Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Seat patří 30 let VW. Novou éru zahajuje autem z Česka

Mít v nabídce SUV je dnes povinnost. Zákazníci si je oblíbili. A tak tyto salonní prapotomky teréňáků zařazuje do nabídky stále více značek, mnohé na nich staví novou produktovou strategii. Seat Ateca je první SUV španělské automobilky, Ateca má být zároveň novým pilířem prodejů Seatu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a88n 57D97l21o68u81h82ý 7304159700919

Pul milionu za tri valce s turbem co zerou 8 litru benzinu. To jsou komici! Vazeni ( neni to suv) za 600 tisic lze poridit novy Dodge Charger 3.6l V6 Pentastar. Spotreba je o litr vetsi ale sila motoru je mnohonasobne vetsi!!! To jenom pro srovnani co nam nabizeji automobilky bojici se bruselu....

0/0
5.8.2016 10:16

J97i25ř97í 86S48c85h92w17a79c28h 8418264838176

tak proč tu proboha nejezdí ty úžasné ameriky?

0/0
5.8.2016 15:03
Foto

M96i66r64o39s27l20a55v 98S16t61e52i31n97e25r 4740982950716

Minulý týden jsem se projel v předváděcím VW Tiguan II. To je v podstatě stejné auto, jako Ateca a Kodak. Podstatný rozdíl proti Yetimu hlásí moje invalidní manželka- do toho auta se jí nastupuje lépe, má o něco delší odstup sedačky od přední hrany dveří. Dále jsou sedadla širší, i když ne o moc, ale dává to lepší komfort sezení. 150 HP a převodovka DSG jsou ideální, i když jsem 55 roků zvyklý na manuál, snadno jsem se přeškolil.

Rozhodující je ovšem cena: Tiguan II (od léta 2015) dostanete při trošce hledání už za 700.000 Kč, pokud vezmete předváděcí vůz nebo reimport. Ateca je zatím dražší. Škoda Kodák jistě také zahájí na vyšších cenách, než už teď trochu drahý Yeti.

0/−1
3.8.2016 8:30

D90u95š45a54n 91P27e78š93e47k 3445969544570

Ateca a Kodiaq samozřejmě stejná auta nejsou, a to ani téměř.

Menší Ateca je budoucí Yeti II, Kodiaq je podstatně větší.

+1/0
4.8.2016 10:39

P40e24t13r 71Č24e27r90m86á59k 9458975199460

Kodiaq je sice dvojče Tiguanu a větší tedy je, ale nikoliv podstatně ;-)

0/0
4.8.2016 23:44

M43a26r86t77i42n 79J32a68g34r 8868714522733

Mám doma v garáži Seat Ibiza 1992 SXI - 1.5 System Porsche (provedení SXI je vzácné). Dle mého názoru poslední skutečný Seat (vyráběly se od roku 1985), radost řídit, vypadá k světu a i přestože se hodně podobá tehdejším Fiatům tak má svůj originální design. Jsem moc rád, že jsem si ho pořídil a budu si ho opečovávat jak nejlépe umím, jen proto, abych si nemusel nikdy kupovat tyhle nový ošklivý spotřební paskvily. A než někdo začne trepat o "starý nebezpečný popelnici" - moje víkendovka má najeto 90tkm, dle STK je v perfektním stavu a můj strach na silnici tvoří právě individua ve vysokých bezpečných SUV co se cítí nesmrtelní.

+2/−1
1.8.2016 16:42

V47l59a33d72i20s12l61a13v 22B16u93r52y59š81e15k 1849412597464

to tady onehdá byl článek o jednom se starým seatem, nedala mu přednost někde někde u Tvarožné dodávka, bilance- mrtvá manželka a dvě malé děti, kdyby byl individum ve vysokém SUV, mohla jeho rodina žít, jinak auta se přizpůsobují potřebám zákazníků, dnes nestojí auto 50 platů jako v roce 1992

+2/−1
1.8.2016 17:21

J16i68ř12í 27K32o88c16u36r41e29k 6495794405638

A kdyby tam místo dodávky byla Tatra ...

