Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Starší naftová auta v Dillí musejí okamžitě ze silnic, nařídil soud

Indická justice dnes nařídila úřadům, aby z ulic v hlavním městě Dillí zmizela všechna naftová vozidla starší deseti let. Jde o další krok ve snaze zmírnit vysoké znečištění ovzduší v indické metropoli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V30í49t 71K87o48u91b80a 6786830524818

Asi bych stát žaloval a chtěl zpět minimálně DPH za zaplaceného vozidla. Měnit cokoliv retrospektivně je zcela nepřijatelné. Ať stanoví maximální dobu provozu u nově registrovaných vozidel, ale takto je to trošičku na hlavu.

0/0
25.7.2016 14:14

R38o66m33a24n 12Š91e45s85t31á75k 5674319413533

Jaký vliv na kvalitu ovzduší mají nízkoemisní zóny už se prokázalo:

http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

Na znečišťování ovzduší se podílí domácnosti cca 60 %, průmysl cca 30 % a doprava cca 10 %. Samotná automobilová doprava má podíl 2–5 %.

0/0
21.7.2016 11:28

V82l52a12d15i34s29l15a52v 35B96u52r62y73š74e79k 1889692837214

tak to je jistě kravina, kdyby to byla pravda, tak by níkoemisní zony nikdo nedělal, udělejme pokus, projdete se třeba v Brně od Mendláku k Tivoli, to je tak kilometr a až tam budete, tak já se vás znovu zeptám, jestli to čeho jste se nadýchal je 60% z domácností a 5% z aut

0/−1
22.7.2016 18:47

R54o49m87a93n 75Š41e87s87t12á57k 5624629273393

Odkazuji článek, který o nízkoemisních zónách píše. Pokud umíte německy, studii ADACu si dohledejte.

Důvodem nízkoemisních zón je pouze výběr peněz, protože ty emisní nálepky nebudou zadarmo.

+1/0
22.7.2016 23:14

V43l64a48d77i73s58l32a76v 84B41u35r71y49š28e70k 1169422167824

vždycky když jedu do Německa, tak mě překvapuje, jak mají nová auta, také jsem si všiml, že ta jejich tak nesmrdí, jako ta našich vagabundů, pak asi dělat nízkoemisní zony, kam mohou jen novější vozy, tedy všechny, velký smysl nemá, srovnávat Německo s Dillim nebo Brnem je pak hloupost

0/0
23.7.2016 17:14

C20y85r14i93l 57P35a73v45e40l12k94a 4726442358325

Správně, nafta patří do náklaďáku!

0/−3
20.7.2016 19:48

V39l19a40d20i94s35l87a77v 64B56u68r14y90š69e27k 1959252557784

rozumný, bohužel u nás neproveditelný

0/−2
20.7.2016 8:38

M17i53c39h70a89l 51H10r23u91b73o89š 4670907452265

Ak to raz bolo homologovane, nikto nema pravo tuto homologaciu zrusit. Ak ano, nech homologacny urad-stat odkupi za nadobudaciu cenu dany vyrobok-vozidlo, ktoremu nasledne homologaciu zrusil, tak by to bolo spravodlive...

0/0
20.7.2016 12:51

V87l60a75d31i20s57l31a18v 48B46u88r31y81š74e22k 1169782267654

tak, za to právo na svobodné vypouštění jedů by mělo být garantováno ústavou

0/0
21.7.2016 8:05

M28i78c98h48a49l 68H93r22u95b13o74š 4870767672735

Tak benzinaky dnes nie su o nic cistejsie a ak by sme to brali takto doslova, museli by sa zburat vsetkybkominy a podobne... V mojom prispevju som nemal v umysle posudzovat vplyv na ekologiu, ale manipukaciu s legislativou. Ziaden zakon predsa nesmie byt retroaktivny, inak by sa jednalo o dost silny precedens... ;-)

0/0
21.7.2016 8:13

V80l65a29d93i44s31l84a44v 89B33u11r30y28š47e78k 1679202517354

tak benzíňák, který ma katalizátor, nežere olej, má spotřebu 5 litrů bude jistě mít míň jedovatý spaliny než 20let starý VW TDI 66 kW, benzíňáky tam v Indii taky nezakázali

0/0
22.7.2016 18:33

A27l47a88n 22G36r62ä25t45z35b15a73c57h 2217620175927

Pavel Řapek spí?

+1/0
19.7.2016 19:32

T55o85m83á80š 43Z42e44m18a24n 3485478754735

spíše prožívá vyvrcholení..

0/0
19.7.2016 23:22
Foto

P26a44t63r46i51k 50C36h91r53z 4928419282849

A to ty dvoutaktní motorky a tuk tuky jako znečišťují méně?

+5/0
19.7.2016 19:19

P59e39t26r 74N88e66s21v53a33d80b36a 2694905836139

Naftové motory vypouští velké množství sazí, pevných částic. A právě to je to oč tu běží.

