Diskuse k článku
V Singapuru jezdí samořídící taxíky. Každý obsluhují dva lidi
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
P38a96v98e82l 88V10i88t19v58a46r 7472519816629Pěkně nafouknutá zpráva. Pokud se nic nezměnilo tak UBER už tuhle službu nabízí. Viz http://ekonomika.idnes.cz/uber-testuje-taxiky-bez-ridice-dz3-/eko-doprava.aspx?c=A160823_2268074_eko-doprava_rny Google a Volvo testují samoříditelná auta roky = mají roky náskok a zkušeností. A fakt, že na jedno autě je namontováno 6 (slovy šest) lidarů jen potvrzuje, že na tom nejsou se svým softwarem nejlíp. Vždyť jeden obyčejný lidar (skenující jen v linii) stojí přes 100 tisíc kč. To pak takový systém podraží auto skoro 4x. |
![]() |
P52e74t70r 95M71i47c76h22a92l 2510484931282Jo, do toho bych tak sednul. |
![]() |
J60o54s98e38f 77Š28e76m90e56l62í47k 7609791390667Výhoda samořídících taxíků spočívá v tom, že místo jednoho řidiče ho obsluhují dva. |
![]() |
V31a38c91l61a18v 73V60a16v81r54a 3197664175617mno po těch nejméně dvou smrtích zkušebních řidičů Tesly bych si do toho ani nijak nesedl bez svéprávného řidiče. |
![]() |
M84a15r41t49i16n 69K58a14r46á18s72e62k 9848613278178Akorat ze Tesla nedela samoriditelna auta.... |
![]() |
V58o21j66t47ě54c70h 22P56a41v20l85í92k 5914561324198A navíc to nebyli zkušební řidiči. |
![]() |
M20i83c94h77a42l 29S40v32o95b72o34d55a 1539441203745Jak použití samořídících taxíků sníží počet vozidel ve městě z 900 000 na 300 000? |
![]() |
M54a63r47t60i54n 50K24a39r43á28s92e73k 9598713208538No asi se pocita s tim, ze autonomni taxik muze byt v provozu 23 hodin denne, normalni taxikar holt "nonstop" nejezdi, tak to jeho auto nekde v tom meste parkuje... |
![]() |
F60i49l53i74p 76N31a39v25r91á36t24i58l 2977870103874...a nebo ho předá kolegovi ze stejné taxislužby. |
![]() |
J74o75s27e47f 91Š84e58m64e43l79í48k 7989101460587BO na jeho jízdu se spotřebují dva lidi, tak jich může jezdit míň. |
![]() |
V46o11j23t11ě91c93h 66P10a76v42l17í44k 5624231104798Pokud by byly samořídící taxi natolik levná služba, že by se nevyplácelo vlastnit na ježdění po městě (Singapur je jedno velké město) vůbec vlastní vůz, a všichni by jezdili taxíky, celkový počet aut by klesnout mohl - a uvolnilo by se mnoho parkovišť. Normální auto totiž (v ČR) jezdí v průměru jednu hodinu denně. Autonomní taxi může jezdit víceméně bez přestání, kromě přestávek na čerpání paliva nebo dobíjení, a tedy neblokuje parkovišťě. V ulicích by ovšem vozů neubylo, ovšem doprava by mohla být hustší a plynulejší. Autonomní vozy jsou digitálně propojené a tak své pohyby mohou optimálně koordinovat. |
![]() |
M45i39c91h84a84l 94Ř91e16z67n64í94č19e43k 1511908267900Singapur je pro samořídící vozy ideální, protože má dobré počasí, skvělou infrastrukturu a řidiče, kteří mají tendenci dodržovat pravidla silničního provozu tak to jsou u nás bez šance |
![]() |
J88i64ř22í 95J74u97ř94i79c19a 2278693591U nás se k nedodržování předpisů nechá strhnout davem i samořidící vůz. |
![]() |
J77o23s12e29f 79Š67e62m69e54l72í60k 7159301940337Když při každém druhém výjezdu bourá elitní plicista Kadlec, co se pak dá čekat od takového neelitního samořiditele? |