Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní limity mohou z aut udělat nedostupné zboží, varuje Ford

Rostoucí náklady na technologie splňující přísné emisní limity Evropské unie mohou způsobit, že se auta v budoucnu stanou nedostupná pro řadu zákazníků. Pro list Financial Times to řekl viceprezident automobilky Ford Jim Farley.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D88u21š30a65n 81M98a55t34o74u72š87e81k 7283230640105

Tak já mám hlavně za to ,že problém emisí se týká nesmyslného naftového motoru,ten prostě do osobního vozidla nepatří a také naprosto zhovadilých litrových benzínovek a výkonem 95kw,tam je jesné že to bude žrát více než je deklarováno a i emise budou větší.

obecně prostě nelze mít malý a výkoný motor s dlouhodobou životností a minimálními emisemi..to je něco jako perpetum mobile---

0/0
12.7.2016 15:44

L90u92b35o65š 41K35u65b95e79c 3326902393892

Zdá se, že přesně o to ekologům jde. Nepotřebují nepatrné snižování emisí se současným zvyšujícím se počtem aut na silnicích, ale potřebují radikální snížení počtu automobilů.

+1/0
5.7.2016 20:56
Foto

J12a21n 48Č11e24r69m15á21k 4379758525537

SUV je jen napudrovaný ohromný krám, který krom zbytečného luxusu nepřináší zhola nic... A pokud někdo podobnou obludu chce, ať si ji zaplatí... A chce-li Unie a ekoteroristé sedět na emisích, ať se v prvé řadě zaměří na tato a jim podobným obludám případně sporťákům a až v poslední řadě na rodinné vozy typu Octavie, Fabie a Rapid...

0/−1
30.6.2016 13:47

D61a74v42i73d 13P20š62e96n65i43č34k69a 9580592634554

Fabia nebo rapid jsou rodinné vozy? Ve Fabii trpím klaustrofobií, kdykoliv jsem nucen v tom jet... Ona ani ta octávka není nic moc, i když se zvětšuje :-P

0/0
30.6.2016 13:55
Foto

J34a84n 58Č18e25r44m71á60k 4489798135537

s tou velikostí máte recht a já váhal, zda je zařadit mezi rodinné vozy. Když však vezmu do úvahy, že dnes jsou rodiny převážně tříčlenné, přičemž tím třetím je často pes... 8-o

Na druhou stranu, SUV jsou spíš parodií na terénní auta, případně odznak movitosti majitele, ale rodinný vůz těžko.... ;-D

0/0
30.6.2016 19:42

V58l87a63d26i82s21l79a60v 33B31u76r22y37š42e34k 1689862787514

mě se líbí, že ať se mluví o čemkoli, třeba o emisích, tak vždycky vyleze nějaký komunista, který ví co je dobrý pro dělnickou třídu a co pro ni dobrý není a ve jménu svých komunistických ideálů se začne vymezovat proti zbohatlíkům v SUV, kteří kdoví jak k majetku přišli, chce se na ně v prvé řadě zaměřit a pěkně s nimi po bolševicku zatočit,

+1/0
30.6.2016 14:12
Foto

J64a15n 59Č86e51r26m44á37k 4269128815347

hmmm, díky za kritiku... Ta vždy pobaví od někoho, kdo neumí přečíst či pochopit pár řádků textu a jediné, co umí je neovládat svůj stihomam...;-D;-D;-D

0/−1
30.6.2016 19:45

V32l16a19d47i76s78l17a85v 46B78u13r32y12š17e46k 1809822207134

tak pokud jsem to pochopil špatně, že by fábie, hyundai ix 20 či oktávie, měly mít jiné normy, protože jsou to oblíbené vozy dělnické třídy, tedy obyčejných lidí než audi Q7, pak se všem omlouvám, ale jinak je to jen komunistický blábol

+1/0
1.7.2016 11:15

R72o69b38e48r47t 98G11o22r98c 6482823623

A kdo změří moje emise? Emise aut mě jsou uplně u p.....

0/0
29.6.2016 17:09

A57n50t95o54n15í27n 93S56e88b79e91r14a 7843128370849

Tak pro mně jsou sice nové auta dostupné, ale řekl jsem si že za auto víc jak 100 tisíc nedám.

Takže pro mně se nic nezmění. Ojetin za 100 bude pořád dost. R^

+2/−2
29.6.2016 15:14

M44i79l62a54n 16Š97v18a64g92r67o70v47s75k66ý 9172479635258

Moje slova.

