Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Upíří škodovka se představila před 35 lety. Fabia v přestrojení za Ferat

Před pětatřiceti lety se představila škodovka poháněná lidskou krví. Premiéru měla na filmovém plátně. V roce 1981 uvedl Juraj Herz sci-fi horor o nezvyklém sportovním automobilu. Upírovi z Feratu vzdá o nadcházejícím víkendu hold na Rally Bohemia tovární rallyový speciál Škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L55u35k48á97š 21T33e70p48l92ý 2654240699

Něco mi na tom autě připomíná DMC DeLorean.

0/0
13.7.2016 8:11
Foto

R74u54d73o35l25f 54P22o28l75a73n15e93c64k24ý 3383924423395

Ferata jsem viděl jednou na vlastní oči, tehdy byl vystaven ve Fučíkárně. Krásné sportovní auto.

Můj strýc byl jednou v boleslavské Škodovce a dostal se až do míst, kde byly umístěné různé typy a značky vozů. Například Favorit byl hotov dva roky předtím, než Němci přišli s Golfem. Dokonce byl na testech v tehdejším SSSR a měl vynikající výsledky, jenže z Moskvy přišel zákaz sériové výroby, protože by Žiguli bylo rázem neprodejné.

U Feratu se uvažovalo o sériové výrobě, ale vadou prý bylo netypické otevírání dveří (nahoru a vpřed), a tak vše bylo uloženo k ledu. Holt, socialističtí mocipáni vše, co se vymykalo jejich představám nebo vyčnívalo z řady šmahem zamítali a zakazovali.

+1/−6
30.6.2016 23:07
Foto

M12i67c37h98a42l 21N22a80j33m95a97n 7379733956320

Kecáte, Vw golf mk1 byl vyráběn od roku 1974. To v Škodovce ještě běžela výroba typu 722 (škoda 100/110).

Pokud myslíte golf mk2 tak ten se vyráběl od roku 1983 a v té době začala Škodovka vyrábět modernizovaný typ 742 (škoda 105/120M).

V létě 1983 by prvně osloven Bertone, aby navrhnul karoserii, první maketa v měřítku 1:1 vznikla koncem roku 1983 a první funkční prototyp vyjel v prosinci 1984.

Příště si zkuste něco zjistit. Takto je Váš příspěvek pouze hromada nesmyslů......

+6/0
1.7.2016 7:46

J48i89ř66í 85E90r75b29e50n 1353134816297

Takovou snůšku nesmyslů jsem už dlouho nečetl...

+1/0
1.7.2016 22:35

M53a42r96t93i77n 15D63u63b55e41n 4755218614228

To jsou bláboly... asi nepamatujete pořadníky na auta, že? Prodejné bylo cokoli, co bylo, zejména žigulíky... ;-)

0/0
4.7.2016 23:22

P43a30v26e29l 47Z10a19j71í25č34e71k 8164500626810

kdyby tohle prodaval s nejakym slusnym motorem... 200-300 kw a nahonem na zadek tak bych si asi poprve koupil nove auto a ktomu jeste skodovku.

0/0
30.6.2016 21:48

J26a12n 94J60e91ž68e47k 3361125297315

Koupil by sis pendrek.

+1/0
30.6.2016 22:14
Foto

M19i42c76h16a23l 54N34a78j42m97a34n 7159653806200

Ferat jako kultovní auto? To jsou silná slova.....

Ferat by vyrobenej jako jediný funkční kus a byl známý pouze v ČSSR díky filmu. Za hranicemi po něm neštěkl ani pes.

Ale rozhodně to bylo zajímavé auto.

