Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Emisní limity mohou z aut udělat nedostupné zboží, varuje Ford

Rostoucí náklady na technologie splňující přísné emisní limity Evropské unie mohou způsobit, že se auta v budoucnu stanou nedostupná pro řadu zákazníků. Pro list Financial Times to řekl viceprezident automobilky Ford Jim Farley.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D16u68š28a16n 87M75a77t38o71u77š40e31k 7213510770765

Tak já mám hlavně za to ,že problém emisí se týká nesmyslného naftového motoru,ten prostě do osobního vozidla nepatří a také naprosto zhovadilých litrových benzínovek a výkonem 95kw,tam je jesné že to bude žrát více než je deklarováno a i emise budou větší.

obecně prostě nelze mít malý a výkoný motor s dlouhodobou životností a minimálními emisemi..to je něco jako perpetum mobile---

0/0
12.7.2016 15:44

L20u66b45o11š 76K38u84b42e43c 3386242283162

Zdá se, že přesně o to ekologům jde. Nepotřebují nepatrné snižování emisí se současným zvyšujícím se počtem aut na silnicích, ale potřebují radikální snížení počtu automobilů.

+1/0
5.7.2016 20:56
Foto

J58a85n 68Č84e61r88m48á22k 4159358805357

SUV je jen napudrovaný ohromný krám, který krom zbytečného luxusu nepřináší zhola nic... A pokud někdo podobnou obludu chce, ať si ji zaplatí... A chce-li Unie a ekoteroristé sedět na emisích, ať se v prvé řadě zaměří na tato a jim podobným obludám případně sporťákům a až v poslední řadě na rodinné vozy typu Octavie, Fabie a Rapid...

0/−1
30.6.2016 13:47

D41a28v57i72d 19P50š11e69n81i55č40k82a 9320132304364

Fabia nebo rapid jsou rodinné vozy? Ve Fabii trpím klaustrofobií, kdykoliv jsem nucen v tom jet... Ona ani ta octávka není nic moc, i když se zvětšuje :-P

0/0
30.6.2016 13:55
Foto

J83a77n 73Č56e71r78m84á18k 4559698325127

s tou velikostí máte recht a já váhal, zda je zařadit mezi rodinné vozy. Když však vezmu do úvahy, že dnes jsou rodiny převážně tříčlenné, přičemž tím třetím je často pes... 8-o

Na druhou stranu, SUV jsou spíš parodií na terénní auta, případně odznak movitosti majitele, ale rodinný vůz těžko.... ;-D

0/0
30.6.2016 19:42

V65l70a84d85i19s68l57a80v 22B32u92r36y53š46e59k 1289132467804

mě se líbí, že ať se mluví o čemkoli, třeba o emisích, tak vždycky vyleze nějaký komunista, který ví co je dobrý pro dělnickou třídu a co pro ni dobrý není a ve jménu svých komunistických ideálů se začne vymezovat proti zbohatlíkům v SUV, kteří kdoví jak k majetku přišli, chce se na ně v prvé řadě zaměřit a pěkně s nimi po bolševicku zatočit,

+1/0
30.6.2016 14:12
Foto

J40a62n 64Č44e41r77m18á55k 4569208125127

hmmm, díky za kritiku... Ta vždy pobaví od někoho, kdo neumí přečíst či pochopit pár řádků textu a jediné, co umí je neovládat svůj stihomam...;-D;-D;-D

0/−1
30.6.2016 19:45

V86l48a44d98i96s69l30a23v 73B32u18r13y90š50e29k 1209222597814

tak pokud jsem to pochopil špatně, že by fábie, hyundai ix 20 či oktávie, měly mít jiné normy, protože jsou to oblíbené vozy dělnické třídy, tedy obyčejných lidí než audi Q7, pak se všem omlouvám, ale jinak je to jen komunistický blábol

+1/0
1.7.2016 11:15

R71o73b39e69r46t 31G39o16r76c 6632223473

A kdo změří moje emise? Emise aut mě jsou uplně u p.....

0/0
29.6.2016 17:09

A78n20t45o54n91í54n 49S88e97b88e71r58a 7323588730929

Tak pro mně jsou sice nové auta dostupné, ale řekl jsem si že za auto víc jak 100 tisíc nedám.

Takže pro mně se nic nezmění. Ojetin za 100 bude pořád dost. R^

+2/−2
29.6.2016 15:14

M22i67l95a95n 73Š47v37a72g26r11o23v69s89k92ý 9662119355538

Moje slova.

