Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: To není Indie, to je pražská zácpa

Po otevření tunelu Blanka je to jedna z nejucpanějších pražských ulic. Jmenuje se Svatovítská a propojuje právě Blanku s Vítězným náměstím. Ve stále ucpané ulici se chaoticky proplétají auta mezi tramvajemi a blokují je. Podívejte se, jak to tam vypadá každý den v dopravní špičce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46o28z68e81f 60H40r73i77c20i47š15i88n 4893920710596

Že i někdo počká v zácpě 10-15 min. Tak to není na stěžování ale na chválu.

Běžte to větších měst na 300tis na západ od nás a poznejte co je to zácpa.

0/0
23.8.2016 18:40

J17i38ř83í 64J24u92n33e25k 6411435328883

Docela dobře by stačilo, kdyby na přechodech u kulaťáku byly semafory a řidiči by tak nemuseli pouštět malé skupinky chodců, které se tam pořád courají...

+1/0
21.8.2016 9:11

T73o23m28á46š 34K64a90l76á53t 5449202518781

Co to je za hloupý titulek???? i v Praze vypadá zácpa jinak, tohle je běžný provoz, ne parkoviště...a Kdyby v Indii byl provoz takový, tak si všichni pískají!!

+2/0
19.8.2016 8:42

J41a29n 79D89l86o82u17h97ý 7114129870379

Podekujte cyklofasistum, dopravnim "expertum" z Prahy 6, ze vyrobili ten jednopruhovy nesmysl a snizili kapacitu na polovinu. To same plati pro jugoslavskych partyzanu. Jeden pruh a fronta az dolu k hotelu. Jsou to amateri, co tam na urade nemaji co delat nebot misto lepsi dopravni infrastruktury ji umele zhorsuji v neprospech uplne vsech vcetne chodcu a rezidentu!

+8/−1
19.8.2016 8:25

J30a12n 52F94r52o49l27í17k 6846140965294

Prostě Vám to zařídili.;-D

0/0
20.8.2016 17:46

R67a64d35e11k 94N16o72v27a42k 9854823739530

Poděkujte paní Kolínské. A Suchdolákům.

+3/0
18.8.2016 23:30

P35e54t59r 25V90o72ň20k39a 2197133619483

Pan redaktor v životě neviděl provoz na křižovatce v indii, jinak by tuto spartakiádu k tomu nemohl přirovnávat.

0/0
18.8.2016 22:46

V81i10k94t92o43r 93Š37e31d59i31v31ý 8576151130946

Dobrá zpráva pro milovníky kolon: na Bubenské směrem od Vltavy je už namalovaný jen jeden pruh. Takže i když jedete rovně přes trať někam k Výstavišti, stejně si hezky počkáte s těmi, co odbočují vlevo do Veletržní.

Ale může vás hřát, že vpravo bude krásný cyklopruh, díky kterému se do města vrátí pohoda, dobrá nálada, světlé zítřky ... ;-O

+5/−2
18.8.2016 21:51
Foto

B38r69o93n44i29s78l51a27v 93G67a91b92r41y85š 2882589611

To je fajn, aspoň se cyklisté nebudou motat mezi auty, jak to některé řidiče štve.

+3/−2
18.8.2016 22:16

J73a62n 22D15l77o34u97h91ý 7544519920139

V normalnim meste se cyklo pruh cmara na chodnik nebo se vybuduje "treti" chodnik pro kola. Staci se podivat treba v Hradci Kralove. V praze do uzkych silnic nejaky pomateny cyklofasista rusi pruhy pro auta a maluje pruhy pro kola, kde projede mozna tak 5 kol za hodinu ve spicce a aut v tom samem useku projedou stovky. Pouzitim selskeho rozumu je evidentni ze to nemuze pomoct nikomu. Cyklisti nejsou a nikdy nebudou v Praze nejvetsi objem dopravy, tak jako v Dansku v Kodani, protoze praha neni placka.

+4/0
19.8.2016 8:31
Foto

B33r12o19n87i76s81l69a24v 68G41a68b40r81y10š 2352519101

Dobrým příkladem jsou i Pardubice.

