Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První smrtelná nehoda tesly: elektroauto jelo nedovolenou rychlostí

Automobil Tesla, který v květnu během jízdy se zapnutým systémem samořízení narazil do nákladního vozu, jel nedovolenou rychlostí. Vyplývá to z předběžné zprávy amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43i86r68o67s57l83a10v 14B76r40a77d21a 7284633478546

Anyway - serie ma ze teraz bude kazdy kydat na teslu aj ked na to aby dohnala napriklad cesky priemer umrti pri dopravnych nehodach na 100 000 vozidiel kde bol za volantom clovek tak by este musela tento rok minimalne 6-7 umrti pridat ( a je mozne ze vychadzam z neaktualneho poctu predanych tesla S )

0/0
8.9.2016 18:25

M69i14r95o21s14l83a58v 79B56r65a70d14a 7744463318136

Na ameriku by musela pridat este tak 32 ;)

0/0
8.9.2016 18:25

M92i98r90o94s57l49a33v 43B66r28a62d54a 7694893468166

Jemine to sa tu zase silo "odbornikov" :D az nechapem preco headhunteri velkych spolocnosti nedavaju pracovne nabidky na fora na idnes :D :D :D

0/0
8.9.2016 18:19

P70e39t46r 50H94o18f45e58r37e87k 9212912225953

Chybne prelozeny clanek. "Highway" v USA ZDALEKA neznamena "dalnice", je to normalni rychlostni silnice.

Tady se to stalo:

https://www.google.com/maps/place/Williston,+FL+32696/@29.4105844,-82.5398202,346m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x88e88e1423e40de1:0x71e8bfa2b87a8508!8m2!3d29.38747!4d-82.4467705

Nakladak jel po te ceste c. 27 (na Severo-Zapad) a odbocoval doleva (na Jih) na cestu NE 140th Ct. Tesla jela po ceste c.27 (na Jiho-Vychod) a pak zkoncila v poli v pravem dolnim rohu.

0/0
2.8.2016 0:36

P38a40v19e73l 28P28i72s52k95á29č79e61k 7531841315130

Toto je druhá velmi podobná nehoda Tesly (návěs, špatná viditelnost proti slunci, nezachycení radarem). Pánové od Tesly by se na toto měli podívat.

Jinak považuju za nerealistické, aby řidič měl při kontrole autopilota po celou dobu dostatečnou pozornost, a navíc dokázal odhadnout, že autopilot fakt vážně nereaguje.

Nedovolená rychlost byla jen mírná, víceméně v rámci běžné tolerance US policie.

+1/0
29.7.2016 18:15

L19u65d28ě63k 42N45e10k79u17d83a 4637426663694

"Chybovati je lidské, ale nejlépe to dokáží počítače."

Farmers' Almanac, 1978

+1/−1
27.7.2016 23:32

B38r41o31n70i89s32l45a94v 71K28o43s28i43k 3260696437630

V navodu na uzivani Tesly chybelo ze za volantem neni povoleno spat..

A nebo je to auto TEchnicky SLAbe.😃

0/0
27.7.2016 17:07

J60a37r34o77s54l72a57v 62N92o40v38á66k 1435640390857

Ono to v tom návodu určitě uvedeno bude, z toho obavu nemám.

0/0
8.9.2016 21:29

H35u90g48o 40K82o94n97e67č24n93ý 3108303245128

Asi máte pravdu.

Jenže být hodinu či hodiny v pohotovosti, která je potřeba jednou za x stovek hodin, to IMO nikdo neudrží.

Je to jako se snažit nonstop korigovat řidiče ze sedadla spolujezdce, aby se jeden x-krát přesvědčil, že řidič bude reagovat správně.

Ten počítač sice nemá nervy, ale sedič jo.

