Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Scania má nový tahač, vyvíjela ho deset let

Švédský výrobce nákladních vozů představil novou generaci tahačů. Novinky řady R a S jsou kompletně novou konstrukcí, na voze v porovnání s předchozí generací údajně nezůstal v podstatě jediný nedotčený díl. Nové tahače mají být úspornější a celkově šetrnější k životnímu prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P16e43t96r 39O22t89r92u98b56a 6246968602815

Add vytizeni pri preprave dreva. To by musel nekdo vyrobit naves u ktereho se sklopi postranni sloupky a nalozi se kontejner.

0/0
4.9.2016 8:55

V80e69r43o89n64i85k79a 71M55a16r29t47í94n58k80o77v64á 1423513310

A ten se zaveze do lesa... :-)

0/0
9.9.2016 11:56

M39a48r25t52i82n 69V90o26k73o17u23n 9738503693566

5% uspora paliva? Wau, uzasne....nebyl Elona Muska, tak spalujeme naftu jeste 100 let po tom co dojde

0/−8
31.8.2016 22:31

M82i48l27a47n 37M46u73s60i36l 4773901262405

Jakou má Musk souvislost se Scanii?;-D

0/0
2.9.2016 9:19

I22r30e91n81a 55P38l51a41c54h90e17t94k93o62v96á 1486924546960

Má to televizi zabudovanou tak, aby nebyla vidět, když jedou švestky kolem?

+3/0
31.8.2016 20:00

M35a12r97e39k 46V93o23k84á65l 1876874745909

;-DR^

+2/0
31.8.2016 21:04

J52i59ř14í 53N24o40v28o22t27n24ý 8389577208528

Ještě ať je příznivá cena a bude to OK.

0/0
31.8.2016 19:48

P42e82t76r 21M43a32r93e90č38e24k 1903541879418

Automobilová doprava se na globálních emisích CO2 podílí celými dvěma procenty. :-) Takže prsit se pětiprocentním snížením spotřeby je opravdu chvályhodné! :-D Celý ten humbuk se snižováním emisí u aut. A slavné euronormy. Jsou jen záminkou na tahání peněz z kapes lidí.

+12/−1
31.8.2016 17:08

M53a85r53e65k 25S25a52j44d58a 2525330616368

5% spotreby dolu, to jsou realne penize. To ze to prevedou i na objem CO2, to uz bohuzel k dnesni dobe patri - ale myslim, ze potencialni kupec tuto informaci beztak odfiltruje :-)

+7/0
31.8.2016 18:40

V84e17r87o68n80i36k50a 80M11a87r75t54í52n96k60o31v88á 1613683520

Když ušetřím 5000Kč za naftu ale dám 30tis leasingu oproti starému autu co mi jezdí a je zaplacené, tak ta úspora stejně hraje ninimální roli :-)

0/0
9.9.2016 11:59

J85a67n 41J69a71n41e93č98e97k 9340333860806

Má to málo opěrek na nohy kolem volantu :-P

+9/0
31.8.2016 16:07

B94e19d83r50i54c19h 28Z46i60t51k97o 1776210728285

Pětiprocentní úspora znamená, že v typickém ročním provozu ušetří nový tahač asi dva tisíce tun paliva, což představuje pět tun CO2,“ říká Christian Levin.

Tak uz si to opravte, chtel jsem prispet svym skromnym vypoctem k osvete a naprave, ale vidim, ze zde v diskuzi je spousta ctenaru, ktera jaksi prirozene prevysuje inteligenci redaktora clanku.Tak musim ty vnimave pochvalit, avsak autor clanku mezi nimi neni, coz je sokujici.

+7/0
31.8.2016 15:16

K23a68m90i64l 18K50n26a75p 9286966497424

Už jsem taky začal počítat, ale pak mě napadlo podívat se do diskuze:-).