Prakticky je mi jedno, kde ten cyklopruh bude. Hlavně aby tam nějaký byl. Ale já konkrétně bych se snažil je umístit na chodník, jak píšete. Přiznám se, že omezovat auta tímto způsobem by mě nenapadlo. Já spíš razím cestu vyhrazených pruhů pro IZS, MHD a taxi. A to ještě ne celodenní, ale třeba jen od 7 do 9 hodin a od 13 do 18 hodin.

Jestliže si zdejší MHD má udržet pověst jednoho z nejlepších systému MHD v Evropě, pak si toto opatření zaslouží.

0/0
19.8.2016 8:50

V94i44k70t72o69r 83Š51e89d88i60v45ý 8956511730366

A proč by měl někde být nějaký cyklopruh?

Pokud je přiměřené budovat pro těch pár cyklistů, co ulicí projedou v létě, (i pro oba dva, co jezdí i v zimě,) samostatný pruh, tak pro auta musí být pruhů aspoň pět a ještě dva pro skútry a motorky.

+2/0
19.8.2016 17:21
Foto

B57r23o70n65i81s15l63a14v 29G44a91b41r92y81š 2332769981

Nechcete toho trochu moc?

0/−1
19.8.2016 21:48

J55o91z59e16f 32H40r62i27c67i96š87i30n 4333280260666

No ale nevím jestli jste zaznamenal ale už tak 10 let se ve větších sériích prodává tzv elektrokolo.

To je věc kde vám už nevadí že Praha není placka. Jezdil jsem do práce na pujčovacím kole v Paříži a jsem jen pro.

Proč nemůžeme použít argument že Praha je velkoměsto a že by konečně lidi měli pochopit že ve velkoměstě se do práce autem nejezdí.

0/0
23.8.2016 18:39

M42i81c67h39a69l 69T93o41m40á50n37e76k 9517589176

to snad ne, ja ze tma jen neco opravuji, :((((

0/0
19.8.2016 11:45
Foto

B64r82o46n49i59s24l30a35v 82G18a47b24r18y74š 2822949261

Vypadá to tam jako v autobazaru. Ti řidiči jsou vážně lamy... ;-D

0/−3
18.8.2016 21:17

P75e73t60r 98B65á47č39a 8855966275755

Za to byt tam pumpicky tak se sesrotuji a pomlati navzajem, protoze by nezvladli ani odbocit.

+1/0
20.8.2016 9:31
Foto

B80r12o84n75i19s88l33a46v 86G77a65b52r21y55š 2842319311

Zase si tolik nefandi. Je na pováženou, když autíčkář vjede pod vlak nebo nedodrží bezpečnou vzdálenost... ;-D

0/0
20.8.2016 10:15
Foto

M55a85r66i56e 54M21e11t76l96i17c98k45á 9171634621962

Tak ve špičce je veselo i v Jugoslávských partyzánů od Podbaby ;-D Tam se už dlouho nebojím, že by mne někdo přejel (teda dneska málem motorkář, kterej si to hrnul po straně, že se vešel) protože to prostě stojí a stojí. Prima zážitek je chtít pak jet busem 180 (Dejvická-Obch.centrum Zličín), vyráží od VŠ a než se jí povede projet Kulaťák na Kafkovu, tak má slušný zpoždění.

0/0
18.8.2016 21:09

M53i53c79h32a71l 14T28o51m46á18n47e20k 9317489536

ted je to o to horsi ze je zavrena korunovacni, takze nikdo to nemuze objet dole na podbabe odbocenim doleva a vyjetim u letenskeho tunelu

0/0
19.8.2016 11:46

T79o26m17á39š 21Z60e28m35a90n 3835978214805

Řešení je nasnadě:

a) zrušit vnitřní přechody na kulaťáku - auta budou moci lépe najíždět a sjíždět z kruháče a lépe se popasují s tramvajemi.

b) Osadit ostatní přechody světly s tlačítkem- aby chodci chodili ve vlnách a ne aby se šourali konstantním proudem. A vrátit na nájezdy a sjezdy 2 pruhy - bez přechodů už zúžení nebude potřeba.

c) Zrušit úpravy Svatovítské, které vedly k omezení kapacity - vrátit 2 pruhy v obou směrech, žádné kličkování okolo autobusů v zastávkách, zrušit třicítku, atd..

d) přeprogramovat semafory u M.Horákové (nebo jak se jmenuje ta jedna ulice s asi 5 názvy).

