Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Úpravy „cinknutých“ TDI se na výkonech neprojeví, naměřily autokluby

Evropské autokluby zkoumaly, jak se změní chování dvoulitrových turbodieselů, které svolává koncern Volkswagen k přehrání softwaru řídicí jednotky motoru. Testem prošly tři Audi A4 a jeden Volkswagen Golf s motorem 2,0 TDI EA189, kvůli kterému se už skoro rok německý koncern potýká s patálii jménem Dieselgate.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24e66t32r 89N29o20v22á45k 3383276434504

No je to divné... Proč tedy podváděli a nastavovali řídící jednotku jinak, když to nemá na nic vliv??? Někdo kecá...

0/0
4.7.2016 6:34

P78e61t35r 74M46a19l28i53š69k64a 6191455951103

Aby splnily Euro normy.

0/0
4.7.2016 10:47

P80e33t14r 30U68r34b95a44n 1822175242341

Problem byl s NOx.

Snizit NOx lze jedine pridanim paliva, ikdyz to zni divne, je to tak.

Pridanim vice paliva se zvysli uhlikate emise a kourivost.

Spotreba vzroste (v clanku pisou 7-15%) a ve finale to odnese DPF filtr - filtr pevnych castic se bude o poznani rychleji zanaset.

0/0
3.7.2016 23:34

J74o23s22e31f 66M38i44k40i32n 5793224475584

Spíš věřím tomuto http://www.cimbu.cz/?page=whole&lng=cze&chip=&item=32

než kecům autoklubů

0/0
3.7.2016 19:41

J30i28ř88í 30S59c57h86w93a29c39h 8878414178576

a já tajně doufal, že dáváš odkaz na výsledek nějakýho měření a zatím jen dohady, odhady no prostě taky kecy.....

+1/0
3.7.2016 19:58

T19o53m43á78š 27V60a21l43d14e40r 7483960809

Opravdu se mi líbí jak na majitele TDi v Evropě VW kašle. Oni si to nechají líbit . Vlastně se nic nezmění při normálním režimu. Pořád budou vypouštět jedovatý sračky, jen aby uspořili na CO2. hlavně, že se vlk Brusel nažral. :-(

0/0
30.6.2016 20:18

Z10d64e76n11ě21k 66M71o48r15á17v24e33k 5597378398543

Technicky vzato, nekašlou na majitele TDI, ale na lidi, co to musejí dýchat. Ale v tomto případě není vina na straně VW. Evropa si narozdíl od Ameriky nastavila pro provoz dieslů benevolentnější podmínky a v kombnaci s nižší spotřebou se to lidem zalíbilo. No a zatímco současné normy pro Evropu se daří plnit, pro Ameriku to museli udělat podvodem. Takže na lidi v Evropě nekašle VW, ten jen funguje v rámci povolených mezí, ale na lidi kašle Brusel. Ale to už dávno víme, nedělá to jen v případě emisí, ale i jinde.

0/0
1.7.2016 10:35

P82e33t88r 58Č80e35r85m87á11k 9938855469850

Jak píše pan Morávek - to není o VW a o tom co si jaký zákazník nechá líbit nebo ne, je to o tom že v EU fakticky žádná dieselgate neexistuje, takže zcela logicky VW nebude vyhazovat peníze za něco co nemusí.

0/0
2.7.2016 13:16

F23r57a80n61t76i85š38e51k 37M76o73r45a18v13e46c 8297544672

Tak určitě... ;-D

+1/0
30.6.2016 9:24

V33a81c87l30a17v 58M48e98d73e77k 5881102265795

celkem by mě zajímalo, co přesně s tím softwarem dělají. Chápu, že odstraní ten "fake" režim - ale pak z logiky věci bude motor trvale vypouštět víc NOx. Jak chtějí softwarově vyřešit, že motor nemá dostatečné technologie na odstraňování NOx? (kdyby je měl, nemuseli by podvádět)

0/0
30.6.2016 8:37

T35o61m90á59š 42M70a82t50ě10j 9135558553252

Ono je to trochu neintuitivní - NOx je problém přebytku vzduchu a málo paliva. Takže paradoxně například přidáním paliva při stejném množství vzduchu, ti vznikne méně NO.. (vznikne ti sice o trochu více CO2... ale to není takový problém).

Těch možností je více než jen "odstraňovat vzniklý".

