit výrobu naftových motorů. Dieselgate je tak trochu umělou aferou, aby splnila ten důvod....a je to tady.

+5/−3
23.6.2016 21:01

J67i75ř22í 87H14r37a36d11e93c 9558487670784

Víte taky, kdy nám přiznaj ufóny? 8-o

0/0
24.6.2016 23:36

T87o89m80á67š 96F45i21j35a16l39a 4552433713540

Pán určitě benzíňáka..a jezdí jenom na nákupy s manželkou..

0/0
25.6.2016 1:24

V79l97a10d27a 36S33i28m55o93n46i62k 3419473973575

No jistě - všechny malotonážní dodávky a malé náklaďáky budou jezdit na benzin...ode zdi ke zdi.

+11/−1
23.6.2016 20:53

T69o95m52á81š 50B73a37š47a60n46d65a 2532419812950

A proč ne třeba na plyn (CNG)? V takové dodávce je dost místa na pořádnou nádrž.

To by tam ovšem nesměl být směšný turbomotůrek s objemem 1l, který se po 150 tis. km rozpadne, ale pořádná atmosféra se šesti válci.

+3/−3
24.6.2016 8:00

S45t14a24n68i68s77l69a63v 56C49h50y50t74r72a 3734903577849

Už vidím, jak tahač, co má 40t jede na CNG. Kolik bude brát? 100 na 100?

+2/0
24.6.2016 8:27

J12i83ř43í 22K18o89c15u70r62e65k 6885664735238

Zcela určitě, narozdíl od nafty roste spotřeba CNG kvadraticky s hmotností. U nafty jen lineárně.

0/0
25.6.2016 14:02

J21a50n 27D37l33o39u88h90ý 7104419940419

Prijel jsem k pumpe na lpg a predemnou stal kamion. K memu prekvapeni tankoval LPG!!! A cekal jsem sakra dlouho, jelikoz nadrz mel oproti osobaku gigantickou.

0/0
26.6.2016 10:02

J98a32n 62B73a86r54t18á67č39e97k 6615325940339

Netankoval takhle náhodou LPG do nezávislého topení?

0/0
26.6.2016 12:37

A62l97e24š 13L73i89s75o36v38s33k55ý 9459678282952

Já měl TDI PD 74kW a byl jsem s ním nadmíru spokojenej. Vyhovoval mi po všech stránkách. NAjezdil jsme 3000tis. km a auto slouží dál jinému a už má přes 400t.

+6/0
23.6.2016 20:20

T21o83m11á26š 75B90a81š17a88n78d44a 2582159832230

To ovšem neznamená, že vyhovoval těm, co jeli za vámi a museli dýchat ten smrad a škodliviny.

+6/−2
24.6.2016 8:05

J87á93n 41K98o75t89ú75č 2956674158656

Chápem, ale bohužiaľ sú to dosť nesúvisiace veci.

+3/0
24.6.2016 8:36

pasa 2715935385287

Nějak tak se tady debatuje o tom, jaký výkon, zátah, spotřeba atd. mají vaše TDI vs TSI, ale článek je o rušení nafty v motorech s ohledem na přísnou budoucí emisní normu ať už tady v EkoBioEvropě nebo v blbákově USA. A čím se bude vozit zboží sem tam napříč celým světem? Že by jakýmisi elektromobily. To by snad chtělo založit firmu na baterky.

+6/0
23.6.2016 19:47

P50e85t89r 71N28o23v60á16k 1295417792895

Perspektivním může být vodíkový článek jako zdroj el. energie pro elekroautomobily.

0/0
23.6.2016 21:18

P35e33t38r 40Š70v52a25r45c 2608148685510

no jo, jenže ten je reálnej do běžného provozu za kolik let? 50? 100?

0/0
23.6.2016 22:14

P15e45t86r 43N20o20v29á87k 1785697382585

Pár aut a autobusů již jezdí a dokonce i elektrokolo.... Ale zda se vodík prosadí jako převažující palivo pro automobily je zatím nejasné.

+1/0
24.6.2016 4:26

M68a42r64e10k 37K86l22u66f95a 3108494714386

A přitom je to zdaleka nejlepší alternativa.

Jen tu dostupnost nějak pořešit.

+1/0
24.6.2016 12:47

V74á94c28l78a91v 66J46e27b47a65v82ý 8350269943186

Do nákladního auta je diesel vhodný, ale naprosto nedává smysl, aby byly diesely v běžných osobácích a brutálně znečišťovaly města a zabíjely jejich obyvatele.

Diesely jsou výhodné hlavně kvůli nižší spotřební dani nafty, než má benzín, což je paradoxní, protože spotřební daň by měla zatěžovat více ty nečisté provozy.

V USA, Japonsku, Austrálii a podobně vědí, že nafta do osobních aut nepatří, blbákov je v Evropě. :-P

+4/−1
23.6.2016 23:02
Foto

P22a90v20e65l 94J79o71s37e86f 24A17b72e90r11l55e 4157943256146

Jasně a v těch velkejch městech ten smog mají z čeho když na naftu nejezdí?

0/0
24.6.2016 0:15

R45a25d10i19m 85H12o91r41č30i76č81k73a 7206917133542

A až lidé budou jezdit v 60% na elektriku, tak nám ji zdraží a budeme čumět jak telata.

+12/0
23.6.2016 19:14

J14á88n 82K76o58t13ú67č 2416634848936

bicykel!!! :)

0/0
24.6.2016 8:36

T54o25m91a60s 86S20v22o59b92o22d81a 2345628131478

zatah tdi vs benzin? nevim co jste to ridil Feigl, ale tdi ma mnohem vetsi kroutak nez benzin. uplne jiny kompresni pomer. do kila s dieselem v dobrym stavu sfouknete kdejakej benzin. spatny je ze to kouri, smrdi a zvuk to ma jak traktor.

+2/−1
23.6.2016 18:21

V50í60ť14a 50K96r80u87t56i50š 1250224485547

Jenže zátah objektivně nedělá krouťák, ale výkon. A subjektivně pak to, že křivky benzínu jsou proti naftě ploché, takže tak "nekope" a nedává takový pocit zátahu. Jenže reálné zrychlení je pak o něčem jiném.

+9/−2
23.6.2016 19:25

M41i56c68h55a11l 18F46r25ý38d25a 1942639963412

to sis to nějak pomotal Víťo, ale nevadí, příště to třeba dáš líp...;-D

0/0
24.6.2016 13:20

J19i42ř32í 64K29o72c20u61r17e36k 6225864225658

Heh, stačí to zpřevodovat do pomala a bude se to klidně stavět na zadní. Jen musíte mít zadohrab.

Mimochodem Royal Enfield bude asi nejprogresivnější výrobce motorek. Jako jediní mají na trhu diesel a tak to všem ostatním natřeli.

0/0
25.6.2016 14:12

D68u50š44a74n 71M67a27t45o53u35š32e54k 7653320220445

to je zas blábolíček od znalce,asi proto se všechna sportovní auta dělají s TDI motorem ,že??????????????

0/0
12.7.2016 16:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.