Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: To není Indie, to je pražská zácpa

Po otevření tunelu Blanka je to jedna z nejucpanějších pražských ulic. Jmenuje se Svatovítská a propojuje právě Blanku s Vítězným náměstím. Ve stále ucpané ulici se chaoticky proplétají auta mezi tramvajemi a blokují je. Podívejte se, jak to tam vypadá každý den v dopravní špičce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18o32z87e95f 97H98r56i20c26i69š76i52n 4293160920776

Že i někdo počká v zácpě 10-15 min. Tak to není na stěžování ale na chválu.

Běžte to větších měst na 300tis na západ od nás a poznejte co je to zácpa.

0/0
23.8.2016 18:40

J70i25ř70í 90J54u25n19e94k 6341915318603

Docela dobře by stačilo, kdyby na přechodech u kulaťáku byly semafory a řidiči by tak nemuseli pouštět malé skupinky chodců, které se tam pořád courají...

+1/0
21.8.2016 9:11

T32o44m34á19š 41K70a81l25á29t 5429832638221

Co to je za hloupý titulek???? i v Praze vypadá zácpa jinak, tohle je běžný provoz, ne parkoviště...a Kdyby v Indii byl provoz takový, tak si všichni pískají!!

+2/0
19.8.2016 8:42

J30a10n 11D93l86o76u55h22ý 7744899130679

Podekujte cyklofasistum, dopravnim "expertum" z Prahy 6, ze vyrobili ten jednopruhovy nesmysl a snizili kapacitu na polovinu. To same plati pro jugoslavskych partyzanu. Jeden pruh a fronta az dolu k hotelu. Jsou to amateri, co tam na urade nemaji co delat nebot misto lepsi dopravni infrastruktury ji umele zhorsuji v neprospech uplne vsech vcetne chodcu a rezidentu!

+8/−1
19.8.2016 8:25

J31a72n 91F23r92o70l15í76k 6956860815444

Prostě Vám to zařídili.;-D

0/0
20.8.2016 17:46

R66a21d58e33k 76N58o38v40a16k 9784343259170

Poděkujte paní Kolínské. A Suchdolákům.

+3/0
18.8.2016 23:30

P10e47t24r 75V47o57ň53k31a 2507203969893

Pan redaktor v životě neviděl provoz na křižovatce v indii, jinak by tuto spartakiádu k tomu nemohl přirovnávat.

0/0
18.8.2016 22:46

V12i36k71t78o86r 25Š42e28d65i37v75ý 8286311440266

Dobrá zpráva pro milovníky kolon: na Bubenské směrem od Vltavy je už namalovaný jen jeden pruh. Takže i když jedete rovně přes trať někam k Výstavišti, stejně si hezky počkáte s těmi, co odbočují vlevo do Veletržní.

Ale může vás hřát, že vpravo bude krásný cyklopruh, díky kterému se do města vrátí pohoda, dobrá nálada, světlé zítřky ... ;-O

+5/−2
18.8.2016 21:51
Foto

B61r71o61n52i48s76l15a91v 33G89a10b57r39y37š 2232259101

To je fajn, aspoň se cyklisté nebudou motat mezi auty, jak to některé řidiče štve.

+3/−2
18.8.2016 22:16

J60a42n 74D31l66o61u29h62ý 7904959510729

V normalnim meste se cyklo pruh cmara na chodnik nebo se vybuduje "treti" chodnik pro kola. Staci se podivat treba v Hradci Kralove. V praze do uzkych silnic nejaky pomateny cyklofasista rusi pruhy pro auta a maluje pruhy pro kola, kde projede mozna tak 5 kol za hodinu ve spicce a aut v tom samem useku projedou stovky. Pouzitim selskeho rozumu je evidentni ze to nemuze pomoct nikomu. Cyklisti nejsou a nikdy nebudou v Praze nejvetsi objem dopravy, tak jako v Dansku v Kodani, protoze praha neni placka.

+4/0
19.8.2016 8:31
Foto

B71r95o53n13i41s91l58a88v 66G58a23b95r43y47š 2872859661

Dobrým příkladem jsou i Pardubice.

