Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Číňané už testují autobus, který nadjede zácpu

Tento suchozemský katamaran neuvízne v zácpě a odveze stovky lidí. Pojmenovali ho Transit Elevated Bus, zkráceně TEB-1. Už má za sebou první testovací jízdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22a62r67t38i57n 55J37a78g64r 8498634732583

Doufám, že brzy přibude také článek, který vysvětlí, že to v Číně zatrhli jako podvod... http://www.dailymail.co.uk/news/peoplesdaily/article-3729392/The-elevated-bus-scam-China-blasts-radical-public-transport-amid-safety-concerns-claims-road-test-never-happened.html

0/0
17.8.2016 10:51

J74a61n 80H88a67v27r41d38a 2578186211348

Tak to je dobrý úlet... ;-D

Tak aspoň teď už vím, že Číňané asi nemají dodávky, nejezdí se zahrádkami a koly apod. na střeše...

No nevím nevím, co si o téhle ptákovině mám myslet. Mám celkem velkou představivost, ale tohle si třeba u nás neumím představit ani náhodou.

0/0
5.8.2016 15:49

M71a29r96e81k 78H15r96u31b22y 6637202761858

U nas by se to nikdy nedostalo pres papiry...

+2/0
5.8.2016 16:08

J94a16n 63F95r12i50d43r14i88c83h 6745958479763

To je ten rozdil. U nas by to zustalo na papire, V cine za pet let bude tisic kilometru takovych trati a turisti z ceska si to budou fotit.

0/0
7.8.2016 16:22

L19u80d88v83í14k 58G26a32j82d18o80š81í69k 2585753374612

Ale prd. Postaví jednu trať a za pár let (možná už měsíců) ostrého provozu zjistí, že to je nedomyšlená ptákovina provozovatelům jen na obtíž. Takových "projektů" je v Číně tisíce.

+1/0
8.8.2016 15:17

J96a69n 21F80r32i35d74r60i16c70h 6895668399233

Taky mžonost.

0/0
8.8.2016 23:48

P16e81t66r 30M21i41c74h36a71l 2360774821802

A já si tenkrát myslel, že jde o nepovedený apríl. :-D

+1/0
5.8.2016 14:37

P87e31t67r 72H55a23n55a 1224980769

Do jejich podmínek ve městě snad i použitelný. Jen mne napadá kolik místa zabírají koleje postranách,nevznikla by jejich spojením plnohodnotná dráha pro tramvaj či městský vlak. Což si myslím, že je pořád nejlevnější řešení s min. stejným efektem kapacity dopravy.

Ono možná celé to je jen takové další machrování čínských soudruhů navenek i dovnitř. Draze a zbytečně.

+2/0
5.8.2016 12:57

P64a38v57e63l 19M52a52t55o41u25š78e66k 5750867918544

Soudruhu, víte, kolik cestujících má kapacitu tramvaj? I sedmivozová (delší jsem nikde neviděl) může mít nanejvýš kolem 500 osob, pokud bude totálně našlapaná. Uváděných 1200 cestujících zhruba odpovídá pětivozové soupravě pražského metra, rovněž našlapané málem k prasknutí. Nabízí se tedy otázka: čemu má nový systém konkurovat, tramvaji nebo metru? Ano, správně, metru. Má tudíž smysl porovnávat jej z hlediska nákladů apod. s tramvají? Ano, správně, nemá! Je ten systém nákladnější a náročnější než metro? Ano, správně, není. Má tedy oproti metru šanci na úspěch? Ano, správně, má. Pouze pro upřesnění pro laiky naprosto neznalé problematiky dopravních systémů(kterých zde evidentně diskutuje drtivá většina a samozřejmě tomu rozumějí nejlépe): "metrem" mám na mysli podzemní dráhu v centru města, nikoli případy, kdy metro vede na periferiích měst po povrchu (např. v Moskvě); "tramvají" míním běžnou povrchovou městskou železnici s větším množství zastávek a se soupravami o délce cca do sedmi vozů. Je-li v některých městech metro vedeno i v centru v některých úsecích nad povrchem (Berlín, Vídeň, ...), potřebuje i vyvýšenou estakádu ve stylu Negrelliho viaduktu, tudíž i vyvýšená nástupiště, s tím rozdílem, že zabere pruh o šířce cca 8 metrů, který je jinak nevyužitelný. Právě tento problém může nový systém elegantně vyřešit.

