Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Singapuru jezdí samořídící taxíky. Každý obsluhují dva lidi

V Singapuru jako v první zemi na světě začalo jezdit se zákazníky samořídící taxi. Vybraní zástupci veřejnosti si mohou objednat jízdu vozem provozovaným firmou nuTonomy prostřednictvím chytrých telefonů. V testovacím provozu vozí taxíky zákazníky zdarma, v autě sedí kromě řidiče ještě vývojář.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38a96v98e82l 88V10i88t19v58a46r 7472519816629

Pěkně nafouknutá zpráva. Pokud se nic nezměnilo tak UBER už tuhle službu nabízí. Viz http://ekonomika.idnes.cz/uber-testuje-taxiky-bez-ridice-dz3-/eko-doprava.aspx?c=A160823_2268074_eko-doprava_rny

Google a Volvo testují samoříditelná auta roky = mají roky náskok a zkušeností. A fakt, že na jedno autě je namontováno 6 (slovy šest) lidarů jen potvrzuje, že na tom nejsou se svým softwarem nejlíp. Vždyť jeden obyčejný lidar (skenující jen v linii) stojí přes 100 tisíc kč. To pak takový systém podraží auto skoro 4x.

0/0
28.8.2016 20:05

P52e74t70r 95M71i47c76h22a92l 2510484931282

Jo, do toho bych tak sednul.

+1/0
27.8.2016 17:26

J60o54s98e38f 77Š28e76m90e56l62í47k 7609791390667

Výhoda samořídících taxíků spočívá v tom, že místo jednoho řidiče ho obsluhují dva. ;-)

+8/0
26.8.2016 22:29

V31a38c91l61a18v 73V60a16v81r54a 3197664175617

mno po těch nejméně dvou smrtích zkušebních řidičů Tesly bych si do toho ani nijak nesedl bez svéprávného řidiče.

0/0
26.8.2016 21:58

M84a15r41t49i16n 69K58a14r46á18s72e62k 9848613278178

Akorat ze Tesla nedela samoriditelna auta....

0/0
29.8.2016 14:25
Foto

V58o21j66t47ě54c70h 22P56a41v20l85í92k 5914561324198

A navíc to nebyli zkušební řidiči.

0/0
5.10.2016 21:08

M20i83c94h77a42l 29S40v32o95b72o34d55a 1539441203745

Jak použití samořídících taxíků sníží počet vozidel ve městě z 900 000 na 300 000?

+3/0
26.8.2016 14:24

M54a63r47t60i54n 50K24a39r43á28s92e73k 9598713208538

No asi se pocita s tim, ze autonomni taxik muze byt v provozu 23 hodin denne, normalni taxikar holt "nonstop" nejezdi, tak to jeho auto nekde v tom meste parkuje...

0/0
26.8.2016 14:27

F60i49l53i74p 76N31a39v25r91á36t24i58l 2977870103874

...a nebo ho předá kolegovi ze stejné taxislužby.

0/0
26.8.2016 22:35

J74o75s27e47f 91Š84e58m64e43l79í48k 7989101460587

BO na jeho jízdu se spotřebují dva lidi, tak jich může jezdit míň. ;-)

+1/0
26.8.2016 22:30
Foto

V46o11j23t11ě91c93h 66P10a76v42l17í44k 5624231104798

Pokud by byly samořídící taxi natolik levná služba, že by se nevyplácelo vlastnit na ježdění po městě (Singapur je jedno velké město) vůbec vlastní vůz, a všichni by jezdili taxíky, celkový počet aut by klesnout mohl - a uvolnilo by se mnoho parkovišť.

Normální auto totiž (v ČR) jezdí v průměru jednu hodinu denně. Autonomní taxi může jezdit víceméně bez přestání, kromě přestávek na čerpání paliva nebo dobíjení, a tedy neblokuje parkovišťě.

V ulicích by ovšem vozů neubylo, ovšem doprava by mohla být hustší a plynulejší. Autonomní vozy jsou digitálně propojené a tak své pohyby mohou optimálně koordinovat.

0/0
5.10.2016 21:14

M45i39c91h84a84l 94Ř91e16z67n64í94č19e43k 1511908267900

Singapur je pro samořídící vozy ideální, protože má dobré počasí, skvělou infrastrukturu a řidiče, kteří mají tendenci dodržovat pravidla silničního provozu

tak to jsou u nás bez šance

+5/0
26.8.2016 9:48

J88i64ř22í 95J74u97ř94i79c19a 2278693591

U nás se k nedodržování předpisů nechá strhnout davem i samořidící vůz.

+9/0
26.8.2016 12:22

J77o23s12e29f 79Š67e62m69e54l72í60k 7159301940337

Když při každém druhém výjezdu bourá elitní plicista Kadlec, co se pak dá čekat od takového neelitního samořiditele?

+2/0
26.8.2016 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.