Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úpravy „cinknutých“ TDI se na výkonech neprojeví, naměřily autokluby

Evropské autokluby zkoumaly, jak se změní chování dvoulitrových turbodieselů, které svolává koncern Volkswagen k přehrání softwaru řídicí jednotky motoru. Testem prošly tři Audi A4 a jeden Volkswagen Golf s motorem 2,0 TDI EA189, kvůli kterému se už skoro rok německý koncern potýká s patálii jménem Dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96e22t98r 19N35o77v39á60k 3263876304494

No je to divné... Proč tedy podváděli a nastavovali řídící jednotku jinak, když to nemá na nic vliv??? Někdo kecá...

0/0
4.7.2016 6:34

P79e64t34r 94M58a66l97i67š66k31a 6741615941653

Aby splnily Euro normy.

0/0
4.7.2016 10:47

P74e65t84r 19U61r24b21a67n 1182755732771

Problem byl s NOx.

Snizit NOx lze jedine pridanim paliva, ikdyz to zni divne, je to tak.

Pridanim vice paliva se zvysli uhlikate emise a kourivost.

Spotreba vzroste (v clanku pisou 7-15%) a ve finale to odnese DPF filtr - filtr pevnych castic se bude o poznani rychleji zanaset.

0/0
3.7.2016 23:34

J16o38s22e56f 58M30i79k55i92n 5593134655874

Spíš věřím tomuto http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=32

než kecům autoklubů

0/0
3.7.2016 19:41

J19i93ř52í 61S29c44h40w91a85c89h 8888414388366

a já tajně doufal, že dáváš odkaz na výsledek nějakýho měření a zatím jen dohady, odhady no prostě taky kecy.....

+1/0
3.7.2016 19:58

T63o51m11á43š 86V57a59l44d71e10r 7643860299

Opravdu se mi líbí jak na majitele TDi v Evropě VW kašle. Oni si to nechají líbit . Vlastně se nic nezmění při normálním režimu. Pořád budou vypouštět jedovatý sračky, jen aby uspořili na CO2. hlavně, že se vlk Brusel nažral. :-(

0/0
30.6.2016 20:18

Z96d23e44n70ě73k 20M58o36r29á26v50e53k 5407758438293

Technicky vzato, nekašlou na majitele TDI, ale na lidi, co to musejí dýchat. Ale v tomto případě není vina na straně VW. Evropa si narozdíl od Ameriky nastavila pro provoz dieslů benevolentnější podmínky a v kombnaci s nižší spotřebou se to lidem zalíbilo. No a zatímco současné normy pro Evropu se daří plnit, pro Ameriku to museli udělat podvodem. Takže na lidi v Evropě nekašle VW, ten jen funguje v rámci povolených mezí, ale na lidi kašle Brusel. Ale to už dávno víme, nedělá to jen v případě emisí, ale i jinde.

0/0
1.7.2016 10:35

P47e32t24r 29Č92e25r13m91á26k 9258175379730

Jak píše pan Morávek - to není o VW a o tom co si jaký zákazník nechá líbit nebo ne, je to o tom že v EU fakticky žádná dieselgate neexistuje, takže zcela logicky VW nebude vyhazovat peníze za něco co nemusí.

0/0
2.7.2016 13:16

F32r51a96n41t24i43š77e51k 29M24o31r78a10v44e35c 8597894562

Tak určitě... ;-D

+1/0
30.6.2016 9:24

V81a26c25l33a77v 50M67e36d81e20k 5521542585125

celkem by mě zajímalo, co přesně s tím softwarem dělají. Chápu, že odstraní ten "fake" režim - ale pak z logiky věci bude motor trvale vypouštět víc NOx. Jak chtějí softwarově vyřešit, že motor nemá dostatečné technologie na odstraňování NOx? (kdyby je měl, nemuseli by podvádět)

0/0
30.6.2016 8:37

T30o62m95á74š 53M21a25t42ě64j 9775288173912

Ono je to trochu neintuitivní - NOx je problém přebytku vzduchu a málo paliva. Takže paradoxně například přidáním paliva při stejném množství vzduchu, ti vznikne méně NO.. (vznikne ti sice o trochu více CO2... ale to není takový problém).

Těch možností je více než jen "odstraňovat vzniklý".

V problematických částech - zhoršíš podmínky pro vznik NOx - například: snížíš tlak (ubereš vzduchu), přidáš více paliva, přidáš více vzduchu s obsahem CO2 - přes EGR vrátíš více spalin do sání...