0/0
29.6.2016 16:51

V54l80a15d61i40s62l87a63v 24B92u76r33y62š45e70k 1259772297844

pro toho, pro koho je nové auto dostupné tak si koupí nové, pro toho, pro koho je dostupné za sto tisíc, tak koupí za sto tisíc a pro toho, pro koho není dostupné žádné, tak jezdí MHD

+3/0
29.6.2016 16:53

J38i56ř59í 42K41o60c47u55r55e79k 6315714535508

Ojetin za 100 bude ubývat zcela úměrně tomu jak poroste poptávka. A bez přísunu nových aut, zajde na úbytě i prodej ojetých.

+2/0
29.6.2016 19:59

P68e56t56r 78M81i48c10h66a52l 2820254871682

My se zahubíme sami.

+1/0
29.6.2016 13:55

J14a35r76o59m88í87r 62Č34e68c94h 1473738107922

Euro norma 3 je naprosto dostačující,všechno co je nad je nesmysl a neůměrně to prodražuje náklady na výrobu aut.:-(

+9/0
29.6.2016 13:26
Foto

R16a41d82i91m 31K32r82o93u87t24i46l 7940801836719

Viva la revolución, jestli se slova tohoto týpka naplní, stane se z Evropy jedna velká Havana s oldsmobily :)

+4/0
29.6.2016 13:16

J13a75r26o52s91l42a30v 78Š29k42o83d90a 6254988619181

Tak ja mam na audine 620tkm a nestezuju si. Ale menil jsem uz vsecko dvakrat.

0/0
2.7.2016 18:25

L15a80d55i93s34l69a89v 93K65a85l20o46u61s 7235926161780

Jedině turbo jednoválec se třemi vyvažovacími hřídeli a eurokomisařerm u výfuku to vyřeší.;-D

+8/0
29.6.2016 12:25

P62e64t28r 31N30e18c59h85a61n62i59c46k41ý 7663936368160

Ojetiny tu budou stále a servisy si budou mnout ruce, protože budou udržovat při životě čím dál starší auta s čím dál větším nájezdem. Každopádně autem od dveří ke dveřím je v případě měst (a v představách poslanců na Malostranském náměstí) neudržitelná utopie a vzhledem k množství aut bude nutné jasně vyčlenit prostory pro auta, veřejnou dopravu a život lidí. Všimněte si, že v Rakousku jsou stanice vlaků plná aut, která přijela na vlak z okolních vesnic.

+1/0
29.6.2016 12:15

R40a24d34i89m 46P43o84l32á86š15e32k 9826273169489

Jenže dnešní ojetiny už nejsou stará Škodovka 100 nebo 120. Kde šlo motor jen běžným nářadím rozložit i ve staré garáži na díly, vyměnit těsnění pístu za pár korun nebo nechat udělat výbrus a odpovídající pístní kroužky, složit a jezdilo to jako nové.

Už nejméně 10 let u dnešních motorů zhoršování parametrů vedoucích k odejmutí STK pouze zpomalíte dobrou údržbou a šetrným ježděním. Ale v žádném případě jakýmikoliv opravami nezastavíte. A pokud ano, tak z toho bude výměna celého motoru atd za půlku ceny nového auta.

A u těch novějších mohou být nahrané takové softwary, které i toto znemožní.

Neboli udržovat současná auta v pořádku na platné STK bude možné jen po omezenou dobu v podstatě určenou výrobcem.

0/0
29.6.2016 12:28

V76a22c62l44a43v 86M84e72d95e17k 5721162405565

on zase motor u Š100 bez generálky vydržel pár desítek tisíc, a motory z přelomu století hravě zvládnou půl milionu

0/0
29.6.2016 12:35

R33a29d26i20m 55P82o78l81á87š25e30k 9426973429139

To jo. Ale jen ty povedené motory, jen pokud se správně udržují a provozují a jen pokud se do samotné údržby vrazí každých pár desítek tisíc najetých kilometrů pár desítek tisíc Kč třeba za filtry, rozvodné řetězy atd.

0/0
29.6.2016 12:44

R37a12d44i56m 21P69o29l14á58š92e28k 9556513389819

A kromě toho dobří borci dokázali do generálky najet i na staré Škodovce stovce klidně 200 - 400 tisíc.

Pokud dostali to auto nové, správně zajeli motor prvních cca 5 tisíc kilometrů a správně ho udržovali. Za těchto podmínek na to ty staré motory obvykle měly.

