Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Dakarská tatra se našla po 30 letech, slouží v Africe

Kopřivnický výrobce legendárních nákladních vozů s výjimečnými terénními schopnostmi vypátral jeden z prvních soutěžních speciálů, které postavil pro první účast Tatry v pouštním maratonu z Paříže do Dakaru. Auto je stále v provozu a automobilka jedná o jeho dalším osudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88i81c67h21a51l 25N32a66j22m75a79n 7879493576860

Tak tato tatra je již majetkem továrny. Došlo k její výměně za nový Phoenix 6x6. Tatra bude zrenovovaná do původní podoby pro dakar 86 a následně bude využita jako exponát v novém muzeu v Kopřivnici R^.

0/0
12.9.2016 20:09

P36a46v68e96l 75J52o88s79e53f 86M35ö47r10t81l 9719171962797

Tatra vy\bředla z problémů a je naděje, že nás bude proslavovat dál. Že majitelem bude "cizák" ani tak nevadí, jen, když to bude dál úspěšný vůz českého původu.[>-]

0/0
12.9.2016 8:37

V28a28c27l33a67v 14V41a40v41r65a 3947164485827

Tatra?

Jo pěkné kousky uměla Kopřivnice už za totality, jen jedno neuměla. Vyrábět je ve velkém a zásobovat svět. Na tto byli krátcí i komunisti kteří uměli s podniky zacházet a OBCHODOVAT !! Bohužel. Ne z Tatry NIKDY nic nebude jako z celé republiky. Všechno patří cizincům a zisky podniků jdou takřka vesměs do zahraničí. Jak jsem antikomunista, tak se vám mohu jen smát. Zničili jste si těžký průmysl, ale i spotřební, textilní, doly, ocelárny..

A to co uměli komunisti můžete mít jen ve snách.

Budiž pochválena vaše hezká a upravená města (ví Bůh za jaké peníze)

Všudypřítomná lešení po velkých městech a zejména Praze jsou pryč a konečně je vidět ta historická krása.

Jménem občanů žijících dlouhodobě a trvale v zahraničí velmi DĚKUJI.

+2/−4
9.9.2016 3:52

P32a30v92e64l 75J67o98s12e98f 12M24ö33r26t77l 9329831492677

Jsem z toho "akýsi zmätený", jak říkají Slováci. Takový nesrozumitelný pel-mel. Tatra vyráběla v minulosti na maximum, obchodovala, jak jí bylo dovoleno. A po všech těch novodobých majitelích se zase "našla". Takže budeme doufat.[>-]

0/0
12.9.2016 8:35

R82a17d31a38n 68K13u77b64a65n45t 1213320849460

Jo. Když tam lili pořádný olej a pořádné palivo, není divu, že komponenty vydržely bez újmy. Škoda že nevíme kolik koulí to má.

0/0
8.9.2016 9:48

P48e51t24r 78P88a17v41l38a79t25a 7286250187441

Však Tatra stále žije a už se jim zase daří R^

+4/−1
6.9.2016 18:34

V86a63c17l56a26v 36V33a40v60r93a 3617884865217

tomu snad nevěříš, leda bys myslel že žije ale nevyrábí to co za komunistů, a osobní Tatru o té se jim může jen zdát.

0/−4
9.9.2016 3:53

L12a63d90i76s26l76a84v 73K62a52l94o42u36s 7545366161190

Jenom je škoda, že něco podobného nevyvinuli pro osobní dopravu, něco jako třeba SUBARU.

0/0
5.9.2016 10:59

J52a94n 43L76u12k37á63š 7157573233172

Minimalne za komunistu existovala Tatra s nastavbou pro prepravu lidi, ale to se vyuzije leda tak v rozvojovych zemich jako Rusko, kde nejsou silnice.

+5/0
5.9.2016 18:22

M90i30c27h98a29l 29N35a25j33m51a98n 7419593226100

Jeden o koze (o osobních autech) a druhý o voze (o autobusech).

