Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modrý pták ZIL-4906 zachraňuje kosmonauty a pomáhá při povodních

Počátkem srpna letošního roku uběhlo sto let od založení ruské automobilky ZIL. Podnik vyráběl především užitkové vozy, z osobních pak zajišťoval výrobu velkých luxusních automobilů určených pro nejvyšší špičky stranické a státní moci. Vznikala zde i speciální vozidla jako například vyhledávací a záchranářský ZIL-4906, zvaný „Modrý pták“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F72r69a91n77t64i77š89e67k 30L90u15p23í91n49e79k 8981326106872

6l, benzin osmivalec, 150 koni? To je 25 koni na litr. Je mi jasny urceni do extremnich podminek, ale z toho motoru se snad uz nedal vydolovat mensi vykon.

+1/0
11.8.2016 21:14

J81i18ř50í 68K53o55c81u48r70e23k 6125274375268

A 50 litrů na sto. Účinnost prachmizerná.

0/−1
12.8.2016 20:19

J20i54ř55í 39S47c19h65w83a38c61h 8778174828396

účinnost bude celkem normální. Nelze předpokládat, že benzínový motor, co tahá mnohatunový náklaďák cestou necestou, bude mít spotřebu 4,3 podle NEDC ;-)

+1/0
12.8.2016 20:45

J93i84ř68í 54S15c69h22w33a32c11h 8488324828386

u motorů pro náklaďáky je nějakých 28-30 koní na litr běžná hodnota i dnes ;-)

0/0
12.8.2016 20:41

L28u53k28á72š 77K96r81a94u34s 4688831897320

Tady nejde o výkon, ale o kroutící moment. Takový tahač na rakety Topol-M má šestadvacetilitrový dvaanástiválec o výkonu sice 588kW, ale má kroutící moment 3100 Nm a projede prostě všude

+1/0
29.8.2016 21:29

J97i78ř88í 89S45c71h51w54a85c54h 8568224668136

samozřejmě jde o výkon, ale je výhodné, aby ten výkon byl dosahován při co nejnižších otáčkách, tedy nízké otáčky krát vyšší vyšší krouťák dává nějaký výkon (600 kW), který s tím autem hýbe. Pokud by ten stejný výkon dával motor s menším (polovičním) krouťákem při (dvakrát) vyšších otáčkách, tak by se pomocí převodovky s dvakrát vyšším převodem dalo opět dosáhnout na kolech stejného krouťáku a auto by projelo taky všude, jen by toto řešení přineslo řadu nevýhod.... ale nedostatek výkonu a tedy i krouťáku by to tedy nebyl....;-)

0/0
30.8.2016 0:07

E85v31z53e90n 25S36o37u64k84u42p 1157394846578

Na špatné cesty museli vyvinout dobrá auta.... A to se jim daří.....

+2/0
10.8.2016 19:23

J98a59n 98K70o25n47v24a53l43i20n13k59a 5400831421985

Rusové mají štěstí, že pro ně neplatí nesmyslné emisní limity. Jinak by tam museli dát jednašestku s pěti turby.

+2/0
10.8.2016 10:04

J70i60ř20í 92S94c72h79w77a68c63h 8948424938556

Jene, vždyť to auto je cca 40 let starý.....

0/0
12.8.2016 23:38
Foto

M84i15c86h93a54l 35B55r85e95š29k87o41v87e43c 4861658944526

ZIL 130 si z vojny pamatuji, stály zaparkované v garážích v autoparku a bylo zakázané s nimi jezdit, protože žraly 100l /100 km benzínu (nikoliv nafty).

+4/0
10.8.2016 9:43

J32a85r71o53m29í90r 61K35r79á30l 4110609514819

A když se někdy vyjelo, tak jedině s cisternou a vyprošťovacím vozem. ;-D

+1/0
10.8.2016 9:53
Foto

M59i87c35h96a72l 46N38a16j52m83a63n 7899153626840

Spotřeba 100 l/100 km benzínu na silnici je z kategorie lidových povídaček. Reálná spotřeba na silnici byla kolem 50 l/100 km.

+4/0
10.8.2016 9:57

J46a89r12o68m51í19r 18K82r40á85l 4940419294549

Vojáci válčí jen na silnicích ? 8-o Máte zajimavé představy.

