Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autodíly v Česku: padělky, kusy vraků a rozebraná kradená auta

Česko a další evropské země zaplavují neoriginální automobilové díly z Asie. Na českých inzertních serverech se vedle toho opět ve větší míře začaly objevovat podezřelé náhradní díly, například z bouraných aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a45n 92U65l15m 7960279716862

Díly z kradených aut se tu prodávaji od revoluce

0/0
12.7.2016 8:06

V34í21t 74K47o32u31b93a 6866580374348

Krásný blábol, výrobci brečí, že se používají neoriginální díly, ale mohou si za to sami absolutně nesmyslnou obchodní a cenovou politikou. Pokud BOSH dodá kotouče za polovinu ceny originálního dílu, když všichni vědí, že právě od ty kotouče dělá pro daného výrobce, pak je asi něco špatně.

+1/0
11.7.2016 13:17

J78i83ř96í 29H48r11a28d60e30c 9268547790544

Je rozdíl v parametrech dílů pro prvovýrobu a aftermarket, byť od stejného výrobce...

0/0
12.7.2016 7:57

J20a52n 16D87l16o70u90h55ý 7894659590749

Takova origo plastova objimka na zarovku do zadniho svetla za 500kc od Fordu - tam je marze minimalne v 10ti nadobku!

0/0
10.7.2016 23:36

J57a75r62o98m88í94r 63K58r63á25l 4900489724279

Inu - člověk z AAAauto to musí vědět ! ;-D

+3/0
10.7.2016 12:40

M13i78c66h51a69l 78Š40k29v37á79r24a 3155792863465

Dobrá reklama :-) zase nejdou originál díly??? :-D

+4/0
9.7.2016 20:16

O78n88d28ř46e54j 89L35o64š60o40t30h 1905305905941

Originální díly by šly, kdyby si na nich servisy držely rozumnou marži. Jenže oni nemají problém prodávat díly 3x dráž, něž je koupí a k tomu by si chtěli napočítat práci. To jde leda v případě opravy na pojišťovnu, kdy to nikdy neřeší a pojištovny jsou hloupé, když na servisy v tomhle směru netlačí, pak jsou pojistky zbytečně drahé.

Pokud si má člověk zaplatit opravu ze svého, tak řeší, jak ušetřit a osobně nevidím nic špatného na tom, pokud se použije díl z bouraného auta, pokud je v pořádku, je to možná lepší řešení, než tam cpát nějakou čínskou druhovýrobu podřadné kvality.

+2/−1
9.7.2016 22:57

R60o67b25e88r67t 21P87e47l94n79á43ř 3388481824

Bezna praxe ceskych autoservisu je dnes takova, ze zakaznik prijede se starsim autem ktere chce pripravit na technickou, automechanik rekne ze todle auto nema sanci projit a zakaznikovi nabidne ekologickou likvidaci "zdarma".

Poctivej automechanik neexistuje, takovej by umrel hladem.

+2/0
8.7.2016 21:39

J83o82s25e76f 22K84r35b72e11c 3277366763231

Ono by trhu s díly možná prospělo, kdyby si člověk mohl nechat vyřazené vozidlo a funkční díly by rozprodal, což dnes už nelze a stát občanům v podstatě brání v nákladní s vlastním majetkem.

+12/0
8.7.2016 17:49

V15l20a48d87i20m37í41r 28F56i89b89i28g34e89r 5504321661214

Tak ono to samozřejmě jde, ale není to úplně čisté. Lze to auto nahlásit jako kradené, dočasně odhlášené a nechat to vyhnít až ho sami vyškrtnou z databáze, ale je to komplikace, která nutí lidi k podvodům.

