Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Číňané už testují autobus, který nadjede zácpu

Tento suchozemský katamaran neuvízne v zácpě a odveze stovky lidí. Pojmenovali ho Transit Elevated Bus, zkráceně TEB-1. Už má za sebou první testovací jízdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79a35r97t12i69n 98J80a46g89r 8678864312753

Doufám, že brzy přibude také článek, který vysvětlí, že to v Číně zatrhli jako podvod... www.dailymail.co.uk

0/0
17.8.2016 10:51

J53a18n 19H40a63v11r49d73a 2318146101748

Tak to je dobrý úlet... ;-D

Tak aspoň teď už vím, že Číňané asi nemají dodávky, nejezdí se zahrádkami a koly apod. na střeše...

No nevím nevím, co si o téhle ptákovině mám myslet. Mám celkem velkou představivost, ale tohle si třeba u nás neumím představit ani náhodou.

0/0
5.8.2016 15:49

M10a12r41e25k 36H88r42u71b65y 6637212361648

U nas by se to nikdy nedostalo pres papiry...

+2/0
5.8.2016 16:08

J30a26n 77F25r97i11d60r87i36c69h 6985148689913

To je ten rozdil. U nas by to zustalo na papire, V cine za pet let bude tisic kilometru takovych trati a turisti z ceska si to budou fotit.

0/0
7.8.2016 16:22

L53u74d37v58í30k 97G36a69j95d49o31š62í77k 2535583204882

Ale prd. Postaví jednu trať a za pár let (možná už měsíců) ostrého provozu zjistí, že to je nedomyšlená ptákovina provozovatelům jen na obtíž. Takových "projektů" je v Číně tisíce.

+1/0
8.8.2016 15:17

J96a81n 74F42r83i71d58r32i13c49h 6865738429423

Taky mžonost.

0/0
8.8.2016 23:48

P21e67t96r 88M96i37c15h89a38l 2380594301372

A já si tenkrát myslel, že jde o nepovedený apríl. :-D

+1/0
5.8.2016 14:37

P93e45t32r 16H38a25n79a 1124320939

Do jejich podmínek ve městě snad i použitelný. Jen mne napadá kolik místa zabírají koleje postranách,nevznikla by jejich spojením plnohodnotná dráha pro tramvaj či městský vlak. Což si myslím, že je pořád nejlevnější řešení s min. stejným efektem kapacity dopravy.

Ono možná celé to je jen takové další machrování čínských soudruhů navenek i dovnitř. Draze a zbytečně.

+2/0
5.8.2016 12:57

P59a68v13e78l 36M26a58t49o95u63š17e19k 5940807648614

Soudruhu, víte, kolik cestujících má kapacitu tramvaj? I sedmivozová (delší jsem nikde neviděl) může mít nanejvýš kolem 500 osob, pokud bude totálně našlapaná. Uváděných 1200 cestujících zhruba odpovídá pětivozové soupravě pražského metra, rovněž našlapané málem k prasknutí. Nabízí se tedy otázka: čemu má nový systém konkurovat, tramvaji nebo metru? Ano, správně, metru. Má tudíž smysl porovnávat jej z hlediska nákladů apod. s tramvají? Ano, správně, nemá! Je ten systém nákladnější a náročnější než metro? Ano, správně, není. Má tedy oproti metru šanci na úspěch? Ano, správně, má. Pouze pro upřesnění pro laiky naprosto neznalé problematiky dopravních systémů(kterých zde evidentně diskutuje drtivá většina a samozřejmě tomu rozumějí nejlépe): "metrem" mám na mysli podzemní dráhu v centru města, nikoli případy, kdy metro vede na periferiích měst po povrchu (např. v Moskvě); "tramvají" míním běžnou povrchovou městskou železnici s větším množství zastávek a se soupravami o délce cca do sedmi vozů. Je-li v některých městech metro vedeno i v centru v některých úsecích nad povrchem (Berlín, Vídeň, ...), potřebuje i vyvýšenou estakádu ve stylu Negrelliho viaduktu, tudíž i vyvýšená nástupiště, s tím rozdílem, že zabere pruh o šířce cca 8 metrů, který je jinak nevyužitelný. Právě tento problém může nový systém elegantně vyřešit.