Prakticky je mi jedno, kde ten cyklopruh bude. Hlavně aby tam nějaký byl. Ale já konkrétně bych se snažil je umístit na chodník, jak píšete. Přiznám se, že omezovat auta tímto způsobem by mě nenapadlo. Já spíš razím cestu vyhrazených pruhů pro IZS, MHD a taxi. A to ještě ne celodenní, ale třeba jen od 7 do 9 hodin a od 13 do 18 hodin.

Jestliže si zdejší MHD má udržet pověst jednoho z nejlepších systému MHD v Evropě, pak si toto opatření zaslouží.

0/0
19.8.2016 8:50

V13i90k51t21o74r 66Š87e68d93i94v20ý 8426881560796

A proč by měl někde být nějaký cyklopruh?

Pokud je přiměřené budovat pro těch pár cyklistů, co ulicí projedou v létě, (i pro oba dva, co jezdí i v zimě,) samostatný pruh, tak pro auta musí být pruhů aspoň pět a ještě dva pro skútry a motorky.

+2/0
19.8.2016 17:21
Foto

B62r28o61n92i56s54l96a45v 64G36a42b12r29y77š 2872289731

Nechcete toho trochu moc?

0/−1
19.8.2016 21:48

J42o94z86e15f 10H61r95i39c64i43š47i95n 4483560770116

No ale nevím jestli jste zaznamenal ale už tak 10 let se ve větších sériích prodává tzv elektrokolo.

To je věc kde vám už nevadí že Praha není placka. Jezdil jsem do práce na pujčovacím kole v Paříži a jsem jen pro.

Proč nemůžeme použít argument že Praha je velkoměsto a že by konečně lidi měli pochopit že ve velkoměstě se do práce autem nejezdí.

0/0
23.8.2016 18:39

M42i43c24h85a93l 38T22o16m54á85n84e41k 9637689906

to snad ne, ja ze tma jen neco opravuji, :((((

0/0
19.8.2016 11:45
Foto

B16r75o46n98i93s69l74a62v 66G64a63b90r21y59š 2482269781

Vypadá to tam jako v autobazaru. Ti řidiči jsou vážně lamy... ;-D

0/−3
18.8.2016 21:17

P64e10t85r 44B72á42č78a 8135826805595

Za to byt tam pumpicky tak se sesrotuji a pomlati navzajem, protoze by nezvladli ani odbocit.

+1/0
20.8.2016 9:31
Foto

B75r64o74n95i51s41l29a12v 56G82a41b67r79y57š 2302409461

Zase si tolik nefandi. Je na pováženou, když autíčkář vjede pod vlak nebo nedodrží bezpečnou vzdálenost... ;-D

0/0
20.8.2016 10:15
Foto

M11a55r16i69e 15M75e63t81l56i42c43k67á 9941214871242

Tak ve špičce je veselo i v Jugoslávských partyzánů od Podbaby ;-D Tam se už dlouho nebojím, že by mne někdo přejel (teda dneska málem motorkář, kterej si to hrnul po straně, že se vešel) protože to prostě stojí a stojí. Prima zážitek je chtít pak jet busem 180 (Dejvická-Obch.centrum Zličín), vyráží od VŠ a než se jí povede projet Kulaťák na Kafkovu, tak má slušný zpoždění.

0/0
18.8.2016 21:09

M48i90c98h87a94l 68T28o28m24á32n80e68k 9277639256

ted je to o to horsi ze je zavrena korunovacni, takze nikdo to nemuze objet dole na podbabe odbocenim doleva a vyjetim u letenskeho tunelu

0/0
19.8.2016 11:46

T21o47m65á80š 34Z53e52m69a88n 3215238944975

Řešení je nasnadě:

a) zrušit vnitřní přechody na kulaťáku - auta budou moci lépe najíždět a sjíždět z kruháče a lépe se popasují s tramvajemi.

b) Osadit ostatní přechody světly s tlačítkem- aby chodci chodili ve vlnách a ne aby se šourali konstantním proudem. A vrátit na nájezdy a sjezdy 2 pruhy - bez přechodů už zúžení nebude potřeba.

c) Zrušit úpravy Svatovítské, které vedly k omezení kapacity - vrátit 2 pruhy v obou směrech, žádné kličkování okolo autobusů v zastávkách, zrušit třicítku, atd..

d) přeprogramovat semafory u M.Horákové (nebo jak se jmenuje ta jedna ulice s asi 5 názvy).