0/0
8.7.2016 18:52

M61a86r80t76i57n 15V23o18j15á68č87e65k 9963627901976

podle mě to jde ,dají se značky do depozitu a auto se rozprodá a nikdo nebude pátrat kde auto skončilo ,na to úředník nemá čas a když přijde tak jen řeknete ,že jste to prodal -zkrátka auto zmizí

0/0
9.7.2016 8:59

J82i37n55d90ř33i10c16h 63Š37k91o34p57e87k 4945831490445

ano, a je to správné

Když vidím, jaká prasata jsou někteří lidé (naházený nábytek v lese, pneu v příkopě, petky kdekoli atd.), tak je moc dobře, že auto nesmí člověk doma rozebrat na díly. Protože si úplně jasně umím představit, kde by skončily nepoužitelné díly a provozní kapaliny

0/−3
9.7.2016 19:26

J16i74ř89í 42Z37ý61k43a 9739123311720

to je bohužel problém místní správy, že nedokáží zajistit "bezplatný" sběrný dvůr. U nás je a kolem obce je čisto, žádné černé skládky ...

0/0
9.7.2016 20:46
Foto

P40a89v92e37l 37Č36e16r23n75í74k 1878605790260

U nás je také ale černé skládky se sem-tam vyskytnou. To byste musel s tím sběrným dvorem jezdit od baráku k baráku každý týden aby to lidi neměli snahu vyhazovat jinam.

0/0
9.7.2016 21:18

M49i65r79o65s30l20a84v 47S30i89n86d10e64l54a74r 2225267314772

Protoze jsou nektery lidi neskutecne liny prasata, nicmene stupidnima napadama komplikujicima vyrazeni "ekologicky nezlikvidovanych" aut, se to nevyresi ani nahodou.

0/0
10.7.2016 13:00

J43i33n46d97ř96i29c60h 87Š70k73o69p28e23k 4195251870955

hodně slabý a dost hloupý argument.

1) PETKy se nevybírají ve sběrném dvoře

2) zpětný odběr pneu existuje v místě jejich prodeje

3) každá obec má sběrný dvůr nějakým způsobem vyřešený (svůj, mobilní, na smlouvu využívá ten sousední obce).

Takže bordel je jen ukázkou lenosti lidí a znovu opakuji proto je správné, že se auta doma rozebírat nesmí

0/−1
10.7.2016 9:20

M62i18r80o21s87l91a68v 13S49i36n70d61e47l63a57r 2665817464922

Petky se ve sbernem dvore berou.

Auta se rozebirat smi, maximalne nastanou komplikace pri odhlasovani.

Fascinuji mne lide, co si mysli, ze tim, ze budou nekomu organizovat zivot a neco zakazovat vyresi problem, ze mraky lidi jsou prasata, co vozi bordel nekam do skarpy.... ;-D;-D Kdyby hloupost nadnasela...

Kdyz ctu podobne blitky, man chut jit priste volit Svobodny.

+1/0
10.7.2016 12:56

J12i66n82d45ř68i32c23h 73Š60k70o73p90e49k 4655781580185

pro nechápavé - pro odložení PEtky nikoli do přírody není nutné jezdit do sběrného dvora. Stejně tak odložení např. pneu. Tolik k zcestnému argumentu, že lidi hází bordel do přírody, protože není u každého baráku sběrný dvůr. ,

Volit si můžeš koho chceš, to nic nemění na tom, že lidi prostě prasata jsou. Jen si vzpomeň, jak likvidovali odpad, když byl na popelnicích známkový systém

0/−1
10.7.2016 13:10

M49i66r55o40s76l94a57v 91S89i35n33d20e21l61a40r 2725317854392

""1) PETKy se nevybírají ve sběrném dvoře"" - vybiraji, ze se jich nelze zbavit jinde jsem netvrdil.

Jenze prasactvi lidi, se ani nahodou nevyresi podivnejma opatrenima typu zkomplikujeme vyrazeni "ekoligicky" nezlikvidovanych aut. To je proste nesystemovej vykrik. Lidi k tomu musi dospet sami, tak to proste je...

0/0
10.7.2016 13:55

J79i71n22d88ř73i28c18h 41Š75k45o30p94e67k 4145491260255

ano, netvdils to ty, ale kolega Zýka

Je to jako se vším - slušní doplácí na bordeláře.