+1/−1
19.7.2016 21:01

J80o96s87e24f 49Š70o19l69t20e21s 8684228790113

Smog ovšem netvoří jen saze. A navíc moderní přímovstřikové benzíny tvoří saze úplně stejně jako nafťáky. Ty dvoutakty jsou pro lidi dost zlé, ale nelze je zakázat, protože takový zákaz by všichni ignorovali.

+1/0
20.7.2016 9:23

P12e91t52r 62N58e82s14v91a49d58b80a 2644305926629

Úplně stejně? Ukažte mi prosím jeden jediný 10 let starý zážehový motor s přímým vstřikem který dýmí jako stejně starý naftový motor. Alespoň jeden.....

+1/0
20.7.2016 20:43
Foto

M37i76c60h65a33l 20J55a15n26o78v24á50č 8687156635293

A nejvtipnejsi na tom je to, ze ty slavne saze jsou tim nejmene skodlivym, co z motoru jde. :D 10 let stary naftak je daleko cistejsi motor, nez 20 let stary benzin a ze takovych v Indii jezdi.

Proste a jednoduse - melete blbosti o necem, cemu ocividne rozumite jak koza petrzeli.

+1/0
22.7.2016 12:44

P54e40t51r 30N88e82s17v42a11d97b87a 2574385436839

Samozřejmě ze částice prachu ktete saze obsahují jsou zdravotně takřka nezávadné a nezpůsobují žádný problém.

0/0
23.7.2016 11:00

J49a25r16o82m44í18r 55Č56e89c55h 1863358827432

Pan Soltes pise o modernich primovstrikovych agregatech TSI.Tyto motory vytvareji ony saze,proto se uvazuje o osazeni DPF pro tyto motory.

0/0
22.7.2016 14:11

P42e45t85r 85N38e35s33v77a71d73b53a 2684285636349

FSI ze kterých lítá to samé se vyrabi 10 let.

0/0
23.7.2016 11:01

L32i97b76o82r 93M73a34l62í31č28e21k 6978835606742

Tuk tuky jsou ve velkych mestech na LPG nebo CNG.

0/0
23.7.2016 11:47

T12o56m33á97š 68J61a12n71o98u17š59e71k 2536419398745

Nechce Evropská komise udělat někdy taky něco užitečného? Tady by se hned mohla inspirovat... R^ Doufám že k tomu jednou dojde.

+6/−15
19.7.2016 15:31

M88i91r31o67s56l19a52v 88S69u18r82m63a66ř 7276369490262

Neblázněte :) EK je všehoschopná, kdoví co vymyslí :D

+1/0
19.7.2016 16:09

J95i71ř95í 44S30c94h71w29a36c76h 8748434128796

deset let starý motory pro Indii se v Evropě (Japonsku) vyráběly asi tak před 30 lety....;-)

+4/0
19.7.2016 16:35

P30e91t52r 31T16y61č92k28a 6915132449382

Jako zrusit registraci na auta starsi deseti let?

0/0
19.7.2016 16:37

P60e78t47r 14N80e80s19v54a57d69b42a 2394685956589

Naftová určitě.

0/−2
19.7.2016 20:07

M47i30r42o77s54l66a37v 61H71a24n95z30l87í33č77e79k 5911104913441

No já nevím, koupili si něco co v té době bylo schválené a OK a zaplatili z toho určitě i daně, takže proč najednou svou vlastní věc už užívat nesmí?

Pokud totiž ten stát někdy prodej těchto aut dovolil, má je, pokud jsou technicky OK nechat dožít - takhle se pouze montuje do životů.

0/0
19.7.2016 18:39

T92o81m32á94š 93K33u57c32h60a59ř 3227611198121

A proč to třeba u nás neplatí u kotlů?

+1/0
19.7.2016 19:40

J54o96s59e35f 88Š70o32l26t75e89s 8844598310303

Ale ono to platí. Technická životnost kotle se počítá minimálně na 25 let. Technická životnost auta na 20 let určitě, někdy i více.

0/0
20.7.2016 9:24

J78i88n49d39ř76i61c65h 65Š97k46o83p31e19k 4155111210115

v demokratické státě toto nikdy nastat nemůže.

Protože jde o zásah do majetku. Napřed ti víceméně zabaví auto, pak by mohli říci bydlíte v příliš energeticky náročném domě - zbourat, pokračovalo by to tím jste moc hloupí, nesmíte mít děti atd.

+1/0
19.7.2016 19:11

D43a20v84i78d 79P30e66c21a 1305214751166

Člověk žasne, že s tím někdo souhlasí. Tady je fakt ten socialismus a víra v moudrý stát zakořeněná.

