Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová panamera je zvenku zase stejná, geny Porsche 911 nezapře

Michael Mauer má nejnevděčnější práci na světě. Na první pohled je post šéfdesignéra Porsche prací snů. Jenže cokoliv udělá nového, je z pohledu tradicionalistů přísahajících na neopakovatelné tvary Porsche 911 špatně. A když nic neudělá, je za lenocha a bojácného zpátečníka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20i49r94o70s54l32a34v 21S35u41c29h63y 5890199200870

Milý Ježíšku, vím že je trochu brzy, ale nezapomeň, že existují nějaké dodací lhůty. Takže s sebou koukej hodit!

+5/0
2.7.2016 9:07
Foto

V92l69a53d59i40s66l15a46v 86S77a66l60a23p93a22t75e68k 4431650989747

Nádhera v 1.8 bych ho bral.

0/−1
2.7.2016 8:36

P11a17v86e18l 29K27r83ů79t50a 9670907858217

To je hnus, velebnosti.

Předražené, čtyřdveřové ošklivé Porsche

0/−5
2.7.2016 7:55

D40a84v40i81d 48H72y61š27p14l93e19r 2403973597715

R^

0/−1
2.7.2016 7:51

A85l97o90i43s 18J79i15n60d33r41a 9550854647785

A kdy to bude na elektriku? Konkurence Tesly.

0/−2
2.7.2016 7:37

V95a91c55l29a37v 62V40a37v95r80a 3487944795907

Každej Američan říká, kdybych měl hodně peněz na koupi nového aua, bude to ne Mercedes, ne BMW, ne Audi ale Lexus. A ví co říká. Kdybyste četli fundované testy na všechna auta co jsou na americkém trhu a kdyby se to smělo psát i v Evropě, asi by vás..... xxblo.

Až do 30.místa v americké tabulce nejprodávanějších aut nefiguruje ani jediné evropské auto. Najdete tam jen to nej. Toyota a její značka Lexus, Honda a Accura, Nissan a Infiniti, Hyundai, Kia,tedy levné i dražší ale na americkém trhu nejžádanější. A nechat tak obrovský trh ladem? Pole vyklidila i Mazda, SAAB, Volvo.. a mnoho dalších.VW tu v USA dokonce vyrábí své vozy, jen jaxi nejdou na odbyt a ani s nulovým úrokem na půjčkách...Jediné auto které VW inzeruje je jakási Jetta. Úplně tuctové vozítko co neoslovuje nikoho.

0/−2
2.7.2016 4:18

E75m88i57l 57D41u85d88a 8165582206793

haha. V Americe je neprodavanejsi premiove auto prave mercedes, bmw tesne pred lexusem - ktery je ale mnohem levnejsi. Staci se podivat na prominenty v jakych autech jezdi....Zuckenberg dokonce v Golfu ;) B.gates Porsche, Jobs mel merecedes, Stalone Mercedes atd.... Kdyz nemaji americti prominenti nemecke auto tak americke ale malo kdy vezmou azijske

+1/0
3.7.2016 10:33

M59i16l52a83n 94K83r93á65l 8343578741801

azijske (to vidím porvé takto napsaný);-D

0/0
3.7.2016 16:42

E76m67i32l 75D14u58d95a 8625262136263

proto se v americe proda nejvic porsche :) podivej se na prominenty v jakych autech jezdi, podivej se taky na tabulky nejprodavanejsich premiovych aut v USA...BMW; Mercedes . Lexus

0/0
3.7.2016 10:39

V12a75c10l69a96v 57V29a84v21r95a 3227844775447

vyrábí se co se kupuje a když něco nejde na odbyt, je to velmi zlé. To jsou stamiliony Eur vyhozené do kanálu...

Koukám že sporťáky stále v Česku a Evropě táhnou. Jo, i má žena je do nich blázen a že kupovala jen nové sporťáčky,.

Jsou to nejméně praktické hračky. V tabulkách nejprodávanjších prakticky nikde nebodují.

0/−2
2.7.2016 4:11

R52a11d24e23k 46N15e20u98m31a35n81n 5362362928535

máš IQ 60? ̈

Vypadá to tak

0/0
2.7.2016 21:23

J41i16ř63í 56F40r51á24n97e35k 8736791222605

On jen chce dulezite vsem sdelit, ze dela v US zaskok za mexickeho zahradnika

0/0
4.7.2016 8:20

J98a32k78u73b 88K45o58s 3566162140944

Pokud bych někdy měl zbytečný peníze na luxusní auto, koupil bych tohle.

+4/0
1.7.2016 22:40

M10i97c56h17a46l 90M44a96r34e11k 7689791462780

Naprosta nadhera

Elegantni, krasne, smyslne

+9/0
1.7.2016 21:44

P80e94t32r 85M11a64r21e79č62e45k 1853611459548

Přifouklá 911 .. takový jezevčík :-) .. jsou jiná mnohem krásnější auta a navíc osobitá.

