Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První auta vzlétnou do čtyř let slibují slovenští vizionáři

Henry Ford už v roce 1940 snil o spojení auta a letadla do jednoho stroje. Tento sen se nyní naplňuje a první zákazníci odlepí čtyři kola svého vozu od silnice už za pár let. Aspoň tak si to představují zakladatelé slovenské firmy AeroMobil Štefan Klein a Juraj Vaculík. O svých plánech mluví pro iDNES.cz a MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56a44r96t91i32n 49S93e91d29o86n83a 2875226796179

Rekl bych ze tento vuz na vyuziti pouze pro lidi, co denne letaji do prace a nechteji travit cas v kolonach, plus si muzou dovolit dat miliony za tuto hracku. Z praktickeho hlediska je lepsi vlastnit letadlo a po doletu pouzit mistni dopravu (taxi, MHD) nebo vzit auto z autopujcovny (v US na temer kazdem letisti).

0/0
26.7.2016 8:39

L35u85d10v74í29k 47G96a82j45d28o22š21í37k 2505653654432

Fungovat to nemůže.

1. návrh je z 80 % letadlo a z 20 % auto. Muselo by to být naopak, aby se o tom vůbec dalo uvažovat.

2. Létání nikdy nebude sloužit k individuální dopravě v masovém měřítku. Na to je to příliš drahé, energeticky náročné a na nebi není dost místa pro bezpečné provozování stovek tisíc létajících strojů.

+1/−2
23.7.2016 16:21

M88a40r67t23i15n 54S23e42d21o47n71a 2315976696629

Cena stroje redukuje masove nasazeni, ale v US si toto umim predstavit. Pribuzny pracoval pro Bank of America v Chicagu a celkem hodne jeho kolegu do prace letalo vlastnim letadlem.

0/0
26.7.2016 8:33

I84v40a39n 61M35a88r46e39k 6214258842

Cesta do slepé uličky . Rv

+3/−4
22.7.2016 19:43

J80a94n 97F38r36o85l97í53k 6296980745624

Zatím tedy vychází levněji použít letadlo a pak se odvézt taxíkem, ale třeba si to zákazníky najde.

0/0
22.7.2016 14:31

D22r52a87h37o57m26í98r 23S81t43r80o81u75h24a75l 4285138762244

Takže za dva roky se auto.iDnes.cz přejmenuje na aerouto.iDnes.cz?

0/0
22.7.2016 13:24

V81i41l19é55m 83B15a35r49á28k 4116977939986

Proč?

0/0
22.7.2016 12:08

D71r87a50h33o77m72í47r 26S38t80r14o98u29h83a62l 4185818302384

Protože to jde.

+2/0
22.7.2016 13:20

V47á67c64l16a37v 46S62v86o38b25o10d28a 3821719910400

to by bylo tak super mít létací auto, ale tohle je bohužel slepá ulička, je to prostě nepraktické, už jen to, že musíte mít pilotní průkaz a o ceně ani nemluvím. Pokud by to vypadalo jako například v 5. elementu, tak to by byla jiná, ale to je bohužel jen sci-fi :-(

+1/−1
22.7.2016 11:59

J51a46r12o80m86í47r 42F77o42b89e71r 3318961524297

Navíc než úřednící vymyslí, jak bude regulován provoz těchto ptákovin, kdo je bude smět používat, kdo bude smět dělat zkoušky na tohle to, tak je to opravdu hodně daleká budoucnost ;-D.

0/0
22.7.2016 17:40

P88e62t40r 39M92a43r50š87á45l49e57k 9465962554199

Tohle náhodou může dávat smysl pro lidi žijící např. v odlehlých oblastech Austrálie, nebo USA, kteří u svých rančů mají přistávací dráhy, takže pokud se chtějí vydat třeba do města někam 500km daleko, tohle může být dobré řešení.

+3/0
22.7.2016 9:56

J21a67r76o47m59í36r 94K81r94á68l 4340739444169

Pak je ale pohodlnější a zřejmě i levnější mít klasické letadlo.

+2/0
22.7.2016 10:02

P49e19t67r 48M61a69r88š89á37l51e52k 9155952544449

Pohodlnější by mělo být právě tohle, protože si vlezeš v garáži do auta, dojedeš s ním na přistávací dráhu, vzlétneš, doletíš do města a dojedeš, kam potřebuješ. To všechno bez toho abys musel několikrát přestupovat.

+2/0
22.7.2016 10:10

J88a91r33o66m74í23r 34K71r70á57l 4460929934159

Nojo, ale pokud jsou tři a letí na nákup, tak to s tímhle nezvládnou. A pokud se zhorší počasí, nepoletí nikam. Takže jako sport pro bohaté ano, ale pro běžné použití těžko. Starší Cessnu pořídíte od cca 8 tisíc USD.

0/0
22.7.2016 10:25

T64o57m37á11š 78H76o10l95i75č 5188654811698

Práveže pokial sa počasie zhorší možeš ísť autom a nie nechávať lietaslo na cudzom letišti a platiť poplatky za hangárovanie.

+1/0
22.7.2016 10:32

J25a71r50o14m91í16r 89K71r12á59l 4600199434779

Autem třeba 3000 km ? Austrálie není Česko. :-) A tu Cessnu nemusíte nikde nechávat, létá v dešti i v noci a bouři můžete obletět.