0/0
2.8.2016 12:58

V86l35a95d56i42s31l20a92v 34B82u97r26y83š92e37k 1349162287634

to by bylo blbý, ale byla tam dodávka, děti mohly žít

0/0
2.8.2016 17:19

J96a26r13o18s83l38a24v 16Š78k61e33ř19í12k 8733308545341

Třeba by k nehodě ani nedošlo. To jsou jen samá kdyby. Podstata myšlenky pana VB ale spočívá v tom, že moderní auta s řadou bezpečnostních prvků, zejména pak bytelnější SUV jsou mnohem bezpečnější a dávají výrazně větší šanci na přežití než třicet let stařešina. Jo - a bezohlední řidiči jezdí ve všech autech, starých, nových, malých i velkých. Tak to prostě je. Jde tedy o to ochránit sebe, což lze zařídit různě - například, že jezdit nebudu nebo že si k tomu pořídím alespoň bezpečnější auto. Jestli tomu někdo říká ošklivý spotřební paskvil, tak to není tolik podstatné. Mně osobně Ateca ošklivá nepřipadá, ale naopak, určitě je hezčí než hranatá yetina.

0/0
3.8.2016 7:23

J49a87n 23D61l51o23u44h29ý 7294159150229

Myslet si ze v SUV prezijete vic nez v necem jinem akorat potvrzuje vasi neznalost co zpusobi umrti. Kazde auto je jiz minimalne cca 20 let konstruovano tak, aby do 64km/h posadka prezila. Pokud se ale srazim s vlakem nepomuze mi ani suv. Vetsinu lidi zabije pretizeni nebo volne lozene predmety v aute. Nad 64km/h je preziti v aute vpodstate hod kostkou zda padne 6tka.

0/0
5.8.2016 10:11

V98l17a22d31i25s43l46a82v 27B22u27r28y25š40e40k 1119722947524

v SUV o kterém je řeč přežijete mnohel pravděpodobněji než v 20 let starém autě, jen potvrzujete vaší neznalost, navíc je tu ještě jedna věc, že u moderního auta by k nehodě nemuselo dojít

0/0
5.8.2016 22:21
Foto

M62a48r13i83á28n 14K12y54r13a68l 1875644334184

Tyhle krabice nemám moc rád. Není přes to vidět, co se děje vpředu a je to moc velké, takže to na parkovišti běžně zabírá více než jedno parkovací místo.

+3/−5
1.8.2016 10:42

A92n79t54o21n86í86n 39S83e70b17e37r69a 7943468210829

A hlavně zdržuje tam, kde běžné auto projede. Takže kvůli nim musím zbytečně čekat někde na pro ně úzké cestě.

+1/−7
1.8.2016 10:55

M42a55r33t62i52n 73P95a32v92e27l22e88k 5430247385565

Ateca je o 30 cm kratší než Octavia a stejně široká.Co považujete za "běžné" auto? Fiat Punto nebo Smarta?

+11/−2
1.8.2016 11:03

A19n32t59o84n88í85n 18S22e78b76e94r55a 7573198650429

Tak nová oktavie to je taky zbytečně velké auto.

+1/−8
1.8.2016 13:18

P29e35t42r 40Č69e65r28m83á32k 9278695739500

Pro trpaslíky určitě ;-D

+5/0
1.8.2016 13:23

A49n56t77o80n75í85n 24S61e96b53e69r24a 7493738950109

Já jsem vysoký altet, samá ruka a noha. Oktávky mi vůbec nesedí.

Vlastně většina aut mi nesedí....

Ale prostě mám rád menší mrštné auta, které se vejdou v pohodě mezi auta na úzké cestě a všude v pohodě zaparkují.

Ty Super Urostlé Vobludy rád nemám....

+2/−1
1.8.2016 15:21

P75e44t17r 56Č55e23r87m95á25k 9338525139750

Vaše osobní preference, já mám zas rád rychlá a adekvátně velká auta, což SUV ani octavka není. Se zaparkováním žádný problém nemám, a na cestu se vejdu bez problému. R^

+1/−1
1.8.2016 16:36
Foto

I62v71a25n 44K70o38p30t27a 5747812331517

No pokud jezdíte sám a bez zavazadel tak ano. Já si někdy říkám, že bych potřeboval něco většího než octavii.

+2/0
1.8.2016 14:42

A80n32t81o71n26í29n 91S31e82b55e81r61a 7273948360679

já má auto 190 cm včetně zrcátek

Octavia III má 201 včetně zrcátek

Seat Alteca 207 včetně zrcátek

0/0
1.8.2016 13:23

P81e64t51r 42Č20e85r44m80á53k 9798785449740

No a? Já mám 209, mění to něco?

0/0
1.8.2016 13:32

M81a10r62t83i14n 73P90a16v33e98l13e59k 5800917165885

Ano,pan Sebera neprojede - už takhle má problém se šesti cm mezi Altecou a Octavií a co teprve těch vašich brutálních osm.Bude muset zase čekat na úzkých cestách,kde běžně jezdí - nevím na co bude čekat,ale čekání je prostě z principu ošklivé.

