Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda vydělá na jednom autě přes 40 tisíc, Ferrari milion a půl

Automobilka Škoda patří k nejziskovějším, na jednom autě vydělá průměrně 43 tisíc korun. Vyplývá to z analýzy, kterou vytvořilo Centrum pro automobilový výzkum Univerzity Duisburg-Essen. Česká značka tak vydělává na svých vozech lépe než třeba BMW s Mercedesem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S54l12a97v61o75m12í74r 64Š62t80ě65p55á48n 1888104552804

40 tisíc škodovka, kolik prodejci??? jaká je skutečná výrobní cena vozu?

0/0
24.8.2016 11:28

J26i88ř96í 85S77c13h86w25a68c79h 8608454798956

ze dvou údajů uvedených ve článku si můžeš trojčlenkou spočítat průměrnou prodejní cenu fabriky a následně i průměrnou výrobní cenu ;-)

0/0
26.8.2016 22:45
Foto

P66a55v97e18l 85M13a36k95o93v32e55c 8558845211

Škodovka je vysoce zisková, protože má nižší mzdové náklady než jiné značky v koncernu. Za stejnou práci berou zaměstnanci škodovky jen necelou třetinu toho, co zaměstnanci v Německu nebo Španělsku...:-(

0/0
23.8.2016 22:28

J19i34ř41í 30S61c70h26w95a77c73h 8768984218466

to Rumuni v Dacii berou ještě méně....a "Jugoši" v Zastavě taky... ;-)

0/0
23.8.2016 22:45
Foto

P17a32v24e29l 81M83a97k10o49v79e24c 8528535301

A v Číně berou ještě méně...:-). A prý jsou země, kde pracují i děti za misku rýže denně...:-(

0/0
24.8.2016 9:12
Foto

M93a73r40t31i27n 74K15o43u47b39e82k 3199797698766

Aby škodovka neměla na autě víc než VW, když jako zadní nápravu dávaj tyč za pár korun a všem je to jedno.

0/0
18.8.2016 23:54

J33i41ř86í 90S89c87h71w18a35c73h 8118224198836

no právě, kdyby to všem jedno nebylo, tak by ji tam (tu tyč) nedávali. ;-)

+6/0
19.8.2016 0:18

J61a16n 19H26á94j12e14k 2426546803465

Jedno to není, má to vliv na cenu a jízdní vlastnosti. Proto pro ty zákazníky, kteří připlatí za silnější motor, tak mají víceprvkovou zadní nápravu. R^

0/0
20.8.2016 11:12

V40l72a83d83i45s72l14a37v 32B26u47r36y60š63e42k 3323656142574

víceprvkovou nápravu přestali dělat proto, protože to zákazníci nechtěli, drtivá většina našich řidičů prý jezdí jako by byli pokakaní, to řekl jejich konstruktér, ale sprostěji, a pak platí za něco, co nevyužijí, je to jako vybavovat auta do Grónska klimatizací, majitel dá prostě přednost tomu, že je to levnější

0/0
20.8.2016 11:55

J26a61n 95H59á84j32e73k 2916836673715

Takže OIII je levnější než OII?

Důvody jsou bohužel jiné.

+1/0
20.8.2016 13:50

V89l86a16d54i58s25l87a33v 88B10u95r84y85š66e24k 3783576622624

to nevím, co je dražší a co levnější, pokud by tam do auta dávali dražší zadní nápravu, tak by to výrobní náklady zvýšilo, nenapadá mě nikdo jinej než zákazník, kdo by ty zvýšené náklady zaplatil, a on nechce platit víc, tak mu tam šoupnou levnější zadní nápravu, protože tu dražší na houby potřebuje, jsem rád, že jste to konečně pochopil

+1/0
20.8.2016 20:32

J79a48n 37H96á63j83e44k 2226976613715

Jak to může zvýšit výrobní náklady, když do OII ji běžně montovali. Tak o jaké zvýšené náklady jde?

