Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Seat patří 30 let VW. Novou éru zahajuje autem z Česka

Mít v nabídce SUV je dnes povinnost. Zákazníci si je oblíbili. A tak tyto salonní prapotomky teréňáků zařazuje do nabídky stále více značek, mnohé na nich staví novou produktovou strategii. Seat Ateca je první SUV španělské automobilky, Ateca má být zároveň novým pilířem prodejů Seatu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a40n 62D68l45o56u69h49ý 7574469660299

Pul milionu za tri valce s turbem co zerou 8 litru benzinu. To jsou komici! Vazeni ( neni to suv) za 600 tisic lze poridit novy Dodge Charger 3.6l V6 Pentastar. Spotreba je o litr vetsi ale sila motoru je mnohonasobne vetsi!!! To jenom pro srovnani co nam nabizeji automobilky bojici se bruselu....

0/0
5.8.2016 10:16

J97i24ř55í 37S15c36h43w82a23c10h 8848634738306

tak proč tu proboha nejezdí ty úžasné ameriky?

0/0
5.8.2016 15:03
Foto

M11i18r22o50s60l44a12v 89S72t64e65i89n36e55r 6638514193385

Minulý týden jsem se projel v předváděcím VW Tiguan II. To je v podstatě stejné auto, jako Ateca a Kodak. Podstatný rozdíl proti Yetimu hlásí moje invalidní manželka- do toho auta se jí nastupuje lépe, má o něco delší odstup sedačky od přední hrany dveří. Dále jsou sedadla širší, i když ne o moc, ale dává to lepší komfort sezení. 150 HP a převodovka DSG jsou ideální, i když jsem 55 roků zvyklý na manuál, snadno jsem se přeškolil.

Rozhodující je ovšem cena: Tiguan II (od léta 2015) dostanete při trošce hledání už za 700.000 Kč, pokud vezmete předváděcí vůz nebo reimport. Ateca je zatím dražší. Škoda Kodák jistě také zahájí na vyšších cenách, než už teď trochu drahý Yeti.

0/−1
3.8.2016 8:30

D26u83š16a21n 16P15e10š74e59k 3725689854760

Ateca a Kodiaq samozřejmě stejná auta nejsou, a to ani téměř.

Menší Ateca je budoucí Yeti II, Kodiaq je podstatně větší.

+1/0
4.8.2016 10:39

P88e48t43r 47Č57e98r96m11á64k 9398345599880

Kodiaq je sice dvojče Tiguanu a větší tedy je, ale nikoliv podstatně ;-)

0/0
4.8.2016 23:44

M46a78r80t79i40n 13J70a67g78r 8668184942133

Mám doma v garáži Seat Ibiza 1992 SXI - 1.5 System Porsche (provedení SXI je vzácné). Dle mého názoru poslední skutečný Seat (vyráběly se od roku 1985), radost řídit, vypadá k světu a i přestože se hodně podobá tehdejším Fiatům tak má svůj originální design. Jsem moc rád, že jsem si ho pořídil a budu si ho opečovávat jak nejlépe umím, jen proto, abych si nemusel nikdy kupovat tyhle nový ošklivý spotřební paskvily. A než někdo začne trepat o "starý nebezpečný popelnici" - moje víkendovka má najeto 90tkm, dle STK je v perfektním stavu a můj strach na silnici tvoří právě individua ve vysokých bezpečných SUV co se cítí nesmrtelní.

+2/−1
1.8.2016 16:42

V21l74a11d70i42s14l95a74v 26B56u87r97y64š54e17k 1739862597554

to tady onehdá byl článek o jednom se starým seatem, nedala mu přednost někde někde u Tvarožné dodávka, bilance- mrtvá manželka a dvě malé děti, kdyby byl individum ve vysokém SUV, mohla jeho rodina žít, jinak auta se přizpůsobují potřebám zákazníků, dnes nestojí auto 50 platů jako v roce 1992

+2/−1
1.8.2016 17:21

J31i68ř36í 29K94o29c69u97r27e97k 6315394475448

A kdyby tam místo dodávky byla Tatra ...