0/0
22.7.2016 12:27

H61o31n54z66a 63T33a41r 3989492734372

Přistávací dráhu ? Tomu stačí kus rovné silnice kterých je v Australii mraky . Po cestě přistaneš u benzinky dotankuješ a letíš dál k zamýšlenému cíli .

Jen ten podvozek vypadá, že nesnese tvrdší přistání. Kola jsou kvůli aerodynamiky příliš zapuštěna do podvozku. Je to nejkrásnější

Flying Car který kdo kdy zatím vyrobil.R^

https://www.youtube.com/watch?v=0Yn2uyQJ1jc

0/0
22.7.2016 11:31

M95a58r67t80i35n 50K96l59u50v83á66n78e51k 9562318903553

Pekná hračka , ale akosi pridlho o nej vyprávajú. Len vyprávajú.

+4/−1
22.7.2016 9:46

J14i47n92d32ř27i55c54h 38T21ů83m34a 1814292507438

Krásná konstrukce. Oceňuji to, že někdo jde tak za svým snem. Jen to využití bude problém. Pro pravidelnou přepravu musí být letoun (a hlavně pilot) schopen letu "bez vidu" (IFR) a to není tak jednoduché. Vzhledm k ceně (výkonům, počtu sedadel atd.) je pravděpodobně praktičtější mít dvě auta a sériově vyráběné letadlo.Takže spíše pro movité nadšence (lepší varianta) a extravagantní snoby (ta horší).

+6/0
22.7.2016 9:37

J53i54ř33í 34Š63v30e15c 6103192355766

soudruzi čoboláci jsou tak trochu mimo mísu nebo hulí něco silného. Ze své podstaty jsou létající auta nesmysl, která dle mého názoru nemohou projít především legislativně.

0/−5
22.7.2016 9:33

P98e19t73r 33H75o17f29e92r16e27k 9562812515303

To same pred par lety v USA rikali Amazonu o dopravnich dronech a nakladacich bez ridicu (stat Utah) - a ejhle - statni povoleni uz dostali!

0/0
25.7.2016 21:59

P56e96t11r 68S76p18a17t39z21i54e26r91e10r 7844552935224

Tohle bych určitě nepodpořil. Sám jsem pilot sportovních letadel a vím jaké veškeré předpisy a nařízení je potřeba ve vzduchu dodržovat. Řekl bych, že to je 2x těžší než řidičák. Pokud by někdo takové auto měl, tak by mne zajímalo jestli by měl oprávnění se pohybovat ve vzdušném prostoru, zda by znal kde všude jsou uzavřené prostory kam se nesmí (a že jich je), kde jsou různé letové koridory apod. Prostě tohle by byli silně kontraproduktivní.

+4/−1
22.7.2016 9:32

J26a32k17u80b 30M61a13t63o40u74š 3115932612113

Tak na tohle určitě musí mít jak řidičák tak letecký průkaz, takže v tomhle problém nevidím. Spíš mě zajímá jek je to se vzlety mimo letiště, ke kterému může toto auto vybízet.

0/0
22.7.2016 9:53

J34o76s36e62f 61S37u91k 8127940648540

Je vidět, že jste asi nečetl článek. Vždyť tam říká:

Pilot/řidič musí mít samozřejmě platný pilotní průkaz, například PPL (Private Pilot License), a zároveň standardní řidičský průkaz pro osobní auto.

0/0
22.7.2016 10:18

P92a81v33e89l 61F35o80l89t93á48n 4100302674

Převážná většina lidí to neumí na silnici pořádně a správně ani s obyčejným autem a vy je chcete pustit do luftu?

Z mé strany to rozhodně není závist, jen se ve mě probudil bývalý profesionální řidič. Za dvacet roků jsem si na silnici s okolními účastníky užil své :-(

+11/0
22.7.2016 5:28

J52o43s69e92f 75S23u55k 8387860778880

No, já bych řekl, že jsme si to na silnici spíš my, obyčejní řidiči, užili s vámi profesionály (mám na mysli hlavně řidiče kamionů) ;-D

0/−1
22.7.2016 10:22
Foto

M39i47c57h63a91l 26G60r77e24š98l96i71k 9511376592846

PPL nedostane každý blbec, ako vodičák.

+3/0
22.7.2016 11:11

E17m55i60l 79P66l34í92h92a68l 7614789561661

Tys to necetl? Ridic bude muset mit pilotni prukaz. To neni ridicak. Nekolik 100 tis eur taky nebude masovka.

0/0
25.7.2016 9:53

M77a75r13i51á84n 42B97e43d63n38á25r34i10k 9331941100158

Hm první vlašťovka :-)

+1/0
22.7.2016 2:13

J19o17s68e66f 93S57u29k 8537950458780

Držím jim palce, ať jim vše vyjde podle přání. Ještě vyhrát v loterii (:-)) a jsem na seznamu zákazníků.

Jeden technický detail mi ale vrtá hlavou. Ve sklopeném stavu jsou konce křídel níž než směrovky. Takže skládání křídel není jen prosté přisunutí, ale musí tam být nějak výškově řešeno i toto.

+1/0
22.7.2016 1:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.