Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paříž zavedla ekologické plakety, stará auta mají v centru stopku

Paříž od letošního července zavedla ekologické plakety. Do centra města tak nevjedou auta a motorky vyrobené před rokem 1997. Město se snaží zlepšit ovzduší i život Pařížanů. Dlouhodobý plán zelenějšího města nad Seinou ovšem už má tříměsíční odklad a odstartovat naostro má až v říjnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D78a97n40i86e13l 86D18r52n70e22c 6261969596322

Brzo nebude přes všechny ty plakety vidět na silnici... :-P

Kořeny problémů s emisemi jsou ale trochu jinde, než ve starých autech. Hlavním důvodem je nedostatečný rozvoj infrastruktury, a to nejen té pro (primárně) automobilovou dopravu, ale i pro dopravu veřejnou (důležitý je i komfort vozidel hromadné dopravy).

V poslední době se bere jako negativum jakékoliv zvýšení automobilové dopravy ve městě, takže pokud dnes projede ulicí 25 000 aut, přičemž spíše popojíždějí v koloně, tak se místo zatunelování, po kterém by ulicí plynule projelo 30 000 aut/den se spotřebou 6 l/100 km, zavede nějaká regulace, po které bude doprava na té ulici stále stejně neplynulá, ale nově tudy projede jen 20 000 aut/den (na vizualizaci bude však dopravní situace odpovídající jen 2 000 aut/den) se spotřebou 10 l/100 km. Ve skutečnosti se tedy vybere méně ekologické řešení (i když asi levnější).

Paříž sice má téměř 3 okruhy, celkově ale v aglomeraci žije přes 10 mil. obyvatel a průměr vnitřního okruhu je cca 10 km. Uvnitř této zóny se pohybuje ohromné množství lidí, jsou zde však pouze semafory řízené komunikace s kolonami (i když mají někdy v ČR nevídané množství jízdních pruhů), díky čemuž zbytečně vznikají emise a lidé přichází o drahocený čas. Podobně to dopadne i v Praze, pokud se degraduje magistrála. Městský okruh má průměr cca 7 km, přičemž západní část je trochu odříznuta Vltavou. Např. část jižně od Nuselského mostu by nebyl problém zahloubit.

+2/0
9.7.2016 1:05

F70i24l98i54p 87S84t96ř90í36z52e37k 1300776645456

Mě by zajímalo, jestli to platí i pro ty, co v těch postižených částech bydlí... O tom se nikde nepíše... Pak také, skoro celá Paříž je samý veterán. Co tam ? Opět nikde ani čárka... Rv

+1/0
8.7.2016 15:01

T83o27m29á50š 13L54u75d13v49í15k 1300537234142

Ještě udělat výjimku pro veterány a budou to mít komplet. Zakázat auta starší 19 let a povolit auta nad 20 let.

+1/0
8.7.2016 13:51
Foto

M81i93c26h97a24l 89J33a39n29o32v56á98č 8867706865593

Nemate na to? Zijte jinde! Jak proste... *Zde prosim vlozit blici smajl*

+2/−4
8.7.2016 10:53

J82i19ř53í 16Z85ý93k96a 9559553761940

někde jsem četl, že by výjimku měly dostat i autoveteráni, resp. vozy starší 30 let.

0/0
8.7.2016 10:20

R20e59n49é 66Š40r83ů86t53e57k 8208325636748

Halt! Etiketten sagen stop! ;-D

0/0
8.7.2016 9:30

L22a54d97a 95N93o14v66a14k 4262893327

ale kdo by jezdil dneska do paříže autem...

+1/−1
8.7.2016 8:11

L21a10d17i27s86l96a70v 52K46a93l22o78u78s 7655256241100

Kdo by jezdil do Francie plné teroristů.

+4/0
8.7.2016 9:40

J26a38n 48D59l55o78u93h41ý 7944109610509

Naposled jsme v parizi byli s Transitem a parkovali primo u eifelovky. Pak jsme tam i prespali ( v tom tranzitu) a dalsi ten popojeli o kus dal ;-)

+2/0
8.7.2016 9:59

V20l90a93d69i26s55l40a76v 69B66u60r49y79š26e79k 1989742287404

to byste koukal, v Paříži je spousta aut

+1/0
8.7.2016 10:51

B77ě88l66a 86H86o50r71á65k31o22v84á 1908952199110

Kolik procent dopravy tvoří turisti s Favoritem nebo feldou?

