- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak já mám hlavně za to ,že problém emisí se týká nesmyslného naftového motoru,ten prostě do osobního vozidla nepatří a také naprosto zhovadilých litrových benzínovek a výkonem 95kw,tam je jesné že to bude žrát více než je deklarováno a i emise budou větší.
obecně prostě nelze mít malý a výkoný motor s dlouhodobou životností a minimálními emisemi..to je něco jako perpetum mobile---
Zdá se, že přesně o to ekologům jde. Nepotřebují nepatrné snižování emisí se současným zvyšujícím se počtem aut na silnicích, ale potřebují radikální snížení počtu automobilů.
SUV je jen napudrovaný ohromný krám, který krom zbytečného luxusu nepřináší zhola nic... A pokud někdo podobnou obludu chce, ať si ji zaplatí... A chce-li Unie a ekoteroristé sedět na emisích, ať se v prvé řadě zaměří na tato a jim podobným obludám případně sporťákům a až v poslední řadě na rodinné vozy typu Octavie, Fabie a Rapid...
Fabia nebo rapid jsou rodinné vozy? Ve Fabii trpím klaustrofobií, kdykoliv jsem nucen v tom jet... Ona ani ta octávka není nic moc, i když se zvětšuje
A kdo změří moje emise? Emise aut mě jsou uplně u p.....
Tak pro mně jsou sice nové auta dostupné, ale řekl jsem si že za auto víc jak 100 tisíc nedám.
Takže pro mně se nic nezmění. Ojetin za 100 bude pořád dost.
Euro norma 3 je naprosto dostačující,všechno co je nad je nesmysl a neůměrně to prodražuje náklady na výrobu aut.
Tak ja mam na audine 620tkm a nestezuju si. Ale menil jsem uz vsecko dvakrat.
Jedině turbo jednoválec se třemi vyvažovacími hřídeli a eurokomisařerm u výfuku to vyřeší.
Ojetiny tu budou stále a servisy si budou mnout ruce, protože budou udržovat při životě čím dál starší auta s čím dál větším nájezdem. Každopádně autem od dveří ke dveřím je v případě měst (a v představách poslanců na Malostranském náměstí) neudržitelná utopie a vzhledem k množství aut bude nutné jasně vyčlenit prostory pro auta, veřejnou dopravu a život lidí. Všimněte si, že v Rakousku jsou stanice vlaků plná aut, která přijela na vlak z okolních vesnic.
Jenže dnešní ojetiny už nejsou stará Škodovka 100 nebo 120. Kde šlo motor jen běžným nářadím rozložit i ve staré garáži na díly, vyměnit těsnění pístu za pár korun nebo nechat udělat výbrus a odpovídající pístní kroužky, složit a jezdilo to jako nové.
Už nejméně 10 let u dnešních motorů zhoršování parametrů vedoucích k odejmutí STK pouze zpomalíte dobrou údržbou a šetrným ježděním. Ale v žádném případě jakýmikoliv opravami nezastavíte. A pokud ano, tak z toho bude výměna celého motoru atd za půlku ceny nového auta.
A u těch novějších mohou být nahrané takové softwary, které i toto znemožní.
Neboli udržovat současná auta v pořádku na platné STK bude možné jen po omezenou dobu v podstatě určenou výrobcem.