Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Mejdan lamače mužských srdcí

Škoda 110R je jedno z nejkrásnějších československých aut, nefalšovaný kočkolap sedmdesátých let se stal ikonou. Krásná kupé měla sraz v jihočeských Vodňanech. Dorazilo na něj na 130 aut, a to jak originálních kousků, tak i replik závodního modelu 130RS či tuningových úprav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A90n55d21r15e92j 57M97a69s16a57r68y69k 9130543226410

pro nekoho mozna hezke, pro mne to je odkaz na dobu ktera tady vladla a vsechno zakazovala a narizovala.... dle toho to auto taky tak vypada..... uplne tragicky motor s jeste horsim podvozkem s prisernym interierem .... jako retro hezka vzpominka no radsi bych si ani nevzpomnel .... vyvarilo to snad v kazdem kopci v lete, v zimne v tom byla zima jak v tanku... no proste hruza a des....

+1/−6
23.8.2016 10:05

J41a78n 34K98a64l76a76b54z69a 6642331258899

No hlavně že dnešní vláda přitakávačů a vlezdoprdelků EU nám nic nenařizuje a nenakazuje;-D;-D! Pro mě pořád 100x lepší Š 110R než současná EU pseudoauta. Tyhle starý škodovky budou jezdit klidně dalších 50 let při provádění řádné údržby, ale EU auto je po 10 letech nepoužitelné, neopravitelné, prostě kupa plastu a plechu....

+2/−3
23.8.2016 12:36

J91a19k63u60b 63K18l51í22r 6395988819579

Automobilky v dnešní době vyrábějí a existují i díky těm EU regulacím. Trh je zahlcen auty, takže se musí průběžně hledat cesty, jak stále udržovat výroby a prodeje schopné evropské automobilky mimo jiné i kvůli nemalému počtu pracovních míst. Rozdíl mezi "nařízeními" dnes a tehdy je v tom, že dneska se musejí výrobci vypořádat s přísnějšími regulemi emisí a přísnějšími požadavky na bezpečnost, někdo to zvládá lépe, někdo hůře. Dříve se výrobci (u nás) museli vypořádat hlavně s vědomím, že to moderní relativně zajímavě vybavené a ovladatelné auto prostě vyrábět nebudou, protože působí příliš západně, protože nejsou prostředky na vývoj a výrobu, protože jej prostě socialistický člověk nepotřebuje. Konkrétně škodovka měla docela pěkný a obstojný model 720 připraven do výroby, ale kluci se nahoře usnesli, že se jenom "ocumlá" tisícovka a stačí. Nebo Tatra, mezi válkami jeden z etalonů automobilového vývoje, po válce "výrobce náklaďáků". Tatra 603 vznikla jenom proto, že Rus neposlal Volhy. Ona ta paměť je po čase silně selektivní a to špatné vytěsňuje, to ovšem neznamená, že nebylo.

Mě se erko taky docela líbí, ale nikdy bych si jej nekoupil už jen proto, že za peníze, za které se pohybují zachovalé kousky, si raději koupím o něco málo mladší Mercedes a budu mít auto, které v mnoha ohledech obstojí i v současnosti. Na rozdíl od erka, které bylo automobilovým pravěkem už ve chvíli, kdy jej vůbec začali kreslit, ne tak vyrábět.

0/0
23.8.2016 13:52

J38i17ř28í 88S62c46h19w21a26c84h 8688984258246

srovnávat dnešní "nařízování" EU s tím před 30-60 lety je totálně mimo. EU auta mají dnes i dvacet let a jezdí. A při dobré údržbě budou jezdit za 50 let zrovna tak....opravitelné je úplně všechno....

0/0
23.8.2016 20:30

M78i66r44o38s34l81a78v 48S64i59n16d51e89l13a88r 2295497344262

To si zrovna nemyslim, nova auta skonci, jakmile jim zacnout odchazet elektronicke jednotky, ktere nebude cim nahrazovat. Pokud se k tomu neuvolni data a vetsina jich ani nepatri automobilkam, nebude mozne takovy dil ani replikovat za nejakou pozemskou cenu. Temer cokoliv mechanickeho lze za nejaky, byt i velky, peniz replikovat podle vzoru, ale tady to bude dramaticky narocnejsi...

0/0
23.8.2016 22:35

J16i47ř68í 35S80c11h86w15a78c49h 8178494638456

možnosti replikovat SW na HW budoucnosti mohou být "téměř neomezené"

0/0
24.8.2016 11:24

M49i39r84o76s11l74a10v 78S88i51n68d82e20l55a16r 2315967454442

Tak tech zakazu spis od te doby celkove pribylo. Tehdejsi potiz ale spocivala v tom, ze utocily na zakladni svobody.

