Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Mejdan lamače mužských srdcí

Škoda 110R je jedno z nejkrásnějších československých aut, nefalšovaný kočkolap sedmdesátých let se stal ikonou. Krásná kupé měla sraz v jihočeských Vodňanech. Dorazilo na něj na 130 aut, a to jak originálních kousků, tak i replik závodního modelu 130RS či tuningových úprav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A49n21d18r24e14j 27M54a48s93a74r75y11k 9240483466570

pro nekoho mozna hezke, pro mne to je odkaz na dobu ktera tady vladla a vsechno zakazovala a narizovala.... dle toho to auto taky tak vypada..... uplne tragicky motor s jeste horsim podvozkem s prisernym interierem .... jako retro hezka vzpominka no radsi bych si ani nevzpomnel .... vyvarilo to snad v kazdem kopci v lete, v zimne v tom byla zima jak v tanku... no proste hruza a des....

+1/−6
23.8.2016 10:05

J89a69n 96K88a72l83a10b63z42a 6862881548319

No hlavně že dnešní vláda přitakávačů a vlezdoprdelků EU nám nic nenařizuje a nenakazuje;-D;-D! Pro mě pořád 100x lepší Š 110R než současná EU pseudoauta. Tyhle starý škodovky budou jezdit klidně dalších 50 let při provádění řádné údržby, ale EU auto je po 10 letech nepoužitelné, neopravitelné, prostě kupa plastu a plechu....

+2/−3
23.8.2016 12:36

J35a44k50u40b 22K78l95í29r 6235788779209

Automobilky v dnešní době vyrábějí a existují i díky těm EU regulacím. Trh je zahlcen auty, takže se musí průběžně hledat cesty, jak stále udržovat výroby a prodeje schopné evropské automobilky mimo jiné i kvůli nemalému počtu pracovních míst. Rozdíl mezi "nařízeními" dnes a tehdy je v tom, že dneska se musejí výrobci vypořádat s přísnějšími regulemi emisí a přísnějšími požadavky na bezpečnost, někdo to zvládá lépe, někdo hůře. Dříve se výrobci (u nás) museli vypořádat hlavně s vědomím, že to moderní relativně zajímavě vybavené a ovladatelné auto prostě vyrábět nebudou, protože působí příliš západně, protože nejsou prostředky na vývoj a výrobu, protože jej prostě socialistický člověk nepotřebuje. Konkrétně škodovka měla docela pěkný a obstojný model 720 připraven do výroby, ale kluci se nahoře usnesli, že se jenom "ocumlá" tisícovka a stačí. Nebo Tatra, mezi válkami jeden z etalonů automobilového vývoje, po válce "výrobce náklaďáků". Tatra 603 vznikla jenom proto, že Rus neposlal Volhy. Ona ta paměť je po čase silně selektivní a to špatné vytěsňuje, to ovšem neznamená, že nebylo.

Mě se erko taky docela líbí, ale nikdy bych si jej nekoupil už jen proto, že za peníze, za které se pohybují zachovalé kousky, si raději koupím o něco málo mladší Mercedes a budu mít auto, které v mnoha ohledech obstojí i v současnosti. Na rozdíl od erka, které bylo automobilovým pravěkem už ve chvíli, kdy jej vůbec začali kreslit, ne tak vyrábět.

0/0
23.8.2016 13:52

J41i31ř55í 50S49c14h93w56a77c60h 8828224498856

srovnávat dnešní "nařízování" EU s tím před 30-60 lety je totálně mimo. EU auta mají dnes i dvacet let a jezdí. A při dobré údržbě budou jezdit za 50 let zrovna tak....opravitelné je úplně všechno....

0/0
23.8.2016 20:30

M49i57r75o36s24l71a32v 23S59i33n45d87e44l51a27r 2445207904862

To si zrovna nemyslim, nova auta skonci, jakmile jim zacnout odchazet elektronicke jednotky, ktere nebude cim nahrazovat. Pokud se k tomu neuvolni data a vetsina jich ani nepatri automobilkam, nebude mozne takovy dil ani replikovat za nejakou pozemskou cenu. Temer cokoliv mechanickeho lze za nejaky, byt i velky, peniz replikovat podle vzoru, ale tady to bude dramaticky narocnejsi...

0/0
23.8.2016 22:35

J57i50ř37í 59S23c37h92w42a76c69h 8518314118536

možnosti replikovat SW na HW budoucnosti mohou být "téměř neomezené"

0/0
24.8.2016 11:24

M72i31r29o92s98l17a55v 95S80i96n20d61e14l62a76r 2225667684952

Tak tech zakazu spis od te doby celkove pribylo. Tehdejsi potiz ale spocivala v tom, ze utocily na zakladni svobody.

