Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Honda Jazz: génius malého velkoprostoru

To auto je snad zevnitř větší než zvenčí, řekl každý, kdo se pustil do prozkoumávání kabiny jazze. Nová - už třetí - generace malé hondy dokazuje, že Japonci s kdysi vymyšleným konceptem malého MPV s léty cizelování popřeli fyziku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S47t57a78n34i69s80l25a81v 92S11r64b38a 4305724348344

Honda the best mower I ever had.

+1/0
3.8.2016 8:27

K66r46y60š97t86o83f 18L68a60n62í59k 1899560365375

skoda, ze Honde ulitl před casem design a porad v tom setrvava. jinak to jsou jiste dobra auta, ale třeba Mazdy se mi libi mnohem vic.

+1/0
3.8.2016 0:54

C11y78r11i11l 56P43a72v43e61l70k19a 4556472598505

To je auto, který má smysl! Nemám rád auto bez přidané hodnoty (jakékoliv) a tohle jí má! Paráda.

0/0
2.8.2016 23:18

M91a43r17e52k 23J88a84n30e98č63k48a 1207736173311

Jazz je dosti spolehlivý, variabilní, prostorný a hlavně to není žádný přerostlí mastodont, čili se s ním zaparkuje kdekoliv bez problému. Prostě ideální, malé a sympatické MPV se schopností z něj udělat v případě potřeby i malou dodávku. Jedinou vadou na kráse je aspoň pro mě fakt, že Honda motory nejsou zrovna ideální pro předělávku do LPG, protože si s ním moc nerozumí. To je jediný důvod, proč jsem si jej zatím, jako druhé auto do rodiny nekoupil, což mě mrzí, protože na trhu v jeho třídě nemá konkurenci, který by se mu v jeho přednostech vyrovnal. Měl jsem totiž možnost nějaký čas v něm jezdit a doslova mě to auto zaskočilo a ohromilo. Kdo v něm nikdy nejel, to nepochopí a nadále bude nad tímto velmi povedeným vozem neznale ohrňovat nos ;-)

0/0
2.8.2016 22:43

D34a34v66i72d 62H59u29r70k77a 3900923121981

Máme ho doma z r 2008 s variátorem, najeto 170.000 km. Prakticky bez oprav, jen kotouče, svíčky, žárovky. Jezdím reálně za 5,2 l/100km. Hodně město, občas tak dálka na 150 km. Když kamarád v 2006 kupoval Jazz jako rodinné auto, říkal jsem mu, že se zbláznil. Pak jsme v Jazzu jeli 3 chlapi na akci do Švýcarska a nestačil jsem se divit. Naložení a spotřeba byla jen 5,4 a po dálnici stále 130. To byl důvod, proč jsem za 425.000 korun koupil toho mého v 2008 a dodnes nelituji. A těm, co říkají, že motor kvičí - ano, není to turbo, je to ATMOSFÉRA a chová se jako normální vysokootáčkový motor. Jazz je opravdu velmi zajímavé auto. Pro zajímavost doporučuji podívat se na ceny ojetých v Německu a srovnat s Yarisem a Fabií.

+5/0
2.8.2016 18:03

M36i76r38e70k 18G19a69j25e82r 5141226489260

Trochu vysoká cena, zřejmě verze Comfort, ale jinak věřím, že je to dobré auto, zejména do města.

0/0
2.8.2016 18:52

A58n11t47o17n33i98n 36K39a45d83l87c73e95k 9902729721396

Pred rokem jsem se ho rozhodl koupit. Tady v US se jmenuje Fit. Prijdu k dealerovi a zazil jsem sok, ktery me pripomel dobu socialusmu. Model 2015 byl vyprodany a 2016 bude az za 3 mesice!!!! Tak jsem vycouval a sel do Kia a dodnes jsem nadmiru spokojeny:)

+1/−1
2.8.2016 17:48

M61i29r85e84k 92G31a35j77e11r 5631476169510

Kia se hodně zlepšila, ale i tak bych se obával, že hodně rychle ztrácí hodnotu a nevyrovná se Japoncům. Nejspíš žijete ve velkém městě, když v US kupujete tak malé auto.

+1/0
2.8.2016 18:54

J30a54r33d46a 11S27o32k69o66l 1936758681901

Jak je to dalece poruchové a co to má za mouchy?Děkuji za odpověď.

0/0
2.8.2016 17:34

R91a49d96e21k 28H96o51l53e52c91e61k 3406640798221

Tak se podívejte na statistiky poruchovosti. Už to není to, co to bývalo, ale na Fabii i Octavii to stačí stále s přehledem.

