Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se na řádění dakarského speciálu Tatra v pískovně

David Vršecký, mistr Evropy v okruhových závodech tahačů, usedl za volant dakarského speciálu Buggyra, na jehož stavbě se podílel jako šéfkonstruktér. Závodění na okruhu je úplně jiné než v rallye, říká známý pilot. Vršecký ovšem dokazuje, že s opravdu velkými závodními speciály si rozumí v jakémkoliv terénu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a76n 28F96r14i24d86r17i83c56h 6715198529413

Proc takovej vykon, kdy ten motor musit bejt nahonenej na ukor treba spolehlivosti, kdyz rychlost je na dakaru omezena a nejezdi se na okruhu kde potrebuju kazdou minutu zrychlovat po vyjeti ze zatacky?

Navic to je relativne odstrojena tatra, takze relativne lehka ne? Konvecni motory pro tahac maji dneska kolem 600HP treba a 3000Nm.

0/0
6.7.2016 4:30

O63n43d19ř62e63j 78Č49a89p97k25a 6911541373544

Protože dnešní Dakar už nekončí s hodinovými odstupy mezi posádkami na špičce, ale rozdíly jsou v sekundách, maximálně minutách. A brzdí a zrychluje se často, takže ten výkon potřeba je, pokud se chcete držet v první desítce.

Spolehlivost není problém, v sérii to s polovičním výkonem vydrží stovky tisíc kilometrů bez větších oprav, tady potřebujete pár desítek tisíc s tím, že spousta dílů je vyměněná za lepší a odolnější.

0/0
7.7.2016 21:21

J56a12n 62F21r15i74d45r61i22c88h 6495748929933

ok .. ok ok R^R^

0/0
8.7.2016 2:11

J27i60ř65í 29K74a46č50í52r18e52k 5300426566

4200 N.m??? To neni mozne, spis 420 N.m, ne?

0/−2
2.7.2016 20:36

J19i77ř12í 15S58c86h41w60a80c92h 8608134778956

Ne. 400 Nm mají dnes dvoulitrové dýzly v osobních autech.

+3/0
2.7.2016 21:29
Foto

M12i30c29h22a87l 84N54a71j46m59a72n 7799893146140

Ta hodnota přes 4000 Nm je reálná. Už A. Loprais měl před lety na svoj itatře s motorem Deutz moment kolem 3500 Nm.

+2/0
2.7.2016 21:44

J93i20ř90í 72S27c35h82w20a83c90h 8878604438466

já o té hodnotě 4200 rozhodně nepochybuji. To moje "ne" se týkalo otázky v předchozím příspěvku ;-)

0/0
2.7.2016 22:15

M67a15r25t95i50n 48J31i87r39o41u57s11e46k 7416525415778

Ale je to možné, když ten motor má 950 HP. Například Cat C15/550 HP má 1850 N.m a to je klasický motor pro dlouhodobé použití, nikoli závodní speciál.

0/0
4.7.2016 11:46

K95a37t56e86ř81i69n40a 59V69ý28b20o45r30n10á 6330219359

Ale jo. To je dané tlakem turbodmychadla. Atmosférický benzín o tomto objemu by měl cca 1200 Nm. Při čtyřnásobném tlaku turba to budou tyto hodnoty. U dieselů je to podobné.

0/0
4.7.2016 17:46

P77e54t56r 83K49u65s 2811167795589

Davide,doufam,ze te uvidíme na příštím Dakaru!!!

0/0
2.7.2016 10:39
Foto

M25i26c88h51a66l 51N23a90j33m86a58n 7859443846460

Asi tezko. Vrsecky ma zdravotni problemy se zady a Dakar by nevydrzel. Buggyra ma velky problem, koho posadi za volant druheho vozu...

0/0
2.7.2016 12:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.