Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda vydělá na jednom autě přes 40 tisíc, Ferrari milion a půl

Automobilka Škoda patří k nejziskovějším, na jednom autě vydělá průměrně 43 tisíc korun. Vyplývá to z analýzy, kterou vytvořilo Centrum pro automobilový výzkum Univerzity Duisburg-Essen. Česká značka tak vydělává na svých vozech lépe než třeba BMW s Mercedesem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S13l42a11v59o31m79í19r 68Š53t14ě34p75á79n 1788794912124

40 tisíc škodovka, kolik prodejci??? jaká je skutečná výrobní cena vozu?

0/0
24.8.2016 11:28

J27i47ř56í 58S56c82h70w11a37c86h 8508704278686

ze dvou údajů uvedených ve článku si můžeš trojčlenkou spočítat průměrnou prodejní cenu fabriky a následně i průměrnou výrobní cenu ;-)

0/0
26.8.2016 22:45
Foto

P21a14v57e63l 80M69a18k85o65v31e17c 8108895401

Škodovka je vysoce zisková, protože má nižší mzdové náklady než jiné značky v koncernu. Za stejnou práci berou zaměstnanci škodovky jen necelou třetinu toho, co zaměstnanci v Německu nebo Španělsku...:-(

0/0
23.8.2016 22:28

J41i35ř48í 24S29c56h83w78a38c79h 8558584408586

to Rumuni v Dacii berou ještě méně....a "Jugoši" v Zastavě taky... ;-)

0/0
23.8.2016 22:45
Foto

P92a92v68e97l 35M44a23k70o31v25e98c 8318935411

A v Číně berou ještě méně...:-). A prý jsou země, kde pracují i děti za misku rýže denně...:-(

0/0
24.8.2016 9:12
Foto

M80a35r50t55i92n 39K68o12u47b35e50k 3709847428756

Aby škodovka neměla na autě víc než VW, když jako zadní nápravu dávaj tyč za pár korun a všem je to jedno.

0/0
18.8.2016 23:54

J76i17ř32í 39S58c91h72w62a19c74h 8558274708136

no právě, kdyby to všem jedno nebylo, tak by ji tam (tu tyč) nedávali. ;-)

+6/0
19.8.2016 0:18

J33a25n 96H62á52j96e12k 2386106653105

Jedno to není, má to vliv na cenu a jízdní vlastnosti. Proto pro ty zákazníky, kteří připlatí za silnější motor, tak mají víceprvkovou zadní nápravu. R^

0/0
20.8.2016 11:12

V88l90a54d42i56s64l59a80v 93B54u18r76y91š44e48k 3173716412804

víceprvkovou nápravu přestali dělat proto, protože to zákazníci nechtěli, drtivá většina našich řidičů prý jezdí jako by byli pokakaní, to řekl jejich konstruktér, ale sprostěji, a pak platí za něco, co nevyužijí, je to jako vybavovat auta do Grónska klimatizací, majitel dá prostě přednost tomu, že je to levnější

0/0
20.8.2016 11:55

J47a22n 97H97á23j20e52k 2176416443725

Takže OIII je levnější než OII?

Důvody jsou bohužel jiné.

+1/0
20.8.2016 13:50

V48l17a65d39i68s11l27a30v 61B19u94r46y75š58e25k 3473156272134

to nevím, co je dražší a co levnější, pokud by tam do auta dávali dražší zadní nápravu, tak by to výrobní náklady zvýšilo, nenapadá mě nikdo jinej než zákazník, kdo by ty zvýšené náklady zaplatil, a on nechce platit víc, tak mu tam šoupnou levnější zadní nápravu, protože tu dražší na houby potřebuje, jsem rád, že jste to konečně pochopil

+1/0
20.8.2016 20:32

J88a40n 96H28á28j87e90k 2916406313135

Jak to může zvýšit výrobní náklady, když do OII ji běžně montovali. Tak o jaké zvýšené náklady jde?

