Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Honda Jazz: génius malého velkoprostoru

To auto je snad zevnitř větší než zvenčí, řekl každý, kdo se pustil do prozkoumávání kabiny jazze. Nová - už třetí - generace malé hondy dokazuje, že Japonci s kdysi vymyšleným konceptem malého MPV s léty cizelování popřeli fyziku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S10t47a48n83i74s51l63a37v 19S21r13b40a 4515124428164

Honda the best mower I ever had.

+1/0
3.8.2016 8:27

K59r37y40š45t45o88f 60L42a20n77í79k 1899420385215

skoda, ze Honde ulitl před casem design a porad v tom setrvava. jinak to jsou jiste dobra auta, ale třeba Mazdy se mi libi mnohem vic.

+1/0
3.8.2016 0:54

C28y11r74i13l 85P62a11v22e80l21k13a 4696372728415

To je auto, který má smysl! Nemám rád auto bez přidané hodnoty (jakékoliv) a tohle jí má! Paráda.

0/0
2.8.2016 23:18

M73a25r60e89k 82J59a63n73e58č20k86a 1157726953711

Jazz je dosti spolehlivý, variabilní, prostorný a hlavně to není žádný přerostlí mastodont, čili se s ním zaparkuje kdekoliv bez problému. Prostě ideální, malé a sympatické MPV se schopností z něj udělat v případě potřeby i malou dodávku. Jedinou vadou na kráse je aspoň pro mě fakt, že Honda motory nejsou zrovna ideální pro předělávku do LPG, protože si s ním moc nerozumí. To je jediný důvod, proč jsem si jej zatím, jako druhé auto do rodiny nekoupil, což mě mrzí, protože na trhu v jeho třídě nemá konkurenci, který by se mu v jeho přednostech vyrovnal. Měl jsem totiž možnost nějaký čas v něm jezdit a doslova mě to auto zaskočilo a ohromilo. Kdo v něm nikdy nejel, to nepochopí a nadále bude nad tímto velmi povedeným vozem neznale ohrňovat nos ;-)

0/0
2.8.2016 22:43

D73a93v79i98d 84H39u76r97k56a 3530583251591

Máme ho doma z r 2008 s variátorem, najeto 170.000 km. Prakticky bez oprav, jen kotouče, svíčky, žárovky. Jezdím reálně za 5,2 l/100km. Hodně město, občas tak dálka na 150 km. Když kamarád v 2006 kupoval Jazz jako rodinné auto, říkal jsem mu, že se zbláznil. Pak jsme v Jazzu jeli 3 chlapi na akci do Švýcarska a nestačil jsem se divit. Naložení a spotřeba byla jen 5,4 a po dálnici stále 130. To byl důvod, proč jsem za 425.000 korun koupil toho mého v 2008 a dodnes nelituji. A těm, co říkají, že motor kvičí - ano, není to turbo, je to ATMOSFÉRA a chová se jako normální vysokootáčkový motor. Jazz je opravdu velmi zajímavé auto. Pro zajímavost doporučuji podívat se na ceny ojetých v Německu a srovnat s Yarisem a Fabií.

+5/0
2.8.2016 18:03

M33i42r29e32k 68G78a14j63e38r 5511556619640

Trochu vysoká cena, zřejmě verze Comfort, ale jinak věřím, že je to dobré auto, zejména do města.

0/0
2.8.2016 18:52

A36n26t92o98n56i37n 25K18a46d18l88c37e87k 9122969271146

Pred rokem jsem se ho rozhodl koupit. Tady v US se jmenuje Fit. Prijdu k dealerovi a zazil jsem sok, ktery me pripomel dobu socialusmu. Model 2015 byl vyprodany a 2016 bude az za 3 mesice!!!! Tak jsem vycouval a sel do Kia a dodnes jsem nadmiru spokojeny:)

+1/−1
2.8.2016 17:48

M45i34r44e13k 49G25a90j63e46r 5931916179450

Kia se hodně zlepšila, ale i tak bych se obával, že hodně rychle ztrácí hodnotu a nevyrovná se Japoncům. Nejspíš žijete ve velkém městě, když v US kupujete tak malé auto.

+1/0
2.8.2016 18:54

J52a34r47d29a 12S59o14k57o95l 1306988511861

Jak je to dalece poruchové a co to má za mouchy?Děkuji za odpověď.

0/0
2.8.2016 17:34

R34a39d93e79k 76H17o46l33e15c31e26k 3606860108121

Tak se podívejte na statistiky poruchovosti. Už to není to, co to bývalo, ale na Fabii i Octavii to stačí stále s přehledem.