+1/−2
5.8.2016 13:16

L26u30d31v43í48k 53G54a51j93d72o83š12í27k 2215253674922

Pláceate naprosté hovadiny.

Transportní kapacita se ve městě řeší nasazením více souprav a zkrácením intervalů. Nikoliv tím, že vyrobíte gigantický koráb.

.

"...zabere pruh o šířce cca 8 metrů..." kolejště má šíři 3,5 m (v oblouku 4 m).

0/−2
5.8.2016 14:00

P82a88v64e82l 83M20a27t29o83u31š50e64k 5190637918854

A šířka skříně je kolik, pane Gajdošíku? Nějaký průjezdný profil vám něco říká? Jste na 8 metrech, a to nejméně. Např. mnou zmíněný Negrelliho viadukt má šířku mostovky 7,6 m plus zábradlí, a to má ještě, pokus se nepletu, průjezdný profil zúžený. Mne na kravské argumenty neutáhnete, to si zkoušejte na jiné! A to vaše zkracování intervalů: typickou otázkou je Karlovo náměstí a přilehlé ulice, kde je frekvence tramvajové dopravy (a v podstatě i délka souprav) na hranici možností. Plynulost provozu k pohledání, průměrná rychlost sotva 15 km/h!

0/0
5.8.2016 14:17

L62u67d39v91í76k 43G25a83j13d21o25š78í67k 2535243134622

Pane Matoušku, Na Negrelliho viaduktu je obousměrný provoz, takže těch 7,6 m musíte ještě vydělit dvěma. :-)

Neznáme šíři koridoru pro jedno kolo tohoto stroje, ale minimálně 1 m to bude. Spíš více. Ušetříte nanejvýš 1 m šířky...

0/0
5.8.2016 15:15

P98a81v14e13l 88M42a46t20o25u29š69e32k 5110387628304

Já to srovnával samozřejmě s dvoukolejnou tratí metra (vlaku), nikoli s jednokolejnou.

0/0
5.8.2016 15:20

L19u41d57v57í37k 11G15a54j49d97o80š98í12k 2495253774352

Dobrá. :-)

4x jedna kolej po metru (spíš 1,5 m) = 4–6 m vs. 8 m.

A teď si představte, že budou pro tohle zařízení potřebovat postavit "Negrelliho" viadukt. Jakou asi tak bude mít šířku pro obousměrný provoz? 50 m...?

0/0
5.8.2016 15:26

L60u55d64v19í80k 59G77a95j55d66o28š95í24k 2795203854262

Víte, že železnice vypadá už 200 let pořád prakticky stejně má svoje sakramensky pádné důvody.

Myslet si, že přijde čínský "strejda" a vymyslí to líp, aniž nějak dramaticky změní princip, je dosti pošetilé.

+1/0
5.8.2016 15:37

P47a43v82e54l 15M70a80t97o57u49š43e64k 5210227788534

Zdejší rádoby odborné komentáře od stolu mne fakt baví. Když se o tom psalo asi před měsícem, všichni chytráci věděli, že to zaručeně nebude fungovat. Když to má za sebou první prototypové zkoušky, stejní chytráci zase tvrdí, že to nebude fungovat v praktickém provozu a vymýšlejí úplně směšné argumenty hodné možná tak žáka první třídy ZŠ. Prostě je to PROTOTYP nového dopravního systému. Není problém postavit to vyšší, širší, delší, nastříkat to na červeno, na žluto, namalovat na to reklamy na Coca Colu nebo třeba dámská přirození. Tramvaje se také stavějí na zakázku podle potřeb odběratelů, samozřejmě při maximální možné unifikaci dílů. Je velmi pravděpodobné, že v době, kdy to bude jezdit na x linkách v deseti čínských a možná i jiných městech, nebude v Praze ještě ani rozhodnuto o konkrétní podobě trasy D metra a modernizace tratě na Kladno.

