Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Starší naftová auta v Dillí musejí okamžitě ze silnic, nařídil soud

Indická justice dnes nařídila úřadům, aby z ulic v hlavním městě Dillí zmizela všechna naftová vozidla starší deseti let. Jde o další krok ve snaze zmírnit vysoké znečištění ovzduší v indické metropoli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V71í29t 81K95o59u35b59a 6296120344368

Asi bych stát žaloval a chtěl zpět minimálně DPH za zaplaceného vozidla. Měnit cokoliv retrospektivně je zcela nepřijatelné. Ať stanoví maximální dobu provozu u nově registrovaných vozidel, ale takto je to trošičku na hlavu.

0/0
25.7.2016 14:14

R66o50m82a94n 36Š76e68s89t56á86k 5704909213213

Jaký vliv na kvalitu ovzduší mají nízkoemisní zóny už se prokázalo:

http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

Na znečišťování ovzduší se podílí domácnosti cca 60 %, průmysl cca 30 % a doprava cca 10 %. Samotná automobilová doprava má podíl 2–5 %.

0/0
21.7.2016 11:28

V90l41a96d45i16s17l72a74v 53B31u45r39y69š15e64k 1629262447814

tak to je jistě kravina, kdyby to byla pravda, tak by níkoemisní zony nikdo nedělal, udělejme pokus, projdete se třeba v Brně od Mendláku k Tivoli, to je tak kilometr a až tam budete, tak já se vás znovu zeptám, jestli to čeho jste se nadýchal je 60% z domácností a 5% z aut

0/−1
22.7.2016 18:47

R43o49m42a63n 13Š75e30s36t26á75k 5244419213143

Odkazuji článek, který o nízkoemisních zónách píše. Pokud umíte německy, studii ADACu si dohledejte.

Důvodem nízkoemisních zón je pouze výběr peněz, protože ty emisní nálepky nebudou zadarmo.

+1/0
22.7.2016 23:14

V47l24a64d37i69s36l90a59v 42B19u29r82y54š32e60k 1859812157384

vždycky když jedu do Německa, tak mě překvapuje, jak mají nová auta, také jsem si všiml, že ta jejich tak nesmrdí, jako ta našich vagabundů, pak asi dělat nízkoemisní zony, kam mohou jen novější vozy, tedy všechny, velký smysl nemá, srovnávat Německo s Dillim nebo Brnem je pak hloupost

0/0
23.7.2016 17:14

C94y76r22i56l 91P64a81v13e40l52k48a 4376552308965

Správně, nafta patří do náklaďáku!

0/−3
20.7.2016 19:48

V58l10a26d48i61s16l22a17v 58B81u30r92y55š47e80k 1929252377594

rozumný, bohužel u nás neproveditelný

0/−2
20.7.2016 8:38

M75i52c46h52a79l 77H71r18u56b11o66š 4800557982125

Ak to raz bolo homologovane, nikto nema pravo tuto homologaciu zrusit. Ak ano, nech homologacny urad-stat odkupi za nadobudaciu cenu dany vyrobok-vozidlo, ktoremu nasledne homologaciu zrusil, tak by to bolo spravodlive...

0/0
20.7.2016 12:51

V62l37a80d87i88s42l69a98v 49B42u82r61y19š84e14k 1669432397914

tak, za to právo na svobodné vypouštění jedů by mělo být garantováno ústavou

0/0
21.7.2016 8:05

M46i52c34h73a11l 19H36r44u44b50o34š 4280367732915

Tak benzinaky dnes nie su o nic cistejsie a ak by sme to brali takto doslova, museli by sa zburat vsetkybkominy a podobne... V mojom prispevju som nemal v umysle posudzovat vplyv na ekologiu, ale manipukaciu s legislativou. Ziaden zakon predsa nesmie byt retroaktivny, inak by sa jednalo o dost silny precedens... ;-)

0/0
21.7.2016 8:13

V81l90a61d10i78s26l85a20v 76B52u39r44y88š55e46k 1269612247214

tak benzíňák, který ma katalizátor, nežere olej, má spotřebu 5 litrů bude jistě mít míň jedovatý spaliny než 20let starý VW TDI 66 kW, benzíňáky tam v Indii taky nezakázali

0/0
22.7.2016 18:33

A68l19a25n 83G55r24ä87t33z42b64a15c91h 2577430825207

Pavel Řapek spí?

+1/0
19.7.2016 19:32

T22o83m52á76š 91Z67e35m47a62n 3335668954985

spíše prožívá vyvrcholení..

0/0
19.7.2016 23:22
Foto

P55a93t86r11i73k 59C80h22r80z 4468259322129

A to ty dvoutaktní motorky a tuk tuky jako znečišťují méně?

+5/0
19.7.2016 19:19

P97e86t43r 86N34e52s41v22a63d15b49a 2394675906269

Naftové motory vypouští velké množství sazí, pevných částic. A právě to je to oč tu běží.