+3/0
27.7.2016 14:36

J82i20ř72í 30Ř12e15h42o90ř 9828688726178

historická zkušenost říká, že vysoce sofistikované řešení prohraje s jednoduchým řešením. Tesla svůj technologický náskok využívá ke stavění tanku Tiger, zatímco lidé si žádají t34 nebo shermana. Mají udělat dobré masové elektroauto, které si každý uřídí sám. A ne stavět příliš složité zrůdy. Na které nikdo nebude mít a natož na jejich drahou a náročnou údržbu.

0/−4
27.7.2016 14:17

P95e91t17r 37S37v62o14b41o17d35a 7312121804

Vzato do extremu by dle vaseha vyjadreni nikdy nevznikl tak vysoce sofistikovany system jako Internet a lidi by se porad dorozumivali pomoci dopisu a telefonu ... no mozna spis dopisu a kourovych signalu.

+5/0
27.7.2016 14:39

M65a38r66t63i60n 71K37a48r90á56s27e92k 1238614349524

Vysoce sofistikovaný systém, jako je internet nevznikl nějak cíleným vývojem. to se prostě spojilo pošíti pár univerzit, pak se k nim přidali další, pak se řeklo že si vymyslí jiný lepší komunikační protokol, pak se to zalíbilo i mimo univerzitní půdu a takhle postupně se spoustou křečí vzniko něco, co o pár desítek let se samozřejmostí používáme. Jenže při tom nikdo nezemřel a bude ještě dalších pár desítek let trvat, než bude někdo ochoten svěřovat spolehlivosti internetu svůj život. Je to sofistikovaný systém, ve kterém může selhat libovolná z tisíců věcí a taky se to poměrně pravidelně děje. Ostatně jako u té tesly.

+1/−1
27.7.2016 17:28

R44u17d78o66l74f 97N16o59v85o65t46n25ý 7812936569882

Tak to si doplňte mezery ve vzdělání, než někoho budete poučovat - Internet je cíleně vyvinut pro agenturu DARPA, oficálně se poprvé spustila mezi univerzitami, to ano, ale to proto že to bylo vyvíjeno na univerzitách v rámci armádních grantů. Zadání bylo jasné : decentralizovaná počítačová síť nezničitelná cílenými údery.

Docela dlouho si tu síť sušili v USA s omezeným přístupem, což se uvolnilo až někdy v 80. letech.

To, že ta síť se potom dál rozšiřovala, až se z toho časem stal internet jak ho známe dneska, je věc druhá, ale samotný základ rozhodně není dílo nějaké náhody, a už vůbec bych nepoužíval věty "Jenže při tom nikdo nezemřel". Počátky jsou čistě vojenské.

+5/−1
27.7.2016 17:42

P70e48t46r 75P75e36t32r 6963452688153

Ostatně jako valná většina jiných projektů a vynálezů :)

+1/0
27.7.2016 21:20

M44a88r44t24i11n 78K88a71r28á51s45e16k 1668314169774

Internet není dílo náhody, ale už vůbec to není dílo čistě vojenské. Od počátku k němu mělo přístup víc civilistů než vojáků a dotáhli to tak daleko, že dneska musí být počítače připojené na internet, umístěné v jiné místnosti, než počítače vnitřní sítě armády. Dílem náhody je právě ono masové rozšíření, které od počátku jaksi v plánu nebylo. Jinak samotné technologie samozřejmě nejsou dílem náhody, ale cíleným vývojem a klidně možná vývojem pro armádní účely. Jenže armáda si provozuje na podobných technologiích úplně jinou síť a neříká jí internet. Jenže kdybyste tohle připustil, nemohl byste poučovat Vy.

Ohledně "Jenže při tom nikdo nezemřel". Znáte nějakou technologii, na které přímo závisí lidské životy a která je závislá na funkčnosti internetu tak, že když selže internet, může přímým následkem toho selhání někdo zemřít? Já né a tak můžu dál směle tvrdit, že na selhání internetu nikdo nezemřel. Na rozdíl od selhání autopilota v tesle. Ale Vy celou dobu víte jak to bylo myšleno, jen se snažíte prudit. Kdyžtak si kupte medvídka mývala.

