- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ta elektronika je geniální, dokud funguje. Pak stačí vibracemi přebroušený drátek a je o problém postaráno. Mám postarší auto, které se už elektronickému šílenství nestačilo vyhnout a po nedávné jízdě po nespevněné cestě plné výmolů se začaly rozsvěcovat kontrolky abg a nastavení světlé výšky. Takže diagnostika a hledání vyklepaného drátu, podělaného čidla nebo dodrbané řídící jednotky, Dnešní auta se z principu nemohou dožít takového věku, jako jejich dinosauří předchůdci. Škoda.
Pak to funguje asi jako ve ferrari F12. Zaprsi, voda se dostane omylem kamsi kam nema, auto na palubce zobrazi, "porucha, jedte k dealerovi", deaktivuje vsechny systemy - abs, esp a dalsi a rychlost je omezena na 50km/h. Nepomuze ani dukladne vyschnuti vozu, chyby se jde zbavit pouze vyresetovsnim do tovarniho nastaveni. Cili zmetek za 5 mega... Takovej krumpl bych sel vratit, at si to nechaj.
Jednomu zákazníkovi se v zánovním RangeRoveru proklepal kabel někde ve střeše a celkem krizovka, na dálnici auto najednou zhaslo, zhasl motor a de fakto ani řídit nešlo (podle něj by zatáčku nevybral) ale byla to rovinka, tak se auto doploužilo ke krajnici. Závadu hledali cca týden a zákazník už to auto nakonec stejně nechtěl. Vím také o vozech, kde se tak dlouho nemohli domluvit s elektrikou, že auto šlo ještě v záruce zpět k výrobci a pravděpodobnému sešrotování. .... Jooo, eletronika je fajn...
Kdyby se elektroinstalace nešidila, tak by byla i spolehlivá . Ale když vidím jen některé 20-ti a více pinové konektory, jak jsou slisované z korodujícího plechu, nedivím se že elektrika hlásí chyby v diagnostice.
Tak ono je to logické, protože ve spalovacích motorech se pokrok už moc nekoná, tak na něco ty zákazníky nalákat musejí. Chápu to v autech typu bentley, které si někdo kdo jej potřebuje každodenně kupovat nebude. Ale proč tyhle systémy cpou do běžných spotřebek je mi záhadou.
A bude to fungovat za 50 let?? Zatímco 50 leté Rollsy běžně fungují tak a při dobré péči budou fungovat ještě 50 let po tom co v Bentley umře poslední elektronický senzor :-D
Já zatím v sedmičkovém Golfu po 61.000 km a cca 3 letech bez problému. Elektroniky to má taky dost, ale asi méně než Audi. Jak říkáte, lehce se na to zvyká a když to funguje, je to paráda. Ale taky se netěším, až něco z toho začne zlobit. Zatím to musím zaklepat.
Tak životnost toho golfu je projektována na 200 000 km, takže řekně až budete tam. Jinak japonci jsou kvalita, komplet elektro původní 261 000km za mnou..
A pak se jedno cidlo poroucha a musite to cele odstrojit? :)