Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Upíří škodovka se představila před 35 lety. Fabia v přestrojení za Ferat

Před pětatřiceti lety se představila škodovka poháněná lidskou krví. Premiéru měla na filmovém plátně. V roce 1981 uvedl Juraj Herz sci-fi horor o nezvyklém sportovním automobilu. Upírovi z Feratu vzdá o nadcházejícím víkendu hold na Rally Bohemia tovární rallyový speciál Škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L45u44k45á44š 66T49e57p15l58ý 2144850469

Něco mi na tom autě připomíná DMC DeLorean.

0/0
13.7.2016 8:11
Foto

R84u47d19o77l31f 63P21o71l21a67n13e13c83k86ý 3103704963445

Ferata jsem viděl jednou na vlastní oči, tehdy byl vystaven ve Fučíkárně. Krásné sportovní auto.

Můj strýc byl jednou v boleslavské Škodovce a dostal se až do míst, kde byly umístěné různé typy a značky vozů. Například Favorit byl hotov dva roky předtím, než Němci přišli s Golfem. Dokonce byl na testech v tehdejším SSSR a měl vynikající výsledky, jenže z Moskvy přišel zákaz sériové výroby, protože by Žiguli bylo rázem neprodejné.

U Feratu se uvažovalo o sériové výrobě, ale vadou prý bylo netypické otevírání dveří (nahoru a vpřed), a tak vše bylo uloženo k ledu. Holt, socialističtí mocipáni vše, co se vymykalo jejich představám nebo vyčnívalo z řady šmahem zamítali a zakazovali.

+1/−6
30.6.2016 23:07
Foto

M59i83c60h21a24l 18N97a32j84m96a51n 7849253186720

Kecáte, Vw golf mk1 byl vyráběn od roku 1974. To v Škodovce ještě běžela výroba typu 722 (škoda 100/110).

Pokud myslíte golf mk2 tak ten se vyráběl od roku 1983 a v té době začala Škodovka vyrábět modernizovaný typ 742 (škoda 105/120M).

V létě 1983 by prvně osloven Bertone, aby navrhnul karoserii, první maketa v měřítku 1:1 vznikla koncem roku 1983 a první funkční prototyp vyjel v prosinci 1984.

Příště si zkuste něco zjistit. Takto je Váš příspěvek pouze hromada nesmyslů......

+6/0
1.7.2016 7:46

J10i82ř58í 59E34r15b88e85n 1433774766417

Takovou snůšku nesmyslů jsem už dlouho nečetl...

+1/0
1.7.2016 22:35

M42a60r79t49i86n 18D24u53b11e85n 4725338104788

To jsou bláboly... asi nepamatujete pořadníky na auta, že? Prodejné bylo cokoli, co bylo, zejména žigulíky... ;-)

0/0
4.7.2016 23:22

P98a77v24e30l 35Z51a93j39í82č13e50k 8204720396700

kdyby tohle prodaval s nejakym slusnym motorem... 200-300 kw a nahonem na zadek tak bych si asi poprve koupil nove auto a ktomu jeste skodovku.

0/0
30.6.2016 21:48

J96a26n 43J46e76ž65e71k 3151565647765

Koupil by sis pendrek.

+1/0
30.6.2016 22:14
Foto

M11i63c71h24a20l 34N59a54j15m20a71n 7239513356460

Ferat jako kultovní auto? To jsou silná slova.....

Ferat by vyrobenej jako jediný funkční kus a byl známý pouze v ČSSR díky filmu. Za hranicemi po něm neštěkl ani pes.

Ale rozhodně to bylo zajímavé auto.

