Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkusili jsme Hyundai Ioniq. Bez elektřiny jezdit neumí

Ioniq vyzývá na souboj kultovní Toyotu Prius. Má podobnou techniku, ale uhlazenější design. A jezdí moc hezky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O98n61d13ř56e43j 42K70r31a41t33o14c31h50v74í95l97a 1895504115122

Hnůjdaj vyzývá poslední dobou hodně modelů konkurenční značky...tedy hlavně Škody. A teď tu vládnu já...a podobné debilní hesla. Pokaždé se mýlil ;-D

0/−2
29.7.2016 22:31

D71a38v30i92d 24R27y51c59h78e84t77s95k98ý 9516871980780

"4,3L po rovině" není pro člověka poučeného o úsporné jízdě problém .. s řadou motorů. Sám mám tuto spotřebu mimo město s 1,2 TSI 77kW a to žádná brzda provozu nejsem.

+3/−1
29.7.2016 14:12

J58a29n 21K28o44ř26á19n 7857708638836

Asi se občas každému za život stalo, že mu během jízdy došel benzín/nafta. Následně třeba vyrazil pěšky k nejbližší čerpací stanici, tam koupil / půjčil kanystr, vrátil se zpět a situaci vyřešil. Jak se taková situace řeší u elektroauta ?

+1/0
29.7.2016 11:47

J54a35n 77V94e11s32e36l70ý 5404193412261

Nissan Leaf umí ještě asi 15 km v nouzovém režimu. To by na dojezd k zásuvce stačit, v ČR jsou fakt skoro všude.

0/−1
29.7.2016 12:07

M89a20r51t55i54n 17F31i98l85i95p28c40z31y89k 3821361215213

Takže zazvonit u nějakého domu a zeptat se, jestli nemají prodlužovačku?

+1/0
29.7.2016 12:23
Foto

M16i52c62h67a15l 53N17a81j94m76a25n 7279683686260

Asi tak je to myšleno...

+1/0
29.7.2016 13:24

L12u30k18á92š 69K63u78b48ů 5644963580177

určitě je v takové situaci vhodnější vozit vlastní prodlužovací kabel a nějaký drobný dárek pro rodinu, která poskytne elektrický proud....určitě se hodí také dobré čtení(ne komiksové povahy, spíše bych doporučil něco o velikosti Ottova naučného slovníku), než se akumulátor dostane na provozuschopný stav. Tedy pokud dotyčný smolař nebude klikař! V takovém případě se akumulátor v jeho Tesle vybije zrovna poblíž Super Charger u Humpolce a po vypití větší kávy může pokračovat v cestě.

+4/0
29.7.2016 14:32
Foto

J47i73r20i 48B98i59l29i13n88a 5628310157

Ja mam amatersky predelanou Mazdu pickup. Kdyz dochazi baterie, zpomalim tak na 40 km/hod a tim se me zhruba zdvojnasobi dojezd. Takze jsem zatim dojel vzdycky. .......

0/0
29.7.2016 17:09

S97t48a72n22i54s82l67a37v 58K23r28e68j74c43a50r 6567376133974

Nu je to na každém, osobně jsem pro sestru Kia Niro. Ale Hyundai Ioniq je pro ty jež dávají přednost vizáži .

0/0
29.7.2016 11:05

J69i55ř45í 69G17a83n37o 1260679484656

Tato technologie je hloupost. Nevím, kdo si to chce koupit. Když elektrika tak Tesla.

0/−4
29.7.2016 10:32

M37a48r98t13i93n 31F90i66l93i81p39c30z57y33k 3551511735643

ok, jsem zvědav, co si budete říkat v té Tesle o její "chytré" technologii, až ztvrdnete někde na dálnici v zimě při nějaké nehodě ...

+3/0
29.7.2016 10:43

J18a71n 75V84e64s61e58l61ý 5784643372261

A budu mít energie na 2 dny plného výkonu topení? Který spalovák vám to poskytne?

0/−2
29.7.2016 11:08

M65a10r87t92i84n 78F69i71l49i29p64c69z19y25k 3401341875453

Každý, protože spotřeba na volnoběh bude při zapnutém topení od 0,6-1,0/h.

+4/0
29.7.2016 12:22

J61a42k63u60b 58Š76a89f52a82n46d53a 7425517361381

A k čemu by vám to v ČR bylo? Kdy zde někdo toto potřeboval?

0/0
29.7.2016 16:15

J76i25ř38í 42E64r48b75e81n 1123254886177

Mám dojem, že nějak v prosinci 1998 byla D1 totálně zasypaná a nepřístupná, že se opravdu změnila na dvoudenní parkoviště...

0/0
30.7.2016 20:50

J15a74k49u30b 33Š73a43f13a94n61d15a 7505217131411

To, že byla 2 dny neprůjezdná neznamená, že tam ti lidé 2 dny seděli bez nějaké pomoci.

0/0
30.7.2016 21:41

S95t32a27n16i76s38l40a42v 10K12r91e32j95c84a60r 6617446693684

Ono pokud by to byla tak špatná technoloie, tak by nebylo tolik následovníků nejen Tesly ale i Mazdy.