+3/0
1.8.2016 13:49

A63n26t74o12n62í45n 20S40e89b40e94r86a 7103278450509

Ano brzdíte mně na cestě, jedete s tím jak s hnojem a zabíráte parkovací místa pro slušné řidiče. Rv

+1/−5
1.8.2016 15:23

P57e56t11r 54Č29e76r22m30á44k 9618575649470

Co to je za nesmysl, na cestě byste brzdil leda vy mě, protože byste jel metr od krajnice, protože mám zcela normální osobní auto tak zabírám zcela normální parkovací místo a pokud vy neumíte normálně zaparkovat tak to není problém nás ostatních slušných řidičů. ;-)

+2/−1
1.8.2016 16:39

M82a38r92t38i91n 89H62o13u42b22a 6463891319938

a ty jsi ten slusny ridic? jako cim mensi, tim slusnejsi?

+3/−1
1.8.2016 17:11

M73i78c14h15a16l 62F62r12ý34d90a 1602699853142

Co na tu míru říká manželka?

0/0
2.8.2016 20:52

P54e66t11r 86Č54e91r17m11á11k 9578185379820

Právě naopak, suv stojí na platformách běžných modelů a jsou jen vyhnané do výšky, takže místo na zaparkování to zabere menší nebo stejné.

+2/−1
1.8.2016 12:31

A46n24t43o63n64í96n 82S48e50b40e55r51a 7113848790149

NO s těmito auty se běžně parkuje přes dvě místa. Nebo je to široké od čáry po čáru. Takže když tam s tím SUV zajede trochu na šikmo, tak se vedle normální osobák už nevejde. To pozoruju dnes a denně. ;-O

+1/−1
1.8.2016 14:11

J12o76s31e14f 58N58o74v21a58k 5448392866718

Takhle parkuju i s menším autem. A schválně. Kvůli maminám, které při manipulaci kolem dětské sedačky zadnicí tlačí dveře do okolostojících aut a dělají důlky.

+1/0
1.8.2016 16:18

P77e55t95r 78Č79e25r86m90á36k 9958715139640

Přes dvě místa se parkuje tak maximálně s těma největšíma typu X5, Q7 Cayene a podobně, a to jenom proto že když je někde namalovaně parkovací místo podle starých norem nebo jenom to minimální, tak se na něj vejde sotva člověk s normálním autem, natož s tímhle mastodontem, s tiguanem nebo yetim nikdo přes dvě místa nestojí, a pokud ano tak proto že to je blbec a nikoliv proto že by se na jedno nevešel. Navíc se dnes bežně u obchodů dělají stání XXL určená pro taková auta.

0/0
1.8.2016 17:13

M13a35r54t45i53n 16H36o96u98b80a 6853321339878

to asi neni problem toho auta

0/0
2.8.2016 13:12

P48e32t14r 30P67o94s76p72í84š58i72l 4318694916236

Pořád nechápu tu módu dávat motocyklové motory do aut.

+6/0
1.8.2016 10:22

V74l80a59d11i92s55l49a66v 23B90u32r59y73š78e74k 1209552557374

tak moda bych tomu neříkal, zákazníci to chtějí a kupují, tak výrobci na to reagují, nic víc bych v tom nehledal a je zbytečný v tom hledat nějaké spiknutí výrobců proti motoristům

+1/−7
1.8.2016 10:46

P48e67t32r 74Č14e17r87m39á50k 9948725319460

Zákazníci to rozhodně nechtějí a kupují to jen proto že buď jiná volba není a nebo se jedná o základní a tudíž nejlevnější variantu. Celé to je důsledek emisní politiky EU.

+8/0
1.8.2016 12:33

V43l83a33d98i36s31l39a42v 98B65u89r39y44š44e12k 1939192487264

ale chtějí, nikdo nikoho nenutí kupovat tříválec, je to jen jejich volba, já taky tříválce nekupuju

+1/−2
1.8.2016 18:23

P74e41t53r 54Č51e15r54m92á15k 9258975709490

ale nechtějí, musejí koupit to co je v nabídce, zatímco passat b5 měl v nabídce motory r4 až w8, dneska jsou všechno jen r4. Žádná volba tedy není, prostě jen to omezené.

+1/0
1.8.2016 18:45

D68u84š25a89n 54P74e82š33e25k 3945489124410

Nemáte pravdu, výrobce nutí zákazníky kupovat 1.0 tříválce už jenom tím, že jimi nahradil v nabídce původní čtyřválec 1.2. Za čtyřválec 1.4 by zákazník musel zaplatit nesrovnatelně víc, než za původně nabízený 1.2 TSI. Takže jednoznačně nutí. Buď tříválec za původní cenu čtyřválce, nebo mnohem dražší, větší motor 1.4.