0/0
29.6.2016 12:46

V73a37c54l74a62v 85M15e72d70e32k 5681932335465

Š100 s najetými 400t bez generálky bych fakt rád viděl ;-D

0/0
29.6.2016 12:49

R23a10d87i51m 68P68o15l38á58š28e86k 9146243669279

Rekord je mám pocit k 500 tisícům.

Auta z autoškoly, škodovky 105 a 120 v 80 a 90 letech minulého století, když se vyřazovaly a prodávaly, měly běžně najeto mezi 200 - 400 tisíc.

Služební škodovky nabízené tehdy k odprodeji měly najeto tak od 30 do 100 tisíc. Sousedovi zhnila Škodovka stovka , když měl najeto tak 5 - 10 tisíc.

0/0
29.6.2016 13:12

R36a36d37i53m 16P51o92l87á32š78e26k 9316393729339

Tam spíš byl rozdíl v tom, že tehdy kdo jezdil s autem hodně, najezdil ročně třeba jen 5 - 10 tisíc kilometrů.

100 tisíc kilometrů mu trvalo 10 - 20 let. Málo aut tehdy najelo víc kilometrů. To byly hlavně služební auta a auta v autoškolách. A služební auta, možná, ty šla z ruky do ruky a nikdo je nešetřil.. Auta z autoškol. Skodovky 105 - 120 , co se tehdy prodávala jako vyřazená, měla obvykle natočeno 200 - 400 tisíc kilometrů a původní motor. Tehdy totiž byly Autoškoly obvykle provozovány Svazarmem, kde hned vedle Autoškoly bývala obvykle motoristická díla a kroužek, kde ty auta měla profesionální údržbu z rukou automechaniků ze záliby.

Spíš bylo tehdy běžné, že ojetá rodinná auta 10 - 20 let stará, co měla najeta tak 30 - 40 tisíc kilometrů, dostali mladí na ježdění po zábavách a podobně a ti ho po pár tisících kilometrech odrovnali. A z toho plyne onen tehdejší dojem, že tehdejší motory vydržely jen pár desítek tisíc kilometrů.

Dnes je situace taková, že každý druhý až pátý uživatel auta natočí těch 50 - 100 tisíc kilometrů každý rok. Tudíž výrobci tu životnost 500 tisíc musí mít, aby auto těch aspoň 5 let vydrželo.

0/0
29.6.2016 13:04

R51a74d94i66m 45P91o40l14á81š68e76k 9456773359879

Jedná se o prosazování pseudoochrany přírody, která má na životní prostředí jen minimální vliv, ale výrazně zhorší ekonomickou situaci dotčených zemí.

Znemožní totiž lidem ze střední a nižší příjmové třídy hledat si práci v okruhu cca 100 kilometrů daleko od jejich bydliště a přinutí je hledat práci v okruhu pouhých 15 - 30 kilometrů od bydliště. Takový je totiž rozdíl, 10 x až 40x menší počet pracovních příležitostí, rozumné vzdálenosti dojíždění do práce autem a místní hromadnou dopravou.

Pouze pokud budou v blízkosti bydliště a firmy zastávky třeba vysokorychlostní železnice nebo dálkové autobusové dopravy, je možné touto heromadnou dopravou doíždět na větší vzdálenost.

0/0
29.6.2016 12:03

V58a70c48l54a44v 94M40e50d27e94k 5301212645715

jezdit 100km denně za prací by se mělo jinými prostředky, než auty.

0/0
29.6.2016 12:07

P51e46t75r 65N35e76c21h18a57n31i34c95k32ý 7553836388150

Někde ta možnost skutečně není, to je ale většinou chyba státu, že neumí zabezpečit přepravní proudy kvalitní veřejnou dopravou.

0/0
29.6.2016 12:09

V24a62c44l30a55v 82M83e38d37e20k 5341772705245

samozřejmě, bydlet "na samotě u lesa" přináší svá úskalí.

Každopádně jezdit denně do práce 100km vzdálené autem je prostě blbost. A je to finančně náročné i nyní. To už by bylo lepší se za prací přestěhovat - chápu, každý nechce bydlet ve velkém městě, ale život je otázkou priorit. Strávit nejméně 3 hodiny denně v autě v dopravní špičce je otrava i pro ty, co řízení milují.