0/0
2.8.2016 12:58

V45l33a95d40i31s35l37a84v 72B89u90r81y24š84e95k 1959802287214

to by bylo blbý, ale byla tam dodávka, děti mohly žít

0/0
2.8.2016 17:19

J86a35r75o91s79l80a11v 43Š85k97e52ř85í18k 8523628405581

Třeba by k nehodě ani nedošlo. To jsou jen samá kdyby. Podstata myšlenky pana VB ale spočívá v tom, že moderní auta s řadou bezpečnostních prvků, zejména pak bytelnější SUV jsou mnohem bezpečnější a dávají výrazně větší šanci na přežití než třicet let stařešina. Jo - a bezohlední řidiči jezdí ve všech autech, starých, nových, malých i velkých. Tak to prostě je. Jde tedy o to ochránit sebe, což lze zařídit různě - například, že jezdit nebudu nebo že si k tomu pořídím alespoň bezpečnější auto. Jestli tomu někdo říká ošklivý spotřební paskvil, tak to není tolik podstatné. Mně osobně Ateca ošklivá nepřipadá, ale naopak, určitě je hezčí než hranatá yetina.

0/0
3.8.2016 7:23

J76a51n 61D31l70o57u78h44ý 7464799430739

Myslet si ze v SUV prezijete vic nez v necem jinem akorat potvrzuje vasi neznalost co zpusobi umrti. Kazde auto je jiz minimalne cca 20 let konstruovano tak, aby do 64km/h posadka prezila. Pokud se ale srazim s vlakem nepomuze mi ani suv. Vetsinu lidi zabije pretizeni nebo volne lozene predmety v aute. Nad 64km/h je preziti v aute vpodstate hod kostkou zda padne 6tka.

0/0
5.8.2016 10:11

V11l46a78d20i52s22l67a52v 53B24u38r86y48š39e41k 1859812477294

v SUV o kterém je řeč přežijete mnohel pravděpodobněji než v 20 let starém autě, jen potvrzujete vaší neznalost, navíc je tu ještě jedna věc, že u moderního auta by k nehodě nemuselo dojít

0/0
5.8.2016 22:21
Foto

M82a36r28i53á29n 96K49y38r56a40l 1555984464374

Tyhle krabice nemám moc rád. Není přes to vidět, co se děje vpředu a je to moc velké, takže to na parkovišti běžně zabírá více než jedno parkovací místo.

+3/−5
1.8.2016 10:42

A41n49t29o42n43í95n 83S19e86b43e47r64a 7223918390719

A hlavně zdržuje tam, kde běžné auto projede. Takže kvůli nim musím zbytečně čekat někde na pro ně úzké cestě.

+1/−7
1.8.2016 10:55

M95a96r26t95i17n 54P57a27v80e70l23e64k 5360967535765

Ateca je o 30 cm kratší než Octavia a stejně široká.Co považujete za "běžné" auto? Fiat Punto nebo Smarta?

+11/−2
1.8.2016 11:03

A10n54t98o20n98í52n 84S63e20b95e91r79a 7883168150199

Tak nová oktavie to je taky zbytečně velké auto.

+1/−8
1.8.2016 13:18

P66e59t43r 39Č12e38r82m83á32k 9478705299400

Pro trpaslíky určitě ;-D

+5/0
1.8.2016 13:23

A57n22t42o66n46í19n 23S80e40b28e21r43a 7163108250739

Já jsem vysoký altet, samá ruka a noha. Oktávky mi vůbec nesedí.

Vlastně většina aut mi nesedí....

Ale prostě mám rád menší mrštné auta, které se vejdou v pohodě mezi auta na úzké cestě a všude v pohodě zaparkují.

Ty Super Urostlé Vobludy rád nemám....

+2/−1
1.8.2016 15:21

P67e20t75r 60Č56e14r91m66á51k 9488275709750

Vaše osobní preference, já mám zas rád rychlá a adekvátně velká auta, což SUV ani octavka není. Se zaparkováním žádný problém nemám, a na cestu se vejdu bez problému. R^

+1/−1
1.8.2016 16:36
Foto

I71v37a33n 54K16o96p62t35a 5427792911337

No pokud jezdíte sám a bez zavazadel tak ano. Já si někdy říkám, že bych potřeboval něco většího než octavii.

+2/0
1.8.2016 14:42

A78n47t48o10n32í11n 22S18e25b21e70r20a 7713368640549

já má auto 190 cm včetně zrcátek

Octavia III má 201 včetně zrcátek

Seat Alteca 207 včetně zrcátek

0/0
1.8.2016 13:23

P90e27t28r 48Č47e18r13m93á66k 9378185479890

No a? Já mám 209, mění to něco?

0/0
1.8.2016 13:32

M40a87r28t51i80n 18P65a91v44e49l35e19k 5540647105265

Ano,pan Sebera neprojede - už takhle má problém se šesti cm mezi Altecou a Octavií a co teprve těch vašich brutálních osm.Bude muset zase čekat na úzkých cestách,kde běžně jezdí - nevím na co bude čekat,ale čekání je prostě z principu ošklivé.