+3/−1
5.8.2016 12:42

L54u74d76v16í64k 98G59a97j78d40o54š48í35k 2535833104872

Pane Matoušku, vy jste evidentně podlehl ve svých úvahách od stolu skutečnosti, že to Číňani skutečně vyrobili, takže to musí být O.K.

Jenže vyrobený prototyp ještě neznamená, že to je smysluplné řešení, které přináší víc problémů než pozitiv, ať už má to zařízení být nasazeno kdekolliv.

Problém je totiž v samotném konceptu, který je pomýlený.

Že na to Číňani ještě nepřišli a klidně to postavili není žádné velké překvapení, pokud jen trochu víte, jak funguje čínská mentalita a uvažování.

Tohle je dopravní prostředek, který nemá ŽÁDNOU budoucnost. O to se klidně můžeme vsadit. Je to pouze výstřelek hloupých čínských představ.

+1/−1
5.8.2016 13:47

P26a33v77e43l 51M15a50t92o38u81š11e38k 5620897548154

Ne, já netvrdím, že to bude perfektní proto, že to vyrobili v Číně. Ale netrpím předsudkem, že to musí být blbé jen proto, že to tam vyrobili. Svými příspěvky jste mne přesvědčil, že jsou pro vás dopravní systémy španělskou vesnicí. Napište, v čem konkrétně je ten koncept podle vás pomýlený, a pak o tom můžeme diskutovat.

0/0
5.8.2016 13:59

L26u70d34v44í18k 19G81a44j33d56o36š39í35k 2595313954592

Už se to tu omýlalo mnohokrát, ale že jste to vy tak aspoň stručně... :-)

1. Místo to šetří minimálně. Dvě koleje vedoucí gigantický stroj zaberou v součtu prakticky stejně místa jako běžné kolejiště.

2. Stroj může jen obtížně zatáčet.

3. Musíte VELMI OBTÍŽNĚ (a nákladně) řešit bezpečný podjez. To u klasického vlaku zcela odpadá.

4. Musíte řešit (nákladně) vyvýšená nástupiště a výtahy. To u klasického vlaku odpadá ve většině případů.

5. Musíte řešit bezpečnost krizového vystoupení cestujících z vysokého stroje. To u klasického vlaku zcela odpadá.

6. Musíte řešit (nákladně) tuhost celého stroje, která dramaticky zvýší jeho hmotnost. To zákonitě zhoršuje jízdní vlastnosti a náklady na provoz.

7. Musíte řešit dopad na okolí (např. hluk) - žádné město není stavěno na průjezd 6–7 m vysových oblud.

.

Přínos: 1. Vyhne se dopravním zácpám, kterým se normální vlak vyhne úplně stejně. 2. Velká přepravní kapacity, která se daleko operativněji a efektivněji řeší nasazením odpovídajícího počtu souprav a intervaly mezi nimi.

+1/0
5.8.2016 14:57

D64r32a95h54o75m20í33r 71S65t71r70o76u95h50a77l 4645928302364

Prostě si to přiznejte. Vy těm Číňanům závidíte...

0/0
8.8.2016 14:19

L23u74d53v17í24k 94G98a28j58d24o62š12í32k 2795413134352

;-D;-D;-D Jak jste na tohle přišel?

0/0
8.8.2016 15:13

D31r19a71h94o24m21í46r 52S20t72r55o59u84h61a70l 4655118682454

Kdybyste to vymyslel sám, tak to obhajujete :-P

0/0
11.8.2016 16:06

L88u78d88v40í79k 21G14a22j50d18o67š54í26k 2185743384712

Ani já netvrdím, že to je blbost jen proto, že to je z Číny. Co Číňani dovedou vím velmi dobře a rozhodně je nepodceňuji.

Tvrdil bych že to je blbost, i kdyby to vymysleli ve Švýcarsku.

Jenže ve Švýcarsku by je taková blbost nenapadla. :-)

+1/0
5.8.2016 15:20

S20t64a28n60i41s69l70a84v 35K71r97e38j11c41a66r 6777716663454

Uvidíme, až se to stane běžným provozem. Každý kraj má jinou filozofii dopravy. S výškou "tunelu" jistě konstruktéři počítali. Osobně mi spíše zajímá jak se toto monstrum bude chovat v zatáčkách a ohybech ulic.