Co se tyce vlastnosti auta, je otazka s cim se to srovnava, nikdo nikde netvrdi, ze to byl nejaky high-end (coz treba brouk taky nebyl). A celkove to vypovida o systemu, ktery nebyl schopnej motivovat lidi k praci, takze kde kdo spis koukal jak se jen vezt a popripade si uhrat nejakou malou domu. V takovym prostredi se nic moc vybudovat neda.

Skodovky s chladicem vzadu vetsinou varily pri vysokych rychlostech z duvodu nevhodne cirkulace vzduchu, nebo pri poruse. S chladicem vepredu varily jen pri poruse - nebo v dusledku slepe aplikace hospodskych mouder typu "povolte vicko expanzky nebudete varit".

0/0
23.8.2016 22:51

R82o19b75e20r40t 63G36o46r75c 6102983573

Smutné je, že na těch autech bylo a je vidět že jsme je nikdy neuměli vyrábět :-(

0/−5
23.8.2016 8:48

J19a52n 16K50a73l14a51b47z58a 6262371588269

a na Vás je vidět že autům moc nerozumíte....

+4/0
23.8.2016 12:37

J65a97k90u41b 98K56l52í70r 6145798359739

Ale jo. Spartak/Octavia/Felicia, ještě drželi krok se světovým průměrem. MBčko by bylo obstojné, kdyby nepřišlo v době, kdy už bylo zastaralé. No a potom to byl ve škodovce průšvih až do Favorita, který byl konečně světlem na konci tunelu. A i samotný VW přiznal, že je Favorit technicky mile překvapil a napomohl rozhodování VW jestli škodovku koupit, nebo ne. Navíc meziválečná produkce byla v některých případech na světové špičce. Takže zase tak černě bych tu naši schopnost vyrobit auto neviděl. ;)

+2/0
23.8.2016 14:00

P28e53t22r 73P38a33l77e89č93e58k 3390145144412

A co teprve 130 RS, placatější závodní verze s širším zadkem. R^

+1/0
22.8.2016 21:28

J27i54ř96í 85E65r81b26e93n 1733654456157

Jen v Jilemnici před pětadvaceti lety jezdily čtyři + pět dalších bylo z blízkého okolí. Jedna černá, dvě žluté, tři červené, jedna zelená, jedna oranžová a jedna bílá. Postupně byly zmršeny aplikací prvků z favorita a z eMkových stodvacítek, popřípadě zrezly a skončily ve šrotu. Zůstala tu snad jediná...

0/0
22.8.2016 21:08
Foto

P75e52t55r 85P14r71o79c76h54á59z38k73a 3302926582684

Rko je hezké, ale za nejhezčí škodovku pokládám kabriolet Škoda Felicie Super.

+3/0
22.8.2016 19:17

M32i17c67h86a36l 66K39r96e73j28č24a 5538566346783

Hezke to je, ale mne se presto jeste vic libila stara Felicie.

U 110 se nemohu zbavit spatneho pocitu z tech tenkych sloupku ....

+2/0
22.8.2016 18:31

P55e37t32r 56M35i43c17h54a67l 2330374861662

Kdysi jsem ho měl. Ještě začátkem devadesátých let to bylo auto, za kterým se lidi ohlédli.

+1/0
22.8.2016 16:59

J26i32ř64í 72T32e56p70r 4667970585785

VR^[>-]

0/0
22.8.2016 16:26

J19i22ř58í 22N84e57u35m29e29i79s81t45e96r 2452335353241

:-/

0/0
22.8.2016 16:07

J62a98r62o97s79l71a80v 50P63e50l31d10a

Uživatel požádal o vymazání
+10/0
22.8.2016 15:01

D62a21n57i78e53l 47S22o84b93o68t20a 9969184666860

To teda :-D

0/0
22.8.2016 16:57

J43a86r67o36m98í31r 56K14r98á94l 4790389504769

Ony ty tisícovky byly o hodně hezčí, než ošizené stovky. :-)

0/0
23.8.2016 9:37

J70a31n 16K14a29l65a67b34z66a 6522971208499

"krásný" je věc názoru a vkusu. Jako veterán to je paskvil, jako atrakce zajímavý.... ale opravit by se to dalo do původního vzhledu a udělat z toho hodnotnýho veterána.

0/0
23.8.2016 12:45

H30o92n87z64a 89R22a84š47í63k 7940237314775

Je to sarkasmus, ze?

0/0
23.8.2016 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.