+1/−2
5.8.2016 13:16

L81u83d16v52í46k 82G63a43j64d85o79š42í57k 2575613404882

Pláceate naprosté hovadiny.

Transportní kapacita se ve městě řeší nasazením více souprav a zkrácením intervalů. Nikoliv tím, že vyrobíte gigantický koráb.

.

"...zabere pruh o šířce cca 8 metrů..." kolejště má šíři 3,5 m (v oblouku 4 m).

0/−2
5.8.2016 14:00

P73a46v29e93l 58M77a73t79o87u63š65e30k 5830497518504

A šířka skříně je kolik, pane Gajdošíku? Nějaký průjezdný profil vám něco říká? Jste na 8 metrech, a to nejméně. Např. mnou zmíněný Negrelliho viadukt má šířku mostovky 7,6 m plus zábradlí, a to má ještě, pokus se nepletu, průjezdný profil zúžený. Mne na kravské argumenty neutáhnete, to si zkoušejte na jiné! A to vaše zkracování intervalů: typickou otázkou je Karlovo náměstí a přilehlé ulice, kde je frekvence tramvajové dopravy (a v podstatě i délka souprav) na hranici možností. Plynulost provozu k pohledání, průměrná rychlost sotva 15 km/h!

0/0
5.8.2016 14:17

L76u43d95v94í78k 56G76a14j68d23o49š45í25k 2905473124762

Pane Matoušku, Na Negrelliho viaduktu je obousměrný provoz, takže těch 7,6 m musíte ještě vydělit dvěma. :-)

Neznáme šíři koridoru pro jedno kolo tohoto stroje, ale minimálně 1 m to bude. Spíš více. Ušetříte nanejvýš 1 m šířky...

0/0
5.8.2016 15:15

P30a31v43e44l 66M33a15t42o72u57š28e97k 5230807468384

Já to srovnával samozřejmě s dvoukolejnou tratí metra (vlaku), nikoli s jednokolejnou.

0/0
5.8.2016 15:20

L90u80d24v64í44k 19G26a69j25d34o44š38í37k 2645953254632

Dobrá. :-)

4x jedna kolej po metru (spíš 1,5 m) = 4–6 m vs. 8 m.

A teď si představte, že budou pro tohle zařízení potřebovat postavit "Negrelliho" viadukt. Jakou asi tak bude mít šířku pro obousměrný provoz? 50 m...?

0/0
5.8.2016 15:26

L52u62d28v18í16k 19G19a90j62d15o97š57í16k 2555423134172

Víte, že železnice vypadá už 200 let pořád prakticky stejně má svoje sakramensky pádné důvody.

Myslet si, že přijde čínský "strejda" a vymyslí to líp, aniž nějak dramaticky změní princip, je dosti pošetilé.

+1/0
5.8.2016 15:37

P33a20v33e46l 42M20a14t72o29u42š87e75k 5140187608134

Zdejší rádoby odborné komentáře od stolu mne fakt baví. Když se o tom psalo asi před měsícem, všichni chytráci věděli, že to zaručeně nebude fungovat. Když to má za sebou první prototypové zkoušky, stejní chytráci zase tvrdí, že to nebude fungovat v praktickém provozu a vymýšlejí úplně směšné argumenty hodné možná tak žáka první třídy ZŠ. Prostě je to PROTOTYP nového dopravního systému. Není problém postavit to vyšší, širší, delší, nastříkat to na červeno, na žluto, namalovat na to reklamy na Coca Colu nebo třeba dámská přirození. Tramvaje se také stavějí na zakázku podle potřeb odběratelů, samozřejmě při maximální možné unifikaci dílů. Je velmi pravděpodobné, že v době, kdy to bude jezdit na x linkách v deseti čínských a možná i jiných městech, nebude v Praze ještě ani rozhodnuto o konkrétní podobě trasy D metra a modernizace tratě na Kladno.

+3/−1
5.8.2016 12:42

L43u69d27v27í30k 84G71a14j73d80o14š27í22k 2185783124352

Pane Matoušku, vy jste evidentně podlehl ve svých úvahách od stolu skutečnosti, že to Číňani skutečně vyrobili, takže to musí být O.K.