0/0
30.6.2016 17:46

M81i27c71h31a71l 64P11o80h38o39ř79e60l68s53k94ý 1926240105255

ty auta byly dvě jedno při testech rozbili , palubovka byla namontovaná tak neštˇastně k výklopné časti kabiny že řidiči ustřihla nohu a to celý projekt pohřbilo

0/0
30.6.2016 17:52
Foto

M89i75c93h18a21l 27N80a71j30m83a91n 7959393786800

Nevím, podložené informace hovoří o plánu vzniku 4 prototypů, ale fyzicky vznikl pouze tento kus - v bílé barvě s výklopnými předními světly v roce 1971. Po deseti letech prodělal "facelift" do filmové podoby. (přední a zadní světla + černá barva).

+3/0
30.6.2016 18:02

M85i30l64a79n 57P66o18k60o47r76a 6429932644342

Rozhodně to v té dobš byl výborný film. A to kultovní auto je asi blbost, ale film se ve svém žánru zařadil mezi ty lepší ...

0/0
30.6.2016 21:41

P46e14t19r 15K49ů90l43a 8867188601138

Fabia S2000, to bylo krásný auto! A ten zvuk R^. Tohle zachraňuje jen spojení spojení s legendou.

0/−3
30.6.2016 17:21

J89a91n 79K96a46r43e50l 80N87o67v74a38k 5436514578806

ještě tu o group-B pak par facek a sup podivat se na kalendar

+2/0
30.6.2016 17:36

T25o56m41á77š 33V25a47v82e78r81k89a 7881870472974

Oplastovaná Fabie je pořád Fábie, ten filmovej kousek je pořád něco jinýho než seriová produkce

+4/0
30.6.2016 16:37

M22a14r75t66i74n 37D62u10b43e91n 4235768664718

Tak ten původní kousek nemusel závodit... ;-) jinak to byla taky jen karoserie na klasickém autě, ale uznávám, že původní typ z toho šel poznat jen těžko... ;-)

+1/0
4.7.2016 23:24

J75o74s62e90f 19H27á40j75e82k 6798740549962

Ta "oplastovaná" Fabie má k civilný produkci minimálně tak daleko jako ten filmovej kousek...:-)

0/0
12.7.2016 18:04

V28l63a52d61i91m50i68r 61S34o67u84k82a53l 4620551961846

Fabia R5 je nejhezčí rally auto současnosti R^

+4/−5
30.6.2016 12:41

P20e48t79r 21B12á17č37a 8965776295675

;-D

0/0
30.6.2016 15:47
Foto

D45a31n 95R91u30b40í43n 4463903409

Proč jen R5? Proč ne třebas R6? 8-o

0/−3
30.6.2016 16:48

P30e36t96r 19K51ů17l77a 8187658641838

Třeba protože tato rally skupina má označení R5 a skupina R6 neexistuje? ;-D

+3/0
30.6.2016 17:24

J77a96n 69K35a73r84e25l 56N24o63v23a30k 5106264138706

Sparťan no. :)

+6/0
30.6.2016 17:36

J91a62n 22K28o19n16v54a88l21i82n11k60a 5980581881225

Některé škodovky, potažmo jejich někteří řidiči, mi pijou krev neustále. A tahle Fabie je fakt hnusná. :-P

+5/−6
30.6.2016 12:37

J63i82ř66í 33N35e65u55m54e28i88s75t75e16r 2152955913481

S tím si skočte k obvoďákovi, on vám vyplní žádanku.

+10/−1
30.6.2016 13:04

J45a84n 54K53o45n74v71a51l79i24n90k83a 5640571641735

A jako proč? Že někteří škodovkáři jezdí jak dobytek a mně to vadí? Nebo, že se mi tohle auto nelíbí? Zajímavé. Je to taková Simply Clever filosofie, což.

0/0
1.7.2016 6:46

P11e66t27r 59M78i45c36h16a66l 2100294401782

No, Jene, u mě jsou to řidiči aut napříč značkami. Vzhledem k tomu, že Škodovky jsou nejvíce zastoupenými auty na našich silnicích, je jejich neschopných řidičů logicky nejvíc, byť v procentuálním vyjádření to vyjde nastejno.

