Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hrdina z Hirošimy: ze slavné závodní mazdy museli pilota vynést

Před pětadvaceti lety se na okruhu Le Sarthe, jehož dlouhým rovinkám jednou do roka vládnou speciály pro závod 24 Le Mans, odehrálo drama. Překvapivým vítězem se stal oranžovo-zelený speciál Mazda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V65í33t 47P32a22v38l18i83š 3861229310971

Jedno vím na sto procent, na obrázku není Mazda 787B! To auto mám tak zafixovaný, např z Gran Turisma, že si to dovolím tvrdit s naprostou jistotou. Zřejmě jde o typ 767B z roku 1989.

0/0
29.7.2016 6:12

J50a71n 88K28o89t82l12í85n 9979274225207

R^ naprostá pravda! Na fotkách není 787B, ale 767B, už podle překrytů světel, jiného uchycení stěrače...

0/0
29.7.2016 10:19

R41o23m30a44n 24Š98e12s10t68á52k 5734859543133

Mazda s Wankelovým motorem začala vadit, až když vyhrála. Zákaz byl podpořen lobingem ze strany ostatních výrobců.

+5/−2
28.7.2016 11:35

M43i11c72h24a79l 49K23r14e38j22č50í 1736320251783

To jste zas četl kde? V roce 1992 se přešlo na nová jednotná pravidla (3,5 litrové motory), žádný ze starých vozů nevyhovoval, včetně Mercedesů C11, Jaguárů XJR-12, Porsche 962.... a právě i Mazdy 787.

0/0
28.7.2016 20:05

R81o77m55a90n 33Š12e77s24t19á81k 5864529783343

Mazda měla motor 2,6 litru, takže by se vešla. Jenže v nových předpisech byly explicitně zmíněny motory s rotačním pístem jako nepovolené.

Problém byl v tom, že Mercedes, Jaguár a Peugeot do toho cpali velké peníze a pak přijde Mazda se skromným týmem a vyhraje Le Mans. I když roli hrálo štěstí (nebo spolehlivost, jak kdo chce).

Mimochodem, Porsche 962C bylo v roce 1992 už za zenitem a nebylo konkurenceschopné. Ono se nebylo co divit, když se poprvé v závodě objevilo v roce 1984.

0/0
29.7.2016 7:38

P63a27v84e84l 87D20o87b15r57o14v18o80l29n72ý 1558221976304

Mazdu s Wankelem pamatuji ještě ze starého brněnského okruhu. Když projela kolem doslova to trhalo ušní bubínky;-D. Nádhera!!!

0/0
28.7.2016 11:23

J29a32n 23T61o49n 9836752886333

Zvuk má tedy parádní, jako dřívější formule 1. Našel jsem jí třeba na

Spa Classic 2014, viz. odkaz níže. Mezi ostatními se pozná velmi snadno :-) https://www.youtube.com/watch?v=fBCS7CLfv8s

+1/0
28.7.2016 11:52

Z29d85e70n11ě25k 58W86e52r37n61h63a44r20t 6307775692748

Nechápu omezování závodů na nějaký typ pohonu nebo fůru dalších omezení. Jakýsi smysl mají snad jen bezpečnostní opatření, aby vozidlo nebylo nebezpečné pilotům nebo okolí, ale jinak by měl každý mít možnost závodit, s čím uzná za vhodné. Závody byly vždycky zkušebnou nových technologií, materiálů a postupů... Pokud se někomu osvědčuje Wankel, ať jezdí s Wankelem, pokud někdo chce zkoušet třeba hybridy, ať jezdí s hybridy. Důležité by mělo být jen pořadí v cíli a nic jiného...

+13/0
28.7.2016 8:09

O70n59d55ř65e26j 88Š62r64á38m27e83k 3783500951609

Asi s vámi souhlasím, ale takhle jsou zase nové technologie větším přínosem pro nezávodní automobilismus, protože se mu ten závodní díky omezením více přibližuje.

0/0
28.7.2016 11:50

M68i34c26h14a42l 54F30r37ý91d20a 1912779873102

Jojo, jablka, hrušky, borůvky, vždyť je to jedno ...;-D

0/0
28.7.2016 15:17

J50i62ř48í 89K89o38c20u71r43e66k 6305424835418

Mno když ve stejné třídě jezdí atmosférický benzín a turbodiesel. .... Lemans, tak 7 roků dozadu ... proč ne Wankel?

+4/0
28.7.2016 15:44

R79a45s55t75i91s39l27a15v 86P33a48l46u78š 4487638867384

Nechapem, prco je vo vytrvalostnych pretekoch aj v F1 zakazane pouzivanie nielen motorov s rotacnymi piestami, ale aj akychkolvek inych typov pohonu. Nebolo by prakticke, keby tie obrovske prostriedky vynakladane na vyvoj zavodnych specialov mohli pomoct prave pri vyvoji novych revolucnych sposobov pohonu?

+7/−1
28.7.2016 4:00

M88i21c12h89a37l 93F50r39ý34d26a 1122139823302

Nechápu vaši poznámku, současné vytrvalostní závody právě toto umožňují.

0/0
28.7.2016 15:16
Foto

M11a74r84t80i26n 28K61o59u81b22e27k 3239117218506

wankely se maji tušim do le Mans vrátit

0/0
28.7.2016 22:21
Foto

M73a32r43t54i54n 28K51o56u47b38e15k 3319587898356

Nedávno jsem viděl o tomhle úžasným autu video, který se týkalo hlavně zvuku, kterej je prostě neuvěřitelnej, takže bych chtěl autorovi poděkovat za článek a zahájit slušnou diskusi nad tvrzením, že:

,,Problémem mazdy byl ve srovnání s konkurencí především chybějící výkon, povzbudivá byla naopak spolehlivost vozu i překvapivě příznivá spotřeba."

Pokud vim, spotřeba rotačních motorů je naprosto hrozivá a výkon byl hodnocen velmi dobře i vzhledem k tomu, že motor byl schopen dávat výkon mnohem větší a na 700 koní ho naladili kvůli spolehlivosti, která ve výsledku předčila očekávání.

+1/0
28.7.2016 1:07

J43a84n 85K58r63a64l 4613307115370

Tiez sa tomu čudujem. Počas svojho pobytu v UK som mal Madu RX8, edícia 2011 a priemerná spotreba 16 litrov... To som nejazdil v meste

0/0
28.7.2016 7:21

Z55d76e93n87ě87k 25W52e75r16n89h71a57r83t 6417725632458

On ten Wankel bere pořád víceméně stejně, ať jede na "volnoběh" po městě, nebo v maximální zátěži v závodě, rozdíl je malý. Zatímco pístový motor je více závislý na zátěži, otáčkách a podobně, takže při volnoběhu bere sice méně, ale při maximální zátěži mnohem více. Zhruba takhle nějak to vysvětlovali. Což je mimochodem jeden z důvodů, proč se wankely moc nerozšířily, tedy kromě velkých nároků na materiál, těsnící lišty atd.

0/0
28.7.2016 8:15

R78u58d66i 37G35a25š95p35a68r 3599459589293

Jestli jste měl RX 8, tak ani zvuk nic moc, mám pocit, že tam byl dodáván falešnej zvuk ....

0/0
28.7.2016 18:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.