V problematických částech - zhoršíš podmínky pro vznik NOx - například: snížíš tlak (ubereš vzduchu), přidáš více paliva, přidáš více vzduchu s obsahem CO2 - přes EGR vrátíš více spalin do sání...

0/0
30.6.2016 10:51

J23a71n 31F49r68o55l35í62k 6646970915494

A to vše nemá vůbec žádný vliv na spotřebu, výkon.... pro voliče ANO a ČSSD velmi přesvědčivý článek. ;-D

0/0
30.6.2016 11:36

T32o23m76á22š 60M62a37t60ě93j 9195568213862

"vůbec žádný" vliv není slovní spojení, které jsem použil já... Tyhle operace vždycky mají nějaký vliv... otázkou je, jestli ten vliv bude v běžném provozu reálně citelný.

Vyšší spotřeba o 5-10 litrů na 100 km/h - v problematickém režimu, ve kterém auto stráví 1% provozního času... zvedne celkovou spotřebu o nějakých 0,05 / 0,1 litru / 100 km.

O pár procent nižší okamžitý výkon v určitém provozním režimu - taky nepoznáš (maximální výkon bude stejný, jen křivka průběhu v závislosti na otáčkách a zatížení bude trochu jiná)...

Krom toho v mezidobí se naučili na novějších motorech optimalizovat některé věci ... tak je i prostor "tohle sme tehdy mohli udělat takto"..

+1/0
30.6.2016 11:53

T85o82m84á81š 80V84a74l61d43e34r 7373510389

Dle jak jezdí řidiči TDi, bych problematický režim viděl ta na 60-70% času provozu. Skoro pořád mají nohu na pedálu ;-D

+1/0
30.6.2016 20:20

P29e53t89r 27M70a63l97i19š20k57a 6151385491493

Hlavně to nemá nic společného s politikou.

+2/0
30.6.2016 15:50

P27e94t30r 13S25p20a62t81z71i50e79r82e22r 7274872875884

stále si myslím, že celá aféra dieselgate, je uměle vyvolaná jen proto, aby automobilky po příchodu normy EURO 7 za 2 roky měli důvod říct, že vývoj naftových motorů do osobních aut se nevyplatí a přestanou naftové motory do osobáků dávat. Což podporuje prohlášení koncernu o pravděpodobném ukončení vývoje TDI motorů.

+1/0
30.6.2016 8:13

V49a69c31l43a82v 69M75e48d91e23k 5761752355785

a dostaneme se zpět k benzínovým, které zas vyprodukují více CO2 - a snižování CO2, které na papíře probíhá, je možné jen v laboratorních podmínkách - takže se dostáváme opět ke stejnému jádru, jaké má dieselgate - v reálném provozu je škodlivin vytvářeno mnohem více.

0/0
30.6.2016 8:39

J53a40n 45S56t66e22h30l21i41k 9755477816491

CO2 vznikne vždy stejně , at u naftaku nebo benzinu . Jsou to uhlíkatá paliva , kdy uhlík se spaluje s kyslíkem a vzniká CO2 . Pokud chcete určitý výkon , musí vzniknout určité množství uhlíku . Nafta je těžší palivo než benzín a proto má v sobě více energie než benzín . Na litr tedy pořídíte více energie než u benzínu.

+2/−1
30.6.2016 8:46

T46o86m51á80š 31M31a68t65ě67j 9275168443352

Ta tvoje úvaha má drobnou díru.

Není totiž výkon jako výkon. To co říkáš ty - může platit pro holý tepelný výkon (prosté pálení nafty či benzinu) ...a ani tam to neplatí přesně.

Jenže to co řešíš u auta - je "mechanický výkon" na výstupu z motoru - a tam ti do toho vstupuje ještě (kromě dalšího, ale to teď ponechme stranou) účinnost samotného motoru.

Mno a vznětové motory jsou jednak obecně o něco účinnější než zážehové... takže z (hmotnostně) stejného množství paliva dokážou využít více energie (zjednodušeně více tepelné energie dokážou přeměnit na pohybovou)... a navíc se ty nůžky ještě v některých provozních režimech rozšiřují (částečné zatížení atd... ).

Takže z hmotnostně stejného množství nafty a benzinu (tedy objemově o něco méně nafty než benzinu) sice dostaneš stejné množství tepelné energie a zhruba stejné množství CO2 - ale v důsledku dostaneš různé množství pohybové energie.

+1/0
30.6.2016 11:12

T54o63m32á95š 84V15a46l71d36e51r 7753690309

Hmmm a dál?