Když nepočítám následky po střetu se srnou, tak jediný problém jsem měl s desetiletým Jazzem, když mu při osmileté STK zjistili, že ruční brzda nebrzdí symetricky a bylo potřeba vyměnit nějakej brzdič či co. Sedmiletý jazz zatím jezdí bez závad.

+1/−1
2.8.2016 18:41

P39e32t45r 88N33e93c63h43a49n59i89c54k49ý 7683936358200

Snad jediné auto, které se mi líbí, které splňuje to co od auta očekávám v jednom balení. Až budu o autě uvažovat, Jazz bude jasná volba

0/0
2.8.2016 15:30

M25i12r38e84k 79G89a44j50e63r 5961776629710

Až budu o autě uvažovat, bude zase jiný výběr.

0/0
2.8.2016 18:56

P15e45t47r 20N40e44c58h85a44n95i38c16k56ý 7603386518120

vzhledem k tomu, že ho tu lidi mají i 5 a více let, tak si nemyslím :-)

0/0
2.8.2016 19:12

J84a57n 65K51o25n61v51a36l58i42n10k48a 5690961851795

V komentářích se podezřele často objevuje pojmenování Jazzík.

Bóžínku.

Něco jako škodulka, fábinka nebo hondík. To může částečně determinovat okruh majitelů tohoto auta.

Asi je to praktické a kvalitně postavené auto. Mně se ale nelíbí. Přijde mi svým designem připos.até až ustrašené. K tomu motor, co po dálnici ječí jak podsvinče. Nevím, nevím.

+6/−5
2.8.2016 13:36

R77a54d53e17k 38H37o59l76e34c80e16k 3106780328381

Okruh majitelů je jasný. Jsou to lidé, co na to mají, ale nepotřebují se předvádět, tedy nemají potřebu oslňovat jiné vzhledem a parametry svého auta. Jsou to lidé, hledící na praktickou stránku věci. Řeší, že se jim v autě pohodlně sedí, že v něm převezou co potřebujou, že má malou spotřebu, že se s ním dobře parkuje, a že, když se mu šlápne na krk, tak možná ječí jeko podsvinče, ale ochotně vyrazí dopředu. A mimochodem, při 130 km/h to s tím ječením neberte moc vážně, tedy pokud nepodřadíte o dva rychlostní stupně (první dvě generace jedou na 3 až 140).

+7/−1
2.8.2016 14:21

J16a97n 61K21o29n95v30a89l83i94n83k81a 5110571471745

Vámi zmínění lidé si spíše koupí skvost typu Dacie Srandero nebo Fabie kombi. Tahle Honda je cenově někde jinde, proto musí být k její koupi i jiný důvod než zcela pragmatický. Některým hošanům se prostě Jazzík líbí.

To, že to točí na 6ku (!!!) 3500 rpm při 130 km rozhodně nelze považovat za komfortní. Super je to ve sporťáku nebo na motorce (Hondy jsou nejelpší!), tam klidně budu točit do červena, ale v téhle piksle, která je primárně určená pro holky nebo pro chlapy bez vztahu k autům, je to na pováženou.

0/−1
4.8.2016 13:25

R98a51d35e78k 16H83o43l72e57c96e88k 3276430558511

Je vidět, že jste v Jazzu nikdy neseděl.

0/0
4.8.2016 14:06

J57i35ř14í 92S49c18h84w66a83c57h 8648694218546

od benzínové atmosféry 1.3 s krouťákem cca 130 Nm, navíc až někde v okolí 4000-4500 otáček nelze očekávat, že na 6st. bude točit otáčky jako atmo dvoulitr nebo 1.4T s krouťákem 200 Nm a více. Tyto si pak mohou při 130 km/hod dovolit točit jen cca 2600-2800. Atmo 1.3 v těchto otáčkách prostě ještě nemá potřebný výkon.

0/0
4.8.2016 21:12

J54i57ř28í 85S15c17h57w52a53c31h 8328644878636

Jene, ještě dodám, že tím "jekotem podsvinčete" jsi jen poukázal na obecný "rozdíl" atmo versus turbo. Zatímco o třicet procent větší atmosféra na dálnici "ječí" někde u 3500 ot, tak 1.0 TSI ve větším a těžším autě si spokojeně "chrochtá" někde v okolí 2800 otáček (cha, prý že mixér)....;-)

0/0
4.8.2016 23:47

M31i16c13h55a37l 53S36l56e96z64á96k 5651236847511

Je to Honda. Majitelům koncernových chrocht vozidel se to může zdát jako ječení podsvinčete. Každopádně Honda motory umí, motory co mají zvuk a motory co jsou spolehlivé.