0/0
10.7.2016 14:40

M90i62r35o70s35l52a78v 95S89i62n48d19e42l27a27r 2795497784452

Jo a s bordelari to ani nehne, tudiz to nema zadny smysl...

0/0
10.7.2016 18:02

J36i77ř80í 21Z67ý63k80a 9569683401640

to se mi nějak nezdá, protože leckdy je ta černá skládka dál, než je nejvzdálenější dům z obce od sběrného dvora.

0/0
10.7.2016 15:30

M16i71r44o25s80l68a60v 67S54i28n43d91e82l64a69r 2325437274122

A kde by jako mely skoncit? Nejspis na stejnem miste, jako, kdyz si ty kapaliny meni clovek sam. A nepouzitelne dily? Co treba sberne suroviny a sberne dvory?

Aha, ony vlastne driv byly plne lesy vraku a po zavedeni tohoto urednickeho supernapadu, se vse zmenilo... 8-o;-D.

0/0
10.7.2016 12:49

J25i28n35d13ř89i47c19h 50Š66k17o53p95e19k 4655351560755

kde by skončily ? No vypuštěné volně do přírody.

Haha, už vidím, jak by ten, co rozebráním vraku honí každou korunu by neprodejné díly naložil na káru a vezl je autem X km do sběrnýho dvora

0/−1
10.7.2016 13:12

M73i27r46o58s28l80a33v 26S92i84n96d55e97l40a47r 2385657244452

Ano, ten kdo vsechny vyjete oleje leje cely zivot do skarpy, ten tam nalije i ty posledni 4 litry, ten kdo je odevzdava, je odevzda. Takze jsme, v pripade nejakeho prasete, zachranili skarpu od 4 litru, zatimco predchozich 50 tam skoncilo. Tomu rikam efektivni opatreni.

No to nevim, ja jsem ani v minulosti ty mraky zbytku aut pohazenych po lese nikde nevidel. Pokud si clovek necha srot nekde ve stodole je to jeho vec. Ale normalni clovek to odveze. Krom toho, za zelezo nakonec ziska i nejake drobne. Rozebirat "doma" auto ma smysl, kdyz ma clovek pro nejake dily vyuziti. To at si zvazi kazdy sam.

0/0
10.7.2016 14:08

J80i68n54d76ř70i28c93h 60Š10k32o33p36e57k 4185921580265

postupně ubývá lidí, co si servisují auta doma (už není většina aut Š120, kde to zvládl každý),

0/0
10.7.2016 14:41

J80i53ř95í 47Z11ý85k95a 9629223931670

o Š120 to není, je to o lenosti dnešních lidí. Servisovat se dá ledasco i v domácích podmínkách. Výměna destiček, kotoučů, filtrů, tyček stabilizátoru, tlumičů, pružin atp. je pořád na jedno brdo a nepotřebujete k tomu o nic víc nářadí a umu, jak na Š120. Naopak spousta lidí by měla problém oservisovat Š120, protože absolutně netuší jak se dělá vymezení ventilových vůlí ... a že se to vůbec dělá.

+1/0
10.7.2016 15:36

M75i16r67o52s50l88a75v 17S28i49n75d39e34l30a33r 2935687574482

Tak clovek, co si doma nedela ani elementarni servis, asi nebude rozebirat auto na dily.... tudiz ani hazet zbytky do lesa...

0/0
10.7.2016 18:01

J47i14ř81í 31K56o21c27u97r78e81k 6585244585348

To jo. Kdysi dávno se ze starých vyřazených aut stavěly traktory. Dneska? Lepší provozovat letitý Zetor než riskovat se stavbou na základě 1,9 TDi motoru a dvou převodovek.

0/0
9.7.2016 22:20

J35i83n93d63ř79i84c68h 41Š85k40o75p15e24k 4705261770915

dříve se traktory doma stavěly taky proto, že nebyl přístup k továrně vyráběným (max. jako vyřazené z JZD)

0/0
10.7.2016 9:21

J37a14n 72H55á62l93a 8835205410337

Aneb bububu na zákazníka, potřebujeme prodat předražené originální díly...možná kdyby ty díly nebyly tak absurdně drahé, lidi by si raději koupili originální, co? S tím přímo souvisí i technické řešení některých prvků, kdy vám odejde odpor, nebo drátek v zataveném dílu a mění se celý komplet, byť by to jinak byla závada s cenou opravy v desetikorunách.