+11/−1
30.6.2016 13:36

J81a16n 85K18o22n62v73a44l68i28n18k94a 5810541511645

Říkám někteří. A máš pravdu, že vzhledem k nejvyššímu zastoupení této značky na našich silnicích, bude i procento pitomců nejvyšší. Ty mezi ně rozhodně nepatříš. Komentář byl směřovaný spíše na obchodní zástupce ve služebních fábkách a oktávkách, co závodí o každou vteřinu.

0/0
1.7.2016 6:43

P70e63t41r 20M11i15c48h78a42l 2680104581472

Díky za kompliment. :-) S těmi obchoďáky máš pravdu, byť se poslední dobou často vyskytují hojně i v korejcích. Mimochodem, na jednu sortu jsme zapomněli, mladí kluci v dodávkách.

0/0
1.7.2016 7:02

J85a45n 54K41o72n97v17a15l74i51n93k90a 5390421471195

Ano, to je taky někdy pěkná pakáž.

+1/0
1.7.2016 11:25

P64e95t89r 84B51á95č46a 8875296765765

Mate pravdu- Felicie, Fabia, Octavie to je proste diagnoza.

Jedina vyjimka je snad SuperB a to jenom proto, ze na ni vesnicani nemaji.

+1/−3
30.6.2016 15:30

L67u16m75í52r 62V25i95t81h81a 2627627196562

Co to znamená "SuperB"? Proč je to B velké? 8-o

0/0
30.6.2016 17:55
Foto

J43i59ř95í 21D47v29o71ř71á10k 5695779710198

Druhá jakost .

0/0
30.6.2016 20:17

P72e95t88r 98B66á21č94a 8305496975975

Abyste mel co resit, evidentne se nudite.

0/0
30.6.2016 21:43

J98o40s75e43f 59Z65d55r11á86h43a50l 2900100341508

To auto se nejmenuje SuperB ale Superb což v angličtině znamená skvělý, úžasný...a to že ani nevíte jak se jmenuje, pouze dokazuje, že jste jedním z vámi zmiňovaných "vesničanů". A i kdyby jste ho měl tak nechápu co je na Superbu k chlubení. Kdyby byla řec o F12 Berlinetta, GT-R Nismo nebo jiném supersportu tak jo, ale závidět Superb? ;-D

0/0
1.7.2016 10:53

P10e15t15r 66B45á96č79a 8535516985925

Jelikoz jsou skodovky pro me totalne odpudivy auto je mi naprosto ale naprosto jedno jeslti je tam velky maly tvrdy mekky a vubec me to nezajima. KTery auto mam namysli evidentne pochopili vsichni, ale par dotcenych skodovkaru tad yz toho bude pomale skladat psychologicky profil.

Zadruhe sem nikde nepsal, ze je k chlubeni pokud vim, ale pouze to, ze v nem nesedi vetisnou tak tragicti ridici jak v ostatnich skodovkach, takze pisete nesmysly.

0/0
1.7.2016 16:11

P82e95t50r 23M35i92c60h96a22l 2160534371212

Psaný projev jenom potvrzuje tvůj mindrák.

+2/0
1.7.2016 23:30
Foto

J44i23ř76í 84D75v32o14ř88á73k 5265219890258

Jozefof nad vltavou ?

0/0
30.6.2016 20:15

J81a61n 11K28o86n33v43a66l81i59n59k72a 5170561401125

Nelze mluvit o diagnóze, ale vzhledem k rozšíření této značky na našich silnicích bude i statistický výskyt kktů nejvyšší. Tím je nehážu do jednoho pytle, mnoho z nich jsou skvělí řidiči. Onehdá vznikl nějaký průzkum o typologii lidí v závislosti na autě, které mají. Škodovkáři vyšli jako rozvážní a ekonomicky uvažující lidé s ohleduplností k druhým. Zkusme tomu věřit.