0/0
4.9.2016 18:33

T81o76m64á88š 72C56h87r75a79s44t52n50ý 2161344251423

Tak jsem to našel:

https://www.scania.com/group/en/wp-content/uploads/sites/2/2016/08/Engines-and-powertrain.pdf

For a typical longhaultruck that covers 150,000 km a year, this means a reduction of just over2000 litres of diesel and considerably lower fuel costs."

Tedy dvě nádrže na rok. Měl jsem pravdu ;-D

+3/0
31.8.2016 14:47

T90o60m68á75š 17V84a64v42e32r71k54a 7911180322574

Takže úspora vlastně žádná, protože to sežere víc močoviny aby to vyhovělo E6

+1/0
31.8.2016 14:48

L69a85d94i77s74l42a88v 47K26v39a25s42n34i48č23k12a 1253107423365

Nojo, přírodu, životní prostředí, ani vlastní zdraví, si neceníte.

0/0
31.8.2016 16:08

P45e80t65r 43M96a21r31e65č11e11k 1943671579858

Vy máte ponětí o podílu autodopravy na celkových emisích? Úplně stačilo zbavit se olova! Zbytek už jen jen ekobyznys. A prachy do Bruselské kasy. Aby bylo za co pořádat rauty a podporovat Hammas

+2/0
31.8.2016 17:11

J82i63ř20í 55E50r98b12e23n 1513454916517

Jejda, asi byste nechtěl bydlet u křižovatky, modře a šedě zadýmené bezolovnatými exhalacemi naftových motorů.

Mně stačilo, když okolo projela neseřízená multikára. Horší než tisíc scanií...

0/0
1.9.2016 9:37

T40o93m18á68š 39C91h74r95a22s87t29n61ý 2801624201323

No, kdybyste si cenil zdraví, jste pro větší sazové částice, které tělo dokáže odfiltrovat a vykašlat...než pro benzopyreny produkované EURO6 vozidly, které tělo zachytit nedokáže a jdou přímo přes plíce do organismu. Při pokusech na myších se ukázalo, že benzopyreny jsou silně mutagenní a rakovinotvorné.

O tom, že se adBlue rozloží na CO2 a amoniak který, překvapivě, je toxický a zdraví škodlivý, to asi taky nevíte co? ;-D

+3/0
31.8.2016 22:35

T45o24m43á57š 83C48h65r58a91s68t58n42ý 2331314381293

Viz::

https://cs.wikipedia.org/wiki/Amoniak

https://cs.wikipedia.org/wiki/Benzo(a)pyren

0/0
31.8.2016 22:37

M50a54r80e37k 57H41r70u13b91y 6617722931448

nemluve o tom, ze rada kamionu zvlaste z vychodu ma odlucovace mimo provoz, ne-li rovnou vymontovane. Co to dela s realnymi emisemi neni treba popisovat.

0/0
1.9.2016 1:33

T87o79m76á36š 11V44a66v90e38r58k76a 7701420422714

A jste si jistý, že to tak je? https://cs.wikipedia.org/wiki/Selektivn%C3%AD_katalytick%C3%A1_redukce

Tady se píše trochu něco jiného - AdBlue NOxy rozloží na vodu a čistý Dusík..

0/0
1.9.2016 9:14

T54o11m27a16s 87A88p98l 4976636103690

pěkny, ale ty 3 patra svetel mi tam nejak nesedí :-/

0/0
31.8.2016 14:45

M89i82l43a44n 47K49r16á15l 8143728821701

me zase jo

0/0
31.8.2016 16:02

P78e44t26r 66V43o43d76i71č87k27a 5458572805

No to určitě aerodynamice velice prospěje, že se v kabině může postavit 2m člověk. Celý ten koncept placatého čumáku je padlý na hlavu, ale evidentně nemá nikdo koule to změnit.

