Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Se Zastavou je definitivní amen, zbyly po ní miliardové dluhy

Legendární jugoslávská automobilka Zastava v srbském Kragujevaci je historií. Definitivní uzavření po dlouhé nečinnosti vyvolalo u mnohých Srbů bolestné vzpomínání na část minulosti, která je teď nenávratně pryč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J71a91n 58Č24e14r81m59á38k 4699388385387

no, kdyby ji dnes za 100k dováželi... :-D

Ale vážně. Za socíku to bylo jedno z nejlepších aut, které se tu daly koupit. I když bohužel snad jen v Tuzexu... I tehdy jich tu jezdilo minimum...

+1/0
27.7.2016 9:39

M32i83c63h35a93l 36K74o79l77o83v63r52a64t 5597233155522

V Zastava 1100 ve žlutém provedení V

+1/0
26.7.2016 23:28

M14i98l59a18n 68Š41v37a92g67r66o70v60s82k51ý 9742569385588

Já ji taky měl.

+1/0
27.7.2016 7:48

R24a20d56e18k 46D28o72l15e87ž38a15l 2589533680530

V roce 1970, pokud vím, slavila Škoda vyrobení milontého auta s motorem vzadu, tj. ten milion aut vyrobila za cca šest let. A Zastav 750 se vyrobilo "téměř milion" za třicet let (1955-1985)? Mě to teda nezní jako nějaký ohromující úspěch..

0/0
26.7.2016 23:12

K84a64t39e77ř30i62n51a 35V41ý36b69o14r28n93á 6410889949

Pokud vím já, tak těch aut s motorem vzadu tehdy vyráběla okolo stovky denně. Tak kde jste přišel k těm milionům?

0/0
26.7.2016 23:41

K36a11t97e94ř95i94n61a 41V44ý63b52o98r87n18á 6220129169

Pardon. Špatně jsem si to přečetla.

0/0
26.7.2016 23:43

J97i86ř45í 78S17c94h71w83a24c81h 8758244538216

pokud si matně vzpomínám tak během 80. let byla produkce v MB (+ Kvasiny) snad někde mezi 200-300 tisíci ročně, takže ne stovka ale tisícovka denně ;-)

0/0
26.7.2016 23:47

J55i48ř19í 32E52r69b58e88n 1693764466857

Jinak ještě k řadě 105/120/130: těch bylo vyrobeno od srpna 1976 do ledna 1990 více než 2 miliony kusů, přičemž mám dojem, že dvoumilionté auto byla ta agáve šedozelená Ś 125 L, která je taky ve sbírce muzea.

0/0
27.7.2016 23:18

J98i98ř35í 53E28r56b11e22n 1953544526267

V roce 1969 se slavilo celkově milionté auto (počínaje Voiturettou A z roku 1902), a to i přes katastrofální požár podpůrných provozů v Boleslavi v srpnu 1969.

V srpnu 1973 pak bylo vyrobeno milionté auto řady 1000/1100 MB + 100/110. Byla to karmínová Škoda 110 LS, která je ve sbírkách muzea Škoda.

+1/0
27.7.2016 23:15

D28e15j35a21n 80T23a85d26i89c 7512956597777

Kdyz jsem byl maly tak me v 1100 vozil deda, mel ji v cihlove barve. Nikdy nezapomenu ten odor benzinu uvnitr auta a ja vlezeny mezi prednima sedackama nakukujici pod ruce rodinneho Niki Laudy. Pamatuji si, ze to bylo celkem zive auto, deda s tim nahanel ostatni "vychodni auta" a porad huhlal neco o tom, ze jim to nejede. ;-D

+6/0
26.7.2016 21:25

J84i69ř41í 57K18o26c68u42r31e95k 6725574695628

No jo, škodovácké motory. Do 2000 se probouzí, ve 3000 to vypadá, že se bude něco dít ... a v 3500 otáčkách začínáte ztrácet naději, že by se něco dělo a řadíte. Ne nepopisuju dieslový motor. Ten se do stodvácy nedával.

+1/0
26.7.2016 22:04

P29a22v41e25l 11Š95e91d14l46b43a46u18e55r 7908291942565

Jednička...dvojka...trojka...svačina...čtyřka ;-).