0/0
28.7.2016 20:04

R93u34d21o66l95f 10N37o32v73o24t57n76ý 7172836819312

Musíte myslet jinak - s tímhle uvažováním by jste nikdy nevyrobil nic složitějšího.

Tesla má jinou, poměrně obvyklou strategii u technologických firem.

Jako první vyrobili auto, cosi jako supersport (Tesla Roadster). Tam vyzkoušeli většinu "kritických" věcí, jako jaký motor a kam, ECU, atd. Prostě limity technologie.

Tohle je druhá generace - luxusní auto se spoustou featur kde se jede víc na spolehlivost, snadnou údržbu a ostatně i cenu - je o dost nižší než u prvního.

Třetí je ve vývoji a má to být "lidové auto"- tlak je na cenu a možnost masové produkce. Podle dostupných údajů by se měla cena pohybovat na úrovni - dejme tomu - lepšího Golfa.

Než řeknete že to je drahé - tohle je minimum kam míří, zajímavé jsou pro ně trhy JAP/USA/WE, možná Čína. Na cokoliv menšího a chudšího se bude kálet z vysoka.

+4/−1
27.7.2016 17:16

J15a92n 71V70o51t51a45v45a 3914320387479

kdyby měla Tesla také radar, jako používají pro adaptivní tempo máte "primitivnější" vozidla (jako můj Golf), tak se to třeba stát nemuselo. Holt každá technologie má svoje limity...

+8/0
27.7.2016 14:07

H35o42n78z54a 69T57a38r 3719332124182

Tesla je vybavena radarem, jako jiná auta s adaptabilním tempomatem .

https://www.youtube.com/watch?v=gOvGeMZhPEg

0/0
17.8.2016 15:29

R44u60d21o49l85f 31K22o64m43á69r23e10k 7738599452369

autopilot v aute je hloupost. kdo nechce ridit, necht jede vlakem, busem nebo leti. to postrada logiku stejne jako mit slunecni bryle ve tme . .

+6/−11
27.7.2016 13:47

M51i88c74h73a73l 70P89i96n41d45j13a16k 5583554197967

Autopilot ridi letadla a nema s tim problem. Az budou mit autopilota vsechna auta a auta budou kominukovat mezi sebou tak bude bezpecnost na silnici nekolika nasobne vetsi nez dnes.

+9/−2
27.7.2016 14:02

H13o83n37z19a 39P11u58p24á79k 1667930773219

neomylná technologie neexistuje ani existovat nebude... letadla nemusí řešit provoz - to řeší ŘLP... proč asi?

+5/0
27.7.2016 14:14

P41e15t93r 33S31v85o82b58o38d44a 7722701244

Protoze letadla vznikla v dobe kdy o nejakych sofistikovanych autopilotech jako jsou dnes va autech nebylo mozne ani uvazovat a letaji rychlostma radove 10x vetsima nez jezdi auta a prepravuji celkem dost lidi naraz. Takze se jaksi vyplati zamestnat na plny uvazek cloveka ktery nebude delat nic jineho nez ze zajistuje bezpecny provoz pro ne. Stejne tak jako se vyplati v hlavnim meste pri vypadku semaforu na krizovatku postavit policajta.

Ale jaksi se nevyplati toho policajta postavit na kazdou krizovatku do kazde vesnice.

V podstate by se piloti mohli domlouvat mezi sebou bez RLP a taky by to "nejak" fungovalo.

Ale jak rikam ... pri tech rychlostech a poctu civilistu na palube se proste vyplati mit tam toho "policajta"

0/0
27.7.2016 14:45

P17e50t27r 15S15p87a59t26z96i88e32r36e96r 7494392595924

řlp ale neřeší autopilota....to se pletete....autopilo se naprogramuje a pak letá sám, dle předem nadefinovaných letových koridorů, vzletových a přistávacích tras...říká se jim SID a STAR...a toto ŘLP také nevlivňuje. Ten jen udává povolení. Toť vše...a pak řeší vyjímečné situace..jinak pilot zapíná autopilota jakmile se odlepí od země a vypíná až když je těsně před dosednutím. Na některých letištích letadlo i na autopilota přistane a následně ještě i pojiždí samo ke stojánce.