Co se tyce vlastnosti auta, je otazka s cim se to srovnava, nikdo nikde netvrdi, ze to byl nejaky high-end (coz treba brouk taky nebyl). A celkove to vypovida o systemu, ktery nebyl schopnej motivovat lidi k praci, takze kde kdo spis koukal jak se jen vezt a popripade si uhrat nejakou malou domu. V takovym prostredi se nic moc vybudovat neda.

Skodovky s chladicem vzadu vetsinou varily pri vysokych rychlostech z duvodu nevhodne cirkulace vzduchu, nebo pri poruse. S chladicem vepredu varily jen pri poruse - nebo v dusledku slepe aplikace hospodskych mouder typu "povolte vicko expanzky nebudete varit".

0/0
23.8.2016 22:51

R97o57b89e43r48t 42G81o94r61c 6702373323

Smutné je, že na těch autech bylo a je vidět že jsme je nikdy neuměli vyrábět :-(

0/−5
23.8.2016 8:48

J90a25n 23K31a33l45a13b45z89a 6762531278979

a na Vás je vidět že autům moc nerozumíte....

+4/0
23.8.2016 12:37

J19a73k26u30b 20K11l55í67r 6135958829869

Ale jo. Spartak/Octavia/Felicia, ještě drželi krok se světovým průměrem. MBčko by bylo obstojné, kdyby nepřišlo v době, kdy už bylo zastaralé. No a potom to byl ve škodovce průšvih až do Favorita, který byl konečně světlem na konci tunelu. A i samotný VW přiznal, že je Favorit technicky mile překvapil a napomohl rozhodování VW jestli škodovku koupit, nebo ne. Navíc meziválečná produkce byla v některých případech na světové špičce. Takže zase tak černě bych tu naši schopnost vyrobit auto neviděl. ;)

+2/0
23.8.2016 14:00

P80e59t26r 22P92a35l53e73č28e45k 3900405524752

A co teprve 130 RS, placatější závodní verze s širším zadkem. R^

+1/0
22.8.2016 21:28

J33i15ř86í 54E39r90b34e73n 1263604836607

Jen v Jilemnici před pětadvaceti lety jezdily čtyři + pět dalších bylo z blízkého okolí. Jedna černá, dvě žluté, tři červené, jedna zelená, jedna oranžová a jedna bílá. Postupně byly zmršeny aplikací prvků z favorita a z eMkových stodvacítek, popřípadě zrezly a skončily ve šrotu. Zůstala tu snad jediná...

0/0
22.8.2016 21:08
Foto

P69e29t94r 42P35r50o73c28h90á52z63k32a 3782976612274

Rko je hezké, ale za nejhezčí škodovku pokládám kabriolet Škoda Felicie Super.

+3/0
22.8.2016 19:17

M43i73c53h56a76l 49K79r58e65j90č62a 5168426656373

Hezke to je, ale mne se presto jeste vic libila stara Felicie.

U 110 se nemohu zbavit spatneho pocitu z tech tenkych sloupku ....

+2/0
22.8.2016 18:31

P41e20t83r 54M33i12c65h89a77l 2570714791502

Kdysi jsem ho měl. Ještě začátkem devadesátých let to bylo auto, za kterým se lidi ohlédli.

+1/0
22.8.2016 16:59

J63i74ř41í 38T16e40p52r 4167370825745

VR^[>-]

0/0
22.8.2016 16:26

J88i70ř39í 51N71e43u41m61e63i20s53t48e33r 2742595613521

:-/

0/0
22.8.2016 16:07

J95a95r84o95s97l25a82v 33P61e55l75d89a

Uživatel požádal o vymazání
+10/0
22.8.2016 15:01

D58a10n58i44e93l 83S93o60b92o56t46a 9949174696960

To teda :-D

0/0
22.8.2016 16:57

J24a50r65o78m54í86r 55K20r51á85l 4750729864159

Ony ty tisícovky byly o hodně hezčí, než ošizené stovky. :-)

0/0
23.8.2016 9:37

J88a26n 66K50a13l63a60b19z54a 6492791978689

"krásný" je věc názoru a vkusu. Jako veterán to je paskvil, jako atrakce zajímavý.... ale opravit by se to dalo do původního vzhledu a udělat z toho hodnotnýho veterána.

0/0
23.8.2016 12:45

H95o59n10z76a 36R11a10š41í66k 7810117874435

Je to sarkasmus, ze?

0/0
23.8.2016 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.