+5/0
2.8.2016 15:55

J31a50n 23K32o28n12v48a70l40i37n48k92a 5140811811705

Nemám koncernový chrochtwagen.

0/0
4.8.2016 13:15

J84i29ř30í 44S76c54h19w41a66c27h 8978594628876

baworácký chrochtwagen je na tom ohledně otáček (zátahu vocpodu) velmi podobně ;-)

0/0
4.8.2016 21:15

J49a92n 71K11o31n79v18a41l69i61n81k44a 5710271881605

Mno, to není zas tak úplně pravda. Ten třílitr, co mám v autě, není vyložený milovník nízkých otáček. Nejlépe se projevuje mezi 2500 - 3500 a zhruba do 4500 stále táhne, Pravda je, že s krouťákem 400 Nm, který je k dispozici poměrně "brzy" ho lze trápit řazením kolem 1200 ale to se podepisuje na setrvačníku (u manuiálu)

Já mám naštěstí automat, takže nějaký řazení "vocpoda" a podtáčení se mě netýká. Řadí si to samo a využívá to optimální výkon pro danou situaci.

0/0
5.8.2016 7:43

J31i73ř25í 92S22c45h91w50a73c76h 8418814648106

odhaduji, že v režimu "normal" a pokud není plyn na podlaze tak ten automat určitě neřadí na vyšší stupeň až ve 3500, ale mnohem dříve a při stálé rychlosti někde na běžné silnici při 100 tacho tam zařadí "něco", při čem otáčkoměr ukáže méně jak těch 2500 ;-)

0/0
5.8.2016 12:42

J13a88n 17K51o87n54v30a13l59i11n62k52a 5590681611415

Jak jsem psal. Reaguje to na styl jízdy. Takže když jedu razantně a chci hodně zrychlovat, řadí na D (Drive) i klidně kolem 4 tisíc. Je to pak schopné řadit poslední stupeň až při cca 150 kmh. Na DS (Drive sport) to řadí vysoko pokaždé. Při klidné jízdě to zařadí poslední stupeň a uzamkne stálý převod někde kolem 85 kmh. Při potřebě zrychlování dojde k podřazení a otáčky se opět zvýší na minimálně 2200. Při běžné jízdě např. po městě jezdím v rozmezí 1500 - 2000 otáček, což u tohoto motoru nelze brát jako režim "vocpoda" - volnoběžné otáčky jsou cca 600.

0/0
5.8.2016 13:10

J81i90ř52í 16S95c34h44w69a75c13h 8108314368546

pro mne jako člověka, který je rád, když se motoru dopřávají jen režimy proti kterým neprotestuje, samozřejmě režim "vocpodu" nezačíná volnoběhem, ale tam, kde motor neprotestuje a dvouhmota netrpí, takže nějakými cca 1400 otáčkami. Takže dnes nevidím mezi turbo-chrocht-wageny jakékoliv značky, v závislosti otáčky-výkon, nějaký významný rozdíl....kromě rozdílů souvisejících s objemem.

0/0
5.8.2016 13:43

J68a58n 92K37o30n38v43a39l27i24n24k40a 5680851331885

Tak se někdy svez s nějakým TDíčkářem, co jezdí za "woe třiapůl na sto". To jsou experti, co jezdí 45 km/h na pětku. Motor jen tak brblá a pomalu ho ničí vibrace. Jeden můj známý má oktávku 1.6 TDI a řadí jak kdyby měl motor z autobusu. Nenechá si říct. A rozdíly jsou, tomu věř. A hlavně OBJEM NIČÍM NENAHRADÍŠ ;-D!!

0/0
5.8.2016 14:32

T41o94m50á38š 57L14u78d54v47í75k 1840537984762

Už jsem slyšel i Volverín.

0/0
2.8.2016 16:09

J15a62n 35K74o90n19v67a14l61i62n18k75a 5770191291385

Taky lze potkat Pežíka, Citrouše, Yetíka, Dáčku, Rencka a další skvosty ;-D

0/0
4.8.2016 13:29

P16e26t75r 41B93á59č96a 8965286635795

Genius na prostor mozna, ale designove to je krap urovne Fabie.

0/−9
2.8.2016 13:17

P48e88t53r 52N89ě39m50e18č60e14k 1932944242303

To je ale strašný hnus.....8-o

+3/−14
2.8.2016 11:34

P36e42t87r 30N80ě36m68e34č18e68k 1672774662813

Jenom čtrnáct mínusů? To tu není víc honďáků? ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
3.8.2016 8:28

R55a64d38e56k 36H38o28l24e17c19e28k 3466360118671

Co by nebylo. Ale ne každý má potřebu mínusovat ubohé příspěvky.

