Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modrý pták ZIL-4906 zachraňuje kosmonauty a pomáhá při povodních

Počátkem srpna letošního roku uběhlo sto let od založení ruské automobilky ZIL. Podnik vyráběl především užitkové vozy, z osobních pak zajišťoval výrobu velkých luxusních automobilů určených pro nejvyšší špičky stranické a státní moci. Vznikala zde i speciální vozidla jako například vyhledávací a záchranářský ZIL-4906, zvaný „Modrý pták“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F98r84a80n74t35i92š81e40k 43L67u15p89í95n91e98k 8161546856802

6l, benzin osmivalec, 150 koni? To je 25 koni na litr. Je mi jasny urceni do extremnich podminek, ale z toho motoru se snad uz nedal vydolovat mensi vykon.

+1/0
11.8.2016 21:14

J92i78ř97í 83K38o47c32u53r19e96k 6685694285958

A 50 litrů na sto. Účinnost prachmizerná.

0/−1
12.8.2016 20:19

J19i59ř30í 36S16c32h77w41a84c76h 8578364148926

účinnost bude celkem normální. Nelze předpokládat, že benzínový motor, co tahá mnohatunový náklaďák cestou necestou, bude mít spotřebu 4,3 podle NEDC ;-)

+1/0
12.8.2016 20:45

J75i69ř43í 52S58c18h39w43a10c11h 8528374138486

u motorů pro náklaďáky je nějakých 28-30 koní na litr běžná hodnota i dnes ;-)

0/0
12.8.2016 20:41

L71u42k73á97š 85K93r86a41u77s 4798481627120

Tady nejde o výkon, ale o kroutící moment. Takový tahač na rakety Topol-M má šestadvacetilitrový dvaanástiválec o výkonu sice 588kW, ale má kroutící moment 3100 Nm a projede prostě všude

+1/0
29.8.2016 21:29

J61i93ř31í 35S11c43h38w77a49c63h 8268204198666

samozřejmě jde o výkon, ale je výhodné, aby ten výkon byl dosahován při co nejnižších otáčkách, tedy nízké otáčky krát vyšší vyšší krouťák dává nějaký výkon (600 kW), který s tím autem hýbe. Pokud by ten stejný výkon dával motor s menším (polovičním) krouťákem při (dvakrát) vyšších otáčkách, tak by se pomocí převodovky s dvakrát vyšším převodem dalo opět dosáhnout na kolech stejného krouťáku a auto by projelo taky všude, jen by toto řešení přineslo řadu nevýhod.... ale nedostatek výkonu a tedy i krouťáku by to tedy nebyl....;-)

0/0
30.8.2016 0:07

E74v58z28e82n 78S29o39u69k51u12p 1597504196168

Na špatné cesty museli vyvinout dobrá auta.... A to se jim daří.....

+2/0
10.8.2016 19:23

J43a90n 62K14o95n16v77a49l78i75n51k92a 5730701321785

Rusové mají štěstí, že pro ně neplatí nesmyslné emisní limity. Jinak by tam museli dát jednašestku s pěti turby.

+2/0
10.8.2016 10:04

J57i86ř75í 36S21c82h59w95a68c43h 8728904518286

Jene, vždyť to auto je cca 40 let starý.....

0/0
12.8.2016 23:38
Foto

M74i60c33h32a43l 57B10r22e24š13k88o35v79e52c 4411848554686

ZIL 130 si z vojny pamatuji, stály zaparkované v garážích v autoparku a bylo zakázané s nimi jezdit, protože žraly 100l /100 km benzínu (nikoliv nafty).

+4/0
10.8.2016 9:43

J47a72r54o71m73í81r 93K60r41á66l 4440619434859

A když se někdy vyjelo, tak jedině s cisternou a vyprošťovacím vozem. ;-D

+1/0
10.8.2016 9:53
Foto

M96i59c10h90a69l 50N36a73j77m44a72n 7729473856120

Spotřeba 100 l/100 km benzínu na silnici je z kategorie lidových povídaček. Reálná spotřeba na silnici byla kolem 50 l/100 km.

+4/0
10.8.2016 9:57

J16a64r82o87m13í53r 77K73r13á85l 4500379814269

Vojáci válčí jen na silnicích ? 8-o Máte zajimavé představy.

