Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrdina z Hirošimy: ze slavné závodní mazdy museli pilota vynést

Před pětadvaceti lety se na okruhu Le Sarthe, jehož dlouhým rovinkám jednou do roka vládnou speciály pro závod 24 Le Mans, odehrálo drama. Překvapivým vítězem se stal oranžovo-zelený speciál Mazda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49í21t 47P57a25v56l63i57š 3781709430921

Jedno vím na sto procent, na obrázku není Mazda 787B! To auto mám tak zafixovaný, např z Gran Turisma, že si to dovolím tvrdit s naprostou jistotou. Zřejmě jde o typ 767B z roku 1989.

0/0
29.7.2016 6:12

J11a96n 41K71o65t82l71í52n 9499314675897

R^ naprostá pravda! Na fotkách není 787B, ale 767B, už podle překrytů světel, jiného uchycení stěrače...

0/0
29.7.2016 10:19

R88o16m53a13n 55Š91e44s69t83á33k 5594829703333

Mazda s Wankelovým motorem začala vadit, až když vyhrála. Zákaz byl podpořen lobingem ze strany ostatních výrobců.

+5/−2
28.7.2016 11:35

M11i20c34h47a79l 79K31r29e34j10č60í 1866810691673

To jste zas četl kde? V roce 1992 se přešlo na nová jednotná pravidla (3,5 litrové motory), žádný ze starých vozů nevyhovoval, včetně Mercedesů C11, Jaguárů XJR-12, Porsche 962.... a právě i Mazdy 787.

0/0
28.7.2016 20:05

R34o39m56a75n 77Š73e91s95t80á85k 5554689323683

Mazda měla motor 2,6 litru, takže by se vešla. Jenže v nových předpisech byly explicitně zmíněny motory s rotačním pístem jako nepovolené.

Problém byl v tom, že Mercedes, Jaguár a Peugeot do toho cpali velké peníze a pak přijde Mazda se skromným týmem a vyhraje Le Mans. I když roli hrálo štěstí (nebo spolehlivost, jak kdo chce).

Mimochodem, Porsche 962C bylo v roce 1992 už za zenitem a nebylo konkurenceschopné. Ono se nebylo co divit, když se poprvé v závodě objevilo v roce 1984.

0/0
29.7.2016 7:38

P62a27v61e50l 45D58o70b90r61o49v96o32l63n75ý 1958361776284

Mazdu s Wankelem pamatuji ještě ze starého brněnského okruhu. Když projela kolem doslova to trhalo ušní bubínky;-D. Nádhera!!!

0/0
28.7.2016 11:23

J52a72n 13T46o14n 9246472646473

Zvuk má tedy parádní, jako dřívější formule 1. Našel jsem jí třeba na

Spa Classic 2014, viz. odkaz níže. Mezi ostatními se pozná velmi snadno :-) https://www.youtube.com/watch?v=fBCS7CLfv8s

+1/0
28.7.2016 11:52

Z92d72e96n43ě31k 59W37e71r60n62h64a27r92t 6707975612388

Nechápu omezování závodů na nějaký typ pohonu nebo fůru dalších omezení. Jakýsi smysl mají snad jen bezpečnostní opatření, aby vozidlo nebylo nebezpečné pilotům nebo okolí, ale jinak by měl každý mít možnost závodit, s čím uzná za vhodné. Závody byly vždycky zkušebnou nových technologií, materiálů a postupů... Pokud se někomu osvědčuje Wankel, ať jezdí s Wankelem, pokud někdo chce zkoušet třeba hybridy, ať jezdí s hybridy. Důležité by mělo být jen pořadí v cíli a nic jiného...

+13/0
28.7.2016 8:09

O33n14d70ř54e91j 66Š48r90á30m39e95k 3653820391899

Asi s vámi souhlasím, ale takhle jsou zase nové technologie větším přínosem pro nezávodní automobilismus, protože se mu ten závodní díky omezením více přibližuje.

0/0
28.7.2016 11:50

M18i85c20h37a95l 32F14r60ý65d24a 1672129723562

Jojo, jablka, hrušky, borůvky, vždyť je to jedno ...;-D

0/0
28.7.2016 15:17

J96i80ř45í 97K23o92c18u68r81e19k 6425174355448

Mno když ve stejné třídě jezdí atmosférický benzín a turbodiesel. .... Lemans, tak 7 roků dozadu ... proč ne Wankel?

+4/0
28.7.2016 15:44

R49a98s74t38i58s13l60a77v 12P94a87l80u35š 4337348557774

Nechapem, prco je vo vytrvalostnych pretekoch aj v F1 zakazane pouzivanie nielen motorov s rotacnymi piestami, ale aj akychkolvek inych typov pohonu. Nebolo by prakticke, keby tie obrovske prostriedky vynakladane na vyvoj zavodnych specialov mohli pomoct prave pri vyvoji novych revolucnych sposobov pohonu?

+7/−1
28.7.2016 4:00

M72i39c31h48a29l 62F58r57ý93d50a 1192209803782

Nechápu vaši poznámku, současné vytrvalostní závody právě toto umožňují.

0/0
28.7.2016 15:16
Foto

M92a70r35t58i70n 35K85o75u49b32e51k 3129727678906

wankely se maji tušim do le Mans vrátit

0/0
28.7.2016 22:21
Foto

M54a88r16t33i61n 48K66o25u34b67e29k 3819667328546

Nedávno jsem viděl o tomhle úžasným autu video, který se týkalo hlavně zvuku, kterej je prostě neuvěřitelnej, takže bych chtěl autorovi poděkovat za článek a zahájit slušnou diskusi nad tvrzením, že:

,,Problémem mazdy byl ve srovnání s konkurencí především chybějící výkon, povzbudivá byla naopak spolehlivost vozu i překvapivě příznivá spotřeba."

Pokud vim, spotřeba rotačních motorů je naprosto hrozivá a výkon byl hodnocen velmi dobře i vzhledem k tomu, že motor byl schopen dávat výkon mnohem větší a na 700 koní ho naladili kvůli spolehlivosti, která ve výsledku předčila očekávání.

+1/0
28.7.2016 1:07

J88a51n 25K28r47a58l 4833307615860

Tiez sa tomu čudujem. Počas svojho pobytu v UK som mal Madu RX8, edícia 2011 a priemerná spotreba 16 litrov... To som nejazdil v meste

0/0
28.7.2016 7:21

Z86d28e50n25ě25k 66W23e91r41n69h81a88r38t 6237565472808

On ten Wankel bere pořád víceméně stejně, ať jede na "volnoběh" po městě, nebo v maximální zátěži v závodě, rozdíl je malý. Zatímco pístový motor je více závislý na zátěži, otáčkách a podobně, takže při volnoběhu bere sice méně, ale při maximální zátěži mnohem více. Zhruba takhle nějak to vysvětlovali. Což je mimochodem jeden z důvodů, proč se wankely moc nerozšířily, tedy kromě velkých nároků na materiál, těsnící lišty atd.

0/0
28.7.2016 8:15

R82u42d52i 87G37a90š29p69a63r 3259539279743

Jestli jste měl RX 8, tak ani zvuk nic moc, mám pocit, že tam byl dodáván falešnej zvuk ....

0/0
28.7.2016 18:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.