0/0
30.6.2016 10:51

J49a92n 80F77r41o36l68í35k 6216580975734

A to vše nemá vůbec žádný vliv na spotřebu, výkon.... pro voliče ANO a ČSSD velmi přesvědčivý článek. ;-D

0/0
30.6.2016 11:36

T55o73m87á60š 67M98a74t65ě29j 9585468473602

"vůbec žádný" vliv není slovní spojení, které jsem použil já... Tyhle operace vždycky mají nějaký vliv... otázkou je, jestli ten vliv bude v běžném provozu reálně citelný.

Vyšší spotřeba o 5-10 litrů na 100 km/h - v problematickém režimu, ve kterém auto stráví 1% provozního času... zvedne celkovou spotřebu o nějakých 0,05 / 0,1 litru / 100 km.

O pár procent nižší okamžitý výkon v určitém provozním režimu - taky nepoznáš (maximální výkon bude stejný, jen křivka průběhu v závislosti na otáčkách a zatížení bude trochu jiná)...

Krom toho v mezidobí se naučili na novějších motorech optimalizovat některé věci ... tak je i prostor "tohle sme tehdy mohli udělat takto"..

+1/0
30.6.2016 11:53

T15o77m40á48š 61V47a14l69d57e27r 7423110419

Dle jak jezdí řidiči TDi, bych problematický režim viděl ta na 60-70% času provozu. Skoro pořád mají nohu na pedálu ;-D

+1/0
30.6.2016 20:20

P20e27t88r 75M19a13l96i10š96k46a 6371805951773

Hlavně to nemá nic společného s politikou.

+2/0
30.6.2016 15:50

P53e51t71r 90S55p42a27t36z57i38e86r59e21r 7924142975564

stále si myslím, že celá aféra dieselgate, je uměle vyvolaná jen proto, aby automobilky po příchodu normy EURO 7 za 2 roky měli důvod říct, že vývoj naftových motorů do osobních aut se nevyplatí a přestanou naftové motory do osobáků dávat. Což podporuje prohlášení koncernu o pravděpodobném ukončení vývoje TDI motorů.

+1/0
30.6.2016 8:13

V54a59c36l88a56v 76M53e48d43e50k 5591172405125

a dostaneme se zpět k benzínovým, které zas vyprodukují více CO2 - a snižování CO2, které na papíře probíhá, je možné jen v laboratorních podmínkách - takže se dostáváme opět ke stejnému jádru, jaké má dieselgate - v reálném provozu je škodlivin vytvářeno mnohem více.

0/0
30.6.2016 8:39

J67a64n 68S60t28e85h35l86i68k 9245837696601

CO2 vznikne vždy stejně , at u naftaku nebo benzinu . Jsou to uhlíkatá paliva , kdy uhlík se spaluje s kyslíkem a vzniká CO2 . Pokud chcete určitý výkon , musí vzniknout určité množství uhlíku . Nafta je těžší palivo než benzín a proto má v sobě více energie než benzín . Na litr tedy pořídíte více energie než u benzínu.

+2/−1
30.6.2016 8:46

T88o59m90á14š 95M98a89t81ě30j 9695888963732

Ta tvoje úvaha má drobnou díru.

Není totiž výkon jako výkon. To co říkáš ty - může platit pro holý tepelný výkon (prosté pálení nafty či benzinu) ...a ani tam to neplatí přesně.

Jenže to co řešíš u auta - je "mechanický výkon" na výstupu z motoru - a tam ti do toho vstupuje ještě (kromě dalšího, ale to teď ponechme stranou) účinnost samotného motoru.

Mno a vznětové motory jsou jednak obecně o něco účinnější než zážehové... takže z (hmotnostně) stejného množství paliva dokážou využít více energie (zjednodušeně více tepelné energie dokážou přeměnit na pohybovou)... a navíc se ty nůžky ještě v některých provozních režimech rozšiřují (částečné zatížení atd... ).

Takže z hmotnostně stejného množství nafty a benzinu (tedy objemově o něco méně nafty než benzinu) sice dostaneš stejné množství tepelné energie a zhruba stejné množství CO2 - ale v důsledku dostaneš různé množství pohybové energie.

+1/0
30.6.2016 11:12

T28o51m22á91š 66V28a26l35d28e93r 7513420859

Hmmm a dál?