0/0
29.6.2016 16:51

V96l66a46d58i73s69l32a61v 91B98u25r16y20š72e37k 1269482797664

pro toho, pro koho je nové auto dostupné tak si koupí nové, pro toho, pro koho je dostupné za sto tisíc, tak koupí za sto tisíc a pro toho, pro koho není dostupné žádné, tak jezdí MHD

+3/0
29.6.2016 16:53

J47i98ř50í 47K28o52c77u84r59e95k 6415874455158

Ojetin za 100 bude ubývat zcela úměrně tomu jak poroste poptávka. A bez přísunu nových aut, zajde na úbytě i prodej ojetých.

+2/0
29.6.2016 19:59

P34e91t36r 44M47i96c73h43a81l 2470224651162

My se zahubíme sami.

+1/0
29.6.2016 13:55

J37a85r52o50m23í98r 62Č35e12c59h 1473928797882

Euro norma 3 je naprosto dostačující,všechno co je nad je nesmysl a neůměrně to prodražuje náklady na výrobu aut.:-(

+9/0
29.6.2016 13:26
Foto

R20a36d30i13m 63K20r81o28u45t91i78l 7500161336649

Viva la revolución, jestli se slova tohoto týpka naplní, stane se z Evropy jedna velká Havana s oldsmobily :)

+4/0
29.6.2016 13:16

J60a38r81o22s25l91a42v 18Š81k41o35d19a 6124748539431

Tak ja mam na audine 620tkm a nestezuju si. Ale menil jsem uz vsecko dvakrat.

0/0
2.7.2016 18:25

L64a57d86i46s23l78a83v 11K83a86l90o92u72s 7985176751960

Jedině turbo jednoválec se třemi vyvažovacími hřídeli a eurokomisařerm u výfuku to vyřeší.;-D

+8/0
29.6.2016 12:25

P73e72t76r 34N77e87c56h11a53n87i77c53k17ý 7163746128370

Ojetiny tu budou stále a servisy si budou mnout ruce, protože budou udržovat při životě čím dál starší auta s čím dál větším nájezdem. Každopádně autem od dveří ke dveřím je v případě měst (a v představách poslanců na Malostranském náměstí) neudržitelná utopie a vzhledem k množství aut bude nutné jasně vyčlenit prostory pro auta, veřejnou dopravu a život lidí. Všimněte si, že v Rakousku jsou stanice vlaků plná aut, která přijela na vlak z okolních vesnic.

+1/0
29.6.2016 12:15

R30a63d68i19m 85P76o36l97á34š33e97k 9686183749659

Jenže dnešní ojetiny už nejsou stará Škodovka 100 nebo 120. Kde šlo motor jen běžným nářadím rozložit i ve staré garáži na díly, vyměnit těsnění pístu za pár korun nebo nechat udělat výbrus a odpovídající pístní kroužky, složit a jezdilo to jako nové.

Už nejméně 10 let u dnešních motorů zhoršování parametrů vedoucích k odejmutí STK pouze zpomalíte dobrou údržbou a šetrným ježděním. Ale v žádném případě jakýmikoliv opravami nezastavíte. A pokud ano, tak z toho bude výměna celého motoru atd za půlku ceny nového auta.

A u těch novějších mohou být nahrané takové softwary, které i toto znemožní.

Neboli udržovat současná auta v pořádku na platné STK bude možné jen po omezenou dobu v podstatě určenou výrobcem.

0/0
29.6.2016 12:28

V37a44c38l96a28v 65M75e11d84e92k 5351102405935

on zase motor u Š100 bez generálky vydržel pár desítek tisíc, a motory z přelomu století hravě zvládnou půl milionu

0/0
29.6.2016 12:35

R76a22d88i65m 51P45o47l65á21š96e46k 9786103539899

To jo. Ale jen ty povedené motory, jen pokud se správně udržují a provozují a jen pokud se do samotné údržby vrazí každých pár desítek tisíc najetých kilometrů pár desítek tisíc Kč třeba za filtry, rozvodné řetězy atd.

0/0
29.6.2016 12:44

R87a92d77i31m 50P18o77l18á55š46e60k 9296773759829

A kromě toho dobří borci dokázali do generálky najet i na staré Škodovce stovce klidně 200 - 400 tisíc.

Pokud dostali to auto nové, správně zajeli motor prvních cca 5 tisíc kilometrů a správně ho udržovali. Za těchto podmínek na to ty staré motory obvykle měly.

