Diskuze

Se Zastavou je definitivní amen, zbyly po ní miliardové dluhy

Legendární jugoslávská automobilka Zastava v srbském Kragujevaci je historií. Definitivní uzavření po dlouhé nečinnosti vyvolalo u mnohých Srbů bolestné vzpomínání na část minulosti, která je teď nenávratně pryč.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J75a84n 19Č17e13r65m42á98k

27. 7. 2016 9:39

no, kdyby ji dnes za 100k dováželi... :-D

Ale vážně. Za socíku to bylo jedno z nejlepších aut, které se tu daly koupit. I když bohužel snad jen v Tuzexu... I tehdy jich tu jezdilo minimum...

1 0
možnosti

V Zastava 1100 ve žlutém provedení V

1 0
možnosti

V roce 1970, pokud vím, slavila Škoda vyrobení milontého auta s motorem vzadu, tj. ten milion aut vyrobila za cca šest let. A Zastav 750 se vyrobilo "téměř milion" za třicet let (1955-1985)? Mě to teda nezní jako nějaký ohromující úspěch..

0 0
možnosti

Pokud vím já, tak těch aut s motorem vzadu tehdy vyráběla okolo stovky denně. Tak kde jste přišel k těm milionům?

0 0
možnosti

D21e89j37a93n 11T56a18d20i23c

26. 7. 2016 21:25

Kdyz jsem byl maly tak me v 1100 vozil deda, mel ji v cihlove barve. Nikdy nezapomenu ten odor benzinu uvnitr auta a ja vlezeny mezi prednima sedackama nakukujici pod ruce rodinneho Niki Laudy. Pamatuji si, ze to bylo celkem zive auto, deda s tim nahanel ostatni "vychodni auta" a porad huhlal neco o tom, ze jim to nejede. ;-D

6 0
možnosti

No jo, škodovácké motory. Do 2000 se probouzí, ve 3000 to vypadá, že se bude něco dít ... a v 3500 otáčkách začínáte ztrácet naději, že by se něco dělo a řadíte. Ne nepopisuju dieslový motor. Ten se do stodvácy nedával.

1 0
možnosti

Osud všech automobilek východního bloku, které se nestaly součástí světových automobilek.

2 0
možnosti

V západní automobilce se výrobní zařízení za 30 let kompletně obnovilo tak jednou za 10 let, takže tak třikrát.

V socialistické automobilce obvykle prakticky vůbec.

Po nástupu "kapitalistického bloku" to pak byly fabriky vyrábějící beznadějně zaostalá auta a s beznadějně zastaralým výrobním zařízením.

Musela by se postavit znova i fabrika i znova vyvinout model auta.

4 0
možnosti

No jo konkurence a neplánovaní hospodarstvi je svine. Nebyt toho, by bylo všechno dokonalý... Teda snad jo, nebo....?

3 0
možnosti

Nebýt kapitalistického Fiatu, tak si licenci mohli koupit jinde. Třeba kapitalistického Renaultu. Nebo u kapitalistického BMW a vyrábět motorky. Safra, proč vlastně ti socialisté museli kupovat licence od kapitalistů, to tam nezbyl nikdo, kdo by jim vymyslel auto vlastní?

1 0
možnosti

J35a95n 71N27o53v29á32k

26. 7. 2016 17:33

Tu jsme měli a v hlubokém socialismu to bylo do jisté míry vytržení ze stereortypu Škodovka-Žigulík-Warťas-Trabant. Ale vydrželo to jezdit snad dvacet let.

3 0
možnosti

J40a58n 58N47o61v39á90k

26. 7. 2016 17:33

-stereotypu-

0 0
možnosti