0/0
30.6.2016 20:22

J75a67n 37B38e55n94d11a 7302384618509

Tak soudruzi udělali z inženýrů VW Group idioty, protože jen idiot falšuje něco, co není potřeba falšovat.

+9/0
30.6.2016 7:23

P41e54t54r 66M23i84c22h39a22l 2400674651872

To jako někdo změnil fyzikální zákony?

+13/0
30.6.2016 6:44

T44o89m41á45š 76V20a44v74e20r10k55a 7111370392714

Přesně tohle mě napadlo, si asi dělaj legraci ne?

0/0
30.6.2016 7:11

F43r14a25n12t81i64š39e60k 79H57á50j39e46k 2576889181115

Takze nas v podstate chteji presvedcit, ze vymysleli perpetuum mobile!

+2/0
30.6.2016 6:32

K48a92r65e62l 65V52a27c26h75u30t 9543972649843

Nafta patří do traktoru - už aby ji pro provoz nasilnicích a dálnicích konečně a definitívně ZAKÁZALI. :-/ R^ ... I bez toho čmoudu z jejich výfuků tu zbude dost a dost alergenů, které budou lidem ničit životy!

+1/−2
30.6.2016 6:21

R55a50d28i77m 36H51o63r16č79i59č79k65a 7286697153382

No, až dají benzinům fitry pevných částic, tak to tedy taky nebude žádný šlágr.

+2/0
30.6.2016 8:11

V62a20c47l98a87v 45M16e56d77e61k 5961842165435

současné downsizované benzíny čmoudí víc, než diesely s DPF

+2/−1
30.6.2016 8:40

Z84d61e24n72ě93k 87M27o78r62á65v47e42k 5237158818103

A to jsi zjistil jak?

+1/0
30.6.2016 15:51

M33a57r21t47i67n 43K60a65r96á19s44e71k 9108733538778

To je prosty fakt, amaterksky to nemas moc jak zmerit, ale voditko treba muze byt cistota vnitrku vyfuku (moderni dieles s filtrem ho ma cisty, benzinak zacazeny (trochu, samozrejme zdaleka ne tak, jako mely stare diesely, kdy vyfuky byly misty zarostle vrstvou sazi)...

0/−1
30.6.2016 17:26

Z10d45e73n27ě50k 55M74o27r20á82v56e80k 5617558328103

Moderní diesel má výfuk čistý jen chvíli po koupi, to nevydrží dlouho. To že jsi viděl pár lesklých výfuků ještě není objektivní měření.

+1/0
30.6.2016 17:30

M73a77r38t49i73n 68K75a51r11á57s74e84k 9538553778888

No nevim ve firma mame auta s dpf a najetymi pres 200 tkm a vyfuky rozhodne zacouzene nejsou.....

+1/−1
30.6.2016 17:41

Z21d68e41n76ě40k 64M58o76r81á93v36e84k 5857788148513

Já se na ty výfuky koukám taky a všiml jsem si, že modely aut, které ty výfuky mívaly tak lesklé, je mají dnes takové zašlé. Ne že by z nich ty saze nějak extra lítaly, ale není to ten lesk a sláva, co bývala. U těch benzínových se ty výfuky tak neleskly, ale to už ani od nových, nevím jestli to je snaha výrobců, aby ty diesly vypadaly lepší, než jsou.

Nové turbobenzíny s přímým vstřikem dnes taky vyrábějí prachové částice, ony to nejsou úplné saze jako dělaly diesly, ale legislativa je na benzín obecně přísnější, takže když se doteď obešly bez filtrů, tak to je proto, že těch nečistot je méně než u dieslů.

+1/0
30.6.2016 17:52

M86a43r96t32i45n 14K14a41r69á32s26e92k 9808893728638

No tak jasne ze jich benzin produkuje mene, ale tim ze nema filtr tak to moc svetoborne neni. Normy kourivost benzinu neresi vubec, tj muze kourit kolik chce (starsi motory nekourily, dnesni trochu kouri)

0/−1
30.6.2016 18:28

Z14d67e69n91ě23k 54M69o19r28á60v66e79k 5417908648313

Jo, s tím se dá souhlasit. Ale je to hodně daleko od Medkova tvrzení "současné downsizované benzíny čmoudí víc, než diesely s DPF"

0/0
1.7.2016 10:26

Z53d33e97n19ě58k 55M53o17r64á10v17e17k 5477648958903

Tak až po dálnici pojede benzínový kamión se spotřebou 100 litrů benálu, to bude pošušňáníčko.

