Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Horko otupuje smysly řidičů. Kritických je už 27 stupňů

Tropické teploty mají výrazný vliv na naši pozornost při řízení a také na následky dopravních nehod. Daleko rychleji přichází únava, vyčerpáním se snižuje pozornost, řidiči často podceňují pitný režim a podléhají dehydrataci, vysoké teploty nesvědčí nemocným.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R82o39b47e75r83t 95G14o65r31c 6142643503

Já bych řekl že někteří řidiči mají otupené smysly už od narození.

+1/0
14.7.2016 12:38

E33v97z48e68n 37S85o91u72k14u92p 1687884716768

Vedro bylo i dříve a auta neměly ani klimatizaci....

+1/0
12.7.2016 7:51

P33a80v71e13l 94J30e71ř67á46b22e52k 7761272984307

Pamatuji chlapy v kombajnech, kde se vařili celé dny a za odměnu jim na ochlazení vozili žlutou či červenou limonádu. Klimatizace nebyla - stála by peníze.

Pomalá jízda - dost velký hluk, prach, a potřeba se soustředit na to, jak kombajn pracuje.

Bývaly doby kdy se střídali dva, potom v rámci úspor žně odřídil prakticky jeden člověk.

Ale pravda - večer v hospodě se vychladili na další den.

Když už toho někteří chlapi měli dost, tak je na několik dní posadili do nákladního auta nebo do osobáku pro svážení náhradních dílů, aby si odpočinuli.

+1/0
12.7.2016 9:33

M34a88r65t47i46n 30M32o55t43y61č76k59a 6321657247504

jinými slovy, dejte klimu na plný gule;-D

+3/0
11.7.2016 20:49

J98o60s25e42f 61U35l82m92a81n 8860850948905

Nesmysl...já bourám i při -7

+4/0
11.7.2016 19:28

L19u85d71v48í24k 37O30n51d51ř53í76č46e19k 8360445960168

Ano, řízení v tomto provozu na těchto silnicích je velmi náročné na pozornost i v běžném počasí, ostatně nedostatečné věnování se řízení je hlavní příčinou nehod. A proto máme podél cest les značek, že přes jednu není vidět na druhou a krom toho bychom furt měli čumět na tachometr, abychom náhodou nejeli o 5km/h více a nestal se z nás silniční pirát (tm)

+7/−1
11.7.2016 19:23

K53a95r45e53l 26V11a66c67h98u15t 9723652599433

To je zajímavý - jak často řidiči lítají přes vesnice více jak 80-kou, ale fňukají kvůli tomu, že si prý musí hlídat padesátku !!! ;-D;-€Rv!!

+1/−2
11.7.2016 20:12

J37i64n33d74ř14i21c17h 38Š92k97o34p54e82k 4775321350895

o 5 stupňů je nesmysl.

Pokud pojedu X hodin tak není problém přece teplotu v autě postupně snižovat, aby si tělo zvyklo. Takže vyvětrat okny, sundat třeba o 5, až se vychladí, snížit zase. V předstihu před cílem teplotu zvyšovat.

Tenhle postup = žádný zdravotní problém

+5/0
11.7.2016 18:50

J85a86n 38N89o49v50á73k 9185298144495

Těch 5 stupňů platí pro krátké cesty - aby byly časté změny teploty pro tělo snesitelné.

Na dlouhých cestách není problém si uvnitř nastavit 22 stupňů bez ohledu na teplotu venku.

0/0
11.7.2016 19:01

M19a63r64t91i17n 25M22o23t43y31č33k89a 6761607967214

není problém to nastavit co to dá... základ je nastavit výdechy tak, aby nefoukali přímo na vás... Pak to je bez problému.. protože ono totiž trvá docela dlouo než to ta klima vychladí... a až se tak stane, tak stačí stáhnout ventilátor a je pohodička...

+1/0
11.7.2016 20:50

M43a32r43t41i18n 29K84a37r68á93s85e89k 9248553108718

No u automaticke klimy je celkem jedno kolik nastavite, tim ze tam dat 18 misto 23 to vychlazeni na 23 neurychlite...

0/0
19.7.2016 22:58

J97i73n38d16ř26i38c70h 64Š87k14o66p95e19k 4765921370515

no tam je jediný problém - pokud začneš chladit interiér najednou z 60 na 22, tak fouká ledový vzduch, což ne každý vydrží

0/0
11.7.2016 21:54
Foto

M40i84c84h71a40l 89N77a37j32m23a39n 7319973876300

Jenže i při těch dlouhých cestách nejste pořád uzavřený v autě, občas zastavíte a jdete mimo auto (záchod, kávička, svačina, tankování....). A pak vylézt z příjemných 22 °C na rozpáleném parkovišti do 40 - 45°C je pěkná rána pro organismus.

0/0
11.7.2016 19:21

J60i90n13d31ř90i93c69h 72Š67k54o37p51e33k 4755591750655

když budu 3 h v 22, tak mě chvilková návštěva prostředí s 40 neublíží

+2/0
11.7.2016 21:55

P44a59v39e70l 38J41e17ř94á10b82e13k 7981482654107

Počkejte si ještě pár let a poznáte, jak starší člověk se s výkyvy teplot vyrovnává.

U mě v práci je to obráceně - mladí lidi - zpravidla studenti na brigádě, při troše sluníčka na louce během několika hodin zcela odpadnou.

0/0
12.7.2016 9:27

P82e15t14r 15B54á12č42a 8805666275395

Uzasny clanek mozna tak pred 15 lety, kdy kazdy druhy auto nemelo klimu jako dnes.

+1/−9
11.7.2016 18:14
Foto

M44i87c65h12a76l 56N56a93j71m68a26n 7919283836180

Možná nečíst jen nadpis a zkusit přečíst celý článek....:-/

Chápu, je to hodně písmenek a v tom vedru na to nemáte náladu, ale zkuste to.

+12/0
11.7.2016 18:22

P30e17p90a 70B33o11u54s53k45a 6299700148738

Já ještě jezdím bez klimy ;-D

+2/0
11.7.2016 19:22

P32e63t91r 21N40ě92m52e51c 4915332362567

I já ... od čeho jsou okýnka :)

0/0
11.7.2016 19:32
Foto

M15i76c95h82a89l 86N30a95j33m93a51n 7199423256840

nedokážu si představit vychlazení interiéru bez použití klimy. Pokud je venku přes 30 °C tak v interiéru bude také taková teplota.....

+1/0
11.7.2016 20:00

J89o52s46e41f 72Š81o33l39t78e56s 8854978740413

Pokud ovšem jedete s otevřenými okénky, není to až takový problém, protože proud vzduchu vás ochladí i při 30 stupních. Problém nastává až kolem 35 stupňů.

+1/0
11.7.2016 22:38

P25a96v79e43l 65Š56e15d70l62b58a97u73e79r 7788801532585

To jo, do první vosy... Teď to jde, dělám to taky tak, ale až se vosy vylíhnout a bude jich více, pouštím klimu. Nechci skončit v protisměru "z neznámých příčin." U osobáku otevíráme střechu, jde to až k zadním sedadlům, ale taky - hmyz ťukne do svislé lišty vepředu a spadne do klína. A být to vosa, včela, nebo sršeň... Brrrr. Fakt se bojím, že bych se naboural.

+1/0
13.7.2016 0:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.