+4/0
8.7.2016 8:05

J36a13n 28D19l62o20u84h47ý 7394599770979

Jenze tomu nevyhovuje ani Porsche Boxter, Porsche 944, BMW, Mercedes R^ starsi generaci ( o dost novejsi nez facko).R^

+2/0
8.7.2016 8:38

L79i38b97o93r 65M76o69u82č60k52a 1138167285542

takze dalsi poplatek-dan ... jestli si kazdy mesto zavede , v ramci "dobra" svoji znamku .. to bude zajimavy. Co na to Junkers?

+2/0
8.7.2016 8:04

V88i19k63y83r 74B64o40h77u89m75i80l 65S65t30r92a50n36s36k19y 9517908376329

Řekl bych s klasiky:

a/ "A vo, vo, vo tom to je"

b/ "To je ale nestydaté tvrzeníčko, vždyť peníze jsou vždy pouze na prvním místě":-)

+1/0
8.7.2016 8:07

A28l29e24š 35P35l50e82s10k21o90t 9175309748835

To jsem myslel, že frantíci maj novší auta. 10% aut je starších 19 let? Drastickým bych to opatření fakt nenazýval. ;-D

0/0
8.7.2016 7:10

V54i84k22y67r 12B48o32h22u10m20i49l 89S19t26r75a96n75s62k61y 9867448646599

Francie je děsně rozdělená mezi relativně moderní autopark měst a venkova, kde dodnes není problém potkat "kačenu" z Četníků. Venkov je totiž poměrně příjmově chudý /proto kdysi ten - i pro Renaulta - překvapivý úspěch prvního Logana/. Navíc (na rozdíl od ČR), se neblbne - až nyní v Paříži - s omezeními na stará vozidla. Tedy projde-li technickou, jezdí dál. Přihlásit se dá veterán po generálce podle předpisů platných v době jeho uvedení do provozu /pochopitelně, že jako sběratelský kus/ atp. pak se tedy to stáří načte. A především tam neproběhla akce našeho Ministerstva dopravy, tj. "administrativního" vyřazování vozidel z rejstříků /a tímto MD vymyšlené platbě = skrytá daň/ a už vůbec by francouzský volič nepřipustil vyplňování a dokladování úřadům kde se vozidlo konkrétně nachází, jak též geniálně vymysleli min. roku na MD.

Naopak jim funguje legislativa na nová vozidla, když (pomineme-li diskutabilní "cinknuté motory" nejen VW) při nákupu nového vozu jste státem jednorázově zainteresování částkou KOLM 150-300 EUR na koupi nového vozu, který splňuje VÍCE než současné emisní limity a naopak k ceně nového vozu připlácíte "malus", pokud je vůz sice v limitu, ale horším průměru (VW a škodovka by o tom mohly vyprávět). V čem si jsou Fr a Cz podobní je to, že bez ohledu na kvalitu, cenu atd. bezhlavě dávají po /Fr/ generace výraznější přednost domácím značkám (bez ohledu na to, že často modely vyrábějí v Španělsku, Turecku, Rumunsku apod.), za což jsou prodejci odměněni vyšší cenou.....;-D. Podobnost s trhem ČR "více jak náhodná".;-D

0/0
8.7.2016 8:06

M39o14j37m16í75r 69S74k57á98l27a 2660802516

R^

0/0
8.7.2016 7:08

P95e83t88r 88V10e15s28e14l84ý 6451406669330

Ten stvět jsde bohužel, velice rychle do ..... . No do nepěkných míst. Rv

+11/−1
8.7.2016 6:48

V24l24a54d68i87s49l88a34v 82B63u74r41y55š52e35k 1619492717524

přesně tak, za chvíli už snad nebudeme moct trávit spoluobčany výfuky z našich starých dobrých tédéíček 66 kW, svět už nikdy nebude jako dřív

+2/−3
8.7.2016 7:14

L44i34b10o91r 73M72o86u38č46k55a 1538677955492

tak jim pricoudime novejsima TDi , ne? :-D a trochu tehc sazi vyvezeme venkovanum v DPF, at si hosi taky posmaknou trochu toho mesta ...