+1/0
1.7.2016 6:52

J21o43s55e76f 92Z32d32r30á94h77a29l 2940130181788

Hodně mých známých má oktávku kombi v TDi. Většina z nich při otázce jak často využijí naplno kufr odpověděla, že max parkrát do roka (lyžování, letní dovolená atd). A drtivou většinu kilometrů najezdí po městě nebo dojížděním do zaměstnáni pár km. Z toho mi logicky vychází, že by jim klidně stačila v sedanu s benzínovým motorem a "rakví" na střechu. Ušetřili by tím nemalé peníze při nákupu vozidla. Jenže někdo jim nabulíkoval že jedině TDi v kombíku je správně a teď si stěžují, že mají problém zaparkovat ve městě, kde jsou auta natěsnána blízko u sebe a jezdí věčně jen pár km se studeným motorem což diesely nemají obzvláště v lásce.

Přijde mi to jako ta fáma, která se stále mezi lidmi drží, že automatická převodovka je problémová věc která se více kazí a vůbec nikdy si ji nepořizujte. Je to ta největší pohoda co může v autě být. Jinak souhlas ( obzvlášť s poslední větou)

+1/0
1.7.2016 11:11

P39e33t20r 21M97i95c93h29a29l 2930544611632

Tak každý nemá na to živit dvě auta, takže u rodiny ten kombík chápu. Pravdu ale máš s tou naftou. Taky znám lidi, co jezdí jenom kolem komína a jednou za rok na dovolenou. Najedou 5 - 8 tisíc km ročně a pak se diví, že se jim na tom něco vysype.

0/0
1.7.2016 12:27

J26a21n 67K74o73n86v61a81l64i22n31k59a 5390791331195

Kombíka mám taky. Jezdím s ním převážně sám a po městě. Nafta a k tomu velký objem motoru (bmw 530d). Druhé auto máme malé - s tím jezdí žena. Nemyslím si, že by byl zásadní problém s parkováním s ohledem na velikost auta. Prostě zaparkuju tam, kam se vejdu. Na veliký kufr si člověk zvykne snadno - dáte tam kola, kočárek, gril, skříň z Ikea a nebo se tam dá přespat, když člověk jede třeba na ryby. Kombíky osobně nepovažuji za esteticky zdařilé, ale jejich praktičnost mě uchvacuje. Nechápu SUVčka, ale kombíky rozhodně ano.

S Oktávkou se to má asi tak, že to bylo první tuzemské auto, které sneslo přímé srovnání se západními produkty. Stala se z ní taková "lokální prémiovka" a kdejaký jouda z ní měl mokré sny. Dodneška kolují hlášky typu "woe stříbrná okta na hlínách f tédéíčku to je bomba". To, že se jednalo konstrukčně o starý golf s přerostlou kastlí už nikoho netrápilo. Mnoho lidí stále oktávku takto vnímá.

Ještě k té fámě o automatu. Moje auto je staré a má automat. Někomu při té představě stávají hrůzou vlasy na hlavě. Světe div se, ono to po třech letech, co ho mám, stále jezdí a řadí. Případná oprava či repase se dá udělat od 15 do 40 tisíc nebo se sežene jiná funkční převodovka kolem 10 tisíc. Manuály mají zase dvouhmotové setrvačníky, které také rády odcházejí - zejména spořílkům, co podtáčejí diesely. Oprava setrváku umí stát taky třicet kolíků i víc, takže je to úplně nastejno. Komfort jízdy neporovnatelný.

+1/0
1.7.2016 12:51

J14o48s63e73f 79Z30d49r95á45h41a16l 2270240361828

amen ;-)

0/0
1.7.2016 16:00

J48i69ř67í 13E82r19b53e30n 1263554966737

Neříká se "stříbrná", ale fmetle ftédéíčku kompletfeletrice s muzikou a na hlínách ;-D

0/0
1.7.2016 22:45

J20o87s60e68f 25Z69d20r25á54h89a87l 2820950701708

Možná u Vás v ústavu. ;-)

0/0
3.7.2016 10:56
Foto

D38a41n 79R44u67b38í39n 4823883709

No fuj.

+2/−3
30.6.2016 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.