0/0
30.6.2016 17:46

M12i76c76h97a75l 45P84o82h13o69ř38e86l33s23k37ý 1716660645585

ty auta byly dvě jedno při testech rozbili , palubovka byla namontovaná tak neštˇastně k výklopné časti kabiny že řidiči ustřihla nohu a to celý projekt pohřbilo

0/0
30.6.2016 17:52
Foto

M50i39c67h68a91l 26N60a27j33m59a35n 7129903216390

Nevím, podložené informace hovoří o plánu vzniku 4 prototypů, ale fyzicky vznikl pouze tento kus - v bílé barvě s výklopnými předními světly v roce 1971. Po deseti letech prodělal "facelift" do filmové podoby. (přední a zadní světla + černá barva).

+3/0
30.6.2016 18:02

M62i93l38a58n 87P41o25k80o67r53a 6809472364412

Rozhodně to v té dobš byl výborný film. A to kultovní auto je asi blbost, ale film se ve svém žánru zařadil mezi ty lepší ...

0/0
30.6.2016 21:41

P77e48t15r 57K92ů83l16a 8447188831818

Fabia S2000, to bylo krásný auto! A ten zvuk R^. Tohle zachraňuje jen spojení spojení s legendou.

0/−3
30.6.2016 17:21

J24a27n 61K32a77r66e46l 75N92o59v42a42k 5186754268346

ještě tu o group-B pak par facek a sup podivat se na kalendar

+2/0
30.6.2016 17:36

T58o98m24á20š 77V34a84v54e21r29k54a 7971360322284

Oplastovaná Fabie je pořád Fábie, ten filmovej kousek je pořád něco jinýho než seriová produkce

+4/0
30.6.2016 16:37

M84a53r75t72i23n 63D57u89b86e44n 4715428814458

Tak ten původní kousek nemusel závodit... ;-) jinak to byla taky jen karoserie na klasickém autě, ale uznávám, že původní typ z toho šel poznat jen těžko... ;-)

+1/0
4.7.2016 23:24

J15o96s80e75f 59H57á45j92e73k 6138890429162

Ta "oplastovaná" Fabie má k civilný produkci minimálně tak daleko jako ten filmovej kousek...:-)

0/0
12.7.2016 18:04

V21l57a22d48i48m70i41r 56S87o41u12k12a69l 4110191371756

Fabia R5 je nejhezčí rally auto současnosti R^

+4/−5
30.6.2016 12:41

P16e90t13r 19B16á32č72a 8315756745815

;-D

0/0
30.6.2016 15:47
Foto

D91a79n 72R82u80b56í46n 4413743949

Proč jen R5? Proč ne třebas R6? 8-o

0/−3
30.6.2016 16:48

P32e71t50r 87K26ů64l77a 8727888561368

Třeba protože tato rally skupina má označení R5 a skupina R6 neexistuje? ;-D

+3/0
30.6.2016 17:24

J65a96n 96K97a38r96e14l 34N48o26v71a94k 5586644188676

Sparťan no. :)

+6/0
30.6.2016 17:36

J29a31n 22K63o76n62v79a82l29i62n30k88a 5660931581855

Některé škodovky, potažmo jejich někteří řidiči, mi pijou krev neustále. A tahle Fabie je fakt hnusná. :-P

+5/−6
30.6.2016 12:37

J28i55ř36í 81N75e83u51m59e41i16s35t78e59r 2752905323181

S tím si skočte k obvoďákovi, on vám vyplní žádanku.

+10/−1
30.6.2016 13:04

J96a58n 51K76o91n58v12a27l23i78n75k75a 5250671531675

A jako proč? Že někteří škodovkáři jezdí jak dobytek a mně to vadí? Nebo, že se mi tohle auto nelíbí? Zajímavé. Je to taková Simply Clever filosofie, což.

0/0
1.7.2016 6:46

P84e76t12r 38M35i91c45h78a62l 2310694361102

No, Jene, u mě jsou to řidiči aut napříč značkami. Vzhledem k tomu, že Škodovky jsou nejvíce zastoupenými auty na našich silnicích, je jejich neschopných řidičů logicky nejvíc, byť v procentuálním vyjádření to vyjde nastejno.