+1/0
29.7.2016 11:08

M83a76r43t26i30n 67F18i32l43i24p19c86z31y61k 3161791585833

Nejsem odpůrce elektromobili, každá technologie má své pro a proti.

Jsem pouze proti takovým direktivním zásahům, jaké plánuje Londýn, potažmo Norsko a Německo. A protože si myslím, že elektromobil v současné podobě, jak jej známe, má své limity a omezení, tak se prostě ptám, jak s těmi limity a omezeními budeme fungovat až se s nimi setkáme v reálném životě u věcí, které nás celkem běžně potkávají.

+6/0
29.7.2016 12:26

M18a22r78i73á42n 48B28e41d50n46á27r44i10k 9691801510288

Jsou to vlaštovky, průkopníci. Až v provozu se ukáže co se musí změnit a proč a kam se ubrat ve vývoji. Třeba za 20 let bude mít auto elektromotor a malý plazmový generátor na vodu. Problémy asi budou jen když se odstaví a bude nutné ho opět zažehnout.

+1/0
29.7.2016 16:40

J64a61r16o95m48í67r 15K95r27á89l 4240709704899

Spíš bych to tipoval na nějaký motor s vnějším spalováním. Pochybuji, že by se do 20 let podařilo vyvinout akumulátor, který by nahradil klasický motor a k tomu za rozumnou cenu a s přijatelnou životností.

+1/0
29.7.2016 19:37

S15t11a76n36i56s89l19a44v 93K96r87e27j70c14a98r 6247496153784

Nu v případě zrovna Norska a Norů jež jsou elektromobilitě na předním místě v Evropě, a jistě tam nemají takové zimy jako v posledních letech v ČR. Ano je to v lidech.

0/0
30.7.2016 21:44

A42n51t27o52n86í69n 53S72e76b24e58r13a 7703788560229

104 kW a skoro 11s 0-100? To je vtip:

Já mám blbých 63 Kw a udělám 0-100 za 12s

0/−1
29.7.2016 10:16

M42a32r43t34i61n 19F29i66l18i17p30c95z11y96k 3121491195903

Taky ale asi nemáte pod podlahou baterky ...

+2/0
29.7.2016 10:20

J37a47n 86D57ě89t65á12k 4271414299450

Jako odpůrce ekoteroru se můžu jenom ;-D

0/0
29.7.2016 10:14

O92n27d47ř24e90j 65Z91d16e80r27a33d31i59č44k79a 6494575713798

Tak já nevim... Teď jsme s kolegama jeli na dovolenou do Bosny, pětkovým golfem... A za 4.3l/100km jsme to taky dali.. Tak nevím kde je ta zásadní výhoda..

+1/0
29.7.2016 9:48

M21a18r93t78i51n 19F35i84l42i77p31c43z76y98k 3311241895813

Mám takový neodolatelný pocit, že jste do toho lili naftu a ještě jeli z kopce.

+4/0
29.7.2016 9:52

O81n19d40ř20e43j 38Z73d14e25r36a22d19i25č54k55a 6614175363978

Nafťák to je, ale asi jste v Bosně nebyl, tam to z kopce fakt moc není.. Hele - nevidět to naživo, pochyboval bych, ale to auto je skvělý.

0/0
29.7.2016 10:05

M48a95r15t65i80n 59F37i58l82i56p32c38z29y88k 3661741615493

Takže jabka a hrušky. Nic proti naftě, ale ten hybrid má benzínový motor.

+2/0
29.7.2016 10:14

O11n73d65ř15e46j 92Z97d71e32r61a75d87i24č91k93a 6254515853758

To já mu neberu, ale pokud vezmu provozní náklady, což je to, co u auta řeším, tak ten hybrid mi jako úspora, nebo výhoda, nepřijde..

0/0
29.7.2016 10:18

M52a59r59t16i78n 89F56i92l96i92p29c58z79y92k 3221161625423

V tom trendu, co zavádí Londýn nebo chystá Norsko a Německo bude ten přesun alespoň do hybridů nevyhnutelný ... teď to ekonomicky při současných cenách lépe nevychází ... provozní úspora sice je, ale nikdy nesmaže rozdíl v počáteční investici při současných cenách.

0/0
29.7.2016 10:25

M42i58c21h66a18l 37F75r82ý93d41a 1402439133472

Pokud do provozních nákladů hloupě počítáte jen spotřebované palivo, pak se vašemu úsudku nedivím.

+1/0
29.7.2016 14:22

P79e97t19r 89M51a67r86š24á88l98e10k 9785122124959

No pokud do nich ještě započítá pořizovací cenu, tak to bude mnohem víc ve prospěch toho Golfu.

+1/0
29.7.2016 15:47

F94r12a85n41t82i18s36e63k 85M50r32z39e94n95a 3255625638899

4.3l/100km, nizka zivotnost baterie a cena 750 tis a ted mi reknete, v cem ma to auto vyhodu?