0/0
20.8.2016 22:01

V80l29a69d60i35s60l30a16v 15B27u44r41y25š56e30k 3763196912704

takže podle vás není víceprvková zadní náprava výrobně draží, tím že ji tam výrobce přestal montovat nic neušetří a nedává ji tam z nějakého neznámého důvodu, ne proto, aby ušetrřil, tak asi jo

+1/0
21.8.2016 8:32

J52a26n 39H30á87j33e61k 2886516693245

Dražší než co? Co už vyráběl? Nebo je LEVNĚJŠÍ, oproti výrobě pro předchozí model?:-)

Podobně je na tom tloušťka skel. Tento fakt není mediálně propírán. Vysledek: nižší hmotnost vozu (což je požadavek pro nižší emise), snížení výrobních nákladů (ono při tom počtu vyrobených vozů, který Škoda dokáže oproti jiným vyrobit, to už má vliv), ale v autě je v létě víc stupňů a v zimě rychleji chladne. Vadí to? Nechť posoudí zákazník. Podobně víceprvková zadní náprava. Rozhodně vhodnější technické řešení. Ale český zákazník ocení o 50 l větší zavazadlový prostor, než vhodnější technické řešení zadní nápravy. Jsme totiž experti pro převážení vzduchu. ;-(

0/0
21.8.2016 8:58

H12o88n71z27a 29T75a24r 3359412624582

Náklady na prvním místě. Také to může být v ceníku jako příplatková výbava . Jak prohlásil jeden Amík dlouhodobě žijící v ČR Na Českých silnicích je vysoká koncentrace závodníků F1 .

V USA zase jezdí přemotorovaná auta na to jaké jsou tam rychlostní limity.

http://chcidoameriky.cz/rizeni-auta-a-dopravni-predpisy-v-usa

0/0
20.8.2016 16:23

V50l57a45d45i16s22l49a43v 17B34u30r36y18š54e51k 3983816362724

nevím jak v USA, ale tady je hodně vysoká koncentrace řidičů, kteří víceprvkovou zadní nápravu zcela jistě nepotřebují a právě těmto plížičům vychází Škodovka vstříc

0/0
20.8.2016 20:38

J70a77n 46H89á24j54e69k 2966366533615

A to může zákazník v konfiguraci vozu ovlivnit?

Pokud nemůže, tak to není o tom, co potřebují nebo nepotřebují. Prostě to tak je.

0/0
21.8.2016 9:01

S83l60a18v93o74m80í84r 52Š26t48ě48p18á62n 1888814612624

samozřejmě výrobce ušetří více než sleví zákazníkovi

0/0
24.8.2016 11:27

J72a77n 76H42á97j67e91k 2796146663305

Analýza je bohužel úplně scestná. Pokud by automobilka vyráběla jen jeden druh vozu a jen a pouze v jedné výbavě, pak by něco spočítat šlo. Takto je to přesně spočítaný nesmysl.

0/−2
18.8.2016 20:51

J89i46ř25í 23S89c54h50w68a28c23h 8788694248396

tady někdo nechápe význam "průměrné hodnoty"

+2/−1
18.8.2016 21:32

J19a34n 31H68á82j11e42k 2916166343585

Jestli prodám Ochtu v základní výbavě za 330 tis. Kč nebo v plné palbě za 1,25 mil. Kč že je jedno? No jo, v průměru mám na 1 autě zisk 33 tis. Kč. ;-D;-D;-D

0/−1
19.8.2016 12:25

J75i29ř84í 92S25c23h70w24a63c61h 8798334358286

takže jsem měl pravdu, nechápe.....

Tak po lopatě:

Když prodáš jedno auto se ziskem 5000 Kč a druhé auto se ziskem 95000, tak máš prostě PRůMĚRNÝ ZISK na jedno auto 50 tisíc. To číslo NECHCE nic říkat o zisku na prvním autě ani NIC NETVRDÍ o zisku na tom druhém. Ono jen říká, že PRůMĚRNÝ zisk na obou autech je 50 tisíc. Nic více nic méně!

+2/−1
19.8.2016 13:16

J18a47n 22H43á49j92e18k 2626136883435

Když dám sečtu hrušky a jabka, tak mám marmeládu.

Snažím se Vám ukázat, že i když to vyšlo přesně, je to číslo k ničemu. Podivejte se na celkové vysledky:

3.Škoda Auto: EBIT marže 9,6 %, zisk na vůz 43 000 korun (1 589 eur)

4.BMW: EBIT marže 9,5 %, zisk na vůz 91 000 korun (3 389 eur)

Přepočet zisku na jeden vůz je nesmysl.