+11/−1
30.6.2016 13:36

J32a53n 70K96o80n69v45a16l19i35n95k33a 5640611141755

Říkám někteří. A máš pravdu, že vzhledem k nejvyššímu zastoupení této značky na našich silnicích, bude i procento pitomců nejvyšší. Ty mezi ně rozhodně nepatříš. Komentář byl směřovaný spíše na obchodní zástupce ve služebních fábkách a oktávkách, co závodí o každou vteřinu.

0/0
1.7.2016 6:43

P82e26t48r 80M21i74c97h87a93l 2820144221722

Díky za kompliment. :-) S těmi obchoďáky máš pravdu, byť se poslední dobou často vyskytují hojně i v korejcích. Mimochodem, na jednu sortu jsme zapomněli, mladí kluci v dodávkách.

0/0
1.7.2016 7:02

J23a70n 88K74o26n89v35a14l78i44n96k18a 5600751511165

Ano, to je taky někdy pěkná pakáž.

+1/0
1.7.2016 11:25

P15e70t39r 40B12á79č15a 8305556885575

Mate pravdu- Felicie, Fabia, Octavie to je proste diagnoza.

Jedina vyjimka je snad SuperB a to jenom proto, ze na ni vesnicani nemaji.

+1/−3
30.6.2016 15:30

L54u81m13í97r 64V33i42t94h64a 2177577476712

Co to znamená "SuperB"? Proč je to B velké? 8-o

0/0
30.6.2016 17:55
Foto

J78i70ř14í 81D51v72o59ř97á56k 5815889210748

Druhá jakost .

0/0
30.6.2016 20:17

P81e69t43r 64B67á29č37a 8425806315745

Abyste mel co resit, evidentne se nudite.

0/0
30.6.2016 21:43

J46o41s84e27f 79Z85d98r56á32h67a61l 2400740331788

To auto se nejmenuje SuperB ale Superb což v angličtině znamená skvělý, úžasný...a to že ani nevíte jak se jmenuje, pouze dokazuje, že jste jedním z vámi zmiňovaných "vesničanů". A i kdyby jste ho měl tak nechápu co je na Superbu k chlubení. Kdyby byla řec o F12 Berlinetta, GT-R Nismo nebo jiném supersportu tak jo, ale závidět Superb? ;-D

0/0
1.7.2016 10:53

P82e38t58r 96B10á23č85a 8895506715615

Jelikoz jsou skodovky pro me totalne odpudivy auto je mi naprosto ale naprosto jedno jeslti je tam velky maly tvrdy mekky a vubec me to nezajima. KTery auto mam namysli evidentne pochopili vsichni, ale par dotcenych skodovkaru tad yz toho bude pomale skladat psychologicky profil.

Zadruhe sem nikde nepsal, ze je k chlubeni pokud vim, ale pouze to, ze v nem nesedi vetisnou tak tragicti ridici jak v ostatnich skodovkach, takze pisete nesmysly.

0/0
1.7.2016 16:11

P98e48t38r 20M39i97c49h38a44l 2190874411282

Psaný projev jenom potvrzuje tvůj mindrák.

+2/0
1.7.2016 23:30
Foto

J70i82ř41í 88D17v30o39ř68á41k 5885469980828

Jozefof nad vltavou ?

0/0
30.6.2016 20:15

J83a31n 60K60o51n43v55a28l86i59n28k22a 5380621901465

Nelze mluvit o diagnóze, ale vzhledem k rozšíření této značky na našich silnicích bude i statistický výskyt kktů nejvyšší. Tím je nehážu do jednoho pytle, mnoho z nich jsou skvělí řidiči. Onehdá vznikl nějaký průzkum o typologii lidí v závislosti na autě, které mají. Škodovkáři vyšli jako rozvážní a ekonomicky uvažující lidé s ohleduplností k druhým. Zkusme tomu věřit.