0/0
30.6.2016 15:50

J30i71ř79í 28K19o21c37u41r73e86k 6135834465348

Není to málo?

0/0
1.7.2016 19:57

P10e78t66r 93H48a56h91n 1633159586248

Zase jen kecy, aby se lidi nebáli úprav! Automobilky dobře věděly, proč to upravovaly!!!

+6/0
30.6.2016 6:01

J62a37n 23M46a61l70ý 1625649744588

Tak ADACu se dá věřit asi jako celýmu VW ;-D.

+16/0
30.6.2016 5:00

T68o20m46á22š 42V94a65l45d70e51r 7683690409

Asi tak. Věřit podvodníkům z ADACu je velká naivita. Falšují testy, data.

+1/0
30.6.2016 20:25

C98y38r50i53l 26P48a98v66e66l31k13a 4566822248935

No, já tomu moc nevěřím. Pokud mi auto jede a žere tak, že jsem relativně spokojen, tak bych do toho určitě nešel. Motoru to rozhodně neprospěje.

+11/0
30.6.2016 0:39

T21o25m50á29š 70R74a40d67n29i81c 2163618354271

mno, 7 - 15% navýšení spotřeby během silničního testu - To asi moc majitelů nepotěší.

+5/0
30.6.2016 0:29

M44a16r54e91k 96M23a18l21ý 1272468251750

A to máte odkud tento údaj? V článku vidím něco jiného:

"U audi se podle měření TCS nezměnila ani spotřeba. U volkswagenu, který testoval německý ADAC, naměřili lehké zvýšení spotřeby o 0,15 l/100 km. Při započítání povolené chyby měření +/- 2 % se nárůst spotřeby pohybuje mezi 0,4 a 2,5 procenta v závislosti na použitém testovacím cyklu."

0/0
30.6.2016 10:09

P91e12t88r 43U65r58b80a71n 1342545112481

Precti si to cely:

"Při testech lépe odrážejících reálné chování na silniciměla auta spotřebu vyšší. ADAC dokonce naměřil u zkoumaných vozů o 7 až 15 procent vyšší spotřebu i v normovaném testu NEDC (NEFZ).

0/0
3.7.2016 23:31

T97o65m68á70š 30K71u20c86h72a48ř 3317241578631

Pokles NOx o 12%.. ;-D Tak to je drtivý úspěch, to už se dá rovnou dýchat. ;-)

+5/0
30.6.2016 0:20

M84a10r85t98i97n 13K13r94o81u38p78a 2851253569790

Tomu bude věřit asi málokdo. Nabízí otázka proč tato úprava není ve vozech přímo z výroby když to vůz kromě emisí nijak neovlivní.

+19/0
30.6.2016 0:15

T63o92m89á15š 15S93o41u54k47u90p 4553365380130

Protože se pouze odstraňuje ten SW který umožňoval „podvádět” v laboratoři. V běžném provozu auto jelo na stejnou mapu jako pojede teď.

+2/−2
30.6.2016 2:03

R53o79m74a84n 11Z72v80ě84ř34i56n96a 9451135827395

Pokud by jen odstranili ten svůj SW, tak by pořád motor ale nespnil normu euro5... (to dělal ten sw..)

Ale v článku píšou že přesto splňuje.. teď to po úpravě najednou jde ?? Někdo asi lže..

+6/0
30.6.2016 4:03

L90u43k55á62š 17K18o54h41o18u51t 7688534542489

Jooo taky si říkám... když je to tak easy tak proč to páni inženýři neudělali rovnou? proč by se někdo patlal vymýšlet podvádějící sw když by existovala varianta která nepodvádí a je stejně dobrá. Navíc tuto úpravu udělali za pár týdnů a vývoj daného motoru trval nepochybně déle, takže si ani nemyslím že by tenkrát na to nepřišly.

+2/0
30.6.2016 7:28

T18o51m76á74š 91S37o58u13k11u24p 4823985770680

Tak znova, ta mapa motoru na kterou auto pojede po úpravě, tam byla vždy. Pouze se smaže ta část kódu, která detekovala laboratorní měření emisí.

0/−1
30.6.2016 10:37

L43u18k69á90š 57K25o55h56o10u72t 7318934972489

proč tam tedy vůbec byla? pokud tedy auto emise plní i bez ni

+1/0
30.6.2016 21:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.