Ta tatra pro přepravu lidí se jmenoval lidově Tatrabus a oficiálně Tatra 815 SPO (skříňový přepravník osob). Celkem bylo vyrobeno něco přes 20 ks těchto vozidel.

http://www.avia-club.com/graphics/msgboard/2351/full/tatrabus.jpg

+4/0
5.9.2016 19:12

Z64d60e83n10ě77k 13D54u83f19e93k 2524434988

Tatra nezná bratra a tuplem, když vjede do rerénu;-)

+2/0
5.9.2016 8:27

M36a36r71e67k 62P76o82s42p35í95š22i16l 1285209812671

Když na silnicí mijím Tatru, tak v autě přepínám na vnitřní ventilaci.

+9/−2
4.9.2016 20:47
Foto

R53o63m83a63n 12K72o13z30e57l 4447136463464

No to i u V3S, Liazky, prostě u všech náklaďáků vyrobených do počátku 90.let. Tato tatra také rozhodně pořádně čmoudí.

+4/0
4.9.2016 20:56

P18e15t76r 85N35e88s96v78a40d77b81a 2394665386649

To dělám ať potkám jakékoliv naftové auto a to i osobní.

+5/−3
5.9.2016 8:25

R71o92m59a92n 71P25o64l40á68č79e96k 5636339505

To Vám nezávidím ;-)

+4/0
5.9.2016 9:33

J20i27ř72í 46Z95ý27k89a 9449303911310

mě se to přepíná automaticky ... za každým druhým dieselem.

+1/0
5.9.2016 11:34

M84a87r22t84i11n 33N44e43r47m58u63t 9847207738309

Však to není auto na silnici, ale právě do pouště, na stavby a podobně

0/0
10.9.2016 14:31

J52i74ř18í 15P37u34d72i38l 8290598193928

Víte, tady se ohrnuje nos nad tím, jak se a co dělalo za minulého režimu. Ćím dál více se rozjíždí propaganda, že vlastně se za minulého režimu nedalo tady né žít, ale ani dýchat.Já bych to v porovnání s minulém režimu okomentoval tak, že dnes je propaganda dnešního režimu daleko větší a propracovanější. Většinou tuto propagandu berou za své Ti, co se narodili až po tzv revoluci v roce 89. Pokud si dáte tu práci a porovnáte si třeba potravinářské normy , tak dnešní zboží by na pulty vůbec nesmělo. No a kdo nepracoval před rokem 89 ve škodovce, na Kladně v Poldovce,Liazu, Zetoru ,Tatře podobně, tak nemůže moc srovnávat.Třeba taková Śkoda 130RS, a k tomu Haugland..... A toho bylo víc, Pivovary, cukrovary,rafinérie.....Ano, někdy to šlo ztuha, nebyl takový materiál a suroviny, ale šlo to. Na bezduché odsuzování minula, může přistoupit jen hlupák.

+22/−19
4.9.2016 20:30

J70i21ř74í 36S72c66h70w85a36c51h 8548664558626

K Škodě 130 a Huglandovi: dnes má Škodovka několik desítek soutěžních aut a řidičů v nich, které ovládají své třídy v různých soutěžích.

K pivovarům: oproti tehdejšímu sortimentu dnes může pivař ochutnat z cca 10-20 pivních stylů stovky piv!

Dnešní "propaganda"? Oproti té socialistické naprosto nesrovnatelná, už jen tento tvůj pokus ji tehdy na veřejnosti kritizovat by pro tebe nedopadl moc dobře...;-)

+21/−8
4.9.2016 20:58

J29i85ř91í 55P42u61d71i74l 8730248363248

ač jsem kritizoval různé věci, nikdo mě nezavřel a ani ve straně jsem nebyl.Jo, a ta dnešní škodovka neni škodovka ale VW.......

+8/−8
4.9.2016 21:13

J63i95ř22í 59S91c35h91w40a72c32h 8728314908276

ano kritika "v hospodě u piva" byla tehdy dost běžná....

+8/−2
4.9.2016 23:33

Z75b58y29n73ě25k 89H96l23á70s64n24ý 3224837805739

Ano je to VW, protože Škodovka byla prostě zastaralá a na vývoj nebyly ani prachy , ani čas. :-)

+2/0
7.9.2016 20:57

V93a84c64l88a90v 35V24a28v17r44a 3187764845227

to nemyslíš vážně

Prachy stát MĚL. Mohl nakoupit a zjednat zahraniční firmy na modernizaci Škodovky. Mohli do toho klidně strkat i ten VW motor i převody, nakonec se to tam dělá i dnes. Prachy byly ale všem byla Škodovka na háku. Dnes jste z ní mohli mít i zisky.

