Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paříž zavedla ekologické plakety, stará auta mají v centru stopku

Paříž od letošního července zavedla ekologické plakety. Do centra města tak nevjedou auta a motorky vyrobené před rokem 1997. Město se snaží zlepšit ovzduší i život Pařížanů. Dlouhodobý plán zelenějšího města nad Seinou ovšem už má tříměsíční odklad a odstartovat naostro má až v říjnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D55a68n45i31e32l 43D59r53n87e52c 6471389696832

Brzo nebude přes všechny ty plakety vidět na silnici... :-P

Kořeny problémů s emisemi jsou ale trochu jinde, než ve starých autech. Hlavním důvodem je nedostatečný rozvoj infrastruktury, a to nejen té pro (primárně) automobilovou dopravu, ale i pro dopravu veřejnou (důležitý je i komfort vozidel hromadné dopravy).

V poslední době se bere jako negativum jakékoliv zvýšení automobilové dopravy ve městě, takže pokud dnes projede ulicí 25 000 aut, přičemž spíše popojíždějí v koloně, tak se místo zatunelování, po kterém by ulicí plynule projelo 30 000 aut/den se spotřebou 6 l/100 km, zavede nějaká regulace, po které bude doprava na té ulici stále stejně neplynulá, ale nově tudy projede jen 20 000 aut/den (na vizualizaci bude však dopravní situace odpovídající jen 2 000 aut/den) se spotřebou 10 l/100 km. Ve skutečnosti se tedy vybere méně ekologické řešení (i když asi levnější).

Paříž sice má téměř 3 okruhy, celkově ale v aglomeraci žije přes 10 mil. obyvatel a průměr vnitřního okruhu je cca 10 km. Uvnitř této zóny se pohybuje ohromné množství lidí, jsou zde však pouze semafory řízené komunikace s kolonami (i když mají někdy v ČR nevídané množství jízdních pruhů), díky čemuž zbytečně vznikají emise a lidé přichází o drahocený čas. Podobně to dopadne i v Praze, pokud se degraduje magistrála. Městský okruh má průměr cca 7 km, přičemž západní část je trochu odříznuta Vltavou. Např. část jižně od Nuselského mostu by nebyl problém zahloubit.

+2/0
9.7.2016 1:05

F43i18l89i23p 61S18t14ř26í51z12e79k 1860866395146

Mě by zajímalo, jestli to platí i pro ty, co v těch postižených částech bydlí... O tom se nikde nepíše... Pak také, skoro celá Paříž je samý veterán. Co tam ? Opět nikde ani čárka... Rv

+1/0
8.7.2016 15:01

T52o46m36á44š 32L27u74d25v83í95k 1680627384982

Ještě udělat výjimku pro veterány a budou to mít komplet. Zakázat auta starší 19 let a povolit auta nad 20 let.

+1/0
8.7.2016 13:51
Foto

M17i90c94h33a59l 79J48a57n42o85v71á84č 8937596405143

Nemate na to? Zijte jinde! Jak proste... *Zde prosim vlozit blici smajl*

+2/−4
8.7.2016 10:53

J79i41ř79í 66Z10ý22k42a 9849333571980

někde jsem četl, že by výjimku měly dostat i autoveteráni, resp. vozy starší 30 let.

0/0
8.7.2016 10:20

R84e71n47é 45Š34r18ů56t88e72k 8798795956448

Halt! Etiketten sagen stop! ;-D

0/0
8.7.2016 9:30

L79a92d66a 86N86o88v41a12k 4392883467

ale kdo by jezdil dneska do paříže autem...

+1/−1
8.7.2016 8:11

L37a57d58i66s36l33a93v 21K26a93l25o10u43s 7105986461570

Kdo by jezdil do Francie plné teroristů.

+4/0
8.7.2016 9:40

J35a32n 57D89l68o98u85h13ý 7774629900659

Naposled jsme v parizi byli s Transitem a parkovali primo u eifelovky. Pak jsme tam i prespali ( v tom tranzitu) a dalsi ten popojeli o kus dal ;-)

+2/0
8.7.2016 9:59

V69l22a94d40i45s16l44a70v 29B40u23r23y53š72e49k 1689762717714

to byste koukal, v Paříži je spousta aut

+1/0
8.7.2016 10:51

B86ě55l41a 13H91o40r21á15k10o67v97á 1368462909430

Kolik procent dopravy tvoří turisti s Favoritem nebo feldou?