+1/0
27.7.2016 16:22

T16o76m22á84š 10L39u18d81v37í68k 1360487744492

To bude asi tím že autopilot v letadle nemá čidla a senzory.

0/−1
27.7.2016 16:05

J63a47n 25R93y18c95h74l61i16k 9286948441253

jasně, moderní AP v letadle vůbec nepozná, jak rychle, jak vysoko a jakým směrem letí, jaký má tah motorů a polohu letadla, kde je vůči ILS na finále atd. že? Prostě žádná čidla.

+1/0
28.7.2016 9:57

M71a96r34t45i53n 97K44a37r95á57s38e17k 1208194329774

Víte jak řídí autopilot letadlo? sleduje jednoduchou čáru.

Neřeší jiná letadla, protože ty řeší dispečer. Neřeší zatáčky, kluzký povrch, stopaře a při jakékoli nepředloženosti si prostě jen řekne pilotovi, aby to za něj vyřešil. Jasně že jsou čím dál lepší, ale pořád kolem nich ještě skáče homada lidí a to mluvíme o mnohonásobně delších reakcích, a mnohonásobně jednodušších vstupech informací do onoho autopilota, než jaké musí mít řidič na silnici. i to bude asi důvod, proč autopiloty existují o tolik let déle, než samořízení auta.

+2/0
27.7.2016 17:35

J28a32r76o31m49í67r 87K80r55á30l 4620289544699

Jistě. Jenomže jaký je provoz v třírozměrném prostoru a jaký na dálnici ? A on ani ten autopilot v letadle není neomylný.

0/0
28.7.2016 12:26

R93u89d64o24l46f 83N13o33v82o50t39n21ý 7672886869852

Tohle není autopilot, ale takový trochu lepší tempomat.

Jako Google je v tomhle o moooc dál, tam se o autopilotovi mluvit dá, ale tady je to podle mě akorát honosná marketingová fráze.

Tady se stalo akorát to, že pánské přirození v kamionu smacklo auto v levém pruhu na svodidla a řidič i automat si toho všimli pozdě. Je otázka zda vůbec měli čas a možnost něco dělat, ono po bitvě je každej generál.

0/0
27.7.2016 17:29

P96e86t51r 83S86v94o27b22o74d13a 7192521884

No ja bych to zas jako takovou tragedii nevidel.

Porad je nehodovost na pocet ujetych kilometru nizsi nez u cloveka. Na tom videu to sice vypada jako ze se ten autopilot zachoval jako naprostej dement ... ale za ty roky co jezdim jsem uz videl primo vznik par bouracek a proti tomuhle "stouchanci" to byla opravdu jina uroven demence :D

Jo je to sice na pytel kdyz se sverite technologii a ona vas pripravi o zdravi nebo dokonce o zivot. Ale kazda technologie ma na zacatku "mouchy" a i takove airbagy urcite zabili par lidi nez se to poradne vychytalo a ostatne i par lidi rocne zabiji urcite i dnes, ale na kazdeho mtveho je 100 zachranenych.

Ja bych treba uz dnes radsi sedl do autobusu rizeneho automatem nez prumernym ridicem autobusu.

Dneska se nam jeste muze zdat "divne" sverit svuj zivot do rukou automatickeho ridice. Ale za 20 let bude nasim detem pripadat naprosto silene sverit svuj zivot do rukou napriklad lidskeho taxikare.