+9/−5
18.8.2016 19:55

L84u44d60ě71k 52J52e41l66í31n52e51k 5427377869550

Nu, město by ale primárně mělo být pro obyvatele, tj. pěší příp. cyklisty, protože osobní automobily, ve kterých ve valné většině sedí jedna osoba, má suplovat MHD. Ať se vám to líbí nebo ne, tak to je. Nezpochybňuji některá vaše opatření, např. přechody, kde se vleče jeden člověk a tři kroky za ním další a za tím další ve vzdálenosti kroků pět, to je opravdu na zamyšlenou. Co se týče zúžení, to je pro řidiče jistě opruz, ale z hlediska bezpečnosti chodců je to nesporné plus, protože přejít jeden jízdní pruh nebo dva, to je kurňa rozdíl. V Plzni také máme podobné vymoženosti a jelikož jsem přespolní a dojíždím OA, tak mě to také štve, ale když si vzpomenu, že bych jako chodec měl jít na nejbližší přechod třeba 150 m, tak také žádná láce. Ale zpět, já sice dojíždím, ale je s podivem a na zamyšlení, kolik mých kolegů "měšťáků" denně jezdí do práce autem (v počtu zmiňované jedné osoby na auto), a to to někteří mají téměř v docházkové vzdálenosti! Toto by mělo být předmětem řešení města, jak řešit. Bohužel, zatím to města řeší, alespoň podle mého názoru, pouze restrikcemi. :-/

+2/−2
18.8.2016 21:07

T82o93m93á64š 91Z27e32m29a39n 3395638704945

Přejít jeden jízdní pruh je to stejné jako jich přejít milion - musíte se ottiž přesvědčit o bezpečnosti před vstupen do každého jednotlivého z nich.. a ne vletět na přechod jako Mojžíš od Rudého moře..

0/0
18.8.2016 21:15

V30i20k76t81o72r 29Š42e78d70i18v26ý 8736321580886

Ano, auto má být pro své obyvatele - ať jedou tramvají, autem nebo jdou pěšky. S maximální tvrdostí je zapotřebí zakročit proti autům, která si o své vůli jen tak jezdí po ulicích.

Pokud máte přechod se světly, klidně můžou být dva pruhy. A bude-li na délku tramvajového ostrůvku od křižovatky, nájezd na kruháč to zrychlí, chodcům přibude jen pár kroků.

+2/0
18.8.2016 21:38

V93i24k48t96o65r 96Š86e93d26i58v12ý 8796621240316

Ano, město má být pro své obyvatele - ... ;-(

;-(

0/0
18.8.2016 21:39

T42o87m81á45š 45Z20e75m68a68n 3175538754215

A ti jezdí i auty.. zvykněte si, už není středověk.

0/−1
18.8.2016 21:50

T84o77m89á69š 68Z42e35m24a89n 3655158974425

ehm, trochu jsem se překouk , omlouvám se.

0/0
18.8.2016 21:51

V26i59k33t69o48r 79Š64e49d75i37v91ý 8856221780286

Tak znovu, s opravou:

Ano, město má být pro své obyvatele - ať jedou tramvají, autem nebo jdou pěšky. S maximální tvrdostí je zapotřebí zakročit proti autům, která si o své vůli jen tak jezdí po ulicích.

Pokud máte přechod se světly, klidně můžou být dva pruhy. A bude-li na délku tramvajového ostrůvku od křižovatky, nájezd na kruháč to zrychlí, chodcům přibude jen pár kroků.