+3/0
1.8.2016 13:49

A61n28t50o52n70í17n 23S41e54b24e75r53a 7813728230629

Ano brzdíte mně na cestě, jedete s tím jak s hnojem a zabíráte parkovací místa pro slušné řidiče. Rv

+1/−5
1.8.2016 15:23

P32e76t37r 92Č28e38r62m69á72k 9208515919190

Co to je za nesmysl, na cestě byste brzdil leda vy mě, protože byste jel metr od krajnice, protože mám zcela normální osobní auto tak zabírám zcela normální parkovací místo a pokud vy neumíte normálně zaparkovat tak to není problém nás ostatních slušných řidičů. ;-)

+2/−1
1.8.2016 16:39

M92a81r18t85i42n 47H85o65u76b82a 6273561729378

a ty jsi ten slusny ridic? jako cim mensi, tim slusnejsi?

+3/−1
1.8.2016 17:11

M15i64c82h28a30l 85F13r42ý26d71a 1802869973572

Co na tu míru říká manželka?

0/0
2.8.2016 20:52

P77e41t28r 24Č14e47r71m16á88k 9208435869570

Právě naopak, suv stojí na platformách běžných modelů a jsou jen vyhnané do výšky, takže místo na zaparkování to zabere menší nebo stejné.

+2/−1
1.8.2016 12:31

A85n48t59o80n29í90n 33S97e86b53e88r64a 7883758760209

NO s těmito auty se běžně parkuje přes dvě místa. Nebo je to široké od čáry po čáru. Takže když tam s tím SUV zajede trochu na šikmo, tak se vedle normální osobák už nevejde. To pozoruju dnes a denně. ;-O

+1/−1
1.8.2016 14:11

J36o97s44e89f 17N33o57v68a22k 5188112306258

Takhle parkuju i s menším autem. A schválně. Kvůli maminám, které při manipulaci kolem dětské sedačky zadnicí tlačí dveře do okolostojících aut a dělají důlky.

+1/0
1.8.2016 16:18

P53e48t40r 71Č10e63r82m45á51k 9898635989690

Přes dvě místa se parkuje tak maximálně s těma největšíma typu X5, Q7 Cayene a podobně, a to jenom proto že když je někde namalovaně parkovací místo podle starých norem nebo jenom to minimální, tak se na něj vejde sotva člověk s normálním autem, natož s tímhle mastodontem, s tiguanem nebo yetim nikdo přes dvě místa nestojí, a pokud ano tak proto že to je blbec a nikoliv proto že by se na jedno nevešel. Navíc se dnes bežně u obchodů dělají stání XXL určená pro taková auta.

0/0
1.8.2016 17:13

M34a51r63t34i37n 70H61o79u89b75a 6523791339378

to asi neni problem toho auta

0/0
2.8.2016 13:12

P78e46t71r 28P69o17s53p47í23š26i64l 4348924406676

Pořád nechápu tu módu dávat motocyklové motory do aut.

+6/0
1.8.2016 10:22

V45l44a44d30i82s80l93a43v 83B47u48r50y34š77e95k 1609482717834

tak moda bych tomu neříkal, zákazníci to chtějí a kupují, tak výrobci na to reagují, nic víc bych v tom nehledal a je zbytečný v tom hledat nějaké spiknutí výrobců proti motoristům

+1/−7
1.8.2016 10:46

P45e73t33r 29Č55e55r31m21á34k 9978105449390

Zákazníci to rozhodně nechtějí a kupují to jen proto že buď jiná volba není a nebo se jedná o základní a tudíž nejlevnější variantu. Celé to je důsledek emisní politiky EU.

+8/0
1.8.2016 12:33

V92l43a55d41i32s95l51a43v 45B61u33r78y29š82e75k 1519612777924

ale chtějí, nikdo nikoho nenutí kupovat tříválec, je to jen jejich volba, já taky tříválce nekupuju

+1/−2
1.8.2016 18:23

P49e56t66r 43Č26e88r88m97á71k 9568945439490

ale nechtějí, musejí koupit to co je v nabídce, zatímco passat b5 měl v nabídce motory r4 až w8, dneska jsou všechno jen r4. Žádná volba tedy není, prostě jen to omezené.

+1/0
1.8.2016 18:45

D17u54š16a78n 46P72e63š95e37k 3485829494540

Nemáte pravdu, výrobce nutí zákazníky kupovat 1.0 tříválce už jenom tím, že jimi nahradil v nabídce původní čtyřválec 1.2. Za čtyřválec 1.4 by zákazník musel zaplatit nesrovnatelně víc, než za původně nabízený 1.2 TSI. Takže jednoznačně nutí. Buď tříválec za původní cenu čtyřválce, nebo mnohem dražší, větší motor 1.4.

