Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Horko otupuje smysly řidičů. Kritických je už 27 stupňů

Tropické teploty mají výrazný vliv na naši pozornost při řízení a také na následky dopravních nehod. Daleko rychleji přichází únava, vyčerpáním se snižuje pozornost, řidiči často podceňují pitný režim a podléhají dehydrataci, vysoké teploty nesvědčí nemocným.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R79o26b24e89r21t 20G68o65r30c 6882213223

Já bych řekl že někteří řidiči mají otupené smysly už od narození.

+1/0
14.7.2016 12:38

E49v83z85e17n 30S41o67u95k70u10p 1907874626438

Vedro bylo i dříve a auta neměly ani klimatizaci....

+1/0
12.7.2016 7:51

P26a57v10e97l 16J41e92ř70á33b51e21k 7561492384637

Pamatuji chlapy v kombajnech, kde se vařili celé dny a za odměnu jim na ochlazení vozili žlutou či červenou limonádu. Klimatizace nebyla - stála by peníze.

Pomalá jízda - dost velký hluk, prach, a potřeba se soustředit na to, jak kombajn pracuje.

Bývaly doby kdy se střídali dva, potom v rámci úspor žně odřídil prakticky jeden člověk.

Ale pravda - večer v hospodě se vychladili na další den.

Když už toho někteří chlapi měli dost, tak je na několik dní posadili do nákladního auta nebo do osobáku pro svážení náhradních dílů, aby si odpočinuli.

+1/0
12.7.2016 9:33

M60a25r26t75i71n 25M74o22t90y74č57k90a 6441127877374

jinými slovy, dejte klimu na plný gule;-D

+3/0
11.7.2016 20:49

J60o56s93e62f 68U66l23m57a27n 8500250418735

Nesmysl...já bourám i při -7

+4/0
11.7.2016 19:28

L80u12d13v45í55k 83O25n25d47ř67í13č66e34k 8490255950908

Ano, řízení v tomto provozu na těchto silnicích je velmi náročné na pozornost i v běžném počasí, ostatně nedostatečné věnování se řízení je hlavní příčinou nehod. A proto máme podél cest les značek, že přes jednu není vidět na druhou a krom toho bychom furt měli čumět na tachometr, abychom náhodou nejeli o 5km/h více a nestal se z nás silniční pirát (tm)

+7/−1
11.7.2016 19:23

K82a95r90e64l 61V85a69c95h46u67t 9973342569823

To je zajímavý - jak často řidiči lítají přes vesnice více jak 80-kou, ale fňukají kvůli tomu, že si prý musí hlídat padesátku !!! ;-D;-€Rv!!

+1/−2
11.7.2016 20:12

J11i61n19d72ř54i54c87h 28Š71k22o22p87e90k 4945431270975

o 5 stupňů je nesmysl.

Pokud pojedu X hodin tak není problém přece teplotu v autě postupně snižovat, aby si tělo zvyklo. Takže vyvětrat okny, sundat třeba o 5, až se vychladí, snížit zase. V předstihu před cílem teplotu zvyšovat.

Tenhle postup = žádný zdravotní problém

+5/0
11.7.2016 18:50

J60a36n 67N29o50v18á97k 9935428174985

Těch 5 stupňů platí pro krátké cesty - aby byly časté změny teploty pro tělo snesitelné.

Na dlouhých cestách není problém si uvnitř nastavit 22 stupňů bez ohledu na teplotu venku.

0/0
11.7.2016 19:01

M87a84r89t68i64n 66M50o56t61y94č69k17a 6721207827774

není problém to nastavit co to dá... základ je nastavit výdechy tak, aby nefoukali přímo na vás... Pak to je bez problému.. protože ono totiž trvá docela dlouo než to ta klima vychladí... a až se tak stane, tak stačí stáhnout ventilátor a je pohodička...

+1/0
11.7.2016 20:50

M76a70r89t35i78n 48K16a71r66á37s42e91k 9638253408468

No u automaticke klimy je celkem jedno kolik nastavite, tim ze tam dat 18 misto 23 to vychlazeni na 23 neurychlite...

0/0
19.7.2016 22:58

J55i10n42d81ř53i57c31h 49Š48k81o31p37e52k 4625561450715

no tam je jediný problém - pokud začneš chladit interiér najednou z 60 na 22, tak fouká ledový vzduch, což ne každý vydrží

0/0
11.7.2016 21:54
Foto

M41i37c13h16a38l 59N80a23j32m40a32n 7739863416310

Jenže i při těch dlouhých cestách nejste pořád uzavřený v autě, občas zastavíte a jdete mimo auto (záchod, kávička, svačina, tankování....). A pak vylézt z příjemných 22 °C na rozpáleném parkovišti do 40 - 45°C je pěkná rána pro organismus.

0/0
11.7.2016 19:21

J24i17n40d38ř39i30c55h 31Š51k53o57p21e63k 4185201900695

když budu 3 h v 22, tak mě chvilková návštěva prostředí s 40 neublíží

+2/0
11.7.2016 21:55

P60a36v21e33l 17J94e28ř29á58b22e35k 7571612164597

Počkejte si ještě pár let a poznáte, jak starší člověk se s výkyvy teplot vyrovnává.

U mě v práci je to obráceně - mladí lidi - zpravidla studenti na brigádě, při troše sluníčka na louce během několika hodin zcela odpadnou.

0/0
12.7.2016 9:27

P71e22t44r 32B28á15č50a 8855166605615

Uzasny clanek mozna tak pred 15 lety, kdy kazdy druhy auto nemelo klimu jako dnes.

+1/−9
11.7.2016 18:14
Foto

M80i48c27h14a22l 49N61a22j60m29a96n 7509283886210

Možná nečíst jen nadpis a zkusit přečíst celý článek....:-/

Chápu, je to hodně písmenek a v tom vedru na to nemáte náladu, ale zkuste to.

+12/0
11.7.2016 18:22

P79e27p94a 96B68o45u92s84k97a 6289840908858

Já ještě jezdím bez klimy ;-D

+2/0
11.7.2016 19:22

P28e74t30r 59N71ě36m56e10c 4245452712727

I já ... od čeho jsou okýnka :)

0/0
11.7.2016 19:32
Foto

M44i11c85h62a31l 92N54a21j48m86a55n 7879463256670

nedokážu si představit vychlazení interiéru bez použití klimy. Pokud je venku přes 30 °C tak v interiéru bude také taková teplota.....

+1/0
11.7.2016 20:00

J95o49s97e28f 31Š63o42l46t40e68s 8354238710883

Pokud ovšem jedete s otevřenými okénky, není to až takový problém, protože proud vzduchu vás ochladí i při 30 stupních. Problém nastává až kolem 35 stupňů.

+1/0
11.7.2016 22:38

P95a43v54e31l 62Š66e58d40l62b15a73u73e52r 7978711862825

To jo, do první vosy... Teď to jde, dělám to taky tak, ale až se vosy vylíhnout a bude jich více, pouštím klimu. Nechci skončit v protisměru "z neznámých příčin." U osobáku otevíráme střechu, jde to až k zadním sedadlům, ale taky - hmyz ťukne do svislé lišty vepředu a spadne do klína. A být to vosa, včela, nebo sršeň... Brrrr. Fakt se bojím, že bych se naboural.

+1/0
13.7.2016 0:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.