+9/−1
27.7.2016 13:24

P32e44t26r 82P35e63t47r 6513952728473

Jste nějak pozadu :D já se bojím svěřit svůj život taxíkářům už teď :D obzvlášť v Praze :D

+1/0
27.7.2016 21:24

J73a94n 49M36a90l38ý 1105979934688

Tohle je kravina, aby opravdu autopilot fungoval sám, každé vozidlo by v sobě muselo mít nějaký gps modul aby počítač znal skutečnou pozici ostatních účastníků. Tyhle optické systémy mají řízení max. pomoct, ale vyloženě nespoléhat se na ně. Koneckonců kolik optických klamů na silnici známe. A teď jak se s tím má srovnat PC.

+5/−2
27.7.2016 12:52

R32a75d75e69k 82H97o71l52e48c42e74k 3596430598151

A pobíhající lidé a zvířata také budou mít gps moduly, aby o nich autopilot věděl? Tohle naopak jinak, než optickou cestou, udělat nejde.

+1/0
27.7.2016 13:02

P23a37v41e35l 48H44a11l24b13i19c91h 6559892306469

Na druhou stranu 99% možných informací můžete získat komunikačními kanály z jiných vozidel a zbylá zvířata a lidi se mohou vyhodnocovat analýzou datového toku z optiky. Navíc díky komunikaci vozidel může být implementován systém ověření neznámého tělesa jiným vozidlem z jiné strany a tedy tím pádem i zpřesnění informací a poslání informace o možném nebezpečí vozidlům "vzadu". Rozhodně by to neuškodilo.

+1/0
27.7.2016 13:06

P13e21t58r 30S98v68o49b23o52d65a 7742981574

Hmm to je sice moc hezka utopicka myslenka. Ale to by znamenalo jaksi nutnost vymenit veskera existuji auta na celem svete najednou aby to fungovalo.

No mozna jsem jediny komu to pripada jako zcela nerealizovatelne a nesrovnatelne jednodussi je proste vyrobit auto co se obejde bez toho.

+2/0
27.7.2016 13:31

R39a72d24e61k 88N31o76v10a67k 9714543349310

S přibývajícím počtem aut takto vybavených a s jejich vyšší dostupností k jednou dojde k tomu, že budou vozy komunikovat mezi sebou.

Ostatně už jsou v testovacím provozu i kamionové "vlaky", kdy jede jeden kamion udávající tempo těm za ním a systémy dalších vozů koordinují svůj pohyb s ním a ostatními vozy.

Přijde doba, kdy levé pruhy na vícepruhových komunikacích budou vyhrazeny samořiditelným autům a v další době bude možnost řídit auta řidičem čím dál více omezována.

Výroba automobilů se spalovacím motorem začala okolo r. 1885, n začátku 20. století přišel Henry Ford a dnes máme samořiditelná auta. Co bude za 20, 30 let?

Porovnejte doby např. v (tele)komunikacích před a po Bellovi, Marconim, A.C. Clarkem. Jen mezi vynálezem telefonu a prezentováním myšlenky telekomunikačních družic uplynulo neuvěřitelně krátkých 69 let. A dnes můžeme hlasem i obrazem komunikovat téměř s kýmkoliv na Zemi, Když někdo vyfotografuje tučňáka v Antarktidě, na PC u vás doma "ve Lhotě" může být fotka i za minutu.

Vývoj jde dál a nezastaví se.

Snad s výjimkou, kdyby na svět padla jaderná zima.

0/0
27.7.2016 14:10

P60e71t59r 89S51v81o31b11o39d62a 7102231604

No co bude za 30+ let fakt nikdo rict nemuze. Ale jen me prijde nesmyslne chtit aby nova technologie byla postavena na tom ze ji musi vlastnit vsichni na cele planete jinak nebude vubec fungovat.