0/0
4.8.2016 21:56

P52a29v40e24l 12M16a33t11o12u15š11e43k 5760857418934

V čínských městech je dobrých 90 % hlavních ulic přímých.

0/0
5.8.2016 12:06

J89a14n 27S37k46á28l69a 2944847423241

Pro dodávkáře, oni mají více pruhů :-) ve městech kde je tento bus :-D

0/0
4.8.2016 20:56

Z22b16y36n87ě47k 45K18o91l28d90a 6339139582354

Jestli soudruzi v Číně neudělali někde chybu;-D. Dodávka pod tím monstrem nepodjede.

0/0
4.8.2016 20:37

P46a68v82e30l 70M63a61t25o98u71š86e67k 5480187158114

Je takový problém ho postavit s vyšší světlostí, soudruhu?

+1/0
5.8.2016 12:05

P70e29t26r 73M19i88c94h78a23l 2950404771492

Je, nepodjelo by to mosty.

0/0
5.8.2016 14:32

D74r98a79h24o78m21í81r 10S22t64r71o59u60h90a36l 4255598772684

A co proměnná výška? :-)

0/0
8.8.2016 14:20

H83o23n88z62a 82N41o61v36á78k 5868508565676

Co co co to měli vymyslet v Rusku.;-€

+1/0
4.8.2016 20:35

D30a46n59i96e87l 86S34c38h93a29c69h17e61r11l 3585380133518

Rusko vždy nápady jen paběrkuje, civilizaci nikdy nevytvářelo ani vytvářet nebude. Když jsem viděl jejich přístup k životu... jak afričani...

+1/0
5.8.2016 12:13
Foto

P97e45t62r 19P64r61o20c27h40á47z59k54a 3302346242244

Vzhledem k tomu, že to de facto jede po koleji budou pruhy pod tím vymezeny jen pro určitý druh dopravy.Dovedu si představit provoz mezi například dvěma městy, nebo k letišti a podobně, Žasnu nad tím, jak rychle dokázali udělat prototyp. V jejich městech to může mít budoucnost. Navíc docela snadno jde zajistit pohon elektricky a pak by to mělo obzvlášť smysl.

+8/0
4.8.2016 20:27

S91t39a54n76i28s71l90a44v 54K28r69e91j75c78a59r 6777506823984

Když se podíváte na záběry z Čínských měst a z jejich dopravy, tak se musíte nestačit divit. I přes to, že mnoho výrobků okopírovali i s ojetými pneumatikami. Tak na druhou stranu, co by v Rusku dali za takovou výstabu, vozový park Čínské výroby. Když si člověk uvědomí, jejich izolovanost v době Kulturní revoluce, a orientaci na Brežněvovské SSSR, tak následný nástup Číny, Jižní Koree nebo Thaiwanu, je obdivuhodný.

0/0
5.8.2016 19:26

V58l31a67d37i93s44l77a68v 92A90d44a73m49e82c 2465868661988

Takže stačí pár dodávek roztroušených v provozu a celý slavný autobus nikam nedojede. Takže leda vybudovat paralelně speciální tramvajovou trať, kde se dovolí jízda nízkým autům.

0/−1
4.8.2016 20:21

P58a73v78e73l 71M73a19t42o49u35š64e67k 5980767798504

Něco takového konstruktéry určitě nenapadlo!

0/0
5.8.2016 12:07
Foto

J25i64ř69í 71R26o82h82a92n 5314508637835

U nás by to nešlo zavést, alespoň ne všude. Třeba Praha: úzké klikaté uličky, samé stoupání a klesání, spousta překážek ve formě historických památek, mostů, stromů... Přece kvůli "šalině" nezbouráme Staré město!

Snad dálnice by se pro to daly upravit, ale naše města na to prostě nejsou stavěná. Drtivá většina měst se stavila pro pěší a pro vozy tažené koňmi, a ne pro taková monstra.

0/0
4.8.2016 20:03

P95e52t92r 41N72ě20m51e33c 4340783570957

No, když to nepodjedou dodávky vyšší jak 2,2m, neznamená to zároveň, že toto FEB nepřejede skrz místo, kde stojí v zácpě dodávka vyšší než 2,2m? :-DDD

0/0
4.8.2016 19:49

J62a83n 11P37r43i38c32h44y95s69t41a31l 8311958363

Do vyhrazenych pruhu bude zakaz vjezdu dodavkam. Pokud uvazujeme hmotnost a setrvacnou energii FEB, tak bych si dovolil tvrdit, ze FEB projede i dodavkami.

