Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se na stavbu obří továrny na baterie elektromobilů Tesla

Americká elektroautomobilka Tesla nechala nahlédnout na stavbu své obří továrny na akumulátory pro elektromobily. Zakladatel automobilky Elon Musk fabriku nazval „Gigafactory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H57o50n47z59a 19T66a67r 3229682274552

Gigafactory 1 je teprve začátek.

http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesla-otevrena-fotky-videa-informace

0/0
1.8.2016 21:17

V46l47a83d89i51s15l71a22v 14A44d85a55m27e56c 2975968261758

Až za nějakou dobu dojde ropa, tak ze slepé uličky se rázem stane jedna z dálnic.;-D

+5/−1
30.7.2016 1:27

P12e16t29r 86B35á71č78a 8385266625345

O dochazeni ropy se zvatla sto let a dalsich sto let bude.

+1/0
30.7.2016 7:03
Foto

J79i26n12d64ř50i98c31h 70L90n87ě90n67i55č95k45a 5703931299

Zajímavé je, že elektromobily byly ještě na počátku 20. století rozšířenější než automobily se spalovacími motory. I kdyby to byla jenom slepá ulička, tak to může nakopnout jiná odvětví, už jen pokrokem v technologii akumulátorů, proto to je dotované.

0/0
29.7.2016 23:39

H12o20n69z50a 45T65a21r 3369592214222

Ropné společnosti skoupily patenty na akumulátory Ni-MH ( GM EV1 , Toyota motors se o ně musela soudit, protože je potřebovali pro Prius 1 gen ), ale zapomněli na

Mobilní telefony a Přenosné zařízení počítače, které také potřebovaly akumulátory s vysokou kapacitou Tam vývoj probíhal dál a vznikla Lithium-iontová baterie Třikrát vyšší hodnotou než u staršího typy Ni-MH.. Právě přes 7000ks takových akumulátoru je v Teska S.

0/0
30.7.2016 18:52

V21a23c87l18a87v 33V27a83v90r76a 3577764365357

Elektrické nesmysly v době kdy stojí litr benzínu v přepočtu 12 Kč je provoz jakéhokoliv elektromobilu s omezenou životností baterie docela luxus.

Nebýt sponzorů a bank které ji drží nad vodou, dávno by Tesla zkrachovala. Zatím si na sebe nevydělá a počet zakázek nehraje roli. Tu hraje uskutečněný prodej a cena taková aby na výrobě firma neprodělávala.

http://fortune.com/2015/08/10/tesla-money-lost-model-s/

http://www.reuters.com/article/us-teslamotors-cash-insight-idUSKCN0QE0DC20150810

To co vyrobí Tesla za rok, vyrobí GM nebo Ford za týden.

GM zdvojnásobil čistý zisk minulé čtvrtletí a v USA se prodá letos 16.6 milionů aut. Tesla 50,000.

+3/0
29.7.2016 23:11

P86e21t47r 72B89á89č10a 8845186245515

Presne tak, nemit podporu vsech tech eko pomatencu, tak po nejake Tesle uz davno nestekne ani pes.

+2/0
30.7.2016 7:04

H64o38n80z45a 53T23a49r 3199572794742

Jenže to není jenom Tesla. Elektromobil vyrábí nebo připravuje do výroby mnoho jiných automobilek . Současným Největším výrobcem je Renault /Nissan.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_electric_cars_currently_available

GM připravuje do prodeje Velmi očekávaný elektromobil Chevrolet Bolt s dojezdem 300km.

http://www.hybrid.cz/tagy/general-motors

Vláda USA podporuje elektromobily, protože i přes velký pokrok v eliminací emisí ( katalyzátorech ) má značná část mladé populace ve velkých městech chronické zdravotní potíže. Způsobené znečistěným ovzduším na kterém se právě ve městech značně podílí doprava.

Právě nejmenší a nejškodlivější částice, které se při dýchání dostanou do plic procházejí buněčnou membránou a dál do krevního oběhu.

0/0
30.7.2016 17:28

J12a58n 67F71r28o86l12í52k 6546430425254

Už se těším na elektrickou Tatru a kamiony. Náklaďáky kouří daleko nejvíce.

