Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Mejdan lamače mužských srdcí

Škoda 110R je jedno z nejkrásnějších československých aut, nefalšovaný kočkolap sedmdesátých let se stal ikonou. Krásná kupé měla sraz v jihočeských Vodňanech. Dorazilo na něj na 130 aut, a to jak originálních kousků, tak i replik závodního modelu 130RS či tuningových úprav.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A82n92d68r33e57j 42M36a97s88a37r98y66k 9780583676350

pro nekoho mozna hezke, pro mne to je odkaz na dobu ktera tady vladla a vsechno zakazovala a narizovala.... dle toho to auto taky tak vypada..... uplne tragicky motor s jeste horsim podvozkem s prisernym interierem .... jako retro hezka vzpominka no radsi bych si ani nevzpomnel .... vyvarilo to snad v kazdem kopci v lete, v zimne v tom byla zima jak v tanku... no proste hruza a des....

+1/−6
23.8.2016 10:05

J16a51n 37K87a40l96a98b68z35a 6902421348669

No hlavně že dnešní vláda přitakávačů a vlezdoprdelků EU nám nic nenařizuje a nenakazuje;-D;-D! Pro mě pořád 100x lepší Š 110R než současná EU pseudoauta. Tyhle starý škodovky budou jezdit klidně dalších 50 let při provádění řádné údržby, ale EU auto je po 10 letech nepoužitelné, neopravitelné, prostě kupa plastu a plechu....

+2/−3
23.8.2016 12:36

J48a20k71u68b 97K47l21í92r 6425138349949

Automobilky v dnešní době vyrábějí a existují i díky těm EU regulacím. Trh je zahlcen auty, takže se musí průběžně hledat cesty, jak stále udržovat výroby a prodeje schopné evropské automobilky mimo jiné i kvůli nemalému počtu pracovních míst. Rozdíl mezi "nařízeními" dnes a tehdy je v tom, že dneska se musejí výrobci vypořádat s přísnějšími regulemi emisí a přísnějšími požadavky na bezpečnost, někdo to zvládá lépe, někdo hůře. Dříve se výrobci (u nás) museli vypořádat hlavně s vědomím, že to moderní relativně zajímavě vybavené a ovladatelné auto prostě vyrábět nebudou, protože působí příliš západně, protože nejsou prostředky na vývoj a výrobu, protože jej prostě socialistický člověk nepotřebuje. Konkrétně škodovka měla docela pěkný a obstojný model 720 připraven do výroby, ale kluci se nahoře usnesli, že se jenom "ocumlá" tisícovka a stačí. Nebo Tatra, mezi válkami jeden z etalonů automobilového vývoje, po válce "výrobce náklaďáků". Tatra 603 vznikla jenom proto, že Rus neposlal Volhy. Ona ta paměť je po čase silně selektivní a to špatné vytěsňuje, to ovšem neznamená, že nebylo.

Mě se erko taky docela líbí, ale nikdy bych si jej nekoupil už jen proto, že za peníze, za které se pohybují zachovalé kousky, si raději koupím o něco málo mladší Mercedes a budu mít auto, které v mnoha ohledech obstojí i v současnosti. Na rozdíl od erka, které bylo automobilovým pravěkem už ve chvíli, kdy jej vůbec začali kreslit, ne tak vyrábět.

0/0
23.8.2016 13:52

J72i26ř10í 48S91c62h25w26a93c14h 8618474878236

srovnávat dnešní "nařízování" EU s tím před 30-60 lety je totálně mimo. EU auta mají dnes i dvacet let a jezdí. A při dobré údržbě budou jezdit za 50 let zrovna tak....opravitelné je úplně všechno....

0/0
23.8.2016 20:30

M85i92r98o97s66l10a12v 40S49i26n36d96e79l20a56r 2425727484122

To si zrovna nemyslim, nova auta skonci, jakmile jim zacnout odchazet elektronicke jednotky, ktere nebude cim nahrazovat. Pokud se k tomu neuvolni data a vetsina jich ani nepatri automobilkam, nebude mozne takovy dil ani replikovat za nejakou pozemskou cenu. Temer cokoliv mechanickeho lze za nejaky, byt i velky, peniz replikovat podle vzoru, ale tady to bude dramaticky narocnejsi...

0/0
23.8.2016 22:35

J91i67ř79í 98S30c42h37w27a18c71h 8448584348796

možnosti replikovat SW na HW budoucnosti mohou být "téměř neomezené"

0/0
24.8.2016 11:24

M83i61r27o92s44l46a34v 92S41i75n82d21e94l82a14r 2685617404222

Tak tech zakazu spis od te doby celkove pribylo. Tehdejsi potiz ale spocivala v tom, ze utocily na zakladni svobody.