Jenže vyrobený prototyp ještě neznamená, že to je smysluplné řešení, které přináší víc problémů než pozitiv, ať už má to zařízení být nasazeno kdekolliv.

Problém je totiž v samotném konceptu, který je pomýlený.

Že na to Číňani ještě nepřišli a klidně to postavili není žádné velké překvapení, pokud jen trochu víte, jak funguje čínská mentalita a uvažování.

Tohle je dopravní prostředek, který nemá ŽÁDNOU budoucnost. O to se klidně můžeme vsadit. Je to pouze výstřelek hloupých čínských představ.

+1/−1
5.8.2016 13:47

P30a40v85e90l 27M19a51t23o44u86š76e31k 5240587968464

Ne, já netvrdím, že to bude perfektní proto, že to vyrobili v Číně. Ale netrpím předsudkem, že to musí být blbé jen proto, že to tam vyrobili. Svými příspěvky jste mne přesvědčil, že jsou pro vás dopravní systémy španělskou vesnicí. Napište, v čem konkrétně je ten koncept podle vás pomýlený, a pak o tom můžeme diskutovat.

0/0
5.8.2016 13:59

L54u71d84v24í84k 85G48a48j29d71o60š16í86k 2605203624852

Už se to tu omýlalo mnohokrát, ale že jste to vy tak aspoň stručně... :-)

1. Místo to šetří minimálně. Dvě koleje vedoucí gigantický stroj zaberou v součtu prakticky stejně místa jako běžné kolejiště.

2. Stroj může jen obtížně zatáčet.

3. Musíte VELMI OBTÍŽNĚ (a nákladně) řešit bezpečný podjez. To u klasického vlaku zcela odpadá.

4. Musíte řešit (nákladně) vyvýšená nástupiště a výtahy. To u klasického vlaku odpadá ve většině případů.

5. Musíte řešit bezpečnost krizového vystoupení cestujících z vysokého stroje. To u klasického vlaku zcela odpadá.

6. Musíte řešit (nákladně) tuhost celého stroje, která dramaticky zvýší jeho hmotnost. To zákonitě zhoršuje jízdní vlastnosti a náklady na provoz.

7. Musíte řešit dopad na okolí (např. hluk) - žádné město není stavěno na průjezd 6–7 m vysových oblud.

.

Přínos: 1. Vyhne se dopravním zácpám, kterým se normální vlak vyhne úplně stejně. 2. Velká přepravní kapacity, která se daleko operativněji a efektivněji řeší nasazením odpovídajícího počtu souprav a intervaly mezi nimi.

+1/0
5.8.2016 14:57

D50r83a76h74o21m26í60r 75S13t85r96o94u81h59a32l 4165798662464

Prostě si to přiznejte. Vy těm Číňanům závidíte...

0/0
8.8.2016 14:19

L92u86d49v43í91k 47G71a54j57d45o36š83í76k 2235453724732

;-D;-D;-D Jak jste na tohle přišel?

0/0
8.8.2016 15:13

D29r71a43h54o34m48í80r 10S50t52r47o22u38h98a16l 4925728682974

Kdybyste to vymyslel sám, tak to obhajujete :-P

0/0
11.8.2016 16:06

L11u49d84v36í49k 71G12a40j76d11o30š81í46k 2855573864182

Ani já netvrdím, že to je blbost jen proto, že to je z Číny. Co Číňani dovedou vím velmi dobře a rozhodně je nepodceňuji.

Tvrdil bych že to je blbost, i kdyby to vymysleli ve Švýcarsku.

Jenže ve Švýcarsku by je taková blbost nenapadla. :-)

+1/0
5.8.2016 15:20

S33t90a68n47i67s42l51a93v 34K41r29e45j30c89a13r 6537466703344

Uvidíme, až se to stane běžným provozem. Každý kraj má jinou filozofii dopravy. S výškou "tunelu" jistě konstruktéři počítali. Osobně mi spíše zajímá jak se toto monstrum bude chovat v zatáčkách a ohybech ulic.