+8/−1
8.7.2016 16:26

P95e35t69r 35M27i15c98h45a38l 2390874721792

Ono když se nedodrží technologický postup, lvalita materiálu, síla materiálu etc, tak moho ubýt díly z druhovýroby i o dost levnější. Ne vždy se to ale vyplatí. Banální příklad - stěrače na Oktávku II stojí asi 700, neoriginální polovinu. Ty první mi na autě vydrží cca dva roky, ty druhé jsem koupil jednou a vyhodil je za tři měsíce. Co je lepší a co je předražené?

0/0
8.7.2016 16:51

V16l28a51d54i51m96í55r 80F11i88b30i19g84e78r 5714891201534

Tak ono i žáleží na výrobci. Na mém autě stojí originál stěrače 1200 a neoriginální moc nejsou protože mají spešů úchyt. Dřív to bylo skoro nemožné, dnes už jsou k sehnání. Originály vydržely 2 roky ale ty neoriginály co jsem koupil taky nebo 1,5 roku ale stály 500. Kvalita je samozřejmě proměnlivá.

0/0
8.7.2016 18:55
Foto

P48a61v77e44l 60K69a50l87u19s 6714806486622

Nezlobte se, ale ani originální stěrače nevydrží dva roky. Leda by jste je nepoužívál. Co je podle vás neoriginál? Stěračů je na Octavii je desítky značek. Jsou mezi nima i takové co skutečně vyjdou do tří stovek za oba a vydrží minimálně stejně jako váš originál. Apropo, co je originál? Myslím tím u různých spotřebních dílů. Kdo je vyrábí?

+2/0
8.7.2016 21:54

V48l41a92d48i44m52í39r 67F43i76b19i94g45e48r 5264411351364

Tak originální díly nemusí být vždycky dražší. Nechával jsem měnit ložisko na přední nápravě a ve značkovém servisu jsem platil méně než mi spočítali v rychloservisu a tam mi ani nedokázali říct přesnou cenu.

0/0
8.7.2016 18:53

M55a28r84t49i20n 11K71a67r80á14s63e86k 9838103628368

No problem neni ani s dily z druhovyroby, jako spise prave s padelky, ktere se tvari jako origo nebo kvalitni druhovyroba, ale pritom je smejd...

+1/0
8.7.2016 20:11

J81i76ř91í 39Z37ý47k79a 9849143841680

doporučuji kliknout na ten odkaz pod fotkou v článku ... některé opravy tam jsou opravdu životu nebezpečné.

0/0
8.7.2016 16:23

P49e24t31r 33Z55a82p45l34e30t76a98l 9305906761765

To se netýká jenom aut ale celé ČR

0/0
8.7.2016 16:22

P70e34t14r 56M92i18c42h19a65l 2480494951982

Jo, tak skládačku jsem kdysi taky koupil. Perfektně zamaskované, přišel jsem na to až v autorizáku, kam jsem musel kvůli nějaké drobnosti. Naštěstí se mi podařilo na bazar pořádně šlápnout a vrátili mi peníze. Pak jsem od toho samého bazaru koupil další auto a jezdil 7 let bez problémů. Podruhé si to nedovolili ani omylem.

Jinak kdo si dobrovolně koupí skládačku ze dvou a více aut, je regulérní cvok. A o dílech z Asie an nemluvím, to je "kvalita za rozumnou cenu" jaxfiňa. ;-D

0/0
8.7.2016 16:08

B18l47a10ž44e35j 42M31o52t58y79č17k14a 8487747415580

přitom databáze totálek existují, stačí je pouze zveřejnitR^

+1/−1
8.7.2016 15:16

J82i56ř10í 61Z59ý75k55a 9809573911600

pokud by u toho byly i fotografie, nebo rozsah poškození, tak jsem pro. V opačném případě je to bohužel nic neříkající údaj. Protože pod pojmem totální škoda se může skrývat jak automobil kterému byl při nehodě poškozen soubor dílů přesahujících cenu vozidla (u 5letého auta někdy stačí jen xenon, nárazník a kapota), tak automobil např. slisovaný mezi dvěma nákladními vozy.