0/0
31.7.2016 12:13

M58a54r72t63i68n 31K22a35r15á73s66e32k 9948463478478

Kolik je ve mestech nakladaku v pomeru k osobakum? Mimochodem prave nakladaky na tom nijak hur nez osobaky nejsou...

0/0
31.7.2016 16:09

V62a18c66l77a55v 22V18a87v14r27a 3717234815657

Cool..

už vám čeští novináři napsali že se zabil uř druhý zkušební řidič Tesly tentokrát na Floridě při zkouškách vozu Tesla bez řidiče?

A co takhle finanční náklady na km jízdy v jejich elektromobilu a odpovídajícím voze se spalovacím motorem?

Nebo kolik koštuje ta jejich baterie?

Elektromobil není cesta kterou se bude ubírat pohon aut budoucnosti. Bezesporu to budou splovací články (Fuel cels).

https://www.google.com/search?q=Fuel+Cells&ie=utf-8&oe=utf-8

+2/−3
29.7.2016 22:52

V69a18c31l23a31v 90V79a59v79r87a 3457534695387

Že prodělává Tesla na každém vyrobeném voze 4,000 dolarů (asi 100,000 Kč) vám iDnes přece nenapíše.

A to že lidé čekají v pořadníku na auto jež ani ještě neviděli a přijde do výroby až v r. 2017 je věc která svědčí spíš o něčem jiném. V Americe, opravdu mnozíí vyhodí několik desítek tisíc dolarů klidně i oknem.

Horší bude až se za několik let začnou uplatňovat záruky na velmi drahé baterie. Protože 7 let tedy rozhodně nevydrží. A z ekologických hledisek je ukládání vysloužilých baterií hodně problematické.

0/−2
29.7.2016 23:00

Z91d44e76n80ě48k 64M88o45r75á64v68e45k 5467848588513

Myslíte pořadník na auto, které viděli a měli možnost se v něm svézt?

https://www.youtube.com/watch?v=TiWOKBMTDvc

Baterie jsou určeny k recyklaci, to bude asi levnější než další těžba.

+2/0
30.7.2016 11:55

M58a97r53t49i14n 57K11a81r24á56s66e13k 9378783418128

Automobilove baterie se delaji uz vice nez 7 let, a zatim s nimi zadne vyznamny problemy nejsou....

I treba hybridy od toyoty maji baterky velmi stare a stale v pohode funkcni, a to stavi na dnes extremne zastarale techonologii, ktera mela dost problemu, ktere dnesni akumulatory nemaji...

0/0
31.7.2016 16:19

H52o78n94z69a 50T89a73r 3269752334412

Myslíte ty palivové články (Fuel cels), které mají také omezenou životnost a automobil který je touto technologii vybavený je složitější a nákladnější na výrobu. Takže jsou také dotovány jako elektromobily .

Budoucnost palivových článků je v nákladní dopravě, kde tato nákladná technologie má ekonomický smysl skrze velký nájezd kilometrů.

http://www.hybrid.cz/prvni-dojmy-vyzkouseli-jsme-vodikove-auto-toyota-mirai

http://www.auto.cz/toyota-mirai-vodikove-auto-v-prodeji-85509

Stavba vodíkové čerpací stanice je finančně nákladnější než čerpací stanice.

Kolik el. energie asi spotřebují Kompresory na vodíkové čerpací stanici, které pracují s velmi vysokými tlaky (700 bar) ?

http://oenergetice.cz/cista-mobilita/v-nemecku-vznikne-celostatni-sit-vodikovych-cerpacich-stanic/

0/0
30.7.2016 18:25

P65e53t85r 54B94á11č38a 8395466985305

Proc stavi takovou kravu na neco co je slepa ulicka a nechce to vetsina obyvatelstva krome par eko pomatencu?

+2/−7
29.7.2016 16:59

T66r90i97s84t18a96n 32K66o92l66o88m88a10z67n34í36k 7720790255451

Třeba proto že si jen za první týden zarezervovalo místo v pořadníku na Tesla 3 přes 300 tisíc lidí složením 1000 dolarů jako zálohy?