+1/−1
18.8.2016 21:52

J55a78n 88D22l30o75u18h48ý 7674419210299

Mesto tu ma byt pro sve obyvatele. MHD je dopra v Praze na kratke vzdalenosti, jinak je pomala a nekomfortni. Nevim proc bych mel z centra na suchdol se trapit stylem tramvaj-metro-bus za 50 minut, kdyz autem ve spicce tam jsem za 35 minut!!!!! Pokud obyvatele jezdi hlavne autem, mesto ma premyslet jak vyresit vetsi kapacitu silnic a ne ji systematicky snizovat a delat kampane proti tem zlym autum. Ja uz tech blbu z radnice mel po 10 letech od zavedeni zps dost a jedine reseni je pak se odstehovat. Zde me nikdo pruhy nerusi, parkuju zadarmo a pracuji stale v praze ;-)

+2/0
19.8.2016 8:39

J88a17n 52V32a75c47h13u93d26a 7442986687728

Já mám občas taky zácpu,ale z něčeho jiného...8-o

0/0
18.8.2016 18:59

P21e70t19r 49K96r83o56u63ž16e67k 7219762929762

Svatovítska je jediná možnost objíždky

0/0
18.8.2016 18:14

J65o17s20e64f 37Š37o59l75t42e33s 8154258480183

To víte, koncepce města pro chodce a cyklisty prostě auta neřeší. Co si kdo zvolí, to má.

+3/−1
18.8.2016 18:11

M84a12r20k79é30t48a 19Ž14e97m98l70i57č64k65o81v48á 1404540823693

Tohle je jako zácpa? Děláte si srandu, tohle je už pohodička...

+5/0
18.8.2016 18:08

L47u85k15á79š 71P40a22v45l38u85c43h 5805449479780

Potvrzuji, že semafor do kopce s odbočením k Hradčanské nastavoval imbecil, stejně nesmyslný interval je například na nám Curiových, kde se uměle vytváří odpoledne kolona aut přijíždějících od Čechova mostu do ul. 17 listopadu

+11/0
18.8.2016 18:03

L14u57k40á55š 53P67a60v18l21u92c78h 5725939929920

Poděkujte do Suchdola

+9/−2
18.8.2016 17:59

T91o59m42á78š 70Z97e95m40a17n 3885358734755

Nikoliv, Tohle je úmyslná práce ANO., Zelených a dlaších NIMBYteroristů z radnice Prahy 6 - před jejich zásahem byla Svatovítská výrazně propustnější.

+2/0
18.8.2016 19:46

M22i64l89a22n 26N86o77v90o10t97n39ý 2110851761935

Jsou tam jen nesmyslně nastavená dopravní světla kdy většinu času svítí zelená pro ulici Milady Horákové kde po celou dobu skoro nic nejede, pak to na pár sekund sepne na výjezd z tunelu a na dalších pár sekund konečně na Svatovítskou.

Nechápu proč tuto problematickou křižovatka prostě někdo na dálku manuálně neřídí a světla nespíná tak aby se ta nesmyslná kolona od kulaťáku netvořila.

Jezdím tam denně tak fakt vím o čem mluvím!

+15/0
18.8.2016 17:58

I85v91o 67H28l51o45u93s83e48k 7653768790186

plně souhlasím, ten, toho, kdo programoval světla, bych tam na jeden den pověsil....Rv

+2/0
18.8.2016 18:24

M27a32t66t28e93o 84K95o55u13n66o55v17s25k12y 1910611138763

Ráno je to tam masakr. Tohle, co je teď v tom přenosu, to už je pohoda.

+2/0
18.8.2016 17:55

O84t30a11k54a25r 31F16u31k39a 8281803511564

ty přímé přenosy vypadají všechny stejně. funguje mi zvuk, ale obraz se nespustí. na jiných serverech mi vše funguje ok

0/0
18.8.2016 17:29

M49a16r68k72é76t41a 20Ž16e10m80l48i81č35k22o20v36á 1424120313453

Mně se obraz spouští bez sebemenších problémů.

+1/0
18.8.2016 18:07

P87e90t59r 16P72o17l44á21k 1727545766748

Od otevreni Blanky se neustale dozvidame, ze za spatnou dopravni situaci na "Kulataku" muze prave ona. Prdlajz! Muze za ni neschopnost a hloupost tech lidi, kteri zde vymysleli reseni dopravy( a hlavne sjezdu a vyjezdu prave ze Svatovitske ). To musel vymyslet, a vypujcim si slova klasika, uplny blbec! Na vyjezdu z Kulataku do Svatovitske rozsirena refiz, takze zbyva jeden pruh. Ten je navic prerusen dvema zebrami a ted i semaforem, ktery zapricinil uz totalni kolaps! Co bude po 1. zari, to jsem opravdu zvedav! V kazde civilizovane zemi by na tak frekventovanem miste udelali nadchod, jenze tady radsi udelaji vyse zminena "opatreni" a pak se deje, co se deje. Ovsem muze za to Blanka! Politici a nasi dopravni "experti" samozrejme nic...