0/0
30.6.2016 20:22

J21a30n 67B90e21n14d85a 7252644888519

Tak soudruzi udělali z inženýrů VW Group idioty, protože jen idiot falšuje něco, co není potřeba falšovat.

+9/0
30.6.2016 7:23

P45e63t18r 50M30i46c94h79a62l 2530664831732

To jako někdo změnil fyzikální zákony?

+13/0
30.6.2016 6:44

T75o56m65á52š 34V69a64v49e70r20k86a 7681230382574

Přesně tohle mě napadlo, si asi dělaj legraci ne?

0/0
30.6.2016 7:11

F83r20a58n63t61i69š55e13k 20H75á15j81e98k 2716799411545

Takze nas v podstate chteji presvedcit, ze vymysleli perpetuum mobile!

+2/0
30.6.2016 6:32

K46a93r24e64l 48V43a89c93h34u12t 9743532309803

Nafta patří do traktoru - už aby ji pro provoz nasilnicích a dálnicích konečně a definitívně ZAKÁZALI. :-/ R^ ... I bez toho čmoudu z jejich výfuků tu zbude dost a dost alergenů, které budou lidem ničit životy!

+1/−2
30.6.2016 6:21

R16a17d47i94m 51H94o13r31č13i30č52k55a 7756297873642

No, až dají benzinům fitry pevných částic, tak to tedy taky nebude žádný šlágr.

+2/0
30.6.2016 8:11

V76a90c77l42a32v 29M23e91d45e76k 5671682365675

současné downsizované benzíny čmoudí víc, než diesely s DPF

+2/−1
30.6.2016 8:40

Z79d59e88n94ě97k 73M61o75r37á46v50e25k 5897938218923

A to jsi zjistil jak?

+1/0
30.6.2016 15:51

M66a70r16t68i34n 83K74a86r57á85s93e54k 9598733368448

To je prosty fakt, amaterksky to nemas moc jak zmerit, ale voditko treba muze byt cistota vnitrku vyfuku (moderni dieles s filtrem ho ma cisty, benzinak zacazeny (trochu, samozrejme zdaleka ne tak, jako mely stare diesely, kdy vyfuky byly misty zarostle vrstvou sazi)...

0/−1
30.6.2016 17:26

Z93d45e50n92ě65k 80M31o24r13á11v62e40k 5917178398293

Moderní diesel má výfuk čistý jen chvíli po koupi, to nevydrží dlouho. To že jsi viděl pár lesklých výfuků ještě není objektivní měření.

+1/0
30.6.2016 17:30

M79a51r20t96i61n 67K43a94r83á12s46e21k 9788173268628

No nevim ve firma mame auta s dpf a najetymi pres 200 tkm a vyfuky rozhodne zacouzene nejsou.....

+1/−1
30.6.2016 17:41

Z19d15e30n53ě52k 28M37o85r48á91v65e33k 5307448948503

Já se na ty výfuky koukám taky a všiml jsem si, že modely aut, které ty výfuky mívaly tak lesklé, je mají dnes takové zašlé. Ne že by z nich ty saze nějak extra lítaly, ale není to ten lesk a sláva, co bývala. U těch benzínových se ty výfuky tak neleskly, ale to už ani od nových, nevím jestli to je snaha výrobců, aby ty diesly vypadaly lepší, než jsou.

Nové turbobenzíny s přímým vstřikem dnes taky vyrábějí prachové částice, ony to nejsou úplné saze jako dělaly diesly, ale legislativa je na benzín obecně přísnější, takže když se doteď obešly bez filtrů, tak to je proto, že těch nečistot je méně než u dieslů.

+1/0
30.6.2016 17:52

M56a73r73t17i63n 39K81a36r12á54s18e63k 9438193448958

No tak jasne ze jich benzin produkuje mene, ale tim ze nema filtr tak to moc svetoborne neni. Normy kourivost benzinu neresi vubec, tj muze kourit kolik chce (starsi motory nekourily, dnesni trochu kouri)

0/−1
30.6.2016 18:28

Z84d98e30n85ě85k 84M76o61r24á34v57e69k 5117198748493

Jo, s tím se dá souhlasit. Ale je to hodně daleko od Medkova tvrzení "současné downsizované benzíny čmoudí víc, než diesely s DPF"

0/0
1.7.2016 10:26

Z16d95e64n15ě42k 18M98o79r33á93v51e97k 5207728518393

Tak až po dálnici pojede benzínový kamión se spotřebou 100 litrů benálu, to bude pošušňáníčko.

