Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Se Zastavou je definitivní amen, zbyly po ní miliardové dluhy

Legendární jugoslávská automobilka Zastava v srbském Kragujevaci je historií. Definitivní uzavření po dlouhé nečinnosti vyvolalo u mnohých Srbů bolestné vzpomínání na část minulosti, která je teď nenávratně pryč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J74a60n 12Č39e98r13m80á23k 4339698265417

no, kdyby ji dnes za 100k dováželi... :-D

Ale vážně. Za socíku to bylo jedno z nejlepších aut, které se tu daly koupit. I když bohužel snad jen v Tuzexu... I tehdy jich tu jezdilo minimum...

+1/0
27.7.2016 9:39

M57i19c55h64a69l 48K48o22l33o78v67r79a35t 5887163875222

V Zastava 1100 ve žlutém provedení V

+1/0
26.7.2016 23:28

M68i85l60a51n 77Š25v40a84g30r67o50v87s12k83ý 9482889585858

Já ji taky měl.

+1/0
27.7.2016 7:48

R67a66d68e26k 77D77o18l51e80ž44a58l 2739243730340

V roce 1970, pokud vím, slavila Škoda vyrobení milontého auta s motorem vzadu, tj. ten milion aut vyrobila za cca šest let. A Zastav 750 se vyrobilo "téměř milion" za třicet let (1955-1985)? Mě to teda nezní jako nějaký ohromující úspěch..

0/0
26.7.2016 23:12

K21a46t56e55ř95i66n76a 48V39ý63b28o54r82n90á 6640959869

Pokud vím já, tak těch aut s motorem vzadu tehdy vyráběla okolo stovky denně. Tak kde jste přišel k těm milionům?

0/0
26.7.2016 23:41

K98a56t12e54ř65i10n68a 82V73ý68b73o58r49n71á 6930369239

Pardon. Špatně jsem si to přečetla.

0/0
26.7.2016 23:43

J77i71ř12í 41S13c89h10w88a29c86h 8238584638676

pokud si matně vzpomínám tak během 80. let byla produkce v MB (+ Kvasiny) snad někde mezi 200-300 tisíci ročně, takže ne stovka ale tisícovka denně ;-)

0/0
26.7.2016 23:47

J89i78ř62í 86E24r27b32e66n 1793564856227

Jinak ještě k řadě 105/120/130: těch bylo vyrobeno od srpna 1976 do ledna 1990 více než 2 miliony kusů, přičemž mám dojem, že dvoumilionté auto byla ta agáve šedozelená Ś 125 L, která je taky ve sbírce muzea.

0/0
27.7.2016 23:18

J91i18ř74í 79E24r55b59e55n 1763864336837

V roce 1969 se slavilo celkově milionté auto (počínaje Voiturettou A z roku 1902), a to i přes katastrofální požár podpůrných provozů v Boleslavi v srpnu 1969.

V srpnu 1973 pak bylo vyrobeno milionté auto řady 1000/1100 MB + 100/110. Byla to karmínová Škoda 110 LS, která je ve sbírkách muzea Škoda.

+1/0
27.7.2016 23:15

D67e52j21a53n 75T79a81d69i24c 7152156687707

Kdyz jsem byl maly tak me v 1100 vozil deda, mel ji v cihlove barve. Nikdy nezapomenu ten odor benzinu uvnitr auta a ja vlezeny mezi prednima sedackama nakukujici pod ruce rodinneho Niki Laudy. Pamatuji si, ze to bylo celkem zive auto, deda s tim nahanel ostatni "vychodni auta" a porad huhlal neco o tom, ze jim to nejede. ;-D

+6/0
26.7.2016 21:25

J19i17ř22í 95K55o15c31u83r27e76k 6185804545178

No jo, škodovácké motory. Do 2000 se probouzí, ve 3000 to vypadá, že se bude něco dít ... a v 3500 otáčkách začínáte ztrácet naději, že by se něco dělo a řadíte. Ne nepopisuju dieslový motor. Ten se do stodvácy nedával.

+1/0
26.7.2016 22:04

P98a13v14e22l 23Š91e38d12l56b73a20u23e14r 7768141522775

Jednička...dvojka...trojka...svačina...čtyřka ;-).