+9/−5
18.8.2016 19:55

L33u11d79ě24k 12J54e67l11í14n97e59k 5507667249200

Nu, město by ale primárně mělo být pro obyvatele, tj. pěší příp. cyklisty, protože osobní automobily, ve kterých ve valné většině sedí jedna osoba, má suplovat MHD. Ať se vám to líbí nebo ne, tak to je. Nezpochybňuji některá vaše opatření, např. přechody, kde se vleče jeden člověk a tři kroky za ním další a za tím další ve vzdálenosti kroků pět, to je opravdu na zamyšlenou. Co se týče zúžení, to je pro řidiče jistě opruz, ale z hlediska bezpečnosti chodců je to nesporné plus, protože přejít jeden jízdní pruh nebo dva, to je kurňa rozdíl. V Plzni také máme podobné vymoženosti a jelikož jsem přespolní a dojíždím OA, tak mě to také štve, ale když si vzpomenu, že bych jako chodec měl jít na nejbližší přechod třeba 150 m, tak také žádná láce. Ale zpět, já sice dojíždím, ale je s podivem a na zamyšlení, kolik mých kolegů "měšťáků" denně jezdí do práce autem (v počtu zmiňované jedné osoby na auto), a to to někteří mají téměř v docházkové vzdálenosti! Toto by mělo být předmětem řešení města, jak řešit. Bohužel, zatím to města řeší, alespoň podle mého názoru, pouze restrikcemi. :-/

+2/−2
18.8.2016 21:07

T46o73m89á54š 57Z63e28m29a98n 3345518454355

Přejít jeden jízdní pruh je to stejné jako jich přejít milion - musíte se ottiž přesvědčit o bezpečnosti před vstupen do každého jednotlivého z nich.. a ne vletět na přechod jako Mojžíš od Rudého moře..

0/0
18.8.2016 21:15

V28i88k48t72o92r 46Š27e44d37i33v17ý 8766801510756

Ano, auto má být pro své obyvatele - ať jedou tramvají, autem nebo jdou pěšky. S maximální tvrdostí je zapotřebí zakročit proti autům, která si o své vůli jen tak jezdí po ulicích.

Pokud máte přechod se světly, klidně můžou být dva pruhy. A bude-li na délku tramvajového ostrůvku od křižovatky, nájezd na kruháč to zrychlí, chodcům přibude jen pár kroků.

+2/0
18.8.2016 21:38

V27i56k87t53o45r 18Š88e27d92i52v63ý 8266141810796

Ano, město má být pro své obyvatele - ... ;-(

;-(

0/0
18.8.2016 21:39

T89o60m18á41š 82Z25e58m85a57n 3295958744185

A ti jezdí i auty.. zvykněte si, už není středověk.

0/−1
18.8.2016 21:50

T50o82m77á75š 22Z52e11m52a45n 3965108264385

ehm, trochu jsem se překouk , omlouvám se.

0/0
18.8.2016 21:51

V70i55k30t39o29r 22Š62e57d42i55v67ý 8486671590686

Tak znovu, s opravou:

Ano, město má být pro své obyvatele - ať jedou tramvají, autem nebo jdou pěšky. S maximální tvrdostí je zapotřebí zakročit proti autům, která si o své vůli jen tak jezdí po ulicích.

Pokud máte přechod se světly, klidně můžou být dva pruhy. A bude-li na délku tramvajového ostrůvku od křižovatky, nájezd na kruháč to zrychlí, chodcům přibude jen pár kroků.