+1/0
8.7.2016 8:05

F52i54l59i13p 40S39t26ř90í27z23e30k 1230576535626

Jó, takovej filtr pevných částic, to je dílko. Umožní venkovanům pocítit chuť velkoměsta :-)

0/0
8.7.2016 15:03

V92i51k44y73r 87B31o97h23u32m79i94l 11S20t52r77a39n94s77k90y 9127968746589

To co vyfuní do ovzduší jedna díslová přestárlá lokomotiva z dob s. Husáka v barvách ČD za hodinu "mé" auto vyfuní za rok.....Koukněte na nárůst přeletů ČR mezinárodními spoji-to je bor..u nad našimi hlavami. takže nějaká omezení na auta jsou ve skutečnosti jen tím nejjednodušším řešením, neb jednotlivce může stát kdykoliv "vzít pod krkem". Ono vzít pod krkem státní ČR, parníky na Vltavě a letecké společnosti, to by fakt musel být hodně silnýb zájem, který by se podařilo prosadit proti silniční lobby apod...,8-o

+2/0
8.7.2016 8:12

V19i41k35y52r 17B85o71h59u25m42i75l 52S14t18r93a18n28s53k41y 9377338446389

opravuji "státní ČD"

0/0
8.7.2016 8:13

V16l48a48d83i34s44l65a51v 64B28u92r35y41š61e78k 1909372607294

přestárlá dieslova Husákova lokomotiva ale zase nejezdí centrem Paříže, že, jakej by teda asi mělo smysl ji tam zakazovat?

+2/0
8.7.2016 10:48

V79i67k44y10r 73B30o10h69u72m57i65l 46S34t73r13a29n14s67k12y 9467248586909

Pražští radní připravují něco podobného a pokud se nemýlím, tak do Prahy tyto klenoty, které mi v noci hlučí pod oknem, nadále dojíždějí. Tedy opět jen "bič" na individuální majitele a žádné dopady na organizace typu ČD apod.

+1/0
8.7.2016 14:28

V20l34a20d81i62s55l48a61v 13B76u13r64y69š71e48k 1749622347744

jo, sem nedávno jednu viděl jet po Legerové, šíleně čadila

0/0
9.7.2016 11:03

J92o92s98e80f 67H61á37j42e74k 6338340249152

To co zvenčí vypadá jako přestárlá lokomotiva, je dnes už velmi často modernizovanej stroj s novým agregátem...:-P

0/0
9.7.2016 11:55

J30a76n 33D74l62o48u46h23ý 7334959610699

O duvod min, bydlet v Parizi :-D Boze, to jsou komici!

0/0
8.7.2016 6:47

P31e18t42r 57S65p91a48t21z49i64e96r20e52r 7524292345234

jak tu někdo uvedl, klidně bych se nebál do Prahy zavést něco podobného..třeba i jen s omezením na EURO3. Pro ty co píšou, že to je nesmysl, a že v Praze se jim dýchá dobře...přečkejte pár inverzí..bydlete v centru Prahy cca 50 let...a pak vám to plíce poví....jenže češi bohužel nevidí dál než na konec dne a tak to co se díky dnešním důsledkům může stát za 40 let je opravdu nezajímá...holt přemýšlení na vzdálenou budoucnost není českou možností...

+8/−13
8.7.2016 6:36

J73a38n 78D62l97o43u92h47ý 7724219230869

Ja bydlel v Praze 30 let a zadny plice mi to netrha! Ze je nekdo ochotnej bydlet na magistrale nebo v korunovacni... Jeho boj... Z Prahy jsem se odstehoval kvuli ZPS a budoucimu mytnemu (Ano, bude lip) 120kc/den. Mesto, kde se neda pouzivat auto, je mrtve mesto. Ono to pekne ukazuje Praha 1,2,3. Dneska vic nez polovinu pronajmu tvori cizinci nebo "prespolni" s kratkodobym uvazkem prace na par roku/mesicu.

