- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já som si tento Getz požičal, keď som bol na Kréte . Bol úplne nový, mal niečo cez 1000 km. Mal som ho tri dni. Vždy po pol hodine jazdy ma rozbolela hlava a cestou na Elafonisi sa mi mladšia dcéra v aute povracala. Nikdy pred tým ani potom už nemala s tým problém a zvládla aj Passo dello Stelvio bez problémov. Samozrejme nie v Getzi.
Nu, jel jsem s tím ze známou do Jihlavy když si to v áčkách pořizovala a oproti Fabii v tom nevidím zásadní rozdíl. Možná v tom bylo i víc místa. v 5. lidech to pak dokázalo jet dálniční rychlostí a brzdilo vcelku přijatelně.
Getz je spolehlivý a levný. A taky hnusný a pitomý.
Nevim za co mate ten minus? Asi je IN davat minusy za pravdu.
Getz a Santa Fe druhé generace byly první a poslední v Evropě prodávané vozy Hyundai, o kterých se nedalo tvrdit, že jde o paskvil a měly jakžtakž slušnou kvalitu provedení i jízdy. Předtím i potom už to byla totální tragédie. Jen u toho Santa Fe sice tak trochu ukradli motivy designu Touaregu první generace, ale to je v Asii projevem úcty ke zdrojovému designu, tak jim to odpusťme. Getz není žádný zázrak provedení, výkonu ani spolehlivosti, ale proti současným vozům H&K to je pořád skvěle spolehlivý a neodfláknutý produkt. Prostě taková levná chudá poctivá klasika, která si (na rozdíl od současných) na nic nehraje a funguje.
Getz je dobré a spolehlivé auto. Jen je problém, že na trhu ojetin je jich velice málo a výběr je hodně omezený. Fábií první generace je na výběr více jak 10x tolik....
Ale jo, to máte pravdu. Jen pokud byste měl mít těžší nehodu, seďte raději ve fabii než v getz, vaše šance na přežití by byly násobně větší.
Na jedné dovolené jsem měl možnost řídit Hyundai Elantru cca 10 let starou. No připadal jsem si jako bych řídil nějaký 40 let starý veterán. Tak dobře jsem se dlouho při řízení auta nepobavil. Stabilita žádná, řízení rozevláté, v každé zatáčce auto náklon minimálně 25%. Podobný zážitek jsem měl naposledy při řízení šlapacího autíčka.
Jako vtipný zážitek na víkend doporučuju
podobně jsem se cítil při řízení škody roomster, ale i u Octavie I, či Felicii.
S Getzem jsem nalítal 175000 Km a naprosto bez problémů.
Když jsem ho prodával, tak ani nechtěli uvěřit, že má najeto tolik. Bez závad, bez koroze a interiér byl naprosto nepoškozený.
Hyundai bych řídil leda bych ho dostal jako služebák a neměl na výběr.
Kvůli jejich odporně vlezlé reklamě bych ho nebral ani za půlku ceny. A to nejsem žádný superfanda Škodovky.
Taky mě štve ale že bych si kvůli tomu nekoupil značku tak to ani omylem. Více mi lezou na nervy lidi co musej mít volítanou stočenou oktávku bez záruky a ještě si libujou jakej udělali kšeft.
Tiéž mam Hyundéé a som nesmiérno spokojný a inú znáčku bysom si někúpil. Sidcáj sa nejedná o teho Getze, ale mam jeden z prvých Akcentov s ktorým som už za tjé letá najazdíl už skorem 30-tis. kilometrov a takmer nič, okrem takých bežných vecí ktoré prevádzkú "odchádzajú" ako je výfuk, ložiská, pružíny, svetlomety som nemeníl. Dokonca aj stěráče, fíltre, rozvódy a sviéčky mam ešče póvodné.
Ale človek sa o vozídlo staráť mosí a potem vydržá. Ja vyježdiám ibá keď v predpovediách počasijá sú odpoviedajúce podmienky a zotrvalý tlák vzduchá. Auto něpreťažujem a užívam k preprave maximálno troch !!! osób, bez batožíny. Keď chodievam zo starkú na večšé nákupy potem vždy ibá MHD, lebo na tých parkoviskách u tých markétov hrozí poškodienije lakovanija od okolostojácích nězodpovedných vodíčov a spolupasažiérov. A v tem prípádku tjé busy, ktorými jazdíme a ktorým to něhorázno vysoké jazdné platíme, igelitkámi vytiážíme skutočno k hraníci nosnósti.
Ale zpeť k Hyundaée. Po každej cestě pred uložením do garáže je trebárs vóz ošetríť a preto všetké zvonka i zvúntrajšká vyluxújem, omyjem a fénom vysuším, zvedněm stěráče a stejno aj celý voz, ktrorý vyhevérujem a pod prahy podložím, aby pneumátýky, pružíny a tlmiče pérovánija pri parkovaniju něboly trválo zatiážené a nevytváraly sa zdě deformácýje.
A nězabúdam ani na akumulátor, ktorý po jazdě pravidělno zkontrolujem a dobíjam. Pochopitělno pred letnú a zimnú sezónú automatýcky mením všetké náplně a filtre a to aj napriék temu, že v zímnom čase, až na výnimky, keď je skutočno ideálné počasije, vozídlo praktýcky něužívam.
A vertě, že pri takomto opečovávaniju isto buděte mať aj vy ostátný svoje vozidlá skutočno v perféktnom stave, aj keď trebárs něvlastníte tak kvalýtný doprávný prostriédok akým je Hyundaeé a aký som kúpil a používam ako písám na počiátku letá letúce ja sam.
jenze ja potrebuju jezdit :) kazdy den... mam chrysler a ten zatim drzi pohromade i bez vsech techto ukonu
Před pár lety jsem s Getzem asi týden jezdil. Byla to tuším benzínová třináctistovka. Oproti Fabii htp to bylo o hodně živější auto, ale jinak nic moc. Co mě tenkrát hrozně zarazilo u zánovního Getze (měl v té době najeto cca 15 tis. Km) bylo to, že mu strašně hučela ložiska v kolech.
Ta třináctistovka byla lepší než tehdejší fábie. Pokud se o tom autě dá říct něco dobrého tak alespoň to.