Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Dakarská tatra se našla po 30 letech, slouží v Africe

Kopřivnický výrobce legendárních nákladních vozů s výjimečnými terénními schopnostmi vypátral jeden z prvních soutěžních speciálů, které postavil pro první účast Tatry v pouštním maratonu z Paříže do Dakaru. Auto je stále v provozu a automobilka jedná o jeho dalším osudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M24i60c37h39a71l 52N96a39j33m30a48n 7759453566730

Tak tato tatra je již majetkem továrny. Došlo k její výměně za nový Phoenix 6x6. Tatra bude zrenovovaná do původní podoby pro dakar 86 a následně bude využita jako exponát v novém muzeu v Kopřivnici R^.

0/0
12.9.2016 20:09

P73a61v30e11l 97J43o82s86e83f 20M71ö72r85t55l 9929841252837

Tatra vy\bředla z problémů a je naděje, že nás bude proslavovat dál. Že majitelem bude "cizák" ani tak nevadí, jen, když to bude dál úspěšný vůz českého původu.[>-]

0/0
12.9.2016 8:37

V23a48c63l69a70v 64V47a46v31r31a 3957814235437

Tatra?

Jo pěkné kousky uměla Kopřivnice už za totality, jen jedno neuměla. Vyrábět je ve velkém a zásobovat svět. Na tto byli krátcí i komunisti kteří uměli s podniky zacházet a OBCHODOVAT !! Bohužel. Ne z Tatry NIKDY nic nebude jako z celé republiky. Všechno patří cizincům a zisky podniků jdou takřka vesměs do zahraničí. Jak jsem antikomunista, tak se vám mohu jen smát. Zničili jste si těžký průmysl, ale i spotřební, textilní, doly, ocelárny..

A to co uměli komunisti můžete mít jen ve snách.

Budiž pochválena vaše hezká a upravená města (ví Bůh za jaké peníze)

Všudypřítomná lešení po velkých městech a zejména Praze jsou pryč a konečně je vidět ta historická krása.

Jménem občanů žijících dlouhodobě a trvale v zahraničí velmi DĚKUJI.

+2/−4
9.9.2016 3:52

P60a20v85e47l 37J90o89s35e40f 72M53ö28r98t79l 9209831402457

Jsem z toho "akýsi zmätený", jak říkají Slováci. Takový nesrozumitelný pel-mel. Tatra vyráběla v minulosti na maximum, obchodovala, jak jí bylo dovoleno. A po všech těch novodobých majitelích se zase "našla". Takže budeme doufat.[>-]

0/0
12.9.2016 8:35

R32a91d31a18n 19K14u89b64a63n60t 1213610909120

Jo. Když tam lili pořádný olej a pořádné palivo, není divu, že komponenty vydržely bez újmy. Škoda že nevíme kolik koulí to má.

0/0
8.9.2016 9:48

P96e38t22r 75P68a54v56l34a93t86a 7176900257521

Však Tatra stále žije a už se jim zase daří R^

+4/−1
6.9.2016 18:34

V65a66c35l47a89v 60V58a30v21r51a 3107814565727

tomu snad nevěříš, leda bys myslel že žije ale nevyrábí to co za komunistů, a osobní Tatru o té se jim může jen zdát.

0/−4
9.9.2016 3:53

L37a38d23i78s81l51a30v 70K66a44l24o84u87s 7975976431100

Jenom je škoda, že něco podobného nevyvinuli pro osobní dopravu, něco jako třeba SUBARU.

0/0
5.9.2016 10:59

J28a87n 46L98u95k35á73š 7717393523752

Minimalne za komunistu existovala Tatra s nastavbou pro prepravu lidi, ale to se vyuzije leda tak v rozvojovych zemich jako Rusko, kde nejsou silnice.

+5/0
5.9.2016 18:22
Foto

M26i69c74h85a96l 83N95a65j73m38a19n 7739323946100

Jeden o koze (o osobních autech) a druhý o voze (o autobusech).