0/0
27.7.2016 23:18

J13i68ř20í 52E46r52b43e79n 1413274626827

Stodvácovej motor nejlépe táhnul právě v otáčkách 3500-4000. Byl to řev padesáti naštvaných koní, se kterými jsme s tátou honili mercedesky a audiny a trasu Karlovy Vary - Nová Paka tak s dva roky starou škodovkou absolvovali za necelé 2,5 hodiny :-)

0/0
27.7.2016 23:23
Foto

M35a44r45t93i34n 73K69o21u10b92e54k 3779797158646

mám pocit, že vlákno je spíš o Zastavě 1100...

+1/0
12.8.2016 12:31
Foto

M31i44c91h27a17l 23N33a39j77m84a95n 7559653606770

Osud všech automobilek východního bloku, které se nestaly součástí světových automobilek.

+2/0
26.7.2016 21:14

R42a60d20i48m 72P48o74l76á19š51e39k 9816653129759

V západní automobilce se výrobní zařízení za 30 let kompletně obnovilo tak jednou za 10 let, takže tak třikrát.

V socialistické automobilce obvykle prakticky vůbec.

Po nástupu "kapitalistického bloku" to pak byly fabriky vyrábějící beznadějně zaostalá auta a s beznadějně zastaralým výrobním zařízením.

Musela by se postavit znova i fabrika i znova vyvinout model auta.

+4/0
26.7.2016 21:33

J65i73ř66í 47K77o58c95u35r45e74k 6215214155268

Koupíte licenci a po 30 letech zjistíte, že už to nikdo nechce. Leda veteránisti na díly do svého původního originálního auta.

+2/0
26.7.2016 22:07

A49n76d24r55e48j 24K22r27a69s65k91o 4824681240183

No jo konkurence a neplánovaní hospodarstvi je svine. Nebyt toho, by bylo všechno dokonalý... Teda snad jo, nebo....?

+3/0
26.7.2016 19:11

J64i82ř50í 73K75o19c40u80r98e23k 6105834635848

Nebýt kapitalistického Fiatu, tak si licenci mohli koupit jinde. Třeba kapitalistického Renaultu. Nebo u kapitalistického BMW a vyrábět motorky. Safra, proč vlastně ti socialisté museli kupovat licence od kapitalistů, to tam nezbyl nikdo, kdo by jim vymyslel auto vlastní?

+1/0
26.7.2016 22:01

A13n96d36r63e71j 91K12r62a67s20k62o 4604521550953

No jo, ale když to nemělo delo nebo hufnici, tak nac to vymyslet proboha... lidove auto? jsou dulezitejsi veci v socializmu, ne tahle prkotina.

0/0
26.7.2016 22:38

F80i85l75i36p 20S36i20r38o69t41e50k 9392459422561

Otázka tedy je, čím to, že tam nikdo, kdo by vymyslel vlastní auto, nebyl ani před válkou, stejně jako nebyl a není dejme tomu v sousedním Řecku, Turecku a spoustě dalších čistě kapitalistických zemí.

+1/0
27.7.2016 6:42

D35a24n37i63e83l 61S93c55h15a52c25h62e30r82l 3625220573868

Jmenuje se to civilizační náskok...

0/0
27.7.2016 9:17

J34i12ř42í 23E17r36b74e76n 1863974926407

Vymyslet auto je jedna věc.

Zajistit výrobu = postavit pro ni fabriku, sehnat tisíce strojů, desetitisíce schopných lidí, zajistit logistiku a technologii, zaplatit vývoj, zaplatit reklamu, sehnat stovky dodavatelů atd., je druhá a podstatně složitější věc.

0/0
27.7.2016 23:27

J51a71n 26N34o63v37á46k 9257912227297

Tu jsme měli a v hlubokém socialismu to bylo do jisté míry vytržení ze stereortypu Škodovka-Žigulík-Warťas-Trabant. Ale vydrželo to jezdit snad dvacet let.

+3/0
26.7.2016 17:33

J90a30n 31N67o21v56á18k 9867772377817

-stereotypu-

0/0
26.7.2016 17:33

L58a18d53i92s10l30a36v 19W84e16b56e21r 4214724896

Je to hned vedle��

0/0
26.7.2016 19:46

D13a58v98i84d 20H71o42l88m22a31n 5864150167

Špatné auto to rozhodně nebylo. Jen hnilo o trochu víc, než konkurence. 20 let bez pravidelných nástřiků bylo naprosto nereálné.

0/0
28.7.2016 8:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.