0/0
4.8.2016 21:56

P44a45v93e82l 32M18a14t97o29u70š10e35k 5800227978684

V čínských městech je dobrých 90 % hlavních ulic přímých.

0/0
5.8.2016 12:06

J80a10n 59S43k16á42l41a 2254397813931

Pro dodávkáře, oni mají více pruhů :-) ve městech kde je tento bus :-D

0/0
4.8.2016 20:56

Z55b21y27n37ě98k 24K32o51l71d39a 6189469392624

Jestli soudruzi v Číně neudělali někde chybu;-D. Dodávka pod tím monstrem nepodjede.

0/0
4.8.2016 20:37

P44a32v32e33l 15M47a32t32o30u31š52e86k 5370277118134

Je takový problém ho postavit s vyšší světlostí, soudruhu?

+1/0
5.8.2016 12:05

P78e52t49r 23M57i86c11h43a11l 2210574701352

Je, nepodjelo by to mosty.

0/0
5.8.2016 14:32

D39r72a62h30o79m71í20r 19S90t33r44o71u33h89a94l 4835228862154

A co proměnná výška? :-)

0/0
8.8.2016 14:20

H49o68n60z64a 96N25o14v56á30k 5888318935896

Co co co to měli vymyslet v Rusku.;-€

+1/0
4.8.2016 20:35

D61a95n90i58e88l 65S56c54h90a93c86h29e14r51l 3335950163588

Rusko vždy nápady jen paběrkuje, civilizaci nikdy nevytvářelo ani vytvářet nebude. Když jsem viděl jejich přístup k životu... jak afričani...

+1/0
5.8.2016 12:13
Foto

P88e33t51r 30P65r78o17c65h14á74z25k89a 3292696382544

Vzhledem k tomu, že to de facto jede po koleji budou pruhy pod tím vymezeny jen pro určitý druh dopravy.Dovedu si představit provoz mezi například dvěma městy, nebo k letišti a podobně, Žasnu nad tím, jak rychle dokázali udělat prototyp. V jejich městech to může mít budoucnost. Navíc docela snadno jde zajistit pohon elektricky a pak by to mělo obzvlášť smysl.

+8/0
4.8.2016 20:27

S20t36a98n46i93s55l40a60v 58K74r73e45j91c73a80r 6597246403414

Když se podíváte na záběry z Čínských měst a z jejich dopravy, tak se musíte nestačit divit. I přes to, že mnoho výrobků okopírovali i s ojetými pneumatikami. Tak na druhou stranu, co by v Rusku dali za takovou výstabu, vozový park Čínské výroby. Když si člověk uvědomí, jejich izolovanost v době Kulturní revoluce, a orientaci na Brežněvovské SSSR, tak následný nástup Číny, Jižní Koree nebo Thaiwanu, je obdivuhodný.

0/0
5.8.2016 19:26

V69l47a40d40i22s50l33a60v 80A39d10a73m26e89c 2595418961968

Takže stačí pár dodávek roztroušených v provozu a celý slavný autobus nikam nedojede. Takže leda vybudovat paralelně speciální tramvajovou trať, kde se dovolí jízda nízkým autům.

0/−1
4.8.2016 20:21

P68a63v43e92l 90M70a89t14o71u73š40e93k 5640757878374

Něco takového konstruktéry určitě nenapadlo!

0/0
5.8.2016 12:07
Foto

J68i16ř78í 95R86o95h70a93n 5584308587105

U nás by to nešlo zavést, alespoň ne všude. Třeba Praha: úzké klikaté uličky, samé stoupání a klesání, spousta překážek ve formě historických památek, mostů, stromů... Přece kvůli "šalině" nezbouráme Staré město!

Snad dálnice by se pro to daly upravit, ale naše města na to prostě nejsou stavěná. Drtivá většina měst se stavila pro pěší a pro vozy tažené koňmi, a ne pro taková monstra.

0/0
4.8.2016 20:03

P56e54t41r 41N82ě62m54e75c 4970763550687

No, když to nepodjedou dodávky vyšší jak 2,2m, neznamená to zároveň, že toto FEB nepřejede skrz místo, kde stojí v zácpě dodávka vyšší než 2,2m? :-DDD

0/0
4.8.2016 19:49

J49a17n 77P58r29i85c74h34y84s87t31a52l 8611108203

Do vyhrazenych pruhu bude zakaz vjezdu dodavkam. Pokud uvazujeme hmotnost a setrvacnou energii FEB, tak bych si dovolil tvrdit, ze FEB projede i dodavkami.