0/0
20.8.2016 22:01

V56l27a45d30i16s11l20a62v 74B47u89r51y78š70e51k 3743316492974

takže podle vás není víceprvková zadní náprava výrobně draží, tím že ji tam výrobce přestal montovat nic neušetří a nedává ji tam z nějakého neznámého důvodu, ne proto, aby ušetrřil, tak asi jo

+1/0
21.8.2016 8:32

J71a47n 89H38á54j42e50k 2876476503765

Dražší než co? Co už vyráběl? Nebo je LEVNĚJŠÍ, oproti výrobě pro předchozí model?:-)

Podobně je na tom tloušťka skel. Tento fakt není mediálně propírán. Vysledek: nižší hmotnost vozu (což je požadavek pro nižší emise), snížení výrobních nákladů (ono při tom počtu vyrobených vozů, který Škoda dokáže oproti jiným vyrobit, to už má vliv), ale v autě je v létě víc stupňů a v zimě rychleji chladne. Vadí to? Nechť posoudí zákazník. Podobně víceprvková zadní náprava. Rozhodně vhodnější technické řešení. Ale český zákazník ocení o 50 l větší zavazadlový prostor, než vhodnější technické řešení zadní nápravy. Jsme totiž experti pro převážení vzduchu. ;-(

0/0
21.8.2016 8:58

H18o86n97z58a 62T77a10r 3549522244372

Náklady na prvním místě. Také to může být v ceníku jako příplatková výbava . Jak prohlásil jeden Amík dlouhodobě žijící v ČR Na Českých silnicích je vysoká koncentrace závodníků F1 .

V USA zase jezdí přemotorovaná auta na to jaké jsou tam rychlostní limity.

http://chcidoameriky.cz/rizeni-auta-a-dopravni-predpisy-v-usa

0/0
20.8.2016 16:23

V52l51a65d98i87s27l56a75v 22B69u52r41y58š65e66k 3873906872644

nevím jak v USA, ale tady je hodně vysoká koncentrace řidičů, kteří víceprvkovou zadní nápravu zcela jistě nepotřebují a právě těmto plížičům vychází Škodovka vstříc

0/0
20.8.2016 20:38

J22a71n 21H97á38j12e53k 2306186723745

A to může zákazník v konfiguraci vozu ovlivnit?

Pokud nemůže, tak to není o tom, co potřebují nebo nepotřebují. Prostě to tak je.

0/0
21.8.2016 9:01

S75l95a83v44o93m47í71r 54Š54t33ě41p70á38n 1178644542494

samozřejmě výrobce ušetří více než sleví zákazníkovi

0/0
24.8.2016 11:27

J91a95n 88H19á66j87e11k 2656416533365

Analýza je bohužel úplně scestná. Pokud by automobilka vyráběla jen jeden druh vozu a jen a pouze v jedné výbavě, pak by něco spočítat šlo. Takto je to přesně spočítaný nesmysl.

0/−2
18.8.2016 20:51

J96i44ř95í 48S13c47h92w55a57c24h 8708294258456

tady někdo nechápe význam "průměrné hodnoty"

+2/−1
18.8.2016 21:32

J42a40n 80H10á82j89e73k 2576146383215

Jestli prodám Ochtu v základní výbavě za 330 tis. Kč nebo v plné palbě za 1,25 mil. Kč že je jedno? No jo, v průměru mám na 1 autě zisk 33 tis. Kč. ;-D;-D;-D

0/−1
19.8.2016 12:25

J82i65ř19í 18S81c77h62w92a45c57h 8208364918676

takže jsem měl pravdu, nechápe.....

Tak po lopatě:

Když prodáš jedno auto se ziskem 5000 Kč a druhé auto se ziskem 95000, tak máš prostě PRůMĚRNÝ ZISK na jedno auto 50 tisíc. To číslo NECHCE nic říkat o zisku na prvním autě ani NIC NETVRDÍ o zisku na tom druhém. Ono jen říká, že PRůMĚRNÝ zisk na obou autech je 50 tisíc. Nic více nic méně!

+2/−1
19.8.2016 13:16

J89a23n 19H95á34j30e76k 2726736333565

Když dám sečtu hrušky a jabka, tak mám marmeládu.

Snažím se Vám ukázat, že i když to vyšlo přesně, je to číslo k ničemu. Podivejte se na celkové vysledky:

3.Škoda Auto: EBIT marže 9,6 %, zisk na vůz 43 000 korun (1 589 eur)

4.BMW: EBIT marže 9,5 %, zisk na vůz 91 000 korun (3 389 eur)

Přepočet zisku na jeden vůz je nesmysl.