Ani jeden příklad ale není na "skartaci" technického průkazu, protože i auto které se rozpůlilo o strom lze opravit. Výměnou karoserie. Děje se tak hlavně u 1-2 letých automobilů a u velmi drahých automobilů jako jsou omezené řady Ferrari, McLaren atp.

+1/0
8.7.2016 15:54

B17l15a64ž84e15j 85M45o26t82y76č63k93a 8587547345210

a fotky snad nejsou? U každé škody se dělají, navíc se bavíme pouze o pojištěných novějších autech.

0/0
8.7.2016 17:59

J54i95ř51í 53Z43ý10k59a 9829913491430

nejsem si jist, jestli se po nějaké době neskartují. U jednoho vozidla jsem si nechával prověřovat historii, kde jsem zjistil, že vozidlo bylo v prvním roce havarováno zezadu. Měl jsem výpis použitých dílů a rozsah prací, ale fotky nebyly. Nicméně i ten výpis dílů a práce mi postačoval k tomu abych si vozidlo zakoupil, karoserie byla bez poškození.

0/0
8.7.2016 18:31

P48e41t90r 28S85p43a80t24z47i93e94r11e27r 7124572575814

Tak taky jsem koupil auto tady původem z čech co bylo ohodnocený jako totální ekonomická škoda..přičemž auto mělo jen bouchlý zadní blatník a dveře...víc tomu nebylo...i ty dveře seděli v zámku a normálně šly otevírat a zavírat..koupě byla přímo od pojišťovny....oprava cca 20 tis a cena takového podobného ojetého auta je 200 tis...při tom nákup od pojišťovny byl za 120 tis....ono ne za každou totální škodou je auto úplně zdemolované....ale spíš opravu naceňuje autorizovaný servis a ten ty ceny pěkně natáhne..takže pojiš ́tovna to uzná jako totálku.

+3/0
8.7.2016 15:15

B28l61a50ž16e35j 63M11o84t15y47č26k16a 8547817925650

známý se takhle zbavil nové kii, paní mu nedala přednost, tak ji zkrátil o motorový prostor a přesně pán jako vy ji koupil asi za 120 000kč a už zase jezdíR^, ale ten pán ji samozřejmě neřídí.

0/0
8.7.2016 15:19

P52e96t83r 90S57p77a60t76z40i86e27r59e93r 7344512845514

tak kdyby to bylo tak vážný, tak bych to ani já nevzal..:-) ale jelikož jsem toto viděl v nabouraném stavu a byly to jen plechy, žádná škoda na hlavní konstrukci tak to bylo dobrý.

0/0
8.7.2016 16:23

M77a64r39t97i37n 23K77u89ř43í80t95k64a 6177916218115

V Německu jsou opravy drahé, takže se zbavují i aut jen ťuklých. Známý nám takto dovezl auto - rozbité světlo, promáčklý blantík. Sám to opravil a spokojenost.

+1/−1
8.7.2016 14:29

Z45d74e15n72ě66k 34W50o11l72f 9741480457515

To je hodně rozšířený mýtus :-)

+7/0
8.7.2016 14:34
Foto

T89o80m95á41š 63D76v26o62ř66á25k 3825163106236

Původně přijela placka a prodejní historka je na světě. Málem bych zapomněl. Auto bylo po starém pánovi, anebo diplomatovi :-)

+1/0
8.7.2016 14:42

J95o63s22e33f 93K15a57r58f58í45k 7212845536240

První majitel, garážované. V zimě nejeté. Nalítáno 45.000;-)

+1/0
8.7.2016 15:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.