To zavinilo vedení státu a jistě se Laurin i Klement v hrobě obracejí protože Němce ani malinko nemilovali. Ti na svou fabriku byli velmi hrdí.

Kam se hrabete na komunisty. Vždyť skoro všechno a velké podniky výhradně vlastní cizinci. Po odchodů kounistů jste je dokázali jen tunelovat a prodat cizincům s vysokou ztrátou. A to se netýká jen škodovky. Rozletěla se fáma že asiati od vás ochotně přebírají trhy a stát jim je ochotně dokonce nabídlo. Víte co dnes stojí bavlněné prádlo a že SEBA jela v Tanvaldě na 3 směny? A Hedva, Kolora, Textilana, Kovral koberce a bytový textil, Ocel z SONP v Kladně šla za dumpingové ceny do USA a Kanady, Škodovky do Kanady, Kašmír z Textolany i do Indie (země původu) všechno srovnáno se zemí doly zabetonované textilní stroje z Chrastavy šly do celého světa, bižu i do Afriky a Jižní Ameriky, Víte kolik se stavělo bytů v Čechách ročně? O podobných statistikách se dnes nesmí psát. To je na indexu. Že to byly králíkárny? Ale to se psal rok kdy byty standartu odpovídaly. Tak jako technická úroveň aut. Škodovek nebo nadčasové Tatry 613. Porovnávat to s dnešními auty v EU je poněkud nespravedlivé.

A je tu dlouho ohlašovaný svobodný a bezcelní trh mezi EU a USA. Už dnes se ví že k tomu nesmí dojít a nedojde.Máte představu kdyby se v Evropě objevilo kvalitní zboží z USA mnohdy i za poloviční ceny ??

Němec by usedl na hrnec a nebylo by do čeho píchnout. Nemyslte?

Tak si někdy zjistěte obchodní bilanci a hlavně co všechno se vyváží z USA od surovin, přes spotřební zboží třeba až ke značně kvalitnějším a neporovnatelně levnějším automobilům. Ví někdo že mezi nejprodávanější 30citkou aut na americkém trhu není jediná evropská značka? Proč asi? Ani na to vám váš tisk nesmí odpovědět.

+2/−2
9.9.2016 4:13

Z30b42y24n73ě23k 27H50l10á76s44n83ý 3174727745189

Ty naivko. Předně prachy nebyly. Jak dopadlo " pozvání " zahraničních odborníků třeba do Tatry jsi už zapoměl? Připomenu, americký manažer přihrával zakázky svému bývalému zaměstnavateli a Tatra zkrachovala. Za to, že skoro všechny velké podniky patří cizincům, poděkujte bolševikům. Ani nejbohatší zelinář totiž nenakradl dost, aby měl na NUTNÉ investice. Jak to dopadlo, když se solidní podnik privatizuje do Českých rukou to jsme viděli třeba na tom SONP Kladno. Já sám jsem "obětí" privatizace do českých rukou. Zapomněl jste, že zmizel kompletně východní trh a současně vypukla světová globalizace, která pustila do USA i Západní Evropy Asijské výrobce. Podle mě chyba, protože to téměř zlikvidovalo například obuvnický a textilní průmysl. TTIP NEPROJDE jsme organizovaní a nedopustíme to. :-)

+1/0
9.9.2016 7:59

P12e43t47r 24G72a64b25r92h23e83l48í61k 9407210392162

stovky piv .... od jednoho majitel .. stejné břečky :-P

čest vyjímkám malých soukromých pivovarů ;-)

+5/−6
5.9.2016 7:45

J23i22ř10í 49S31c10h48w69a63c32h 8928174298156

žádné břečky:

http://ochutnavkovapivnice.cz/historie_ochutnavek/

+2/0
5.9.2016 21:32

L83u61d49ě19k 15N11ě70m62e22c 5565151492114

Je zajímavé, jak lidi zapomínají na samosery, které mezi sebou soutěžily o nejhnusnější pivo. A v té době se opravdu dalo pít jen málokteré pivo.