+1/0
3.8.2016 9:06

J34a22n 31D61l21o67u26h19ý 7754469370219

R^Radsi bych v tom videl 1.6ku. Takhle rychlosti nad 130 tomu motoru moc po chuti nebudou. To same hluk v kabine.

0/0
2.8.2016 11:29

J24i80ř84í 83S21c72h68w62a95c75h 8468674848116

Auto co umí 190 musí být do 160 v pohodě....

0/0
2.8.2016 11:54

P21a35v77e12l 44Z10a67j65í83č56e46k 8254550246390

to tezko anezko chybi mi tak odhadem 50-60kw

0/−3
2.8.2016 12:48

R55a61d19e97k 27H14o43l32e34c16e72k 3666470718571

Ona ta auta, která mají těch vašich 50-60 kW navíc, zase nemají jen tunu, takže se to vyrovná.

+9/0
2.8.2016 13:04

M74a62r76t19i55n 89K40a73r11á37s53e57k 9958383478958

Tak s ohledem na to, ze i stare fabky s radobymotorem HTP na dalnici vytahle be vetsich problemu 170, tak si myslim, ze tomu autu opravu 50-60kw do pouzitelnosti nechybi...

+2/0
2.8.2016 14:54

M26i54c33h49a24l 37S68l66e96z77á13k 5531956717421

htp vytáhne na dálnici 170? božínku, to jedete z kopce, ne?

+1/−1
2.8.2016 15:57

J29a92n 36D80l82o48u45h68ý 7484249870179

Mel jsem roomstera v htp a jel bez problemu ve dvou lidech 170km/h akorat to zralo 10litru/100km. S felicii 1.3 50kW bbm jezdivam take ( pouze na lpg) 175km/h a zere to 15litru lpg / 100km. Opel Agila 1.2 ecotec jezdi bez problemu 165km/h pri 10 litrech lpg/100km. Ford Fusion 1.4 Durarec jezdi 180km/h pri 8.5litrech lpg / 100km. Vse realne zmereno na nemecke dalnici.

0/0
3.8.2016 8:25

J70i73ř55í 46S92c85h19w55a22c24h 8318434478936

těch 8.5 litru lpg v 1.4 duratecu při 180km/hod ti opravdu nevěřím. Leda tak se 80 km větrem v zádech a možná ještě s kopce ;-)

0/0
4.8.2016 21:20

J19a22n 77D86l86o76u39h93ý 7334649690569

Ver si cemu chces, pri rychlostech 90 az 120km/h se s tim da jet za 5,6l lpg na 100km. Samozrejme prazdne auto s 2 lidmi na palube.

0/0
5.8.2016 8:31

R64a57d80e85k 83H35o35l29e97c92e50k 3406190668851

Právěže po chuti tomu motoru jsou, protože ten motor se rád vytáčí. Jestliže to na 6 točí 3500 otáček ve 130, je to přesně ta hranice, kdy to při sešlápnutí plynu vystřelí.

S hlukem souhlasím. V otáčkách je motor slyšet.

+6/0
2.8.2016 12:29

J25a30n 14D70l91o43u88h38ý 7334899610379

R^Obcas jezdim se slabsi 1.6kou v benzinu s focusem II. Pri 130 toci cca 3500ot. na 5tku (vic rychlosti nema). Bez problemu zrychluje do 200km/h kde jsem v 6500ot a ma ochotu tocit vic, ale 7000 jsem v cervenem poli a uz neni kam tocit. Kdyz to porovnam - ma dost vykonu, ale chybi mu 6tka. Pokud chci jet 4 hod pres nemecko rychlosti 170km/h - tak to sice bez problemu jede, ale motor toci uz v druhe polovine spektra otacek. Cili je tohlucne a motor se zbytecne namaha ( pritom by stacilo zaradit chybejici 6tku). Honda ma 6 rychlosti ale uz na 6tku toci okolo 3 tisic pri 130ti. Nedokazu si moc predstavit tocit ten motor pri 170km/h 4 hodiny v kuse.

0/0
3.8.2016 8:18

R20a77d75e49k 90H76o46l31e61c74e36k 3396950178271

Pokud se chcete pravidelně prohánět po německých dálnicích, není Jazz nic pro vás. 6 rychlostí má kvůli spotřebě, ne kvůli dálnicím. Starší pětikvalt má indikaci řazení a 5. stupeň doporučuje řadit asi ve 45 km/h (při poklidné jízdě na rovině), takže ta 6 tomu chyběla pro ty běžné okresky.