+1/0
4.8.2016 10:50

V10l72a78d79i58s56l15a59v 86B72u59r27y66š51e34k 1349942477114

ale chtějí, nikdo nikoho nenutí kupovat tříválec, je to jen jejich volba, nechtějí dát víc peněz, tak to ve skutečnost je, já taky tříválce nekupuju

0/−1
1.8.2016 18:24

P22e25t33r 22Č13e39r77m96á80k 9648115729270

Nemysl, nechtějí, nejde o žádně tříválce ale o downsigizn! Tam kde si zákazník před 10-15 let (tj. cca 2 modelové cykly dozadu) mohl koupit šesti nebo osmiválec, tak dnes max oturbený šestiválec nebo ještě hůř, takže prostě i kdyby chtěl (a že jich hodně chce) tak nemůže!!

+1/0
1.8.2016 18:41

M88a26r25t20i27n 22K98a89r83á61s44e94k 9888223938488

Jakoze kvuli tomu, ze v EU jsou nejvolnejsi emisni limity (USA i Japonsko maji prisnejsi), tak tu mame male turbomotory?

A jakto ze nektere automobilky, ktere normalne ve velkem prodavaji v EU dvaji do aut porad atmosfery s vetsim objemem a ne mala turba (typicky japonske automobilky)?

0/0
2.8.2016 16:20

P39e11t89r 46Č70e33r31m86á68k 9488115619740

Emisní limity je krasný termín, ještě mu rozumět že ;-) EU nemá nejvolnější limity, má pouze jiné a to dlouhá léta jednostranně zaměřené na produkci co2 (spotřeba). USA to berou zcela jinak a řeší NOx.

Emisní normy se týkají tzv. flotilových emisí, tedy průřezu nabídky celé značky. Japonci nejsou dobrý příklad - jejich prodeje jsou v EU malé, nevyplatilo by se jim stavět extra motor pro EU, navíc jsou velká vyjímka.

0/0
2.8.2016 22:41

P50e57t23r 55Č70e10r50m41á16k 9218945579270

Překlep - CO samozřejmě ;-)

0/0
2.8.2016 22:43

M59a80r37t32i90n 45K38a67r79á73s63e12k 9928673388568

Coze? Vite co resi EU emisni normy? (Tj normy EURO - dnes EURO 6). Je ro CO, NOx, aromaticke uhlovodiky a pevne castice...... To je jedina zavazna norma, kterou musi plnit kazde auto prodane v EU bez ohledu na vyrobce. Krome toho navic automobilky, ktere maji vetsi flotilove emise CO2 plati dofatecne poplatky...

0/0
2.8.2016 22:49

P70e25t60r 34Č48e35r48m88á34k 9888705619420

Víte vůbec co jsou euro normy?? Asi by to chtělo lépe číst co je psáno - první dvě verze vůbec nox neřešili, šlo se primárně po co, až v průběhu se tam dostala regulace nox.

Jediná závázná norma to samozřejmě není, je to pouze jedna z mnoha homologačních věcí které musí auto prodáváné na EU trhu splňovat (resp. prokázat při nedc).

0/0
3.8.2016 0:33

M27i15c41h29a20l 51F92r63ý76d13a 1712929933752

pane Buryšku, mezi "chtít" a "muset" je zcela zásadní rozdíl...

+3/0
1.8.2016 16:11

V92l20a61d12i71s92l70a89v 59B70u18r90y21š91e13k 1439292827954

já si kupovat tříválec fakt nemusím

0/0
1.8.2016 18:19

M49i74c42h44a91l 50F73r73ý79d66a 1532669393722

Vy ho přímo chcete??? No potěš...

+2/0
2.8.2016 20:51

P42e37t36r 31M27a77r90e52č66e43k 1323371979598

"Zákazníci to kupují .. " ;-D .. ;-€ když EU uvalí daň na dýchání . Taky bude říkat " lidem s tím evidetně souhlasí , protože dál dýchají " . Co akademiku ?

+2/0
1.8.2016 16:13

V89l30a56d30i75s53l29a43v 57B28u21r37y96š23e14k 1469912417454

takže vy si musíte koupit litrovej tříválec a nutí vás do toho EU, mě ne, kupuji 2,0 TDCi, asi žijeme každý někde jinde

+1/−2
1.8.2016 18:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.