+3/−1
6.9.2016 18:01

M89a73r64t20i88n 46S38t70r94a72k35a 8867128937760

"...dnešní zboží by na pulty vůbec nesmělo." - To je jeden z nebezpečných mýtů, které šíří nostalgici Vašeho typu. Je to právě naopak, používání pesticidů v zemědělství, v provozech byly podmínky, které by dnes znamenaly jeho okamžité uzavření, přítomnost karcinogenních látek v potravinách, kontrola norem velmi slabá nebo žádná... Nostalgií po socialistickém potravinářství může trpět leda kovaný komunista nebo někdo, kdo o tom ví kulové.

+18/−7
5.9.2016 6:40

P59e49t71r 17L72a18n98g 6863227306168

Přesně tak, do výčtu úchylek si dovoluji doplnit veškerou nostalgii po prosperujícím socialistickém hospodářství. Sám jsem v jedné naší automobilce pracoval, a vím jak byla výroba zastaralá, když jsme po převratu jeli na exkurzi do Německa, do automobilky vyrábějící podobné vozy, měli jsme všichni spadlé brady a koukali, jak jsme sto let za opicemi. A to jsme věděli, že naše výroba není výkřik nejmodernějšího technického pokroku, realita však byla ještě o mnoho horší než očekávání.

+9/0
5.9.2016 10:12

K38a44r59e98l 53W43a81t97z58k95o 9976217147696

Možná, ale kolik lidí tou automatizací výroby přišlo o práci? :-(

+1/−3
5.9.2016 21:02

J90i43ř88í 88S24c32h12w16a93c12h 8718844978756

nj už když soudruzi s NDR přišli s "nerozbitnými" skleničkami, tak hrozilo, že skláři "nebudou mít co žrát" ;-)

+2/0
5.9.2016 21:24

K91a89r86e52l 89P82o18d92h20o94r28s90k14y 3135453802605

Nikdo vám nebrání ty propuštěné zaměstnat a řádně zaplatit.

+2/0
6.9.2016 8:35

P38a67v46e81l 73N20o97v96o96t13n31ý 6495566368676

jistě , mohli zůstat a pracovat na sklad, jako koncem 80. hodně soc.podniků, jelikož to bylo neprodejné a jiné zboží chybělo

+2/0
6.9.2016 17:48

P45e16t15r 68P18a54v31l30a61t96a 7326920697321

Dnes už nikdo. Máte problém k tomu stroji sehnat obsluhu.

+2/0
6.9.2016 18:32

J27i98n70d23ř51i43c27h 60B92u28c78h88t54a 6912796863520

Ano, mate pravdu. Když ale řeknete A, řekněte i B. Pestidcidy nebyly pouze problém soc. zemí, ale používaly se všude. To, že je dneska lecos jinak může být dáno i normálním vývojem. Zorvna tak můžete napsat, že nebyl internet a mobily. Budete mít samozřejmě pravdu. A ještě něco. Taktně mlčíme o něčem, čemu se říká embargo. Takže, i kdybyste chtěl a věděl jak vyrobit, nebylo čím. Něco bylo vnuceno z východu a něco zakázáno ze západu. Jde pouze o objektivitu. Že by to šlo dokazují ty TATRY.

+4/−1
6.9.2016 16:50

P62e68t60r 55K97o96r75b71e15l 9176467840832

Problém byl, že "normální vývoj" k nám dorazil o několik let (desítek let) později.

+3/0
6.9.2016 22:00

P51e27t37r 74L79a13n60g 6363157926508

Asi jsem žil v jiné zemi s jinými komouši než vy. Takovou bezduchou glorifikaci minula může napsat jen hlupák odtržený od reality bez schopnosti vidět vše v souvislostech.

+11/−7
5.9.2016 8:52

P83e22t86r 89P29a98v38l50a74t53a 7686330197761

No, je pravda, že pár věcí se podařilo, pár věcí i docela fungovalo. Celkově to ale byl bordel na kolečkách.

Propaganda dnes samozřejmě jede také, ale je průhledná a dost bezzubá.

https://www.novinky.cz/komentare/413705-komentar-ideologicka-nalejvarna-pro-deti-vaclav-klaus-ml.html

+1/0
6.9.2016 18:30

Z28b11y93n51ě45k 36H79l75á18s76n60ý 3604797225759

Tatra byla jedním z mála opravdu dobrých výrobků, ovšem dopadla jak dopadla. Valná většina průmyslu však mlela z posledního. Jedinej odběratel bylo RVHP.

