Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zkusili jsme Hyundai Ioniq. Bez elektřiny jezdit neumí

Ioniq vyzývá na souboj kultovní Toyotu Prius. Má podobnou techniku, ale uhlazenější design. A jezdí moc hezky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O38n22d19ř19e23j 98K87r20a62t27o90c83h50v57í11l41a 1495934385122

Hnůjdaj vyzývá poslední dobou hodně modelů konkurenční značky...tedy hlavně Škody. A teď tu vládnu já...a podobné debilní hesla. Pokaždé se mýlil ;-D

0/−2
29.7.2016 22:31

D96a92v22i69d 13R87y70c95h49e50t91s16k69ý 9106201540950

"4,3L po rovině" není pro člověka poučeného o úsporné jízdě problém .. s řadou motorů. Sám mám tuto spotřebu mimo město s 1,2 TSI 77kW a to žádná brzda provozu nejsem.

+3/−1
29.7.2016 14:12

J95a80n 16K31o80ř15á85n 7197168728166

Asi se občas každému za život stalo, že mu během jízdy došel benzín/nafta. Následně třeba vyrazil pěšky k nejbližší čerpací stanici, tam koupil / půjčil kanystr, vrátil se zpět a situaci vyřešil. Jak se taková situace řeší u elektroauta ?

+1/0
29.7.2016 11:47

J18a54n 30V33e45s80e32l25ý 5524163312521

Nissan Leaf umí ještě asi 15 km v nouzovém režimu. To by na dojezd k zásuvce stačit, v ČR jsou fakt skoro všude.

0/−1
29.7.2016 12:07

M12a48r69t69i20n 30F83i40l12i14p44c67z86y17k 3301901175133

Takže zazvonit u nějakého domu a zeptat se, jestli nemají prodlužovačku?

+1/0
29.7.2016 12:23
Foto

M63i40c81h61a51l 29N26a56j35m46a83n 7679483736530

Asi tak je to myšleno...

+1/0
29.7.2016 13:24

L78u67k60á21š 93K64u35b75ů 5694113720867

určitě je v takové situaci vhodnější vozit vlastní prodlužovací kabel a nějaký drobný dárek pro rodinu, která poskytne elektrický proud....určitě se hodí také dobré čtení(ne komiksové povahy, spíše bych doporučil něco o velikosti Ottova naučného slovníku), než se akumulátor dostane na provozuschopný stav. Tedy pokud dotyčný smolař nebude klikař! V takovém případě se akumulátor v jeho Tesle vybije zrovna poblíž Super Charger u Humpolce a po vypití větší kávy může pokračovat v cestě.

+4/0
29.7.2016 14:32
Foto

J43i25r25i 88B25i22l87i75n48a 5898600287

Ja mam amatersky predelanou Mazdu pickup. Kdyz dochazi baterie, zpomalim tak na 40 km/hod a tim se me zhruba zdvojnasobi dojezd. Takze jsem zatim dojel vzdycky. .......

0/0
29.7.2016 17:09

S52t23a84n83i98s72l63a39v 89K88r28e56j19c96a52r 6767866693794

Nu je to na každém, osobně jsem pro sestru Kia Niro. Ale Hyundai Ioniq je pro ty jež dávají přednost vizáži .

0/0
29.7.2016 11:05

J88i64ř85í 11G41a45n31o 1710789724356

Tato technologie je hloupost. Nevím, kdo si to chce koupit. Když elektrika tak Tesla.

0/−4
29.7.2016 10:32

M63a27r49t18i96n 19F80i36l13i16p70c82z96y24k 3681151915713

ok, jsem zvědav, co si budete říkat v té Tesle o její "chytré" technologii, až ztvrdnete někde na dálnici v zimě při nějaké nehodě ...

+3/0
29.7.2016 10:43

J44a10n 15V68e11s95e42l51ý 5814493612361

A budu mít energie na 2 dny plného výkonu topení? Který spalovák vám to poskytne?

0/−2
29.7.2016 11:08

M93a90r14t36i70n 78F47i22l86i71p50c83z63y19k 3151661715413

Každý, protože spotřeba na volnoběh bude při zapnutém topení od 0,6-1,0/h.

+4/0
29.7.2016 12:22

J35a52k58u36b 77Š66a65f62a31n16d65a 7245697281981

A k čemu by vám to v ČR bylo? Kdy zde někdo toto potřeboval?

0/0
29.7.2016 16:15

J19i25ř65í 56E36r44b30e92n 1143104926267

Mám dojem, že nějak v prosinci 1998 byla D1 totálně zasypaná a nepřístupná, že se opravdu změnila na dvoudenní parkoviště...

0/0
30.7.2016 20:50

J51a58k94u38b 70Š19a56f95a13n98d25a 7335477721481

To, že byla 2 dny neprůjezdná neznamená, že tam ti lidé 2 dny seděli bez nějaké pomoci.

0/0
30.7.2016 21:41

S72t81a96n27i52s51l74a47v 52K58r39e36j21c42a48r 6577436613254

Ono pokud by to byla tak špatná technoloie, tak by nebylo tolik následovníků nejen Tesly ale i Mazdy.