+4/0
8.7.2016 8:05

J62a12n 58D39l31o14u68h11ý 7514899600389

Jenze tomu nevyhovuje ani Porsche Boxter, Porsche 944, BMW, Mercedes R^ starsi generaci ( o dost novejsi nez facko).R^

+2/0
8.7.2016 8:38

L58i54b85o42r 40M37o93u24č93k97a 1348497985412

takze dalsi poplatek-dan ... jestli si kazdy mesto zavede , v ramci "dobra" svoji znamku .. to bude zajimavy. Co na to Junkers?

+2/0
8.7.2016 8:04

V24i13k59y23r 40B55o24h26u35m57i34l 23S68t23r56a33n36s43k89y 9887308536719

Řekl bych s klasiky:

a/ "A vo, vo, vo tom to je"

b/ "To je ale nestydaté tvrzeníčko, vždyť peníze jsou vždy pouze na prvním místě":-)

+1/0
8.7.2016 8:07

A18l53e50š 14P60l15e68s87k63o41t 9955649698685

To jsem myslel, že frantíci maj novší auta. 10% aut je starších 19 let? Drastickým bych to opatření fakt nenazýval. ;-D

0/0
8.7.2016 7:10

V37i85k10y24r 28B98o71h26u14m78i68l 11S35t83r77a26n71s97k33y 9247398696689

Francie je děsně rozdělená mezi relativně moderní autopark měst a venkova, kde dodnes není problém potkat "kačenu" z Četníků. Venkov je totiž poměrně příjmově chudý /proto kdysi ten - i pro Renaulta - překvapivý úspěch prvního Logana/. Navíc (na rozdíl od ČR), se neblbne - až nyní v Paříži - s omezeními na stará vozidla. Tedy projde-li technickou, jezdí dál. Přihlásit se dá veterán po generálce podle předpisů platných v době jeho uvedení do provozu /pochopitelně, že jako sběratelský kus/ atp. pak se tedy to stáří načte. A především tam neproběhla akce našeho Ministerstva dopravy, tj. "administrativního" vyřazování vozidel z rejstříků /a tímto MD vymyšlené platbě = skrytá daň/ a už vůbec by francouzský volič nepřipustil vyplňování a dokladování úřadům kde se vozidlo konkrétně nachází, jak též geniálně vymysleli min. roku na MD.

Naopak jim funguje legislativa na nová vozidla, když (pomineme-li diskutabilní "cinknuté motory" nejen VW) při nákupu nového vozu jste státem jednorázově zainteresování částkou KOLM 150-300 EUR na koupi nového vozu, který splňuje VÍCE než současné emisní limity a naopak k ceně nového vozu připlácíte "malus", pokud je vůz sice v limitu, ale horším průměru (VW a škodovka by o tom mohly vyprávět). V čem si jsou Fr a Cz podobní je to, že bez ohledu na kvalitu, cenu atd. bezhlavě dávají po /Fr/ generace výraznější přednost domácím značkám (bez ohledu na to, že často modely vyrábějí v Španělsku, Turecku, Rumunsku apod.), za což jsou prodejci odměněni vyšší cenou.....;-D. Podobnost s trhem ČR "více jak náhodná".;-D

0/0
8.7.2016 8:06

M46o70j75m31í96r 29S53k80á58l25a 2360702736

R^

0/0
8.7.2016 7:08

P30e60t43r 52V57e89s53e78l86ý 6551356109850

Ten stvět jsde bohužel, velice rychle do ..... . No do nepěkných míst. Rv

+11/−1
8.7.2016 6:48

V38l56a28d48i96s70l13a71v 70B54u59r62y10š50e82k 1819492567534

přesně tak, za chvíli už snad nebudeme moct trávit spoluobčany výfuky z našich starých dobrých tédéíček 66 kW, svět už nikdy nebude jako dřív

+2/−3
8.7.2016 7:14

L34i61b88o11r 34M12o62u94č26k21a 1558267955432

tak jim pricoudime novejsima TDi , ne? :-D a trochu tehc sazi vyvezeme venkovanum v DPF, at si hosi taky posmaknou trochu toho mesta ...