+3/−1
29.7.2016 17:56

P37e37t12r 70B12á98č48a 8945126325535

300k z mnoha milionu, to je presne ta sorta o ktere jsem psal ;-)

+1/−5
29.7.2016 18:02

T60r36i55s32t82a28n 89K25o44l43o85m91a86z16n21í37k 7700220725561

Sorry že jsem se ti to pokusil vysvětlit, netušil jsem jak moc jsi mimo ;-)

+7/−1
29.7.2016 18:05

P53e28t96r 66B38á88č36a 8825186575375

Chapu, dosly slova, tak tam hodime nejaky invektiva a honem utecem :-)

+1/−5
29.7.2016 18:33

Z64d70e22n37ě61k 54M44o51r18á81v64e80k 5117518458253

Zkuste si vynásobit 300 000 x 1000 dolarů a pochopíte, jak jste směšný.

0/0
30.7.2016 11:42

L64u89d71v77í81k 38G74a10j41d38o87š92í92k 2905173164852

Ale jo, ono to bude chvilku fungovat a bude to super. Akorát až těch aut bude jezdit hodně, všechny státy zavedou spotřební dan na elektřinu a už to zase tak super nebude.

Jenže to už zaplatíte spotřební daň na elektřině i za to, abyste si ohřál oběd.

+2/0
29.7.2016 19:33

D15a30v31i73d 77V59i82k35t70o63r74a 9874474945257

To si nemyslím, spíše se zavede daň z vlastnictví elektromobilu nebo z dobíjecí přípojky. Něco jako kdysi bývala daň z přepychu. Kdyby zdanili elektřinu jako takovou, bude lidové povstání, protože hromada rodin by se dostala do finančních potíží.

+1/0
29.7.2016 21:10

J92a73n 71P92r45i78c54h35y94s22t95a33l 8651518573

Ta elektrina uz davno zdanena je, vcetne dane z prepychu ve forme ruznych "ekologickych" poplatku.

0/0
29.7.2016 22:48

H27o74n57z93a 95T30a23r 3509862404872

Spíše to vidím na poplatek za používaní dopravní infrastruktury (mýto).

Elektřinu pro provoz elektromobilů si už tet vyrábí pomocí FV (OZE) nezanedbatelná skupina majitelů . Mnozí měli jako první FV a potom až Elektromobil.

Za dovoz ropy jsou ročně placeny obrovské částky, které tak zůstanou v ekonomice Co částečně kompenzuje příjmy z daní.

0/0
30.7.2016 17:45

M52a21r74t10i21n 93K42a72r10á29s29e24k 9698163608948

To je otazka - ono ale spotrebni dan z paliv osobaku je sice velky prijem do rozpoctu, ale ne zas nejak zasadni, stat ma pak vice z DPH z drazsiho elektrickeho auta, a zprostredkovane prijmy z toho, ze EV jezdi na "domaci zdroje" misto importovane ropy...

0/0
31.7.2016 16:12

V35a60c80l35a26v 83V22a46v98r40a 3527984945797

a nebo že Tesla prodělává na každém prodaném voze 4,000 dolarů.

0/0
29.7.2016 22:54

R32o83m61a56n 36P42o60l94á11č11e89k 5916509385

Lidi jsou různí. U nás si třeba berou hypotéky na nemovitost, která ještě nestojí, nemá uzemní rozhodnutí a předání bude za dva roky ;-D

+1/0
29.7.2016 23:49

V97l60a86d86a44n 35K87a88h15a14n 9711674974382

slepa ulicka evoluce jsi spis ty

+1/−1
29.7.2016 21:21

H10o80n50z43a 77T30a95r 3449612234792

V té " nedostavěné " Továrně se už v 2015 začaly kompletovat akumulátorové boxy pro solární systémy . Které už tet spotřebovávají značnou část produkce akumulátorů .

http://www.hybrid.cz/gigatovarna-tesla-uz-vyrabi-domaci-baterie-powerwall

Ta slepá ulička je od roku 2014 největším zaměstnavatelem v Kalifornii

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/tesla-roste-stala-se-nejvetsim-zamestnavatelem-v-kalifornii-1087391

0/0
30.7.2016 18:38

P43a39v59e79l 45R33i42e83d48l 4484527651639

Jsem naprosto fascinován, jak v diskuzi každý ví naprosto bezpečně, že je to celé nesmysl, nebude to fungovat. Nechcete mu napsat na twitter jak to má dělat správně?