0/−1
2.7.2016 2:00

V43l72a13s91t14i95m29i85l 35S51v68o16b62o76d87a 7693458635814

Chtěl jsem něco napsat, ale letmý pohled na diskuzi zavelel NE ;-D.

0/0
1.7.2016 20:09

K51a93r51e42l 45P73e72š60e64k 7220939709910

Krásné auto.

+2/0
1.7.2016 20:08

J56a71n 92S42t96a72r59ý 8597520392365

Nádhera. Zvenku i uvnitř R^

+2/0
1.7.2016 19:05

H25o33n34z75a 51P44a98n62s44k66ý 3933222970980

Bude to mít taky litrový turbo trojválec? :)

+3/−1
1.7.2016 18:37

J39i40ř49í 82S35c24h43w93a96c22h 8298784258196

a je tu další TAKY expert.....s TAKY dotazem na úrovni.....

....tak pokud bude Panamera stát TAKY 400 tisíc

tak v ní TAKY osmiválec rozhodně nebude....:-P

+2/−3
1.7.2016 21:26

J84i20ř51í 24T78o28m17e69š 5312380613112

Vždyť ho má - při malém zatížení, píše se v článku.

0/0
5.7.2016 19:02

P77e36t76r 78B58á71č63a 8125576885345

Stejna maximalne zepredu, zadek ma urcite mnohem hezci.

+1/0
1.7.2016 16:22

T44o18m44á39š 12L13u54d59v41í58k 1870207294872

Panamera je jedno z těch aut které vypadá lépe ve skutečnosti než na fotce :)

+1/0
1.7.2016 13:22

J75a14n 38U76l10m 7780479156972

Nááádhera! R^

A u nás se bouchaji octávky s litrovým motorem...:-/

+19/−2
1.7.2016 6:48
Foto

M47i63c45h34a58l 27N31a36j84m49a11n 7179843756240

Ono je to také trošku o ceně. Panamera začíná na 2,4 milionech a octavia pod 400 tis. Naopak i superb s nejsilnějším motorem je pořád pod 1 milion.

+2/−1
1.7.2016 8:12

J62a19n 88D79l73o89u58h48ý 7104749300949

Je uplne sumafuk kolik to auto stoji. Kazda automobilka zaplati EU za kazde auto cca okolo 100 EUR za prevyseni limitu CO2 napric vsemi vyrobenymi vozy. Proto VW a Skoda dela litry s turbem, protoze za ne nemusi EU nic platit.

+1/0
1.7.2016 9:58

J62i33ř19í 83S36c96h54w98a15c52h 8848324338566

přirovnávat k Panameře za 3-4 mega Octu s litrem je totální hňupovina.

V případě Porsche, nebo třeba Bentleye je ten poplatek sakra vyšší, než 100 eur na auto. A díky těm litrovým motorům a každýmu, kdo si ho koupí může děkovat někdo, kdo si naopak koupí dvoulitr, že ušetřil v ceně třeba 10 - 20 tisíc právě na těch poplatcích.

+3/−1
1.7.2016 12:01

J19i85ř13í 43N22e60u51m28e86i30s15t56e56r 2582465883251

To je vážně k divení. Předpokládám, že do práce panamerou jezdíte.

+1/0
1.7.2016 8:18

J38i95ř93í 22F52r58á52n56e17k 8796321382395

Nejde o cenu ani o cestovani do prace.

K cene - vyvoj maloobjemovych motoru rozhodne sezere vice penez nez optimalizace a pouziti osvedcene technologie - motory V6 & V8 jsou prece v autech jiz nejaky ten patek... Jde o pristup vyrobce - Porsche, byt se se svymi preplnovanymi motory trosku podrizuje modernim trendum, kasle na downsizing (prozatim) zatimco Skoda musi, bohuzel, poslouchat koncernovy diktat, ktery se po umele afere jeste zprisnil...

A k ceste do prace - na onech 11 km, ktere prumerny cech do prace ujede (muj odhad), se ten rozdil mezi 1.0 I3 a 4.0 V8 vazne zas tak neprojevi. Naopak, v pripade ze se bavime o atmosferickem osmivalci, bude pri takto kratke ceste riziko jeho opotrebeni (a timpadem i naklady na opravu) mensi nez u foukaneho litriku, ktery se chladi hned pote, co se sotva zahral...

Puvodni komentar byl spise steskem po casech minulych, s cimz nelze jinak nez souhlasit

+1/0
1.7.2016 9:14
Foto

M84i42c70h86a86l 24N35a49j32m11a17n 7419283616360

Ano vývoj sežere víc, ale ty peníze se rozprostřou do daleko většího množství vyrobených motorů. A myslíte, že osvědčené motory V6 a V8 nejsou nyní nijak výrazně vyvíjeny? A ono srovnávat Škodovku a Porsche je trošinku míchání jablek s hruškama. Ona ta škodovka vyrobů trošku více aut než porsche (asi desetkrát tolik).