Nova technologie je vzdy prijimana pomalu a s rozpaky a to jestli uspeje zalezi na tzv. earlyadopters kteri do toho "neznama" vrazi svoje penize a tak nejak riskuji ze je vrazi do neceho co se vubec nerozsiri. Asi neco jako kickstarter projekty. Ale vy by jste chtel na ten kickstarter projekt lakat lidi se slovy ... dejte me milion a dostanete za nej vec co pokud si ji kolpi uplne vsichni na celem svete zacne fungovat ... na to nikoho nechytite :D

naopak ta auta musi byt schopna naprosto sama bez jakekoliv pomoci fungovat uz dnes. Musi byt schopna fungovat jak ve velkomeste tak i na poustni ceste. Jedine tak maji sanci se "chytit" a masove rozsirit.

Jo jiste za 30 let az budou masove rozsirena tak se muze prijit s "upgradem" kdy pomoci vzajemne komunikace se komfort jeste zvysi. Ale nikdy nemuze byt ta vzajemna komunikace nutnou podminku pro fungovani ve chvili kdy se to teprve zacina prodavat prvnim zakaznikum.

0/0
27.7.2016 14:36

R46a73d24e88k 68N73o44v53a84k 9404943409660

Nikoho nelákám.

Ale myslím si, že už dnes by měla být vyráběna/vyžadována auta s nějakou formou ověření polohy, ne ani tak pro bigbrother ale např pro výkonové zpoplatnění komunikací, evidenci a predikci dopravních kongescí, krádeže nebo pomoc v nouzi, např při nehodách. Využití by to mělo i v komunikaci s autonomní dopravou.

Technologie na to dávno jsou, ustanovit nějaký standard by také neměl být problém, jen ůke zatím jaksi není

0/0
27.7.2016 14:51

P68e53t45r 44S48v14o94b76o17d76a 7622611234

Si to predstavujete jako hurvinek valku :D

Nutil by jste zakonem lidem do aut kupovat neco co tam nechteji a uprimne receno je to k nicemu ?

Co by jste udelal s auty ktere ted lidi vlastni, uthratili za ne celkem dost penez, legalne je pouzivaji ale tuhle hovadinu neobsahuji ?

Kdo urci jake parametry vlastne takova "vecicka" ma mit a jake protokoly musi podporovat ?

Jako to ze vam osobne nejaka "blbost" pripada jako strasne dulezita a mela by se montovat do kazdeho auta nejlepe jeste byt to vynucene zakonem, jeste neznamena ze 90% lidi si nebude myslet je to totalni blost a nesmysl.

Kdyby si cokoliv co si kdokoliv usmysli ze je "dulezite" muselo montovat povinne do vsech aut tak by nejlepvnejsi auto stalo asi tak 10 milionu z cehoz by samozrejme 9,9 milionu byla cena "dulezitych" veci.

0/0
27.7.2016 14:58

J92a77r55o10m19i23r 47C37h83a13l85o78u12p80k89a 4779757415647

Kravina je samozřejmě gps modul pro každou překážku. Řešením je nějaký radar, nebo laserové senzory atp.

0/0
27.7.2016 13:37

P59e84t22r 77S65v93o23b95o28d82a 7382961614

No takove veci ta auta samozrejme maji. Tady slo spis o to ze danou prekazu to za danych okolnosti vcas a spravne nevyhodnotilo jako prekazku.

Nic zvlastniho ... lidem se to stava denne jenom v CR tisickrat ?

Tady se to jednou stalo automatu.

0/0
27.7.2016 14:51

K37a55r79e66l 96S83e30v80e91r38a 7840502596659

Tohle nikdy nepujde naprogramovat tak, aby to bylo bezpecne. A ja osobne, bych to v aute nechtel, me ridit bavi a je to relax

+4/−8
27.7.2016 12:37

R45a32d14e98k 41H45o96l11e37c79e10k 3896150958271

Nic není 100%, ale lepších výsledků, než lidští řidiči to dosahuje už dneska.

Ale jinak mám stejný názor. Řízení mě baví a užívám si ho.