+14/−1
29.7.2016 13:55

P69e90t42r 78B56á84č67a 8445326945305

Uz jsem mu to psal, rikal, ze na lidske hlouposti se holt vydelava nejlepe.

+4/−6
29.7.2016 17:13

L60u56d24v30í41k 62G98a73j17d27o90š57í39k 2355683474352

Auta na baterky jsou omyl a slepá ulička vývoje.

Chápu, že Musk to žene jak rychle to jen jde. Je třeba na tom vydělat co nejvíc, ještě dříve než na to lidé přijdou.

+4/−9
29.7.2016 12:17

J24i89ř61í 37J84u78r18s38a 4624646145374

Ludvíku já bych Vám doporučil se tou slepou uličkou projet. Před pár měsíci jsem měl tu možnost si do modelu S sednout a dvacet minut jezdit. Od té doby jsem přesvědčen, že auta na benzin jsou jen dětské hračky. Byli jsme slepí.

+6/−1
29.7.2016 16:11

J21a82n 21F44r39o29l87í19k 6216510845494

Zatím to auto vyrábí z hliníku. Stačilo by takto odlehčit benziňáky a rázem místo za 5 jezdím za 4 litry. Proč se asi výrobci aut drží tvrdošíjně ocelového plechu? Co myslíte?;-D

+1/−2
29.7.2016 16:34

M77i57r46e77k 43G13a53j87e47r 5421306429420

Cim dal vic se pouzivaji plastove dily a take hlinik. Celkova hmotnost auta se vsak ani nesnizuje kvuli pridavani jinych komponent. Tesla model S vazi dost pres 2 tuny, tedy mnohem vic nez bezny stejne velky sedan. Takze se mylite uplne ve vsem.

+2/0
30.7.2016 6:06

L91u74d77v16í91k 78G96a93j46d95o43š79í22k 2105163794372

No víte, nedaleko mého bydliště sídlí firma zabývající se solárními panely.

Ale proč to píšu:

Onehdá jsem před touto firmo zahlédl Teslu s ruskou poznávací značkou. V autě rodina s dětmi. Byl pátek podvečer a majitel auta trochu nervózně obcházel firmu a hledal zásuvku.

Evidentně si někde vygůgloval, že tam může dobít. Firma tam dobíječku podle všeho má, ovšem dobíjí tam maximálně svá auta a pochopitelně jen během pracovní doby.

Když jsem viděl totálně bezraný výraz toho Rusa stojícího vedle auta za 2,5 mega, říkal jsem si, že se takové auto, co ujede za den maximálně 400 km fakt vyplatí.

.

Nepochybuji, že to auto bude jezdit úžasně. Většina aut za 2,5 mega jezdí fakt hezky. :-)

Háček je v tom, že po světě jezdí sotva 100 000 podobných elektroaut, zatímco aut se spalovacím motorem je víc než miliarda. Problém je v tom počtu. Takové množství baterií pro tolik aut totiž nelze vyrobit ze surovin, které jsou momentálně na této planetě k dispozici. Natož s výrobou pokračovat v horizontu mnoha desetiletí.

+2/0
29.7.2016 19:25

F24i71l14i22p 59V37ý41m39o94l59a 1214260888

Pozitivní je však to, že v naftovém nebo benzinovém autě vám palivo nikdy nedojde... Rv

+1/0
29.7.2016 22:36

R78o62m78a12n 47P53o20l12á28č72e86k 5546409615

Ale benzinka je podstatně blíž než zásuvka. Navíc když mám auto za 2,5 mega, tak i budu mít pojistku, kde mi ten benzín přivezou ;-D

0/0
29.7.2016 23:53

M12a97r30t13i47n 17D19u28f57e37k 3302417478454

To není tak, že ujede 400 km za den. Ale na jedno nabití. Bateriový segment si můžete nechat i vybitý vyjmout a nechat vyměnit za nabitý. Ale u nás ne, to je jasný...