0/0
10.8.2016 10:52
Foto

M43i76c61h69a12l 37N30a52j50m25a14n 7419723946190

V kolika válkách bylo ČSSR od roku 1945 - v žádné?

Ano v terénu bude spotřeba vysoká, klidně i přes 100 l/100 km ,ale to bude mít i Tatra 815 6x6 VVN.

0/0
10.8.2016 11:15

J98a11r44o18m58í35r 11K61r73á39l 4410299844959

Je vidět, že jste na vojně nebyl a výcvik Vám nic neříká.

+4/0
10.8.2016 14:34
Foto

M14i28c22h54a57l 43N67a21j12m44a57n 7809623246670

Co má společného výcvik se spotřebou vojenských vozidel?

+1/0
10.8.2016 18:27

J82i71n79d81ř64i14c84h 16Č29í33ž90e42k 9250862406699

Nám ZILem 131 vozili proviant na hlásku (2 x týdně) a musím konstatovat že kluci si ho chválili. V zimě pomohl na lesní cestě do kopce naviják. Spotřebu nikdo neřešil ale samozřejmě že mezi námi kolovalo oněch 100/100. Pro civilní užití byl k nepotřebě.

0/0
10.8.2016 10:56

I18v44o 55B45o95u90š86e 5252607518

Normovaná byla 75 l/100 km. Praga V3S 25 l.

0/0
10.8.2016 20:16
Foto

T86o97m98á59š 76D71v85o93ř89á66k 3615463306916

Ono to tak horký nebylo, většinou to byly uloženky a pokud to šlo, tak hotovostku dělaly vejtřasky.

My jsme tam měli i ZILy 157 a ty teda žraly i trávu u cesty. :-)

+1/0
10.8.2016 12:03

J28a22n 92B30a66r11t51á33č70e73k 6495465170779

Nevím jak kde, ale v roce 94-95 kdy ještě bylo koho cvičit, byli používány zcela běžně.

0/0
10.8.2016 12:27
Foto

M70i91c84h64a31l 22B26r86e17š69k56o28v55e31c 4951728184716

Můj ročník byl 1999/2000 a jenom stály v garáži, ani neměly přiděleného žádného řidiče - všechno obsluhovaly čistě Vejtřasky a Tatry.

0/0
10.8.2016 12:35

L24u63b27o83š 97Č65u58k59a 7980638368

Kromě benzinu nelze zapomenout na spotřebu oleje, něco vyteklo v garáži do vany pod autem, něco po cestě. Doplňování oleje nebylo žádné troškaření - bez kropáče se to neobešlo.

0/0
10.8.2016 21:48

J34a20n 40Č63e18k32a97l 7819965254184

Zaujala mne postava toho Gračeva... Režim ho několikrát vyhodí ze školy kvůli evidentní zámince, a on mu stejně slouží co to jde...

0/0
10.8.2016 9:35

V74i41k15t33o73r 47W55o30l36f 8972658773316

A nebo se prostě jen chtěl mít dobře a nečeho v životě dosáhnout.

0/0
10.8.2016 10:09

J52a60n 86Č92e28k15a70l 7229625594814

"Chtěl mít dobře" bych chápal, "něčeho dosáhnout" bych asi nechtěl, když by věděl, že moje tvořivost bude nadměrně podporovat tentýž režim, který mi jen záměrně (!!!) házel klacky pod nohy...

0/0
10.8.2016 11:47

T58o25m63á47š 97M97a90c21e56j16k87a 6841782747917

A co by měl říkat Koroljov a mnoho dalších hvězd sovětské vědy a techniky, které vytáhli z gulagu až když nebyla jiná možnost?

+2/0
10.8.2016 14:29

D20r14a78h36o38m67í42r 18S21t56r45o14u63h90a53l 4945228812324

To je dobrý. Někteří prostě nepochopí, že existují lidi se zájmem a iniciativou a dokážou se probít na vrchol i tehdy, když jim někdo háže klacky pod nohy, nehledě na osobní důvody.

Takoví nechápaví pak sedí doma a brečí, že jim furt někdo háže klacky pod nohy...

+4/0
10.8.2016 16:21

J73a57n 82Č17e31k38a16l 7549305254644

Asi jste nepochopil, o čem jsem mluvil...