Ta tatra pro přepravu lidí se jmenoval lidově Tatrabus a oficiálně Tatra 815 SPO (skříňový přepravník osob). Celkem bylo vyrobeno něco přes 20 ks těchto vozidel.

http://www.avia-club.com/graphics/msgboard/2351/full/tatrabus.jpg

+4/0
5.9.2016 19:12

Z90d33e15n72ě60k 32D76u51f81e93k 2204724418

Tatra nezná bratra a tuplem, když vjede do rerénu;-)

+2/0
5.9.2016 8:27

M12a49r16e51k 98P53o53s95p68í38š86i14l 1125429692701

Když na silnicí mijím Tatru, tak v autě přepínám na vnitřní ventilaci.

+9/−2
4.9.2016 20:47
Foto

R18o23m24a14n 94K44o49z65e66l 4917536483284

No to i u V3S, Liazky, prostě u všech náklaďáků vyrobených do počátku 90.let. Tato tatra také rozhodně pořádně čmoudí.

+4/0
4.9.2016 20:56

P92e91t86r 20N63e62s33v31a66d74b77a 2504135316949

To dělám ať potkám jakékoliv naftové auto a to i osobní.

+5/−3
5.9.2016 8:25

R27o68m58a89n 17P80o72l79á95č68e45k 5676989505

To Vám nezávidím ;-)

+4/0
5.9.2016 9:33

J84i17ř10í 15Z77ý74k45a 9109923471780

mě se to přepíná automaticky ... za každým druhým dieselem.

+1/0
5.9.2016 11:34

M46a48r50t48i45n 62N91e23r54m48u97t 9427627418469

Však to není auto na silnici, ale právě do pouště, na stavby a podobně

0/0
10.9.2016 14:31

J30i21ř90í 51P28u94d33i80l 8810678773458

Víte, tady se ohrnuje nos nad tím, jak se a co dělalo za minulého režimu. Ćím dál více se rozjíždí propaganda, že vlastně se za minulého režimu nedalo tady né žít, ale ani dýchat.Já bych to v porovnání s minulém režimu okomentoval tak, že dnes je propaganda dnešního režimu daleko větší a propracovanější. Většinou tuto propagandu berou za své Ti, co se narodili až po tzv revoluci v roce 89. Pokud si dáte tu práci a porovnáte si třeba potravinářské normy , tak dnešní zboží by na pulty vůbec nesmělo. No a kdo nepracoval před rokem 89 ve škodovce, na Kladně v Poldovce,Liazu, Zetoru ,Tatře podobně, tak nemůže moc srovnávat.Třeba taková Śkoda 130RS, a k tomu Haugland..... A toho bylo víc, Pivovary, cukrovary,rafinérie.....Ano, někdy to šlo ztuha, nebyl takový materiál a suroviny, ale šlo to. Na bezduché odsuzování minula, může přistoupit jen hlupák.

+22/−19
4.9.2016 20:30

J34i55ř58í 27S74c21h21w70a41c31h 8408594158536

K Škodě 130 a Huglandovi: dnes má Škodovka několik desítek soutěžních aut a řidičů v nich, které ovládají své třídy v různých soutěžích.

K pivovarům: oproti tehdejšímu sortimentu dnes může pivař ochutnat z cca 10-20 pivních stylů stovky piv!

Dnešní "propaganda"? Oproti té socialistické naprosto nesrovnatelná, už jen tento tvůj pokus ji tehdy na veřejnosti kritizovat by pro tebe nedopadl moc dobře...;-)

+21/−8
4.9.2016 20:58

J54i53ř11í 86P73u46d72i40l 8540338183518

ač jsem kritizoval různé věci, nikdo mě nezavřel a ani ve straně jsem nebyl.Jo, a ta dnešní škodovka neni škodovka ale VW.......

+8/−8
4.9.2016 21:13

J28i83ř22í 66S68c80h66w27a67c66h 8958304328316

ano kritika "v hospodě u piva" byla tehdy dost běžná....

+8/−2
4.9.2016 23:33

Z51b69y15n97ě79k 40H45l74á50s79n79ý 3944927415719

Ano je to VW, protože Škodovka byla prostě zastaralá a na vývoj nebyly ani prachy , ani čas. :-)

+2/0
7.9.2016 20:57

V92a11c34l18a33v 91V36a58v74r61a 3597924875847

to nemyslíš vážně

Prachy stát MĚL. Mohl nakoupit a zjednat zahraniční firmy na modernizaci Škodovky. Mohli do toho klidně strkat i ten VW motor i převody, nakonec se to tam dělá i dnes. Prachy byly ale všem byla Škodovka na háku. Dnes jste z ní mohli mít i zisky.