0/0
29.7.2016 23:12

M75a96r28t85i77n 57D27u80f10e20k 3612617698344

Domníváte se tedy, že Musk staví, aniž by měl pro výrobu baterek suroviny?

+2/0
29.7.2016 23:14

M94a97r26t66i28n 75K38a41r73á56s73e19k 9788603148508

Ktereze to suroviny jsou na nasi planete tak kriticky nedostatkove???

Mimochodem to, ze dneska ma clovek NEKDE problem s EV jet na dalkove trasy jeste neznamenta ze EV obecne jsou blbost ne? Miliony lidi jen v Evrope maji doma auta, ktera nikdy neujedou vice nez 100km denne...

Mimochodem po nadpolovicni vetsine Evropy dneska muzete jezdit v pohode pres 1000km denne i vice (a to jen diky infrastrukture, kterou tu postavila mikroautomobilka co vyrabi dostlova par aut rocne), ve chvili kdy zacnou s vetsi produkci velke automobilky si myslim ze to uz tuplem nebude problem...

0/0
31.7.2016 16:17

M81a15t15ě73j 36Š31p54i11r76y82t 9434305960194

A proto na tom Musk prodělává miliardy ;-D jseš vtipálek.

0/0
30.7.2016 21:17

V84i46l83é32m 59B21a62r22á71k 4166447329716

Řekněme ekologistům konečně dost

Budování egyptských pyramid nebo soch moai na Velikonočním ostrově bylo ve srovnání s opatřeními proti globálnímu oteplování podloženo naprosto brilantní logikou

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=463886

0/0
29.7.2016 11:48

L22u68k77á66š 76K59m38e56n55t 5949977724530

To se nám to podniká, když nám na to ostatní půjčují peníze ...

0/−4
29.7.2016 11:12

M25a89r44e41k 17Z44a63h15r87a71d93i37l 6534399285911

Ano, tak už to v podnikání chodí. A chodí to dobře...

+8/0
29.7.2016 11:33

M43i66c91h98a81l 88N18o15v76á53k 4465803937383

Ta továrna se staví především z dotací, jen stát Nevada poslal Muskovi 1,3 miliardy USD. Nevadská podpora navíc zahrnuje kromě slevy na elektřinu také oproštění od daně z nemovitosti a daní z výplat zaměstnancům na deset let a oproštění od dalších místních daní na dvacet let.

Proti Muskovi je i Babiš žabař. Je super, když se miliardářům skládají všichni daňoví poplatníci na jejich soukromé firmy.

+4/−6
29.7.2016 11:09

P51e85t58r 16J94a71n76o39š 6980107675651

aby se mohli danovi poplatnici slozit, musi mit praci, jinak to nebudou danovi poplatnici ale prijemci soc. davek ostatnich dan poplatniku. Pokud stat nevada zvazil ze bude lepsi mit tu tovarnu a lidi bude platit musk a ne oni, napr treba oproti variante postavene tovarny v cine a vozeni baterek pres pul sveta s dost velkou ekologickou zatezi za zbytecnou dopravu, je otazka jestli michal novak z horni dsolni v cr je ten spravny clovek co by mel posuzovat co se statu nevada vyplati nebo ne :-P

+6/−1
29.7.2016 11:45

J33a95n 82V39e33s30e19l63ý 5224373162731

Státu Nevada už se to dávno vrátilo, hned po zveřenění, že výstavba bude u Rena jim stoupnul rating, což jim dost slevnilo financování chodu státu.

+2/0
29.7.2016 12:05

L70u35d81v39í64k 63G96a82j21d58o30š18í77k 2475433554242

Jen pro úplnost: Suroviny na výrobu těch baterií se bude stejně vozit do nevadské fabriky přes půl světa.

0/0
29.7.2016 12:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.