+1/−1
19.7.2016 21:01

J56o58s18e60f 63Š65o46l65t58e96s 8694418180603

Smog ovšem netvoří jen saze. A navíc moderní přímovstřikové benzíny tvoří saze úplně stejně jako nafťáky. Ty dvoutakty jsou pro lidi dost zlé, ale nelze je zakázat, protože takový zákaz by všichni ignorovali.

+1/0
20.7.2016 9:23

P40e71t71r 40N76e45s33v49a75d89b78a 2704555246819

Úplně stejně? Ukažte mi prosím jeden jediný 10 let starý zážehový motor s přímým vstřikem který dýmí jako stejně starý naftový motor. Alespoň jeden.....

+1/0
20.7.2016 20:43
Foto

M33i95c33h29a22l 30J63a88n66o24v50á43č 8307966315753

A nejvtipnejsi na tom je to, ze ty slavne saze jsou tim nejmene skodlivym, co z motoru jde. :D 10 let stary naftak je daleko cistejsi motor, nez 20 let stary benzin a ze takovych v Indii jezdi.

Proste a jednoduse - melete blbosti o necem, cemu ocividne rozumite jak koza petrzeli.

+1/0
22.7.2016 12:44

P55e71t79r 55N53e18s67v95a60d49b21a 2344675846739

Samozřejmě ze částice prachu ktete saze obsahují jsou zdravotně takřka nezávadné a nezpůsobují žádný problém.

0/0
23.7.2016 11:00

J86a74r20o44m25í46r 45Č83e41c28h 1503178507202

Pan Soltes pise o modernich primovstrikovych agregatech TSI.Tyto motory vytvareji ony saze,proto se uvazuje o osazeni DPF pro tyto motory.

0/0
22.7.2016 14:11

P30e81t15r 55N91e57s94v98a52d11b76a 2514255606269

FSI ze kterých lítá to samé se vyrabi 10 let.

0/0
23.7.2016 11:01

L69i23b76o41r 55M65a69l42í31č21e40k 6408345446702

Tuk tuky jsou ve velkych mestech na LPG nebo CNG.

0/0
23.7.2016 11:47

T22o89m27á87š 19J39a90n51o62u38š80e39k 2796209918245

Nechce Evropská komise udělat někdy taky něco užitečného? Tady by se hned mohla inspirovat... R^ Doufám že k tomu jednou dojde.

+6/−15
19.7.2016 15:31

M68i92r68o79s11l80a92v 73S77u74r26m44a22ř 7706459640682

Neblázněte :) EK je všehoschopná, kdoví co vymyslí :D

+1/0
19.7.2016 16:09

J27i65ř16í 38S34c42h38w59a83c85h 8888924368886

deset let starý motory pro Indii se v Evropě (Japonsku) vyráběly asi tak před 30 lety....;-)

+4/0
19.7.2016 16:35

P13e50t10r 47T25y65č50k12a 6415882469932

Jako zrusit registraci na auta starsi deseti let?

0/0
19.7.2016 16:37

P45e61t25r 35N27e26s19v92a25d50b74a 2574615646449

Naftová určitě.

0/−2
19.7.2016 20:07

M46i72r30o19s86l87a81v 88H55a19n29z45l26í52č60e24k 5141964453951

No já nevím, koupili si něco co v té době bylo schválené a OK a zaplatili z toho určitě i daně, takže proč najednou svou vlastní věc už užívat nesmí?

Pokud totiž ten stát někdy prodej těchto aut dovolil, má je, pokud jsou technicky OK nechat dožít - takhle se pouze montuje do životů.

0/0
19.7.2016 18:39

T43o23m31á69š 63K74u20c78h19a35ř 3597721678131

A proč to třeba u nás neplatí u kotlů?

+1/0
19.7.2016 19:40

J85o66s93e25f 25Š84o58l73t43e46s 8704168890573

Ale ono to platí. Technická životnost kotle se počítá minimálně na 25 let. Technická životnost auta na 20 let určitě, někdy i více.

0/0
20.7.2016 9:24

J98i97n24d42ř57i67c97h 50Š38k17o86p26e34k 4165771760985

v demokratické státě toto nikdy nastat nemůže.

Protože jde o zásah do majetku. Napřed ti víceméně zabaví auto, pak by mohli říci bydlíte v příliš energeticky náročném domě - zbourat, pokračovalo by to tím jste moc hloupí, nesmíte mít děti atd.

+1/0
19.7.2016 19:11

D93a85v52i84d 56P38e46c12a 1295794571646

Člověk žasne, že s tím někdo souhlasí. Tady je fakt ten socialismus a víra v moudrý stát zakořeněná.