0/0
11.8.2016 13:39

T74o17m28á35š 94V66a42l35d30e23r 7263160529

Někdo tady myslí moc politicky. Že ano pane Čekale?;-D

0/0
17.8.2016 15:42

M89a61r92e36k 29F12l20e74k13a55č 1116435374958

Jedním dechem!

+4/0
10.8.2016 8:28

K57a97r31e23l 21V91o55h80n37o85u38t 4958859610857

Chci ZIL 2906. Budu v něm jezdit do práce.

+4/0
10.8.2016 8:12

P60e18t56r 50S39v26o68b44o79d34a 7277154883707

Já bych bral ZIL-167 R^

https://www.youtube.com/watch?v=Ae9wtGHNe1w

0/0
10.8.2016 8:21

J61i27ř90í 67E70r84b36e97n 1103154246957

Mně by stačil LIAZ 300 :-)

0/0
10.8.2016 8:22
Foto

M18i33c17h97a33l 26N57a88j52m46a54n 7919963786870

Tak si ho kupte, je jich relativně hodně a ceny pojízdných začínají nad 50 tis. kč.

0/0
10.8.2016 10:13

K63a51r87e92l 86V66o20h75n67o46u38t 4258769590627

To má kola. Auto s koly má každý.

+1/0
10.8.2016 8:25

J18i50ř36í 42E17r44b36e80n 1113114566107

Max. 45 km/h (na sněhu; v terénu je to ještě méně) a spotřeba 50-100 l benzínu na 100 km? ;-)

0/0
10.8.2016 8:21

K28a24r72e98l 69V90o95h72n55o21u22t 4368399970577

Jako speciál to bude mít z emisí výjimku.

0/0
10.8.2016 8:24

J48a61r93o10m80í39r 89K38r13á64l 4630709524379

To ano. Ale jste majitel rafinerie ? ;-) Ta spotřeba bude spíše ještě vyšší. Nenaložený vojenský ZIL jezdil od 160 výš.

+1/0
10.8.2016 9:03
Foto

M69i85c90h39a66l 91N60a94j46m67a33n 7799853166950

Pokud myslíte u nás v armádě hojně používaný typ 131, tak ten měl spotřebu při jízdě na silnici kolem 40 - 50l/100 km, v terénu se pak dostal k 100 l/100km benzínu.

Srovnatelná Tatra 148 jezdila na silnici za 30 - 35 l/100 km a v terénu za 60 l/100 km nafty.

0/0
10.8.2016 9:37

J38a10r13o19m86í86r 29K16r10á75l 4700379854689

U ZIL157 bylo psáno 157l/100 km. A to jen na silnici, v terénu klidně přes 200. Proto se radiostanice předělávaly na V3S.

0/0
10.8.2016 9:56

K43a16r30e53l 44L85a35n30g96r 2722167950528

A tyhle pohadky jsou psany kde?

+1/0
10.8.2016 10:13
Foto

M24i36c76h10a52l 83N42a74j64m59a61n 7659503506780

Normovaná spotřeba dle předpisů ČSLA byla 67 l/100 km.....

0/0
10.8.2016 10:14

K89a62r95e63l 74L36a13n60g13r 2362507290698

Prave. Proto by me zajimalo z ktereho klobouku pan Kral ta cisla taha. ;-D

0/0
10.8.2016 10:37
Foto

T17o12m40á12š 89D43v15o79ř33á75k 3275533526926

Třeba tady:

http://www.csla.cz/technika/automobily/zil157.htm

0/0
10.8.2016 19:46

J77a55r68o86m93í44r 55K40r43á76l 4520319264209

;-D Možná stejně, jako se dnes uvádí u osobáku spotřeba 4,5l a ve skutečnosti je to kolem 7l. ;-D

0/0
10.8.2016 10:57

J74a72r72o11m63í71r 67K62r29á58l 4740169454989

V technickém listu. A ověřeny v praxi.

0/0
10.8.2016 10:53

L65u86b77o19m31i42r 35M14a44c48h56o 2842240755687

ale v tých normovaných spotrebách je započítaný aj benzín pre súkromné autá všetkých lampasákov v kasárňach..

0/0
12.8.2016 3:48

J63i59ř68í 26K93o14c59u12r26e89k 6805354255368

A potom věřte tomu, že LujfJarda Tvrdík je jenom jeden.

0/0
12.8.2016 20:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.