+4/0
4.8.2016 23:47

J71i91ř48í 44K70o22c88u56r26e42k 6975204125308

"Jezdí to po kolejích, je to?" Ptá se paní učitelka

"Šalina!" Rázně odpoví Pepíček.

"Ne, Pepíčku a nebuď drzý, Aničko?"

"Prosím pěkně, je to autobus."

"Správně, Aničko."

+19/0
4.8.2016 19:39

L22u39d90v60í19k 55G78a28j22d74o72š55í33k 2255683334872

;-D;-D

0/0
4.8.2016 19:40

J79a82r51o82s82l59a41v 83K56a60d59l60e26c 5301749722131

Český řidič má problém se udržet i ve svém pruhu...

+2/0
4.8.2016 19:25

M72a58r39e91k 52F54l40e52k79a73č 1716255874738

To je věc..aby si člověk pojistil kola na střeše:)

+5/0
4.8.2016 19:10

M87i92r53e28k 37T59u46r38e79č59e75k 4623942290672

Čína, nádherná, úžasná Čína, poslední fungujici (skutecny) kapitalistický ráj na světě . . .

0/0
4.8.2016 19:03

P95e53t96r 82Š30t51ě19p 2933953360376

Může mi někdo vysvětlit, proč se tomu pořád říká autobus? Evidentně je to tramvaj, protože jezdí po kolejích, jak je vidět hned na prvním obrázku i na vizualizaci.

+9/0
4.8.2016 18:39

J21a39n 13P84r69i68c67h85y71s66t71a12l 8461228653

Autobus se tomu rika z politickych duvodu. Mozna mel nekdo neco proti tramvaji ci poulicni draze.

Dalsim moznym vysvetlenim mohou byt prisnejsi normy pro kolejova vozidla. Podobnym zpusobem se podarilo schvalit nove osklive motoraky pro jindrichohradecke uzkorozchodky. Prohlasili je za tramvaj, protoze predpisy pro vlak nesplnuji.

0/0
4.8.2016 23:43

L44u77k79á25š 88H59o21f84m83a29n 1733414672326

Přinejmenším do Evropy nepřenositelné. Do nejvytíženějších oblastí, kde jsou teď velké zácpy, nemá smysl tohle nasazovat, protože mnohem dříve se rozhodne o zákazu vjezdu vozidel, případně se postupně přejde na brutální mýto. Zároveň s tím se budou prostřednictvím emisních limitů záměrně drasticky zvyšovat náklady na vývoj nových aut, že celá řada lidí z nižší a nižší střední třídy si nebude moci auto pořídit, což pozitivně přispěje k plynulosti dopravního provozu a odstranění dopravních zácp.

Jako vedlejší efekt to povede k tomu, že obyvatelstvo bude místo osobní automobilové přepravy využívat městskou hromadnou dopravu. To bude mít pozitivního účinky hned ve dvou směrech. Zaprvé tím dojde ke zlepšení životní prostředí a výrazně to napomůže boji se změnou klimatu. Zadruhé budou moci bezpečnostní složky státu lépe kontrolovat pohyb teroristů a dalších nebezpečných a podvratných živlů, což přispěje k bezpečnosti obyvatelstva. Ne jako dnes, kdy si každý může sednout do auta a odjet nepozorovaně na druhý konec světa.R^

0/0
4.8.2016 18:20

T77o98m56á90š 10L47e17k35n93e88r 2165944181

Popsal jsi tady vizi temné doby, které bych se nechtěl dožít...

+8/0
4.8.2016 18:31

L56u10k33á51š 59H69o63f17m40a23n 1803474772986

Ja uz si tu obcas takhle pripadam...

0/0
4.8.2016 18:48

P54e28t64r 95N37e98c63h92a67n25i20c46k74ý 7583196838900

Možná v Holandsku kde jen silniční daň je 1000 eur

0/0
4.8.2016 19:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.