+1/0
8.7.2016 8:05

F51i92l53i93p 30S67t18ř32í75z59e56k 1710806125396

Jó, takovej filtr pevných částic, to je dílko. Umožní venkovanům pocítit chuť velkoměsta :-)

0/0
8.7.2016 15:03

V90i77k46y71r 53B59o38h83u32m65i58l 95S46t11r18a75n37s48k16y 9837538496409

To co vyfuní do ovzduší jedna díslová přestárlá lokomotiva z dob s. Husáka v barvách ČD za hodinu "mé" auto vyfuní za rok.....Koukněte na nárůst přeletů ČR mezinárodními spoji-to je bor..u nad našimi hlavami. takže nějaká omezení na auta jsou ve skutečnosti jen tím nejjednodušším řešením, neb jednotlivce může stát kdykoliv "vzít pod krkem". Ono vzít pod krkem státní ČR, parníky na Vltavě a letecké společnosti, to by fakt musel být hodně silnýb zájem, který by se podařilo prosadit proti silniční lobby apod...,8-o

+2/0
8.7.2016 8:12

V56i13k59y14r 93B80o77h57u51m15i32l 44S18t25r34a28n96s78k48y 9927648456459

opravuji "státní ČD"

0/0
8.7.2016 8:13

V51l73a79d23i55s63l15a74v 90B84u93r91y32š23e13k 1359342287714

přestárlá dieslova Husákova lokomotiva ale zase nejezdí centrem Paříže, že, jakej by teda asi mělo smysl ji tam zakazovat?

+2/0
8.7.2016 10:48

V77i28k87y58r 12B52o92h40u89m58i35l 52S60t17r19a94n67s58k38y 9147778386599

Pražští radní připravují něco podobného a pokud se nemýlím, tak do Prahy tyto klenoty, které mi v noci hlučí pod oknem, nadále dojíždějí. Tedy opět jen "bič" na individuální majitele a žádné dopady na organizace typu ČD apod.

+1/0
8.7.2016 14:28

V68l38a43d34i48s34l14a56v 35B89u38r21y26š79e94k 1619342957604

jo, sem nedávno jednu viděl jet po Legerové, šíleně čadila

0/0
9.7.2016 11:03

J62o81s60e94f 44H66á79j61e94k 6258390609222

To co zvenčí vypadá jako přestárlá lokomotiva, je dnes už velmi často modernizovanej stroj s novým agregátem...:-P

0/0
9.7.2016 11:55

J49a23n 20D30l52o82u63h96ý 7654199110479

O duvod min, bydlet v Parizi :-D Boze, to jsou komici!

0/0
8.7.2016 6:47

P14e81t29r 65S55p41a57t18z26i13e62r18e75r 7604722535884

jak tu někdo uvedl, klidně bych se nebál do Prahy zavést něco podobného..třeba i jen s omezením na EURO3. Pro ty co píšou, že to je nesmysl, a že v Praze se jim dýchá dobře...přečkejte pár inverzí..bydlete v centru Prahy cca 50 let...a pak vám to plíce poví....jenže češi bohužel nevidí dál než na konec dne a tak to co se díky dnešním důsledkům může stát za 40 let je opravdu nezajímá...holt přemýšlení na vzdálenou budoucnost není českou možností...

+8/−13
8.7.2016 6:36

J46a75n 72D93l22o81u65h67ý 7544479240759

Ja bydlel v Praze 30 let a zadny plice mi to netrha! Ze je nekdo ochotnej bydlet na magistrale nebo v korunovacni... Jeho boj... Z Prahy jsem se odstehoval kvuli ZPS a budoucimu mytnemu (Ano, bude lip) 120kc/den. Mesto, kde se neda pouzivat auto, je mrtve mesto. Ono to pekne ukazuje Praha 1,2,3. Dneska vic nez polovinu pronajmu tvori cizinci nebo "prespolni" s kratkodobym uvazkem prace na par roku/mesicu.

