Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Elektromozek parkuje, masíruje a chladí šampaňské

Pokud tohle není jeden z nejlépe propracovaných systémů elektroinstalace u automobilů, tak k němu má rozhodně blízko. Tak se systémem modelu Bentayga chlubí výrobce britské automobilové šlechty Bentley a možná ani není daleko od pravdy. Elektrické impulzy proudí k desítkám čidel, senzorům, kamerám a řídícím systémům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a17n 82K65o89n36v96a78l60i72n94k39a 5520611261235

Ta elektronika je geniální, dokud funguje. Pak stačí vibracemi přebroušený drátek a je o problém postaráno. Mám postarší auto, které se už elektronickému šílenství nestačilo vyhnout a po nedávné jízdě po nespevněné cestě plné výmolů se začaly rozsvěcovat kontrolky abg a nastavení světlé výšky. Takže diagnostika a hledání vyklepaného drátu, podělaného čidla nebo dodrbané řídící jednotky, Dnešní auta se z principu nemohou dožít takového věku, jako jejich dinosauří předchůdci. Škoda. :-/

0/0
18.7.2016 7:59

J44a39n 40D49l49o88u46h25ý 7404969680889

Pak to funguje asi jako ve ferrari F12. Zaprsi, voda se dostane omylem kamsi kam nema, auto na palubce zobrazi, "porucha, jedte k dealerovi", deaktivuje vsechny systemy - abs, esp a dalsi a rychlost je omezena na 50km/h. Nepomuze ani dukladne vyschnuti vozu, chyby se jde zbavit pouze vyresetovsnim do tovarniho nastaveni. Cili zmetek za 5 mega... Takovej krumpl bych sel vratit, at si to nechaj.

0/0
18.7.2016 6:53

V72e14r82o94n24i24k83a 19M75a76r30t62í47n61k46o41v67á 1303253480

Jednomu zákazníkovi se v zánovním RangeRoveru proklepal kabel někde ve střeše a celkem krizovka, na dálnici auto najednou zhaslo, zhasl motor a de fakto ani řídit nešlo (podle něj by zatáčku nevybral) ale byla to rovinka, tak se auto doploužilo ke krajnici. Závadu hledali cca týden a zákazník už to auto nakonec stejně nechtěl. Vím také o vozech, kde se tak dlouho nemohli domluvit s elektrikou, že auto šlo ještě v záruce zpět k výrobci a pravděpodobnému sešrotování. .... Jooo, eletronika je fajn...

0/0
17.7.2016 21:32

T45o19m35á18š 37V87a42l97d69e67r 7353920669

Kdyby se elektroinstalace nešidila, tak by byla i spolehlivá :-). Ale když vidím jen některé 20-ti a více pinové konektory, jak jsou slisované z korodujícího plechu, nedivím se že elektrika hlásí chyby v diagnostice.

+1/0
17.7.2016 13:25

J17a16k56u89b 98T25r37e76n16k 3478675182766

Tak ono je to logické, protože ve spalovacích motorech se pokrok už moc nekoná, tak na něco ty zákazníky nalákat musejí. Chápu to v autech typu bentley, které si někdo kdo jej potřebuje každodenně kupovat nebude. Ale proč tyhle systémy cpou do běžných spotřebek je mi záhadou.

+1/0
17.7.2016 12:42
Foto

J11i87ř51í 14D56v20o80ř30á53k 5625779730678

Cesta do pekel .

+1/0
17.7.2016 12:06

A36l81e84š 48J17a51n36á94č40e54k 3893514676143

A bude to fungovat za 50 let?? Zatímco 50 leté Rollsy běžně fungují tak a při dobré péči budou fungovat ještě 50 let po tom co v Bentley umře poslední elektronický senzor :-D

+2/0
17.7.2016 9:09

A86l70e38š 71B67o10ř59u85t53a 4552654208240

A pak do toho jednou uhodí blesk a ;-D

0/0
17.7.2016 8:52

J22a46k63u53b 77H26á41j88e55k 8900667396269

Já zatím v sedmičkovém Golfu po 61.000 km a cca 3 letech bez problému. Elektroniky to má taky dost, ale asi méně než Audi. Jak říkáte, lehce se na to zvyká a když to funguje, je to paráda. Ale taky se netěším, až něco z toho začne zlobit. Zatím to musím zaklepat.

+2/0
17.7.2016 6:55

J80a81k69u43b 61T62r87e15n92k 3598245892206

Tak životnost toho golfu je projektována na 200 000 km, takže řekně až budete tam. Jinak japonci jsou kvalita, komplet elektro původní 261 000km za mnou..

+1/0
17.7.2016 12:43

J72a17n 49D37l39o82u96h36ý 7244589750109

Mno motory tsi a 200 tisic? :-D

+1/0
18.7.2016 6:56

P22e34t36r 25M41a78r70š41o51u28n 5775258206936

A pak se jedno cidlo poroucha a musite to cele odstrojit? :)

+4/0
17.7.2016 1:14

M13a31r19e28k 86M48a62l66ý 1532348491270

Tak to by byl hodně špatný návrh...

0/0
17.7.2016 12:53

J61a83k42u88b 65T32r93e42n48k 3378615892616

Ale je to bohužel realita. Běžně jsou do sebe do serie zapojené i desítky jak čidel tak jejich řídících jednotek...

+1/0
17.7.2016 12:57

M79a53r58e68k 54M38a33l27ý 1452788741260

A musí se to "cele odstrojit"? To jsem měl na mysli...

0/0
18.7.2016 10:00

J95a70n 36H46e54i80s12i74g 9233263861971

Pardon, Audi, nikoliv audio. Autocorrect na telefonu..

0/0
17.7.2016 0:52

J61a61n 54H31e76i54s74i69g 9283663161941

Od té doby, co jsem vyměnil starší Audio za nejnovější Audio, obě A4, jsem pořád v servisu. Je to skvělé, když to funguje, úžasný pomocník, ale je to nesmírně náchylné k poruchovosti. Např. čidlo pod zadní nápravou, které snímá zatížení vozu a podle toho koriguje přední světlomety. Tak to jsem měnil dvakrát. A to je jen příklad, čidel je tam asi 600.

+4/0
17.7.2016 0:50







Najdete na iDNES.cz