0/0
30.6.2016 15:50

J57i68ř48í 30K23o19c63u70r96e21k 6915384815228

Není to málo?

0/0
1.7.2016 19:57

P53e35t96r 41H92a18h30n 1253699976218

Zase jen kecy, aby se lidi nebáli úprav! Automobilky dobře věděly, proč to upravovaly!!!

+6/0
30.6.2016 6:01

J68a59n 27M51a26l14ý 1845289164718

Tak ADACu se dá věřit asi jako celýmu VW ;-D.

+16/0
30.6.2016 5:00

T30o72m56á71š 37V28a69l50d55e63r 7103910309

Asi tak. Věřit podvodníkům z ADACu je velká naivita. Falšují testy, data.

+1/0
30.6.2016 20:25

C36y42r58i15l 60P30a41v59e39l52k50a 4326822598105

No, já tomu moc nevěřím. Pokud mi auto jede a žere tak, že jsem relativně spokojen, tak bych do toho určitě nešel. Motoru to rozhodně neprospěje.

+11/0
30.6.2016 0:39

T34o77m42á92š 35R98a32d61n49i69c 2653888604741

mno, 7 - 15% navýšení spotřeby během silničního testu - To asi moc majitelů nepotěší.

+5/0
30.6.2016 0:29

M24a43r21e76k 39M90a18l66ý 1982348971730

A to máte odkud tento údaj? V článku vidím něco jiného:

"U audi se podle měření TCS nezměnila ani spotřeba. U volkswagenu, který testoval německý ADAC, naměřili lehké zvýšení spotřeby o 0,15 l/100 km. Při započítání povolené chyby měření +/- 2 % se nárůst spotřeby pohybuje mezi 0,4 a 2,5 procenta v závislosti na použitém testovacím cyklu."

0/0
30.6.2016 10:09

P21e89t30r 15U48r53b67a69n 1262775302161

Precti si to cely:

"Při testech lépe odrážejících reálné chování na silniciměla auta spotřebu vyšší. ADAC dokonce naměřil u zkoumaných vozů o 7 až 15 procent vyšší spotřebu i v normovaném testu NEDC (NEFZ).

0/0
3.7.2016 23:31

T66o30m13á79š 18K44u93c41h80a84ř 3257181398551

Pokles NOx o 12%.. ;-D Tak to je drtivý úspěch, to už se dá rovnou dýchat. ;-)

+5/0
30.6.2016 0:20

M53a68r90t66i77n 18K94r60o86u41p41a 2441303219300

Tomu bude věřit asi málokdo. Nabízí otázka proč tato úprava není ve vozech přímo z výroby když to vůz kromě emisí nijak neovlivní.

+19/0
30.6.2016 0:15

T90o58m45á23š 14S20o18u87k38u57p 4633395650920

Protože se pouze odstraňuje ten SW který umožňoval „podvádět” v laboratoři. V běžném provozu auto jelo na stejnou mapu jako pojede teď.

+2/−2
30.6.2016 2:03

R36o74m22a75n 92Z10v98ě77ř58i10n21a 9211155427705

Pokud by jen odstranili ten svůj SW, tak by pořád motor ale nespnil normu euro5... (to dělal ten sw..)

Ale v článku píšou že přesto splňuje.. teď to po úpravě najednou jde ?? Někdo asi lže..

+6/0
30.6.2016 4:03

L21u30k22á98š 45K12o91h15o74u26t 7898824492569

Jooo taky si říkám... když je to tak easy tak proč to páni inženýři neudělali rovnou? proč by se někdo patlal vymýšlet podvádějící sw když by existovala varianta která nepodvádí a je stejně dobrá. Navíc tuto úpravu udělali za pár týdnů a vývoj daného motoru trval nepochybně déle, takže si ani nemyslím že by tenkrát na to nepřišly.

+2/0
30.6.2016 7:28

T54o13m10á94š 27S50o57u64k28u24p 4493855420820

Tak znova, ta mapa motoru na kterou auto pojede po úpravě, tam byla vždy. Pouze se smaže ta část kódu, která detekovala laboratorní měření emisí.

0/−1
30.6.2016 10:37

L46u81k14á28š 16K85o70h89o75u36t 7448914422399

proč tam tedy vůbec byla? pokud tedy auto emise plní i bez ni

+1/0
30.6.2016 21:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.