0/0
29.6.2016 12:46

V85a46c41l30a22v 44M41e26d72e37k 5101262465915

Š100 s najetými 400t bez generálky bych fakt rád viděl ;-D

0/0
29.6.2016 12:49

R27a28d21i85m 23P91o24l14á59š31e25k 9676663519159

Rekord je mám pocit k 500 tisícům.

Auta z autoškoly, škodovky 105 a 120 v 80 a 90 letech minulého století, když se vyřazovaly a prodávaly, měly běžně najeto mezi 200 - 400 tisíc.

Služební škodovky nabízené tehdy k odprodeji měly najeto tak od 30 do 100 tisíc. Sousedovi zhnila Škodovka stovka , když měl najeto tak 5 - 10 tisíc.

0/0
29.6.2016 13:12

R32a66d71i82m 34P60o14l58á87š19e58k 9706293509319

Tam spíš byl rozdíl v tom, že tehdy kdo jezdil s autem hodně, najezdil ročně třeba jen 5 - 10 tisíc kilometrů.

100 tisíc kilometrů mu trvalo 10 - 20 let. Málo aut tehdy najelo víc kilometrů. To byly hlavně služební auta a auta v autoškolách. A služební auta, možná, ty šla z ruky do ruky a nikdo je nešetřil.. Auta z autoškol. Skodovky 105 - 120 , co se tehdy prodávala jako vyřazená, měla obvykle natočeno 200 - 400 tisíc kilometrů a původní motor. Tehdy totiž byly Autoškoly obvykle provozovány Svazarmem, kde hned vedle Autoškoly bývala obvykle motoristická díla a kroužek, kde ty auta měla profesionální údržbu z rukou automechaniků ze záliby.

Spíš bylo tehdy běžné, že ojetá rodinná auta 10 - 20 let stará, co měla najeta tak 30 - 40 tisíc kilometrů, dostali mladí na ježdění po zábavách a podobně a ti ho po pár tisících kilometrech odrovnali. A z toho plyne onen tehdejší dojem, že tehdejší motory vydržely jen pár desítek tisíc kilometrů.

Dnes je situace taková, že každý druhý až pátý uživatel auta natočí těch 50 - 100 tisíc kilometrů každý rok. Tudíž výrobci tu životnost 500 tisíc musí mít, aby auto těch aspoň 5 let vydrželo.

0/0
29.6.2016 13:04

R34a70d85i89m 37P34o73l16á85š61e78k 9366243259619

Jedná se o prosazování pseudoochrany přírody, která má na životní prostředí jen minimální vliv, ale výrazně zhorší ekonomickou situaci dotčených zemí.

Znemožní totiž lidem ze střední a nižší příjmové třídy hledat si práci v okruhu cca 100 kilometrů daleko od jejich bydliště a přinutí je hledat práci v okruhu pouhých 15 - 30 kilometrů od bydliště. Takový je totiž rozdíl, 10 x až 40x menší počet pracovních příležitostí, rozumné vzdálenosti dojíždění do práce autem a místní hromadnou dopravou.

Pouze pokud budou v blízkosti bydliště a firmy zastávky třeba vysokorychlostní železnice nebo dálkové autobusové dopravy, je možné touto heromadnou dopravou doíždět na větší vzdálenost.

0/0
29.6.2016 12:03

V54a91c35l93a15v 64M26e90d85e86k 5681402125375

jezdit 100km denně za prací by se mělo jinými prostředky, než auty.

0/0
29.6.2016 12:07

P51e71t72r 82N34e59c39h77a38n26i41c26k80ý 7203146978460

Někde ta možnost skutečně není, to je ale většinou chyba státu, že neumí zabezpečit přepravní proudy kvalitní veřejnou dopravou.

0/0
29.6.2016 12:09

V87a95c42l26a32v 76M24e85d14e42k 5841972305965

samozřejmě, bydlet "na samotě u lesa" přináší svá úskalí.

Každopádně jezdit denně do práce 100km vzdálené autem je prostě blbost. A je to finančně náročné i nyní. To už by bylo lepší se za prací přestěhovat - chápu, každý nechce bydlet ve velkém městě, ale život je otázkou priorit. Strávit nejméně 3 hodiny denně v autě v dopravní špičce je otrava i pro ty, co řízení milují.