To zavinilo vedení státu a jistě se Laurin i Klement v hrobě obracejí protože Němce ani malinko nemilovali. Ti na svou fabriku byli velmi hrdí.

Kam se hrabete na komunisty. Vždyť skoro všechno a velké podniky výhradně vlastní cizinci. Po odchodů kounistů jste je dokázali jen tunelovat a prodat cizincům s vysokou ztrátou. A to se netýká jen škodovky. Rozletěla se fáma že asiati od vás ochotně přebírají trhy a stát jim je ochotně dokonce nabídlo. Víte co dnes stojí bavlněné prádlo a že SEBA jela v Tanvaldě na 3 směny? A Hedva, Kolora, Textilana, Kovral koberce a bytový textil, Ocel z SONP v Kladně šla za dumpingové ceny do USA a Kanady, Škodovky do Kanady, Kašmír z Textolany i do Indie (země původu) všechno srovnáno se zemí doly zabetonované textilní stroje z Chrastavy šly do celého světa, bižu i do Afriky a Jižní Ameriky, Víte kolik se stavělo bytů v Čechách ročně? O podobných statistikách se dnes nesmí psát. To je na indexu. Že to byly králíkárny? Ale to se psal rok kdy byty standartu odpovídaly. Tak jako technická úroveň aut. Škodovek nebo nadčasové Tatry 613. Porovnávat to s dnešními auty v EU je poněkud nespravedlivé.

A je tu dlouho ohlašovaný svobodný a bezcelní trh mezi EU a USA. Už dnes se ví že k tomu nesmí dojít a nedojde.Máte představu kdyby se v Evropě objevilo kvalitní zboží z USA mnohdy i za poloviční ceny ??

Němec by usedl na hrnec a nebylo by do čeho píchnout. Nemyslte?

Tak si někdy zjistěte obchodní bilanci a hlavně co všechno se vyváží z USA od surovin, přes spotřební zboží třeba až ke značně kvalitnějším a neporovnatelně levnějším automobilům. Ví někdo že mezi nejprodávanější 30citkou aut na americkém trhu není jediná evropská značka? Proč asi? Ani na to vám váš tisk nesmí odpovědět.

+2/−2
9.9.2016 4:13

Z86b57y80n63ě51k 94H12l35á55s53n77ý 3154537425419

Ty naivko. Předně prachy nebyly. Jak dopadlo " pozvání " zahraničních odborníků třeba do Tatry jsi už zapoměl? Připomenu, americký manažer přihrával zakázky svému bývalému zaměstnavateli a Tatra zkrachovala. Za to, že skoro všechny velké podniky patří cizincům, poděkujte bolševikům. Ani nejbohatší zelinář totiž nenakradl dost, aby měl na NUTNÉ investice. Jak to dopadlo, když se solidní podnik privatizuje do Českých rukou to jsme viděli třeba na tom SONP Kladno. Já sám jsem "obětí" privatizace do českých rukou. Zapomněl jste, že zmizel kompletně východní trh a současně vypukla světová globalizace, která pustila do USA i Západní Evropy Asijské výrobce. Podle mě chyba, protože to téměř zlikvidovalo například obuvnický a textilní průmysl. TTIP NEPROJDE jsme organizovaní a nedopustíme to. :-)

+1/0
9.9.2016 7:59

P86e73t86r 35G54a73b65r70h21e97l38í24k 9217400462302

stovky piv .... od jednoho majitel .. stejné břečky :-P

čest vyjímkám malých soukromých pivovarů ;-)

+5/−6
5.9.2016 7:45

J47i56ř88í 62S31c97h40w50a45c68h 8668544808406

žádné břečky:

http://ochutnavkovapivnice.cz/historie_ochutnavek/

+2/0
5.9.2016 21:32

L27u48d93ě26k 86N87ě71m67e42c 5215311852684

Je zajímavé, jak lidi zapomínají na samosery, které mezi sebou soutěžily o nejhnusnější pivo. A v té době se opravdu dalo pít jen málokteré pivo.

