Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První auta vzlétnou do čtyř let slibují slovenští vizionáři

Henry Ford už v roce 1940 snil o spojení auta a letadla do jednoho stroje. Tento sen se nyní naplňuje a první zákazníci odlepí čtyři kola svého vozu od silnice už za pár let. Aspoň tak si to představují zakladatelé slovenské firmy AeroMobil Štefan Klein a Juraj Vaculík. O svých plánech mluví pro iDNES.cz a MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a16r38t73i78n 67S85e67d26o25n86a 2595316446749

Rekl bych ze tento vuz na vyuziti pouze pro lidi, co denne letaji do prace a nechteji travit cas v kolonach, plus si muzou dovolit dat miliony za tuto hracku. Z praktickeho hlediska je lepsi vlastnit letadlo a po doletu pouzit mistni dopravu (taxi, MHD) nebo vzit auto z autopujcovny (v US na temer kazdem letisti).

0/0
26.7.2016 8:39

L36u24d66v70í85k 64G79a53j16d68o87š98í57k 2955583124942

Fungovat to nemůže.

1. návrh je z 80 % letadlo a z 20 % auto. Muselo by to být naopak, aby se o tom vůbec dalo uvažovat.

2. Létání nikdy nebude sloužit k individuální dopravě v masovém měřítku. Na to je to příliš drahé, energeticky náročné a na nebi není dost místa pro bezpečné provozování stovek tisíc létajících strojů.

+1/−2
23.7.2016 16:21

M54a85r66t67i92n 30S11e95d48o42n96a 2965936516809

Cena stroje redukuje masove nasazeni, ale v US si toto umim predstavit. Pribuzny pracoval pro Bank of America v Chicagu a celkem hodne jeho kolegu do prace letalo vlastnim letadlem.

0/0
26.7.2016 8:33

I78v98a79n 80M21a53r45e74k 6614298722

Cesta do slepé uličky . Rv

+3/−4
22.7.2016 19:43

J34a61n 26F79r27o66l89í10k 6296490305504

Zatím tedy vychází levněji použít letadlo a pak se odvézt taxíkem, ale třeba si to zákazníky najde.

0/0
22.7.2016 14:31

D57r98a77h65o63m83í15r 72S71t89r15o16u25h79a12l 4245728732234

Takže za dva roky se auto.iDnes.cz přejmenuje na aerouto.iDnes.cz?

0/0
22.7.2016 13:24

V31i27l67é80m 32B55a18r44á80k 4246337239886

Proč?

0/0
22.7.2016 12:08

D98r60a41h90o12m87í74r 82S63t19r18o29u87h53a88l 4225608742294

Protože to jde.

+2/0
22.7.2016 13:20

V26á34c56l75a44v 77S60v97o82b61o58d64a 3361199890810

to by bylo tak super mít létací auto, ale tohle je bohužel slepá ulička, je to prostě nepraktické, už jen to, že musíte mít pilotní průkaz a o ceně ani nemluvím. Pokud by to vypadalo jako například v 5. elementu, tak to by byla jiná, ale to je bohužel jen sci-fi :-(

+1/−1
22.7.2016 11:59

J90a12r62o41m82í20r 43F51o83b27e22r 3468871564367

Navíc než úřednící vymyslí, jak bude regulován provoz těchto ptákovin, kdo je bude smět používat, kdo bude smět dělat zkoušky na tohle to, tak je to opravdu hodně daleká budoucnost ;-D.

0/0
22.7.2016 17:40

P34e21t61r 23M78a44r16š44á35l52e96k 9325642364569

Tohle náhodou může dávat smysl pro lidi žijící např. v odlehlých oblastech Austrálie, nebo USA, kteří u svých rančů mají přistávací dráhy, takže pokud se chtějí vydat třeba do města někam 500km daleko, tohle může být dobré řešení.

+3/0
22.7.2016 9:56

J69a32r27o78m31í78r 72K38r23á71l 4240929334439

Pak je ale pohodlnější a zřejmě i levnější mít klasické letadlo.

+2/0
22.7.2016 10:02

P19e24t64r 48M22a76r79š81á64l69e48k 9765322284349

Pohodlnější by mělo být právě tohle, protože si vlezeš v garáži do auta, dojedeš s ním na přistávací dráhu, vzlétneš, doletíš do města a dojedeš, kam potřebuješ. To všechno bez toho abys musel několikrát přestupovat.

+2/0
22.7.2016 10:10

J47a83r89o53m61í61r 85K88r28á34l 4190559884829

Nojo, ale pokud jsou tři a letí na nákup, tak to s tímhle nezvládnou. A pokud se zhorší počasí, nepoletí nikam. Takže jako sport pro bohaté ano, ale pro běžné použití těžko. Starší Cessnu pořídíte od cca 8 tisíc USD.

0/0
22.7.2016 10:25

T49o50m30á44š 29H41o28l63i22č 5508704181578

Práveže pokial sa počasie zhorší možeš ísť autom a nie nechávať lietaslo na cudzom letišti a platiť poplatky za hangárovanie.

+1/0
22.7.2016 10:32

J55a47r96o66m18í34r 61K89r52á88l 4550499524659

Autem třeba 3000 km ? Austrálie není Česko. :-) A tu Cessnu nemusíte nikde nechávat, létá v dešti i v noci a bouři můžete obletět.