0/0
27.7.2016 23:18

J12i74ř75í 43E85r69b63e86n 1373834836957

Stodvácovej motor nejlépe táhnul právě v otáčkách 3500-4000. Byl to řev padesáti naštvaných koní, se kterými jsme s tátou honili mercedesky a audiny a trasu Karlovy Vary - Nová Paka tak s dva roky starou škodovkou absolvovali za necelé 2,5 hodiny :-)

0/0
27.7.2016 23:23
Foto

M19a61r62t20i59n 65K14o57u36b94e63k 3849797338966

mám pocit, že vlákno je spíš o Zastavě 1100...

+1/0
12.8.2016 12:31
Foto

M20i10c70h77a22l 36N49a70j81m93a29n 7429523766370

Osud všech automobilek východního bloku, které se nestaly součástí světových automobilek.

+2/0
26.7.2016 21:14

R72a21d18i18m 37P80o83l96á95š34e25k 9466293169219

V západní automobilce se výrobní zařízení za 30 let kompletně obnovilo tak jednou za 10 let, takže tak třikrát.

V socialistické automobilce obvykle prakticky vůbec.

Po nástupu "kapitalistického bloku" to pak byly fabriky vyrábějící beznadějně zaostalá auta a s beznadějně zastaralým výrobním zařízením.

Musela by se postavit znova i fabrika i znova vyvinout model auta.

+4/0
26.7.2016 21:33

J89i62ř62í 71K53o86c66u15r71e68k 6695904795258

Koupíte licenci a po 30 letech zjistíte, že už to nikdo nechce. Leda veteránisti na díly do svého původního originálního auta.

+2/0
26.7.2016 22:07

A39n32d60r79e98j 31K51r76a71s95k25o 4354121740523

No jo konkurence a neplánovaní hospodarstvi je svine. Nebyt toho, by bylo všechno dokonalý... Teda snad jo, nebo....?

+3/0
26.7.2016 19:11

J95i88ř29í 64K70o14c66u79r79e33k 6495164165468

Nebýt kapitalistického Fiatu, tak si licenci mohli koupit jinde. Třeba kapitalistického Renaultu. Nebo u kapitalistického BMW a vyrábět motorky. Safra, proč vlastně ti socialisté museli kupovat licence od kapitalistů, to tam nezbyl nikdo, kdo by jim vymyslel auto vlastní?

+1/0
26.7.2016 22:01

A48n66d89r13e81j 65K11r63a65s30k83o 4684221900663

No jo, ale když to nemělo delo nebo hufnici, tak nac to vymyslet proboha... lidove auto? jsou dulezitejsi veci v socializmu, ne tahle prkotina.

0/0
26.7.2016 22:38

F55i27l84i91p 62S74i79r49o36t18e21k 9722529802561

Otázka tedy je, čím to, že tam nikdo, kdo by vymyslel vlastní auto, nebyl ani před válkou, stejně jako nebyl a není dejme tomu v sousedním Řecku, Turecku a spoustě dalších čistě kapitalistických zemí.

+1/0
27.7.2016 6:42

D58a24n45i40e32l 38S35c31h30a18c51h41e32r97l 3795120903758

Jmenuje se to civilizační náskok...

0/0
27.7.2016 9:17

J22i33ř15í 64E24r52b70e68n 1263634946697

Vymyslet auto je jedna věc.

Zajistit výrobu = postavit pro ni fabriku, sehnat tisíce strojů, desetitisíce schopných lidí, zajistit logistiku a technologii, zaplatit vývoj, zaplatit reklamu, sehnat stovky dodavatelů atd., je druhá a podstatně složitější věc.

0/0
27.7.2016 23:27

J92a57n 82N19o71v68á32k 9817672377307

Tu jsme měli a v hlubokém socialismu to bylo do jisté míry vytržení ze stereortypu Škodovka-Žigulík-Warťas-Trabant. Ale vydrželo to jezdit snad dvacet let.

+3/0
26.7.2016 17:33

J94a64n 82N21o43v56á51k 9557152297957

-stereotypu-

0/0
26.7.2016 17:33

L40a56d50i92s10l91a68v 63W21e70b36e59r 4244924576

Je to hned vedle��

0/0
26.7.2016 19:46

D23a36v20i79d 18H17o83l12m20a10n 5404410377

Špatné auto to rozhodně nebylo. Jen hnilo o trochu víc, než konkurence. 20 let bez pravidelných nástřiků bylo naprosto nereálné.

0/0
28.7.2016 8:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.