Když nepočítám následky po střetu se srnou, tak jediný problém jsem měl s desetiletým Jazzem, když mu při osmileté STK zjistili, že ruční brzda nebrzdí symetricky a bylo potřeba vyměnit nějakej brzdič či co. Sedmiletý jazz zatím jezdí bez závad.

+1/−1
2.8.2016 18:41

P44e20t43r 33N10e11c64h64a89n67i98c46k22ý 7563486138450

Snad jediné auto, které se mi líbí, které splňuje to co od auta očekávám v jednom balení. Až budu o autě uvažovat, Jazz bude jasná volba

0/0
2.8.2016 15:30

M61i62r89e60k 68G65a26j84e70r 5211466139310

Až budu o autě uvažovat, bude zase jiný výběr.

0/0
2.8.2016 18:56

P67e25t59r 12N22e85c86h75a50n84i68c73k14ý 7213766708330

vzhledem k tomu, že ho tu lidi mají i 5 a více let, tak si nemyslím :-)

0/0
2.8.2016 19:12

J76a65n 27K80o98n33v20a50l75i53n26k47a 5390891281615

V komentářích se podezřele často objevuje pojmenování Jazzík.

Bóžínku.

Něco jako škodulka, fábinka nebo hondík. To může částečně determinovat okruh majitelů tohoto auta.

Asi je to praktické a kvalitně postavené auto. Mně se ale nelíbí. Přijde mi svým designem připos.até až ustrašené. K tomu motor, co po dálnici ječí jak podsvinče. Nevím, nevím.

+6/−5
2.8.2016 13:36

R67a10d83e86k 20H44o62l26e68c20e76k 3306860638531

Okruh majitelů je jasný. Jsou to lidé, co na to mají, ale nepotřebují se předvádět, tedy nemají potřebu oslňovat jiné vzhledem a parametry svého auta. Jsou to lidé, hledící na praktickou stránku věci. Řeší, že se jim v autě pohodlně sedí, že v něm převezou co potřebujou, že má malou spotřebu, že se s ním dobře parkuje, a že, když se mu šlápne na krk, tak možná ječí jeko podsvinče, ale ochotně vyrazí dopředu. A mimochodem, při 130 km/h to s tím ječením neberte moc vážně, tedy pokud nepodřadíte o dva rychlostní stupně (první dvě generace jedou na 3 až 140).

+7/−1
2.8.2016 14:21

J49a24n 46K43o79n84v50a67l90i48n60k45a 5410691371205

Vámi zmínění lidé si spíše koupí skvost typu Dacie Srandero nebo Fabie kombi. Tahle Honda je cenově někde jinde, proto musí být k její koupi i jiný důvod než zcela pragmatický. Některým hošanům se prostě Jazzík líbí.

To, že to točí na 6ku (!!!) 3500 rpm při 130 km rozhodně nelze považovat za komfortní. Super je to ve sporťáku nebo na motorce (Hondy jsou nejelpší!), tam klidně budu točit do červena, ale v téhle piksle, která je primárně určená pro holky nebo pro chlapy bez vztahu k autům, je to na pováženou.

0/−1
4.8.2016 13:25

R93a50d22e46k 21H92o82l23e42c13e11k 3216870568881

Je vidět, že jste v Jazzu nikdy neseděl.

0/0
4.8.2016 14:06

J63i21ř10í 76S33c91h56w48a75c27h 8418924478586

od benzínové atmosféry 1.3 s krouťákem cca 130 Nm, navíc až někde v okolí 4000-4500 otáček nelze očekávat, že na 6st. bude točit otáčky jako atmo dvoulitr nebo 1.4T s krouťákem 200 Nm a více. Tyto si pak mohou při 130 km/hod dovolit točit jen cca 2600-2800. Atmo 1.3 v těchto otáčkách prostě ještě nemá potřebný výkon.

0/0
4.8.2016 21:12

J97i30ř56í 41S10c82h79w73a27c41h 8568404338116

Jene, ještě dodám, že tím "jekotem podsvinčete" jsi jen poukázal na obecný "rozdíl" atmo versus turbo. Zatímco o třicet procent větší atmosféra na dálnici "ječí" někde u 3500 ot, tak 1.0 TSI ve větším a těžším autě si spokojeně "chrochtá" někde v okolí 2800 otáček (cha, prý že mixér)....;-)

0/0
4.8.2016 23:47

M75i83c38h79a44l 59S96l33e41z91á13k 5281476117451

Je to Honda. Majitelům koncernových chrocht vozidel se to může zdát jako ječení podsvinčete. Každopádně Honda motory umí, motory co mají zvuk a motory co jsou spolehlivé.