+1/−1
18.8.2016 21:52

J69a40n 33D49l43o80u76h19ý 7734869140619

Mesto tu ma byt pro sve obyvatele. MHD je dopra v Praze na kratke vzdalenosti, jinak je pomala a nekomfortni. Nevim proc bych mel z centra na suchdol se trapit stylem tramvaj-metro-bus za 50 minut, kdyz autem ve spicce tam jsem za 35 minut!!!!! Pokud obyvatele jezdi hlavne autem, mesto ma premyslet jak vyresit vetsi kapacitu silnic a ne ji systematicky snizovat a delat kampane proti tem zlym autum. Ja uz tech blbu z radnice mel po 10 letech od zavedeni zps dost a jedine reseni je pak se odstehovat. Zde me nikdo pruhy nerusi, parkuju zadarmo a pracuji stale v praze ;-)

+2/0
19.8.2016 8:39

J79a37n 53V63a18c25h54u53d13a 7652286987828

Já mám občas taky zácpu,ale z něčeho jiného...8-o

0/0
18.8.2016 18:59

P21e60t17r 36K20r37o54u91ž42e81k 7159722599822

Svatovítska je jediná možnost objíždky

0/0
18.8.2016 18:14

J57o93s45e55f 51Š25o60l82t30e87s 8914588330233

To víte, koncepce města pro chodce a cyklisty prostě auta neřeší. Co si kdo zvolí, to má.

+3/−1
18.8.2016 18:11

M15a65r14k21é33t65a 31Ž29e68m82l62i59č59k68o47v54á 1484890573423

Tohle je jako zácpa? Děláte si srandu, tohle je už pohodička...

+5/0
18.8.2016 18:08

L95u59k66á19š 75P83a32v38l40u28c43h 5615139419860

Potvrzuji, že semafor do kopce s odbočením k Hradčanské nastavoval imbecil, stejně nesmyslný interval je například na nám Curiových, kde se uměle vytváří odpoledne kolona aut přijíždějících od Čechova mostu do ul. 17 listopadu

+11/0
18.8.2016 18:03

L76u76k92á49š 93P60a37v35l62u91c91h 5655909449740

Poděkujte do Suchdola

+9/−2
18.8.2016 17:59

T49o12m10á90š 26Z55e97m93a45n 3495438924885

Nikoliv, Tohle je úmyslná práce ANO., Zelených a dlaších NIMBYteroristů z radnice Prahy 6 - před jejich zásahem byla Svatovítská výrazně propustnější.

+2/0
18.8.2016 19:46

M50i48l11a55n 28N81o70v76o54t49n63ý 2800681331145

Jsou tam jen nesmyslně nastavená dopravní světla kdy většinu času svítí zelená pro ulici Milady Horákové kde po celou dobu skoro nic nejede, pak to na pár sekund sepne na výjezd z tunelu a na dalších pár sekund konečně na Svatovítskou.

Nechápu proč tuto problematickou křižovatka prostě někdo na dálku manuálně neřídí a světla nespíná tak aby se ta nesmyslná kolona od kulaťáku netvořila.

Jezdím tam denně tak fakt vím o čem mluvím!

+15/0
18.8.2016 17:58

I26v82o 27H40l93o64u77s41e61k 7223248400776

plně souhlasím, ten, toho, kdo programoval světla, bych tam na jeden den pověsil....Rv

+2/0
18.8.2016 18:24

M81a57t98t60e67o 47K83o24u90n46o47v19s72k96y 1940611458193

Ráno je to tam masakr. Tohle, co je teď v tom přenosu, to už je pohoda.

+2/0
18.8.2016 17:55

O57t31a93k77a61r 31F12u97k34a 8711173491424

ty přímé přenosy vypadají všechny stejně. funguje mi zvuk, ale obraz se nespustí. na jiných serverech mi vše funguje ok

0/0
18.8.2016 17:29

M13a50r92k93é96t50a 13Ž23e30m49l88i35č45k79o31v30á 1674820783253

Mně se obraz spouští bez sebemenších problémů.

+1/0
18.8.2016 18:07

P13e66t18r 83P14o94l77á57k 1687235226178

Od otevreni Blanky se neustale dozvidame, ze za spatnou dopravni situaci na "Kulataku" muze prave ona. Prdlajz! Muze za ni neschopnost a hloupost tech lidi, kteri zde vymysleli reseni dopravy( a hlavne sjezdu a vyjezdu prave ze Svatovitske ). To musel vymyslet, a vypujcim si slova klasika, uplny blbec! Na vyjezdu z Kulataku do Svatovitske rozsirena refiz, takze zbyva jeden pruh. Ten je navic prerusen dvema zebrami a ted i semaforem, ktery zapricinil uz totalni kolaps! Co bude po 1. zari, to jsem opravdu zvedav! V kazde civilizovane zemi by na tak frekventovanem miste udelali nadchod, jenze tady radsi udelaji vyse zminena "opatreni" a pak se deje, co se deje. Ovsem muze za to Blanka! Politici a nasi dopravni "experti" samozrejme nic...