+1/−1
31.8.2016 14:42

T14o47m90á82š 75C49h52r69a15s42t91n37ý 2791944531633

Jaký návrh co se týče aerodinamiky trucku navrhujete? :-)

+2/0
31.8.2016 14:44

P47e48t80r 27V56o36d52i72č42k63a 5298322975

Co takhle čumák do špičky? To by vymyslelo i dítě v MŠ. Takových konceptů už bylo - úspory to přineslo v řádu desítek procent (u amerických tahačů ověšených cingrlátky prý až 50%) a přesto to nikdo nezačal vyrábět. Sice by to mělo horší manévrovatelnost, ale na druhou stranu by se zvýšila bezpečnost pro řidiče.

0/−5
31.8.2016 14:54

M70i71l46a84n 62M43u12s24i32l 4383321402105

Ze jde o maximalni mnozstvi prepraveneho nakladu s maximalni moznou delkou soupravy by mozna take vymyslelo dite v MS.

+3/0
31.8.2016 15:01

P73e11t33r 38V63o48d33i17č49k78a 5638392345

No je trochu schíza, že EU se snaží tlačit tahače k zakulacení, ale maximální délku nenatáhne.

+1/0
31.8.2016 15:07

M93i28l50a21n 29M29u71s43i70l 4543511262615

Testuji se giga liner soupravy ktere maji 2525cm. Jsou k videni i v CR. :-)

0/0
31.8.2016 15:15

P50e49t25r 20V58o86d55i62č51k48a 5138102805

To je sice hezké, pozitivní vliv to má, ale opět nikdo nekoukal na odpor vzduchu. Táhnout to ty samé škatule.

+1/0
31.8.2016 15:25

M98i90l30a91n 82M54u38s65i18l 4953801262125

Ja myslim, ze vyvojari v automobilkach moc vedi co, jak a proc delaji. U sklopek ktere byvaji kratsi jsou trinapravove tahace s cumakem videt. Ale neni to kvuli bezpecnosti, ani kvuli odporu vzduchu. Je to kvuli posazeni motoru na predni naprave a lepsimu rozlozeni vahy - moznosti vetsimu zatizeni zadnich naprav na tahaci nakladem.

+1/−1
31.8.2016 15:34

M20i38c39h40a78l 86F46r86ý82d67a 1342679143522

Legislativa je stále proti. Tyto soupravy mají výjimku pro testování. V Evropě není obecně infrastruktura vystavěná na tak dlouhé soupravy (poloměry zatáček, šířka silnic, kruhové objezdy...). Je to něco za něco.

0/0
31.8.2016 15:26

M77i24c51h78a46e21l 48K30a79d23e77r71a95v87e94k 8421524438924

Souhlasím,řešení je takzvaný BIG MAX návěs.jedná se o 1,3 metru delší návěs.Je to ideální kompromis mezi stávajícím rozměrem a GIGA LINEREM který je v Evropě s její infrastrukturou k ničemu.Návěsy jsme měl půjčené a je to pohoda.R^

0/0
31.8.2016 15:29

P56e76t27r 32V20o69d26i62č93k25a 5338952345

Aha, takže výrobci za to nemohou. Aby zůstala zachována přepravní kapacita, musel by se natáhnout tahač vpředu a vzadu, ale to předpisy nedovolují. Minimálně MAN už roky volá pro natažení maximální délky, ale úředník asi spí.

+1/0
31.8.2016 15:05

M77i12c60h51a65e26l 44K15a63d88e57r26a62v16e89k 8581904498244

Na konci roku se to rozsekne,já sám se osobně těším na IAA do Hannoveru,tam už by se snad něco mělo začít klubat.

0/0
31.8.2016 15:30

O89n74d57ř74e59j 90Č41a19p30k57a 6531141563274

My na rozdíl od Američanů nemáme limit na délku návěsu, ale na celou soupravu. Takže kamión s čumákem znamená o 2 metry zkrátit návěs a to se z ušetřené nafty nezaplatí.