+5/0
2.8.2016 15:55

J28a79n 98K45o63n44v82a53l78i87n73k18a 5880931671305

Nemám koncernový chrochtwagen.

0/0
4.8.2016 13:15

J92i67ř55í 71S91c87h61w58a86c61h 8738874638386

baworácký chrochtwagen je na tom ohledně otáček (zátahu vocpodu) velmi podobně ;-)

0/0
4.8.2016 21:15

J80a44n 78K38o97n61v56a93l69i65n92k39a 5590901701505

Mno, to není zas tak úplně pravda. Ten třílitr, co mám v autě, není vyložený milovník nízkých otáček. Nejlépe se projevuje mezi 2500 - 3500 a zhruba do 4500 stále táhne, Pravda je, že s krouťákem 400 Nm, který je k dispozici poměrně "brzy" ho lze trápit řazením kolem 1200 ale to se podepisuje na setrvačníku (u manuiálu)

Já mám naštěstí automat, takže nějaký řazení "vocpoda" a podtáčení se mě netýká. Řadí si to samo a využívá to optimální výkon pro danou situaci.

0/0
5.8.2016 7:43

J17i39ř72í 70S19c60h91w39a52c39h 8288504578116

odhaduji, že v režimu "normal" a pokud není plyn na podlaze tak ten automat určitě neřadí na vyšší stupeň až ve 3500, ale mnohem dříve a při stálé rychlosti někde na běžné silnici při 100 tacho tam zařadí "něco", při čem otáčkoměr ukáže méně jak těch 2500 ;-)

0/0
5.8.2016 12:42

J69a93n 89K50o17n38v39a60l94i16n73k98a 5970881781625

Jak jsem psal. Reaguje to na styl jízdy. Takže když jedu razantně a chci hodně zrychlovat, řadí na D (Drive) i klidně kolem 4 tisíc. Je to pak schopné řadit poslední stupeň až při cca 150 kmh. Na DS (Drive sport) to řadí vysoko pokaždé. Při klidné jízdě to zařadí poslední stupeň a uzamkne stálý převod někde kolem 85 kmh. Při potřebě zrychlování dojde k podřazení a otáčky se opět zvýší na minimálně 2200. Při běžné jízdě např. po městě jezdím v rozmezí 1500 - 2000 otáček, což u tohoto motoru nelze brát jako režim "vocpoda" - volnoběžné otáčky jsou cca 600.

0/0
5.8.2016 13:10

J38i69ř87í 45S54c44h24w91a28c30h 8528494848676

pro mne jako člověka, který je rád, když se motoru dopřávají jen režimy proti kterým neprotestuje, samozřejmě režim "vocpodu" nezačíná volnoběhem, ale tam, kde motor neprotestuje a dvouhmota netrpí, takže nějakými cca 1400 otáčkami. Takže dnes nevidím mezi turbo-chrocht-wageny jakékoliv značky, v závislosti otáčky-výkon, nějaký významný rozdíl....kromě rozdílů souvisejících s objemem.

0/0
5.8.2016 13:43

J42a16n 45K67o94n97v49a18l83i41n21k55a 5430661961205

Tak se někdy svez s nějakým TDíčkářem, co jezdí za "woe třiapůl na sto". To jsou experti, co jezdí 45 km/h na pětku. Motor jen tak brblá a pomalu ho ničí vibrace. Jeden můj známý má oktávku 1.6 TDI a řadí jak kdyby měl motor z autobusu. Nenechá si říct. A rozdíly jsou, tomu věř. A hlavně OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ ;-D!!

0/0
5.8.2016 14:32

T62o12m59á89š 11L57u62d21v56í35k 1790967324852

Už jsem slyšel i Volverín.

0/0
2.8.2016 16:09

J84a89n 75K36o72n67v62a39l92i80n23k29a 5840551341975

Taky lze potkat Pežíka, Citrouše, Yetíka, Dáčku, Rencka a další skvosty ;-D

0/0
4.8.2016 13:29

P10e56t93r 17B67á49č88a 8935666835535

Genius na prostor mozna, ale designove to je krap urovne Fabie.

0/−9
2.8.2016 13:17

P33e20t69r 28N51ě85m97e55č30e78k 1162934392573

To je ale strašný hnus.....8-o

+3/−14
2.8.2016 11:34

P32e19t78r 76N81ě72m16e86č58e34k 1322134242273

Jenom čtrnáct mínusů? To tu není víc honďáků? ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
3.8.2016 8:28

R45a11d81e69k 87H24o38l28e33c61e71k 3426860988131

Co by nebylo. Ale ne každý má potřebu mínusovat ubohé příspěvky.