+4/0
4.8.2016 23:47

J42i90ř95í 79K49o32c55u58r53e81k 6715354365658

"Jezdí to po kolejích, je to?" Ptá se paní učitelka

"Šalina!" Rázně odpoví Pepíček.

"Ne, Pepíčku a nebuď drzý, Aničko?"

"Prosím pěkně, je to autobus."

"Správně, Aničko."

+19/0
4.8.2016 19:39

L37u26d89v85í22k 74G63a97j80d64o86š22í40k 2485983824602

;-D;-D

0/0
4.8.2016 19:40

J20a51r24o24s90l43a82v 76K55a39d38l52e83c 5601669962181

Český řidič má problém se udržet i ve svém pruhu...

+2/0
4.8.2016 19:25

M39a41r25e41k 45F82l61e78k91a24č 1246615204248

To je věc..aby si člověk pojistil kola na střeše:)

+5/0
4.8.2016 19:10

M19i53r98e20k 25T84u51r23e34č56e12k 4443282330682

Čína, nádherná, úžasná Čína, poslední fungujici (skutecny) kapitalistický ráj na světě . . .

0/0
4.8.2016 19:03

P38e80t36r 55Š43t40ě69p 2503453780166

Může mi někdo vysvětlit, proč se tomu pořád říká autobus? Evidentně je to tramvaj, protože jezdí po kolejích, jak je vidět hned na prvním obrázku i na vizualizaci.

+9/0
4.8.2016 18:39

J40a62n 22P50r67i62c93h29y24s42t40a61l 8551808333

Autobus se tomu rika z politickych duvodu. Mozna mel nekdo neco proti tramvaji ci poulicni draze.

Dalsim moznym vysvetlenim mohou byt prisnejsi normy pro kolejova vozidla. Podobnym zpusobem se podarilo schvalit nove osklive motoraky pro jindrichohradecke uzkorozchodky. Prohlasili je za tramvaj, protoze predpisy pro vlak nesplnuji.

0/0
4.8.2016 23:43

L87u28k89á83š 42H48o42f54m32a85n 1433354642796

Přinejmenším do Evropy nepřenositelné. Do nejvytíženějších oblastí, kde jsou teď velké zácpy, nemá smysl tohle nasazovat, protože mnohem dříve se rozhodne o zákazu vjezdu vozidel, případně se postupně přejde na brutální mýto. Zároveň s tím se budou prostřednictvím emisních limitů záměrně drasticky zvyšovat náklady na vývoj nových aut, že celá řada lidí z nižší a nižší střední třídy si nebude moci auto pořídit, což pozitivně přispěje k plynulosti dopravního provozu a odstranění dopravních zácp.

Jako vedlejší efekt to povede k tomu, že obyvatelstvo bude místo osobní automobilové přepravy využívat městskou hromadnou dopravu. To bude mít pozitivního účinky hned ve dvou směrech. Zaprvé tím dojde ke zlepšení životní prostředí a výrazně to napomůže boji se změnou klimatu. Zadruhé budou moci bezpečnostní složky státu lépe kontrolovat pohyb teroristů a dalších nebezpečných a podvratných živlů, což přispěje k bezpečnosti obyvatelstva. Ne jako dnes, kdy si každý může sednout do auta a odjet nepozorovaně na druhý konec světa.R^

0/0
4.8.2016 18:20

T78o83m57á74š 46L78e20k60n22e16r 2435814341

Popsal jsi tady vizi temné doby, které bych se nechtěl dožít...

+8/0
4.8.2016 18:31

L14u54k94á49š 73H98o62f17m80a32n 1543934722916

Ja uz si tu obcas takhle pripadam...

0/0
4.8.2016 18:48

P29e66t27r 81N28e67c63h44a63n56i13c80k44ý 7533776668770

Možná v Holandsku kde jen silniční daň je 1000 eur

0/0
4.8.2016 19:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.