+1/0
1.7.2016 6:52

J87o68s93e95f 39Z35d27r81á95h82a30l 2420920661588

Hodně mých známých má oktávku kombi v TDi. Většina z nich při otázce jak často využijí naplno kufr odpověděla, že max parkrát do roka (lyžování, letní dovolená atd). A drtivou většinu kilometrů najezdí po městě nebo dojížděním do zaměstnáni pár km. Z toho mi logicky vychází, že by jim klidně stačila v sedanu s benzínovým motorem a "rakví" na střechu. Ušetřili by tím nemalé peníze při nákupu vozidla. Jenže někdo jim nabulíkoval že jedině TDi v kombíku je správně a teď si stěžují, že mají problém zaparkovat ve městě, kde jsou auta natěsnána blízko u sebe a jezdí věčně jen pár km se studeným motorem což diesely nemají obzvláště v lásce.

Přijde mi to jako ta fáma, která se stále mezi lidmi drží, že automatická převodovka je problémová věc která se více kazí a vůbec nikdy si ji nepořizujte. Je to ta největší pohoda co může v autě být. Jinak souhlas ( obzvlášť s poslední větou)

+1/0
1.7.2016 11:11

P90e20t55r 23M28i76c83h67a53l 2850104821322

Tak každý nemá na to živit dvě auta, takže u rodiny ten kombík chápu. Pravdu ale máš s tou naftou. Taky znám lidi, co jezdí jenom kolem komína a jednou za rok na dovolenou. Najedou 5 - 8 tisíc km ročně a pak se diví, že se jim na tom něco vysype.

0/0
1.7.2016 12:27

J23a76n 77K66o47n31v53a30l51i13n52k57a 5130781631685

Kombíka mám taky. Jezdím s ním převážně sám a po městě. Nafta a k tomu velký objem motoru (bmw 530d). Druhé auto máme malé - s tím jezdí žena. Nemyslím si, že by byl zásadní problém s parkováním s ohledem na velikost auta. Prostě zaparkuju tam, kam se vejdu. Na veliký kufr si člověk zvykne snadno - dáte tam kola, kočárek, gril, skříň z Ikea a nebo se tam dá přespat, když člověk jede třeba na ryby. Kombíky osobně nepovažuji za esteticky zdařilé, ale jejich praktičnost mě uchvacuje. Nechápu SUVčka, ale kombíky rozhodně ano.

S Oktávkou se to má asi tak, že to bylo první tuzemské auto, které sneslo přímé srovnání se západními produkty. Stala se z ní taková "lokální prémiovka" a kdejaký jouda z ní měl mokré sny. Dodneška kolují hlášky typu "woe stříbrná okta na hlínách f tédéíčku to je bomba". To, že se jednalo konstrukčně o starý golf s přerostlou kastlí už nikoho netrápilo. Mnoho lidí stále oktávku takto vnímá.

Ještě k té fámě o automatu. Moje auto je staré a má automat. Někomu při té představě stávají hrůzou vlasy na hlavě. Světe div se, ono to po třech letech, co ho mám, stále jezdí a řadí. Případná oprava či repase se dá udělat od 15 do 40 tisíc nebo se sežene jiná funkční převodovka kolem 10 tisíc. Manuály mají zase dvouhmotové setrvačníky, které také rády odcházejí - zejména spořílkům, co podtáčejí diesely. Oprava setrváku umí stát taky třicet kolíků i víc, takže je to úplně nastejno. Komfort jízdy neporovnatelný.

+1/0
1.7.2016 12:51

J22o22s35e29f 11Z36d11r81á49h72a68l 2130110491198

amen ;-)

0/0
1.7.2016 16:00

J39i51ř93í 67E28r14b63e93n 1703234386497

Neříká se "stříbrná", ale fmetle ftédéíčku kompletfeletrice s muzikou a na hlínách ;-D

0/0
1.7.2016 22:45

J17o13s65e24f 96Z29d97r41á73h74a63l 2300850751958

Možná u Vás v ústavu. ;-)

0/0
3.7.2016 10:56
Foto

D26a74n 61R50u28b11í92n 4223153199

No fuj.

+2/−3
30.6.2016 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.