+6/−1
29.7.2016 9:36

J81a77r80o82m31í63r 93K54r27á68l 4220659394359

Je "ekologické". ;-)

+1/0
29.7.2016 9:43

J72o86s97e38f 53M12i29k39i52n 5433324485284

Nezlobte se, ale 4.3 l jezdí spoustu aut a nejsou hybridní

+6/0
29.7.2016 8:50
Foto

M37i91c28h73a46l 46N87a30j33m24a21n 7799313466370

Výhoda hybridních aut je, že se při kratších cestách dá využívat energie s baterií nabitých externě. Pak je použití a spotřeba spalovacího motoru minimální. Ale čím delší trasa,tím je využití spalovacího motoru vyšší a samozřejmě i spotřeba vyšší.

+2/0
29.7.2016 8:58

J89a67n 51V29e21s95e65l18ý 5964853182601

Oni Ioniq dělají i jako plug-in hybrid. S baterií na 40-50 km a benzínovým motorem jako nabíjecím agregátem. Jenže ten začnou prodávat až příští rok.

0/0
29.7.2016 11:13

J69a51n 34V46e59s82e45l65ý 5624973942741

Hybrid je výhodnější v situacích, kdy se spalovák dostává mimo optimální provozní podmínky. To znamená rozjíždění, prudká akcelerace, ... Takže jsou ideální do města. Při dlouhých plynulých jízdách žádné výhody oproti spalováku nemají.

+2/0
29.7.2016 11:12

R28a50d15i48m 71S86v57o32b64o91d48a 9843919136362

Hybridní verze má k dispozici benzinový čtyřválec 1.6 GDI o výkonu 77 kW, spřažený s 32kW elektromotorem. Celkový výkon soustavy je podle automobilky 104 kW, což stačí na solidní zrychlení 10,8 sekundy.

to by mela zvladnout ta samotna 1.6, ne?

+6/0
29.7.2016 8:41

J32a71n 82D31ě86t37á84k 4281774989770

To by měla, ale tahle to nezvládne, protože ji uzemnili těžkou batekou, elektromotorem a dalším nepotřebným balastem.

+2/0
29.7.2016 10:16

M60a96r85e80k 73K90o72s75t10e70l90e26c45k20ý 6383846958

Dobře se píše a čte o elektromobilech v létě.

A co až nastane zima? Čím si v takovém elektromobilu zatopíme? Tak jako ve všech těch slavných městských elektrobusech - klasickým palivem, benzínem a naftou?

0/0
29.7.2016 8:34

M77a12r49t54i56n 56F22i93l78i76p17c47z43y31k 3361491935353

Já jsem taky zvědav na elektrombily, v nějaké zácpě v mrazivé noci při neprůjezdné dálnici. By mně zajímalo, čím pak budou tu haldu nepojízdných vyšťavených elektromobilů rozjíždět včetně na kost zmrzlých posádek.

+1/0
29.7.2016 8:42

M60i46r83e27k 56S22á25l 1125651408544

to bude na odtah. tam rezervní kanistřík nepomůže

0/0
29.7.2016 9:12

M47a21r58t51i88n 50F74i58l32i14p50c72z85y93k 3241641385663

No ale ten odtah několik stovek aut ... to bude dálnice ucpaná ještě další 3 dny.

0/0
29.7.2016 9:17

J48a63k75u51b 83Š76a48f22a59n55d36a 7395537891811

A co je na tom divného? Spotřeba nějakého naftového topení je naprosto minimální vzhledem k tomu, že to má 4x vyšší účinnost než spalovací motor.

0/0
29.7.2016 10:12

M49a41r64t58i94n 53F80i61l90i70p30c20z73y97k 3321411565853

Takže elektrobily budou nebo snad dokonce jsou vybaveny naftovým nezávislým topením?

+1/0
29.7.2016 10:45

J44a26k76u77b 95Š36a80f13a76n89d29a 7325927591591

Asi jak které. Osobně bych to viděl jako rozumnou volbu. Nějaké teplo jde získat i z elektromotorů.

Myslím, že někdy se používá i TČ (reverz klimatizace) ale to už se dost projeví na dojezdu.

0/−1
29.7.2016 10:48

L89u46k62á59š 16K43u23b67ů 5114843790637

tak takhle teda ne pane Šafando! To by vám ekoteroristi dali! Správné elektroauto nemůže mít naftové topení, to by postrádalo tu ekologii. Správné alektroauto bude splňovat pasivní standardy a bude zabalené do 30ti cm minerální vaty! (to zajistí i větší bezpečnost pro chodce a zvířátka pohybujících se po silnicích) Takové auto pak vytopíte vlastním tělem. .....pokud trpíte nadýmáním, tak o to rychleji.

+1/0
29.7.2016 14:42

J66a73k23u37b 23Š79a53f19a73n14d70a 7455377761901

Dobře, vyměníme naftu za 100% řepkový olej.

+1/0
29.7.2016 16:18

J76a89n 42V67e77s70e59l82ý 5604693812501

Elektromobil nemusí kvůli topení pouštět motor. V bateriích má dost elektřiny, aby to utáhlo spotřebu toho malého tepelného čerpadla, kterým topí, na pár dní.

+1/−1
29.7.2016 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.