Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Scania má nový tahač, vyvíjela ho deset let

Švédský výrobce nákladních vozů představil novou generaci tahačů. Novinky řady R a S jsou kompletně novou konstrukcí, na voze v porovnání s předchozí generací údajně nezůstal v podstatě jediný nedotčený díl. Nové tahače mají být úspornější a celkově šetrnější k životnímu prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35e46t67r 72O88t21r63u51b23a 6236748472185

Add vytizeni pri preprave dreva. To by musel nekdo vyrobit naves u ktereho se sklopi postranni sloupky a nalozi se kontejner.

0/0
4.9.2016 8:55

V10e19r65o42n62i28k20a 69M15a97r62t59í94n69k97o39v26á 1153893660

A ten se zaveze do lesa... :-)

0/0
9.9.2016 11:56

M10a67r22t89i92n 40V60o70k18o57u39n 9918713693396

5% uspora paliva? Wau, uzasne....nebyl Elona Muska, tak spalujeme naftu jeste 100 let po tom co dojde

0/−8
31.8.2016 22:31

M74i67l62a53n 97M30u25s29i48l 4143221922515

Jakou má Musk souvislost se Scanii?;-D

0/0
2.9.2016 9:19

I65r21e95n17a 84P79l17a41c96h74e49t31k67o48v60á 1576674696860

Má to televizi zabudovanou tak, aby nebyla vidět, když jedou švestky kolem?

+3/0
31.8.2016 20:00

M35a39r33e71k 62V61o90k46á84l 1476734855799

;-DR^

+2/0
31.8.2016 21:04

J46i18ř15í 96N60o31v17o90t61n96ý 8769917238318

Ještě ať je příznivá cena a bude to OK.

0/0
31.8.2016 19:48

P40e80t63r 71M79a44r34e67č22e42k 1493431559928

Automobilová doprava se na globálních emisích CO2 podílí celými dvěma procenty. :-) Takže prsit se pětiprocentním snížením spotřeby je opravdu chvályhodné! :-D Celý ten humbuk se snižováním emisí u aut. A slavné euronormy. Jsou jen záminkou na tahání peněz z kapes lidí.

+12/−1
31.8.2016 17:08

M43a31r93e33k 88S68a84j58d43a 2635950456628

5% spotreby dolu, to jsou realne penize. To ze to prevedou i na objem CO2, to uz bohuzel k dnesni dobe patri - ale myslim, ze potencialni kupec tuto informaci beztak odfiltruje :-)

+7/0
31.8.2016 18:40

V95e72r41o55n78i48k39a 60M65a31r75t92í51n55k77o95v71á 1563273750

Když ušetřím 5000Kč za naftu ale dám 30tis leasingu oproti starému autu co mi jezdí a je zaplacené, tak ta úspora stejně hraje ninimální roli :-)

0/0
9.9.2016 11:59

J24a57n 39J13a53n12e54č46e80k 9470983750436

Má to málo opěrek na nohy kolem volantu :-P

+9/0
31.8.2016 16:07

B80e38d93r79i86c69h 93Z25i41t76k10o 1276390478235

Pětiprocentní úspora znamená, že v typickém ročním provozu ušetří nový tahač asi dva tisíce tun paliva, což představuje pět tun CO2,“ říká Christian Levin.

Tak uz si to opravte, chtel jsem prispet svym skromnym vypoctem k osvete a naprave, ale vidim, ze zde v diskuzi je spousta ctenaru, ktera jaksi prirozene prevysuje inteligenci redaktora clanku.Tak musim ty vnimave pochvalit, avsak autor clanku mezi nimi neni, coz je sokujici.

+7/0
31.8.2016 15:16

K16a61m70i16l 78K69n48a47p 9436386117764

Už jsem taky začal počítat, ale pak mě napadlo podívat se do diskuze:-).