+1/0
4.8.2016 10:50

V45l68a71d84i44s40l55a55v 55B15u89r39y80š92e80k 1389342267104

ale chtějí, nikdo nikoho nenutí kupovat tříválec, je to jen jejich volba, nechtějí dát víc peněz, tak to ve skutečnost je, já taky tříválce nekupuju

0/−1
1.8.2016 18:24

P93e49t69r 59Č29e22r49m44á64k 9928585469140

Nemysl, nechtějí, nejde o žádně tříválce ale o downsigizn! Tam kde si zákazník před 10-15 let (tj. cca 2 modelové cykly dozadu) mohl koupit šesti nebo osmiválec, tak dnes max oturbený šestiválec nebo ještě hůř, takže prostě i kdyby chtěl (a že jich hodně chce) tak nemůže!!

+1/0
1.8.2016 18:41

M51a20r68t85i31n 29K79a67r25á93s23e79k 9358593728818

Jakoze kvuli tomu, ze v EU jsou nejvolnejsi emisni limity (USA i Japonsko maji prisnejsi), tak tu mame male turbomotory?

A jakto ze nektere automobilky, ktere normalne ve velkem prodavaji v EU dvaji do aut porad atmosfery s vetsim objemem a ne mala turba (typicky japonske automobilky)?

0/0
2.8.2016 16:20

P11e94t90r 77Č48e18r90m75á18k 9528725949950

Emisní limity je krasný termín, ještě mu rozumět že ;-) EU nemá nejvolnější limity, má pouze jiné a to dlouhá léta jednostranně zaměřené na produkci co2 (spotřeba). USA to berou zcela jinak a řeší NOx.

Emisní normy se týkají tzv. flotilových emisí, tedy průřezu nabídky celé značky. Japonci nejsou dobrý příklad - jejich prodeje jsou v EU malé, nevyplatilo by se jim stavět extra motor pro EU, navíc jsou velká vyjímka.

0/0
2.8.2016 22:41

P89e62t95r 67Č84e86r70m33á94k 9178145459420

Překlep - CO samozřejmě ;-)

0/0
2.8.2016 22:43

M77a55r56t79i92n 61K75a61r62á97s67e67k 9658423288928

Coze? Vite co resi EU emisni normy? (Tj normy EURO - dnes EURO 6). Je ro CO, NOx, aromaticke uhlovodiky a pevne castice...... To je jedina zavazna norma, kterou musi plnit kazde auto prodane v EU bez ohledu na vyrobce. Krome toho navic automobilky, ktere maji vetsi flotilove emise CO2 plati dofatecne poplatky...

0/0
2.8.2016 22:49

P76e77t56r 84Č71e34r41m26á21k 9508725129570

Víte vůbec co jsou euro normy?? Asi by to chtělo lépe číst co je psáno - první dvě verze vůbec nox neřešili, šlo se primárně po co, až v průběhu se tam dostala regulace nox.

Jediná závázná norma to samozřejmě není, je to pouze jedna z mnoha homologačních věcí které musí auto prodáváné na EU trhu splňovat (resp. prokázat při nedc).

0/0
3.8.2016 0:33

M16i87c86h42a15l 39F45r29ý38d58a 1202299433372

pane Buryšku, mezi "chtít" a "muset" je zcela zásadní rozdíl...

+3/0
1.8.2016 16:11

V64l38a10d28i53s52l40a28v 38B57u60r70y53š24e39k 1689522887724

já si kupovat tříválec fakt nemusím

0/0
1.8.2016 18:19

M14i56c19h80a35l 59F13r81ý72d48a 1282459643372

Vy ho přímo chcete??? No potěš...

+2/0
2.8.2016 20:51

P96e76t87r 21M31a28r58e27č86e58k 1393801449858

"Zákazníci to kupují .. " ;-D .. ;-€ když EU uvalí daň na dýchání . Taky bude říkat " lidem s tím evidetně souhlasí , protože dál dýchají " . Co akademiku ?

+2/0
1.8.2016 16:13

V30l89a68d16i31s55l39a79v 54B57u73r67y50š69e66k 1799192217944

takže vy si musíte koupit litrovej tříválec a nutí vás do toho EU, mě ne, kupuji 2,0 TDCi, asi žijeme každý někde jinde

+1/−2
1.8.2016 18:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.