Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Singapuru jezdí samořídící taxíky. Každý obsluhují dva lidi

V Singapuru jako v první zemi na světě začalo jezdit se zákazníky samořídící taxi. Vybraní zástupci veřejnosti si mohou objednat jízdu vozem provozovaným firmou nuTonomy prostřednictvím chytrých telefonů. V testovacím provozu vozí taxíky zákazníky zdarma, v autě sedí kromě řidiče ještě vývojář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10a26v76e59l 41V33i56t50v43a78r 7952349266629

Pěkně nafouknutá zpráva. Pokud se nic nezměnilo tak UBER už tuhle službu nabízí. Viz http://ekonomika.idnes.cz/uber-testuje-taxiky-bez-ridice-dz3-/eko-doprava.aspx?c=A160823_2268074_eko-doprava_rny

Google a Volvo testují samoříditelná auta roky = mají roky náskok a zkušeností. A fakt, že na jedno autě je namontováno 6 (slovy šest) lidarů jen potvrzuje, že na tom nejsou se svým softwarem nejlíp. Vždyť jeden obyčejný lidar (skenující jen v linii) stojí přes 100 tisíc kč. To pak takový systém podraží auto skoro 4x.

0/0
28.8.2016 20:05

P28e54t64r 49M50i19c32h67a65l 2170304641282

Jo, do toho bych tak sednul.

+1/0
27.8.2016 17:26

J45o54s43e23f 59Š57e70m86e80l39í14k 7749471970117

Výhoda samořídících taxíků spočívá v tom, že místo jednoho řidiče ho obsluhují dva. ;-)

+8/0
26.8.2016 22:29

V62a77c28l90a58v 33V68a72v10r79a 3697604445967

mno po těch nejméně dvou smrtích zkušebních řidičů Tesly bych si do toho ani nijak nesedl bez svéprávného řidiče.

0/0
26.8.2016 21:58

M41a15r96t20i95n 91K72a91r25á94s21e87k 9798553638878

Akorat ze Tesla nedela samoriditelna auta....

0/0
29.8.2016 14:25
Foto

V87o40j14t76ě16c82h 61P91a27v65l84í81k 5784621264658

A navíc to nebyli zkušební řidiči.

0/0
5.10.2016 21:08

M43i21c12h55a81l 16S50v73o96b71o37d70a 1459371673335

Jak použití samořídících taxíků sníží počet vozidel ve městě z 900 000 na 300 000?

+3/0
26.8.2016 14:24

M72a85r98t51i79n 74K30a25r41á43s75e16k 9128553608988

No asi se pocita s tim, ze autonomni taxik muze byt v provozu 23 hodin denne, normalni taxikar holt "nonstop" nejezdi, tak to jeho auto nekde v tom meste parkuje...

0/0
26.8.2016 14:27

F45i73l38i98p 45N94a52v36r54á51t86i72l 2977790333314

...a nebo ho předá kolegovi ze stejné taxislužby.

0/0
26.8.2016 22:35

J35o82s37e47f 74Š27e84m82e31l41í14k 7609341700387

BO na jeho jízdu se spotřebují dva lidi, tak jich může jezdit míň. ;-)

+1/0
26.8.2016 22:30
Foto

V26o60j62t90ě80c46h 11P94a36v69l43í69k 5214251394978

Pokud by byly samořídící taxi natolik levná služba, že by se nevyplácelo vlastnit na ježdění po městě (Singapur je jedno velké město) vůbec vlastní vůz, a všichni by jezdili taxíky, celkový počet aut by klesnout mohl - a uvolnilo by se mnoho parkovišť.

Normální auto totiž (v ČR) jezdí v průměru jednu hodinu denně. Autonomní taxi může jezdit víceméně bez přestání, kromě přestávek na čerpání paliva nebo dobíjení, a tedy neblokuje parkovišťě.

V ulicích by ovšem vozů neubylo, ovšem doprava by mohla být hustší a plynulejší. Autonomní vozy jsou digitálně propojené a tak své pohyby mohou optimálně koordinovat.

0/0
5.10.2016 21:14

M21i64c60h17a19l 96Ř67e23z41n33í48č21e33k 1241198927870

Singapur je pro samořídící vozy ideální, protože má dobré počasí, skvělou infrastrukturu a řidiče, kteří mají tendenci dodržovat pravidla silničního provozu

tak to jsou u nás bez šance

+5/0
26.8.2016 9:48

J95i90ř61í 77J37u94ř33i91c23a 2268323441

U nás se k nedodržování předpisů nechá strhnout davem i samořidící vůz.

+9/0
26.8.2016 12:22

J29o73s28e70f 33Š94e62m65e56l95í91k 7229511660657

Když při každém druhém výjezdu bourá elitní plicista Kadlec, co se pak dá čekat od takového neelitního samořiditele?

+2/0
26.8.2016 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.