+3/−1
6.9.2016 18:01

M65a22r79t90i94n 19S32t40r58a63k79a 8207878437450

"...dnešní zboží by na pulty vůbec nesmělo." - To je jeden z nebezpečných mýtů, které šíří nostalgici Vašeho typu. Je to právě naopak, používání pesticidů v zemědělství, v provozech byly podmínky, které by dnes znamenaly jeho okamžité uzavření, přítomnost karcinogenních látek v potravinách, kontrola norem velmi slabá nebo žádná... Nostalgií po socialistickém potravinářství může trpět leda kovaný komunista nebo někdo, kdo o tom ví kulové.

+18/−7
5.9.2016 6:40

P88e84t16r 20L89a80n79g 6893307946528

Přesně tak, do výčtu úchylek si dovoluji doplnit veškerou nostalgii po prosperujícím socialistickém hospodářství. Sám jsem v jedné naší automobilce pracoval, a vím jak byla výroba zastaralá, když jsme po převratu jeli na exkurzi do Německa, do automobilky vyrábějící podobné vozy, měli jsme všichni spadlé brady a koukali, jak jsme sto let za opicemi. A to jsme věděli, že naše výroba není výkřik nejmodernějšího technického pokroku, realita však byla ještě o mnoho horší než očekávání.

+9/0
5.9.2016 10:12

K57a57r78e23l 77W41a45t39z73k38o 9656777717456

Možná, ale kolik lidí tou automatizací výroby přišlo o práci? :-(

+1/−3
5.9.2016 21:02

J57i10ř68í 83S24c16h97w53a36c77h 8578144218946

nj už když soudruzi s NDR přišli s "nerozbitnými" skleničkami, tak hrozilo, že skláři "nebudou mít co žrát" ;-)

+2/0
5.9.2016 21:24

K87a84r32e59l 94P51o60d74h60o44r85s47k73y 3575683172335

Nikdo vám nebrání ty propuštěné zaměstnat a řádně zaplatit.

+2/0
6.9.2016 8:35

P17a44v73e41l 79N21o16v16o88t53n13ý 6315116658736

jistě , mohli zůstat a pracovat na sklad, jako koncem 80. hodně soc.podniků, jelikož to bylo neprodejné a jiné zboží chybělo

+2/0
6.9.2016 17:48

P29e49t51r 88P15a15v82l29a84t82a 7496330967751

Dnes už nikdo. Máte problém k tomu stroji sehnat obsluhu.

+2/0
6.9.2016 18:32

J41i49n84d28ř53i49c68h 46B63u17c73h26t53a 6152976563530

Ano, mate pravdu. Když ale řeknete A, řekněte i B. Pestidcidy nebyly pouze problém soc. zemí, ale používaly se všude. To, že je dneska lecos jinak může být dáno i normálním vývojem. Zorvna tak můžete napsat, že nebyl internet a mobily. Budete mít samozřejmě pravdu. A ještě něco. Taktně mlčíme o něčem, čemu se říká embargo. Takže, i kdybyste chtěl a věděl jak vyrobit, nebylo čím. Něco bylo vnuceno z východu a něco zakázáno ze západu. Jde pouze o objektivitu. Že by to šlo dokazují ty TATRY.

+4/−1
6.9.2016 16:50

P58e78t22r 27K34o16r79b11e27l 9336257880582

Problém byl, že "normální vývoj" k nám dorazil o několik let (desítek let) později.

+3/0
6.9.2016 22:00

P39e86t18r 39L57a13n28g 6123567256148

Asi jsem žil v jiné zemi s jinými komouši než vy. Takovou bezduchou glorifikaci minula může napsat jen hlupák odtržený od reality bez schopnosti vidět vše v souvislostech.

+11/−7
5.9.2016 8:52

P82e85t43r 25P88a61v76l31a37t38a 7896540847571

No, je pravda, že pár věcí se podařilo, pár věcí i docela fungovalo. Celkově to ale byl bordel na kolečkách.

Propaganda dnes samozřejmě jede také, ale je průhledná a dost bezzubá.

https://www.novinky.cz/komentare/413705-komentar-ideologicka-nalejvarna-pro-deti-vaclav-klaus-ml.html

+1/0
6.9.2016 18:30

Z17b43y14n26ě35k 25H52l56á14s77n85ý 3174237575939

Tatra byla jedním z mála opravdu dobrých výrobků, ovšem dopadla jak dopadla. Valná většina průmyslu však mlela z posledního. Jedinej odběratel bylo RVHP.