0/0
29.6.2016 12:39

R32a46d63i23m 87P94o11l64á85š83e26k 9756933779339

Potom je "samota u lesa" všude, kde není město aspoň s 50 tisíci obyvateli a příslušným množstvím pracovních příležitostí nebo zavedená autobusová či vlaková trasa obsluhující aspoň 200 tisíc obyvatel, kde ten autobus nebo vlak jezdí co půl hodiny až hodinu.

Nemůžete se dívat pouze pohledem z Prahy, ale musíte se občas podívat, i jak to je v oblastech, co na Prahu pracují.;-D

+1/0
29.6.2016 13:17

R54a22d91i49m 98P72o97l85á14š74e57k 9866773919739

Chyba státu to není, protože to dnes nejde zabezpečit.

Šlo to zabezpečit za komunistů, protože tehdy ve vesnicích a malých městech zaměstnávali téměř výhradně pouze místní a všechny podniky začínaly pracovat v 6 ráno, končily ve dvě odpoledne a školy a úředníci začínali všichni v 8 ráno a končili ve 4 odpoledne. Nebyl tedy problém ve velkých a větších městech na tuto dobu nasměrovat autobusy a plně je obsadit.

Dneska to mají firmy úplně rozdílné, takže lidi by potřebovali pokrýt dojíždění minimálně půl dne co každou půlhodinu a obvykle tak ideálně vždy několika lidmi v autobuse. Takže se dopravcům autobus ani nevyplatí.

+1/0
29.6.2016 12:41

P40e56t41r 93N93e61c67h31a18n96i81c12k21ý 7253496388980

Jde to minimálně tak, že 15-20km dojedete k té pravidelné půlhodinové-hodinové dopravě.

0/0
29.6.2016 12:46

R89a40d90i50m 45P98o57l98á46š41e87k 9656113269189

Pokud se odvážíte elektrokolo za 30 tisíc nechat v obyčejném stojanu před nádražím každý pracovní den od rána do večera, aby si ho každý nepřizpůsobivý všiml a prozkoumal zámek........ ;-D

A nevadí Vám, že těch 20 kilometrů elektrokolem Vám bude trvat až hodinu tam a hodinu zpátky.

0/0
29.6.2016 13:21

P89e54t37r 83N81e98c25h65a33n14i94c66k95ý 7603816458740

To už myslím samozřejmě autem/na motorce. Elektrokolo apod. byla varianta pro cestu na těch 10km na kterou i tak lidé používají auta.

0/0
29.6.2016 13:23

R75a66d55i86m 51P38o41l97á42š56e62k 9726113299909

tak to ano, ale když už máte dnes dobré a nedrahé auto, má smysl s ním dojíždět 15 - 20 kilometrů na vlak a potom vlakem třeba 50 - 80 kilometrů?

není to jen o málo dražší a časově mnohem výhodnější autem rovnou?

0/0
29.6.2016 13:28

R87a90d56i83m 41P67o39l83á34š17e86k 9546773129959

No, vlastně z pohledu toho, že dnes lidi autem jezdí třeba i jen ty 2 - 4 kilometry třeba k vlaku, tak asi ano. :-)

0/0
29.6.2016 13:30

P26e10t66r 22N98e54c39h66a61n23i38c51k34ý 7463516638130

blbost, ne každý musí mít SUV nebo 150kW žihadlo. Myslíte, že takové CityGo nějak výrazně zdraží? Co ojetiny? Motorky, skútry, elektrokola?

0/0
29.6.2016 12:09

R22a16d75i48m 75P50o77l45á91š41e48k 9986953599389

Kontrola emisí a jak nebude plnit, tak bude přibližovadlo jednoznačně vyřazeno, i když bude jinak v dobrém technickém stavu. . Je jen otázka času, pokud budou "tlačit" do těch emisí, než to tak udělají.

Elektrokola jen zhruba zdvojnásobují dojezd cyklisty, takže většina běžných lidí, která na kole není schopna dojíždět dál než 4 - 5 kilometrů, s elektrokolem nebude dojíždět dál než 10 kilometrů. Navíc elektrokola jsou na větší vzdálenost než 10 - 20 kilometrů příliš pomalá a nepohodlná.

Když už, tak elektroskútr s pořádnými bateriemi, ale takový bude mít jizdní vlastnosti starého socialistického "kozího dechu" nebo "chrchla" a bude za cenu od 100 tisíc výš.;-D

0/0
29.6.2016 12:20

P11e25t56r 94N59e12c73h60a30n39i43c55k88ý 7433926418690

Nový skútr Piaggio Medley plní EURO4, má ABS, je to 125ccm, jede to až 110 a stojí 80k, tak to snad časem i půjde dolů.