A kupodivu porsche patří pod stejný koncern jak škoda, takže by se dalo říct, že aby porsche mohlo vyrábět auta s velkými motory, musí právě v rámci koncernu škodovka vyrábět auta s 1.0 motory....

A rozdíl ve spotřebě mezi 1.0 a V8 4.0 při prvních deseti km bude řádově 5 a více litrů/100km a to jejiž poměrně dost.

+1/0
1.7.2016 9:37

J76i59ř64í 83F75r56á90n20e80k 8976651382945

Jenze to je take jadro pudla - to, ze se penize rozprostiraji do vetsiho mnozstvi (nutno podotknout ze v poslednich peti letech), je dusledkem tlaku ekoteroristickych organizaci. Pro motoristy je to spatna zprava, proto postesknuti v puvodnim prispevku. To, ze Skoda vyrobi vice vozu je bez diskuze, nicmene by si mohla zachovat v portfoliu napr. V6 pro Superb, at ma zakaznik moznost volby, ne mit pro repre limuzinu nejvetsi motor o objemu 2.0, navic velice pofiderni knostrukce (viz posledni zpravy o spolehlivosti TFSI jednotek a jejich nadmerne spotrebe oleje).

Pro doplneni - Porsche je faktickym vlastnikem koncernu, byt je znacka subdivize VW.

A k rozdilu - lehka matematika nam dava, ze je-li pri ujeti 10 km rozdil ve spotrebe 5+ l / 100km, dostavame se k realne uspore 0.5l paliva, tudiz se bavime o 15ti korunach. To zas tak moc neni, nemyslite?

+2/0
1.7.2016 9:47
Foto

M62i88c31h22a43l 54N59a27j69m41a32n 7969653236300

1,5 kč na jeden kilometr může být hodně nebo nemusí. Pro toho, kdo si koupí auto za 300 - 400 tis. a kouká na každou korunu je to hodně.

Pro někoho kdo dá za auto bez mrknutí oka 2 miliony je to zanedbatelné.

Teoreticky: Pokud vezmu sám sebe, tak využívám auto k podnikání a celkové náhlady na 1 km mám těsně pod 4 kč/km. Takže zvýšení nákladů o 1,5 kč/km by v mém případě bylo poměrně citelné. (za rok by to by výdaj navíc cca 70 - 80 tis. kč).

0/0
1.7.2016 9:55

M63a75r60e25k 80M92a91l33ý 1142758471280

No jo... a to si vemte, že Volvo do nových modelů už dává výhradně 4-válce 2.0, i do limuzíny S90 (V90) a do velkého SUV XC90.

0/0
1.7.2016 10:12

J13i44ř14í 57F90r61á46n27e20k 8676621812105

Podle me je to spatne, stejne jako diskutovat o spotrebe u clanku o Porsche :)

Problem je ten, ze dnesni vozy se v 80% pripadu vyrabeji pouze s ohledem na soucasne prodejni figury, opijeji majitele rohlikem pod zastitou zachranovani planety, pricemz realny podil spalovacich motoru (vsech, bez ohledu na objem) je nekde kolem 2% celkoveho znecisteni zpusobeneho clovekem. Vysledkem je vuz se zivotnosti cca 10 let tak, aby jeho majitel po splaceni leasingu utikal zpet do showroomu a poridil dalsi sekacku.

Casy, kdy kastle byla vyrobena z kvalitniho material, kdy motory vydrzely milion kilometru a vice i pri laickem zachazeni, jsou davno pryc, proto budme radi, ze existuji firmy a modely, ktere s timto proudem nejdou uplne ruku v ruce.

Samozrejme, jsou mezi nami taci, kteri od auta ocekavaji jen prevoz z mista A do mista B pri nejnizsich nakladech, na druhou stranu by bylo hezke myslet i na nadsence a ridice s velkym R, kteri od vozu ocekevaji i neco vic :-)

+2/0
1.7.2016 10:21

J90i94ř53í 61S97c69h54w92a24c59h 8658264728466

žádná malá benzínová atmosféra nevydržela milion kilometrů (no možná tak s pěti generálkama), a kastle hnily mnohem více než dnes....

0/0
1.7.2016 12:06

J70i58ř23í 83F92r39á20n55e68k 8776781852795

Nemluvim o malych, nemluvim ani specificky o benzinovych. Nicmene, stare Mercedesy, Volva, BMW s takovymto najezdem a bez koroze jsou ke koupi, staci hledat...