A když píšete o normách na potraviny, tak buďte rád, že tenkrá nebyla potravinářská chemie a pokuď byla, tak na ní nebyly valuty. To by nás bolševik otrávil. Jinak ty normy nikdo nezakázal, můžete kdykoliv zorganizovat demonstraci před Kauflandem, když bude dost zákazníků, bude i Gothaj jako dřív. A dejte případně vědět, klidně Vás přijdu v Pardubicích podpořit. :-)

+1/0
7.9.2016 21:09

J35o26z57e75f 19H70r85i20c84i52š15i77n 4953200400816

Je normálně na FR číslech.

Jinak podle popisu na zádi jezdí do Mauritánie a do Rumunska. :-)

0/0
4.9.2016 20:16

O92l28d96ř60i12c66h 84K68ř65í69p17a13č 8207397672299

Tatra nezná bratra..

+5/0
4.9.2016 19:42

M26a73r48t36i21n 57Š98u16f42a90j18z97l 6394579831656

tali-bratra ...

0/0
6.9.2016 21:34

M77i94c66h41a82l 60N73a68j41m87a19n 7489623816980

Jen pro info, původní podoba tohoto vozu z roku 1985:

http://img.auto.cz/blog/blogs.dir/175/files/2009/04/tatra334ug7.jpg

+2/0
4.9.2016 18:50

J55a83n 85A61l31e70x13e69j 45Z28a90t28y21k57o 7853381182842

To je rok 1986 a je už po dakarské soutěži.

0/0
4.9.2016 20:40

J51i34n25d71ř35i45c64h 10Š79k94o33p48e60k 4525591900615

jasně, že v pohodě jezdí. To se totiž dělala auta na výdrž a maximální jednoduchost.

Takovou výdrž současné skládačky nezvládnou

+15/−6
4.9.2016 14:26

M24i53c94h62a93l 74N34a31j22m91a42n 7619203556580

Ona to taková sláva s dakarskými tatrami z 90. let nebyla. Trpěli spousty menších nedostatků a neustále se řešily drobné závady. V roce 1988 kdy na dakaru startovalo přes 20 tater, muselo francouzské zastoupení vyslat speciální servisní kamion (Tatra 8x8 "TOTAL"), který udržoval všechny tatry při životě.

+1/−8
4.9.2016 17:58

J11i62ř21í 57E83r82b57e49n 1963304906187

No u ostatních značek to bylo ještě horší. Třeba stohlavý servisní tým pro tři ostré soutěžní vozy Porsche mluví za vše. Ve srovnání s nimi byly Tatry a LIAZy, které si posádky servisovaly samy, etalonem spolehlivosti!!

Příště by to chtělo znát souvislosti ;-)

+13/0
4.9.2016 18:16

M45i96c67h47a68l 29N94a71j84m22a32n 7569593896500

Jenže to porsche jelo na celkové vítězství. A valná většina z těch tater měla jedinou ambici - dojet do cíle.

Neříkám, že tatry byly nespolehlivé plechovky, ale také to nebyl vzor totální spolehlivosti, který zvládal dakar bez ztráty kytičky.

0/−9
4.9.2016 18:24

V23á53c31l47a68v 48N73o47v96o40t12n17ý 6776652136962

A Tatra snad nevyhrála?

+8/0
4.9.2016 20:22

M41i13c65h87a34l 53N53a73j42m24a83n 7729873406640

Ano, tatra vyhrála v roce 88. V tom samém roce další soutěžní tatra odstoupila z důvodu katastrofické kvality listových per.

Ale bavíme se o těch dalších 20 doprovodných tatrách, které bylo nutné udržovat při životě......

V následujících letech 89 a 90, měl zakoupeny tatry pořadatel a opět byla nutnost je všechny servisovat (Tatra 8x8 s českou posádkou), u těchto aut také nebyla kvalita na nejvyšší úrovni (viz. vzpomínky Josefa Kaliny).

0/0
5.9.2016 8:43







Najdete na iDNES.cz