0/−1
19.8.2016 13:30

J70i20ř31í 64S86c96h39w90a63c23h 8348644758126

sorry, já to vzdávám.....Rv

0/0
19.8.2016 20:24

J98a18n 54H59á76j38e11k 2946506733625

Dobře, opustíme průměr, prosím o napsání alespoň 1 významu, co nám to číslo říká, k čemu jej lze použít. Děkuji za trpělivost.

0/0
20.8.2016 7:58

P30a58v66e40l 50R22a26t95h59o54u13s49k59ý 6750649501

Rentabilita tržeb. Jedno užití máte v článku, k porovnání s jinými výrobci v odvětví s různými podmínkami. Nebo pro sledování dlouhodobého trendu daného podniku. Kupte si nějaká skripta z ekonomie, tam se dozvíte víc.

0/0
20.8.2016 10:55

J41a71n 14H83á82j46e40k 2496846623125

Pokud by EBIT / počet prodaných výrobků byl smysluplný parametr, tak je v učebnicích a skriptech. Tento parametr tam ale fakt nemůžu najít.

Pokud to chcete ke srovnání výrobců, tak si taky stáhněte počet vyrobených vozů jednotlivých výrobců.

Jsou finanční parametry - platební schopnost a likvidita, zadluženost, rentabilita.

Pokud chci porovnávat podniky, musím porovnávat srovnatelné paremetry.

A ne výnosy podělit počtem prodaných vozů. Když je několik úrovní vozů a podniky které srovnávám, nemají stejné portfolio. Pak mám přesný výsledek nesmyslu.

0/0
20.8.2016 11:10

R36o59m42a74n 69P56o11l66á48č72e60k 5236119185

Ty procenta nejsou problém :-). Tam je jedno jestli prodám mini a nebo limusinu:-)

Částky už trochu jo a je to vidět. viz AUDI vs. Ford...

+1/0
18.8.2016 23:55

J68i26ř57í 95S67c94h82w21a87c68h 8338454898796

částky jsou jen vypočtené procento z průměrné ceny vyráběných aut....

0/0
19.8.2016 0:53

J83a28n 27H54á86j19e89k 2456266783425

Jestli prodám Ochtu v základní výbavě za 330 tis. Kč nebo v plné palbě za 1,25 mil. Kč že je jedno? No jo, v průměru mám na 1 autě zisk 33 tis. Kč. ;-D;-D;-D

A to máte řadu City, Fabia, Rapid, Yeti, Octavia a Superb.

Vypočtený průměrný zisk tedy vůbec nic neříká.

0/0
19.8.2016 12:24

V92l57a19s26t77i80m58i13l 74J23a30n82d52á26s67e29k 1242713723512

Říká Vám něco jako aritmetický průměr?

0/0
20.8.2016 1:37

V63l45a73d38i29s89l74a73v 53B37u19r37y36š36e95k 3323746322214

jakej nesmysl, co to je za kraviny, budete vyrábět kolečka, obyčejná stavební kolečka, jedna budou velká, jiná malá, některá natřená a jiná zase pozinkovaná. vyrobíte 1000 koleček za rok, zaplatíte všechny výrobní náklady, daně a účetní vám přinese výsledek účetnictví a tam bude, že vám zůstal milion, který můžete použít jak chcete. A protože jste chodil do základní školy, tak umíte počítat a řeknete si, že jste na každém vyrobeném kolečku vydělal rovných 1000 korun v průměru a vaše analýza scestná nebude

0/0
20.8.2016 12:05

J90a30n 14H89á51j30e54k 2286606843765

A teď mně prosím vysvětlete, co s hodnotou 1000 Kč zisku na jednom kolečku (v průměru) budu dělat.

Pokud to použiji k porovnání, jako v článku, tak co zjistím?

Potřebuje znát nákladovost jednotlivých produktů. Pokud chcete provádět srovnání, tak srovnání relevantních hodnot.

Srovnání přes průměr EBIT / počet vyrobených vozů je k čemu? Co mně to číslo vyjadřuje?