0/0
29.6.2016 12:39

R79a74d41i39m 31P10o79l52á58š76e49k 9226263309479

Potom je "samota u lesa" všude, kde není město aspoň s 50 tisíci obyvateli a příslušným množstvím pracovních příležitostí nebo zavedená autobusová či vlaková trasa obsluhující aspoň 200 tisíc obyvatel, kde ten autobus nebo vlak jezdí co půl hodiny až hodinu.

Nemůžete se dívat pouze pohledem z Prahy, ale musíte se občas podívat, i jak to je v oblastech, co na Prahu pracují.;-D

+1/0
29.6.2016 13:17

R72a84d65i87m 88P15o58l30á50š95e63k 9906363969659

Chyba státu to není, protože to dnes nejde zabezpečit.

Šlo to zabezpečit za komunistů, protože tehdy ve vesnicích a malých městech zaměstnávali téměř výhradně pouze místní a všechny podniky začínaly pracovat v 6 ráno, končily ve dvě odpoledne a školy a úředníci začínali všichni v 8 ráno a končili ve 4 odpoledne. Nebyl tedy problém ve velkých a větších městech na tuto dobu nasměrovat autobusy a plně je obsadit.

Dneska to mají firmy úplně rozdílné, takže lidi by potřebovali pokrýt dojíždění minimálně půl dne co každou půlhodinu a obvykle tak ideálně vždy několika lidmi v autobuse. Takže se dopravcům autobus ani nevyplatí.

+1/0
29.6.2016 12:41

P85e40t86r 16N53e31c90h26a61n38i35c70k13ý 7663796428650

Jde to minimálně tak, že 15-20km dojedete k té pravidelné půlhodinové-hodinové dopravě.

0/0
29.6.2016 12:46

R63a89d64i35m 67P89o80l18á30š53e89k 9426673199529

Pokud se odvážíte elektrokolo za 30 tisíc nechat v obyčejném stojanu před nádražím každý pracovní den od rána do večera, aby si ho každý nepřizpůsobivý všiml a prozkoumal zámek........ ;-D

A nevadí Vám, že těch 20 kilometrů elektrokolem Vám bude trvat až hodinu tam a hodinu zpátky.

0/0
29.6.2016 13:21

P55e91t89r 19N35e19c75h25a81n68i14c59k63ý 7433546628700

To už myslím samozřejmě autem/na motorce. Elektrokolo apod. byla varianta pro cestu na těch 10km na kterou i tak lidé používají auta.

0/0
29.6.2016 13:23

R62a96d37i46m 41P40o28l50á15š96e32k 9766103829939

tak to ano, ale když už máte dnes dobré a nedrahé auto, má smysl s ním dojíždět 15 - 20 kilometrů na vlak a potom vlakem třeba 50 - 80 kilometrů?

není to jen o málo dražší a časově mnohem výhodnější autem rovnou?

0/0
29.6.2016 13:28

R29a82d25i21m 76P70o17l55á86š73e82k 9666633399279

No, vlastně z pohledu toho, že dnes lidi autem jezdí třeba i jen ty 2 - 4 kilometry třeba k vlaku, tak asi ano. :-)

0/0
29.6.2016 13:30

P73e75t89r 29N78e69c80h15a24n61i70c68k29ý 7223526478800

blbost, ne každý musí mít SUV nebo 150kW žihadlo. Myslíte, že takové CityGo nějak výrazně zdraží? Co ojetiny? Motorky, skútry, elektrokola?

0/0
29.6.2016 12:09

R84a20d40i79m 28P43o85l10á55š50e49k 9716573729649

Kontrola emisí a jak nebude plnit, tak bude přibližovadlo jednoznačně vyřazeno, i když bude jinak v dobrém technickém stavu. . Je jen otázka času, pokud budou "tlačit" do těch emisí, než to tak udělají.

Elektrokola jen zhruba zdvojnásobují dojezd cyklisty, takže většina běžných lidí, která na kole není schopna dojíždět dál než 4 - 5 kilometrů, s elektrokolem nebude dojíždět dál než 10 kilometrů. Navíc elektrokola jsou na větší vzdálenost než 10 - 20 kilometrů příliš pomalá a nepohodlná.

Když už, tak elektroskútr s pořádnými bateriemi, ale takový bude mít jizdní vlastnosti starého socialistického "kozího dechu" nebo "chrchla" a bude za cenu od 100 tisíc výš.;-D

0/0
29.6.2016 12:20

P20e87t32r 56N86e79c14h33a47n76i10c58k15ý 7113876438440

Nový skútr Piaggio Medley plní EURO4, má ABS, je to 125ccm, jede to až 110 a stojí 80k, tak to snad časem i půjde dolů.

