Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Elektromozek parkuje, masíruje a chladí šampaňské

Pokud tohle není jeden z nejlépe propracovaných systémů elektroinstalace u automobilů, tak k němu má rozhodně blízko. Tak se systémem modelu Bentayga chlubí výrobce britské automobilové šlechty Bentley a možná ani není daleko od pravdy. Elektrické impulzy proudí k desítkám čidel, senzorům, kamerám a řídícím systémům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a49n 40K37o45n28v41a93l37i55n37k44a 5130721551525

Ta elektronika je geniální, dokud funguje. Pak stačí vibracemi přebroušený drátek a je o problém postaráno. Mám postarší auto, které se už elektronickému šílenství nestačilo vyhnout a po nedávné jízdě po nespevněné cestě plné výmolů se začaly rozsvěcovat kontrolky abg a nastavení světlé výšky. Takže diagnostika a hledání vyklepaného drátu, podělaného čidla nebo dodrbané řídící jednotky, Dnešní auta se z principu nemohou dožít takového věku, jako jejich dinosauří předchůdci. Škoda. :-/

0/0
18.7.2016 7:59

J11a18n 19D27l38o72u54h17ý 7154409310709

Pak to funguje asi jako ve ferrari F12. Zaprsi, voda se dostane omylem kamsi kam nema, auto na palubce zobrazi, "porucha, jedte k dealerovi", deaktivuje vsechny systemy - abs, esp a dalsi a rychlost je omezena na 50km/h. Nepomuze ani dukladne vyschnuti vozu, chyby se jde zbavit pouze vyresetovsnim do tovarniho nastaveni. Cili zmetek za 5 mega... Takovej krumpl bych sel vratit, at si to nechaj.

0/0
18.7.2016 6:53

V51e59r69o76n37i54k84a 52M14a60r38t22í32n69k58o46v72á 1553373970

Jednomu zákazníkovi se v zánovním RangeRoveru proklepal kabel někde ve střeše a celkem krizovka, na dálnici auto najednou zhaslo, zhasl motor a de fakto ani řídit nešlo (podle něj by zatáčku nevybral) ale byla to rovinka, tak se auto doploužilo ke krajnici. Závadu hledali cca týden a zákazník už to auto nakonec stejně nechtěl. Vím také o vozech, kde se tak dlouho nemohli domluvit s elektrikou, že auto šlo ještě v záruce zpět k výrobci a pravděpodobnému sešrotování. .... Jooo, eletronika je fajn...

0/0
17.7.2016 21:32

T27o80m41á53š 87V92a91l74d94e32r 7313140969

Kdyby se elektroinstalace nešidila, tak by byla i spolehlivá :-). Ale když vidím jen některé 20-ti a více pinové konektory, jak jsou slisované z korodujícího plechu, nedivím se že elektrika hlásí chyby v diagnostice.

+1/0
17.7.2016 13:25

J70a52k76u85b 60T16r57e87n12k 3478795952946

Tak ono je to logické, protože ve spalovacích motorech se pokrok už moc nekoná, tak na něco ty zákazníky nalákat musejí. Chápu to v autech typu bentley, které si někdo kdo jej potřebuje každodenně kupovat nebude. Ale proč tyhle systémy cpou do běžných spotřebek je mi záhadou.

+1/0
17.7.2016 12:42
Foto

J68i24ř18í 44D59v13o33ř52á69k 5285269870448

Cesta do pekel .

+1/0
17.7.2016 12:06

A61l19e57š 80J39a33n25á61č27e81k 3593214486783

A bude to fungovat za 50 let?? Zatímco 50 leté Rollsy běžně fungují tak a při dobré péči budou fungovat ještě 50 let po tom co v Bentley umře poslední elektronický senzor :-D

+2/0
17.7.2016 9:09

A20l24e43š 90B72o91ř97u33t60a 4852874708110

A pak do toho jednou uhodí blesk a ;-D

0/0
17.7.2016 8:52

J73a27k82u57b 69H72á71j94e77k 8540657196569

Já zatím v sedmičkovém Golfu po 61.000 km a cca 3 letech bez problému. Elektroniky to má taky dost, ale asi méně než Audi. Jak říkáte, lehce se na to zvyká a když to funguje, je to paráda. Ale taky se netěším, až něco z toho začne zlobit. Zatím to musím zaklepat.

+2/0
17.7.2016 6:55

J80a42k50u41b 57T32r21e33n23k 3378365362526

Tak životnost toho golfu je projektována na 200 000 km, takže řekně až budete tam. Jinak japonci jsou kvalita, komplet elektro původní 261 000km za mnou..

+1/0
17.7.2016 12:43

J95a46n 38D58l71o92u68h31ý 7514439440339

Mno motory tsi a 200 tisic? :-D

+1/0
18.7.2016 6:56

P89e48t76r 82M41a69r76š81o26u20n 5645818296376

A pak se jedno cidlo poroucha a musite to cele odstrojit? :)

+4/0
17.7.2016 1:14

M64a59r76e59k 89M55a31l26ý 1762358661290

Tak to by byl hodně špatný návrh...

0/0
17.7.2016 12:53

J81a71k50u34b 38T98r16e18n67k 3828445502806

Ale je to bohužel realita. Běžně jsou do sebe do serie zapojené i desítky jak čidel tak jejich řídících jednotek...

+1/0
17.7.2016 12:57

M66a58r54e35k 84M80a55l39ý 1432388181530

A musí se to "cele odstrojit"? To jsem měl na mysli...

0/0
18.7.2016 10:00

J90a53n 87H12e72i71s50i26g 9223873141401

Pardon, Audi, nikoliv audio. Autocorrect na telefonu..

0/0
17.7.2016 0:52

J91a81n 65H75e20i69s80i25g 9363783321951

Od té doby, co jsem vyměnil starší Audio za nejnovější Audio, obě A4, jsem pořád v servisu. Je to skvělé, když to funguje, úžasný pomocník, ale je to nesmírně náchylné k poruchovosti. Např. čidlo pod zadní nápravou, které snímá zatížení vozu a podle toho koriguje přední světlomety. Tak to jsem měnil dvakrát. A to je jen příklad, čidel je tam asi 600.

+4/0
17.7.2016 0:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.