0/0
4.9.2016 18:33

T93o92m78á28š 31C10h58r69a26s83t25n84ý 2861334601813

Tak jsem to našel:

https://www.scania.com/group/en/wp-content/uploads/sites/2/2016/08/Engines-and-powertrain.pdf

For a typical longhaultruck that covers 150,000 km a year, this means a reduction of just over2000 litres of diesel and considerably lower fuel costs."

Tedy dvě nádrže na rok. Měl jsem pravdu ;-D

+3/0
31.8.2016 14:47

T79o39m84á24š 64V40a39v29e75r91k96a 7731420892604

Takže úspora vlastně žádná, protože to sežere víc močoviny aby to vyhovělo E6

+1/0
31.8.2016 14:48

L51a84d92i98s31l61a58v 77K27v79a77s95n32i45č85k29a 1543187653675

Nojo, přírodu, životní prostředí, ani vlastní zdraví, si neceníte.

0/0
31.8.2016 16:08

P13e52t86r 21M62a63r59e51č38e13k 1843361369338

Vy máte ponětí o podílu autodopravy na celkových emisích? Úplně stačilo zbavit se olova! Zbytek už jen jen ekobyznys. A prachy do Bruselské kasy. Aby bylo za co pořádat rauty a podporovat Hammas

+2/0
31.8.2016 17:11

J73i98ř93í 33E38r30b30e60n 1663434866447

Jejda, asi byste nechtěl bydlet u křižovatky, modře a šedě zadýmené bezolovnatými exhalacemi naftových motorů.

Mně stačilo, když okolo projela neseřízená multikára. Horší než tisíc scanií...

0/0
1.9.2016 9:37

T16o82m88á72š 51C64h76r32a56s98t97n80ý 2451674121163

No, kdybyste si cenil zdraví, jste pro větší sazové částice, které tělo dokáže odfiltrovat a vykašlat...než pro benzopyreny produkované EURO6 vozidly, které tělo zachytit nedokáže a jdou přímo přes plíce do organismu. Při pokusech na myších se ukázalo, že benzopyreny jsou silně mutagenní a rakovinotvorné.

O tom, že se adBlue rozloží na CO2 a amoniak který, překvapivě, je toxický a zdraví škodlivý, to asi taky nevíte co? ;-D

+3/0
31.8.2016 22:35

T48o24m94á50š 68C98h71r86a34s31t78n45ý 2461514841523

Viz::

https://cs.wikipedia.org/wiki/Amoniak

https://cs.wikipedia.org/wiki/Benzo(a)pyren

0/0
31.8.2016 22:37

M34a28r56e75k 62H65r60u29b59y 6147752731108

nemluve o tom, ze rada kamionu zvlaste z vychodu ma odlucovace mimo provoz, ne-li rovnou vymontovane. Co to dela s realnymi emisemi neni treba popisovat.

0/0
1.9.2016 1:33

T22o86m70á27š 24V22a51v48e45r74k17a 7201120472294

A jste si jistý, že to tak je? https://cs.wikipedia.org/wiki/Selektivn%C3%AD_katalytick%C3%A1_redukce

Tady se píše trochu něco jiného - AdBlue NOxy rozloží na vodu a čistý Dusík..

0/0
1.9.2016 9:14

T85o40m85a14s 23A55p55l 4276206353530

pěkny, ale ty 3 patra svetel mi tam nejak nesedí :-/

0/0
31.8.2016 14:45

M82i62l74a90n 64K32r96á85l 8223438181271

me zase jo

0/0
31.8.2016 16:02

P32e39t42r 14V88o53d49i65č60k27a 5418432285

No to určitě aerodynamice velice prospěje, že se v kabině může postavit 2m člověk. Celý ten koncept placatého čumáku je padlý na hlavu, ale evidentně nemá nikdo koule to změnit.