+29/−2
18.8.2016 17:24

J50i13n44d67ř79i12c97h 21B42u95c36h81t14a 6522256513790

Já chápu, že se něco nepovede a realita je jiná než sny architekta, ale je to úplně stejné jako když se "revitalizuje" park a architekt udělá cestičky podle svých představ. Takže pak máme cestičky pro architekta a vyšlapaná v trávě pro lidi. To nejlepší je, že tam co lidi chodí před tím ty cestičky byly. O řešení okolí stanice metra Nádraží Veleslavín, by se daly psát další litanie. Chybějící pohyblivé schody pro turisty na letiště, chybějící podchod na vlakové nádraží, výjezd z autobusového nádraží přímo před závorami atd. Myslím, že to jsou opravdu naschvály, jinak bych musel konstatovat, že jde o totální diletantismus od radnice po architekty a zpět. ;-(8-oRv

+2/0
18.8.2016 17:43

P77a65v87e37l 34O39b45d41r18ž89á11l72e54k 6546164368812

ad Veleslavín - podchod je připravený, jenže se zpozdila přestavba samotného nádraží (díky odporu obyvatel Prahy 6). Totéž eskalátory - z Veleslavína se mělo jezdit na letiště vlakem, nečekalo se, že by tam mnoho lidí vystupovalo.

+2/0
18.8.2016 18:43
Foto

M83a42r44i63e 50M64e84t67l81i17c40k36á 9781614781352

Na druhou stranu - pokud někdo není letenkový turista, tak nemá právo na eskalátor? Někdy je děs pozorovat "normální" cestující jak zvládají to množství schodů, ono ne každému je dvacet.....

0/0
18.8.2016 21:01

T76o90m56á33š 78Z26e73m98a35n 3705228954485

Je tam výtah..

+1/0
18.8.2016 21:16

J86i51ř29í 55P31r67ů82š16a 7265372115139

V zásadě máte pravdu ale také současně mystifikujete. Ano prodloužení podchodu až na zastávku je řešení (nadchod je nesmysl z metra x schodů na povrch a dalších x nahoru a zase dolů) Ale dva pruhy do Svatovítské ve směru od "kulaťáku" nenacpete zkus se někdy podívat na šířku mezi tramvajovou zástavku (nelze zkrátit) a rohem budovy vpravo.

0/0
18.8.2016 17:45

J68a51n 32P15i15t38r37á31k 4469765639593

Tak to pozor, na Svatovítské bylo vždy dost místa na dva pruhy. Dokonce historicky byly dva pruhy ve směru dolů. Ježe pak přišla "geniální" rekonstrukce a to co x desítek let fungovalo zničily během půl roku. Protože stavěli podle norem a nařízení. Deme.ti. Stačilo jen rozšířit most což ostatně udělali a dole dodělat jeden pruh a dnešní objem dopravy by se tam krásně vešel. Tedy po tom co by ještě nahoře trochu poštelovali interval semaforu.

+5/0
18.8.2016 18:32

Š12i13m66o67n45-37E78r52i87c29h 93J64e20l80í57n92e94k 5280602623553

Důkazem vyspělosti společnosti není, že každý chudák vlastní osobní automobil, ale že každý boháč využívá hromadné dopravy. Takže ne, v civilizovaných zemích vážně ne.

+2/−4
18.8.2016 19:13

P30e19t74r 50P92o29l41á83k 1737115196878

Pane Jelinku, muzete si dal lhat do kapsy, ale opravdu to tak neni! Tak vyvinuty system MHD jako mame my a tak masove pouzivani najdete malokde na svete. Ja, zrejme na rozdil od vas, po svete jezdim hodne a tak to proste je. Ale vsechny lidi do MHD nenacpete a dokud jezdi auta, tak je potreba resit dopravu s rozumem. A ne na zaklade hloupych vykriku do tmy jako je ten vas. Protoze pak to vypada, jak to vypada.

+5/0
18.8.2016 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.