+1/0
29.7.2016 11:08

M17a67r92t45i55n 67F73i24l98i92p91c27z82y87k 3701481955853

Nejsem odpůrce elektromobili, každá technologie má své pro a proti.

Jsem pouze proti takovým direktivním zásahům, jaké plánuje Londýn, potažmo Norsko a Německo. A protože si myslím, že elektromobil v současné podobě, jak jej známe, má své limity a omezení, tak se prostě ptám, jak s těmi limity a omezeními budeme fungovat až se s nimi setkáme v reálném životě u věcí, které nás celkem běžně potkávají.

+6/0
29.7.2016 12:26

M57a51r50i13á15n 45B97e43d97n24á56r54i65k 9631171400158

Jsou to vlaštovky, průkopníci. Až v provozu se ukáže co se musí změnit a proč a kam se ubrat ve vývoji. Třeba za 20 let bude mít auto elektromotor a malý plazmový generátor na vodu. Problémy asi budou jen když se odstaví a bude nutné ho opět zažehnout.

+1/0
29.7.2016 16:40

J55a37r35o38m53í38r 51K81r55á35l 4750519644719

Spíš bych to tipoval na nějaký motor s vnějším spalováním. Pochybuji, že by se do 20 let podařilo vyvinout akumulátor, který by nahradil klasický motor a k tomu za rozumnou cenu a s přijatelnou životností.

+1/0
29.7.2016 19:37

S45t61a10n90i21s21l11a31v 93K11r57e53j26c68a43r 6387836853774

Nu v případě zrovna Norska a Norů jež jsou elektromobilitě na předním místě v Evropě, a jistě tam nemají takové zimy jako v posledních letech v ČR. Ano je to v lidech.

0/0
30.7.2016 21:44

A42n43t23o66n42í29n 10S67e57b79e69r55a 7773368770939

104 kW a skoro 11s 0-100? To je vtip:

Já mám blbých 63 Kw a udělám 0-100 za 12s

0/−1
29.7.2016 10:16

M54a74r52t94i39n 82F60i35l76i84p37c68z18y52k 3701481965193

Taky ale asi nemáte pod podlahou baterky ...

+2/0
29.7.2016 10:20

J31a58n 78D29ě80t90á52k 4631314619480

Jako odpůrce ekoteroru se můžu jenom ;-D

0/0
29.7.2016 10:14

O32n31d75ř31e24j 68Z85d87e56r93a80d17i45č81k14a 6594905243858

Tak já nevim... Teď jsme s kolegama jeli na dovolenou do Bosny, pětkovým golfem... A za 4.3l/100km jsme to taky dali.. Tak nevím kde je ta zásadní výhoda..

+1/0
29.7.2016 9:48

M40a71r45t56i76n 97F74i73l82i98p41c17z31y22k 3131551185153

Mám takový neodolatelný pocit, že jste do toho lili naftu a ještě jeli z kopce.

+4/0
29.7.2016 9:52

O53n49d66ř82e90j 13Z38d23e22r96a24d30i98č38k76a 6894885123748

Nafťák to je, ale asi jste v Bosně nebyl, tam to z kopce fakt moc není.. Hele - nevidět to naživo, pochyboval bych, ale to auto je skvělý.

0/0
29.7.2016 10:05

M53a76r56t50i84n 85F56i48l72i68p14c88z72y97k 3161511575133

Takže jabka a hrušky. Nic proti naftě, ale ten hybrid má benzínový motor.

+2/0
29.7.2016 10:14

O49n68d17ř43e64j 10Z59d52e82r70a63d27i42č19k38a 6124405583138

To já mu neberu, ale pokud vezmu provozní náklady, což je to, co u auta řeším, tak ten hybrid mi jako úspora, nebo výhoda, nepřijde..

0/0
29.7.2016 10:18

M63a79r35t51i40n 68F19i33l34i26p24c57z79y73k 3501291935413

V tom trendu, co zavádí Londýn nebo chystá Norsko a Německo bude ten přesun alespoň do hybridů nevyhnutelný ... teď to ekonomicky při současných cenách lépe nevychází ... provozní úspora sice je, ale nikdy nesmaže rozdíl v počáteční investici při současných cenách.

0/0
29.7.2016 10:25

M87i75c95h96a11l 25F91r31ý39d58a 1742859413482

Pokud do provozních nákladů hloupě počítáte jen spotřebované palivo, pak se vašemu úsudku nedivím.

+1/0
29.7.2016 14:22

P12e86t76r 76M96a38r48š33á40l75e43k 9385352894899

No pokud do nich ještě započítá pořizovací cenu, tak to bude mnohem víc ve prospěch toho Golfu.

+1/0
29.7.2016 15:47

F75r22a25n95t23i64s62e16k 61M64r43z30e10n19a 3435465918769

4.3l/100km, nizka zivotnost baterie a cena 750 tis a ted mi reknete, v cem ma to auto vyhodu?