+1/−1
31.8.2016 14:42

T28o70m60á54š 66C69h59r91a69s38t88n72ý 2541194831223

Jaký návrh co se týče aerodinamiky trucku navrhujete? :-)

+2/0
31.8.2016 14:44

P25e35t85r 76V23o63d74i79č50k66a 5738702695

Co takhle čumák do špičky? To by vymyslelo i dítě v MŠ. Takových konceptů už bylo - úspory to přineslo v řádu desítek procent (u amerických tahačů ověšených cingrlátky prý až 50%) a přesto to nikdo nezačal vyrábět. Sice by to mělo horší manévrovatelnost, ale na druhou stranu by se zvýšila bezpečnost pro řidiče.

0/−5
31.8.2016 14:54

M92i64l31a41n 71M46u61s46i41l 4553721572345

Ze jde o maximalni mnozstvi prepraveneho nakladu s maximalni moznou delkou soupravy by mozna take vymyslelo dite v MS.

+3/0
31.8.2016 15:01

P61e10t53r 40V43o43d64i52č45k91a 5548652155

No je trochu schíza, že EU se snaží tlačit tahače k zakulacení, ale maximální délku nenatáhne.

+1/0
31.8.2016 15:07

M63i95l79a13n 98M95u88s32i76l 4723661412825

Testuji se giga liner soupravy ktere maji 2525cm. Jsou k videni i v CR. :-)

0/0
31.8.2016 15:15

P71e32t75r 82V79o22d29i87č11k73a 5358202325

To je sice hezké, pozitivní vliv to má, ale opět nikdo nekoukal na odpor vzduchu. Táhnout to ty samé škatule.

+1/0
31.8.2016 15:25

M39i16l26a56n 72M76u74s66i81l 4643651382555

Ja myslim, ze vyvojari v automobilkach moc vedi co, jak a proc delaji. U sklopek ktere byvaji kratsi jsou trinapravove tahace s cumakem videt. Ale neni to kvuli bezpecnosti, ani kvuli odporu vzduchu. Je to kvuli posazeni motoru na predni naprave a lepsimu rozlozeni vahy - moznosti vetsimu zatizeni zadnich naprav na tahaci nakladem.

+1/−1
31.8.2016 15:34

M76i68c12h83a36l 86F97r60ý71d41a 1762619213422

Legislativa je stále proti. Tyto soupravy mají výjimku pro testování. V Evropě není obecně infrastruktura vystavěná na tak dlouhé soupravy (poloměry zatáček, šířka silnic, kruhové objezdy...). Je to něco za něco.

0/0
31.8.2016 15:26

M46i26c62h32a53e92l 75K66a82d15e29r10a89v65e26k 8881674198544

Souhlasím,řešení je takzvaný BIG MAX návěs.jedná se o 1,3 metru delší návěs.Je to ideální kompromis mezi stávajícím rozměrem a GIGA LINEREM který je v Evropě s její infrastrukturou k ničemu.Návěsy jsme měl půjčené a je to pohoda.R^

0/0
31.8.2016 15:29

P33e45t60r 85V26o46d48i21č71k67a 5738492945

Aha, takže výrobci za to nemohou. Aby zůstala zachována přepravní kapacita, musel by se natáhnout tahač vpředu a vzadu, ale to předpisy nedovolují. Minimálně MAN už roky volá pro natažení maximální délky, ale úředník asi spí.

+1/0
31.8.2016 15:05

M61i43c38h49a29e42l 21K45a78d20e85r95a63v36e96k 8421444818734

Na konci roku se to rozsekne,já sám se osobně těším na IAA do Hannoveru,tam už by se snad něco mělo začít klubat.

0/0
31.8.2016 15:30

O66n17d86ř96e85j 40Č45a84p15k80a 6141981183654

My na rozdíl od Američanů nemáme limit na délku návěsu, ale na celou soupravu. Takže kamión s čumákem znamená o 2 metry zkrátit návěs a to se z ušetřené nafty nezaplatí.