+7/0
27.7.2016 12:44

O29n54d54ř15e34j 51Č56a10p33k79a 6911201833674

Já bych byl pro autopilota, který se dá vypnout. Řízení mě taky baví, ale taková zácpa na magistrále nebo na D1, to bych klidně počítači svěřil a zatím se třeba kouknul na web :-)

+2/0
27.7.2016 17:31

P55e37t36r 15P38e77t72r 6233832968613

Není nad to sedět hodiny a hodiny za volantem na D1 v koloně místo načnutí lahvinky bílého a dobré knížky, že? :D

0/0
27.7.2016 21:26

K63a35r27e98l 65D17o77h34n63a71l 2831399444352

tyto nazory mne bavi.. jasne nikdy to nepujde, do vesmiru nejde letet na mesic nejde pristat... :)))

+4/0
27.7.2016 13:34

J23a88n 32B80e28n49h34á23k 6434813522721

Samozřejmě, že to půjde. Ale jak. ;-( P0/€rm€ se z "ne"omylných počítačů. Lidstvo je fakt nepoučitelné.

0/0
8.8.2016 23:40

P76e27t53r 16S70v57o53b69o25d38a 7112661724

Co pro vas znamena "bezpecne" ?

Vzato do extremu 100% bezpecne neni ani vyjit pesky pred dum nebo bez rozboru v laboratori snist rohlik.

Statisticky je uz dneska bezpecnejsi nechat ridit autopilota.

Jo je sice senzacni zprava pro media napsat ze autmaticky pilot neboural nebo dokonce uz jednou usmrtil. Ale vzhledem k tomu jak dlouho uz se tyhle veci testuji v realnem provozu je JEDNA smrt za celou dobu na celem svete skutecne nic. Podivejte se do statistik kolik mrtvych maji na svedomi lidsti ridici.

+3/0
27.7.2016 13:36

J30i94ř71í 97J91e79z24d87i50n42s64k57ý 8378502903459

Abych to uvedl na pravou míru.

Systém autopilot lze nastavit na rychlost vyssi nez povolena (cte to znacky), ale pokud se nepletu tak na maximalne +10km/h oproti limitu.

Ridic se dival na film (minimalne mel zaply prehravac - jen dodam ze na externim zarizeni, auto to totiz za jizdy blokuje) a tedy nedaval pozor, protoze auto overuje pozornost pouze v urcitych intervalech, kde se musi ridic dotknout volantu.

Take auto nenarazilo do nakladniho auta, ale do privesu za nim, ktery mel plachtu, tudiz to radar nezaznamenal jako prekazku a kamera byla oslepena, dalsi senzory jsou pouze na nekolik metru. Auto tedy v podstate podjelo pod prvesem a premenilo se na kabriolet.

A jako posledni fakt je, ze ridic kamionu krizil, jinak receno vjel do protismeru na dalnici (v USA se tak nekde totiz odbocuje).

Takze asi tak o cele situaci, obrazek si udelejte sami.

+21/0
27.7.2016 12:33

P55e92t32r 11H16o19f65e23r80e90k 9642972605303

Chybne prelozeny clanek. Ono totiz "highway" v USA ZDALEKA neznamena "dalnice", je to normalni rychlostni silnice.

Tady se to stalo:

https://www.google.com/maps/place/Williston,+FL+32696/@29.4105844,-82.5398202,346m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x88e88e1423e40de1:0x71e8bfa2b87a8508!8m2!3d29.38747!4d-82.4467705

Nakladak jel po te ceste c. 27 ('nahoru') a odbocoval doleva ('dolu') na cestu NE 140th Ct. Tesla jela po ceste c.27 ('dolu') a pak zkoncila v poli v pravem dolnim rohu.

0/0
2.8.2016 0:34

J23a55r35o48s92l48a19v 54N79o14v61á39k 1135730150107

Ještě bych tu informaci doplnil o to, že na silnici tohoto typu je v US maximální povolená rychlost 65mph= 104km/h, nikoliv textu uvedených 119km/h, čili šlo i o porušení maximální povolené rychlosti.

0/0
8.9.2016 21:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.