0/0
10.8.2016 10:52
Foto

M34i83c44h76a16l 81N10a17j89m92a58n 7249263426860

V kolika válkách bylo ČSSR od roku 1945 - v žádné?

Ano v terénu bude spotřeba vysoká, klidně i přes 100 l/100 km ,ale to bude mít i Tatra 815 6x6 VVN.

0/0
10.8.2016 11:15

J88a38r85o98m50í43r 39K98r91á10l 4710509144939

Je vidět, že jste na vojně nebyl a výcvik Vám nic neříká.

+4/0
10.8.2016 14:34
Foto

M21i77c14h18a60l 28N98a28j22m97a79n 7839383106190

Co má společného výcvik se spotřebou vojenských vozidel?

+1/0
10.8.2016 18:27

J19i36n92d75ř95i50c56h 18Č41í77ž21e93k 9840522766439

Nám ZILem 131 vozili proviant na hlásku (2 x týdně) a musím konstatovat že kluci si ho chválili. V zimě pomohl na lesní cestě do kopce naviják. Spotřebu nikdo neřešil ale samozřejmě že mezi námi kolovalo oněch 100/100. Pro civilní užití byl k nepotřebě.

0/0
10.8.2016 10:56

I41v94o 22B77o24u53š15e 5642247868

Normovaná byla 75 l/100 km. Praga V3S 25 l.

0/0
10.8.2016 20:16

T69o25m86á29š 65D15v39o88ř81á72k 3775743186536

Ono to tak horký nebylo, většinou to byly uloženky a pokud to šlo, tak hotovostku dělaly vejtřasky.

My jsme tam měli i ZILy 157 a ty teda žraly i trávu u cesty. :-)

+1/0
10.8.2016 12:03

J64a68n 71B40a49r33t23á75č45e63k 6485885250329

Nevím jak kde, ale v roce 94-95 kdy ještě bylo koho cvičit, byli používány zcela běžně.

0/0
10.8.2016 12:27
Foto

M93i64c30h37a61l 18B79r40e30š22k22o16v64e95c 4691138654666

Můj ročník byl 1999/2000 a jenom stály v garáži, ani neměly přiděleného žádného řidiče - všechno obsluhovaly čistě Vejtřasky a Tatry.

0/0
10.8.2016 12:35

L86u68b23o55š 81Č74u25k90a 7720938798

Kromě benzinu nelze zapomenout na spotřebu oleje, něco vyteklo v garáži do vany pod autem, něco po cestě. Doplňování oleje nebylo žádné troškaření - bez kropáče se to neobešlo.

0/0
10.8.2016 21:48

J33a80n 76Č88e17k93a27l 7519505224104

Zaujala mne postava toho Gračeva... Režim ho několikrát vyhodí ze školy kvůli evidentní zámince, a on mu stejně slouží co to jde...

0/0
10.8.2016 9:35

V27i43k67t27o16r 41W97o81l11f 8562198483826

A nebo se prostě jen chtěl mít dobře a nečeho v životě dosáhnout.

0/0
10.8.2016 10:09

J55a22n 70Č44e85k60a96l 7419445264574

"Chtěl mít dobře" bych chápal, "něčeho dosáhnout" bych asi nechtěl, když by věděl, že moje tvořivost bude nadměrně podporovat tentýž režim, který mi jen záměrně (!!!) házel klacky pod nohy...

0/0
10.8.2016 11:47

T12o52m60á24š 53M86a94c88e17j32k57a 6811322557867

A co by měl říkat Koroljov a mnoho dalších hvězd sovětské vědy a techniky, které vytáhli z gulagu až když nebyla jiná možnost?

+2/0
10.8.2016 14:29

D47r34a97h74o41m96í54r 43S95t38r51o65u85h72a50l 4275818262204

To je dobrý. Někteří prostě nepochopí, že existují lidi se zájmem a iniciativou a dokážou se probít na vrchol i tehdy, když jim někdo háže klacky pod nohy, nehledě na osobní důvody.

Takoví nechápaví pak sedí doma a brečí, že jim furt někdo háže klacky pod nohy...

+4/0
10.8.2016 16:21

J25a63n 79Č82e37k24a60l 7299415594974

Asi jste nepochopil, o čem jsem mluvil...