+3/0
19.7.2016 20:22

P57e35t26r 14N13e88s61v36a61d58b34a 2554285686539

I v Dillí mají víc rozmu než tady.... :(

+7/−17
19.7.2016 15:25

M86i18r97o41s48l37a68v 93H17a94n71z55l22í66č14e21k 5641784693801

No nevím, kupte si auto, které Vás živí, je technicky OK je schválené i k prodeji na trhu, Vy jej opečováváte aby Vám vydrželo a pomáhalo Vás živit a pak přijde ouřada a řekne, že už ne, že odteď s ním nesmíte jezdit není to divné? Ta auta měla být nechána v provozu do doby dokud projdou technickou - pokud ji tam teda vůbec mají - tohle platí i u nás. Ten majitel to auto určitě kupovalů v dobré víře že je OK - proč mu berou živobytí?

+3/0
19.7.2016 18:44

P52e38t89r 17N12e73s87v46a67d34b93a 2604115196779

Nebýt naftových motorů v OA tak dnes stačila u benzínových Euro 3. Ještě že se na emisích najede na nový systém a většina dýmovnic zmizí ze silnic. Jet jen za 6 let starým dieselem (o starších se ani nebavím) jde pouze s uhlíkovým kabinovým filtrem nebo vypnutým větrákem topení a zavřenými okny, jinak je to k zblití.

0/−1
19.7.2016 20:13

V58l42a71d59i32s18l97a57v 20B95u92r89y79š48e90k 1299442627884

pokud vás živí takové auto, které nás tráví a živí vás tak blbě, že na jiný nemáte, tak být úřadem, tak vám ho klidně zakážu, vy byste si nějak pomohl i bez toho, abyste nás trávil, ale když vás nic nenutí, tak chtít nějakou ohleduplnost asi čekat nemůžeme

0/−1
21.7.2016 8:10
Foto

M82i15c64h68a50l 41J35a93n15o70v37á47č 8607616655933

Ctu vase komentare a fakt se nestacim divit. Clovece, vy jste tak vypatlany ignorant, ze mam pochybnosti o vasi prislusnosti k lidske rase.

+1/0
22.7.2016 12:48

V42l16a46d96i30s29l29a91v 58B91u77r93y56š86e84k 1129402657564

prostě nemám rád hlupáky, kteří nemají peníze, proto prý jezdí starýma krámama a ještě z toho dělají cnost, tráví mě a taky nemám rád bezohlednost, nic z toho ostatním nedělám, je na tom něco špatně?

0/−1
22.7.2016 18:30

J88i74n36d16ř90i80c76h 71Š63k14o34p65e52k 4295851350345

až ti zabaví barák, že je moc energeticky náročný, taky budeš hýkat blahem ? ;-D

+4/0
19.7.2016 19:12

P11e55t51r 85N84e45s49v58a82d43b25a 2214245506619

Jablka a hrušky?

+1/−5
19.7.2016 20:05

P58a31v98e47l 53F41o20l89t39á48n 4520292944

Nikoliv – trefné přirovnání.

+2/−1
19.7.2016 20:10

P86e52t38r 13N67e98s76v15a64d10b46a 2884505706509

Dům energetické náročnosti "Z" lze investicí a úpravami upravit na "C" smradlavý a kouřící diesel nikdy ničím nepředěláte.

+1/−1
19.7.2016 20:15

J32i93n38d47ř91i20c24h 89Š69k64o35p86e56k 4235411940555

samozřejmě, že i starý naftový motor lze vylepšit. Bude to stát balík, ale možné to je

0/−1
19.7.2016 21:43

P95e96t38r 86N55e71s81v20a82d62b81a 2254445466179

Ano ve většině případů nereálné tak asi v 99% 10 a více let starých motorů. Je jednodušší koupit novější auto s novějším motorem. U domů už to neplatí.

0/0
20.7.2016 20:39

J52i68n29d87ř26i57c90h 56Š93k42o24p23e96k 4435501280185

kdepak.

Jen další příklad toho, jak by to mohlo pokračovat.

Protože pokud je možné zakázat něco, co jednou bylo povoleno, není důvod, aby se ve jménu ekologie nepokračovalo od aut třeba ke zmíněným barákům

0/0
19.7.2016 21:43

P86e15t93r 94N73e53s92v16a81d74b20a 2104415376879

Viz reakce výše. Srovnávat stavbu a auto je úplně mimo mísu.

0/0
20.7.2016 20:36

J49i90n49d48ř70i71c75h 67Š79k48o46p40e60k 4395671950845

mimo mísu je podporovat zákaz provozu / používání čehokoli, co již jednou povoleno bylo.

0/0
23.7.2016 11:54

J28a40n 95P35i59r12a58s 1733545436326

To jezdíte pouze na kole?

+1/0
19.7.2016 19:20

P51e19t80r 83N41e81s84v18a93d58b77a 2684255426279

Ne jezdím benzínovým autem. Proč?

+1/−2
19.7.2016 20:06

J36a93n 15P55i75r30a45s 1523135556186

Jen že jste tak proti autům na naftu. Ono zase ale není auto jako auto. Třeba moje 11 let stará 1.9dci v emisích dopadla lépe než naše druhé auto (C1 1.0)

0/0
19.7.2016 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.