0/0
22.7.2016 12:27

H62o13n61z32a 58T55a72r 3199792644362

Přistávací dráhu ? Tomu stačí kus rovné silnice kterých je v Australii mraky . Po cestě přistaneš u benzinky dotankuješ a letíš dál k zamýšlenému cíli .

Jen ten podvozek vypadá, že nesnese tvrdší přistání. Kola jsou kvůli aerodynamiky příliš zapuštěna do podvozku. Je to nejkrásnější

Flying Car který kdo kdy zatím vyrobil.R^

https://www.youtube.com/watch?v=0Yn2uyQJ1jc

0/0
22.7.2016 11:31

M81a96r89t27i51n 70K89l48u20v24á80n69e77k 9712588323743

Pekná hračka , ale akosi pridlho o nej vyprávajú. Len vyprávajú.

+4/−1
22.7.2016 9:46

J25i87n39d90ř40i85c78h 20T56ů87m67a 1554342967918

Krásná konstrukce. Oceňuji to, že někdo jde tak za svým snem. Jen to využití bude problém. Pro pravidelnou přepravu musí být letoun (a hlavně pilot) schopen letu "bez vidu" (IFR) a to není tak jednoduché. Vzhledm k ceně (výkonům, počtu sedadel atd.) je pravděpodobně praktičtější mít dvě auta a sériově vyráběné letadlo.Takže spíše pro movité nadšence (lepší varianta) a extravagantní snoby (ta horší).

+6/0
22.7.2016 9:37

J33i56ř37í 68Š34v18e55c 6983372975806

soudruzi čoboláci jsou tak trochu mimo mísu nebo hulí něco silného. Ze své podstaty jsou létající auta nesmysl, která dle mého názoru nemohou projít především legislativně.

0/−5
22.7.2016 9:33

P74e23t91r 46H51o87f76e11r60e57k 9892212935663

To same pred par lety v USA rikali Amazonu o dopravnich dronech a nakladacich bez ridicu (stat Utah) - a ejhle - statni povoleni uz dostali!

0/0
25.7.2016 21:59

P97e86t64r 91S78p90a32t56z34i44e80r79e34r 7754462565634

Tohle bych určitě nepodpořil. Sám jsem pilot sportovních letadel a vím jaké veškeré předpisy a nařízení je potřeba ve vzduchu dodržovat. Řekl bych, že to je 2x těžší než řidičák. Pokud by někdo takové auto měl, tak by mne zajímalo jestli by měl oprávnění se pohybovat ve vzdušném prostoru, zda by znal kde všude jsou uzavřené prostory kam se nesmí (a že jich je), kde jsou různé letové koridory apod. Prostě tohle by byli silně kontraproduktivní.

+4/−1
22.7.2016 9:32

J31a45k40u58b 80M38a80t73o75u19š 3825182242313

Tak na tohle určitě musí mít jak řidičák tak letecký průkaz, takže v tomhle problém nevidím. Spíš mě zajímá jek je to se vzlety mimo letiště, ke kterému může toto auto vybízet.

0/0
22.7.2016 9:53

J94o79s77e23f 24S87u10k 8497420888950

Je vidět, že jste asi nečetl článek. Vždyť tam říká:

Pilot/řidič musí mít samozřejmě platný pilotní průkaz, například PPL (Private Pilot License), a zároveň standardní řidičský průkaz pro osobní auto.

0/0
22.7.2016 10:18

P32a69v89e27l 52F94o31l35t80á53n 4630402454

Převážná většina lidí to neumí na silnici pořádně a správně ani s obyčejným autem a vy je chcete pustit do luftu?

Z mé strany to rozhodně není závist, jen se ve mě probudil bývalý profesionální řidič. Za dvacet roků jsem si na silnici s okolními účastníky užil své :-(

+11/0
22.7.2016 5:28

J62o55s16e21f 49S19u57k 8807250608710

No, já bych řekl, že jsme si to na silnici spíš my, obyčejní řidiči, užili s vámi profesionály (mám na mysli hlavně řidiče kamionů) ;-D

0/−1
22.7.2016 10:22
Foto

M64i12c79h66a77l 49G17r56e40š18l47i49k 9841516152296

PPL nedostane každý blbec, ako vodičák.

+3/0
22.7.2016 11:11

E65m64i28l 10P68l97í34h58a83l 7524469921361

Tys to necetl? Ridic bude muset mit pilotni prukaz. To neni ridicak. Nekolik 100 tis eur taky nebude masovka.

0/0
25.7.2016 9:53

M76a56r22i21á18n 12B90e33d65n33á11r86i85k 9891371160258

Hm první vlašťovka :-)

+1/0
22.7.2016 2:13

J96o73s98e34f 15S74u94k 8947160458120

Držím jim palce, ať jim vše vyjde podle přání. Ještě vyhrát v loterii (:-)) a jsem na seznamu zákazníků.

Jeden technický detail mi ale vrtá hlavou. Ve sklopeném stavu jsou konce křídel níž než směrovky. Takže skládání křídel není jen prosté přisunutí, ale musí tam být nějak výškově řešeno i toto.

+1/0
22.7.2016 1:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.