+3/0
19.7.2016 20:22

P41e20t43r 11N36e52s70v20a82d84b57a 2464885986229

I v Dillí mají víc rozmu než tady.... :(

+7/−17
19.7.2016 15:25

M51i67r60o27s24l63a88v 51H48a45n51z97l68í81č28e55k 5491884583651

No nevím, kupte si auto, které Vás živí, je technicky OK je schválené i k prodeji na trhu, Vy jej opečováváte aby Vám vydrželo a pomáhalo Vás živit a pak přijde ouřada a řekne, že už ne, že odteď s ním nesmíte jezdit není to divné? Ta auta měla být nechána v provozu do doby dokud projdou technickou - pokud ji tam teda vůbec mají - tohle platí i u nás. Ten majitel to auto určitě kupovalů v dobré víře že je OK - proč mu berou živobytí?

+3/0
19.7.2016 18:44

P36e49t29r 82N61e40s11v27a57d62b47a 2884795176249

Nebýt naftových motorů v OA tak dnes stačila u benzínových Euro 3. Ještě že se na emisích najede na nový systém a většina dýmovnic zmizí ze silnic. Jet jen za 6 let starým dieselem (o starších se ani nebavím) jde pouze s uhlíkovým kabinovým filtrem nebo vypnutým větrákem topení a zavřenými okny, jinak je to k zblití.

0/−1
19.7.2016 20:13

V52l69a93d60i52s52l67a94v 65B84u54r11y37š64e38k 1179562407434

pokud vás živí takové auto, které nás tráví a živí vás tak blbě, že na jiný nemáte, tak být úřadem, tak vám ho klidně zakážu, vy byste si nějak pomohl i bez toho, abyste nás trávil, ale když vás nic nenutí, tak chtít nějakou ohleduplnost asi čekat nemůžeme

0/−1
21.7.2016 8:10
Foto

M85i12c47h77a65l 83J62a70n92o85v96á61č 8277616665743

Ctu vase komentare a fakt se nestacim divit. Clovece, vy jste tak vypatlany ignorant, ze mam pochybnosti o vasi prislusnosti k lidske rase.

+1/0
22.7.2016 12:48

V85l55a37d16i23s67l54a63v 96B17u38r72y62š29e55k 1899582467304

prostě nemám rád hlupáky, kteří nemají peníze, proto prý jezdí starýma krámama a ještě z toho dělají cnost, tráví mě a taky nemám rád bezohlednost, nic z toho ostatním nedělám, je na tom něco špatně?

0/−1
22.7.2016 18:30

J22i14n90d37ř76i88c80h 74Š19k67o32p36e49k 4695881520605

až ti zabaví barák, že je moc energeticky náročný, taky budeš hýkat blahem ? ;-D

+4/0
19.7.2016 19:12

P29e33t30r 28N56e83s79v58a55d89b18a 2734395166139

Jablka a hrušky?

+1/−5
19.7.2016 20:05

P80a40v54e69l 93F28o60l26t41á91n 4450952744

Nikoliv – trefné přirovnání.

+2/−1
19.7.2016 20:10

P80e87t12r 72N75e94s70v34a26d12b64a 2304215786309

Dům energetické náročnosti "Z" lze investicí a úpravami upravit na "C" smradlavý a kouřící diesel nikdy ničím nepředěláte.

+1/−1
19.7.2016 20:15

J98i72n11d78ř60i29c54h 19Š25k29o58p41e67k 4165871350215

samozřejmě, že i starý naftový motor lze vylepšit. Bude to stát balík, ale možné to je

0/−1
19.7.2016 21:43

P87e15t77r 66N86e44s96v44a44d77b63a 2384885486819

Ano ve většině případů nereálné tak asi v 99% 10 a více let starých motorů. Je jednodušší koupit novější auto s novějším motorem. U domů už to neplatí.

0/0
20.7.2016 20:39

J49i40n27d67ř89i65c45h 54Š35k78o86p53e26k 4625131270375

kdepak.

Jen další příklad toho, jak by to mohlo pokračovat.

Protože pokud je možné zakázat něco, co jednou bylo povoleno, není důvod, aby se ve jménu ekologie nepokračovalo od aut třeba ke zmíněným barákům

0/0
19.7.2016 21:43

P75e52t42r 16N11e63s21v38a13d44b25a 2514905806359

Viz reakce výše. Srovnávat stavbu a auto je úplně mimo mísu.

0/0
20.7.2016 20:36

J79i75n91d37ř88i30c45h 55Š52k59o51p87e98k 4905801800415

mimo mísu je podporovat zákaz provozu / používání čehokoli, co již jednou povoleno bylo.

0/0
23.7.2016 11:54

J59a35n 61P46i16r75a47s 1753155396856

To jezdíte pouze na kole?

+1/0
19.7.2016 19:20

P31e29t13r 44N97e61s73v49a69d75b38a 2174405966889

Ne jezdím benzínovým autem. Proč?

+1/−2
19.7.2016 20:06

J55a58n 74P22i46r32a62s 1823905646286

Jen že jste tak proti autům na naftu. Ono zase ale není auto jako auto. Třeba moje 11 let stará 1.9dci v emisích dopadla lépe než naše druhé auto (C1 1.0)

0/0
19.7.2016 20:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.