Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak začínala Zastava. Bitvu o Terst vyhrál zapomenutý frajer z Itálie

Limuzína značky Fiat sviští po dálnici z Milána směr Terst, dál bude pokračovat do Lublaně. Píše se rok 1976, vedle šoféra sedí Riccardo Chivino, prezident divize výroby traktorů koncernu Fiat. Jede do Jugoslávie vyřešit problém s kontraktem na licenční výrobu zemědělské techniky, který se ne a ne hnout z místa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61o65s28e58f 89V60o19s66i17c46k49y 4243427316633

Fiat 128 byl velky prukopnik! Bylo to uplne prvni auto na svete s konceptem prevodovka za motorem, a oboji v predu napric. K tomu nestejne dlouhe poloosy. Druhym takovym byl VW Golf. Pak uz se to sirilo lavinovite - Japonci a nakonec i Americani. Dnes to pouzivaji uplne vsichni pro predni pohon.

0/0
12.8.2016 22:34

J14i16ř29í 49E53r22b15e92n 1373804796177

Nevíte, nestejně dlouhé poloosy jsou důvodem používání homokinetických namísto křížových kloubů?

0/0
12.8.2016 23:56

J46i34ř29í 70E73r94b13e49n 1703524606217

Jinak se s tím průkopníkem ale pletete.

První auto s motorem a převodovkou vpředu napříč byl Trabant P50 v roce 1957 !!), jako druhý byl Austin-Rover Mini v roce 1959. Fiat 128 přišel až v roce 1969.

0/0
13.8.2016 0:06

J65o96s45e87f 21V48o65s21i63c60k27y 4663457246603

Az na to, ze ten Austin mel tu prevodovku v Motoru !

+1/0
13.8.2016 2:24

J58a21r21o15s52l96a32v 38P85o10r98t 7249937709565

Měl jsem originál Fiata 128 jo to bylo ve své době auto , na to tady kromě šestsetrojky nic nemělo .

+2/0
12.8.2016 18:12

O67t11a66k58a95r 92D11e48y94l 2902929685675

Hodně jsem toho se Zastavou 1100 /fiat 128/ najezdil. Bylo to hodně dobré auto, ke Škodě tehdy nebe a dudy. Malá spotřeba, docela rychlé, pohodlné, slušné jízdní vlastnosti. Akorát hodně rezla.

+5/0
12.8.2016 12:21

M80i23c65h20a56l 37F66r34ý19d93a 1492989603532

Nějak jsem se v té časové ose článku ztratil. Není to dobře napsané pane Dvořáku, zkuste to ještě jednou.

+4/0
12.8.2016 10:03

J48i64ř82í 61E65r22b48e65n 1553194766237

Milion aut za třicet let? To je skoro manufakturní výroba...

+1/0
12.8.2016 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.