+11/0
8.7.2016 6:46

P18e78t28r 63S39p34a65t41z57i22e95r72e14r 7804912155934

bydlel jste tam 30 let...když tedy odečtu od roku cca 2015 - 30 let...je to rok 1985...v tu dobu provoz nebyl takový jako dnes, takže nedocházelo k takovému znečišťování...byla jen zhruba 1/3 aut...ale dnes kdy dochází stále k většímu počtu aut a kdy lidé dost nesmyslně jezdí po jednom v autě..i když ano..někdy se to nedá...ale pak je lepší MHD, tak to znečištění je mnohonásobně větší..a pokud tento trend pujde dál, tak za dalších 20 let už bude opravdu nedýchatelno....proto je lépe s tím dělat něco nyní než až když dojde na lámání chleba...je to otázkou plánovacího procesu...ale vím, že plánování je pro mnoho lidí sci-fi.

+1/−5
8.7.2016 7:15

J27a88n 74D86l45o91u65h21ý 7114379190349

Milej pane mhd lepsi ( ta prazska) nikdy nebude. Ja jsem dal jezdeni mhd do skoly (50 minut pesky+metro+bus+pesky) zakoncene precpanym autobusem ( tam i zpet ) jeden semestr. Pak si koupil auto na lpg a svete div se do skoly jsem jezdil 20 minut. Takovych srovnani ( realnych ) mam v rukavu hafo. Malo aut bylo tak mozna do roku 1990. Takze mate pravdu jen velice castecne! Vite tyhle restrikce umi pouze jedinou vec: kdo na to ma, odstehuje se nekam, kde ho uredni siml nebuzeruje. Kdo na to nema, ohne zada a plati!

+6/0
8.7.2016 7:23

V52i73k74y89r 62B77o87h86u10m95i42l 19S24t63r79a43n24s81k25y 9187618856629

Jo, škoda, že není ve výrobě starý dobrý speciál BA 90 s podílem tetrametylolova. To byla vůně za výfukem! A když se k tomu přidal olej M2T do dvoutaktního dvouválce/tříválce od soudruhů z NDR, to byla teprve inverze! Fajnšmekři jezdili za "hranice všedních dnů" na dovolenou na Rujánu a po cestě tam a zpět sobě dopřávali plicím plnými doušky omamnou vůni spáleného benzínu NDR z uhlí /tuším, že cca 86 oct/ a "speciálního" oleje pro dvoutakty, taktéž z uhla. A baníci měli róbo!

0/0
8.7.2016 8:16

F41i30l57i28p 13Č40e28r47ň68a54n40s29k13ý 3713301406151

Já doufám, že zakážou i v centru města i sekačky na trávu vyrobené před rokem 97.

+24/−2
8.7.2016 6:36

V12i51k25y38r 12B74o89h12u81m51i57l 30S93t93r51a36n64s23k13y 9107468676389

Včetně elektrických!;-D

+6/0
8.7.2016 8:18

M80a91r12e90k 75Ž93a35b13č94í77k 5536862317807

Trochu vzniká ze slov ekologické skoro sprosté slovo. Jako člověk s chemickým vzděláním jsem na hodně eko věcí skoro už alergický, obzvláště v případech, kdy má úředničina vyšší status než přírodní vědy a zákonitosti, ale snahy vypudit auta z center měst jednoznačně podporuji. Vzdálenosti bývají v centrech obvykle nízké a částo je i přemístění na kole či hromadnou dopravou mnohem rychlejší. Často za popojížděním autem v centru může obyčejná lidská lenost a pohodlnost.

+17/0
8.7.2016 6:27

M60i89r14o29s26l38a49v 25J64i27n95d20r35a 6187298932746

Stari a ekologie nemaj nic spolecnyho.

+9/0
8.7.2016 6:21

A91n97t50o78n69í72n 93Š96v10i90h74n62o93s 8898987721822

Takže Felicie s motorem 1,4 l tam nesmí, ale Hammer (nebo jak se to píše) s 6 litrovým motorem ano? Které vytvoří více zplodin?