A když píšete o normách na potraviny, tak buďte rád, že tenkrá nebyla potravinářská chemie a pokuď byla, tak na ní nebyly valuty. To by nás bolševik otrávil. Jinak ty normy nikdo nezakázal, můžete kdykoliv zorganizovat demonstraci před Kauflandem, když bude dost zákazníků, bude i Gothaj jako dřív. A dejte případně vědět, klidně Vás přijdu v Pardubicích podpořit. :-)

+1/0
7.9.2016 21:09

J37o51z12e62f 17H44r47i71c64i22š65i56n 4933610290486

Je normálně na FR číslech.

Jinak podle popisu na zádi jezdí do Mauritánie a do Rumunska. :-)

0/0
4.9.2016 20:16

O41l33d81ř49i69c23h 84K30ř98í60p35a80č 8657387802479

Tatra nezná bratra..

+5/0
4.9.2016 19:42

M28a36r98t86i87n 91Š76u22f68a70j49z14l 6694689581946

tali-bratra ...

0/0
6.9.2016 21:34
Foto

M84i38c54h83a41l 18N33a23j65m80a62n 7569183666160

Jen pro info, původní podoba tohoto vozu z roku 1985:

http://img.auto.cz/blog/blogs.dir/175/files/2009/04/tatra334ug7.jpg

+2/0
4.9.2016 18:50

J36a40n 27A38l66e61x41e59j 49Z55a68t79y97k73o 7793601402122

To je rok 1986 a je už po dakarské soutěži.

0/0
4.9.2016 20:40

J40i94n36d82ř96i16c20h 13Š84k30o17p39e30k 4145121640235

jasně, že v pohodě jezdí. To se totiž dělala auta na výdrž a maximální jednoduchost.

Takovou výdrž současné skládačky nezvládnou

+15/−6
4.9.2016 14:26
Foto

M73i51c40h90a42l 53N77a15j38m71a37n 7359493856300

Ona to taková sláva s dakarskými tatrami z 90. let nebyla. Trpěli spousty menších nedostatků a neustále se řešily drobné závady. V roce 1988 kdy na dakaru startovalo přes 20 tater, muselo francouzské zastoupení vyslat speciální servisní kamion (Tatra 8x8 "TOTAL"), který udržoval všechny tatry při životě.

+1/−8
4.9.2016 17:58

J31i53ř77í 70E78r52b43e21n 1273634756207

No u ostatních značek to bylo ještě horší. Třeba stohlavý servisní tým pro tři ostré soutěžní vozy Porsche mluví za vše. Ve srovnání s nimi byly Tatry a LIAZy, které si posádky servisovaly samy, etalonem spolehlivosti!!

Příště by to chtělo znát souvislosti ;-)

+13/0
4.9.2016 18:16
Foto

M52i20c35h64a77l 43N60a15j19m10a21n 7969513586770

Jenže to porsche jelo na celkové vítězství. A valná většina z těch tater měla jedinou ambici - dojet do cíle.

Neříkám, že tatry byly nespolehlivé plechovky, ale také to nebyl vzor totální spolehlivosti, který zvládal dakar bez ztráty kytičky.

0/−9
4.9.2016 18:24

V68á44c81l76a45v 44N86o17v76o35t41n84ý 6696402396222

A Tatra snad nevyhrála?

+8/0
4.9.2016 20:22
Foto

M36i66c42h34a94l 12N16a59j91m88a79n 7219313416800

Ano, tatra vyhrála v roce 88. V tom samém roce další soutěžní tatra odstoupila z důvodu katastrofické kvality listových per.

Ale bavíme se o těch dalších 20 doprovodných tatrách, které bylo nutné udržovat při životě......

V následujících letech 89 a 90, měl zakoupeny tatry pořadatel a opět byla nutnost je všechny servisovat (Tatra 8x8 s českou posádkou), u těchto aut také nebyla kvalita na nejvyšší úrovni (viz. vzpomínky Josefa Kaliny).

0/0
5.9.2016 8:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.