+1/0
31.8.2016 16:13

T34o47m55á37š 75P69o34l96á19č53e35k 4747885614

taky u nás ty Scanie a US trucky s čumákem tahají většinou jen cisterny, Sila, sklápěčky nebo šasi na kontejnery

0/0
31.8.2016 16:42

P20e51t78r 36M84a98r81e86č73e46k 1513191839578

A co změnit legislativu, co? :-) Asi není zájem.

+1/0
31.8.2016 17:13

O16n63d74r20e76j 40P39o87d50z14i67m22e48k 8693962437705

Za předpokladu, že yb jezdil 365 dní v roce, 24 hodin denně by se musel pohybovat prum. rychlostí cca 11500 km/h 8-o

0/0
31.8.2016 14:34

F21r50a82n73t63i12š76e23k 18L82u46p73í18n85e66k 8841766906542

Spis to vypada, ze 10 let vyvijeli palubni desku a celni masku. Pri tempu Scanie to ovsem jde a rad s nima jezdim.

0/0
31.8.2016 14:30

M78a24r96t58i32n 31N10o74v68á72k 6593227899401

Fascinuje me, kolik toho jeden tahac za rok sezere- je-li uspora 5% rocne rovna cca 2 mil litru paliva, pak zbylych 95 procent cini 38 MILIONU LITRU.. Bratru mit takovy BEZNY tahac znamena denne natankovat aspon 100 000 litru stavy... A to se vyplati!

+11/0
31.8.2016 13:51

T74o40m68á10š 82C51h61r97a96s67t57n91ý 2231424271113

Běžně tahač žere okolo 35-45l/100km dle motoru a váhy návěsu. Mercedes IV to dokáže srazit až na závratných 32l-35l.

0/0
31.8.2016 14:04
Foto

V36o71j77t52ě63c56h 23P90a59v52l63í36k 5184491584698

Stačí najezdit cca 1000 hodin za den. ;)

+9/0
31.8.2016 14:04

T56o43m42á54š 97C84h92r48a92s80t26n39ý 2111394171663

Jinak, průměrně ujede na nádrž (0,7-1,2t paliva) 2000km, tedy úspora jsou dvě nádrže za rok.

0/0
31.8.2016 14:26

T56o67m46á87š 44C46h75r27a27s76t49n40ý 2871344891573

Chybka. V článku se píše 2 miliony litrů paliva. Chm. No, vezměme si to u "nejvytíženějších":

Takže, průměrný truck dojede na nádrž (cca. 700l nafty) 2000km (průměrováno), spotřeba dělá okolo 35l/100km. Denně dálkový trucker tuto vzdálenost ujede (vč. přestávek to dělá trochu nad 24h). Pokud budem brát že to auto jede min. 260x ročně, tedy je v zápřahu 300 dní v roce, dělá to na vůz nájezd 520.000km ročně a propálí 182 tun paliva (+adBlue). Někde je chyba v článku ;-D

Ps. prošel jsem všechna tisková prohlášení na stránkách výrobce a nikde se 2 milion litrů ročně neuvádí, všude jen 5% úspora ve spotřebě.

+1/0
31.8.2016 14:43

M19a86r45e79k 98V72o12k51á77l 1386584825409

chcete to přepočítat na fotbalová hřiště nebo na feliciie ? ;-D

+2/0
31.8.2016 21:06

M82a89r30t44i95n 79K49a12r69á35s19e67k 9258373308448

Neni trochu chyba v tech usporach? Upravdu usetri za rok taha az 2 000 tun paliva (a z 2000 tun paliva je jen 5 tun CO2?)

+2/0
31.8.2016 13:38

V62á60c67l90a68v 30P23o93u37s67t83k64a 3940191152

Asi nějaká chybička v překladu. To by musel najezdit asi 1,5 milionu kilometrů ročně. :-P

0/0
31.8.2016 13:42

V87á91c86l43a86v 29P95o90u54s49t54k48a 3610351212

pardon, taky tam mám chybu. 150 milionů kilometrů.

+2/0
31.8.2016 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.