0/0
1.7.2016 12:28

J54i55ř67í 80S75c68h29w37a40c92h 8628584828326

a tak je to vždycky, začne se mluvit o 1.0TSI jak málo vydrží a začne se porovnávat s těmi starými, co vydržely milion km. Aby se následně zjistilo, že se porovnává s auty, které stály 2-3 více....a že ty stejně drahé vydržely v podstatě stejně.....a pokud náhodou vydržely více tak to byly neskutečně líné lemry.....

0/0
1.7.2016 12:59

J68i47ř27í 40F21r30á13n32e43k 8276381522365

Fakt je ten, ze 1.0TSI je motor, ktery je pro urcity vykon udrzovat ve vyssich otackach nez napr. bezny 2.0. Pro jizdu 145 km/h na dalnici ma vyssi objem potrebu tocit mnohem mene, nemluve o dostupnem zrychleni.

Neni treba hledat na konci nabidky nemeckych vozu, vezmeme namatkou VR6, VTEC motory od Hondy z prumernych Civicu pripadne z naftovych M54 od BMW - to jsou vsechno motory z prumernych vozu za prumerne ceny a jejich durabilita, vykon a obecne vlastnosti jsou uplne jinde nez Vami zminovane TSI ci TFSI.

+1/0
1.7.2016 13:07

J40i23ř25í 66S81c53h24w86a21c48h 8908454878426

to je v celku zásadní omyl, že se 1.0 TSI musí držet ve vyšších otáčkách. A to proto, že v rozmezí běžně používaných otáček 1500-3500 dává krouťák 200Nm, takže v podstatě stejně jako dvoulitrová atmosféra. Proto umožňuje zpřevodování takové, že při 130km/h točí 2900 ot, tedy stejně jako dvoulitrové atmosféry (benzínové). To třeba 1.8/104kW/175Nm v Hondě Civic točí už 3400 otáček.

Závěr: litrové TSI jezdí v běžně používaném rozsahu otáček jako atmosférický dvoulitr a není ho potřeba vytáčet.

Ano existuje velmi malé rozmezí otáček mezi 1200-1500 kde na tom bude ten dvoulitr lépe, ale to je jen o tom aby si na řídíč zvykl a podřadil, když otáčky klesnou do této malé a řídce využívané oblasti a on potřeboval více výkonu.

0/−1
1.7.2016 14:56

J52i17ř98í 40F60r34á90n91e24k 8576571752635

Tak to zkusme jinak :

Vemte si 1.0 TSI, nalozte plny kufr, dejte do nej 3 pasazery a vyrazte na dalnici a cestujte rychlosti 140 km/h.

Opakujte stejne v libovolnem 2.0 (turbo ci N/A. necham na vas) a porovnejte: spotrebu, prumernou vysi otacek a schopnost v teto rychlosti dale prilezitostne zrychlit.

+1/0
1.7.2016 15:02

J46i37ř26í 24S54c44h54w13a70c58h 8498484718706

Tak dvoulitr s turbem bych do toho vůbec netahal, to je písníčka o něčem úplně jiném s předem daným jasným výsledkem.

Ale stejně naložená tedy stejně těžká auta s motory (1.0TSI a 2.0 atmo) vytočenými na stejné otáčky (do cca 4000 ot) pojedou prostě stejně, protože 1.0TSI a 2.0 atmosféra v této chvíli davají stejný krouťák, točí stejné otáčky a tedy dávají stejný výkon. Samozřejmě ten dvoulitr má vyšší maximální výkon (cca 150 koní oproti 115), který je ale "ukrytý" v okolí 5000-6000 otáček. Takže v případě podřazení a vytočení nad 4000 otáček začne mít ten dvoulitr navrch, je to prostě výkonnější motor, ale musí se "víc točit" ;-)

+1/0
1.7.2016 15:25

P82e77t11r 39K97o67n22í13č91e81k 8924462605215

I v Německu jezdí VW Upy a podobná drobná přibližovadla. Nádhera to je, to jo.

0/0
1.7.2016 10:40

J82i64ř49í 13S45c25h96w72a65c14h 8458424278836

přirovnávat Panameru a litrovou Octu za desetinu ceny je opravdu velmi hloupé. Pokud budu srovnávávat ve stejně hloupém stylu, tak za desetinovou cenu by měla Panamera čtyřdecový jednoválec. A s ním by maximálku 200 a z nuly na sto za deset sekund asi těžko udělala. To je ta Octa na tom opravdu mnohem lépe.

0/0
1.7.2016 12:15

M13i68c37h68a77e56l 89K62o26n88e45č71n70ý 6632443799639

Jo tahle je hezčí než ta před tímR^

+4/0
1.7.2016 6:34

J43a61k89u63b 66T22u33r50e98k 9155785416685

smekám... tak málo a přitom tak obrovský posun

+9/−1
1.7.2016 0:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.