0/0
29.6.2016 12:34

R14a73d48i12m 63P29o75l32á30š30e66k 9166403709129

A co se stane, když na skútr budou chtít EURO 6 ?

To na každém skútru bude bedna s filtrem prachových částic a flaškou a aparaturou Ad Blue v ceně dalšího skútru? A motor tak bude mít výkon jako starý moped Babeta?

0/0
29.6.2016 13:25

V83a36c36l76a50v 90M61e38d61e85k 5451152305605

150kW žihadlo? 8-o

To ale mluvíte o motorce, ne?

0/0
29.6.2016 12:48

P43e51t59r 71N43e35c56h56a74n80i48c34k73ý 7383456668300

tak "žihadlo", ale i ten Focus si vystačí s 66kW. Možná se průměrně auta zpomalí, ale levná alternativa tu bude

0/0
29.6.2016 12:50

J58i37ř59í 28S62c65h52w49a17c74h 8228624658576

tak naprostá většina aut u nás nemá ani 100 kW....

0/0
30.6.2016 0:43

L98u25d87v78í70k 93G72a15j23d54o19š54í86k 2525753614262

No a co?

Aut je stejně na světě nezdravě mnoho, takže jejich úbytek by světu jen prospěl.

+1/−1
29.6.2016 10:35

D70a41l36i18b55o12r 96P77r98o20c64h67á23z93k90a 5261818336452

Jak prospěje světu to, že lidé v nižší příjmové skupině nebudou mít na auto?

+1/0
29.6.2016 16:50

J94i67ř50í 93K24o45c82u49r72e75k 6225754865908

Zelené tabulky zelených budou ještě zelenější a tím pádem bude svět šťastnější. Musí přece být!

Na autobus kilometr, pak nějakých 6 zastávek. Přestup na jiný do fabriky. Ta je 3 kilometry od náměstí, kde je autobusák MHD, ale od zastávky toho linkového je to 5 minut pěšky. Autem 15-20 minut, ještě si můžete zajet na nákup. Za hezkého počasí skůtr, ale v zimě? Jo vlak, tak tím je to dvě zastávky a pak 10 minut pěšky na autobusák MHD. Můžete jezdit i na kole, v zimě bývá hlavní silnice prohrnutá a prosolená, cyklostezka nikoliv.

Můžete také zůstat na dávkách a do města jezdit 1x týdně na sociálku. Je to 20 minut pěšky od autobusáku, čili úplně v "bruseli".

PS: Místní nechtějí autobusák u vlakového, prý by se šíleně zvedl provoz na blízké silnici 2. třídy.

0/0
29.6.2016 20:17

D14a79v36i56d 12B95a27š20t78á60ř 2397141911296

Moje první auto byla vlastnoručně repasovaná Š 105. Dneska auto beru jako spotřební věc. Ojezdit a vyhodit. Moje děti si budou svoje první auto které bude stát jako vrak 10000,- + ekoteroristická daň 200000,- hezky ošmirglovat, vyvařit, nastříkat nakoupit baterky, různé filtry a řídící jednotky za bratru dalších 200000,-. Aspoň si budou svého prvního auta vážit :-)

+1/0
29.6.2016 10:21

J63a91n 72V63e17s79e93l74ý 5754263902351

Tohle jsou standardní mediální plačky. Stejné už jsem zažil ohledně odsiřování a odprašování energetiky, zákazu freonů, PCB, DDT, uvádění REACh a bůhví čeho všeho ještě. Má to vždy několik fází:

1) ... tvrdí, že to nejde.

2) ... tvrdí, že je to moc drahé ekonomicky je to zničí.

3) ... jsou donuceni to začít reálně dělat.

4) ... zjistí, že to vlastně až takový problém nebyl.

5) ... se tím chlubí jako svou velkou předností a využívají to v PR.

Ford je aktuálně ve fázi 2.

+1/0
29.6.2016 10:20

V15á39c31l64a33v 32Z72e63l42i67n43k23a 2852150353262

No, jestli máte pocit, že není až takový problém zvýšit účinnost třeba zážehového motoru z řekněme 30% na takových 50% anebo i výše, protože ty požadavky se neustále stupňují, tak hurá do toho. Pokud se Vám to povede, tak budete miliardář.

+3/−1
29.6.2016 11:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.