+1/0
3.8.2016 9:06

J28a93n 62D64l59o44u40h19ý 7264849210469

R^Radsi bych v tom videl 1.6ku. Takhle rychlosti nad 130 tomu motoru moc po chuti nebudou. To same hluk v kabine.

0/0
2.8.2016 11:29

J46i61ř44í 95S48c71h79w20a29c96h 8468164258286

Auto co umí 190 musí být do 160 v pohodě....

0/0
2.8.2016 11:54

P13a84v26e15l 48Z84a16j82í39č40e68k 8474640816140

to tezko anezko chybi mi tak odhadem 50-60kw

0/−3
2.8.2016 12:48

R90a64d83e75k 76H91o66l88e65c32e70k 3176880838311

Ona ta auta, která mají těch vašich 50-60 kW navíc, zase nemají jen tunu, takže se to vyrovná.

+9/0
2.8.2016 13:04

M56a56r49t40i41n 54K91a21r45á36s40e62k 9318133368108

Tak s ohledem na to, ze i stare fabky s radobymotorem HTP na dalnici vytahle be vetsich problemu 170, tak si myslim, ze tomu autu opravu 50-60kw do pouzitelnosti nechybi...

+2/0
2.8.2016 14:54

M16i96c15h38a42l 61S39l47e35z46á95k 5601816767761

htp vytáhne na dálnici 170? božínku, to jedete z kopce, ne?

+1/−1
2.8.2016 15:57

J26a98n 18D83l22o97u33h50ý 7594979530489

Mel jsem roomstera v htp a jel bez problemu ve dvou lidech 170km/h akorat to zralo 10litru/100km. S felicii 1.3 50kW bbm jezdivam take ( pouze na lpg) 175km/h a zere to 15litru lpg / 100km. Opel Agila 1.2 ecotec jezdi bez problemu 165km/h pri 10 litrech lpg/100km. Ford Fusion 1.4 Durarec jezdi 180km/h pri 8.5litrech lpg / 100km. Vse realne zmereno na nemecke dalnici.

0/0
3.8.2016 8:25

J48i46ř39í 44S84c39h32w63a20c83h 8548874948266

těch 8.5 litru lpg v 1.4 duratecu při 180km/hod ti opravdu nevěřím. Leda tak se 80 km větrem v zádech a možná ještě s kopce ;-)

0/0
4.8.2016 21:20

J11a15n 93D57l41o38u68h58ý 7234639220299

Ver si cemu chces, pri rychlostech 90 az 120km/h se s tim da jet za 5,6l lpg na 100km. Samozrejme prazdne auto s 2 lidmi na palube.

0/0
5.8.2016 8:31

R23a12d81e55k 54H40o88l23e89c10e95k 3116200308591

Právěže po chuti tomu motoru jsou, protože ten motor se rád vytáčí. Jestliže to na 6 točí 3500 otáček ve 130, je to přesně ta hranice, kdy to při sešlápnutí plynu vystřelí.

S hlukem souhlasím. V otáčkách je motor slyšet.

+6/0
2.8.2016 12:29

J22a66n 42D53l29o87u95h95ý 7284569110659

R^Obcas jezdim se slabsi 1.6kou v benzinu s focusem II. Pri 130 toci cca 3500ot. na 5tku (vic rychlosti nema). Bez problemu zrychluje do 200km/h kde jsem v 6500ot a ma ochotu tocit vic, ale 7000 jsem v cervenem poli a uz neni kam tocit. Kdyz to porovnam - ma dost vykonu, ale chybi mu 6tka. Pokud chci jet 4 hod pres nemecko rychlosti 170km/h - tak to sice bez problemu jede, ale motor toci uz v druhe polovine spektra otacek. Cili je tohlucne a motor se zbytecne namaha ( pritom by stacilo zaradit chybejici 6tku). Honda ma 6 rychlosti ale uz na 6tku toci okolo 3 tisic pri 130ti. Nedokazu si moc predstavit tocit ten motor pri 170km/h 4 hodiny v kuse.

0/0
3.8.2016 8:18

R24a78d89e33k 74H31o65l25e30c81e63k 3386240988811

Pokud se chcete pravidelně prohánět po německých dálnicích, není Jazz nic pro vás. 6 rychlostí má kvůli spotřebě, ne kvůli dálnicím. Starší pětikvalt má indikaci řazení a 5. stupeň doporučuje řadit asi ve 45 km/h (při poklidné jízdě na rovině), takže ta 6 tomu chyběla pro ty běžné okresky.