+12/0
8.7.2016 6:13

K76a90r32e49l 55Z62a19v64ř63e61l 2747214760

Ne no...ale Hummer je má voňavější a hlavně splňuje NORMU!!!!!;-D

0/0
8.7.2016 6:15

A91n69t69o33n92í56n 87Š61v48i35h58n53o44s 8518257721522

Ale určitě motor o obsahu 1,4 vyprodukuje daleko méně zplodin než motor o objemu 6l, i když splňuje normu!

+1/0
8.7.2016 8:33

O43n25d44ř19e56j 21Č96a10p75k11a 6321171633384

Pokud nebudeme řešit CO2, tak klidně může, když splňuje novější normu. A po pravdě řečeno, kdyby se u motorů emise CO2 neřešily, uděláme líp - skutečně jedovaté zplodiny se odstraňují mnohem snáz, když se nemusí tlačit (laboratorní) spotřeba dolů na extrémně nízké hodnoty a o zbytek se postará trh sám, u auta, u kterého se čeká hodně najetých kilometrů, půjdou zákazníci za nízkou SKUTEČNOU spotřebou sami.

+1/0
8.7.2016 16:13

V43l47a25d62i85s64l97a39v 13B58u83r44y43š86e16k 1369592217294

sem vživotě neviděl v Paříži Hammera, neříkám, že tam nejezdí, ale běžný dopravní prostředek to tam rozhodně neni, takže riziko, že by vás tam v centru otrávil je poměrně malé

0/−3
8.7.2016 7:19

A19n59t47o33n94í76n 34Š60v76i81h58n86o84s 8468127511892

Jde o princip.

+2/0
8.7.2016 8:33

V15l18a76d57i88s56l59a46v 79B52u61r22y65š42e24k 1259792137274

nejde, jde o vzduch, pokud budou ti vaši hameři trávit lidi, můžete počítat s tím, že vám je tam zakážou taky, ale netráví, tak to nikdo neřeší

0/−2
8.7.2016 10:45

A23n37t64o25n61í69n 30Š14v52i81h12n84o55s 8128697331172

Jeden Hammer otráví daleko více, než jedna Felda . Porovnejte obsah.

+2/0
8.7.2016 12:54

V31l23a11d81i89s44l47a26v 87B80u33r30y45š31e52k 1329862717854

proč ne, ale hammeři tam nejezdí, vživotě jsem tam žádnýho neviděl, jakej by pak mělo smysl je v centru Paříže zakazovat, když tam nejsou a netráví vzduch, líp už vám to nevysvětlím, proč tam jezdit můžou, kolik tak asi projede ročně po Václaváku aut a kolik z nich je hammerů, nedává prostě smysl je zakazovat

0/0
8.7.2016 15:36

V87l94a49d91i73s94l89a25v 75B10u78r20y79š85e22k 1559552947954

Michaelo a Honzo, vy jste jako malé děti, dokud budou po Paříži jezdit Hummery, tak mě nikdo nemá co mluvit do toho, komu já otravuju vzduch

0/0
9.7.2016 11:10

M98a36r81t35i27n 31K14a25r70á58s81e48k 9348583468468

No ale ono modernejsi sestilitrovy motor bude mit mnohonasobne nizsi emise nez ta felda (tady se jedna o jedovate emise, ktere se spotrebou prakticke nesouvisi, jedine v cemu bude hummer horsi je CO2, ktery ale nikomu jinak neksodi)

0/0
8.7.2016 19:49

K45a44r35e15l 42Z96a69v52ř36e72l 2157324500

Klasický zástupný problém. Frontex a jeho základní funkce se buduje roky a pořád výsledek nikde, ale to "řešíme", ale v Paříži si jedna nanynka vzpomene a do pár měsíců je restrikce hotova. Proč to nejde takhle rychle i s Frontexem? To mi vysvětlete....

+10/−1
8.7.2016 6:12

I35v50a65n20a 40N25o89v90á 2942222199488

zlepšíme vám život - zakážeme vám, co si vzpomeneme. Váš zastupitel (podle povahy doplňte např. vláda, komise EU, hnutí za kdejaké cokoliv)

+18/−2
8.7.2016 5:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.