+11/0
8.7.2016 6:46

P60e69t96r 46S20p45a52t94z83i18e40r84e12r 7644652785234

bydlel jste tam 30 let...když tedy odečtu od roku cca 2015 - 30 let...je to rok 1985...v tu dobu provoz nebyl takový jako dnes, takže nedocházelo k takovému znečišťování...byla jen zhruba 1/3 aut...ale dnes kdy dochází stále k většímu počtu aut a kdy lidé dost nesmyslně jezdí po jednom v autě..i když ano..někdy se to nedá...ale pak je lepší MHD, tak to znečištění je mnohonásobně větší..a pokud tento trend pujde dál, tak za dalších 20 let už bude opravdu nedýchatelno....proto je lépe s tím dělat něco nyní než až když dojde na lámání chleba...je to otázkou plánovacího procesu...ale vím, že plánování je pro mnoho lidí sci-fi.

+1/−5
8.7.2016 7:15

J31a20n 28D21l10o58u67h82ý 7174339730499

Milej pane mhd lepsi ( ta prazska) nikdy nebude. Ja jsem dal jezdeni mhd do skoly (50 minut pesky+metro+bus+pesky) zakoncene precpanym autobusem ( tam i zpet ) jeden semestr. Pak si koupil auto na lpg a svete div se do skoly jsem jezdil 20 minut. Takovych srovnani ( realnych ) mam v rukavu hafo. Malo aut bylo tak mozna do roku 1990. Takze mate pravdu jen velice castecne! Vite tyhle restrikce umi pouze jedinou vec: kdo na to ma, odstehuje se nekam, kde ho uredni siml nebuzeruje. Kdo na to nema, ohne zada a plati!

+6/0
8.7.2016 7:23

V20i91k80y35r 33B88o94h10u73m41i16l 76S39t38r64a96n92s59k42y 9777238346509

Jo, škoda, že není ve výrobě starý dobrý speciál BA 90 s podílem tetrametylolova. To byla vůně za výfukem! A když se k tomu přidal olej M2T do dvoutaktního dvouválce/tříválce od soudruhů z NDR, to byla teprve inverze! Fajnšmekři jezdili za "hranice všedních dnů" na dovolenou na Rujánu a po cestě tam a zpět sobě dopřávali plicím plnými doušky omamnou vůni spáleného benzínu NDR z uhlí /tuším, že cca 86 oct/ a "speciálního" oleje pro dvoutakty, taktéž z uhla. A baníci měli róbo!

0/0
8.7.2016 8:16

F74i60l20i38p 63Č13e22r77ň55a73n25s59k59ý 3773751696771

Já doufám, že zakážou i v centru města i sekačky na trávu vyrobené před rokem 97.

+24/−2
8.7.2016 6:36

V48i88k13y51r 81B70o92h69u89m56i90l 95S35t85r51a78n39s58k37y 9837708206389

Včetně elektrických!;-D

+6/0
8.7.2016 8:18

M93a97r83e63k 49Ž46a42b81č65í18k 5446842607977

Trochu vzniká ze slov ekologické skoro sprosté slovo. Jako člověk s chemickým vzděláním jsem na hodně eko věcí skoro už alergický, obzvláště v případech, kdy má úředničina vyšší status než přírodní vědy a zákonitosti, ale snahy vypudit auta z center měst jednoznačně podporuji. Vzdálenosti bývají v centrech obvykle nízké a částo je i přemístění na kole či hromadnou dopravou mnohem rychlejší. Často za popojížděním autem v centru může obyčejná lidská lenost a pohodlnost.

+17/0
8.7.2016 6:27

M52i92r88o26s68l72a56v 30J81i29n87d73r80a 6297298472846

Stari a ekologie nemaj nic spolecnyho.

+9/0
8.7.2016 6:21

A17n38t60o18n53í96n 16Š53v32i56h74n34o86s 8898107901792

Takže Felicie s motorem 1,4 l tam nesmí, ale Hammer (nebo jak se to píše) s 6 litrovým motorem ano? Které vytvoří více zplodin?