0/0
11.8.2016 13:39

T39o47m87á97š 22V71a42l68d84e59r 7563180649

Někdo tady myslí moc politicky. Že ano pane Čekale?;-D

0/0
17.8.2016 15:42

M85a11r31e19k 26F65l15e74k65a22č 1406335664508

Jedním dechem!

+4/0
10.8.2016 8:28

K69a60r80e77l 23V82o97h97n14o76u87t 4608789830227

Chci ZIL 2906. Budu v něm jezdit do práce.

+4/0
10.8.2016 8:12

P59e67t54r 25S96v36o91b51o12d74a 7547324733357

Já bych bral ZIL-167 R^

https://www.youtube.com/watch?v=Ae9wtGHNe1w

0/0
10.8.2016 8:21

J57i74ř54í 31E71r18b14e80n 1423354656877

Mně by stačil LIAZ 300 :-)

0/0
10.8.2016 8:22
Foto

M96i53c31h65a86l 30N61a34j61m71a78n 7509533436680

Tak si ho kupte, je jich relativně hodně a ceny pojízdných začínají nad 50 tis. kč.

0/0
10.8.2016 10:13

K38a74r47e38l 74V33o77h29n23o15u56t 4218149360777

To má kola. Auto s koly má každý.

+1/0
10.8.2016 8:25

J35i29ř59í 18E39r47b30e46n 1873334706497

Max. 45 km/h (na sněhu; v terénu je to ještě méně) a spotřeba 50-100 l benzínu na 100 km? ;-)

0/0
10.8.2016 8:21

K73a84r94e13l 77V38o48h74n15o93u96t 4898639290347

Jako speciál to bude mít z emisí výjimku.

0/0
10.8.2016 8:24

J18a59r39o19m57í96r 82K46r58á90l 4440149304189

To ano. Ale jste majitel rafinerie ? ;-) Ta spotřeba bude spíše ještě vyšší. Nenaložený vojenský ZIL jezdil od 160 výš.

+1/0
10.8.2016 9:03
Foto

M38i59c14h14a83l 14N43a27j12m78a82n 7649613716400

Pokud myslíte u nás v armádě hojně používaný typ 131, tak ten měl spotřebu při jízdě na silnici kolem 40 - 50l/100 km, v terénu se pak dostal k 100 l/100km benzínu.

Srovnatelná Tatra 148 jezdila na silnici za 30 - 35 l/100 km a v terénu za 60 l/100 km nafty.

0/0
10.8.2016 9:37

J32a68r54o20m23í22r 85K57r24á22l 4510899474469

U ZIL157 bylo psáno 157l/100 km. A to jen na silnici, v terénu klidně přes 200. Proto se radiostanice předělávaly na V3S.

0/0
10.8.2016 9:56

K21a42r34e28l 66L76a43n91g85r 2792247890898

A tyhle pohadky jsou psany kde?

+1/0
10.8.2016 10:13
Foto

M57i59c35h91a44l 20N15a36j31m89a92n 7179943516110

Normovaná spotřeba dle předpisů ČSLA byla 67 l/100 km.....

0/0
10.8.2016 10:14

K88a90r41e23l 94L79a89n45g57r 2462937940958

Prave. Proto by me zajimalo z ktereho klobouku pan Kral ta cisla taha. ;-D

0/0
10.8.2016 10:37

T39o82m74á94š 32D31v38o96ř87á30k 3165793426196

Třeba tady:

http://www.csla.cz/technika/automobily/zil157.htm

0/0
10.8.2016 19:46

J88a52r40o21m70í35r 42K13r93á47l 4110939194669

;-D Možná stejně, jako se dnes uvádí u osobáku spotřeba 4,5l a ve skutečnosti je to kolem 7l. ;-D

0/0
10.8.2016 10:57

J77a55r50o25m19í96r 48K24r97á83l 4730229144109

V technickém listu. A ověřeny v praxi.

0/0
10.8.2016 10:53

L70u34b43o62m70i10r 92M27a34c33h69o 2632360875367

ale v tých normovaných spotrebách je započítaný aj benzín pre súkromné autá všetkých lampasákov v kasárňach..

0/0
12.8.2016 3:48

J92i37ř21í 71K82o20c74u65r63e32k 6225504375428

A potom věřte tomu, že LujfJarda Tvrdík je jenom jeden.

0/0
12.8.2016 20:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.