+29/−2
18.8.2016 17:24

J61i19n15d10ř55i38c25h 29B91u69c83h48t62a 6712896193940

Já chápu, že se něco nepovede a realita je jiná než sny architekta, ale je to úplně stejné jako když se "revitalizuje" park a architekt udělá cestičky podle svých představ. Takže pak máme cestičky pro architekta a vyšlapaná v trávě pro lidi. To nejlepší je, že tam co lidi chodí před tím ty cestičky byly. O řešení okolí stanice metra Nádraží Veleslavín, by se daly psát další litanie. Chybějící pohyblivé schody pro turisty na letiště, chybějící podchod na vlakové nádraží, výjezd z autobusového nádraží přímo před závorami atd. Myslím, že to jsou opravdu naschvály, jinak bych musel konstatovat, že jde o totální diletantismus od radnice po architekty a zpět. ;-(8-oRv

+2/0
18.8.2016 17:43

P93a96v26e58l 16O67b57d56r62ž10á68l95e97k 6436554138722

ad Veleslavín - podchod je připravený, jenže se zpozdila přestavba samotného nádraží (díky odporu obyvatel Prahy 6). Totéž eskalátory - z Veleslavína se mělo jezdit na letiště vlakem, nečekalo se, že by tam mnoho lidí vystupovalo.

+2/0
18.8.2016 18:43
Foto

M30a25r16i20e 80M14e86t12l52i28c17k20á 9531104261352

Na druhou stranu - pokud někdo není letenkový turista, tak nemá právo na eskalátor? Někdy je děs pozorovat "normální" cestující jak zvládají to množství schodů, ono ne každému je dvacet.....

0/0
18.8.2016 21:01

T25o77m57á60š 25Z55e51m56a53n 3925378554325

Je tam výtah..

+1/0
18.8.2016 21:16

J37i44ř88í 50P74r12ů84š23a 7925392565629

V zásadě máte pravdu ale také současně mystifikujete. Ano prodloužení podchodu až na zastávku je řešení (nadchod je nesmysl z metra x schodů na povrch a dalších x nahoru a zase dolů) Ale dva pruhy do Svatovítské ve směru od "kulaťáku" nenacpete zkus se někdy podívat na šířku mezi tramvajovou zástavku (nelze zkrátit) a rohem budovy vpravo.

0/0
18.8.2016 17:45

J48a49n 46P18i10t51r69á81k 4659975529573

Tak to pozor, na Svatovítské bylo vždy dost místa na dva pruhy. Dokonce historicky byly dva pruhy ve směru dolů. Ježe pak přišla "geniální" rekonstrukce a to co x desítek let fungovalo zničily během půl roku. Protože stavěli podle norem a nařízení. Deme.ti. Stačilo jen rozšířit most což ostatně udělali a dole dodělat jeden pruh a dnešní objem dopravy by se tam krásně vešel. Tedy po tom co by ještě nahoře trochu poštelovali interval semaforu.

+5/0
18.8.2016 18:32

Š74i72m58o65n86-75E40r78i58c91h 78J74e64l59í51n33e40k 5630632313683

Důkazem vyspělosti společnosti není, že každý chudák vlastní osobní automobil, ale že každý boháč využívá hromadné dopravy. Takže ne, v civilizovaných zemích vážně ne.

+2/−4
18.8.2016 19:13

P91e12t17r 17P83o37l13á61k 1217695396918

Pane Jelinku, muzete si dal lhat do kapsy, ale opravdu to tak neni! Tak vyvinuty system MHD jako mame my a tak masove pouzivani najdete malokde na svete. Ja, zrejme na rozdil od vas, po svete jezdim hodne a tak to proste je. Ale vsechny lidi do MHD nenacpete a dokud jezdi auta, tak je potreba resit dopravu s rozumem. A ne na zaklade hloupych vykriku do tmy jako je ten vas. Protoze pak to vypada, jak to vypada.

+5/0
18.8.2016 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.