0/−1
19.8.2016 13:30

J30i64ř58í 63S62c48h40w67a36c29h 8818834468746

sorry, já to vzdávám.....Rv

0/0
19.8.2016 20:24

J45a18n 35H79á86j32e13k 2876426913755

Dobře, opustíme průměr, prosím o napsání alespoň 1 významu, co nám to číslo říká, k čemu jej lze použít. Děkuji za trpělivost.

0/0
20.8.2016 7:58

P63a60v78e17l 44R19a90t84h61o60u23s14k38ý 6820199781

Rentabilita tržeb. Jedno užití máte v článku, k porovnání s jinými výrobci v odvětví s různými podmínkami. Nebo pro sledování dlouhodobého trendu daného podniku. Kupte si nějaká skripta z ekonomie, tam se dozvíte víc.

0/0
20.8.2016 10:55

J68a64n 47H18á39j71e30k 2886216503925

Pokud by EBIT / počet prodaných výrobků byl smysluplný parametr, tak je v učebnicích a skriptech. Tento parametr tam ale fakt nemůžu najít.

Pokud to chcete ke srovnání výrobců, tak si taky stáhněte počet vyrobených vozů jednotlivých výrobců.

Jsou finanční parametry - platební schopnost a likvidita, zadluženost, rentabilita.

Pokud chci porovnávat podniky, musím porovnávat srovnatelné paremetry.

A ne výnosy podělit počtem prodaných vozů. Když je několik úrovní vozů a podniky které srovnávám, nemají stejné portfolio. Pak mám přesný výsledek nesmyslu.

0/0
20.8.2016 11:10

R85o10m52a42n 32P65o86l97á87č60e59k 5916209895

Ty procenta nejsou problém :-). Tam je jedno jestli prodám mini a nebo limusinu:-)

Částky už trochu jo a je to vidět. viz AUDI vs. Ford...

+1/0
18.8.2016 23:55

J98i84ř24í 32S14c96h95w76a52c44h 8328934828466

částky jsou jen vypočtené procento z průměrné ceny vyráběných aut....

0/0
19.8.2016 0:53

J91a39n 89H94á92j26e14k 2836186283895

Jestli prodám Ochtu v základní výbavě za 330 tis. Kč nebo v plné palbě za 1,25 mil. Kč že je jedno? No jo, v průměru mám na 1 autě zisk 33 tis. Kč. ;-D;-D;-D

A to máte řadu City, Fabia, Rapid, Yeti, Octavia a Superb.

Vypočtený průměrný zisk tedy vůbec nic neříká.

0/0
19.8.2016 12:24

V47l50a83s31t28i18m71i37l 28J40a85n16d66á17s53e95k 1192563183192

Říká Vám něco jako aritmetický průměr?

0/0
20.8.2016 1:37

V38l82a50d16i57s70l63a98v 93B84u24r76y94š41e65k 3553226552344

jakej nesmysl, co to je za kraviny, budete vyrábět kolečka, obyčejná stavební kolečka, jedna budou velká, jiná malá, některá natřená a jiná zase pozinkovaná. vyrobíte 1000 koleček za rok, zaplatíte všechny výrobní náklady, daně a účetní vám přinese výsledek účetnictví a tam bude, že vám zůstal milion, který můžete použít jak chcete. A protože jste chodil do základní školy, tak umíte počítat a řeknete si, že jste na každém vyrobeném kolečku vydělal rovných 1000 korun v průměru a vaše analýza scestná nebude

0/0
20.8.2016 12:05

J35a59n 65H64á15j15e32k 2326876493295

A teď mně prosím vysvětlete, co s hodnotou 1000 Kč zisku na jednom kolečku (v průměru) budu dělat.

Pokud to použiji k porovnání, jako v článku, tak co zjistím?

Potřebuje znát nákladovost jednotlivých produktů. Pokud chcete provádět srovnání, tak srovnání relevantních hodnot.

Srovnání přes průměr EBIT / počet vyrobených vozů je k čemu? Co mně to číslo vyjadřuje?