Co se tyce vlastnosti auta, je otazka s cim se to srovnava, nikdo nikde netvrdi, ze to byl nejaky high-end (coz treba brouk taky nebyl). A celkove to vypovida o systemu, ktery nebyl schopnej motivovat lidi k praci, takze kde kdo spis koukal jak se jen vezt a popripade si uhrat nejakou malou domu. V takovym prostredi se nic moc vybudovat neda.

Skodovky s chladicem vzadu vetsinou varily pri vysokych rychlostech z duvodu nevhodne cirkulace vzduchu, nebo pri poruse. S chladicem vepredu varily jen pri poruse - nebo v dusledku slepe aplikace hospodskych mouder typu "povolte vicko expanzky nebudete varit".

0/0
23.8.2016 22:51

R87o98b36e13r26t 18G47o54r22c 6482193143

Smutné je, že na těch autech bylo a je vidět že jsme je nikdy neuměli vyrábět :-(

0/−5
23.8.2016 8:48

J89a83n 95K55a34l24a78b18z51a 6982711708259

a na Vás je vidět že autům moc nerozumíte....

+4/0
23.8.2016 12:37

J19a77k86u54b 40K23l11í21r 6665958609129

Ale jo. Spartak/Octavia/Felicia, ještě drželi krok se světovým průměrem. MBčko by bylo obstojné, kdyby nepřišlo v době, kdy už bylo zastaralé. No a potom to byl ve škodovce průšvih až do Favorita, který byl konečně světlem na konci tunelu. A i samotný VW přiznal, že je Favorit technicky mile překvapil a napomohl rozhodování VW jestli škodovku koupit, nebo ne. Navíc meziválečná produkce byla v některých případech na světové špičce. Takže zase tak černě bych tu naši schopnost vyrobit auto neviděl. ;)

+2/0
23.8.2016 14:00

P76e69t27r 82P69a54l58e11č31e21k 3410975134142

A co teprve 130 RS, placatější závodní verze s širším zadkem. R^

+1/0
22.8.2016 21:28

J34i59ř92í 35E98r63b42e11n 1983694676667

Jen v Jilemnici před pětadvaceti lety jezdily čtyři + pět dalších bylo z blízkého okolí. Jedna černá, dvě žluté, tři červené, jedna zelená, jedna oranžová a jedna bílá. Postupně byly zmršeny aplikací prvků z favorita a z eMkových stodvacítek, popřípadě zrezly a skončily ve šrotu. Zůstala tu snad jediná...

0/0
22.8.2016 21:08
Foto

P18e95t12r 34P32r87o44c53h56á53z60k34a 3812536222684

Rko je hezké, ale za nejhezčí škodovku pokládám kabriolet Škoda Felicie Super.

+3/0
22.8.2016 19:17

M92i97c45h87a51l 36K87r51e27j41č95a 5968686756703

Hezke to je, ale mne se presto jeste vic libila stara Felicie.

U 110 se nemohu zbavit spatneho pocitu z tech tenkych sloupku ....

+2/0
22.8.2016 18:31

P57e25t12r 46M62i97c96h87a53l 2630594561792

Kdysi jsem ho měl. Ještě začátkem devadesátých let to bylo auto, za kterým se lidi ohlédli.

+1/0
22.8.2016 16:59

J97i68ř52í 55T50e72p18r 4107330785255

VR^[>-]

0/0
22.8.2016 16:26

J80i17ř60í 16N90e90u47m83e80i82s13t19e79r 2162595703941

:-/

0/0
22.8.2016 16:07

O19d90s34t91r78a17n52ě58n88ý 50U55ž95i67v69a33t45e86l

Uživatel požádal o vymazání
+10/0
22.8.2016 15:01

D64a54n47i89e96l 62S25o74b75o96t94a 9589714486900

To teda :-D

0/0
22.8.2016 16:57

J12a22r90o42m54í32r 12K10r17á57l 4110499904879

Ony ty tisícovky byly o hodně hezčí, než ošizené stovky. :-)

0/0
23.8.2016 9:37

J22a22n 78K73a92l50a14b32z14a 6212381188269

"krásný" je věc názoru a vkusu. Jako veterán to je paskvil, jako atrakce zajímavý.... ale opravit by se to dalo do původního vzhledu a udělat z toho hodnotnýho veterána.

0/0
23.8.2016 12:45

H12o19n57z98a 26R11a63š92í54k 7780907894635

Je to sarkasmus, ze?

0/0
23.8.2016 14:26



Najdete na iDNES.cz