Ale stejně bych vás v tom Německu chtěl vidět, jak jedete 4 hodiny 170. Každou chvíli je omezení rychlosti na nějakých 120, každou chvíli se vám tam někdo připlete. Prostě 4 hodiny v kuse nejedete ani náhodou. Divil bych se, kdybyste těch 170 jel 15 minut v kuse.

A pro ten Jazz znamená 170 km/h točení na úrovni 2/3 maximálních otáček, což není žádná katastrofa.

0/0
3.8.2016 8:58

R35a10d18e91k 47H20o78l55e91c79e19k 3916400278151

Dovolím si, jako někdo, kdo má s dvěma Jazzíky najeto dohromady asi 200 tisíc km, vyzdvihnout přednosti, kvůli kterým vím, že i další moje auto bude Jazz.

a) Vnitřní prostor pro cestující je ohromující. Mám 190 cm a 130 kg, přesto nemám sebemenší problém si sednout sám za sebe. Tedy, když mám naštelovanou přední sedačku na sebe, stále se za mě vejde stejně velký člověk. Samozřejmě si na zadní sedačku nesednou vedle sebe 3 lidé jako já. Vejdou se tam ale 2 děti na podsedáku a 1 dospělý. Místa na nohy je všude dost a dost je všude i nad hlavou.

b) Vnitřní prostor pro náklad nemá chybu. Zvednutelné sedačky jako například v Citi Elefantu (pro ty, co si to nedokáží představit) znamenají možnost vozit vysoké předměty. Vezl jsem takto třeba palmu. Ještě lepší je, když se zadní sedačky sklopí. Vznikne rovná plocha, na kterou se toho vejde. Už jsem vezl třeba dva hluboké dětské kočárky (nesložené, jen tak zaparkované) nebo jídelní stůl s 6 židlema nebo nedávno 55 palcovou televizi, která se v originálním obalu vešla na tu podlahu, takže ležela hezky rovně naplocho a nehrozilo její zničení. Nebo se tam nechají hodit dvě dospělácká kola atd.

c) Motor jede. Starší Jazzík 57 kW se rozjede jen na cca 180 km/h. Na víc nemá sílu. Novější 66 kW už jede 200 tachometrově, kdy ho zbrzdí omezovač rychlosti.

d) Motor nežere. Pokud člověk zrovna neatakuje rychlostní rekordy, tak se nechá jezdit hodně úsporně. Na delší tratě bez dálnic v pohodě kolem 4,5. Když se člověk vážně snaží a celou trasu jede 50-70 km/h, tak se nechá dostat i pod 4. V zimě, když jezdím jen 8km trasu vždy se studeným motorem, se dostávám na 6,5.

e) Je vidět, že se Honda snaží vylepšovat. Když porovnám ty dvě generace, které doma máme, tak to, co mi trochu vadilo na té první, má už druhá odstraněno, ať už je to nedostatečná výška hlavových opěrek, výměna předních žárovek podběhem kol, trochu vrzající přední sedačka (tam asi Japonci nepočítali s tím, že tam bude sedět někdo jako já) nebo potěšil ten výkonnější motor.

+14/0
2.8.2016 10:51

P63a98v53e73l 73Z43a10j76í30č78e54k 8154380406120

no mam snim par km odjeto motor na okresky super ale 200 :D tak mozna nekde u brna kdyz jedete z prahy mival jsem treba 300m 180kw a to jelo tak max do 170-180 na vic to nemelo kw... aby jste jezdil kolem 200 s rozumnym zrychlenim tak potrebujete tak 220-250kw...

0/−5
2.8.2016 12:47

R14a39d29e16k 69H94o20l63e63c54e44k 3336960528651

Psal jsem 200 tachometrově. Skutečnost bude asi o pár km/h menší. Asi to bude 190 (podle rychlostního indexu předepsaných pneumatik).

A nepsal jsem, že to té rychlosti dosáhne levou zadní, ale že se to na ni rozjede, a že v této rychlosti zasahuje omezovač. To je zcela evidentní, protože to s autem pěkně škubne, jak se na chvilku přeruší přívod paliva.

+1/0
2.8.2016 13:01

J38o35s96e24f 27N64o84v50a34k 5478342326868

Evidentně máte problém s chápáním psaného textu...

0/0
2.8.2016 17:09

D22a91n15i50e24l 88F75a79l71t33u56s 5192520441884

To auto se zvenku nezdá vůbec velké, spíše naopak. Ale jakmile usednete do auta zjistíte, ze tam je neuvěřitelný prostor. Máme sice staršího jazze, ale naprosto spolehlivý. A příští auto bude určitě zase jazzík.

+5/0
2.8.2016 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.