+12/0
8.7.2016 6:13

K86a64r48e67l 12Z46a81v72ř25e63l 2757744650

Ne no...ale Hummer je má voňavější a hlavně splňuje NORMU!!!!!;-D

0/0
8.7.2016 6:15

A22n62t28o32n37í55n 98Š88v98i95h81n72o45s 8268817951932

Ale určitě motor o obsahu 1,4 vyprodukuje daleko méně zplodin než motor o objemu 6l, i když splňuje normu!

+1/0
8.7.2016 8:33

O39n86d81ř10e42j 63Č98a27p14k91a 6781451383424

Pokud nebudeme řešit CO2, tak klidně může, když splňuje novější normu. A po pravdě řečeno, kdyby se u motorů emise CO2 neřešily, uděláme líp - skutečně jedovaté zplodiny se odstraňují mnohem snáz, když se nemusí tlačit (laboratorní) spotřeba dolů na extrémně nízké hodnoty a o zbytek se postará trh sám, u auta, u kterého se čeká hodně najetých kilometrů, půjdou zákazníci za nízkou SKUTEČNOU spotřebou sami.

+1/0
8.7.2016 16:13

V40l77a66d43i21s16l64a61v 54B90u90r87y68š65e93k 1659292987764

sem vživotě neviděl v Paříži Hammera, neříkám, že tam nejezdí, ale běžný dopravní prostředek to tam rozhodně neni, takže riziko, že by vás tam v centru otrávil je poměrně malé

0/−3
8.7.2016 7:19

A30n34t87o91n64í79n 97Š28v15i32h63n30o53s 8698627511932

Jde o princip.

+2/0
8.7.2016 8:33

V81l69a89d39i77s42l90a19v 54B94u42r32y48š71e78k 1679172187514

nejde, jde o vzduch, pokud budou ti vaši hameři trávit lidi, můžete počítat s tím, že vám je tam zakážou taky, ale netráví, tak to nikdo neřeší

0/−2
8.7.2016 10:45

A85n11t63o23n86í58n 38Š90v70i46h27n15o24s 8108867471392

Jeden Hammer otráví daleko více, než jedna Felda . Porovnejte obsah.

+2/0
8.7.2016 12:54

V86l89a56d55i11s55l34a12v 85B81u83r90y50š85e62k 1549982177774

proč ne, ale hammeři tam nejezdí, vživotě jsem tam žádnýho neviděl, jakej by pak mělo smysl je v centru Paříže zakazovat, když tam nejsou a netráví vzduch, líp už vám to nevysvětlím, proč tam jezdit můžou, kolik tak asi projede ročně po Václaváku aut a kolik z nich je hammerů, nedává prostě smysl je zakazovat

0/0
8.7.2016 15:36

V27l55a12d79i48s51l30a72v 37B89u27r31y61š34e48k 1809272607954

Michaelo a Honzo, vy jste jako malé děti, dokud budou po Paříži jezdit Hummery, tak mě nikdo nemá co mluvit do toho, komu já otravuju vzduch

0/0
9.7.2016 11:10

M83a55r38t21i10n 76K54a98r29á60s64e59k 9258913198298

No ale ono modernejsi sestilitrovy motor bude mit mnohonasobne nizsi emise nez ta felda (tady se jedna o jedovate emise, ktere se spotrebou prakticke nesouvisi, jedine v cemu bude hummer horsi je CO2, ktery ale nikomu jinak neksodi)

0/0
8.7.2016 19:49

K83a83r20e18l 13Z79a81v96ř21e67l 2597324660

Klasický zástupný problém. Frontex a jeho základní funkce se buduje roky a pořád výsledek nikde, ale to "řešíme", ale v Paříži si jedna nanynka vzpomene a do pár měsíců je restrikce hotova. Proč to nejde takhle rychle i s Frontexem? To mi vysvětlete....

+10/−1
8.7.2016 6:12

I11v14a44n93a 12N32o31v88á 2432112139928

zlepšíme vám život - zakážeme vám, co si vzpomeneme. Váš zastupitel (podle povahy doplňte např. vláda, komise EU, hnutí za kdejaké cokoliv)

+18/−2
8.7.2016 5:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.