+1/0
31.8.2016 16:13

T53o93m93á37š 52P76o35l98á87č91e87k 4687155574

taky u nás ty Scanie a US trucky s čumákem tahají většinou jen cisterny, Sila, sklápěčky nebo šasi na kontejnery

0/0
31.8.2016 16:42

P63e36t14r 12M75a18r15e58č29e36k 1103591339178

A co změnit legislativu, co? :-) Asi není zájem.

+1/0
31.8.2016 17:13

O23n56d20r83e11j 98P18o21d94z31i48m72e87k 8903852657865

Za předpokladu, že yb jezdil 365 dní v roce, 24 hodin denně by se musel pohybovat prum. rychlostí cca 11500 km/h 8-o

0/0
31.8.2016 14:34

F90r85a82n54t93i53š50e38k 48L21u93p74í66n36e91k 8521276846402

Spis to vypada, ze 10 let vyvijeli palubni desku a celni masku. Pri tempu Scanie to ovsem jde a rad s nima jezdim.

0/0
31.8.2016 14:30

M81a13r67t16i48n 51N40o82v63á13k 6293247729631

Fascinuje me, kolik toho jeden tahac za rok sezere- je-li uspora 5% rocne rovna cca 2 mil litru paliva, pak zbylych 95 procent cini 38 MILIONU LITRU.. Bratru mit takovy BEZNY tahac znamena denne natankovat aspon 100 000 litru stavy... A to se vyplati!

+11/0
31.8.2016 13:51

T49o18m73á50š 62C29h13r68a55s62t86n24ý 2461384931553

Běžně tahač žere okolo 35-45l/100km dle motoru a váhy návěsu. Mercedes IV to dokáže srazit až na závratných 32l-35l.

0/0
31.8.2016 14:04
Foto

V29o70j15t54ě82c83h 32P78a43v13l62í70k 5854351284968

Stačí najezdit cca 1000 hodin za den. ;)

+9/0
31.8.2016 14:04

T31o21m27á28š 28C12h64r64a37s22t57n15ý 2291344141113

Jinak, průměrně ujede na nádrž (0,7-1,2t paliva) 2000km, tedy úspora jsou dvě nádrže za rok.

0/0
31.8.2016 14:26

T87o18m82á58š 18C27h79r65a84s94t16n58ý 2661424821303

Chybka. V článku se píše 2 miliony litrů paliva. Chm. No, vezměme si to u "nejvytíženějších":

Takže, průměrný truck dojede na nádrž (cca. 700l nafty) 2000km (průměrováno), spotřeba dělá okolo 35l/100km. Denně dálkový trucker tuto vzdálenost ujede (vč. přestávek to dělá trochu nad 24h). Pokud budem brát že to auto jede min. 260x ročně, tedy je v zápřahu 300 dní v roce, dělá to na vůz nájezd 520.000km ročně a propálí 182 tun paliva (+adBlue). Někde je chyba v článku ;-D

Ps. prošel jsem všechna tisková prohlášení na stránkách výrobce a nikde se 2 milion litrů ročně neuvádí, všude jen 5% úspora ve spotřebě.

+1/0
31.8.2016 14:43

M43a89r92e35k 21V75o37k27á15l 1496264705369

chcete to přepočítat na fotbalová hřiště nebo na feliciie ? ;-D

+2/0
31.8.2016 21:06

M27a58r19t98i60n 81K77a51r69á87s13e40k 9618423328948

Neni trochu chyba v tech usporach? Upravdu usetri za rok taha az 2 000 tun paliva (a z 2000 tun paliva je jen 5 tun CO2?)

+2/0
31.8.2016 13:38

V16á97c94l39a36v 70P39o41u77s89t22k79a 3650521672

Asi nějaká chybička v překladu. To by musel najezdit asi 1,5 milionu kilometrů ročně. :-P

0/0
31.8.2016 13:42

V10á18c38l67a45v 96P59o15u59s14t78k73a 3110891932

pardon, taky tam mám chybu. 150 milionů kilometrů.

+2/0
31.8.2016 13:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.