0/0
29.6.2016 12:34

R36a11d80i52m 98P46o55l41á13š29e33k 9286403439659

A co se stane, když na skútr budou chtít EURO 6 ?

To na každém skútru bude bedna s filtrem prachových částic a flaškou a aparaturou Ad Blue v ceně dalšího skútru? A motor tak bude mít výkon jako starý moped Babeta?

0/0
29.6.2016 13:25

V87a16c58l40a88v 94M60e11d80e85k 5911132275835

150kW žihadlo? 8-o

To ale mluvíte o motorce, ne?

0/0
29.6.2016 12:48

P80e97t67r 17N15e45c55h90a21n21i51c76k25ý 7823606808140

tak "žihadlo", ale i ten Focus si vystačí s 66kW. Možná se průměrně auta zpomalí, ale levná alternativa tu bude

0/0
29.6.2016 12:50

J17i42ř44í 70S97c52h56w54a48c74h 8108104668166

tak naprostá většina aut u nás nemá ani 100 kW....

0/0
30.6.2016 0:43

L42u37d56v32í30k 64G21a35j97d19o95š93í46k 2885213794772

No a co?

Aut je stejně na světě nezdravě mnoho, takže jejich úbytek by světu jen prospěl.

+1/−1
29.6.2016 10:35

D49a10l81i84b69o82r 23P81r55o20c61h65á69z55k90a 5541148186482

Jak prospěje světu to, že lidé v nižší příjmové skupině nebudou mít na auto?

+1/0
29.6.2016 16:50

J67i59ř39í 25K91o81c44u34r73e14k 6155674425688

Zelené tabulky zelených budou ještě zelenější a tím pádem bude svět šťastnější. Musí přece být!

Na autobus kilometr, pak nějakých 6 zastávek. Přestup na jiný do fabriky. Ta je 3 kilometry od náměstí, kde je autobusák MHD, ale od zastávky toho linkového je to 5 minut pěšky. Autem 15-20 minut, ještě si můžete zajet na nákup. Za hezkého počasí skůtr, ale v zimě? Jo vlak, tak tím je to dvě zastávky a pak 10 minut pěšky na autobusák MHD. Můžete jezdit i na kole, v zimě bývá hlavní silnice prohrnutá a prosolená, cyklostezka nikoliv.

Můžete také zůstat na dávkách a do města jezdit 1x týdně na sociálku. Je to 20 minut pěšky od autobusáku, čili úplně v "bruseli".

PS: Místní nechtějí autobusák u vlakového, prý by se šíleně zvedl provoz na blízké silnici 2. třídy.

0/0
29.6.2016 20:17

D96a59v10i84d 31B71a54š42t50á74ř 2547591681376

Moje první auto byla vlastnoručně repasovaná Š 105. Dneska auto beru jako spotřební věc. Ojezdit a vyhodit. Moje děti si budou svoje první auto které bude stát jako vrak 10000,- + ekoteroristická daň 200000,- hezky ošmirglovat, vyvařit, nastříkat nakoupit baterky, různé filtry a řídící jednotky za bratru dalších 200000,-. Aspoň si budou svého prvního auta vážit :-)

+1/0
29.6.2016 10:21

J63a15n 49V42e79s71e21l27ý 5194833882131

Tohle jsou standardní mediální plačky. Stejné už jsem zažil ohledně odsiřování a odprašování energetiky, zákazu freonů, PCB, DDT, uvádění REACh a bůhví čeho všeho ještě. Má to vždy několik fází:

1) ... tvrdí, že to nejde.

2) ... tvrdí, že je to moc drahé ekonomicky je to zničí.

3) ... jsou donuceni to začít reálně dělat.

4) ... zjistí, že to vlastně až takový problém nebyl.

5) ... se tím chlubí jako svou velkou předností a využívají to v PR.

Ford je aktuálně ve fázi 2.

+1/0
29.6.2016 10:20

V35á57c49l77a49v 52Z29e96l72i94n90k69a 2822450933342

No, jestli máte pocit, že není až takový problém zvýšit účinnost třeba zážehového motoru z řekněme 30% na takových 50% anebo i výše, protože ty požadavky se neustále stupňují, tak hurá do toho. Pokud se Vám to povede, tak budete miliardář.

+3/−1
29.6.2016 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.