0/0
20.8.2016 13:58

V50l64a29d84i79s76l15a11v 51B57u54r50y53š47e19k 3473986862224

číslo nevyjadřuje nic, je spousta čísel, která nic nevyjadřují a přesto jsou zajímavá

0/0
20.8.2016 20:51

J51a30r66o74s42l40a83v 85Š97k45o56d22a 6684608279851

nejvíce na tom vydelava ten, co jezdi na kole :D

0/0
18.8.2016 18:02

M71a16r21e51k 97M26a20l15ý 1422748631450

A to jak?

By mě teda zajímalo, jak uspokojit svoje dopravní nároky s použitím kola. Docela úsměvná představa :-)

0/0
18.8.2016 22:41

K14a20r17e29l 73N71o34v69o82t88n85y 2531955899170

A je to i po odecteni nakladu na opravy v ramci zaruky?

0/0
18.8.2016 15:35

M65a94r45t85i89n 35Š60i47m40e87k 4450234348205

Taky by mě zajímaly detaily ... Ale dle mého ano, páč garance je přenesena na dodavatele dílu

0/0
18.8.2016 16:56

J61a42n 66S76o48u81k87u37p 1374484956355

Jaké detaily? Jsou tam všechny náklady kromě DA a všechny výnosy.

0/0
18.8.2016 17:37

V56l13a82d30i66s55l18a19v 54B19u96r88y73š19e53k 1729752417374

odečtení, přičtení, je to celkový zisk za rok děleno počtem prodaných či vyrobených vozů, nevím jak jinak by se to mdalo spočítat a je úplně jedno, jestli v tom je třeba reklama nebo nějaké opravy či něco jinýho, fabrika, která vydělá milion a prodá milion aut vydělala na jednom autě rovnou jednu korunu

+2/0
18.8.2016 18:06

P57e10t59r 30B56á29č76a 8575186285375

A Ferrari si podobne marze muze dovolit, toho si totiz clovek na te silnici vsimne, tech "ceskych" skatuli nikoliv.

+1/−3
18.8.2016 15:11

M67a95r88t64i78n 56P64a20v30e88l15e24k 5640527445775

Dle vaší logiky je BMW nezajímavé auto a proto má nižší marži než Škodovka - v tom si dovolím nesouhlasit.

+3/0
18.8.2016 15:19

P13e38t38r 24B61á94č20a 8475346955815

To neni moje logika, to jste si ted vycucal z prstu, protoze o BMW jsem vubec nemluvil. A mezi nama s tim taky nesouhlasim.

0/−2
18.8.2016 15:22

M35a10r89t97i10n 90P27a51v10e98l18e40k 5950187655205

To je vaše logika,cit.:"Ferrari si podobne marze muze dovolit, toho si totiz clovek na te silnici vsimne". Podle vás se tedy marže odvozuje od toho jak si kterého auta lidé všímají.BMW má nižší marže než Škodovka a logicky to tedy podle vás znamená,že je méně "povšimnutíhodné".;-)

+2/0
18.8.2016 16:03

D47a52n84i94e77l 21K51r72o28n79e13r 7754714856507

No a proc bych si mel kupovat auto, ktereho si clovek vsimne, kdyz mi je uplne u zadku, jestli si me/meho auta nekdo vsima nebo ne? To jako kdyz si vaseho auta nekdo vsimne, tak to z vas udela borce nebo co? Nechapu...jinak ale majitel skodovky nejsem.

0/0
18.8.2016 15:51

P39e81t73r 38B19á39č90a 8155336475105

Jsem nepsal, ze si ho mate kupovat.

0/0
18.8.2016 16:04

D44a77n93i96e41l 16K94r84o71n94e49r 7114144246587

to plati obecne, sebe jsem uvedl pouzejako priklad...mimochodem...slysel jsem nekdy neco o Red Dot Award?

0/0
18.8.2016 16:11

D26a78n29i86e50l 78K24r57o78n58e31r 7784554796567

jste

0/0
18.8.2016 16:12

P46e60t56r 76B76á72č78a 8305476965795

To si skodovka koupila stejne jako auto roku :-P

0/−3
18.8.2016 16:18

M86a23r55t89i79n 69Š24i60m22e22k 4840464958315

;-D

0/0
18.8.2016 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.