Ale stejně bych vás v tom Německu chtěl vidět, jak jedete 4 hodiny 170. Každou chvíli je omezení rychlosti na nějakých 120, každou chvíli se vám tam někdo připlete. Prostě 4 hodiny v kuse nejedete ani náhodou. Divil bych se, kdybyste těch 170 jel 15 minut v kuse.

A pro ten Jazz znamená 170 km/h točení na úrovni 2/3 maximálních otáček, což není žádná katastrofa.

0/0
3.8.2016 8:58

R94a26d70e46k 76H29o90l24e73c29e92k 3766220758281

Dovolím si, jako někdo, kdo má s dvěma Jazzíky najeto dohromady asi 200 tisíc km, vyzdvihnout přednosti, kvůli kterým vím, že i další moje auto bude Jazz.

a) Vnitřní prostor pro cestující je ohromující. Mám 190 cm a 130 kg, přesto nemám sebemenší problém si sednout sám za sebe. Tedy, když mám naštelovanou přední sedačku na sebe, stále se za mě vejde stejně velký člověk. Samozřejmě si na zadní sedačku nesednou vedle sebe 3 lidé jako já. Vejdou se tam ale 2 děti na podsedáku a 1 dospělý. Místa na nohy je všude dost a dost je všude i nad hlavou.

b) Vnitřní prostor pro náklad nemá chybu. Zvednutelné sedačky jako například v Citi Elefantu (pro ty, co si to nedokáží představit) znamenají možnost vozit vysoké předměty. Vezl jsem takto třeba palmu. Ještě lepší je, když se zadní sedačky sklopí. Vznikne rovná plocha, na kterou se toho vejde. Už jsem vezl třeba dva hluboké dětské kočárky (nesložené, jen tak zaparkované) nebo jídelní stůl s 6 židlema nebo nedávno 55 palcovou televizi, která se v originálním obalu vešla na tu podlahu, takže ležela hezky rovně naplocho a nehrozilo její zničení. Nebo se tam nechají hodit dvě dospělácká kola atd.

c) Motor jede. Starší Jazzík 57 kW se rozjede jen na cca 180 km/h. Na víc nemá sílu. Novější 66 kW už jede 200 tachometrově, kdy ho zbrzdí omezovač rychlosti.

d) Motor nežere. Pokud člověk zrovna neatakuje rychlostní rekordy, tak se nechá jezdit hodně úsporně. Na delší tratě bez dálnic v pohodě kolem 4,5. Když se člověk vážně snaží a celou trasu jede 50-70 km/h, tak se nechá dostat i pod 4. V zimě, když jezdím jen 8km trasu vždy se studeným motorem, se dostávám na 6,5.

e) Je vidět, že se Honda snaží vylepšovat. Když porovnám ty dvě generace, které doma máme, tak to, co mi trochu vadilo na té první, má už druhá odstraněno, ať už je to nedostatečná výška hlavových opěrek, výměna předních žárovek podběhem kol, trochu vrzající přední sedačka (tam asi Japonci nepočítali s tím, že tam bude sedět někdo jako já) nebo potěšil ten výkonnější motor.

+14/0
2.8.2016 10:51

P56a94v32e96l 25Z51a31j53í59č62e71k 8454340496920

no mam snim par km odjeto motor na okresky super ale 200 :D tak mozna nekde u brna kdyz jedete z prahy mival jsem treba 300m 180kw a to jelo tak max do 170-180 na vic to nemelo kw... aby jste jezdil kolem 200 s rozumnym zrychlenim tak potrebujete tak 220-250kw...

0/−5
2.8.2016 12:47

R74a74d84e26k 92H22o62l53e83c17e29k 3626120308961

Psal jsem 200 tachometrově. Skutečnost bude asi o pár km/h menší. Asi to bude 190 (podle rychlostního indexu předepsaných pneumatik).

A nepsal jsem, že to té rychlosti dosáhne levou zadní, ale že se to na ni rozjede, a že v této rychlosti zasahuje omezovač. To je zcela evidentní, protože to s autem pěkně škubne, jak se na chvilku přeruší přívod paliva.

+1/0
2.8.2016 13:01

J98o33s55e42f 28N40o17v97a90k 5748732726208

Evidentně máte problém s chápáním psaného textu...

0/0
2.8.2016 17:09

D82a14n83i65e73l 79F53a28l90t95u81s 5152930511484

To auto se zvenku nezdá vůbec velké, spíše naopak. Ale jakmile usednete do auta zjistíte, ze tam je neuvěřitelný prostor. Máme sice staršího jazze, ale naprosto spolehlivý. A příští auto bude určitě zase jazzík.

+5/0
2.8.2016 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.