Diskuze

OBRAZEM: Číňané už testují autobus, který nadjede zácpu

Tento suchozemský katamaran neuvízne v zácpě a odveze stovky lidí. Pojmenovali ho Transit Elevated Bus, zkráceně TEB-1. Už má za sebou první testovací jízdu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J45a82n 37H82a89v19r21d75a

5. 8. 2016 15:49

Tak to je dobrý úlet... ;-D

Tak aspoň teď už vím, že Číňané asi nemají dodávky, nejezdí se zahrádkami a koly apod. na střeše...

No nevím nevím, co si o téhle ptákovině mám myslet. Mám celkem velkou představivost, ale tohle si třeba u nás neumím představit ani náhodou.

0 0
možnosti

U nas by se to nikdy nedostalo pres papiry...

2 0
možnosti

A já si tenkrát myslel, že jde o nepovedený apríl. :-D

1 0
možnosti

P53e48t51r 15H27a34n47a

5. 8. 2016 12:57

Do jejich podmínek ve městě snad i použitelný. Jen mne napadá kolik místa zabírají koleje postranách,nevznikla by jejich spojením plnohodnotná dráha pro tramvaj či městský vlak. Což si myslím, že je pořád nejlevnější řešení s min. stejným efektem kapacity dopravy.

Ono možná celé to je jen takové další machrování čínských soudruhů navenek i dovnitř. Draze a zbytečně.

2 0
možnosti

Soudruhu, víte, kolik cestujících má kapacitu tramvaj? I sedmivozová (delší jsem nikde neviděl) může mít nanejvýš kolem 500 osob, pokud bude totálně našlapaná. Uváděných 1200 cestujících zhruba odpovídá pětivozové soupravě pražského metra, rovněž našlapané málem k prasknutí. Nabízí se tedy otázka: čemu má nový systém konkurovat, tramvaji nebo metru? Ano, správně, metru. Má tudíž smysl porovnávat jej z hlediska nákladů apod. s tramvají? Ano, správně, nemá! Je ten systém nákladnější a náročnější než metro? Ano, správně, není. Má tedy oproti metru šanci na úspěch? Ano, správně, má. Pouze pro upřesnění pro laiky naprosto neznalé problematiky dopravních systémů(kterých zde evidentně diskutuje drtivá většina a samozřejmě tomu rozumějí nejlépe): "metrem" mám na mysli podzemní dráhu v centru města, nikoli případy, kdy metro vede na periferiích měst po povrchu (např. v Moskvě); "tramvají" míním běžnou povrchovou městskou železnici s větším množství zastávek a se soupravami o délce cca do sedmi vozů. Je-li v některých městech metro vedeno i v centru v některých úsecích nad povrchem (Berlín, Vídeň, ...), potřebuje i vyvýšenou estakádu ve stylu Negrelliho viaduktu, tudíž i vyvýšená nástupiště, s tím rozdílem, že zabere pruh o šířce cca 8 metrů, který je jinak nevyužitelný. Právě tento problém může nový systém elegantně vyřešit.

1 2
možnosti

Zdejší rádoby odborné komentáře od stolu mne fakt baví. Když se o tom psalo asi před měsícem, všichni chytráci věděli, že to zaručeně nebude fungovat. Když to má za sebou první prototypové zkoušky, stejní chytráci zase tvrdí, že to nebude fungovat v praktickém provozu a vymýšlejí úplně směšné argumenty hodné možná tak žáka první třídy ZŠ. Prostě je to PROTOTYP nového dopravního systému. Není problém postavit to vyšší, širší, delší, nastříkat to na červeno, na žluto, namalovat na to reklamy na Coca Colu nebo třeba dámská přirození. Tramvaje se také stavějí na zakázku podle potřeb odběratelů, samozřejmě při maximální možné unifikaci dílů. Je velmi pravděpodobné, že v době, kdy to bude jezdit na x linkách v deseti čínských a možná i jiných městech, nebude v Praze ještě ani rozhodnuto o konkrétní podobě trasy D metra a modernizace tratě na Kladno.

3 1
možnosti

Pane Matoušku, vy jste evidentně podlehl ve svých úvahách od stolu skutečnosti, že to Číňani skutečně vyrobili, takže to musí být O.K.

Jenže vyrobený prototyp ještě neznamená, že to je smysluplné řešení, které přináší víc problémů než pozitiv, ať už má to zařízení být nasazeno kdekolliv.

Problém je totiž v samotném konceptu, který je pomýlený.

Že na to Číňani ještě nepřišli a klidně to postavili není žádné velké překvapení, pokud jen trochu víte, jak funguje čínská mentalita a uvažování.

Tohle je dopravní prostředek, který nemá ŽÁDNOU budoucnost. O to se klidně můžeme vsadit. Je to pouze výstřelek hloupých čínských představ.

1 1
možnosti

Uvidíme, až se to stane běžným provozem. Každý kraj má jinou filozofii dopravy. S výškou "tunelu" jistě konstruktéři počítali. Osobně mi spíše zajímá jak se toto monstrum bude chovat v zatáčkách a ohybech ulic.

0 0
možnosti

V čínských městech je dobrých 90 % hlavních ulic přímých.

0 0
možnosti

J20a90n 12S64k60á85l87a

4. 8. 2016 20:56

Pro dodávkáře, oni mají více pruhů :-) ve městech kde je tento bus :-D

0 0
možnosti

Jestli soudruzi v Číně neudělali někde chybu;-D. Dodávka pod tím monstrem nepodjede.

0 0
možnosti

Je takový problém ho postavit s vyšší světlostí, soudruhu?

1 0
možnosti

Co co co to měli vymyslet v Rusku.;-€

1 0
možnosti

Rusko vždy nápady jen paběrkuje, civilizaci nikdy nevytvářelo ani vytvářet nebude. Když jsem viděl jejich přístup k životu... jak afričani...

1 0
možnosti
Foto

Vzhledem k tomu, že to de facto jede po koleji budou pruhy pod tím vymezeny jen pro určitý druh dopravy.Dovedu si představit provoz mezi například dvěma městy, nebo k letišti a podobně, Žasnu nad tím, jak rychle dokázali udělat prototyp. V jejich městech to může mít budoucnost. Navíc docela snadno jde zajistit pohon elektricky a pak by to mělo obzvlášť smysl.

8 0
možnosti

Když se podíváte na záběry z Čínských měst a z jejich dopravy, tak se musíte nestačit divit. I přes to, že mnoho výrobků okopírovali i s ojetými pneumatikami. Tak na druhou stranu, co by v Rusku dali za takovou výstabu, vozový park Čínské výroby. Když si člověk uvědomí, jejich izolovanost v době Kulturní revoluce, a orientaci na Brežněvovské SSSR, tak následný nástup Číny, Jižní Koree nebo Thaiwanu, je obdivuhodný.

0 0
možnosti