+6/−1
29.7.2016 9:36

J21a69r13o95m53í90r 54K17r57á10l 4620689754349

Je "ekologické". ;-)

+1/0
29.7.2016 9:43

J11o54s27e42f 78M71i76k85i95n 5353224435764

Nezlobte se, ale 4.3 l jezdí spoustu aut a nejsou hybridní

+6/0
29.7.2016 8:50
Foto

M38i38c89h92a82l 66N26a65j86m93a32n 7309693886650

Výhoda hybridních aut je, že se při kratších cestách dá využívat energie s baterií nabitých externě. Pak je použití a spotřeba spalovacího motoru minimální. Ale čím delší trasa,tím je využití spalovacího motoru vyšší a samozřejmě i spotřeba vyšší.

+2/0
29.7.2016 8:58

J63a98n 46V85e40s41e74l81ý 5754643742251

Oni Ioniq dělají i jako plug-in hybrid. S baterií na 40-50 km a benzínovým motorem jako nabíjecím agregátem. Jenže ten začnou prodávat až příští rok.

0/0
29.7.2016 11:13

J89a25n 44V90e62s75e62l26ý 5274633262951

Hybrid je výhodnější v situacích, kdy se spalovák dostává mimo optimální provozní podmínky. To znamená rozjíždění, prudká akcelerace, ... Takže jsou ideální do města. Při dlouhých plynulých jízdách žádné výhody oproti spalováku nemají.

+2/0
29.7.2016 11:12

R51a20d46i17m 32S96v72o88b16o22d86a 9583489806112

Hybridní verze má k dispozici benzinový čtyřválec 1.6 GDI o výkonu 77 kW, spřažený s 32kW elektromotorem. Celkový výkon soustavy je podle automobilky 104 kW, což stačí na solidní zrychlení 10,8 sekundy.

to by mela zvladnout ta samotna 1.6, ne?

+6/0
29.7.2016 8:41

J12a55n 61D35ě28t66á75k 4101304959400

To by měla, ale tahle to nezvládne, protože ji uzemnili těžkou batekou, elektromotorem a dalším nepotřebným balastem.

+2/0
29.7.2016 10:16

M55a67r53e71k 12K47o13s93t75e92l33e52c84k13ý 6743686138

Dobře se píše a čte o elektromobilech v létě.

A co až nastane zima? Čím si v takovém elektromobilu zatopíme? Tak jako ve všech těch slavných městských elektrobusech - klasickým palivem, benzínem a naftou?

0/0
29.7.2016 8:34

M12a65r94t19i60n 73F17i63l91i44p58c29z51y88k 3501761755383

Já jsem taky zvědav na elektrombily, v nějaké zácpě v mrazivé noci při neprůjezdné dálnici. By mně zajímalo, čím pak budou tu haldu nepojízdných vyšťavených elektromobilů rozjíždět včetně na kost zmrzlých posádek.

+1/0
29.7.2016 8:42

M28i27r13e73k 83S63á72l 1875761588694

to bude na odtah. tam rezervní kanistřík nepomůže

0/0
29.7.2016 9:12

M58a59r59t63i72n 43F35i85l78i81p60c89z79y66k 3871821525853

No ale ten odtah několik stovek aut ... to bude dálnice ucpaná ještě další 3 dny.

0/0
29.7.2016 9:17

J51a56k76u55b 84Š57a64f38a28n12d31a 7305837241461

A co je na tom divného? Spotřeba nějakého naftového topení je naprosto minimální vzhledem k tomu, že to má 4x vyšší účinnost než spalovací motor.

0/0
29.7.2016 10:12

M14a41r84t93i55n 17F62i63l96i92p77c38z46y46k 3841101215863

Takže elektrobily budou nebo snad dokonce jsou vybaveny naftovým nezávislým topením?

+1/0
29.7.2016 10:45

J46a29k81u24b 73Š12a94f35a54n41d14a 7655947661241

Asi jak které. Osobně bych to viděl jako rozumnou volbu. Nějaké teplo jde získat i z elektromotorů.

Myslím, že někdy se používá i TČ (reverz klimatizace) ale to už se dost projeví na dojezdu.

0/−1
29.7.2016 10:48

L84u47k81á93š 36K44u32b86ů 5594823760557

tak takhle teda ne pane Šafando! To by vám ekoteroristi dali! Správné elektroauto nemůže mít naftové topení, to by postrádalo tu ekologii. Správné alektroauto bude splňovat pasivní standardy a bude zabalené do 30ti cm minerální vaty! (to zajistí i větší bezpečnost pro chodce a zvířátka pohybujících se po silnicích) Takové auto pak vytopíte vlastním tělem. .....pokud trpíte nadýmáním, tak o to rychleji.

+1/0
29.7.2016 14:42

J20a27k52u27b 89Š44a82f63a42n31d40a 7395887681111

Dobře, vyměníme naftu za 100% řepkový olej.

+1/0
29.7.2016 16:18

J74a58n 97V11e36s63e52l98ý 5644903722751

Elektromobil nemusí kvůli topení pouštět motor. V bateriích má dost elektřiny, aby to utáhlo spotřebu toho malého tepelného čerpadla, kterým topí, na pár dní.

+1/−1
29.7.2016 11:17







Najdete na iDNES.cz