0/0
20.8.2016 13:58

V94l36a10d18i61s64l10a77v 72B56u53r72y43š42e25k 3183206342504

číslo nevyjadřuje nic, je spousta čísel, která nic nevyjadřují a přesto jsou zajímavá

0/0
20.8.2016 20:51

J96a83r62o31s81l59a71v 28Š44k10o34d47a 6754588739881

nejvíce na tom vydelava ten, co jezdi na kole :D

0/0
18.8.2016 18:02

M86a76r86e78k 11M55a44l82ý 1772818851320

A to jak?

By mě teda zajímalo, jak uspokojit svoje dopravní nároky s použitím kola. Docela úsměvná představa :-)

0/0
18.8.2016 22:41

K31a89r95e22l 97N46o51v45o42t14n28y 2581895469640

A je to i po odecteni nakladu na opravy v ramci zaruky?

0/0
18.8.2016 15:35

M76a47r18t76i24n 68Š52i38m41e33k 4550494518495

Taky by mě zajímaly detaily ... Ale dle mého ano, páč garance je přenesena na dodavatele dílu

0/0
18.8.2016 16:56

J78a53n 98S72o48u95k54u13p 1224494396175

Jaké detaily? Jsou tam všechny náklady kromě DA a všechny výnosy.

0/0
18.8.2016 17:37

V38l56a81d58i38s88l64a89v 66B44u68r14y71š62e77k 1609642887514

odečtení, přičtení, je to celkový zisk za rok děleno počtem prodaných či vyrobených vozů, nevím jak jinak by se to mdalo spočítat a je úplně jedno, jestli v tom je třeba reklama nebo nějaké opravy či něco jinýho, fabrika, která vydělá milion a prodá milion aut vydělala na jednom autě rovnou jednu korunu

+2/0
18.8.2016 18:06

P96e98t95r 62B60á28č84a 8505496195725

A Ferrari si podobne marze muze dovolit, toho si totiz clovek na te silnici vsimne, tech "ceskych" skatuli nikoliv.

+1/−3
18.8.2016 15:11

M35a68r47t16i40n 95P55a82v93e66l84e60k 5810447835945

Dle vaší logiky je BMW nezajímavé auto a proto má nižší marži než Škodovka - v tom si dovolím nesouhlasit.

+3/0
18.8.2016 15:19

P11e85t27r 93B48á33č97a 8425176425935

To neni moje logika, to jste si ted vycucal z prstu, protoze o BMW jsem vubec nemluvil. A mezi nama s tim taky nesouhlasim.

0/−2
18.8.2016 15:22

M31a40r52t47i24n 80P93a18v10e66l64e31k 5810147805935

To je vaše logika,cit.:"Ferrari si podobne marze muze dovolit, toho si totiz clovek na te silnici vsimne". Podle vás se tedy marže odvozuje od toho jak si kterého auta lidé všímají.BMW má nižší marže než Škodovka a logicky to tedy podle vás znamená,že je méně "povšimnutíhodné".;-)

+2/0
18.8.2016 16:03

D84a21n47i23e27l 75K32r83o64n31e25r 7334124706147

No a proc bych si mel kupovat auto, ktereho si clovek vsimne, kdyz mi je uplne u zadku, jestli si me/meho auta nekdo vsima nebo ne? To jako kdyz si vaseho auta nekdo vsimne, tak to z vas udela borce nebo co? Nechapu...jinak ale majitel skodovky nejsem.

0/0
18.8.2016 15:51

P97e97t12r 34B52á50č28a 8695796875355

Jsem nepsal, ze si ho mate kupovat.

0/0
18.8.2016 16:04

D83a38n45i63e45l 88K66r38o22n30e69r 7284754546177

to plati obecne, sebe jsem uvedl pouzejako priklad...mimochodem...slysel jsem nekdy neco o Red Dot Award?

0/0
18.8.2016 16:11

D68a82n91i64e69l 16K39r61o65n33e78r 7794384526657

jste

0/0
18.8.2016 16:12

P51e66t35r 91B91á93č48a 8105856365665

To si skodovka koupila stejne jako auto roku :-P

0/−3
18.8.2016 16:18

M72a57r82t38i78n 36Š79i44m81e45k 4760244288295

;-D

0/0
18.8.2016 16:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.